abonnement Unibet Coolblue
pi_41322787


Sony's Playstation®3

Sony's volgende console/media-apparaat. Voor het afspelen van CD, SACD, DVD, Blu-Ray, Playstation 1, Playstation 2 en natuurlijk de nieuwe Playstation 3 games. Geschikt voor High-Definition weergave en met meer uitgebreide online mogelijkheden dan z'n voorganger. In Europa verkrijgbaar vanaf 17 november in twee verschillende uitvoeringen voor de prijs van ¤499,- of ¤599,-

Specs

Het duurste en meest complete pakket bevat de volgende uiteindelijke specificaties.
CPU
  • Cell
    GPU
  • RSX
    Geluid
  • Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)
    Geheugen
  • 256MB XDR Main RAM, 256MB GDDR3 VRAM
    HDD
  • 60GB
    I/O
  • USB 2.0 x4
  • Memory Stick / SD / Compact Flash
  • Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x1
  • WiFi (IEEE 802.11 b/g)
  • Bluetooth 2.0 (EDR)
    AV Output
  • Beeldformaten: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
  • HDMI out: HDMI 1x
  • Digital out: Optical 1x
    BD/DVD/CD Drive
  • BD 2x (BD-ROM)
  • DVD 8x (DVD-ROM)
  • CD 24x (CD-ROM)
  • SACD 2x
    Afmetingen & Gewicht
  • Afmetingen: 325mm (B) x 98mm (H) x 274mm (D)
  • Gewicht: 5Kg

    De goedkopere versie heeft de volgende restricties ten opzichte van de dure versie.
  • Een harde schijf van 20GB in plaats van 60GB.
  • Geen WiFi.
  • Geen HDMI uitgang.
  • Geen Memory Stick / SD / Compact Flash ondersteuning.

    Controller

    Sony heeft uiteindelijk toch niet gekozen voor het "boemererang" ontwerp, maar heeft de Playstation 3 controller de volgende eigenschappen gegeven.
  • Het ontwerp is wederom gebaseerd op de "Dual Shock" en "Dual Shock 2" controllers, die we kennen van de PS3 z'n voorgangers.
  • De analoge L2 en R2 schouderknoppen zijn een stuk dieper geworden ten opzichte van de "Dual Shock 2" om het bereik te vergroten en daarmee de nauwkeurigheid te verhogen.
  • Ook de analoge sticks hebben ook een iets groter bereik gekregen.
  • De nauwkeurigheid van de knoppen/sticks registratie is vergroot van 8 bit naar 10 bit.
  • De controller zelf registreert 3D bewegingen in zes assen door de controller te kantelen.
  • Er is geen trilfunctie meer.
  • Hij maakt verbinding met de Playstation 3 via Blue Tooth of via een standaard USB kabel. Via de USB kabel kun je spelen en tegelijk de controller accu opladen.
  • De Playstation 3 kan met maximaal 4 controllers overweg.


    Games

    Vele bekende Playstation-franchises zullen terugkeren naar de Playstation 3, zoals Devil May Cry 4, Gran Turismo 5, een nieuwe Killzone, Metal Gear Solid 4, Final Fantasy XIII, Ridge Racer 7 en Tekken 6. Maar ook nieuwe titels zoals Heavenly Sword, Eight Days, Resistance: Fall of Man, Stranglehold en Fatal Inertia.

    Links

  • Officiële site
  • Officiële plaatjes van de Playstation 3
  • Sony Computer Entertainment Inc.
  • PS3 nieuws op Fok!games

    High Definition & Multichannel Audio

    Welke tv's zijn geschikt voor high definition weergave? Welke kabels kun je het beste gebruiken? Wat heb je nodig om van multichannel audio te genieten? Hier kun je alles kwijt over HDTV's en multichannel audio icm de Playstation 3.
    01 | 02 | 03 | 04 | 05

    Voorgaande Topics

    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
    21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40

    (OP)
  • Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_41323576
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 12:19 schreef kepler het volgende:

    [..]

    dat snap ik, maar deze plaatjes zien er nou niet heel goed uit (zeker niet in vergelijking met GoW) en ik zie dit niet binnen twee maanden heel veel veranderen (GoW komt trouwens ongeveer tegelijk uit, zelfs precies tegelijk)
    Ze komen inderdaad tegelijk uit, maar het is wel zo dat GoW het beste is wat de 360 grafisch op dit moment te bieden heeft t.o.v. een PS3 launch-titel.
    Ik zou ze beiden kunnen halen op 17november, maar dat gaat me iets te duur worden denk ik
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 12:27 schreef Tain het volgende:
    Blijft alleen wel jammer dat de controller door de indeling minder geschikt is voor shooters
    Welke indeling zou je beter vinden dan? De triggers zijn in ieder geval wel al een grote vooruitgang
    En het schijnt dat de PS3 standaard muis en keyboard ondersteund, maar dat is niet echt handig voor de tv op de bank
    PSN id: NL_SToRM
    pi_41323650
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 12:52 schreef SToRM81 het volgende:

    [..]

    Ze komen inderdaad tegelijk uit, maar het is wel zo dat GoW het beste is wat de 360 grafisch op dit moment te bieden heeft t.o.v. een PS3 launch-titel.
    Ik zou ze beiden kunnen halen op 17november, maar dat gaat me iets te duur worden denk ik
    [..]

    Welke indeling zou je beter vinden dan? De triggers zijn in ieder geval wel al een grote vooruitgang
    En het schijnt dat de PS3 standaard muis en keyboard ondersteund, maar dat is niet echt handig voor de tv op de bank
    linker analoge stick naar de plek van het dpad, dan zit je wat natuurlijker met je handen
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      woensdag 30 augustus 2006 @ 13:02:55 #4
    12648 Fallen
    135335 and rising...
    pi_41323901
    De hele indeling van een controller is zo verschrikkelijk subjectief. Ik kan bijv. prima over weg met de PS2 controller, ook in shooters als Black en Killzone. Voor mij hoeft die dus niet aangepast te worden.

    Damn... ik zit nog steeds te twijfelen of ik nou wel of niet een PS3 moet pre-orderen. *twijfel*
    He didn't set up the rhyme with meaningless words.
    As you predicted or assumed everything was calculated
    Every word had purpose just not always on the surface.
    But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
    pi_41324041
    Wel, als ie eenmaal uitkomt wil je m toch en dan is ie nergens meer te krijgen en mocht je m achteraf niet willen dan verkoop je m door voor grof geld

    Het omdraaien van dpad en analoge stick is opzich wel een goed idee, aangezien ik het dpad bijna nooit meer gebruik om spellen te spelen.
    PSN id: NL_SToRM
      woensdag 30 augustus 2006 @ 13:12:43 #6
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_41324269
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 12:52 schreef SToRM81 het volgende:

    [..]

    Ze komen inderdaad tegelijk uit, maar het is wel zo dat GoW het beste is wat de 360 grafisch op dit moment te bieden heeft t.o.v. een PS3 launch-titel.
    het gaat mij niet erom dat GoW er beter uitziet, maar wel om het feit dat GoW dus wel (makkelijk?) op 1 DVD past. Terwijl Resistance, dat er een stuk minder mooi uitziet, 3 keer zoveel in beslag neemt
    De PS3 zal best evenmooie beelden kunnen uitpoepen, daar twijfel ik niet aan. Maar waar ik wel aan twijfel is ze dan wel genoeg hebben aan 50GB, als ze met de launchgames al aan de 35 GB zitten!
    The line is a dot to you!
    pi_41324299
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:02 schreef Fallen het volgende:
    De hele indeling van een controller is zo verschrikkelijk subjectief.
    Dat heet gewoon ergonomie hoor en tuurlijk kan je goed met de PS2 controller overweg, maar voor 3D games waarbij je beide analoge sticks vaak gebruikt is het prettiger om de plaats van de linkerstick aan te passen
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_41324353
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:12 schreef kepler het volgende:

    [..]

    het gaat mij niet erom dat GoW er beter uitziet, maar wel om het feit dat GoW dus wel (makkelijk?) op 1 DVD past. Terwijl Resistance, dat er een stuk minder mooi uitziet, 3 keer zoveel in beslag neemt
    De PS3 zal best evenmooie beelden kunnen uitpoepen, daar twijfel ik niet aan. Maar waar ik wel aan twijfel is ze dan wel genoeg hebben aan 50GB, als ze met de launchgames al aan de 35 GB zitten!
    En dan staat het nog maar in 1 taal op het schijfje
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      woensdag 30 augustus 2006 @ 13:24:11 #9
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_41324710
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:14 schreef Tain het volgende:

    [..]

    En dan staat het nog maar in 1 taal op het schijfje
    inderdaad
    krijg je dadelijk alsnog SE met een extra BR omdat het toch niet op het schijfje past
    Bij de 360 krijg je dan een hele spindel DVD's voor 1 game
    The line is a dot to you!
    pi_41324949
    Hahaha
    Maar ik denk dat het te maken heeft met hogere resolutie texturen en meer variatie.
    En ik weet niet in hoeverre je met compressie de grootte van een spel kunt reduceren.
    PSN id: NL_SToRM
      woensdag 30 augustus 2006 @ 13:32:14 #11
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_41325012
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:12 schreef kepler het volgende:

    [..]

    het gaat mij niet erom dat GoW er beter uitziet, maar wel om het feit dat GoW dus wel (makkelijk?) op 1 DVD past. Terwijl Resistance, dat er een stuk minder mooi uitziet, 3 keer zoveel in beslag neemt
    De PS3 zal best evenmooie beelden kunnen uitpoepen, daar twijfel ik niet aan. Maar waar ik wel aan twijfel is ze dan wel genoeg hebben aan 50GB, als ze met de launchgames al aan de 35 GB zitten!
    22GB is nog lang geen 35GB. En zoveel minder mooi vind Resistance niet. En ook UT2007 zou groter dan 20GB worden en die is grafisch zeker gelijk(zo niet beter) dan GoW. Ze zullen wel gewoon grote textures gebruiken en weinig compressie.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
      woensdag 30 augustus 2006 @ 13:34:27 #12
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_41325096
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:13 schreef Tain het volgende:

    [..]

    Dat heet gewoon ergonomie hoor en tuurlijk kan je goed met de PS2 controller overweg, maar voor 3D games waarbij je beide analoge sticks vaak gebruikt is het prettiger om de plaats van de linkerstick aan te passen
    Blijft subjectief als je het mij vraagd. De Xbox360 heeft de analoge stick zitten op de plaats die jij bedoeld, maar ik vind de PS2 fijner ingedeeld. Het is denk ik maar net waar je aan gewend bent.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
      woensdag 30 augustus 2006 @ 13:34:38 #13
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_41325102
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:30 schreef SToRM81 het volgende:
    Hahaha
    Maar ik denk dat het te maken heeft met hogere resolutie texturen en meer variatie.
    En ik weet niet in hoeverre je met compressie de grootte van een spel kunt reduceren.
    hogere resolutie ok, maar voor de variatie kun je ook heleboel tools gebruiken. Is veel goedkoper dan alles handmatig erin zetten (bijvoorbeeld de tool SpeedTree). Met compressie en andere technieken kan je een game heel klein maken. Zo is er een (redelijk goed uitziende) 3D-shooter gemaakt die maar een paar tiental KB groot is Geen idee of zoiets ook mogelijk is op de consoles, maar geeft wel aan hoever je kan gaan met het verkleinen van een game; erg ver dus
    The line is a dot to you!
    pi_41325132
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:34 schreef kepler het volgende:

    [..]

    hogere resolutie ok, maar voor de variatie kun je ook heleboel tools gebruiken. Is veel goedkoper dan alles handmatig erin zetten (bijvoorbeeld de tool SpeedTree). Met compressie en andere technieken kan je een game heel klein maken. Zo is er een (redelijk goed uitziende) 3D-shooter gemaakt die maar een paar tiental KB groot is Geen idee of zoiets ook mogelijk is op de consoles, maar geeft wel aan hoever je kan gaan met het verkleinen van een game; erg ver dus
    die 10KB game maakt gebruik van libraries van DirectX dus vandaar dat ie een stuk kleiner lijkt dan dat ie daadwerkelijk is
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      woensdag 30 augustus 2006 @ 13:37:10 #15
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_41325197
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:32 schreef Diablos79 het volgende:

    [..]

