Ze komen inderdaad tegelijk uit, maar het is wel zo dat GoW het beste is wat de 360 grafisch op dit moment te bieden heeft t.o.v. een PS3 launch-titel.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:19 schreef kepler het volgende:
[..]
dat snap ik, maar deze plaatjes zien er nou niet heel goed uit (zeker niet in vergelijking met GoW) en ik zie dit niet binnen twee maanden heel veel veranderen (GoW komt trouwens ongeveer tegelijk uit, zelfs precies tegelijk)
Welke indeling zou je beter vinden dan? De triggers zijn in ieder geval wel al een grote vooruitgangquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:27 schreef Tain het volgende:
Blijft alleen wel jammer dat de controller door de indeling minder geschikt is voor shooters
linker analoge stick naar de plek van het dpad, dan zit je wat natuurlijker met je handenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:52 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Ze komen inderdaad tegelijk uit, maar het is wel zo dat GoW het beste is wat de 360 grafisch op dit moment te bieden heeft t.o.v. een PS3 launch-titel.
Ik zou ze beiden kunnen halen op 17november, maar dat gaat me iets te duur worden denk ik
[..]
Welke indeling zou je beter vinden dan? De triggers zijn in ieder geval wel al een grote vooruitgang
En het schijnt dat de PS3 standaard muis en keyboard ondersteund, maar dat is niet echt handig voor de tv op de bank
het gaat mij niet erom dat GoW er beter uitziet, maar wel om het feit dat GoW dus wel (makkelijk?) op 1 DVD past. Terwijl Resistance, dat er een stuk minder mooi uitziet, 3 keer zoveel in beslag neemtquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:52 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Ze komen inderdaad tegelijk uit, maar het is wel zo dat GoW het beste is wat de 360 grafisch op dit moment te bieden heeft t.o.v. een PS3 launch-titel.
Dat heet gewoon ergonomie hoor en tuurlijk kan je goed met de PS2 controller overweg, maar voor 3D games waarbij je beide analoge sticks vaak gebruikt is het prettiger om de plaats van de linkerstick aan te passenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:02 schreef Fallen het volgende:
De hele indeling van een controller is zo verschrikkelijk subjectief.
En dan staat het nog maar in 1 taal op het schijfjequote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:12 schreef kepler het volgende:
[..]
het gaat mij niet erom dat GoW er beter uitziet, maar wel om het feit dat GoW dus wel (makkelijk?) op 1 DVD past. Terwijl Resistance, dat er een stuk minder mooi uitziet, 3 keer zoveel in beslag neemt
De PS3 zal best evenmooie beelden kunnen uitpoepen, daar twijfel ik niet aan. Maar waar ik wel aan twijfel is ze dan wel genoeg hebben aan 50GB, als ze met de launchgames al aan de 35 GB zitten!
inderdaadquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:14 schreef Tain het volgende:
[..]
En dan staat het nog maar in 1 taal op het schijfje
22GB is nog lang geen 35GB. En zoveel minder mooi vind Resistance niet. En ook UT2007 zou groter dan 20GB worden en die is grafisch zeker gelijk(zo niet beter) dan GoW. Ze zullen wel gewoon grote textures gebruiken en weinig compressie.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:12 schreef kepler het volgende:
[..]
het gaat mij niet erom dat GoW er beter uitziet, maar wel om het feit dat GoW dus wel (makkelijk?) op 1 DVD past. Terwijl Resistance, dat er een stuk minder mooi uitziet, 3 keer zoveel in beslag neemt
De PS3 zal best evenmooie beelden kunnen uitpoepen, daar twijfel ik niet aan. Maar waar ik wel aan twijfel is ze dan wel genoeg hebben aan 50GB, als ze met de launchgames al aan de 35 GB zitten!
Blijft subjectief als je het mij vraagd. De Xbox360 heeft de analoge stick zitten op de plaats die jij bedoeld, maar ik vind de PS2 fijner ingedeeld. Het is denk ik maar net waar je aan gewend bent.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:13 schreef Tain het volgende:
[..]
Dat heet gewoon ergonomie hoor en tuurlijk kan je goed met de PS2 controller overweg, maar voor 3D games waarbij je beide analoge sticks vaak gebruikt is het prettiger om de plaats van de linkerstick aan te passen
hogere resolutie ok, maar voor de variatie kun je ook heleboel tools gebruiken. Is veel goedkoper dan alles handmatig erin zetten (bijvoorbeeld de tool SpeedTree). Met compressie en andere technieken kan je een game heel klein maken. Zo is er een (redelijk goed uitziende) 3D-shooter gemaakt die maar een paar tiental KB groot is Geen idee of zoiets ook mogelijk is op de consoles, maar geeft wel aan hoever je kan gaan met het verkleinen van een game; erg ver dusquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:30 schreef SToRM81 het volgende:
Hahaha
Maar ik denk dat het te maken heeft met hogere resolutie texturen en meer variatie.
En ik weet niet in hoeverre je met compressie de grootte van een spel kunt reduceren.
die 10KB game maakt gebruik van libraries van DirectX dus vandaar dat ie een stuk kleiner lijkt dan dat ie daadwerkelijk isquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:34 schreef kepler het volgende:
[..]
hogere resolutie ok, maar voor de variatie kun je ook heleboel tools gebruiken. Is veel goedkoper dan alles handmatig erin zetten (bijvoorbeeld de tool SpeedTree). Met compressie en andere technieken kan je een game heel klein maken. Zo is er een (redelijk goed uitziende) 3D-shooter gemaakt die maar een paar tiental KB groot is Geen idee of zoiets ook mogelijk is op de consoles, maar geeft wel aan hoever je kan gaan met het verkleinen van een game; erg ver dus
als we de bron geloven wordt de game dus uiteindelijk 35 GBquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:32 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
22GB is nog lang geen 35GB. En zoveel minder mooi vind Resistance niet. En ook UT2007 zou groter dan 20GB worden en die is grafisch zeker gelijk(zo niet beter) dan GoW. Ze zullen wel gewoon grote textures gebruiken en weinig compressie.
hmm, dat kan niet op een console?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:35 schreef Tain het volgende:
[..]
die 10KB game maakt gebruik van libraries van DirectX dus vandaar dat ie een stuk kleiner lijkt dan dat ie daadwerkelijk is
niet in dat formaat volgens mijquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:38 schreef kepler het volgende:
[..]
hmm, dat kan niet op een console?
Lijkt mij dat streaming wel goed te doen is(en wie weet krijgt de ps3 wel een 4x BD ). Misschien zitten er wel veel scripted scenes/cutscenes in Resistance, die kunnen ook heel wat ruimte in beslag nemen. Maar je moet toch gewoon afwachten tot het uit is. En bij sommige spellen zie je het er niet aan af dat het zo groot is en aan andere weer wel. Maar Ruimte gebrek zullen ze voorlopig echt niet krijgen met Blu-ray.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:37 schreef kepler het volgende:
[..]
als we de bron geloven wordt de game dus uiteindelijk 35 GB
maar krijg je door die lagere compressie niet meer laadtijden?? Streamen van BR wordt moeilijk (lagere snelheid dan 12x DVD in de 360, en daar wordt al over geklaagd). De HDD is handig, maar daar moeten die textures ook ingeladen worden lijkt me
Nee ergonomie, niet subjectief. Ik vind zelf een standaard toetsenbord ook veel fijner dan een toetsenbord die ergonomisch is ingedeeld, maar dat ergonomische toetsenbord is wel beter voor jequote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:34 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Blijft subjectief als je het mij vraagd. De Xbox360 heeft de analoge stick zitten op de plaats die jij bedoeld, maar ik vind de PS2 fijner ingedeeld. Het is denk ik maar net waar je aan gewend bent.
Het kan natuurlijk zijn dat de initiële laadtijden wat hoger liggen, maar dat daarna er een groot gedeelte van de HDD wordt geladen (pre-caching). Op zich iets wat me niet wenselijk lijkt, maar goed.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:37 schreef kepler het volgende:
[..]
als we de bron geloven wordt de game dus uiteindelijk 35 GB
maar krijg je door die lagere compressie niet meer laadtijden?? Streamen van BR wordt moeilijk (lagere snelheid dan 12x DVD in de 360, en daar wordt al over geklaagd). De HDD is handig, maar daar moeten die textures ook ingeladen worden lijkt me
Ze kunnen als ze ergonomisch maken als ze willen als je het andere fijner vind is dat beter voor die persoon. En wie zegt dat zo'n ergonomisch toetsenbord beter voor je is? Mijn pa heeft zo'n ding en het typt klote en je krijgt er kramp van. Of je het fijner vind spelen en of je de indeling beter vind blijft wel subjectief.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:46 schreef Tain het volgende:
[..]
Nee ergonomie, niet subjectief. Ik vind zelf een standaard toetsenbord ook veel fijner dan een toetsenbord die ergonomisch is ingedeeld, maar dat ergonomische toetsenbord is wel beter voor je
Die discussie over het al dan niet ergonomisch verantwoord en 'beter voor je' zijn van een dergelijk toetsenbord wil ik best met je voeren, maar is erg Off-Topic. Ik kan je in ieder geval vertellen dat er ergonomisch gezien niet één oplossing is en er meer bij komt kijken dan alleen een toetsenbord/muis opstelling.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:46 schreef Tain het volgende:
[..]
Nee ergonomie, niet subjectief. Ik vind zelf een standaard toetsenbord ook veel fijner dan een toetsenbord die ergonomisch is ingedeeld, maar dat ergonomische toetsenbord is wel beter voor je
Dan zit je serieus in een verkeerde houding te typen, je handen staan in een neutralere positie dan bij een normaal toetsenbord. Zelfde met de PS controller waarbij je linkerduim in een minder neutrale positie staat dan bij de 360/cube/xbox. Voor je rechterhand maakt dat minder uit, omdat je die meer beweegt door de andere knoppen aan die kant.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:08 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ze kunnen als ze ergonomisch maken als ze willen als je het andere fijner vind is dat beter voor die persoon. En wie zegt dat zo'n ergonomisch toetsenbord beter voor je is? Mijn pa heeft zo'n ding en het typt klote en je krijgt er kramp van. Of je het fijner vind spelen en of je de indeling beter vind blijft wel subjectief.
Het zijn wel al belangerijke dingen voor een ergonomische houding, maar dan krijg je nog bureaustoel, hoek van de monitor, etc,etc, dingen waarbij je bij een console geen last hebt.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:14 schreef Fallen het volgende:
[..]
Die discussie over het al dan niet ergonomisch verantwoord en 'beter voor je' zijn van een dergelijk toetsenbord wil ik best met je voeren, maar is erg Off-Topic. Ik kan je in ieder geval vertellen dat er ergonomisch gezien niet één oplossing is en er meer bij komt kijken dan alleen een toetsenbord/muis opstelling.
Maar goed, ik blijf er sowieso bij dat een shooter op een console altijd een beetje behelpen is. Wat voor controller je ook hebt... imho.
Voor zo'n toetsenbord houd ik mijn handen waarschijnlijk verkeerd ja, ik hou mijn handen niet opdezelfde plaats(type ook niet met alle vingers) en type gewoon zoals het mij uitkomt. En het verschil op de joypad is zo klein dat mijn duimen daar echt geen last van hebben, voor mij persoonlijk staat de analoog stick op de ps2 pad net ietsje beter. Dus ook al is het een ergonomisch beter dan het ander of je het fijner vind blijft altijd nog subjectief.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:20 schreef Tain het volgende:
[..]
Dan zit je serieus in een verkeerde houding te typen, je handen staan in een neutralere positie dan bij een normaal toetsenbord. Zelfde met de PS controller waarbij je linkerduim in een minder neutrale positie staat dan bij de 360/cube/xbox. Voor je rechterhand maakt dat minder uit, omdat je die meer beweegt door de andere knoppen aan die kant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |