abonnement Unibet Coolblue
pi_38645756


Sony's Playstation®3

Sony's volgende console/media-apparaat. Voor het afspelen van CD, SACD, DVD, Blu-Ray, Playstation 1, Playstation 2 en natuurlijk de nieuwe Playstation 3 games. Geschikt voor High-Definition weergave en met meer uitgebreide online mogelijkheden dan z'n voorganger. In Europa verkrijgbaar vanaf 17 november in twee verschillende uitvoeringen voor de prijs van ¤499,- of ¤599,-

Specs

Het duurste en meest complete pakket bevat de volgende uiteindelijke specificaties.
CPU
  • Cell
    GPU
  • RSX
    Geluid
  • Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)
    Geheugen
  • 256MB XDR Main RAM, 256MB GDDR3 VRAM
    HDD
  • 60GB
    I/O
  • USB 2.0 x4
  • Memory Stick / SD / Compact Flash
  • Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x1
  • WiFi (IEEE 802.11 b/g)
  • Bluetooth 2.0 (EDR)
    AV Output
  • Beeldformaten: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
  • HDMI out: HDMI 1x
  • Digital out: Optical 1x
    BD/DVD/CD Drive
  • BD 2x (BD-ROM)
  • DVD 8x (DVD-ROM)
  • CD 24x (CD-ROM)
  • SACD 2x
    Afmetingen & Gewicht
  • Afmetingen: 325mm (B) x 98mm (H) x 274mm (D)
  • Gewicht: 5Kg

    De goedkopere versie heeft de volgende restricties ten opzichte van de dure versie.
  • Een harde schijf van 20GB in plaats van 60GB.
  • Geen WiFi.
  • Geen HDMI uitgang.
  • Geen Memory Stick / SD / Compact Flash ondersteuning.

    Controller

    Sony heeft uiteindelijk toch niet gekozen voor het "boemererang" ontwerp, maar heeft de Playstation 3 controller de volgende eigenschappen gegeven.
  • Het ontwerp is wederom gebaseerd op de "Dual Shock" en "Dual Shock 2" controllers, die we kennen van de PS3 z'n voorgangers.
  • De analoge L2 en R2 schouderknoppen zijn een stuk dieper geworden ten opzichte van de "Dual Shock 2" om het bereik te vergroten en daarmee de nauwkeurigheid te verhogen.
  • Ook de analoge sticks hebben ook een iets groter bereik gekregen.
  • De nauwkeurigheid van de knoppen/sticks registratie is vergroot van 8 bit naar 10 bit.
  • De controller zelf registreert 3D bewegingen in zes assen door de controller te kantelen.
  • Er is geen trilfunctie meer.
  • Hij maakt verbinding met de Playstation 3 via Blue Tooth of via een standaard USB kabel. Via de USB kabel kun je spelen en tegelijk de controller accu opladen.
  • De Playstation 3 kan met maximaal 4 controllers overweg.


    Games

    Vele bekende Playstation-franchises zullen terugkeren naar de Playstation 3, zoals Devil May Cry 4, Gran Turismo 5, een nieuwe Killzone, Metal Gear Solid 4, Final Fantasy XIII, Ridge Racer 7 en Tekken 6. Maar ook nieuwe titels zoals Heavenly Sword, Eight Days, Resistance: Fall of Man, Stranglehold en Fatal Inertia.

    Links

  • Officiële site
  • Officiële plaatjes van de Playstation 3
  • Sony Computer Entertainment Inc.
  • PS3 nieuws op Fok!games

    High Definition & Multichannel Audio

    Welke tv's zijn geschikt voor high definition weergave? Welke kabels kun je het beste gebruiken? Wat heb je nodig om van multichannel audio te genieten? Hier kun je alles kwijt over HDTV's en multichannel audio icm de Playstation 3.
    01 | 02 | 03 | 04 | 05

    Voorgaande Topics

    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
    21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 |

    (OP)


    [ Bericht 2% gewijzigd door Dr.Daggla op 08-06-2006 08:26:25 ]
  • -
    pi_38645776
    Even een verklaring van de TT.
    quote:
    Kutaragi: PS3 'Clearly a Computer'

    Sony Computer Entertainment president and CEO Ken Kutaragi goes into detail about how the PlayStation 3 will be highly configurable, and how it is "clearly a computer."


