abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41322787


Sony's Playstation®3

Sony's volgende console/media-apparaat. Voor het afspelen van CD, SACD, DVD, Blu-Ray, Playstation 1, Playstation 2 en natuurlijk de nieuwe Playstation 3 games. Geschikt voor High-Definition weergave en met meer uitgebreide online mogelijkheden dan z'n voorganger. In Europa verkrijgbaar vanaf 17 november in twee verschillende uitvoeringen voor de prijs van ¤499,- of ¤599,-

Specs

Het duurste en meest complete pakket bevat de volgende uiteindelijke specificaties.
CPU
  • Cell
    GPU
  • RSX
    Geluid
  • Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)
    Geheugen
  • 256MB XDR Main RAM, 256MB GDDR3 VRAM
    HDD
  • 60GB
    I/O
  • USB 2.0 x4
  • Memory Stick / SD / Compact Flash
  • Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x1
  • WiFi (IEEE 802.11 b/g)
  • Bluetooth 2.0 (EDR)
    AV Output
  • Beeldformaten: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
  • HDMI out: HDMI 1x
  • Digital out: Optical 1x
    BD/DVD/CD Drive
  • BD 2x (BD-ROM)
  • DVD 8x (DVD-ROM)
  • CD 24x (CD-ROM)
  • SACD 2x
    Afmetingen & Gewicht
  • Afmetingen: 325mm (B) x 98mm (H) x 274mm (D)
  • Gewicht: 5Kg

    De goedkopere versie heeft de volgende restricties ten opzichte van de dure versie.
  • Een harde schijf van 20GB in plaats van 60GB.
  • Geen WiFi.
  • Geen HDMI uitgang.
  • Geen Memory Stick / SD / Compact Flash ondersteuning.

    Controller

    Sony heeft uiteindelijk toch niet gekozen voor het "boemererang" ontwerp, maar heeft de Playstation 3 controller de volgende eigenschappen gegeven.
  • Het ontwerp is wederom gebaseerd op de "Dual Shock" en "Dual Shock 2" controllers, die we kennen van de PS3 z'n voorgangers.
  • De analoge L2 en R2 schouderknoppen zijn een stuk dieper geworden ten opzichte van de "Dual Shock 2" om het bereik te vergroten en daarmee de nauwkeurigheid te verhogen.
  • Ook de analoge sticks hebben ook een iets groter bereik gekregen.
  • De nauwkeurigheid van de knoppen/sticks registratie is vergroot van 8 bit naar 10 bit.
  • De controller zelf registreert 3D bewegingen in zes assen door de controller te kantelen.
  • Er is geen trilfunctie meer.
  • Hij maakt verbinding met de Playstation 3 via Blue Tooth of via een standaard USB kabel. Via de USB kabel kun je spelen en tegelijk de controller accu opladen.
  • De Playstation 3 kan met maximaal 4 controllers overweg.


    Games

    Vele bekende Playstation-franchises zullen terugkeren naar de Playstation 3, zoals Devil May Cry 4, Gran Turismo 5, een nieuwe Killzone, Metal Gear Solid 4, Final Fantasy XIII, Ridge Racer 7 en Tekken 6. Maar ook nieuwe titels zoals Heavenly Sword, Eight Days, Resistance: Fall of Man, Stranglehold en Fatal Inertia.

    Links

  • Officiële site
  • Officiële plaatjes van de Playstation 3
  • Sony Computer Entertainment Inc.
  • PS3 nieuws op Fok!games

    High Definition & Multichannel Audio

    Welke tv's zijn geschikt voor high definition weergave? Welke kabels kun je het beste gebruiken? Wat heb je nodig om van multichannel audio te genieten? Hier kun je alles kwijt over HDTV's en multichannel audio icm de Playstation 3.
    01 | 02 | 03 | 04 | 05

    Voorgaande Topics

    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
    21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40

    (OP)
  • Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_41323576
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 12:19 schreef kepler het volgende:

    [..]

    dat snap ik, maar deze plaatjes zien er nou niet heel goed uit (zeker niet in vergelijking met GoW) en ik zie dit niet binnen twee maanden heel veel veranderen (GoW komt trouwens ongeveer tegelijk uit, zelfs precies tegelijk)
    Ze komen inderdaad tegelijk uit, maar het is wel zo dat GoW het beste is wat de 360 grafisch op dit moment te bieden heeft t.o.v. een PS3 launch-titel.
    Ik zou ze beiden kunnen halen op 17november, maar dat gaat me iets te duur worden denk ik
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 12:27 schreef Tain het volgende:
    Blijft alleen wel jammer dat de controller door de indeling minder geschikt is voor shooters
    Welke indeling zou je beter vinden dan? De triggers zijn in ieder geval wel al een grote vooruitgang
    En het schijnt dat de PS3 standaard muis en keyboard ondersteund, maar dat is niet echt handig voor de tv op de bank
    PSN id: NL_SToRM
    pi_41323650
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 12:52 schreef SToRM81 het volgende:

    [..]

    Ze komen inderdaad tegelijk uit, maar het is wel zo dat GoW het beste is wat de 360 grafisch op dit moment te bieden heeft t.o.v. een PS3 launch-titel.
    Ik zou ze beiden kunnen halen op 17november, maar dat gaat me iets te duur worden denk ik
    [..]

    Welke indeling zou je beter vinden dan? De triggers zijn in ieder geval wel al een grote vooruitgang
    En het schijnt dat de PS3 standaard muis en keyboard ondersteund, maar dat is niet echt handig voor de tv op de bank
    linker analoge stick naar de plek van het dpad, dan zit je wat natuurlijker met je handen
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      woensdag 30 augustus 2006 @ 13:02:55 #4
    12648 Fallen
    135335 and rising...
    pi_41323901
    De hele indeling van een controller is zo verschrikkelijk subjectief. Ik kan bijv. prima over weg met de PS2 controller, ook in shooters als Black en Killzone. Voor mij hoeft die dus niet aangepast te worden.

    Damn... ik zit nog steeds te twijfelen of ik nou wel of niet een PS3 moet pre-orderen. *twijfel*
    He didn't set up the rhyme with meaningless words.
    As you predicted or assumed everything was calculated
    Every word had purpose just not always on the surface.
    But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
    pi_41324041
    Wel, als ie eenmaal uitkomt wil je m toch en dan is ie nergens meer te krijgen en mocht je m achteraf niet willen dan verkoop je m door voor grof geld

    Het omdraaien van dpad en analoge stick is opzich wel een goed idee, aangezien ik het dpad bijna nooit meer gebruik om spellen te spelen.
    PSN id: NL_SToRM
      woensdag 30 augustus 2006 @ 13:12:43 #6
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_41324269
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 12:52 schreef SToRM81 het volgende:

    [..]

    Ze komen inderdaad tegelijk uit, maar het is wel zo dat GoW het beste is wat de 360 grafisch op dit moment te bieden heeft t.o.v. een PS3 launch-titel.
    het gaat mij niet erom dat GoW er beter uitziet, maar wel om het feit dat GoW dus wel (makkelijk?) op 1 DVD past. Terwijl Resistance, dat er een stuk minder mooi uitziet, 3 keer zoveel in beslag neemt
    De PS3 zal best evenmooie beelden kunnen uitpoepen, daar twijfel ik niet aan. Maar waar ik wel aan twijfel is ze dan wel genoeg hebben aan 50GB, als ze met de launchgames al aan de 35 GB zitten!
    The line is a dot to you!
    pi_41324299
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:02 schreef Fallen het volgende:
    De hele indeling van een controller is zo verschrikkelijk subjectief.
    Dat heet gewoon ergonomie hoor en tuurlijk kan je goed met de PS2 controller overweg, maar voor 3D games waarbij je beide analoge sticks vaak gebruikt is het prettiger om de plaats van de linkerstick aan te passen
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_41324353
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:12 schreef kepler het volgende:

    [..]

    het gaat mij niet erom dat GoW er beter uitziet, maar wel om het feit dat GoW dus wel (makkelijk?) op 1 DVD past. Terwijl Resistance, dat er een stuk minder mooi uitziet, 3 keer zoveel in beslag neemt
    De PS3 zal best evenmooie beelden kunnen uitpoepen, daar twijfel ik niet aan. Maar waar ik wel aan twijfel is ze dan wel genoeg hebben aan 50GB, als ze met de launchgames al aan de 35 GB zitten!
    En dan staat het nog maar in 1 taal op het schijfje
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      woensdag 30 augustus 2006 @ 13:24:11 #9
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_41324710
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:14 schreef Tain het volgende:

    [..]

    En dan staat het nog maar in 1 taal op het schijfje
    inderdaad
    krijg je dadelijk alsnog SE met een extra BR omdat het toch niet op het schijfje past
    Bij de 360 krijg je dan een hele spindel DVD's voor 1 game
    The line is a dot to you!
    pi_41324949
    Hahaha
    Maar ik denk dat het te maken heeft met hogere resolutie texturen en meer variatie.
    En ik weet niet in hoeverre je met compressie de grootte van een spel kunt reduceren.
    PSN id: NL_SToRM
      woensdag 30 augustus 2006 @ 13:32:14 #11
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_41325012
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:12 schreef kepler het volgende:

    [..]

    het gaat mij niet erom dat GoW er beter uitziet, maar wel om het feit dat GoW dus wel (makkelijk?) op 1 DVD past. Terwijl Resistance, dat er een stuk minder mooi uitziet, 3 keer zoveel in beslag neemt
    De PS3 zal best evenmooie beelden kunnen uitpoepen, daar twijfel ik niet aan. Maar waar ik wel aan twijfel is ze dan wel genoeg hebben aan 50GB, als ze met de launchgames al aan de 35 GB zitten!
    22GB is nog lang geen 35GB. En zoveel minder mooi vind Resistance niet. En ook UT2007 zou groter dan 20GB worden en die is grafisch zeker gelijk(zo niet beter) dan GoW. Ze zullen wel gewoon grote textures gebruiken en weinig compressie.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
      woensdag 30 augustus 2006 @ 13:34:27 #12
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_41325096
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:13 schreef Tain het volgende:

    [..]

    Dat heet gewoon ergonomie hoor en tuurlijk kan je goed met de PS2 controller overweg, maar voor 3D games waarbij je beide analoge sticks vaak gebruikt is het prettiger om de plaats van de linkerstick aan te passen
    Blijft subjectief als je het mij vraagd. De Xbox360 heeft de analoge stick zitten op de plaats die jij bedoeld, maar ik vind de PS2 fijner ingedeeld. Het is denk ik maar net waar je aan gewend bent.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
      woensdag 30 augustus 2006 @ 13:34:38 #13
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_41325102
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:30 schreef SToRM81 het volgende:
    Hahaha
    Maar ik denk dat het te maken heeft met hogere resolutie texturen en meer variatie.
    En ik weet niet in hoeverre je met compressie de grootte van een spel kunt reduceren.
    hogere resolutie ok, maar voor de variatie kun je ook heleboel tools gebruiken. Is veel goedkoper dan alles handmatig erin zetten (bijvoorbeeld de tool SpeedTree). Met compressie en andere technieken kan je een game heel klein maken. Zo is er een (redelijk goed uitziende) 3D-shooter gemaakt die maar een paar tiental KB groot is Geen idee of zoiets ook mogelijk is op de consoles, maar geeft wel aan hoever je kan gaan met het verkleinen van een game; erg ver dus
    The line is a dot to you!
    pi_41325132
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:34 schreef kepler het volgende:

    [..]

    hogere resolutie ok, maar voor de variatie kun je ook heleboel tools gebruiken. Is veel goedkoper dan alles handmatig erin zetten (bijvoorbeeld de tool SpeedTree). Met compressie en andere technieken kan je een game heel klein maken. Zo is er een (redelijk goed uitziende) 3D-shooter gemaakt die maar een paar tiental KB groot is Geen idee of zoiets ook mogelijk is op de consoles, maar geeft wel aan hoever je kan gaan met het verkleinen van een game; erg ver dus
    die 10KB game maakt gebruik van libraries van DirectX dus vandaar dat ie een stuk kleiner lijkt dan dat ie daadwerkelijk is
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      woensdag 30 augustus 2006 @ 13:37:10 #15
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_41325197
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:32 schreef Diablos79 het volgende:

    [..]

    22GB is nog lang geen 35GB. En zoveel minder mooi vind Resistance niet. En ook UT2007 zou groter dan 20GB worden en die is grafisch zeker gelijk(zo niet beter) dan GoW. Ze zullen wel gewoon grote textures gebruiken en weinig compressie.
    als we de bron geloven wordt de game dus uiteindelijk 35 GB

    maar krijg je door die lagere compressie niet meer laadtijden?? Streamen van BR wordt moeilijk (lagere snelheid dan 12x DVD in de 360, en daar wordt al over geklaagd). De HDD is handig, maar daar moeten die textures ook ingeladen worden lijkt me
    The line is a dot to you!
      woensdag 30 augustus 2006 @ 13:38:12 #16
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_41325254
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:35 schreef Tain het volgende:

    [..]

    die 10KB game maakt gebruik van libraries van DirectX dus vandaar dat ie een stuk kleiner lijkt dan dat ie daadwerkelijk is
    hmm, dat kan niet op een console?
    The line is a dot to you!
    pi_41325449
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:38 schreef kepler het volgende:

    [..]

    hmm, dat kan niet op een console?
    niet in dat formaat volgens mij
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_41325539
    even lekker mee lurken
    Stop rockin' the boat.
      woensdag 30 augustus 2006 @ 13:45:34 #19
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_41325573
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:37 schreef kepler het volgende:

    [..]

    als we de bron geloven wordt de game dus uiteindelijk 35 GB

    maar krijg je door die lagere compressie niet meer laadtijden?? Streamen van BR wordt moeilijk (lagere snelheid dan 12x DVD in de 360, en daar wordt al over geklaagd). De HDD is handig, maar daar moeten die textures ook ingeladen worden lijkt me
    Lijkt mij dat streaming wel goed te doen is(en wie weet krijgt de ps3 wel een 4x BD ). Misschien zitten er wel veel scripted scenes/cutscenes in Resistance, die kunnen ook heel wat ruimte in beslag nemen. Maar je moet toch gewoon afwachten tot het uit is. En bij sommige spellen zie je het er niet aan af dat het zo groot is en aan andere weer wel. Maar Ruimte gebrek zullen ze voorlopig echt niet krijgen met Blu-ray.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
    pi_41325621
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:34 schreef Diablos79 het volgende:

    [..]

    Blijft subjectief als je het mij vraagd. De Xbox360 heeft de analoge stick zitten op de plaats die jij bedoeld, maar ik vind de PS2 fijner ingedeeld. Het is denk ik maar net waar je aan gewend bent.
    Nee ergonomie, niet subjectief. Ik vind zelf een standaard toetsenbord ook veel fijner dan een toetsenbord die ergonomisch is ingedeeld, maar dat ergonomische toetsenbord is wel beter voor je
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      woensdag 30 augustus 2006 @ 14:03:07 #21
    12648 Fallen
    135335 and rising...
    pi_41326133
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:37 schreef kepler het volgende:

    [..]

    als we de bron geloven wordt de game dus uiteindelijk 35 GB

    maar krijg je door die lagere compressie niet meer laadtijden?? Streamen van BR wordt moeilijk (lagere snelheid dan 12x DVD in de 360, en daar wordt al over geklaagd). De HDD is handig, maar daar moeten die textures ook ingeladen worden lijkt me
    Het kan natuurlijk zijn dat de initiële laadtijden wat hoger liggen, maar dat daarna er een groot gedeelte van de HDD wordt geladen (pre-caching). Op zich iets wat me niet wenselijk lijkt, maar goed.

    Het zal me niet verbazen als er heel GB's gebruikt worden voor audio. Ik meen me namelijk te herinneren dat er in het interview met Insomniac werd gesproken over een 'narrator' die het verhaal verteld terwijl je aan het spelen bent. Wanneer je die gaat vertalen naar de localized version, ja dan ga je wel van 22 naar 35 GB.
    He didn't set up the rhyme with meaningless words.
    As you predicted or assumed everything was calculated
    Every word had purpose just not always on the surface.
    But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
      woensdag 30 augustus 2006 @ 14:08:22 #22
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_41326286
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:46 schreef Tain het volgende:

    [..]

    Nee ergonomie, niet subjectief. Ik vind zelf een standaard toetsenbord ook veel fijner dan een toetsenbord die ergonomisch is ingedeeld, maar dat ergonomische toetsenbord is wel beter voor je
    Ze kunnen als ze ergonomisch maken als ze willen als je het andere fijner vind is dat beter voor die persoon. En wie zegt dat zo'n ergonomisch toetsenbord beter voor je is? Mijn pa heeft zo'n ding en het typt klote en je krijgt er kramp van. Of je het fijner vind spelen en of je de indeling beter vind blijft wel subjectief.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
      woensdag 30 augustus 2006 @ 14:14:27 #23
    12648 Fallen
    135335 and rising...
    pi_41326490
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:46 schreef Tain het volgende:

    [..]

    Nee ergonomie, niet subjectief. Ik vind zelf een standaard toetsenbord ook veel fijner dan een toetsenbord die ergonomisch is ingedeeld, maar dat ergonomische toetsenbord is wel beter voor je
    Die discussie over het al dan niet ergonomisch verantwoord en 'beter voor je' zijn van een dergelijk toetsenbord wil ik best met je voeren, maar is erg Off-Topic. Ik kan je in ieder geval vertellen dat er ergonomisch gezien niet één oplossing is en er meer bij komt kijken dan alleen een toetsenbord/muis opstelling.

    Maar goed, ik blijf er sowieso bij dat een shooter op een console altijd een beetje behelpen is. Wat voor controller je ook hebt... imho.
    He didn't set up the rhyme with meaningless words.
    As you predicted or assumed everything was calculated
    Every word had purpose just not always on the surface.
    But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
    pi_41326701
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 14:08 schreef Diablos79 het volgende:

    [..]

    Ze kunnen als ze ergonomisch maken als ze willen als je het andere fijner vind is dat beter voor die persoon. En wie zegt dat zo'n ergonomisch toetsenbord beter voor je is? Mijn pa heeft zo'n ding en het typt klote en je krijgt er kramp van. Of je het fijner vind spelen en of je de indeling beter vind blijft wel subjectief.
    Dan zit je serieus in een verkeerde houding te typen, je handen staan in een neutralere positie dan bij een normaal toetsenbord. Zelfde met de PS controller waarbij je linkerduim in een minder neutrale positie staat dan bij de 360/cube/xbox. Voor je rechterhand maakt dat minder uit, omdat je die meer beweegt door de andere knoppen aan die kant.
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 14:14 schreef Fallen het volgende:

    [..]

    Die discussie over het al dan niet ergonomisch verantwoord en 'beter voor je' zijn van een dergelijk toetsenbord wil ik best met je voeren, maar is erg Off-Topic. Ik kan je in ieder geval vertellen dat er ergonomisch gezien niet één oplossing is en er meer bij komt kijken dan alleen een toetsenbord/muis opstelling.

    Maar goed, ik blijf er sowieso bij dat een shooter op een console altijd een beetje behelpen is. Wat voor controller je ook hebt... imho.
    Het zijn wel al belangerijke dingen voor een ergonomische houding, maar dan krijg je nog bureaustoel, hoek van de monitor, etc,etc, dingen waarbij je bij een console geen last hebt.

    En dan moet je meer oefenen als het behelpen is
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      woensdag 30 augustus 2006 @ 14:30:29 #25
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_41327028
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 14:20 schreef Tain het volgende:

    [..]

    Dan zit je serieus in een verkeerde houding te typen, je handen staan in een neutralere positie dan bij een normaal toetsenbord. Zelfde met de PS controller waarbij je linkerduim in een minder neutrale positie staat dan bij de 360/cube/xbox. Voor je rechterhand maakt dat minder uit, omdat je die meer beweegt door de andere knoppen aan die kant.
    Voor zo'n toetsenbord houd ik mijn handen waarschijnlijk verkeerd ja, ik hou mijn handen niet opdezelfde plaats(type ook niet met alle vingers) en type gewoon zoals het mij uitkomt. En het verschil op de joypad is zo klein dat mijn duimen daar echt geen last van hebben, voor mij persoonlijk staat de analoog stick op de ps2 pad net ietsje beter. Dus ook al is het een ergonomisch beter dan het ander of je het fijner vind blijft altijd nog subjectief.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
      woensdag 30 augustus 2006 @ 20:50:03 #26
    12648 Fallen
    135335 and rising...
    pi_41339132
    De officiële Playstation 3 slogan:

    This is living.

    Bron: Kikizo

    euh... okay.
    He didn't set up the rhyme with meaningless words.
    As you predicted or assumed everything was calculated
    Every word had purpose just not always on the surface.
    But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
      woensdag 30 augustus 2006 @ 22:41:49 #27
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_41344027
    Dat wordt alvast de volgende topictitel.
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
      donderdag 31 augustus 2006 @ 03:42:30 #28
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_41351469
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 20:50 schreef Fallen het volgende:
    De officiële Playstation 3 slogan:

    This is living.
    [afbeelding]
    Bron: Kikizo

    euh... okay.
    neeeeeeeeee
    wat een slecht slogan, en dat lettertype oooook

    bijna erger dan de naam Wii
    The line is a dot to you!
      donderdag 31 augustus 2006 @ 03:46:08 #29
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_41351491
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:45 schreef Diablos79 het volgende:

    [..]

    Lijkt mij dat streaming wel goed te doen is(en wie weet krijgt de ps3 wel een 4x BD ). Misschien zitten er wel veel scripted scenes/cutscenes in Resistance, die kunnen ook heel wat ruimte in beslag nemen. Maar je moet toch gewoon afwachten tot het uit is. En bij sommige spellen zie je het er niet aan af dat het zo groot is en aan andere weer wel. Maar Ruimte gebrek zullen ze voorlopig echt niet krijgen met Blu-ray.
    streamen is niet te doen met 2X speed. Die is al bevestigd door Sony, lijkt me sterk als ze dat nu opeens weer gaan veranderen. Als developers al moeite hebben met de 12Xspeed van de 360 (die sneller is dan de PS3) dan moeten ze helemaal moeite hebben met de snelheid van de PS3. Wat wel gedeeltelijk opgevangen kan worden door de HD, maar dat betekent wel weer langere laadtijden.

    Volgens die quote bestaat het geluid uit 1 GB en de rest uit textures en programming. De cut-scenes moeten daar blijkbaar nog bijkomen...
    The line is a dot to you!
      donderdag 31 augustus 2006 @ 04:11:53 #30
    153711 SpankTheMonkey
    It's Nice! I like!
    pi_41351626
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 20:50 schreef Fallen het volgende:
    De officiële Playstation 3 slogan:

    This is living.
    [afbeelding]
    Bron: Kikizo

    euh... okay.
    Kut slogan, kut lettertype.
    pi_41353883
    quote:
    Sony's Running into Blu-Ray Production Issues
    Scarcity means internal arm-wrasslin' between PS3, players.
    by Mark Whiting, 08/30/2006
    64 of 78 users recommend this story.
    Doesn't it suck when you plan a big party and don't have enough favors to go around?

    Sony's in a bit of a pickle at the moment. On one hand, they really really want you to watch hi-def movies on a brand new BDP-S1 blu-ray player (and not a Microsoft-backed HD-DVD alternative). On the other hand, they also really want you to own a PlayStation 3.

    Here's the problem: There just aren't enough blue lasers available to do both. What's a giant multinational to do? When push comes to shove, the answer from on high is that PS3 trumps the traditional player.

    Therefore, the company is apparently (un?)officially suspending shipments of blue lasers to all non-PS3 essential operations in a coordinated effort to get those 4 million units to store shelves by the end of 2006.

    To those of you waiting breathlessly for a BDP-S1 -- d'oh. You'll have to get in line behind the mobs of angry retailers who have just realized their potential Blu-Ray holiday profits are about to go up in flames.

    Maybe if Sony's really that hard up for supplies they'd consider sending Kaz Hirai over to hit up GI Joe-style. As I recall, there were plenty of blue lasers flying around back in the 1980s.
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      donderdag 31 augustus 2006 @ 12:21:11 #32
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_41357683
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 03:46 schreef kepler het volgende:

    [..]

    streamen is niet te doen met 2X speed. Die is al bevestigd door Sony, lijkt me sterk als ze dat nu opeens weer gaan veranderen. Als developers al moeite hebben met de 12Xspeed van de 360 (die sneller is dan de PS3) dan moeten ze helemaal moeite hebben met de snelheid van de PS3. Wat wel gedeeltelijk opgevangen kan worden door de HD, maar dat betekent wel weer langere laadtijden.

    Volgens die quote bestaat het geluid uit 1 GB en de rest uit textures en programming. De cut-scenes moeten daar blijkbaar nog bijkomen...
    Je hebt maar 1x speed nodig voor data, dus met 2x speed kun je wel streamen. In theorie is 12x dvd-rom sneller ja, maar in praktijk zal het wel anders zijn. Die 12x speed is echt het maximum en zal zelde worden behaald, en kan ook alleen worden behaald aan het uiteinde van de DVD. Bij Blu-ray is de snelheid overal gelijk waardoor hij over het algemeen sneller zal zijn dan een 12xDVD-rom.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
    pi_41357798
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 12:21 schreef Diablos79 het volgende:

    [..]

    Je hebt maar 1x speed nodig voor data, dus met 2x speed kun je wel streamen. In theorie is 12x dvd-rom sneller ja, maar in praktijk zal het wel anders zijn. Die 12x speed is echt het maximum en zal zelde worden behaald, en kan ook alleen worden behaald aan het uiteinde van de DVD. Bij Blu-ray is de snelheid overal gelijk waardoor hij over het algemeen sneller zal zijn dan een 12xDVD-rom.
    http://www.ps3forums.com/archive/index.php?t-13092.html
    Blu-ray 2x: 72Mbp / 8MBps
    12x DVD: 66 - 132Mbps / 8.2 - 16.5MBps
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      donderdag 31 augustus 2006 @ 12:28:48 #34
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_41357977
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 12:24 schreef Tain het volgende:

    [..]

    http://www.ps3forums.com/archive/index.php?t-13092.html
    Blu-ray 2x: 72Mbp / 8MBps
    12x DVD: 66 - 132Mbps / 8.2 - 16.5MBps
    En? Al die theoretische maximums weet ik ook wel. Het gaat erom hoe het echt in de praktijk draait. Die 12x speed word bijna niet behaald in de praktijk. Daarbij zitten er nog meer verschillen tussen DVD en Blu-ray dan alleen de snelheid.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
    pi_41358096
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 12:28 schreef Diablos79 het volgende:

    [..]

    En? Al die theoretische maximums weet ik ook wel. Het gaat erom hoe het echt in de praktijk draait. Die 12x speed word bijna niet behaald in de praktijk. Daarbij zitten er nog meer verschillen tussen DVD en Blu-ray dan alleen de snelheid.
    De snelheid van een 2x BR speler ligt net iets hoger dan de laagste snelheid van een dvd speler, dus hoe BR dan sneller kan zijn...
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      donderdag 31 augustus 2006 @ 13:08:29 #36
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_41359609
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 12:31 schreef Tain het volgende:

    [..]

    De snelheid van een 2x BR speler ligt net iets hoger dan de laagste snelheid van een dvd speler, dus hoe BR dan sneller kan zijn...
    Ik snap niet waar hun dat mimimum vandaan halen. Er zit echt geen super DVD-rom in de xbox360 die spontaan op 6x speed begint te lezen. Die DVD-rom begint gewoon te lezen op 2x speed aan het begin en loopt dan langzaam op naar mate hij verder naar buiten gaat. Zelfde als bij een PC DVD-Rom. Die theoretische waarden van 16MBps haalt hij echt niet. Kijk maar gewoon naar de DVD-rom in je PC. Ik heb een 16x speed DVD-rom maar dat ding haalt de helft van de tijd de 10x speed niet eens en de eerst 50% van de dvd zit hij vaak nog onder de 6x speed. Daarbij komt nog eens dat op een Blu-ray disc de data veel dichter bij elkaar staat dan op een DVD en een Blu-ray laser effeciënter leest.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
    pi_41360756
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 13:08 schreef Diablos79 het volgende:

    [..]

    Ik snap niet waar hun dat mimimum vandaan halen. Er zit echt geen super DVD-rom in de xbox360 die spontaan op 6x speed begint te lezen. Die DVD-rom begint gewoon te lezen op 2x speed aan het begin en loopt dan langzaam op naar mate hij verder naar buiten gaat. Zelfde als bij een PC DVD-Rom. Die theoretische waarden van 16MBps haalt hij echt niet. Kijk maar gewoon naar de DVD-rom in je PC. Ik heb een 16x speed DVD-rom maar dat ding haalt de helft van de tijd de 10x speed niet eens en de eerst 50% van de dvd zit hij vaak nog onder de 6x speed. Daarbij komt nog eens dat op een Blu-ray disc de data veel dichter bij elkaar staat dan op een DVD en een Blu-ray laser effeciënter leest.
    Dat een dvd-rom zoveel schommelingen heeft komt doordat er niet constant van het schijfje gelezen wordt en aan de herrie te horen die van de dvd-speler van de 360 komt is deze vaker constant aan het lezen dan de dvd-speler in mijn pc. Wat de precieze snelheden zijn van de 12x dvd speler van de 360 geen idee, maar het blijft een feit dat de data die veelvuldig gestreamed wordt aan de buitenkant van de DVD staat waardoor er hogere snelheden mogelijk zijn dan bij een blu-ray speler. Dan kan een blu-ray speler nog zo efficient zijn, maar die snelheid haalt ie gewoon niet.
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_41360924
    Nou als ik de laadtijden op mijn 360 soms zie...
    Wel opvallend dat ik al meerdere keren heb gelezen dat de PS3 games razensnel laden (4 a 5 seconden), of ligt dat aan de standaard HDD?
    Of misschien krijgen we dan toch BD 4x
    PSN id: NL_SToRM
    pi_41360967
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 13:49 schreef SToRM81 het volgende:
    Nou als ik de laadtijden op mijn 360 soms zie...
    Wel opvallend dat ik al meerdere keren heb gelezen dat de PS3 games razensnel laden (4 a 5 seconden), of ligt dat aan de standaard HDD?
    Of misschien krijgen we dan toch BD 4x
    Ik denk dat dat komt omdat er nog geen spellen op optische schijfjes zijn uitgebracht
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      donderdag 31 augustus 2006 @ 13:51:07 #40
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_41360974
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 13:43 schreef Tain het volgende:

    [..]

    Dat een dvd-rom zoveel schommelingen heeft komt doordat er niet constant van het schijfje gelezen wordt en aan de herrie te horen die van de dvd-speler van de 360 komt is deze vaker constant aan het lezen dan de dvd-speler in mijn pc. Wat de precieze snelheden zijn van de 12x dvd speler van de 360 geen idee, maar het blijft een feit dat de data die veelvuldig gestreamed wordt aan de buitenkant van de DVD staat waardoor er hogere snelheden mogelijk zijn dan bij een blu-ray speler. Dan kan een blu-ray speler nog zo efficient zijn, maar die snelheid haalt ie gewoon niet.
    We zullen het wel merken hoe snel/langzaam de PS3 laad enzo. Ik verwacht iedergeval niet dat hij merkbaar langzamer zal zijn dan de Xbox360. Er zijn iedergeval al demonstraties gegeven van spellen die gestreamed werden van Blu-ray dus ik neem aan dat streamen goed gaat vanaf Blu-ray.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
    pi_41361036
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 13:51 schreef Diablos79 het volgende:

    [..]

    We zullen het wel merken hoe snel/langzaam de PS3 laad enzo. Ik verwacht iedergeval niet dat hij merkbaar langzamer zal zijn dan de Xbox360. Er zijn iedergeval al demonstraties gegeven van spellen die gestreamed werden van Blu-ray dus ik neem aan dat streamen goed gaat vanaf Blu-ray.
    Ze zijn sowieso beide eigenlijk te traag voor het werk wat ze moeten doen
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_41361059
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 13:50 schreef Tain het volgende:

    [..]

    Ik denk dat dat komt omdat er nog geen spellen op optische schijfjes zijn uitgebracht
    Hmmm...daar had ik even niet aan gedacht
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 13:53 schreef Tain het volgende:

    [..]

    Ze zijn sowieso beide eigenlijk te traag voor het werk wat ze moeten doen
    Ik vraag me wel af hoe ze bij bijv. PGR3 een level inladen. Volgens mij is dat niet in 1 keer, want als ik een restart doe dan moet ie weer alles opnieuw inladen
    PSN id: NL_SToRM
      donderdag 31 augustus 2006 @ 13:56:49 #43
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_41361145
    quote:
    President en CEO Kaz Hirai van Sony Computer Entertainment America, had gezegd dat Sony twee miljoen PS3 consoles in november, twee miljoen in december, en een laatste twee miljoen eind maart zal leveren.
    dit schema snap ik dus niet. Ze leveren de eerste maand twee miljoen consoles, een maand later weer 2 miljoen. Vervolgens duurt het drie maanden totdat er weer 2 miljoen komen... Aangezien ze niet begonnen zijn met produceren kunnen ze dus binnen drie-vier maanden vier miljoen consoles produceren (althans dat zeggen ze), maar vanaf januari kunnen ze opeens maar 2 miljoen consoles produceren in 3 maanden??
    The line is a dot to you!
    pi_41361366
    Kan ook zijn dat ze al genoeg onderdelen hebben voor 4 miljoen consoles en dat ze voor die andere 2 miljoen dan weer bij moeten produceren ofzo...
    PSN id: NL_SToRM
      donderdag 31 augustus 2006 @ 14:06:40 #45
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_41361453
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 14:03 schreef SToRM81 het volgende:
    Kan ook zijn dat ze al genoeg onderdelen hebben voor 4 miljoen consoles en dat ze voor die andere 2 miljoen dan weer bij moeten produceren ofzo...
    goed punt, dus ze kunnen na de launch (voorlopig) maximaal 2 miljoen consoles per drie maanden produceren? Dat lijkt me niet echt extreem veel, volgens mij worden die tekorten echt gigantisch en blijven ze redelijk lang aanhouden Hopelijk weet Sony snel de capaciteit op te voeren
    The line is a dot to you!
      donderdag 31 augustus 2006 @ 14:37:53 #46
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_41362463
    2 miljoen per drie maanden is meer dan wat MS op het moment uitpompt aan Xbox360. Als Sony echt 6 miljoen PS3 kan leveren voor april dan doen ze het in iedergeval een stuk beter dan MS. Die hebben in 10 maanden tijd nog 6 Miljoen Xbox360 verscheept.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
      donderdag 31 augustus 2006 @ 17:22:05 #47
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_41367599
    ik heb net ergens gelezen dat sony alle blue lasers bestemd voor de stand alone spelers terug roept.

    en gebruikt voor de ps3 productie omdat ze anders de productie aantallen niet gaan halen.

    Dat worden een hoop angry retailers

    als iemand het wil lezen zoek ik even de bron on
    Psn online ID Tec-Deacon
    ---------------------------------
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_41370292
    Dat had Tain hierboven ook al gepost hoor
    PSN id: NL_SToRM
      donderdag 31 augustus 2006 @ 18:56:45 #49
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_41370343
    dat zeg ik
    Psn online ID Tec-Deacon
    ---------------------------------
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      vrijdag 1 september 2006 @ 12:27:46 #50
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_41391689
    Hier een interview van IGN met de makers van Resistance :

    http://ps3.ign.com/articles/729/729630p1.html

    Er staan ook wat nieuwe screens bij de pics sectie.

    Hoewel ik niks om shooters geeft begint dit spel er toch echt wel goed uit te zien. Al koop ik hem waarschijnlijk niet
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')