quote:500MB Limit for PS3 Downloads
John Hight with Sony Computer Entertainment Santa Monica says that the maximum size of PS3 game downloads will be 10 times that of Xbox Live Arcade games.
ImageHight, who is director of external development, told Firing Squad, “We’ve arbitrarily set a limit of 500MB to keep download times reasonable. Since we’ve got plenty of HD space we can accommodate even bigger games and a lot of them.”
Microsoft currently has a 50MB limit on the size of its Xbox Live Arcade games. The policy is in place so gamers without a hard drive for the Xbox 360 can fit a download onto 64MB memory cards. Since the two versions of the PS3 include a 20GB or 60GB hard drive, the company has more freedom to increase the size of downloads.
Although the Xbox Live Arcade size limit may appear to be restrictive, the company has said that the Arcade is meant for quick downloads that can be bought and played on an impulse. Microsoft has also expressed that once larger memory cards are released, the company would reevaluate its position on the 50MB limit.
Iemand dat bericht gelezen?quote:Killzone Ps3 In The News!
The highly anticipated sequel the the Ps2 original Killzone, has been showcased in a Dutch newspaper, being touted as the most expensive media undertaking in Dutch history. Also included in the article was that there are now 120 people working on Killzone for the Ps3, which is about 3 times as much as the original game, with half the team coming from outside the Netherlands.
The Killzone devs also hinted that new downloadable content will be released for Killzone after the game ships to retail, with the newspaper calling them "chapters", it sounds like the game will be similar to Half Life 2 and its episodic additions.
It would seem that under the Sony umbrella, Guerilla Games are getting a huge push and a big amount of support to make Killzone for the Ps3 match the trailer that left everyone salivating after E3 2005, lets hope they are up to the task
ligt aan de grootte van de demo in kwestie, en hoe groot de dev het wil laten worden.quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:09 schreef masterdave het volgende:
Vraag me dan wel af hoe dat gaat met demo's, aangezien ze duidelijk beweren dat spellen Blu-ray nodig hebben. Er zijn nu al demo's op xbox live die de 1 gig overschrijden, zou dus betekenen dat er demo's op de PS3 komen van een gigje of 5?
Motorstorm is alvast gratis, dus ook dat is denk ik aan de developers.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:08 schreef devv05 het volgende:
Moet je nou betalen voor PS3 demo's?
ik denk dat het gaat over de PS3 'arcade'-games en niet over de demo'squote:Op dinsdag 28 november 2006 09:09 schreef masterdave het volgende:
Vraag me dan wel af hoe dat gaat met demo's, aangezien ze duidelijk beweren dat spellen Blu-ray nodig hebben. Er zijn nu al demo's op xbox live die de 1 gig overschrijden, zou dus betekenen dat er demo's op de PS3 komen van een gigje of 5?
Nee.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:08 schreef devv05 het volgende:
Moet je nou betalen voor PS3 demo's?
quote:It's simply the best game on PlayStation 3, and we've been playing a recent build like mad to deliver you this detailed hands-on preview ahead of its offline Japan release next month and full launch next year.
Hun zijn wel heel positief over het spel. Gister bij Gamekings hadden ze een interessant nieuwtje(komt niet vaak voor) over de online mode van Motorstorm. Dat je telkens een random gemaakte track krijgt en hij nooit hetzelfde zou zijn als de keer ervoor. Als dat echt zo is dat wel een vette toevoeging. En kan ook niemand een voordeel behalen door iedere track helemaal uit zijn hoofd te leren.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:33 schreef SocialDisorder het volgende:
Kikizo heeft z'n hebberige vingers op een nieuwe build van Motorstorm weten te leggen.
http://games.kikizo.com/news/200611/101_p1.asp
[..]
Als je het artikel leest kun je zien dat je enorm veel vrijheid hebt, geen invisible walls a la NFS, dus leg even uit wat je precies bedoelt.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:59 schreef devv05 het volgende:
MotorStorm vond ik ook de meeste potentie hebben, mits ze de framerate fixen en grafisch het spel nog wat verder oppoetsen. Maar blijft jammer dat het geen 'vrije' racer is, soort Paris Dakar achtig waar je echt vrijheid hebt. Dat dacht ik namelijk in eerste instantie wel.
Hij had denk ik liever een track gezien van 30km lang inplaats van "rondjes" rijden.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:18 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Als je het artikel leest kun je zien dat je enorm veel vrijheid hebt, geen invisible walls a la NFS, dus leg even uit wat je precies bedoelt.
Yep, grote open woestijnquote:Op woensdag 29 november 2006 12:21 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Hij had denk ik liever een track gezien van 30km lang inplaats van "rondjes" rijden.
Is opzich toch niks mis met rondjes rijden, 99% van de racegames is rondjes rijden.quote:Op woensdag 29 november 2006 13:30 schreef devv05 het volgende:
[..]
Yep, grote open woestijnOndanks dat je geen invisible walls hebt blijft het uiteindelijk bij rondjes rijden.. helaas.
games als PGR en Forza zijn hiervoor niet gemaakt, die hoor je op vaste circuits te rijdenquote:Op woensdag 29 november 2006 17:58 schreef Cyberia18 het volgende:
Wat ik vooral vet vind aan Motorstorm is het feit dat wanneer je online gaat racen, het parcour iedere keer wijzigingen met zich meebrengt waardoor je als het ware het parcour niet uit je kop kent. Dit vind ik een simpele maar o zo nuttige bijdrage aan het genre, games als PGR en Forza missen dit helaas.
Gaat Motorstorm nog wel online eigenlijk? In Japan niet namelijkquote:Op woensdag 29 november 2006 17:58 schreef Cyberia18 het volgende:
Wat ik vooral vet vind aan Motorstorm is het feit dat wanneer je online gaat racen, het parcour iedere keer wijzigingen met zich meebrengt waardoor je als het ware het parcour niet uit je kop kent. Dit vind ik een simpele maar o zo nuttige bijdrage aan het genre, games als PGR en Forza missen dit helaas.
Het is idd heel cool, maar meerdere spellen hebben dit gedaan, houdt wel in dat de levels heel linear zijn, en geen stukken in zitten waar je kan zien waar de developers moeite voor hebben gedaan.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:58 schreef Cyberia18 het volgende:
Wat ik vooral vet vind aan Motorstorm is het feit dat wanneer je online gaat racen, het parcour iedere keer wijzigingen met zich meebrengt waardoor je als het ware het parcour niet uit je kop kent. Dit vind ik een simpele maar o zo nuttige bijdrage aan het genre, games als PGR en Forza missen dit helaas.
De ontwikkelaar heeft besloten om de multiplayer voor hun te schrappen, omdat zij online games maar weinig diggen. Vandaar dat men besloten heeft om de game hier later uit te brengen zodat ze nog aan de online features kunnen werken. Amerikanen en Europeanen moeten wachten februari/maart, maar kunnen dan wel met 16 man online.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:06 schreef Tain het volgende:
[..]
Gaat Motorstorm nog wel online eigenlijk? In Japan niet namelijk
Het is inmiddels al enige tijd bekend dat Pro Evo 6 niet op de PS3 zal verschijnen dit ivm de exclusiviteit van MS. PES 7 zal daarin tegen naar alle waarschijnlijkheid wel weer op de PS3 verschijnen, maar dit keer niet op de PS2 engine zoals dat bij PES 6 het geval was.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:12 schreef markthemen het volgende:
Denk er toch over na om mn 360 te verkopen en ps3 aan te schaffen in maart... alleen al puur voor pes6(als er op de ps3 wel complete versie verschijnt)Zou wel willen weten of online verbeterd is t.o.v ps2
Lees: online, en dit heb ik geen een game zien doen. Geloof me, door deze feature zullen de wedstrijden veel ''eerlijker'' verlopen.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:09 schreef masterdave het volgende:
[..]
Het is idd heel cool, maar meerdere spellen hebben dit gedaan, houdt wel in dat de levels heel linear zijn, en geen stukken in zitten waar je kan zien waar de developers moeite voor hebben gedaan.