    In an interview today on Japan's PC Watch, Kutaragi once again pushed the PS3 as a computer, not a games console.

    "Speaking about the PS3, we never said we will release a game console," he said. "It is radically different from the previous PlayStation. It is clearly a computer. Indeed, with a game console, you need to take out any unnecessary elements inside the console in order to decrease its cost. ... This will of course apply to the PS3 as well."

    He continued, saying that making a platform highly configurable overrides issues of cost, and even implied that the PS3 will be made to keep up with new PC technology. "However, the PS3 is a computer," Kutaragi said. "Lowering costs is important but more important is its capacity to evolve. I think the HDD will gain in capacity. If a new technology gets into mainstream PCs, the PS3 will have to adopt it as well. Maybe the Blu-ray drive will become writable. Well, maybe not at this point."

    Kutaragi went into greater detail about how he feels the PS3 will be a computer. "The HDD is not the only element which gives the PS3 its computer nature. Everything has been planned and designed so it will become a computer. The previous PlayStation had a memory slot as its unique interface. In contrast, the PS3 features PC standard interfaces. Because they are standard, they are open.

    "We put up no restrictions. Because it is a computer, it can interact with anything, freely. If someone is familiar with PC building, he or she can upgrade easily PS3’s HDD."

    At one point in the interview, Kutaragi said that there will eventually be so many options for the PS3, the platforms could theoretically be made build-to-order. He pointed out that this would be a problem for resellers, but added, "as a computer, the PS3 could really be sold via BTO."

    All of this configuration and PC talk may worry some consumers who don't exactly admire PC technology's knack for becoming quickly obsolete. Still, Kutaragi personally would like to see similar expansion options on the PS3, despite the drawbacks.

    "I think a year from the launch we could indeed extend the configuration of the PS3. Why not!" Kutaragi conceded, "Okay, this is may be joke or a personal opinion. I mean we have no such plan at this very moment. However, companies like Dell or Apple have such programs. In the PC world, specifications rarely last more than two years. You need to update them. I believe the PC is always evolving. I think that the time may come that the 60GB HDD would become too small or the RAM to low. Such issues are numerous."

    Kutaragi also commented on the difficulty of programming for such a complex machine, saying that he wants the best of the best to develop on the system.

    "It is strange to think that games are more difficult to develop with increasing processor performance. On PC, I don’t find anyone complaining about improved clock, memory or HDD. On the computer named PS3, I would like the top guns of programming to express themselves."

    The PC Watch interviewer pointed out that middlewares intended to help developers get a handle on the PS3 aren't readily available. To that, Kutaragi said, "The middlewares will be there. But this has good and bad aspects. Making a good game is not all about having the middlewares. Depending on them too much can have some undesirable consequences."

    As for the competition, Kutaragi said that he welcomes the significant differences and strengths of all three platforms.

