abonnement Unibet Coolblue
pi_42641014


Sony\'s Playstation®3

Sony\'s volgende console/media-apparaat. Voor het afspelen van CD, SACD, DVD, Blu-Ray, Playstation 1, Playstation 2 en natuurlijk de nieuwe Playstation 3 games. Geschikt voor High-Definition weergave en met meer uitgebreide online mogelijkheden dan z\'n voorganger. In Europa verkrijgbaar vanaf maart 2007 in twee verschillende uitvoeringen voor de prijs van ¤499,- of ¤599,-

Specs

Het duurste en meest complete pakket bevat de volgende uiteindelijke specificaties.
CPU
  • Cell
    GPU
  • RSX
    Geluid
  • Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)
    Geheugen
  • 256MB XDR Main RAM, 256MB GDDR3 VRAM
    HDD
  • 60GB
    I/O
  • USB 2.0 x4
  • Memory Stick / SD / Compact Flash
  • Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x1
  • WiFi (IEEE 802.11 b/g)
  • Bluetooth 2.0 (EDR)
    AV Output
  • Beeldformaten: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
  • HDMI out: HDMI 1x
  • Digital out: Optical 1x
    BD/DVD/CD Drive
  • BD 2x (BD-ROM)
  • DVD 8x (DVD-ROM)
  • CD 24x (CD-ROM)
  • SACD 2x
    Afmetingen & Gewicht
  • Afmetingen: 325mm (B) x 98mm (H) x 274mm (D)
  • Gewicht: 5Kg

    De goedkopere versie heeft de volgende restricties ten opzichte van de dure versie.
  • Een harde schijf van 20GB in plaats van 60GB.
  • Geen WiFi.
  • Geen HDMI uitgang.
  • Geen Memory Stick / SD / Compact Flash ondersteuning.

    Controller

    Sony heeft uiteindelijk toch niet gekozen voor het \"boemererang\" ontwerp, maar heeft de Playstation 3 controller de volgende eigenschappen gegeven.
  • Het ontwerp is wederom gebaseerd op de \"Dual Shock\" en \"Dual Shock 2\" controllers, die we kennen van de PS3 z\'n voorgangers.
  • De analoge L2 en R2 schouderknoppen zijn een stuk dieper geworden ten opzichte van de \"Dual Shock 2\" om het bereik te vergroten en daarmee de nauwkeurigheid te verhogen.
  • Ook de analoge sticks hebben ook een iets groter bereik gekregen.
  • De nauwkeurigheid van de knoppen/sticks registratie is vergroot van 8 bit naar 10 bit.
  • De controller zelf registreert 3D bewegingen in zes assen door de controller te kantelen.
  • Er is geen trilfunctie meer.
  • Hij maakt verbinding met de Playstation 3 via Blue Tooth of via een standaard USB kabel. Via de USB kabel kun je spelen en tegelijk de controller accu opladen.
  • De Playstation 3 kan met maximaal 4 controllers overweg.


    Games

    Vele bekende Playstation-franchises zullen terugkeren naar de Playstation 3, zoals Devil May Cry 4, Gran Turismo 5, een nieuwe Killzone, Metal Gear Solid 4, Final Fantasy XIII, Ridge Racer 7 en Tekken 6. Maar ook nieuwe titels zoals Heavenly Sword, Eight Days, Resistance: Fall of Man, Stranglehold en Fatal Inertia.

    Links

  • Officiële site
  • Officiële plaatjes van de Playstation 3
  • Sony Computer Entertainment Inc.
  • PS3 nieuws op Fok!games

    High Definition & Multichannel Audio

    Welke tv\'s zijn geschikt voor high definition weergave? Welke kabels kun je het beste gebruiken? Wat heb je nodig om van multichannel audio te genieten? Hier kun je alles kwijt over HDTV\'s en multichannel audio icm de Playstation 3.
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06

    Voorgaande Topics

    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
    21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40
    41 | 42 | 43 | 44 | 45 |

    (OP)
  • IK HEB MIJN ECHTE CLUB EN HAAR SUPPORTERS VERRADEN.
    pi_42641091
    Je-zus. Er zit alleen een composietkabel bij in Japan.
    Ook voor een componentkabel moet je dus extra in de buidel tasten. Dus dat gaat je sowieso een kleine 25 euro extra kosten wil je in HDTV kunnen gamen.
    quote:
    Well, if you’re one of the lucky few Japanese gamers that can actually find a PlayStation 3 to buy this Christmas will need to also find a local electronics store if you want HD. Sony has decided only to include composite cables, and is omitting any sort of HD-ready cabling, HDMI or otherwise, from Japanese PS3s. This means that gamers will have to obtain these cables separately, or they’ll have to buy one of Sony’s PS3-branded HDMI cables with their consoles. PS2 owners can rest easy; if you already have one of Sony’s Multi-Out composite cables, this will work on the PS3 as well. So after getting the console, a spare controller, a couple of games, AND now an HDMI or composite cable, you’re looking at a very, very expensive gaming investment.
    Sony kennende zal Europa dan ook wel genaaid worden, we kopen het immers toch wel......
    IK HEB MIJN ECHTE CLUB EN HAAR SUPPORTERS VERRADEN.
    pi_42641116
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 14:06 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
    Je-zus. Er zit alleen een composietkabel bij in Japan.
    Ook voor een componentkabel moet je dus extra in de buidel tasten. Dus dat gaat je sowieso een kleine 25 euro extra kosten wil je in HDTV kunnen gamen.
    [..]

    Sony kennende zal Europa dan ook wel genaaid worden, we kopen het immers toch wel......
    en aangezien gemiddeld ieder huishouden in Japan 2 Playstation 2s heeft, zal dat geen probleem zijn denk ik
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_42641167
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 14:06 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
    Je-zus. Er zit alleen een composietkabel bij in Japan.
    Ook voor een componentkabel moet je dus extra in de buidel tasten. Dus dat gaat je sowieso een kleine 25 euro extra kosten wil je in HDTV kunnen gamen.
    [..]

    Sony kennende zal Europa dan ook wel genaaid worden, we kopen het immers toch wel......
    Hmm of een kabel meeleveren die iedereen kan gebruiken of een kabel meeleveren die door het overgrote deel van de kopers niet gebruikt kan worden...
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:31:33 #5
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_42641807
    Wel handig dat de PS3 de kabels van de PS2 accepteerd. Hoef ik tenminste geen nieuwe RGB-kabel te kopen.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
    pi_42645217
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 14:09 schreef Tain het volgende:

    [..]

    Hmm of een kabel meeleveren die iedereen kan gebruiken of een kabel meeleveren die door het overgrote deel van de kopers niet gebruikt kan worden...
    Bij de X360 zaten ze allebei. Hmmm.
    Sowieso is het aandeel HDTV's in Japan wat hoger. .
    IK HEB MIJN ECHTE CLUB EN HAAR SUPPORTERS VERRADEN.
    pi_42645311
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 16:22 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:

    [..]

    Bij de X360 zaten ze allebei. Hmmm.
    Sowieso is het aandeel HDTV's in Japan wat hoger. .
    Allebei? Ik heb maar 1 kabel gevonden in de doos van mijn 360 en het is heel leuk dat het aandeel HDTV's in Japan wat hoger is, maar dan heb je nog steeds het overgrote deel dat geen HDTV heeft
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:27:23 #8
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_42645406
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 16:25 schreef Tain het volgende:

    [..]

    Allebei? Ik heb maar 1 kabel gevonden in de doos van mijn 360 en het is heel leuk dat het aandeel HDTV's in Japan wat hoger is, maar dan heb je nog steeds het overgrote deel dat geen HDTV heeft
    Bij mij in de doos zat er ook maar 1 ja. En voor het beste beeld op een normale tv heb je toch een RGB-kabel nodig en die zit er ook nooit bij. Dus dat je een kabel erbij moet kopen zit er vaak wel dik in. Snap niet dat mensen zich daar zo druk om maken. Het is al jaren hetzelfde met hoe alles gaat en nu opeens is alles een probleem
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
      vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:28:45 #9
    12648 Fallen
    135335 and rising...
    pi_42645470
    Maart volgens Sony:
    quote:
    "Any reports of a further delay to the launch of the PS3 in Europe are categorically not true. We are still fully committed to a March 2007 launch date. Ken Kutaragi has not done any media briefings since the Tokyo Game Show, and the story is not true."
    Bron: Gameindustry.biz
    He didn't set up the rhyme with meaningless words.
    As you predicted or assumed everything was calculated
    Every word had purpose just not always on the surface.
    But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
    pi_42645572
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 16:25 schreef Tain het volgende:

    [..]

    Allebei? Ik heb maar 1 kabel gevonden in de doos van mijn 360 en het is heel leuk dat het aandeel HDTV's in Japan wat hoger is, maar dan heb je nog steeds het overgrote deel dat geen HDTV heeft
    Ja, maar die componentkabel die er bij zat werkte dus ook als composiet. 2 in 1 dus.
    Want ik heb um op een SDTV aangesloten en later pas op mn HDTV. Eitherway, ik heb niets extra's hoeven kopen om HDTV te kunnen spelen.
    Dus het was zeker mogelijk, dit is gewoon weer de kas spekken. Op zich wel logisch gezien het verlies dat ze per console hebben en de financiele status van Sony op dit moment .
    IK HEB MIJN ECHTE CLUB EN HAAR SUPPORTERS VERRADEN.
    pi_42645643
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 16:27 schreef Diablos79 het volgende:

    [..]

    Bij mij in de doos zat er ook maar 1 ja. En voor het beste beeld op een normale tv heb je toch een RGB-kabel nodig en die zit er ook nooit bij. Dus dat je een kabel erbij moet kopen zit er vaak wel dik in. Snap niet dat mensen zich daar zo druk om maken. Het is al jaren hetzelfde met hoe alles gaat en nu opeens is alles een probleem
    En sowieso, als ze een HDMI kabel meeleveren dan maakt dat het pakket alleen maar duurder en je weet niet hoelang die kabel moet zijn, dus dan laat je mensen betalen voor iets wat nuttig is voor een fractie van het aantal mensen die het apparaat kopen
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_42645698
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 16:30 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:

    [..]

    Ja, maar die componentkabel die er bij zat werkte dus ook als composiet. 2 in 1 dus.
    Want ik heb um op een SDTV aangesloten en later pas op mn HDTV. Eitherway, ik heb niets extra's hoeven kopen om HDTV te kunnen spelen.
    Dus het was zeker mogelijk, dit is gewoon weer de kas spekken. Op zich wel logisch gezien het verlies dat ze per console hebben en de financiele status van Sony op dit moment .
    Op je SDTV heb je dan nog steeds een RGB kabel nodig om echt mooi beeld te krijgen en HDTV's kan je dan weer beter via DVI of HDMI aansluiten, dus dan moet je alsnog een nieuwe kabel kopen
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:34:17 #13
    12648 Fallen
    135335 and rising...
    pi_42645716
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 16:32 schreef Tain het volgende:

    [..]

    En sowieso, als ze een HDMI kabel meeleveren dan maakt dat het pakket alleen maar duurder en je weet niet hoelang die kabel moet zijn, dus dan laat je mensen betalen voor iets wat nuttig is voor een fractie van het aantal mensen die het apparaat kopen
    Dat lengte probleem geldt toch voor elke kabel? Dat vind ik eerlijk gezegd geen sterk argument.
    He didn't set up the rhyme with meaningless words.
    As you predicted or assumed everything was calculated
    Every word had purpose just not always on the surface.
    But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
    pi_42645755
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 16:34 schreef Fallen het volgende:

    [..]

    Dat lengte probleem geldt toch voor elke kabel? Dat vind ik eerlijk gezegd geen sterk argument.
    HDMI kabels zijn een stuk duurder dan normale kabels en de prijs verschilt erg per cm, dus zonde om een dure kabel mee te leveren
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:43:35 #15
    12648 Fallen
    135335 and rising...
    pi_42646035
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 16:35 schreef Tain het volgende:

    [..]

    HDMI kabels zijn een stuk duurder dan normale kabels en de prijs verschilt erg per cm, dus zonde om een dure kabel mee te leveren
    Alsof er geen lowbudget versies zijn van HDMI. De prijs van 'high-end' HDMI-kabels is gewoon kunstmatig hoog omdat het nog nieuw is. Daarnaast zijn 'high-end' composiet kabels ook prijzig (in verhouding), maar die gebruiken ze niet/bieden ze niet.

    Volgens mij kunnen ze het beste component-kabels mee leveren. Iedereen kan meteen aan de slag, zowel in SD als in HD. Wil je beter, dan kan dat...
    He didn't set up the rhyme with meaningless words.
    As you predicted or assumed everything was calculated
    Every word had purpose just not always on the surface.
    But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
    pi_42646282
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 16:33 schreef Tain het volgende:

    [..]

    Op je SDTV heb je dan nog steeds een RGB kabel nodig om echt mooi beeld te krijgen en HDTV's kan je dan weer beter via DVI of HDMI aansluiten, dus dan moet je alsnog een nieuwe kabel kopen
    Dat zal allemaal wel, feit is dat beide TV types standaard ondersteund worden out of the box. .
    En met die componentkabel heb je net zo mooi beeld als DVI of HDMI. . Ik zag amper verschil iig.
    Dat met die RGB was wel een flinke upgrade ja.
    IK HEB MIJN ECHTE CLUB EN HAAR SUPPORTERS VERRADEN.
    pi_42646285
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 16:43 schreef Fallen het volgende:

    [..]

    Alsof er geen lowbudget versies zijn van HDMI. De prijs van 'high-end' HDMI-kabels is gewoon kunstmatig hoog omdat het nog nieuw is. Daarnaast zijn 'high-end' composiet kabels ook prijzig (in verhouding), maar die gebruiken ze niet/bieden ze niet.

    Volgens mij kunnen ze het beste component-kabels mee leveren. Iedereen kan meteen aan de slag, zowel in SD als in HD. Wil je beter, dan kan dat...
    De lowbudget HDMI kabels zijn anders nog steeds een stuk duurder dan composiet kabels en component was beter geweest idd, maar het gros van de mensen is nu aan het zeiken omdat de PS3 een HD console is zonder meegeleverde HDMI kabel.
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:00:51 #18
    12648 Fallen
    135335 and rising...
    pi_42646626
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 16:50 schreef Tain het volgende:

    [..]

    De lowbudget HDMI kabels zijn anders nog steeds een stuk duurder dan composiet kabels en component was beter geweest idd, maar het gros van de mensen is nu aan het zeiken omdat de PS3 een HD console is zonder meegeleverde HDMI kabel.
    Volgens mij ontstaat de commotie over het feit dat er géén kabel bij zit die HD ondersteund, of dat nou HDMI of component is doet er niet toe...
    He didn't set up the rhyme with meaningless words.
    As you predicted or assumed everything was calculated
    Every word had purpose just not always on the surface.
    But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
      vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:44:32 #19
    12505 deGVR
    Tussen schrijf en kramp..
    pi_42649691

    Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
    Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
    http://www.chrishantzen.nl
    http://www.onbeschreven.nl
    pi_42650302
    Die had ik een tijdje geleden al eens gepost

    Even wat anders, een artikel over PS3 Online: klik

    Dit viel me op in dat artikel:
    quote:
    As to the content that will be available, Sony is still playing its cards close to its chest to some extent - but one thing the giant firm is clear on is that the PlayStation Store will grow to encompass more than just new game content and demos. Alongside the free and paid-for game content, the store will also play host to a wide range of new titles developed specifically for download (the first of which, fl0w, was shown off at TGS - dozens more PlayStation Store exclusive titles are being worked on around the world thanks to an initiative which Sony launched at GDC last year) - and as Ken Kutaragi revealed at TGS last month, it'll also be possible to buy PSone and PS2 classics you missed out on, as well as a selection of PSP games, from the PlayStation Store, and download them directly to your PS3.
    PSP games spelen op de PS3? LocoRoco met de tilt-controller zou wel erg gaaf zijn
    PSN id: NL_SToRM
    pi_42667213
    Filmpjes die de opties van de multiplayer van Resistance laten zien:
    http://www.youtube.com/watch?v=2xKWvK0v3J0
    http://www.youtube.com/watch?v=RHOkyzElbVw

    En hier is een multiplayer game te zien (waar nog niet echt veel gebeurd):
    http://www.youtube.com/watch?v=m1O4uZvBmW0
    PSN id: NL_SToRM
    pi_42673317
    Oh ja, een nieuw topic, hai
    pi_42685775
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_42708239
    Ps3 Hands-On preview bij IGN

    http://ps3.ign.com/articles/738/738858p1.html
    If Matrix was here, he'd laugh too
    pi_42716993
    PSN id: NL_SToRM
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')