    22GB is nog lang geen 35GB. En zoveel minder mooi vind Resistance niet. En ook UT2007 zou groter dan 20GB worden en die is grafisch zeker gelijk(zo niet beter) dan GoW. Ze zullen wel gewoon grote textures gebruiken en weinig compressie.
    als we de bron geloven wordt de game dus uiteindelijk 35 GB

    maar krijg je door die lagere compressie niet meer laadtijden?? Streamen van BR wordt moeilijk (lagere snelheid dan 12x DVD in de 360, en daar wordt al over geklaagd). De HDD is handig, maar daar moeten die textures ook ingeladen worden lijkt me
    The line is a dot to you!
      woensdag 30 augustus 2006 @ 13:38:12 #16
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_41325254
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:35 schreef Tain het volgende:

    [..]

    die 10KB game maakt gebruik van libraries van DirectX dus vandaar dat ie een stuk kleiner lijkt dan dat ie daadwerkelijk is
    hmm, dat kan niet op een console?
    The line is a dot to you!
    pi_41325449
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:38 schreef kepler het volgende:

    [..]

    hmm, dat kan niet op een console?
    niet in dat formaat volgens mij
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_41325539
    even lekker mee lurken
    Stop rockin' the boat.
      woensdag 30 augustus 2006 @ 13:45:34 #19
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_41325573
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:37 schreef kepler het volgende:

    [..]

    als we de bron geloven wordt de game dus uiteindelijk 35 GB

    maar krijg je door die lagere compressie niet meer laadtijden?? Streamen van BR wordt moeilijk (lagere snelheid dan 12x DVD in de 360, en daar wordt al over geklaagd). De HDD is handig, maar daar moeten die textures ook ingeladen worden lijkt me
    Lijkt mij dat streaming wel goed te doen is(en wie weet krijgt de ps3 wel een 4x BD ). Misschien zitten er wel veel scripted scenes/cutscenes in Resistance, die kunnen ook heel wat ruimte in beslag nemen. Maar je moet toch gewoon afwachten tot het uit is. En bij sommige spellen zie je het er niet aan af dat het zo groot is en aan andere weer wel. Maar Ruimte gebrek zullen ze voorlopig echt niet krijgen met Blu-ray.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
    pi_41325621
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:34 schreef Diablos79 het volgende:

    [..]

    Blijft subjectief als je het mij vraagd. De Xbox360 heeft de analoge stick zitten op de plaats die jij bedoeld, maar ik vind de PS2 fijner ingedeeld. Het is denk ik maar net waar je aan gewend bent.
    Nee ergonomie, niet subjectief. Ik vind zelf een standaard toetsenbord ook veel fijner dan een toetsenbord die ergonomisch is ingedeeld, maar dat ergonomische toetsenbord is wel beter voor je
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      woensdag 30 augustus 2006 @ 14:03:07 #21
    12648 Fallen
    135335 and rising...
    pi_41326133
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:37 schreef kepler het volgende:

    [..]

    als we de bron geloven wordt de game dus uiteindelijk 35 GB

    maar krijg je door die lagere compressie niet meer laadtijden?? Streamen van BR wordt moeilijk (lagere snelheid dan 12x DVD in de 360, en daar wordt al over geklaagd). De HDD is handig, maar daar moeten die textures ook ingeladen worden lijkt me
    Het kan natuurlijk zijn dat de initiële laadtijden wat hoger liggen, maar dat daarna er een groot gedeelte van de HDD wordt geladen (pre-caching). Op zich iets wat me niet wenselijk lijkt, maar goed.

    Het zal me niet verbazen als er heel GB's gebruikt worden voor audio. Ik meen me namelijk te herinneren dat er in het interview met Insomniac werd gesproken over een 'narrator' die het verhaal verteld terwijl je aan het spelen bent. Wanneer je die gaat vertalen naar de localized version, ja dan ga je wel van 22 naar 35 GB.
    He didn't set up the rhyme with meaningless words.
    As you predicted or assumed everything was calculated
    Every word had purpose just not always on the surface.
    But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
      woensdag 30 augustus 2006 @ 14:08:22 #22
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_41326286
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:46 schreef Tain het volgende:

    [..]

    Nee ergonomie, niet subjectief. Ik vind zelf een standaard toetsenbord ook veel fijner dan een toetsenbord die ergonomisch is ingedeeld, maar dat ergonomische toetsenbord is wel beter voor je
    Ze kunnen als ze ergonomisch maken als ze willen als je het andere fijner vind is dat beter voor die persoon. En wie zegt dat zo'n ergonomisch toetsenbord beter voor je is? Mijn pa heeft zo'n ding en het typt klote en je krijgt er kramp van. Of je het fijner vind spelen en of je de indeling beter vind blijft wel subjectief.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
      woensdag 30 augustus 2006 @ 14:14:27 #23
    12648 Fallen
    135335 and rising...
    pi_41326490
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:46 schreef Tain het volgende:

    [..]

    Nee ergonomie, niet subjectief. Ik vind zelf een standaard toetsenbord ook veel fijner dan een toetsenbord die ergonomisch is ingedeeld, maar dat ergonomische toetsenbord is wel beter voor je
    Die discussie over het al dan niet ergonomisch verantwoord en 'beter voor je' zijn van een dergelijk toetsenbord wil ik best met je voeren, maar is erg Off-Topic. Ik kan je in ieder geval vertellen dat er ergonomisch gezien niet één oplossing is en er meer bij komt kijken dan alleen een toetsenbord/muis opstelling.

    Maar goed, ik blijf er sowieso bij dat een shooter op een console altijd een beetje behelpen is. Wat voor controller je ook hebt... imho.
    He didn't set up the rhyme with meaningless words.
    As you predicted or assumed everything was calculated
    Every word had purpose just not always on the surface.
    But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
    pi_41326701
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 14:08 schreef Diablos79 het volgende:

    [..]

    Ze kunnen als ze ergonomisch maken als ze willen als je het andere fijner vind is dat beter voor die persoon. En wie zegt dat zo'n ergonomisch toetsenbord beter voor je is? Mijn pa heeft zo'n ding en het typt klote en je krijgt er kramp van. Of je het fijner vind spelen en of je de indeling beter vind blijft wel subjectief.
    Dan zit je serieus in een verkeerde houding te typen, je handen staan in een neutralere positie dan bij een normaal toetsenbord. Zelfde met de PS controller waarbij je linkerduim in een minder neutrale positie staat dan bij de 360/cube/xbox. Voor je rechterhand maakt dat minder uit, omdat je die meer beweegt door de andere knoppen aan die kant.
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 14:14 schreef Fallen het volgende:

    [..]

    Die discussie over het al dan niet ergonomisch verantwoord en 'beter voor je' zijn van een dergelijk toetsenbord wil ik best met je voeren, maar is erg Off-Topic. Ik kan je in ieder geval vertellen dat er ergonomisch gezien niet één oplossing is en er meer bij komt kijken dan alleen een toetsenbord/muis opstelling.

    Maar goed, ik blijf er sowieso bij dat een shooter op een console altijd een beetje behelpen is. Wat voor controller je ook hebt... imho.
    Het zijn wel al belangerijke dingen voor een ergonomische houding, maar dan krijg je nog bureaustoel, hoek van de monitor, etc,etc, dingen waarbij je bij een console geen last hebt.

    En dan moet je meer oefenen als het behelpen is
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      woensdag 30 augustus 2006 @ 14:30:29 #25
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_41327028
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 14:20 schreef Tain het volgende:

    [..]

    Dan zit je serieus in een verkeerde houding te typen, je handen staan in een neutralere positie dan bij een normaal toetsenbord. Zelfde met de PS controller waarbij je linkerduim in een minder neutrale positie staat dan bij de 360/cube/xbox. Voor je rechterhand maakt dat minder uit, omdat je die meer beweegt door de andere knoppen aan die kant.
    Voor zo'n toetsenbord houd ik mijn handen waarschijnlijk verkeerd ja, ik hou mijn handen niet opdezelfde plaats(type ook niet met alle vingers) en type gewoon zoals het mij uitkomt. En het verschil op de joypad is zo klein dat mijn duimen daar echt geen last van hebben, voor mij persoonlijk staat de analoog stick op de ps2 pad net ietsje beter. Dus ook al is het een ergonomisch beter dan het ander of je het fijner vind blijft altijd nog subjectief.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')