    "I think that if this can make the market and the industry more dynamic, why not? If we we're all doing the same thing, the market would transform into a killing arena--that's not really good, in my opinion."
    De ps3 wordt gezien als PC, niet als console dus. .
    -
    pi_38645783
    Jammer dat de search zo brak werkt.
    Ben wel benieuwd welke PS-adepts ten tijde van de XBOX liepen te bitchen dat het "net een pc was" en wat ze nu van de ps3 vinden dan.
    -
    pi_38645788
    Als de PS3 serieus upgradebaar wordt dan hoef ik hem echt helemaal niet meer
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_38645810
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 08:23 schreef Tain het volgende:
    Als de PS3 serieus upgradebaar wordt dan hoef ik hem echt helemaal niet meer
    Ik ook niet. Althans, zeker niet de eerste versie(s).
    Ben benieuwd of ie dan ook een kickje naar DIG krijgt. .
    -
    pi_38645828
    Fuck man, als je ook nog eens de PS3 ieder jaar zou moeten gaan upgraden dan kan ie helemaal aan mijn reet roesten. Daar koop ik namelijk wel een PC voor.
    <@Richardfun> top Morthill ^O^
    <@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
    Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
    pi_38645860
    Ik denk dat upgrades als BluRay-drive verwisselen en HDD upgraden best haalbaar zijn, en geen grote impact zullen hebben op de meeste games.
    Zodra ze aankomen met RAM-, Cell- en RSX-upgrades wordt het lastiger, omdat je dan games kunt gaan ontwikkelen die alleen op die upgrades werken.
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_38645864
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 08:27 schreef Morthill het volgende:
    Fuck man, als je ook nog eens de PS3 ieder jaar zou moeten gaan upgraden dan kan ie helemaal aan mijn reet roesten. Daar koop ik namelijk wel een PC voor.
    De bedoeling is dat je PS3 je nieuwe PC gaat worden.
    Heel leuk natuulijk om te kunnen internetten op ps3 + tv. Alleen denk ik dat dat handig is als je alleen thuis woont.
    Voor de ander is het een beetje vervelend dan als de desbetreffende persoon tv wil kijken. .
    -
    pi_38645911
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 08:30 schreef Dr.Daggla het volgende:

    [..]

    De bedoeling is dat je PS3 je nieuwe PC gaat worden.
    Heel leuk natuulijk om te kunnen internetten op ps3 + tv. Alleen denk ik dat dat handig is als je alleen thuis woont.
    Voor de ander is het een beetje vervelend dan als de desbetreffende persoon tv wil kijken. .
    ja, het hele doel van een console valt dan weg. Mensen moeten weer gaan betalen, en daar koop je geen console voor. Dus moet iedereen wel een Wii of een 360 kopen die geen zin heeft in games die minder lopen omdat zijn/haar computer niet up to date is.
    <@Richardfun> top Morthill ^O^
    <@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
    Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
      donderdag 8 juni 2006 @ 08:35:56 #10
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_38645927
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 08:29 schreef SocialDisorder het volgende:
    Ik denk dat upgrades als BluRay-drive verwisselen en HDD upgraden best haalbaar zijn, en geen grote impact zullen hebben op de meeste games.
    Zodra ze aankomen met RAM-, Cell- en RSX-upgrades wordt het lastiger, omdat je dan games kunt gaan ontwikkelen die alleen op die upgrades werken.
    quote:
    All of this configuration and PC talk may worry some consumers who don't exactly admire PC technology's knack for becoming quickly obsolete. Still, Kutaragi personally would like to see similar expansion options on the PS3, despite the drawbacks.
    Als ik het artikel zo lees dan ziet Ken persoonlijk het liefst dat alles te upgraden is.
    Maar dat lijkt me heel onwaarschijnlijk hoor. Dan naai je iedereen die de 1st gen heeft gekocht.
    -
    pi_38646120
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 08:35 schreef Dr.Daggla het volgende:

    [..]


    [..]

    Als ik het artikel zo lees dan ziet Ken persoonlijk het liefst dat alles te upgraden is.
    Maar dat lijkt me heel onwaarschijnlijk hoor. Dan naai je iedereen die de 1st gen heeft gekocht.
    Ik denk dat we dit hele interview naast de verwarming van Ken kunnen zetten.

    Het is technisch nl niet haalbaar om RAM en CPU te vervangen zonder de kast open te maken en je garantie te laten vervallen.

    Waar ik wel benieuwd naar ben is het stukje waarin hij het heeft over de upgrade-programma's van Dell en Apple. Die hebben voor zover ik weet geen upgrade-programma's waarbij je losse hardware vervangt.
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
      donderdag 8 juni 2006 @ 08:57:34 #12
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_38646226
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 08:50 schreef SocialDisorder het volgende:

    [..]

    Ik denk dat we dit hele interview naast de verwarming van Ken kunnen zetten.

    Het is technisch nl niet haalbaar om RAM en CPU te vervangen zonder de kast open te maken en je garantie te laten vervallen.

    Waar ik wel benieuwd naar ben is het stukje waarin hij het heeft over de upgrade-programma's van Dell en Apple. Die hebben voor zover ik weet geen upgrade-programma's waarbij je losse hardware vervangt.
    Misschien bedoelt ie wel dat er steeds snellere versies op de markt komen?
    Dat zij um upgraden, zeg maar. Maar dan schiet je het hele pc principe weer voorbij. .
    -
    pi_38646297
    HDD upgrades worden nu al aangekondigd. Daar moet je toch voor de PS3 induiken. Hoe dat met garantie gaat werken is een andere vraag. Ik denk zelf dat er helemaal geen zegels opkomen, zoals een PC.

    En die Cell/RSX/Geheugen upgrades is iets voor straks als het al van de grond komt, pakweg 3 jaar ofzo, het gaat in eerste instantie vooral om de HDD en eventueel een BR writer. En dat heeft idd totaal geen invloed op games, en is meer gericht op de PS3 te converten tot nog meer een multimedia-apparaat met zeer grote HDD of BR writer.
      donderdag 8 juni 2006 @ 09:13:52 #14
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_38646493
    Fuck upgraden man, serieus Ik ben niet voor niets op consoles gaan gamen

    Interesse - 1000000
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_38646558
    Roy, hoe kom jij aan die Oranje nick?

    OT:
    wel grappig om te zien hoe uitspraken van ken als de absolute waarheid gezien worden
    Hoe snel vergeten mensen "With the PS2 you can turn up the heating by sending an email!"
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
      donderdag 8 juni 2006 @ 09:32:23 #16
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_38646926
    Zie het WK subforum SD

    En OT, je hebt gelijk hoor, het moet nog blijken dat het strax echt allemaal kan. Maar als het zo is, is dat wel een dik minpunt. Je moet gewoon een console kopen die meteen klaar is, fuck upgrades, dat zoog al bij de N64
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_38647188
    Stel je niet aan. Hij is meteen klaar. Alleen ook klaar voor future upgrades. En gelukkig niet zoals altijd dat je verplicht bent Sony-only add-ons te kopen. Altijd dat gezeik. Koop hem lekker niet dan.
      donderdag 8 juni 2006 @ 09:50:20 #18
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_38647408
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 09:42 schreef LuukBes het volgende:
    Stel je niet aan. Hij is meteen klaar. Alleen ook klaar voor future upgrades. En gelukkig niet zoals altijd dat je verplicht bent Sony-only add-ons te kopen. Altijd dat gezeik. Koop hem lekker niet dan.
    Dude, ik ben PS3 supporter van het eerste uur, dus mondje dicht over gezeik. Waar gaan we heen als we steeds upgrades moeten kopen voor een console? Wat voor voordelen biedt het dan nog tegenover PC gamen, want dat loopt toch voor dan wat betreft hardware.

    Het mooie van een console is dat alles perfect afgesteld is op elkaar, developers zich maar druk hoeven te maken om één configuratie en mensen gewoon een console kunnen kopen en meteen klaar zijn, voor 5 jaar. Ik vind die 2 versies al bagger bij de 360 en de PS3, maar dat trok ik nog net.

    Consoles upgraden is gewoon de ondergang van consolegamen. Ik zeg het je.
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      donderdag 8 juni 2006 @ 09:55:50 #19
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_38647579
    daar moet ik roy toch wel gelijk in geven

    upgraden suckt

    kant en klaar systeem.......en ook geen patches achteraf

    mooie van een console is ook dat je geen gezeik heb met instaleren van shit.....en dan moet je nog maar afwachten of alles werkt ook

    Spel erin en gamen maar
    Psn online ID Tec-Deacon
    ---------------------------------
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_38647947
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 08:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Even een verklaring van de TT.
    [..]

    De ps3 wordt gezien als PC, niet als console dus. .
    Uit dit artikel maak ik niet op dat ze het geheugen of de Cell gaan aanpassen hoor. De andere dingen zoals de grotere HDD en Blu-Ray writer vind ik alleen maar positief
    En Sony is heus niet zo dom dat ze bij de release een console gaan uitbrengen die een jaar later niet alle games met alles erop en eraan kan spelen.
    PSN id: NL_SToRM
    pi_38648183
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 10:09 schreef SToRM81 het volgende:

    [..]

    Uit dit artikel maak ik niet op dat ze het geheugen of de Cell gaan aanpassen hoor. De andere dingen zoals de grotere HDD en Blu-Ray writer vind ik alleen maar positief
    En Sony is heus niet zo dom dat ze bij de release een console gaan uitbrengen die een jaar later niet alle games met alles erop en eraan kan spelen.
    ken geeft RAM upgrade als voorbeeld in het artikel
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_38648244
    ik denk ook wel dat elk spel op de PS3 zoals die 17 november uit komt moet draaien. Voor de devs is het ook niet interessant om het risico te lopen dat je spel op de PS3.2 moet draaien, omdat je anders die ene shader niet kan gebruiken, en daarmee het risico te lopen miljoenen potentiele klanten kwijt te raken.
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_38648352
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 09:42 schreef LuukBes het volgende:
    Stel je niet aan. Hij is meteen klaar. Alleen ook klaar voor future upgrades. En gelukkig niet zoals altijd dat je verplicht bent Sony-only add-ons te kopen. Altijd dat gezeik. Koop hem lekker niet dan.
    proest
    als de PS3 echt geupgrade wordt qua RAM of CPU dan kan je er vanuitgaan dat die upgrades er puur voor de games komen. Dit zou dus inhouden dat je de nieuwste games niet kan spelen op een niet geupgrade PS3
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      donderdag 8 juni 2006 @ 10:26:03 #24
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_38648383
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 10:20 schreef SocialDisorder het volgende:
    ik denk ook wel dat elk spel op de PS3 zoals die 17 november uit komt moet draaien. Voor de devs is het ook niet interessant om het risico te lopen dat je spel op de PS3.2 moet draaien, omdat je anders die ene shader niet kan gebruiken, en daarmee het risico te lopen miljoenen potentiele klanten kwijt te raken.
    Maar dan misschien met minder toeters en bellen.
    Zoals een PC.
    -
    pi_38648449
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 09:50 schreef Notorious_Roy het volgende:

    [..]

    Dude, ik ben PS3 supporter van het eerste uur, dus mondje dicht over gezeik. Waar gaan we heen als we steeds upgrades moeten kopen voor een console? Wat voor voordelen biedt het dan nog tegenover PC gamen, want dat loopt toch voor dan wat betreft hardware.

    Het mooie van een console is dat alles perfect afgesteld is op elkaar, developers zich maar druk hoeven te maken om één configuratie en mensen gewoon een console kunnen kopen en meteen klaar zijn, voor 5 jaar. Ik vind die 2 versies al bagger bij de 360 en de PS3, maar dat trok ik nog net.

    Consoles upgraden is gewoon de ondergang van consolegamen. Ik zeg het je.
    Wat een gezeik om niks.

    Je weet nog niet eens of het waar is, en als het al waar is, hoe zich dit in de praktijk gaat uitwijzen. Ten eerste zal elk game moeten werken met de laagste spec-PS3 die eerst uitkomt. Maar als er dan toch hypothetisch een geheugenupgrade in kan, dan kan ik me voorstellen dat games gemaakt voor 720P dan bv ook in 1080P draaien o.i.d. Dat soort zaken. Toeters en bellen die je aan kunt zetten, zoals een PC game.

    Als jij dat een reden vindt om te bitchen, moet jij weten. Ik vind dat zielig gedrag. Omdat het gewoon een extraatje is voor diegene die het ervoor over hebben. Pas als GTA5 uitkomt met op de box : '1 GB needed' mag je gaan whinen. Tot die tijd is dit allemaal van dat loze geschreeuw.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')