abonnement Unibet Coolblue
pi_42193548


Sony\'s Playstation®3

Sony\'s volgende console/media-apparaat. Voor het afspelen van CD, SACD, DVD, Blu-Ray, Playstation 1, Playstation 2 en natuurlijk de nieuwe Playstation 3 games. Geschikt voor High-Definition weergave en met meer uitgebreide online mogelijkheden dan z\'n voorganger. In Europa verkrijgbaar vanaf maart 2007 in twee verschillende uitvoeringen voor de prijs van ¤499,- of ¤599,-

Specs

Het duurste en meest complete pakket bevat de volgende uiteindelijke specificaties.
CPU
  • Cell
    GPU
  • RSX
    Geluid
  • Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)
    Geheugen
  • 256MB XDR Main RAM, 256MB GDDR3 VRAM
    HDD
  • 60GB
    I/O
  • USB 2.0 x4
  • Memory Stick / SD / Compact Flash
  • Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x1
  • WiFi (IEEE 802.11 b/g)
  • Bluetooth 2.0 (EDR)
    AV Output
  • Beeldformaten: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
  • HDMI out: HDMI 1x
  • Digital out: Optical 1x
    BD/DVD/CD Drive
  • BD 2x (BD-ROM)
  • DVD 8x (DVD-ROM)
  • CD 24x (CD-ROM)
  • SACD 2x
    Afmetingen & Gewicht
  • Afmetingen: 325mm (B) x 98mm (H) x 274mm (D)
  • Gewicht: 5Kg

    De goedkopere versie heeft de volgende restricties ten opzichte van de dure versie.
  • Een harde schijf van 20GB in plaats van 60GB.
  • Geen WiFi.
  • Geen HDMI uitgang.
  • Geen Memory Stick / SD / Compact Flash ondersteuning.

    Controller

    Sony heeft uiteindelijk toch niet gekozen voor het \"boemererang\" ontwerp, maar heeft de Playstation 3 controller de volgende eigenschappen gegeven.
  • Het ontwerp is wederom gebaseerd op de \"Dual Shock\" en \"Dual Shock 2\" controllers, die we kennen van de PS3 z\'n voorgangers.
  • De analoge L2 en R2 schouderknoppen zijn een stuk dieper geworden ten opzichte van de \"Dual Shock 2\" om het bereik te vergroten en daarmee de nauwkeurigheid te verhogen.
  • Ook de analoge sticks hebben ook een iets groter bereik gekregen.
  • De nauwkeurigheid van de knoppen/sticks registratie is vergroot van 8 bit naar 10 bit.
  • De controller zelf registreert 3D bewegingen in zes assen door de controller te kantelen.
  • Er is geen trilfunctie meer.
  • Hij maakt verbinding met de Playstation 3 via Blue Tooth of via een standaard USB kabel. Via de USB kabel kun je spelen en tegelijk de controller accu opladen.
  • De Playstation 3 kan met maximaal 4 controllers overweg.


    Games

    Vele bekende Playstation-franchises zullen terugkeren naar de Playstation 3, zoals Devil May Cry 4, Gran Turismo 5, een nieuwe Killzone, Metal Gear Solid 4, Final Fantasy XIII, Ridge Racer 7 en Tekken 6. Maar ook nieuwe titels zoals Heavenly Sword, Eight Days, Resistance: Fall of Man, Stranglehold en Fatal Inertia.

    Links

  • Officiële site
  • Officiële plaatjes van de Playstation 3
  • Sony Computer Entertainment Inc.
  • PS3 nieuws op Fok!games

    High Definition & Multichannel Audio

    Welke tv\'s zijn geschikt voor high definition weergave? Welke kabels kun je het beste gebruiken? Wat heb je nodig om van multichannel audio te genieten? Hier kun je alles kwijt over HDTV\'s en multichannel audio icm de Playstation 3.
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06

    Voorgaande Topics

    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
    21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40
    41 | 42 | 43 | 44

    (OP)
  • Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_42193678
    Het aantal PS3 titels dat ik wil slinkt een beetje... Op dit moment wil ik enkel nog FF (vs) XIII en Heavenly Sword. Maar okay, de console is nog niet gelaunched en bij de 360 wilde ik ook pas een dikke 9 maanden na de release meer dan 3 titels
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_42193721
    Alleen Assassin's Creed vond ik écht heel tof op de PS3, maar die komt ook gewoon naar de 360
      donderdag 28 september 2006 @ 11:26:47 #4
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_42194463
    Ik heb al wel genoeg titels gezien die ik op de PS3 wil hebben. Iedergeval al meer titels dan voor de 360.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
    pi_42194575
    Asassin's Creed demo op de 360 zag d'r inderdaad waanzinnig goed uit. Can't wait...
    Gravity sucks...
    pi_42194605
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 11:26 schreef Diablos79 het volgende:
    Ik heb al wel genoeg titels gezien die ik op de PS3 wil hebben. Iedergeval al meer titels dan voor de 360.
    Ik ook
    Heavenly Sword, Motorstorm, Oblivion, Assassin's Creed, RR7, FFXIII, Lair, Warhawk en GTA IV zijn zo de titels die me snel binnenschieten en die ik in de gaten ga houden.
    PSN id: NL_SToRM
    pi_42194753
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 10:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Het aantal PS3 titels dat ik wil slinkt een beetje... Op dit moment wil ik enkel nog FF (vs) XIII en Heavenly Sword. Maar okay, de console is nog niet gelaunched en bij de 360 wilde ik ook pas een dikke 9 maanden na de release meer dan 3 titels
    Resistance: Fall of Man, Formula One 06, Motorstorm en Singstar voor mij so far
    4 down, 6 to go.
      donderdag 28 september 2006 @ 11:38:19 #8
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_42194819
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 09:38 schreef Retuobak het volgende:
    ondersteunt elke PC gewoon gamepads...
    Alleen ondersteunen veel games op de pc geen gamepads.. En als ze het doen klopt er vaak iets niet, het speelt nooit zo goed als op een console.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
    pi_42194892
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 11:36 schreef Retuobak het volgende:

    [..]

    Resistance: Fall of Man, Formula One 06, Motorstorm en Singstar voor mij so far
    4 down, 6 to go.
    Oja, Formula One 06. Die was echt meesterlijk. Maar ik moet wel toegeven dat ik liever een wat minder serieuze racegame speel, zoiets als Fatal Inertia zou weleens gaaf kunnen worden bijvoorbeeld
    PSN id: NL_SToRM
    pi_42194951
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 11:38 schreef Diablos79 het volgende:

    [..]

    Alleen ondersteunen veel games op de pc geen gamepads.. En als ze het doen klopt er vaak iets niet, het speelt nooit zo goed als op een console.
    Nou, mijn Saitek Rumble Pro (ofzoiets ) werkt perfect
    Die lijkt trouwens erg veel op de Playstation gamepad.
    PSN id: NL_SToRM
    pi_42195006
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 11:38 schreef Diablos79 het volgende:

    [..]

    Alleen ondersteunen veel games op de pc geen gamepads.. En als ze het doen klopt er vaak iets niet, het speelt nooit zo goed als op een console.
    Ik heb andere ervaringen, maar goed
    Alle games op de PC die je ook op een console zou kunnen spelen ondersteunen een gamepad, en doen dat goed. Maar goed, dat is dus puur mijn ervaring. Jij kan natuurlijk net tegen uitzonderingen aan zijn gelopen. En in dat geval zul je vast blij zijn met het games for windows initiatief van Microsoft.

    Fatal Inertia lijkt mij weer niet zo super trouwens. Niet in de laatste plaats omdat het gemaakt wordt door KOEI. En er zijn weinig developers waar ik minder vertrouwen in heb moet ik zeggen.
    pi_42195070
    quote:
    Nieuwe PS3 game in ontwikkeling bij David Jaffe

    David Jaffe, de maker van God of War is druk bezig met deel twee van God of War en een PSP versie van God of War. Helaas is de PSP versie nu even in de koelkast gezet.

    Zovertelde de beste man gisteren dat hij zich momenteel op een PS3 titel concentreert en dit is geen God of War deel. Het word een totaal ander spel waarbij elementen van onder andere Bomberman en Twisted Metal gecombineerd worden.

    Deze game zal in ieder geval 1080p ondersteunen, en hij vertelde dat de alpha versie rond januari en februari klaar zal zijn.
    Bron: klik

    Ik ben benieuwd wat dat voor game gaat opleveren
    PSN id: NL_SToRM
      donderdag 28 september 2006 @ 11:49:33 #13
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_42195130
    Spellen die ik zeker wil op de PS3(die ik tot nu toe gezien heb)... FF13, FFvs13, MGS4, Heavenly Sword, Tekken 6, White Knight Story, GT5(misschien ook GT-HD), Devil May Cry 4, Assassin's creed, Genji 2.. En waarschijnlijk nog wel meer maar daar moet ik eerst meer van zien. Eight Days en dat spel van naughty dogs lijkt me ook wel wat. En zonder twijfel worden het er nog veel meer wanneer hij uit is.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
      donderdag 28 september 2006 @ 11:52:21 #14
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_42195214
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 11:44 schreef Retuobak het volgende:

    [..]

    Ik heb andere ervaringen, maar goed
    Alle games op de PC die je ook op een console zou kunnen spelen ondersteunen een gamepad, en doen dat goed. Maar goed, dat is dus puur mijn ervaring. Jij kan natuurlijk net tegen uitzonderingen aan zijn gelopen. En in dat geval zul je vast blij zijn met het games for windows initiatief van Microsoft.

    Fatal Inertia lijkt mij weer niet zo super trouwens. Niet in de laatste plaats omdat het gemaakt wordt door KOEI. En er zijn weinig developers waar ik minder vertrouwen in heb moet ik zeggen.
    Fable heeft geen gamepad ondersteuning op de PC. Zelfde geld voor Kotor. En dat zijn dus console games . En spellen zoals oblivion en F.E.A.R hebben wel joypad ondersteunen, maar dat werkt weer niet goed. Ik heb best wel wat spellen geprobeerd op de pc maar echt lekker spelen de meeste niet met joypad.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
    pi_42195227
    Mijn PS3-wishlist: FFXIII, FF vsXIII, MGS4, Heavenly Sword, Tekken 6, DMC4, Resistance, Motorstorm

    Ter vergelijking X360-wishlist: Gears of War, Lost Planet, Too Human

    Multiplatform wishlist: Assassin's Creed, GTA IV

    Mooi dat ik een PS3 haal dus.
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
      donderdag 28 september 2006 @ 11:56:11 #16
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_42195316
    Mijn X360-wishlist: Tiger woods 07.... Heel misschien Gears of War, aangezien die 3rd person inplaats van 1st person kan ik hem nog wel eens leuk vinden. Oja en Alan awake lijkt me wel wat.. Maar dat zal nog wel even duren voordat die uit komt.

    Spellen die ik trouwens ook zeker ga halen zijn, RE5, Silent Hill 5 en GTA4... Weet alleen nog niet welk platform, waarschijnlijk wel PS3. Ik verwacht dat de PS3 versies een tikkeltje beter zullen zijn, net als dat nu de xbox versies meestal ietsje beter zijn dan de PS2 versies als het gaat om multiplatform spellen.

    [ Bericht 31% gewijzigd door Diablos79 op 28-09-2006 12:03:52 ]
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
    pi_42195481
    aangezien jullie ook wel RPG's spelen vind ik het wel raar dat jullie geen Mass Effect, Blue Dragon, Infinite Undiscovery, etc in jullie 360 wishlists hebben staan
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_42195567
    Ik heb naast FF nooit een andere RPG gespeeld
    PSN id: NL_SToRM
    pi_42195740
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 11:52 schreef Diablos79 het volgende:

    [..]

    Fable heeft geen gamepad ondersteuning op de PC. Zelfde geld voor Kotor. En dat zijn dus console games . En spellen zoals oblivion en F.E.A.R hebben wel joypad ondersteunen, maar dat werkt weer niet goed. Ik heb best wel wat spellen geprobeerd op de pc maar echt lekker spelen de meeste niet met joypad.
    Mmmh, die games heb ik juist niet met de joypad geprobeerd .
    Hoop andere games weer wel, en die werkten perfect.
    Toeval dus idd.
    pi_42195742
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 11:49 schreef Diablos79 het volgende:
    Spellen die ik zeker wil op de PS3(die ik tot nu toe gezien heb)... FF13, FFvs13, MGS4, Heavenly Sword, Tekken 6, White Knight Story, GT5(misschien ook GT-HD), Devil May Cry 4, Assassin's creed, Genji 2.. En waarschijnlijk nog wel meer maar daar moet ik eerst meer van zien. Eight Days en dat spel van naughty dogs lijkt me ook wel wat. En zonder twijfel worden het er nog veel meer wanneer hij uit is.
    Oh ja! White Knight Story lijkt me ook wel tof.
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      donderdag 28 september 2006 @ 12:16:33 #21
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_42195799
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 12:03 schreef Tain het volgende:
    aangezien jullie ook wel RPG's spelen vind ik het wel raar dat jullie geen Mass Effect, Blue Dragon, Infinite Undiscovery, etc in jullie 360 wishlists hebben staan
    Mass Effect is toch geen RPG? ziet er gewoon uit als een space shooter. Blue dragon was ik vergeten ja die zal ik waarschijnlijk wel halen. Infinite Undiscovery weet ik nog te weinig van. Fable 2 haal ik ook wel. Maar die spellen zijn allemaal nog ver weg. Enchanted Arms ga ik ook wel halen, weet alleen nog niet of ik die voor 360 haal of wacht tot hij op de PS3 is.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
    pi_42195891
    Mass effect is een RPG
    Met third person tactical combat.
      donderdag 28 september 2006 @ 12:22:38 #23
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_42195972
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 12:19 schreef Retuobak het volgende:
    Mass effect is een RPG
    Met third person tactical combat.
    Dat noem ik dus geen RPG , ook wanneer ik trailer bekijk haal ik er geen RPG uit. Eerder een shooter met RPG elementen.. Spel lijkt me sowieso niet leuk(persoonlijk) aangezien de sfeer me niet echt aanspreekt.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
    pi_42196035
    Nee, het is in hoofdzaak een RPG.
    Combat is niet de hoofdmoot van de game.
    Je zal veel gesprekken moeten voeren, quests moeten voltooien (die niet altijd combat inhouden) etc.
      donderdag 28 september 2006 @ 12:28:12 #25
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_42196121
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 12:24 schreef Retuobak het volgende:
    Nee, het is in hoofdzaak een RPG.
    Combat is niet de hoofdmoot van de game.
    Je zal veel gesprekken moeten voeren, quests moeten voltooien (die niet altijd combat inhouden) etc.
    Hmm tja rpg is tegenwoordig ook wel een breed begrip.
    Maar zeker geen spel waar ik warm van word.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')