Oh ja, ff vergeten dat het alleen voor online is, maar toch denk ik dat je sneller bent uitgekeken op dit spel, mits het mogelijk is om voorbeschreven levels ook online te spelen. Ik bedoel, ik vind het juist leuk dat er levels zijn waarvan je zoiets hebt van, DIT is een VET level!quote:Lees: online, en dit heb ik geen een game zien doen. Geloof me, door deze feature zullen de wedstrijden veel ''eerlijker'' verlopen.
Ik denk dat vele mensen deze game onderschatten, maar wat ik tot nu heb gelezen gaat deze game een en al dikke fun opleveren. Maar wat verwacht je dan Motorstorm ? Realisme ten top zoals we dat bijv. in GT of PGR zien ? Motorstorm is een off-road racer waar dit soort zaken wat minder van toepassing zijn. In Motorstorm is it all about the fun....quote:Op woensdag 29 november 2006 18:24 schreef masterdave het volgende:
[..]
Oh ja, ff vergeten dat het alleen voor online is, maar toch denk ik dat je sneller bent uitgekeken op dit spel, mits het mogelijk is om voorbeschreven levels ook online te spelen. Ik bedoel, ik vind het juist leuk dat er levels zijn waarvan je zoiets hebt van, DIT is een VET level!
Daarom juist! Rondjes rijden is doodsaai. Behalve bij Burnout, al ben ik dat na 5 delen ook wel een beetje zat.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:25 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Is opzich toch niks mis met rondjes rijden, 99% van de racegames is rondjes rijden.
PES 6 is exclusief voor de Xbox 360. PES 2008 (of hoe ie ook gaat weten) zal waarschijnlijk gewoon op de PS3 en Xbox 360 verschijnen. Beetje onzinnig dus als dat je reden isquote:Op woensdag 29 november 2006 18:12 schreef markthemen het volgende:
Denk er toch over na om mn 360 te verkopen en ps3 aan te schaffen in maart... alleen al puur voor pes6(als er op de ps3 wel complete versie verschijnt)Zou wel willen weten of online verbeterd is t.o.v ps2
Echte racecoureurs rijden ook elk weekend tweehonderd keer hetzelfde rondje...quote:Op woensdag 29 november 2006 19:06 schreef devv05 het volgende:
[..]Daarom juist! Rondjes rijden is doodsaai. Behalve bij Burnout, al ben ik dat na 5 delen ook wel een beetje zat.
Ja, ik ben dan ook geen racecoureur en ik game voor mn plezierquote:Op woensdag 29 november 2006 19:12 schreef MaximusF1 het volgende:
[..]
Echte racecoureurs rijden ook elk weekend tweehonderd keer hetzelfde rondje...
Dat mag je wel hopen ja. Maar ik vraag me af waarom ze op de GamePlay een oude build draaiden, beetje dom.quote:Nog even over de framerate, de demo van MotorStorm draait supersoepel.
quote:Developers are playing waiting game with PS3, says GDC organiser
Ellie Gibson 13:41 28/11/2006
"A lot of Sony's effort has been focused on first party"
GDC boss Jamil Moledina has told GamesIndustry.biz that many studios are holding back on starting PlayStation 3 projects due to the challenges of developing for Sony's new console.
Speaking in an exclusive interview, Moledina said, "It's a relatively complex platform to develop for, considering it has a very unique multi-core processor with the Cell. A lot of developers are new to figuring out how to work with that structure, as well as the RSX, the graphics processor.
"A lot of the developers I know are waiting out on the first round and focusing on handhelds; they're creating DS and PSP titles because that's actually a much simpler migration from the current-gen," he continued.
"It's always a challenge for developers to dedicate resources to next-generation titles like this - consider the cost, resources, and time it takes to make these games."
But according to Moledina, things will change as third-party developers get more support from the platform holder. "A lot of Sony's effort has been focused on helping first party understand how to develop games for it," he stated.
"I think you're going to see that knowledge shared more robustly now that those first-party titles are in the can, as it were, or close to being complete."
Moledina said he is confident that the PlayStation 3 will be a success, despite the fact that, "A lot of the games that I really wanted to play aren't launching right now, like Heavenly Sword, Lair, MotorStorm... It reminds me very much of the original PlayStation 2 launch, where there were a hatful of pretty good titles.
"I've had a chance to play around with the PlayStation store, that looks pretty cool too. I think it's going to build up very nicely. So I'm generally optimistic about the platform's prospects," he concluded.
Moledina is currently busy organising GDC 2007, which will take place in San Francisco from March 5 - 9. Visit GamesIndustry.biz tomorrow to read the rest of the interview and find out how the plans are shaping up, plus Moledina's thoughts on the downsizing of E3.
Noem maar eens een 360 game die een historically accurate giant enemy crab kan makenquote:Op woensdag 29 november 2006 20:12 schreef masterdave het volgende:
Ach ja, 1 ding is me wel duidelijk geworden, de 360 kan zich met gemak meten met de PS3
je hebt een import PS3?quote:Op donderdag 30 november 2006 10:28 schreef ImmovableMind het volgende:
Nu ik alle launchgames uren gespeeld heb ben ik niet onder de indruk van de PS3, had er daadwerkelijk stukken, stukken meer van verwacht. Fall of Men heeft werkelijk verschrikkelijk textures en motorstorm heeft zoveel glitches dat het op een gegeven moment gewoon gaat irriteren.
Over Genji wil ik verder geen woorden meer vuilmaken en ik ben alleen te spreken over Lair omdat het de 6-axis op een leuke manier gebruikt. Maar het feit dat de launchtitels crap zijn betekend nog niet dat de PS3 slecht is. Het tostieijzer heeft heel veel potentieel maar zoals de launch er nu uitziet is hij het geld (in maart) zeker nog niet waard!
Genji was gewoon van mijlen ver te zien dat het een ontzettend matige game zou worden, en Motorstorm is nog volop in ontwikkeling, de demo die je hebt gespeeld is inmiddels weer een oude build (zie mijn post ook hierboven, Kikizo heeft een nieuwere build, en ze noemen het de beste PS3 game so far), en tja, resistance, je bent de eerste die ik over de textures hoor, TBH.quote:Op donderdag 30 november 2006 10:43 schreef ImmovableMind het volgende:
I wish, maar een goede vriend van me wel. Mijne staat tegen mijn eigen advies in toch voor Maart op de planning ^^. Maar ik koop alles bij launch, een nare en vooral dure gewoonte die ik vanaf de NES heb verworven.
Duidelijke taal,quote:Op donderdag 30 november 2006 11:43 schreef masterdave het volgende:
http://www.hardcoreware.net/reviews/review-348-1.htm
Whoehaha
Bijna de hele trailer is in-gamequote:Op donderdag 30 november 2006 11:39 schreef Cid het volgende:
Het laatste stukje dat zij door dat "bos" loopt is volgens mij in-game toch?
Niet zo heel erg betrouwbaar zo te lezenquote:Op donderdag 30 november 2006 11:43 schreef masterdave het volgende:
http://www.hardcoreware.net/reviews/review-348-1.htm
Whoehaha
Moet wel eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe betrouwbaar dit is.
Hou maar op het klinkt allemaal ongeloofwaardig, gelukkig lees ik veel positievere reacties op andere forums zoals NeoGafquote:Op donderdag 30 november 2006 10:28 schreef ImmovableMind het volgende:
Nu ik alle launchgames uren gespeeld heb ben ik niet onder de indruk van de PS3, had er daadwerkelijk stukken, stukken meer van verwacht. Fall of Men heeft werkelijk verschrikkelijk textures en motorstorm heeft zoveel glitches dat het op een gegeven moment gewoon gaat irriteren.
Over Genji wil ik verder geen woorden meer vuilmaken en ik ben alleen te spreken over Lair omdat het de 6-axis op een leuke manier gebruikt. Maar het feit dat de launchtitels crap zijn betekend nog niet dat de PS3 slecht is. Het tostieijzer heeft heel veel potentieel maar zoals de launch er nu uitziet is hij het geld (in maart) zeker nog niet waard!
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |