Ze komen inderdaad tegelijk uit, maar het is wel zo dat GoW het beste is wat de 360 grafisch op dit moment te bieden heeft t.o.v. een PS3 launch-titel.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:19 schreef kepler het volgende:
[..]
dat snap ik, maar deze plaatjes zien er nou niet heel goed uit (zeker niet in vergelijking met GoW) en ik zie dit niet binnen twee maanden heel veel veranderen(GoW komt trouwens ongeveer tegelijk uit, zelfs precies tegelijk)
Welke indeling zou je beter vinden dan? De triggers zijn in ieder geval wel al een grote vooruitgangquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:27 schreef Tain het volgende:
Blijft alleen wel jammer dat de controller door de indeling minder geschikt is voor shooters
linker analoge stick naar de plek van het dpad, dan zit je wat natuurlijker met je handenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:52 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Ze komen inderdaad tegelijk uit, maar het is wel zo dat GoW het beste is wat de 360 grafisch op dit moment te bieden heeft t.o.v. een PS3 launch-titel.
Ik zou ze beiden kunnen halen op 17november, maar dat gaat me iets te duur worden denk ik![]()
[..]
Welke indeling zou je beter vinden dan? De triggers zijn in ieder geval wel al een grote vooruitgang![]()
En het schijnt dat de PS3 standaard muis en keyboard ondersteund, maar dat is niet echt handig voor de tv op de bank![]()
het gaat mij niet erom dat GoW er beter uitziet, maar wel om het feit dat GoW dus wel (makkelijk?) op 1 DVD past. Terwijl Resistance, dat er een stuk minder mooi uitziet, 3 keer zoveel in beslag neemtquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:52 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Ze komen inderdaad tegelijk uit, maar het is wel zo dat GoW het beste is wat de 360 grafisch op dit moment te bieden heeft t.o.v. een PS3 launch-titel.
Dat heet gewoon ergonomie hoor en tuurlijk kan je goed met de PS2 controller overweg, maar voor 3D games waarbij je beide analoge sticks vaak gebruikt is het prettiger om de plaats van de linkerstick aan te passenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:02 schreef Fallen het volgende:
De hele indeling van een controller is zo verschrikkelijk subjectief.
En dan staat het nog maar in 1 taal op het schijfjequote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:12 schreef kepler het volgende:
[..]
het gaat mij niet erom dat GoW er beter uitziet, maar wel om het feit dat GoW dus wel (makkelijk?) op 1 DVD past. Terwijl Resistance, dat er een stuk minder mooi uitziet, 3 keer zoveel in beslag neemt
De PS3 zal best evenmooie beelden kunnen uitpoepen, daar twijfel ik niet aan. Maar waar ik wel aan twijfel is ze dan wel genoeg hebben aan 50GB, als ze met de launchgames al aan de 35 GB zitten!
inderdaadquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:14 schreef Tain het volgende:
[..]
En dan staat het nog maar in 1 taal op het schijfje
22GB is nog lang geen 35GB. En zoveel minder mooi vind Resistance niet. En ook UT2007 zou groter dan 20GB worden en die is grafisch zeker gelijk(zo niet beter) dan GoW. Ze zullen wel gewoon grote textures gebruiken en weinig compressie.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:12 schreef kepler het volgende:
[..]
het gaat mij niet erom dat GoW er beter uitziet, maar wel om het feit dat GoW dus wel (makkelijk?) op 1 DVD past. Terwijl Resistance, dat er een stuk minder mooi uitziet, 3 keer zoveel in beslag neemt
De PS3 zal best evenmooie beelden kunnen uitpoepen, daar twijfel ik niet aan. Maar waar ik wel aan twijfel is ze dan wel genoeg hebben aan 50GB, als ze met de launchgames al aan de 35 GB zitten!
Blijft subjectief als je het mij vraagd. De Xbox360 heeft de analoge stick zitten op de plaats die jij bedoeld, maar ik vind de PS2 fijner ingedeeld. Het is denk ik maar net waar je aan gewend bent.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:13 schreef Tain het volgende:
[..]
Dat heet gewoon ergonomie hoor en tuurlijk kan je goed met de PS2 controller overweg, maar voor 3D games waarbij je beide analoge sticks vaak gebruikt is het prettiger om de plaats van de linkerstick aan te passen
hogere resolutie ok, maar voor de variatie kun je ook heleboel tools gebruiken. Is veel goedkoper dan alles handmatig erin zetten (bijvoorbeeld de tool SpeedTree). Met compressie en andere technieken kan je een game heel klein maken. Zo is er een (redelijk goed uitziende) 3D-shooter gemaakt die maar een paar tiental KB groot isquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:30 schreef SToRM81 het volgende:
Hahaha
Maar ik denk dat het te maken heeft met hogere resolutie texturen en meer variatie.
En ik weet niet in hoeverre je met compressie de grootte van een spel kunt reduceren.
die 10KB game maakt gebruik van libraries van DirectX dus vandaar dat ie een stuk kleiner lijkt dan dat ie daadwerkelijk isquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:34 schreef kepler het volgende:
[..]
hogere resolutie ok, maar voor de variatie kun je ook heleboel tools gebruiken. Is veel goedkoper dan alles handmatig erin zetten (bijvoorbeeld de tool SpeedTree). Met compressie en andere technieken kan je een game heel klein maken. Zo is er een (redelijk goed uitziende) 3D-shooter gemaakt die maar een paar tiental KB groot isGeen idee of zoiets ook mogelijk is op de consoles, maar geeft wel aan hoever je kan gaan met het verkleinen van een game; erg ver dus
als we de bron geloven wordt de game dus uiteindelijk 35 GBquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:32 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
22GB is nog lang geen 35GB. En zoveel minder mooi vind Resistance niet. En ook UT2007 zou groter dan 20GB worden en die is grafisch zeker gelijk(zo niet beter) dan GoW. Ze zullen wel gewoon grote textures gebruiken en weinig compressie.
hmm, dat kan niet op een console?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:35 schreef Tain het volgende:
[..]
die 10KB game maakt gebruik van libraries van DirectX dus vandaar dat ie een stuk kleiner lijkt dan dat ie daadwerkelijk is
niet in dat formaat volgens mijquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:38 schreef kepler het volgende:
[..]
hmm, dat kan niet op een console?
Lijkt mij dat streaming wel goed te doen is(en wie weet krijgt de ps3 wel een 4x BDquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:37 schreef kepler het volgende:
[..]
als we de bron geloven wordt de game dus uiteindelijk 35 GB![]()
maar krijg je door die lagere compressie niet meer laadtijden?? Streamen van BR wordt moeilijk (lagere snelheid dan 12x DVD in de 360, en daar wordt al over geklaagd). De HDD is handig, maar daar moeten die textures ook ingeladen worden lijkt me
Nee ergonomie, niet subjectief. Ik vind zelf een standaard toetsenbord ook veel fijner dan een toetsenbord die ergonomisch is ingedeeld, maar dat ergonomische toetsenbord is wel beter voor jequote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:34 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Blijft subjectief als je het mij vraagd. De Xbox360 heeft de analoge stick zitten op de plaats die jij bedoeld, maar ik vind de PS2 fijner ingedeeld. Het is denk ik maar net waar je aan gewend bent.
Het kan natuurlijk zijn dat de initiële laadtijden wat hoger liggen, maar dat daarna er een groot gedeelte van de HDD wordt geladen (pre-caching). Op zich iets wat me niet wenselijk lijkt, maar goed.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:37 schreef kepler het volgende:
[..]
als we de bron geloven wordt de game dus uiteindelijk 35 GB![]()
maar krijg je door die lagere compressie niet meer laadtijden?? Streamen van BR wordt moeilijk (lagere snelheid dan 12x DVD in de 360, en daar wordt al over geklaagd). De HDD is handig, maar daar moeten die textures ook ingeladen worden lijkt me
Ze kunnen als ze ergonomisch maken als ze willen als je het andere fijner vind is dat beter voor die persoon. En wie zegt dat zo'n ergonomisch toetsenbord beter voor je is? Mijn pa heeft zo'n ding en het typt klote en je krijgt er kramp van. Of je het fijner vind spelen en of je de indeling beter vind blijft wel subjectief.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:46 schreef Tain het volgende:
[..]
Nee ergonomie, niet subjectief. Ik vind zelf een standaard toetsenbord ook veel fijner dan een toetsenbord die ergonomisch is ingedeeld, maar dat ergonomische toetsenbord is wel beter voor je
Die discussie over het al dan niet ergonomisch verantwoord en 'beter voor je' zijn van een dergelijk toetsenbord wil ik best met je voeren, maar is erg Off-Topic. Ik kan je in ieder geval vertellen dat er ergonomisch gezien niet één oplossing is en er meer bij komt kijken dan alleen een toetsenbord/muis opstelling.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:46 schreef Tain het volgende:
[..]
Nee ergonomie, niet subjectief. Ik vind zelf een standaard toetsenbord ook veel fijner dan een toetsenbord die ergonomisch is ingedeeld, maar dat ergonomische toetsenbord is wel beter voor je
Dan zit je serieus in een verkeerde houding te typen, je handen staan in een neutralere positie dan bij een normaal toetsenbord. Zelfde met de PS controller waarbij je linkerduim in een minder neutrale positie staat dan bij de 360/cube/xbox. Voor je rechterhand maakt dat minder uit, omdat je die meer beweegt door de andere knoppen aan die kant.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:08 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ze kunnen als ze ergonomisch maken als ze willen als je het andere fijner vind is dat beter voor die persoon. En wie zegt dat zo'n ergonomisch toetsenbord beter voor je is? Mijn pa heeft zo'n ding en het typt klote en je krijgt er kramp van. Of je het fijner vind spelen en of je de indeling beter vind blijft wel subjectief.
Het zijn wel al belangerijke dingen voor een ergonomische houding, maar dan krijg je nog bureaustoel, hoek van de monitor, etc,etc, dingen waarbij je bij een console geen last hebt.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:14 schreef Fallen het volgende:
[..]
Die discussie over het al dan niet ergonomisch verantwoord en 'beter voor je' zijn van een dergelijk toetsenbord wil ik best met je voeren, maar is erg Off-Topic. Ik kan je in ieder geval vertellen dat er ergonomisch gezien niet één oplossing is en er meer bij komt kijken dan alleen een toetsenbord/muis opstelling.
Maar goed, ik blijf er sowieso bij dat een shooter op een console altijd een beetje behelpen is. Wat voor controller je ook hebt... imho.![]()
Voor zo'n toetsenbord houd ik mijn handen waarschijnlijk verkeerd ja, ik hou mijn handen niet opdezelfde plaats(type ook niet met alle vingers) en type gewoon zoals het mij uitkomt. En het verschil op de joypad is zo klein dat mijn duimen daar echt geen last van hebben, voor mij persoonlijk staat de analoog stick op de ps2 pad net ietsje beter. Dus ook al is het een ergonomisch beter dan het ander of je het fijner vind blijft altijd nog subjectief.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:20 schreef Tain het volgende:
[..]
Dan zit je serieus in een verkeerde houding te typen, je handen staan in een neutralere positie dan bij een normaal toetsenbord. Zelfde met de PS controller waarbij je linkerduim in een minder neutrale positie staat dan bij de 360/cube/xbox. Voor je rechterhand maakt dat minder uit, omdat je die meer beweegt door de andere knoppen aan die kant.
neeeeeeeeeequote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:50 schreef Fallen het volgende:
De officiële Playstation 3 slogan:
This is living.
[afbeelding]
Bron: Kikizo
euh... okay.![]()
streamen is niet te doen met 2X speed. Die is al bevestigd door Sony, lijkt me sterk als ze dat nu opeens weer gaan veranderen. Als developers al moeite hebben met de 12Xspeed van de 360 (die sneller is dan de PS3) dan moeten ze helemaal moeite hebben met de snelheid van de PS3. Wat wel gedeeltelijk opgevangen kan worden door de HD, maar dat betekent wel weer langere laadtijden.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:45 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Lijkt mij dat streaming wel goed te doen is(en wie weet krijgt de ps3 wel een 4x BD). Misschien zitten er wel veel scripted scenes/cutscenes in Resistance, die kunnen ook heel wat ruimte in beslag nemen. Maar je moet toch gewoon afwachten tot het uit is. En bij sommige spellen zie je het er niet aan af dat het zo groot is en aan andere weer wel. Maar Ruimte gebrek zullen ze voorlopig echt niet krijgen met Blu-ray.
Kut slogan, kut lettertype.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:50 schreef Fallen het volgende:
De officiële Playstation 3 slogan:
This is living.
[afbeelding]
Bron: Kikizo
euh... okay.![]()
quote:Sony's Running into Blu-Ray Production Issues
Scarcity means internal arm-wrasslin' between PS3, players.
by Mark Whiting, 08/30/2006
64 of 78 users recommend this story.
Doesn't it suck when you plan a big party and don't have enough favors to go around?
Sony's in a bit of a pickle at the moment. On one hand, they really really want you to watch hi-def movies on a brand new BDP-S1 blu-ray player (and not a Microsoft-backed HD-DVD alternative). On the other hand, they also really want you to own a PlayStation 3.
Here's the problem: There just aren't enough blue lasers available to do both. What's a giant multinational to do? When push comes to shove, the answer from on high is that PS3 trumps the traditional player.
Therefore, the company is apparently (un?)officially suspending shipments of blue lasers to all non-PS3 essential operations in a coordinated effort to get those 4 million units to store shelves by the end of 2006.
To those of you waiting breathlessly for a BDP-S1 -- d'oh. You'll have to get in line behind the mobs of angry retailers who have just realized their potential Blu-Ray holiday profits are about to go up in flames.
Maybe if Sony's really that hard up for supplies they'd consider sending Kaz Hirai over to hit up GI Joe-style. As I recall, there were plenty of blue lasers flying around back in the 1980s.
Je hebt maar 1x speed nodig voor data, dus met 2x speed kun je wel streamen. In theorie is 12x dvd-rom sneller ja, maar in praktijk zal het wel anders zijn. Die 12x speed is echt het maximum en zal zelde worden behaald, en kan ook alleen worden behaald aan het uiteinde van de DVD. Bij Blu-ray is de snelheid overal gelijk waardoor hij over het algemeen sneller zal zijn dan een 12xDVD-rom.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 03:46 schreef kepler het volgende:
[..]
streamen is niet te doen met 2X speed. Die is al bevestigd door Sony, lijkt me sterk als ze dat nu opeens weer gaan veranderen. Als developers al moeite hebben met de 12Xspeed van de 360 (die sneller is dan de PS3) dan moeten ze helemaal moeite hebben met de snelheid van de PS3. Wat wel gedeeltelijk opgevangen kan worden door de HD, maar dat betekent wel weer langere laadtijden.
Volgens die quote bestaat het geluid uit 1 GB en de rest uit textures en programming. De cut-scenes moeten daar blijkbaar nog bijkomen...
http://www.ps3forums.com/archive/index.php?t-13092.htmlquote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:21 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Je hebt maar 1x speed nodig voor data, dus met 2x speed kun je wel streamen. In theorie is 12x dvd-rom sneller ja, maar in praktijk zal het wel anders zijn. Die 12x speed is echt het maximum en zal zelde worden behaald, en kan ook alleen worden behaald aan het uiteinde van de DVD. Bij Blu-ray is de snelheid overal gelijk waardoor hij over het algemeen sneller zal zijn dan een 12xDVD-rom.
En? Al die theoretische maximums weet ik ook wel. Het gaat erom hoe het echt in de praktijk draait. Die 12x speed word bijna niet behaald in de praktijk. Daarbij zitten er nog meer verschillen tussen DVD en Blu-ray dan alleen de snelheid.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:24 schreef Tain het volgende:
[..]
http://www.ps3forums.com/archive/index.php?t-13092.html
Blu-ray 2x: 72Mbp / 8MBps
12x DVD: 66 - 132Mbps / 8.2 - 16.5MBps
De snelheid van een 2x BR speler ligt net iets hoger dan de laagste snelheid van een dvd speler, dus hoe BR dan sneller kan zijn...quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:28 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
En? Al die theoretische maximums weet ik ook wel. Het gaat erom hoe het echt in de praktijk draait. Die 12x speed word bijna niet behaald in de praktijk. Daarbij zitten er nog meer verschillen tussen DVD en Blu-ray dan alleen de snelheid.
Ik snap niet waar hun dat mimimum vandaan halen. Er zit echt geen super DVD-rom in de xbox360 die spontaan op 6x speed begint te lezen. Die DVD-rom begint gewoon te lezen op 2x speed aan het begin en loopt dan langzaam op naar mate hij verder naar buiten gaat. Zelfde als bij een PC DVD-Rom. Die theoretische waarden van 16MBps haalt hij echt niet. Kijk maar gewoon naar de DVD-rom in je PC. Ik heb een 16x speed DVD-rom maar dat ding haalt de helft van de tijd de 10x speed niet eens en de eerst 50% van de dvd zit hij vaak nog onder de 6x speed. Daarbij komt nog eens dat op een Blu-ray disc de data veel dichter bij elkaar staat dan op een DVD en een Blu-ray laser effeciënter leest.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:31 schreef Tain het volgende:
[..]
De snelheid van een 2x BR speler ligt net iets hoger dan de laagste snelheid van een dvd speler, dus hoe BR dan sneller kan zijn...
Dat een dvd-rom zoveel schommelingen heeft komt doordat er niet constant van het schijfje gelezen wordt en aan de herrie te horen die van de dvd-speler van de 360 komt is deze vaker constant aan het lezen dan de dvd-speler in mijn pc. Wat de precieze snelheden zijn van de 12x dvd speler van de 360 geen idee, maar het blijft een feit dat de data die veelvuldig gestreamed wordt aan de buitenkant van de DVD staat waardoor er hogere snelheden mogelijk zijn dan bij een blu-ray speler. Dan kan een blu-ray speler nog zo efficient zijn, maar die snelheid haalt ie gewoon niet.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:08 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ik snap niet waar hun dat mimimum vandaan halen. Er zit echt geen super DVD-rom in de xbox360 die spontaan op 6x speed begint te lezen. Die DVD-rom begint gewoon te lezen op 2x speed aan het begin en loopt dan langzaam op naar mate hij verder naar buiten gaat. Zelfde als bij een PC DVD-Rom. Die theoretische waarden van 16MBps haalt hij echt niet. Kijk maar gewoon naar de DVD-rom in je PC. Ik heb een 16x speed DVD-rom maar dat ding haalt de helft van de tijd de 10x speed niet eens en de eerst 50% van de dvd zit hij vaak nog onder de 6x speed. Daarbij komt nog eens dat op een Blu-ray disc de data veel dichter bij elkaar staat dan op een DVD en een Blu-ray laser effeciënter leest.
Ik denk dat dat komt omdat er nog geen spellen op optische schijfjes zijn uitgebrachtquote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:49 schreef SToRM81 het volgende:
Nou als ik de laadtijden op mijn 360 soms zie...![]()
Wel opvallend dat ik al meerdere keren heb gelezen dat de PS3 games razensnel laden (4 a 5 seconden), of ligt dat aan de standaard HDD?
Of misschien krijgen we dan toch BD 4x![]()
We zullen het wel merken hoe snel/langzaam de PS3 laad enzo. Ik verwacht iedergeval niet dat hij merkbaar langzamer zal zijn dan de Xbox360. Er zijn iedergeval al demonstraties gegeven van spellen die gestreamed werden van Blu-ray dus ik neem aan dat streamen goed gaat vanaf Blu-ray.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:43 schreef Tain het volgende:
[..]
Dat een dvd-rom zoveel schommelingen heeft komt doordat er niet constant van het schijfje gelezen wordt en aan de herrie te horen die van de dvd-speler van de 360 komt is deze vaker constant aan het lezen dan de dvd-speler in mijn pc. Wat de precieze snelheden zijn van de 12x dvd speler van de 360 geen idee, maar het blijft een feit dat de data die veelvuldig gestreamed wordt aan de buitenkant van de DVD staat waardoor er hogere snelheden mogelijk zijn dan bij een blu-ray speler. Dan kan een blu-ray speler nog zo efficient zijn, maar die snelheid haalt ie gewoon niet.
Ze zijn sowieso beide eigenlijk te traag voor het werk wat ze moeten doenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:51 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
We zullen het wel merken hoe snel/langzaam de PS3 laad enzo. Ik verwacht iedergeval niet dat hij merkbaar langzamer zal zijn dan de Xbox360. Er zijn iedergeval al demonstraties gegeven van spellen die gestreamed werden van Blu-ray dus ik neem aan dat streamen goed gaat vanaf Blu-ray.
Hmmm...daar had ik even niet aan gedachtquote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:50 schreef Tain het volgende:
[..]
Ik denk dat dat komt omdat er nog geen spellen op optische schijfjes zijn uitgebracht
Ik vraag me wel af hoe ze bij bijv. PGR3 een level inladen. Volgens mij is dat niet in 1 keer, want als ik een restart doe dan moet ie weer alles opnieuw inladenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:53 schreef Tain het volgende:
[..]
Ze zijn sowieso beide eigenlijk te traag voor het werk wat ze moeten doen
dit schema snap ik dus niet. Ze leveren de eerste maand twee miljoen consoles, een maand later weer 2 miljoen. Vervolgens duurt het drie maanden totdat er weer 2 miljoen komen... Aangezien ze niet begonnen zijn met produceren kunnen ze dus binnen drie-vier maanden vier miljoen consoles produceren (althans dat zeggen ze), maar vanaf januari kunnen ze opeens maar 2 miljoen consoles produceren in 3 maanden??quote:President en CEO Kaz Hirai van Sony Computer Entertainment America, had gezegd dat Sony twee miljoen PS3 consoles in november, twee miljoen in december, en een laatste twee miljoen eind maart zal leveren.
goed punt, dus ze kunnen na de launch (voorlopig) maximaal 2 miljoen consoles per drie maanden produceren? Dat lijkt me niet echt extreem veel, volgens mij worden die tekorten echt gigantisch en blijven ze redelijk lang aanhoudenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:03 schreef SToRM81 het volgende:
Kan ook zijn dat ze al genoeg onderdelen hebben voor 4 miljoen consoles en dat ze voor die andere 2 miljoen dan weer bij moeten produceren ofzo...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |