Sony kennende zal Europa dan ook wel genaaid worden, we kopen het immers toch wel......quote:Well, if you’re one of the lucky few Japanese gamers that can actually find a PlayStation 3 to buy this Christmas will need to also find a local electronics store if you want HD. Sony has decided only to include composite cables, and is omitting any sort of HD-ready cabling, HDMI or otherwise, from Japanese PS3s. This means that gamers will have to obtain these cables separately, or they’ll have to buy one of Sony’s PS3-branded HDMI cables with their consoles. PS2 owners can rest easy; if you already have one of Sony’s Multi-Out composite cables, this will work on the PS3 as well. So after getting the console, a spare controller, a couple of games, AND now an HDMI or composite cable, you’re looking at a very, very expensive gaming investment.
en aangezien gemiddeld ieder huishouden in Japan 2 Playstation 2s heeft, zal dat geen probleem zijn denk ikquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:06 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Je-zus. Er zit alleen een composietkabel bij in Japan.
Ook voor een componentkabel moet je dus extra in de buidel tasten. Dus dat gaat je sowieso een kleine 25 euro extra kosten wil je in HDTV kunnen gamen.
[..]
Sony kennende zal Europa dan ook wel genaaid worden, we kopen het immers toch wel......
Hmm of een kabel meeleveren die iedereen kan gebruiken of een kabel meeleveren die door het overgrote deel van de kopers niet gebruikt kan worden...quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:06 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Je-zus. Er zit alleen een composietkabel bij in Japan.
Ook voor een componentkabel moet je dus extra in de buidel tasten. Dus dat gaat je sowieso een kleine 25 euro extra kosten wil je in HDTV kunnen gamen.
[..]
Sony kennende zal Europa dan ook wel genaaid worden, we kopen het immers toch wel......
Bij de X360 zaten ze allebei. Hmmm.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:09 schreef Tain het volgende:
[..]
Hmm of een kabel meeleveren die iedereen kan gebruiken of een kabel meeleveren die door het overgrote deel van de kopers niet gebruikt kan worden...
Allebei? Ik heb maar 1 kabel gevonden in de doos van mijn 360 en het is heel leuk dat het aandeel HDTV's in Japan wat hoger is, maar dan heb je nog steeds het overgrote deel dat geen HDTV heeftquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:22 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Bij de X360 zaten ze allebei. Hmmm.
Sowieso is het aandeel HDTV's in Japan wat hoger..
Bij mij in de doos zat er ook maar 1 ja. En voor het beste beeld op een normale tv heb je toch een RGB-kabel nodig en die zit er ook nooit bij. Dus dat je een kabel erbij moet kopen zit er vaak wel dik in. Snap niet dat mensen zich daar zo druk om maken. Het is al jaren hetzelfde met hoe alles gaat en nu opeens is alles een probleemquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:25 schreef Tain het volgende:
[..]
Allebei? Ik heb maar 1 kabel gevonden in de doos van mijn 360 en het is heel leuk dat het aandeel HDTV's in Japan wat hoger is, maar dan heb je nog steeds het overgrote deel dat geen HDTV heeft
Bron: Gameindustry.bizquote:"Any reports of a further delay to the launch of the PS3 in Europe are categorically not true. We are still fully committed to a March 2007 launch date. Ken Kutaragi has not done any media briefings since the Tokyo Game Show, and the story is not true."
Ja, maar die componentkabel die er bij zat werkte dus ook als composiet. 2 in 1 dus.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:25 schreef Tain het volgende:
[..]
Allebei? Ik heb maar 1 kabel gevonden in de doos van mijn 360 en het is heel leuk dat het aandeel HDTV's in Japan wat hoger is, maar dan heb je nog steeds het overgrote deel dat geen HDTV heeft
En sowieso, als ze een HDMI kabel meeleveren dan maakt dat het pakket alleen maar duurder en je weet niet hoelang die kabel moet zijn, dus dan laat je mensen betalen voor iets wat nuttig is voor een fractie van het aantal mensen die het apparaat kopenquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:27 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Bij mij in de doos zat er ook maar 1 ja. En voor het beste beeld op een normale tv heb je toch een RGB-kabel nodig en die zit er ook nooit bij. Dus dat je een kabel erbij moet kopen zit er vaak wel dik in. Snap niet dat mensen zich daar zo druk om maken. Het is al jaren hetzelfde met hoe alles gaat en nu opeens is alles een probleem![]()
Op je SDTV heb je dan nog steeds een RGB kabel nodig om echt mooi beeld te krijgen en HDTV's kan je dan weer beter via DVI of HDMI aansluiten, dus dan moet je alsnog een nieuwe kabel kopenquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:30 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Ja, maar die componentkabel die er bij zat werkte dus ook als composiet. 2 in 1 dus.
Want ik heb um op een SDTV aangesloten en later pas op mn HDTV. Eitherway, ik heb niets extra's hoeven kopen om HDTV te kunnen spelen.
Dus het was zeker mogelijk, dit is gewoon weer de kas spekken. Op zich wel logisch gezien het verlies dat ze per console hebben en de financiele status van Sony op dit moment.
Dat lengte probleem geldt toch voor elke kabel? Dat vind ik eerlijk gezegd geen sterk argument.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:32 schreef Tain het volgende:
[..]
En sowieso, als ze een HDMI kabel meeleveren dan maakt dat het pakket alleen maar duurder en je weet niet hoelang die kabel moet zijn, dus dan laat je mensen betalen voor iets wat nuttig is voor een fractie van het aantal mensen die het apparaat kopen
HDMI kabels zijn een stuk duurder dan normale kabels en de prijs verschilt erg per cm, dus zonde om een dure kabel mee te leverenquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:34 schreef Fallen het volgende:
[..]
Dat lengte probleem geldt toch voor elke kabel? Dat vind ik eerlijk gezegd geen sterk argument.
Alsof er geen lowbudget versies zijn van HDMI. De prijs van 'high-end' HDMI-kabels is gewoon kunstmatig hoog omdat het nog nieuw is. Daarnaast zijn 'high-end' composiet kabels ook prijzig (in verhouding), maar die gebruiken ze niet/bieden ze niet.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:35 schreef Tain het volgende:
[..]
HDMI kabels zijn een stuk duurder dan normale kabels en de prijs verschilt erg per cm, dus zonde om een dure kabel mee te leveren
Dat zal allemaal wel, feit is dat beide TV types standaard ondersteund worden out of the box.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:33 schreef Tain het volgende:
[..]
Op je SDTV heb je dan nog steeds een RGB kabel nodig om echt mooi beeld te krijgen en HDTV's kan je dan weer beter via DVI of HDMI aansluiten, dus dan moet je alsnog een nieuwe kabel kopen
De lowbudget HDMI kabels zijn anders nog steeds een stuk duurder dan composiet kabels en component was beter geweest idd, maar het gros van de mensen is nu aan het zeiken omdat de PS3 een HD console is zonder meegeleverde HDMI kabel.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:43 schreef Fallen het volgende:
[..]
Alsof er geen lowbudget versies zijn van HDMI. De prijs van 'high-end' HDMI-kabels is gewoon kunstmatig hoog omdat het nog nieuw is. Daarnaast zijn 'high-end' composiet kabels ook prijzig (in verhouding), maar die gebruiken ze niet/bieden ze niet.
Volgens mij kunnen ze het beste component-kabels mee leveren. Iedereen kan meteen aan de slag, zowel in SD als in HD. Wil je beter, dan kan dat...
Volgens mij ontstaat de commotie over het feit dat er géén kabel bij zit die HD ondersteund, of dat nou HDMI of component is doet er niet toe...quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:50 schreef Tain het volgende:
[..]
De lowbudget HDMI kabels zijn anders nog steeds een stuk duurder dan composiet kabels en component was beter geweest idd, maar het gros van de mensen is nu aan het zeiken omdat de PS3 een HD console is zonder meegeleverde HDMI kabel.
PSP games spelen op de PS3? LocoRoco met de tilt-controller zou wel erg gaaf zijnquote:As to the content that will be available, Sony is still playing its cards close to its chest to some extent - but one thing the giant firm is clear on is that the PlayStation Store will grow to encompass more than just new game content and demos. Alongside the free and paid-for game content, the store will also play host to a wide range of new titles developed specifically for download (the first of which, fl0w, was shown off at TGS - dozens more PlayStation Store exclusive titles are being worked on around the world thanks to an initiative which Sony launched at GDC last year) - and as Ken Kutaragi revealed at TGS last month, it'll also be possible to buy PSone and PS2 classics you missed out on, as well as a selection of PSP games, from the PlayStation Store, and download them directly to your PS3.
Dat is wel zonde dan ja. Want opzich ziet het er gewoon vet uit, ook op de 360. Maar die animaties zijn gewoon te log en te sloom. In de e3 demonstratie van 2005 waren de animaties echt heel vloeiend. Dus je zou eigenlijk verwachten dat ze dat ook in het spel doen. Maar ja koop hem toch nietquote:Op maandag 16 oktober 2006 18:51 schreef Retuobak het volgende:
Animaties zijn helaas nagenoeg gelijk gebleven.
Wat direct behoorlijk afdoet aan het next-gen gehalte imho.
Toch zonde, zeker na alle techdemos van EA met betrekking tot animatie.
En het ziet wel wat gelikter uit ja, maar zoals ik al zei, het scheelt niet enorm veel.
Of het moet in 1080p draaien, dan ben ik impressed.
Ik vind dit behoorlijk indrukwekkend ja. Je ziet de structuur van de huid en alle aders e.d. Ik heb de 360 demo gespeeld en die vond ik er toch wel ietsje minder eruitzien, maar dat zal wel komen doordat dat op een normale tv wasquote:Op maandag 16 oktober 2006 18:18 schreef Retuobak het volgende:
Dat is toch niet zo schokkend SToRM81?
Zo absurd veel beter dan de 360 versie ziet het er niet uit.
Door de mini-omgevingen en de aanwezigheid van slechts twee belangrijke personages kan het detail daarin natuurlijk enorm opgekrikt worden.
quote:IGN recently got to spend some quality time with SIXAXIS, the new PS3 controller. And compared to the Xbox 360 pad, the PlayStation 3 controller would appear to fall short.
"Compared to Microsoft's uber-comfortable Xbox 360 pad, the SIXAXIS feels cheap, plasticky, uncomfortable and disconcertingly light - almost as if it's going to fly out of your hands during those more extreme gaming moments," sighed Matt Wales of IGN UK.
"More worrying still, the newly-designed lower L and R shoulder triggers feel more like they belong on an early controller prototype than the near-final model. Replicating the 360 pad, rather than being simple shoulder-mounted buttons, the triggers are now hinged horizontally along the controller, with pressure forcing them inward along the bottom - like triggers then, really. Trouble is, they're placed almost unnaturally low meaning we found ourselves operating them by jamming our fingers in between the hinges to apply pressure, rather than using the buttons themselves. What's more, the triggers are convex, with no grooves to keep your fingers in place - an issue further compounded by their smooth finish, offering no resistance against your finger tips. Invariably we found our digits slipping off with the triggers snapping back to their default position. Bah. Of course, the PS2's Dual Shock pad wasn't without its faults either but we still learned to live with it. It's just a shame that Sony hasn't used its resources to bring its controller up to next-gen standards along with its cutting-edge hardware."
Perhaps Sony should have stuck with the boomerang after all?
Het is inmiddels wat meer in balans ja.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:51 schreef Retuobak het volgende:
GTA IV krijgt ook op PS3 downloadable content?
En het positieve PS3 nieuws blijft maar komen
It's not like it hasn't happened beforequote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:08 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Maar ik geloof niet dat MS zich zo voor lul laat zetten.
wel jammer, koop je een dure console die goede spellen gaat krijgen en dan moet je het voorlopig doen met een controller die goedkoop aanvoeltquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:30 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
IGN is niet echt te spreken over de SIXASIS.
Voelt nep en on-af aan.
[..]
Zou echt wel mooi zijn als de PS3 alle PS1 / PS2 games aan afspelen... zoals het nu op de 360 is geregeld is gewoon ruk...quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:07 schreef SToRM81 het volgende:
Die had ik een tijdje geleden al eens gepost
Even wat anders, een artikel over PS3 Online: klik
Dit viel me op in dat artikel:
[..]
PSP games spelen op de PS3? LocoRoco met de tilt-controller zou wel erg gaaf zijn![]()
Je bent wel een beetje omgeslagen he met je houding tegenover Blu-ray voor gamesquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:07 schreef Retuobak het volgende:
\"PS3 launchtitels benaderen al de 25GB\"
Het is nu toch ook een dure toevoeging die weinig toe te voegen heeft. Alleen komt tijd komen de spellen. De ps3 zal net als zijn voorgangers als wijn zijn en komt met de jaren. Itt de 360quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:42 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Je bent wel een beetje omgeslagen he met je houding tegenover Blu-ray voor games.. Eerst vond je het maar een dure toevoeging die niet veel waarde heeft maar nu lijk je het toch langzaam aan wel een beetje nuttig te vinden.
Heb je helemaal gelijk aanquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:42 schreef Diablos79 het volgende:
Je bent wel een beetje omgeslagen he met je houding tegenover Blu-ray voor games.. Eerst vond je het maar een dure toevoeging die niet veel waarde heeft maar nu lijk je het toch langzaam aan wel een beetje nuttig te vinden.
Is ook niet ergquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:14 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk aan
Ben inderdaad behoorlijk omgeslagen.
ign voelt ook niet lekker aan gebrek aan verstandquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:30 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
IGN is niet echt te spreken over de SIXASIS.
Voelt nep en on-af aan.
[..]
Alleen hebben ze de bestaande dual shock aangepast aan vandaag de dag oftewel de 360 controller. I.P.V. dat ze een nieuwe ontworpen hebben. En schijnbaar werkt het niet lekker, een oude joypad met analoge trekkers die er achteraf op geplakt zijn.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:59 schreef Diablos79 het volgende:
Zou me een zorg zijn wat IGN van de joypad vind. Als hij netzo in de hand ligt en speelt als die van de PS2 is hij prima voor mij. Vind die van de PS2 nog steeds de fijnste joypad.
Merken we vanzelf wel als je er mee speelt. Denk niet dat ik er veel problemem mee zal hebben aangezien ik redelijk snel gewend ben aan een joypad.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 01:15 schreef Hamburcher het volgende:
[..]
Alleen hebben ze de bestaande dual shock aangepast aan vandaag de dag oftewel de 360 controller. I.P.V. dat ze een nieuwe ontworpen hebben. En schijnbaar werkt het niet lekker, een oude joypad met analoge trekkers die er achteraf op geplakt zijn.
Precies, het is altijd ff wennen. Heeft de Wii strax ook veel last vanquote:Op woensdag 18 oktober 2006 01:19 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Merken we vanzelf wel als je er mee speelt. Denk niet dat ik er veel problemem mee zal hebben aangezien ik redelijk snel gewend ben aan een joypad.
Zal zeker, maar als je er eenmaal aan gewend bent is het ook niet meer bijzonder. En dan kan de Wii nog wel eens gaan opbreken. Want de gameplay mag dan wel leuk zijn, over 2 jaar loopt dat ding gigantisch achter als het gaat om graphics en geluid. En tja als de gameplay dan ook al niet meer speciaal aanvoelt dan blijft er weinig specials over voor de Wii.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 01:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Precies, het is altijd ff wennen. Heeft de Wii strax ook veel last van
Bij handhelds zijn graphics nog nooit van belang geweestquote:
Tis geen opvolger zeggen zequote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:04 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Bij handhelds zijn graphics nog nooit van belang geweest
En je vergeet ook ff dat de DS gewoon de opvolger is van de marktleider.
En de Wii is dat nou niet bepaald
Sterk staaltje consument naaien dan als ze de Wii maar 2 a 3 jaar mee laten gaanquote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
Third pillar Kabouter
Maar de Wii is ook geen console die 5 jaar meegaat, ik denk dat de opvolger in 2009 al klaar is, en dat is dan een met next-gen discs, HD graphics en ook Wii controls as well as gewone.
Boeien, drie GBA versies en een nieuwe DS na een jaar zijn dat ookquote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:15 schreef Tain het volgende:
[..]
Sterk staaltje consument naaien dan als ze de Wii maar 2 a 3 jaar mee laten gaan
Met het verschil dat de spellen die uitkomen gewoon werken op je oude en nieuwe versie van de GBA/DS. Bij een nieuwe versie van de Wii gaat dat niet opquote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Boeien, drie GBA versies en een nieuwe DS na een jaar zijn dat ook
Hoe lang is de Xbox eigenlijk meegegaan? Ook net 4 jaar, en de Cube was in 2004 ook al dood.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:41 schreef Tain het volgende:
[..]
Met het verschil dat de spellen die uitkomen gewoon werken op je oude en nieuwe versie van de GBA/DS. Bij een nieuwe versie van de Wii gaat dat niet op
Xbox: 4 jaar ongeveerquote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Hoe lang is de Xbox eigenlijk meegegaan? Ook net 4 jaar, en de Cube was in 2004 ook al dood.
dan hoop ik voor ze dat ze pas eind 2010 gaan launchen met de opvolger, levensduur van een console wordt op deze manier wel heel kortquote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
De levensduur van de Wii hangt helemaal af van het succes. Het zou zomaar kunnen dat de Wii 2010 wel haalt hoor![]()
De GB Evolution had er ook al kunnen zijn als de DS niet zo'n succes was geweest
Bevestigd dus dat je je eigen PS3 linux install disc kan branden, dus dan moet het ook mogelijk zijn om je eigen cd's/dvd's te bootenquote:What's more, if you wait a little while it won't actually cost anything. Terra Soft's "YDL.net" service users (who pay a fee) will be able to get it first, as a PC distribution that allows for the creation of a PS3 install-disc; then two weeks later you'll be able to order ready-made PS3 install discs for a cost; and another two weeks after that the PS3 distribution will be released onto public mirrors.
Er zijn tot nu toe twee hands-on previews verschenen (voor zover ik weet) en zowel IGN als PSM3 hadden het briljante idee om vooral niet de PSP-connectivity te proberen. Das nog even afwachten dus. Wel zou je de PSP als achteruitkijkspiegel kunnen gebruiken in F1'06.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:29 schreef Gstyles het volgende:
Hoe zit dat eig met de PSP? Het schijnt dat je hem kan aansluiten en als controller kan gebruiken?? .. wie weet daar meer over en wat er nog meer mee kan?
Helemaal waar, maar zeg nou zelf jij koopt toch ook de ps3. Zou je die games dan niet liever op de ps3 zien. Elke keer als ik weer een xbox spel koop dan denk ik toch van, 'dit geld had ik ook aan een 360 game uit kunnen geven.'quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:15 schreef Diablos79 het volgende:
Dat is een ding dat Sony zeker beter doet dan MS en Nin. De PS2 is nu niet gelijk ten doden opgeschreven ondanks dat de PS3 eraan komt. Ze blijven hun oude console wel altijd nog goed ondersteunen.
Als ik eenmaal een ps3 heb zal ik niet veel ps2 games meer kopen nee. Maar je hebt genoeg mensen die voorlopig helemaal geen ps3 kopen en het gewoon bij hun ps2 houden. En dan is het gewoon een goede zaak om te weten dat er nog genoeg nieuwe titels op uitkomen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:50 schreef Hamburcher het volgende:
[..]
Helemaal waar, maar zeg nou zelf jij koopt toch ook de ps3. Zou je die games dan niet liever op de ps3 zien. Elke keer als ik weer een xbox spel koop dan denk ik toch van, 'dit geld had ik ook aan een 360 game uit kunnen geven.'
Maar ja tis dat ik nog niet alle xbox games heb die ik wil.
Bronquote:PS3 controllers: play and toss
A report from the Japanese site Broadband Watch has new details about the PlayStation 3 controllers (if you can read Japanese, check out the link). The report states that the PS3 controller has to be connected via an included USB cable in order to pair it with the console. Okay, no big deal right? However, the report goes on to say that this might have to happen every time the controller loses power -- read is turned off or the charge dies. This is a larger pain, having to find the cable, haul it out, reconnect, pair the controller, and then disconnect the cable and put it away. So, it might be a hassle, but it won't kill you.
Oh, one more tiny thing. According to the report, the rechargeable battery inside the PS3 controller can't be replaced once it reaches the end of its recharge life-cycle. That means you have to toss it out and get a new one, like the iPod (although third-party battery replacement units have popped up on the iPod so those aren't totally trash once they go). Surely similar solutions will pop up for the PS3 controllers at some point, or else that landfill in New Mexico will find a ton of dead PS3 controllers next to the thousands of E.T. Atari 2600 cartridges.
[Update: A contact at Sony let us know that the controller does not need to be paired to the console with the USB charging cable; you can pair it by simply pressing the red PlayStation button. They did confirm that the battery would not be replaceable, much like the iPod's; however, how many of us can't remove a couple of screws and get a new battery off eBay?]
quote:"(Generally speaking)When you see the 360 version and you see the PS3 right next to it and 360 is by and large looking better." - Matt C
"(Marvel Alliance) is running in 1080P on the PS3 which is cool but it was also running much slower, the framerate was not nearly as nice." - Matt C
"Call of Duty was far and away better looking on the 360"- Matt C
"(PS3) may not have a very strong line up...but you can go back and play a great majority of the PS1 and PS2 games.." Jeremy Dunham from PS3 IGN
"I dont think there is a reason to rush out and pick up a PS3...unless you are one of those types of people..." - Jeremy Dunham from PS3 IGN
"Resistance is it for the Playstaion 3" - Peer Schneider
Heb je wel eens goed naar spellen als Virtua Tennis 3 en FNR3 gekekenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:13 schreef MMaRsu het volgende:
"(Generally speaking)When you see the 360 version and you see the PS3 right next to it and 360 is by and large looking better." - Matt C
Dit is ook gewoon onzin. Ik ga in maart meer dan genoeg keuze hebben.quote:"(PS3) may not have a very strong line up...but you can go back and play a great majority of the PS1 and PS2 games.." Jeremy Dunham from PS3 IGN
hehequote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:59 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Er zijn tot nu toe twee hands-on previews verschenen (voor zover ik weet) en zowel IGN als PSM3 hadden het briljante idee om vooral niet de PSP-connectivity te proberen. Das nog even afwachten dus. Wel zou je de PSP als achteruitkijkspiegel kunnen gebruiken in F1'06.
bron?quote:
Hou je hem toch gewoon aangesloten via de USB Kabelquote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:12 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Bron
De accu van de SIXAXIS is dus niet zomaar even snel om te wisselen. Je gaat het niet vaak moeten doen waarschijnlijk, maar ik hoop niet dat het zo'n systeem gaat worden als bij de ipod...
En who the fuck is Matt C?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:22 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
bron?
want er staat gewoon klink-klare onzin tussen, dat snap je zelf ook wel.
NONSENSE! in de ruimste zin van het woord!quote:
Matt Cassamassinaquote:
heb je helemaal gelijk in. Grafische verschillen die zo groot zijn als Matt C beweert zul je dan ook echt niet op screenshots zien.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:34 schreef MMaRsu het volgende:
Tja aan screens zul je het echt niet kunnen zien.
Tja je zal eens een keer wat aannemen van mensen die beide versies echt hebben gespeeldquote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:36 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
heb je helemaal gelijk in. Grafische verschillen die zo groot zijn als Matt C beweert zul je dan ook echt niet op screenshots zien.
[/sarcasm]
De PS3 gaat het zeker goed doen en al dat moois voor de 360 komt er ook gewoon aan als je de release lijst gaat bekijkenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:48 schreef Gstyles het volgende:
we gaan het allemaal zien, als de ps3 uitkomt.. ik kan me haast niet indenken dat het geen grote hit wordt! Ik vermoed dat MS met heel wat moois op de proppen moet komen, willen ze na de release nog hoog kunnen scoren.. Dat de PS3 vet wordt is al zo goed als een feit!
Als die mensen daan eens met beelden komen waar het uit blijkt. Maar vooralsnog zie ik het niet.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:37 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Tja je zal eens een keer wat aannemen van mensen die beide versies echt hebben gespeeld
Spreken elkaar wel tegen bij IGN daarquote:IGN: it's important to note that both the 360 and PS3 versions of Call of Duty 3 are looking seriously amazing.
IGN: the PS3 room had three screens outputting at 1080p, which looked simply awesome.
Gamespot: You'd be hard pressed to say which version looks better
Ign.com natuurlijkquote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:05 schreef SocialDisorder het volgende:
heb je trouwens nog een bron waar je die uitspraken vandaan hebt, MMaRsu?
Die Wii-topic reacties negeer ik toch altijdquote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:17 schreef Retuobak het volgende:
Oh god, niet ook hier al het 'blijf strict 100% ontopic zodat enige mogelijkheid voor een goede discussie effectief geelimineerd wordt' gezeur zoals in de Wii en 360 topics.
Lijkt me nogal logisch dat ie MPEG2 ondersteund, anders word het een beetje moeilijk dvds kijkenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:42 schreef SocialDisorder het volgende:
PS3 ondersteunt MPEG2ik hoop ook DivX en Xvid, zou zooooo lekker zijn.
De befaamde "ik sta op plek nummer X bij filiaal zo en zo in plaats blah" is ook geliefd tegenwoordig en het liefst moet dat per topic 10x herhaald wordenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:15 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Die Wii-topic reacties negeer ik toch altijd.. Als we ergens over praten maken we het onderwerp gewoon af
Of we kunnen het hele topic vullen met vragen hoelang het nog duurt, en dat we niet meer kunnen wachten en dat soort boeiende mededelingen
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:26 schreef Tain het volgende:
[..]
De befaamde "ik sta op plek nummer X bij filiaal zo en zo in plaats blah" is ook geliefd tegenwoordig en het liefst moet dat per topic 10x herhaald worden
En niet te vergeten alle Wiiiiiiiiii's en Believes... Ja zo krijg je wel 140 topics vol..quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:26 schreef Tain het volgende:
[..]
De befaamde "ik sta op plek nummer X bij filiaal zo en zo in plaats blah" is ook geliefd tegenwoordig en het liefst moet dat per topic 10x herhaald worden
quote:
Sony zet mes in winstverwachting
Door Yoeri Lauwers - donderdag 19 oktober 2006 16:58 - Bron: Sony - Views: 3.904 - Permalink
Sony heeft zijn winstverwachting voor het huidige boekjaar bijgesteld. De kosten van de batterijterugroepactie en de tegenvallers in de speldivisie van de elektronicagigant zijn daar debet aan. Sony zegt zelf dat het verwacht dat het tweeënzestig procent minder inkomsten zal hebben dan eerder gedacht werd. In juli werd nog een inkomstencijfer van 1,1 miljard dollar voorspeld, maar dat is nu bijgesteld naar 420,7 miljoen dollar. De geschatte nettowinst daalt met 38 procent van 1,1 miljard dollar naar 620 miljoen dollar. Voor de batterijterugroepactie zet het bedrijf 568,84 miljoen dollar opzij; dit zijn kosten die in het tweede kwartaal van het boekjaar, dat in september eindigde, geboekt zullen worden. Dat de bijstelling groter is dan verwacht, ondanks het voorspelde kostenplaatje van de batterijproblemen, toont aan dat Sony blijkbaar pessimistischer gestemd is over zijn speldivisie dan de meeste analisten verwacht hadden. Het bedrijf schat nu zelf dat in het huidige boekjaar, dat in maart afloopt, 2,23 miljard dollar verlies gemaakt zal worden op deze afdeling, een verdubbeling ten opzichte van de eerder geschatte resultaten. Daar heeft overigens niet alleen de PS3 schuld aan: de voorspelling van de verkoopcijfers van de PSP werd met een kwart naar beneden gesteld.
Verschil bij de PS3 is dan weer dat je waarschijnlijk gewoon data op je HDD kunt zetten en die af kunt spelen. Dat maakt DivX/Xvid ondersteuning weer interessanter. Je hoeft dan immers geen DVDtje/CDtje te fikkenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:19 schreef Diablos79 het volgende:
Lijkt me nogal logisch dat ie MPEG2 ondersteund, anders word het een beetje moeilijk dvds kijken
Dat Divx en Xvid ondersteuning zou leuk zijn hoor, maar vind dat wel allemaal wat overbodig bij een console. Bijna iedere dvd speler ondersteund die zooi tegenwoordig ook. Ik heb liever dat zich veel meer richten op games dan op multimedia, ik koop een console toch voor de spellen en niet om filmpjes mee te kijken.
quote:1:30 p.m.: Half an hour after early attendees started lining up outside the building, Sony allows them to start filing in. A stage at the front of the room features a large screen running PS3 promotional video, all shots of the system and controller. Before long a couple hundred members of the press have crowded the room and the din of chatter threatens to drown out the house music.
1:52: A voice asks everyone to take their seats. The show will begin in five minutes. Apparently their clock is ahead.
1:55: Banks of speakers flank the side of the stage, with TV displays on either side showing the same footage as the big screen. "Two minutes," the voice says.
1:57 p.m.: The music fades and chatter soon follows. SCEA president Kaz Hirai and fellow Sony execs take their seats in the front row. The voice says, "During this Sony event, video and still photography is not allowed. Thank you very much."
1:59 p.m.: Another voice says "Can I get an encore? Do you want more?" The music kicks up loud again and a montage of gameplay footage is shown as the lights dim. If you can name a PS3 title, it's probably in here. All kinds of games from all publishers are shown. The date "11/17" is shown and Kaz Hirai is introduced.
2:00 p.m.: Kaz takes the stage. Apparently starting the show on time caught the techies by surprise; it takes a second to turn the microphone on.
2:01 p.m.: Kaz, Jack Tretton, and Phil Harrison will take us through what comes in the box, launch titles, peripherals, the PlayStation Network, and the PlayStation Store, including downloadable content.
2:02 p.m.: They're going to try and show us as much as possible in live demos during this session. After the presentation, we'll be able to get our hands on the games, so check back later for GameSpot's hands-on coverage of all the titles.
2:03 p.m.: Hirai teases a surprise guest providing entertainment at the night's event.
2:04 p.m.: Hirai says the final boxed product is rolling off the assembly lines as we speak. Then he shows the retail packaging.
He says they will have 22 launch window titles, including games like FEAR, Call of Duty 3, Full Auto 2, Genji: Days of the Blade, NBA Live 07, NBA 2K7, NHL 2K7, Rainbow Six Vegas, Tony Hawk's Project 8, Untold Legends, and Riiidge Racer 7. (Yes, he said "Riiidge.")
2:05 p.m.: He talks about specific games, including Genji and NBA 07, which he touts by saying "there is no more realistic NBA action than NBA 07." Now he's turning to Resistance: Fall of Man. He calls it "the most robust lineup of any console launch for titles." And it's another montage.
2:11 p.m.: The video ends with the Play Beyond slogan and a round of applause from the crowd. Kaz talks about going deeper into what we'll find on launch day, and introduces Jack Tretton.
2:12 p.m.: Tretton welcomes everyone to the event and says Sony is very excited for the big launch date. Now he's going to tell us what we'll find at retail on Nov. 17. We hope he says "a system." Nope. He says "a crowd." He recaps the two different PS3 packages and reiterates the previously announced US prices.
2:13 p.m.: He says the Cell processor, which makes its consumer debut in the PS3, runs at 256 "thousand million teraflops per second," but admits he's not the one to tell us what that means. He mentions the array of movie studios and tech companies supporting the Blu-ray format. He does emphasize that it does play DVD, CD, and Blu-ray video, so they're going to pack the Blu-ray edition of Talladega Nights in the first 500,000 PS3 systems.
2:14 p.m.: The movie doesn't hit retail until December. Now he's showing us a trailer of Talladega Nights. Who doesn't love John C. Reilly?
2:16 p.m.: Props to whoever decided to put Lynyrd Skynyrd's "Simple Kind of Man" in the trailer.
2:17 p.m.: Tretton says they worked closely with Sony Pictures to make the promotion happen and says "there can only be one no. 1 because two no.1s would be 11 and we don't want that." I think someone snickered. That might have been a sneeze though.
2:17 p.m.: Tretton brings up the Sixaxis controller, emphasizing that it doesn't require any outside sensors, and says we'll see some wonderful uses for it in the very near future. Also in the box is an AC cord (no brick), a USB mini cable, an Ethernet cable, and a multi-AV cable with composite connector.
2:19 p.m.: First-party software will debut at $59.99 for Genji, Resistence, and NBA 07. The controller will be $49.99. Memory card adaptors will be $14.99, while the Blu-ray remote (in December) will be $24.99.
2:20 p.m.: Now it's time to talk demo kiosks. Sony will send out 15,000 kiosks that will debut October 26. They will feature Sony Bravia HD monitors. "Universally, PS products will have the lead-in position. they will have dominant shelf space." He also says the kiosks will be networked so they can stream game demos and they'll no longer be dependent on someone carrying a disc into the store and loading it up.
2:23 p.m.: Harrison says the team is in the home stretch, and stresses how proud Sony is of what they're going to show us today. He introduces Ted Price to the stage to talk about Resistence and give a live demo.
2:24 p.m.: Price is showing Nottingham, England after the alien invasion. He demonstrates some of the weapons, like the standard assault rifle, the bullseye (tag an enemy and then fire tracing bullets at him, or a temporary shield.
2:25 p.m.: Now he brings out the lark, a rocket launcher that lets him pause the rockets in mid-air, then control its speed with the analog stick or have it splinter into a barrage of tinier missiles.
2:26 p.m.: He pauses the game and moves the camera around the frozen world in a debug mode. He fires a hedgehog, a spiky bomb that jumps into the air and shatters into shrapnel.
2:27 p.m.: The other thing he wants to mention is the game's online mode. He talks about the 40-player online mode, a first for a console launch title, a lobby with community features including buddy lists, clans, and stats. He asks everyone to check out the PS3 online with Resistence at launch and turns it back over to Phil Harrison.
2:28 p.m.: Harrison brings up Blu-ray again, talking about the ratio of disc-based storage to the system's main memory. He mentions that historically a balanced system has about 100:1. Hey, what a coincidence! that happens to be the PS3's ratio!
2:29 p.m.: Now Harrison is talking us through a live demo of Genji. The main samurai slaughters enemy after enemy before switching out for a guy with a gigantic pole, Shizuka, and then back to the original samurai.
2:31 p.m.: Harrison ends the live demo and brings up high definition. He mentions that NBA Shootout was the first fully polygonal 5-on-5 sports game on the PlayStation, and compares it to NBA 07 being the first sports game in 1080 resolution.
2:33 p.m.: He talks about the detail in the player faces and has the guy giving the live demo go into the instant replay mode to show off the sweat on players in the middle of gameplay. "I'm told that's a cool thing," Harrison says.
2:34 p.m.: Now Harrison is talking about the Sixaxis controller and welcomes the founder of Factor 5 to demo Lair.
Een mediaplayer onder linux compilen en je kan bijna alles afspelenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:50 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Verschil bij de PS3 is dan weer dat je waarschijnlijk gewoon data op je HDD kunt zetten en die af kunt spelen. Dat maakt DivX/Xvid ondersteuning weer interessanter. Je hoeft dan immers geen DVDtje/CDtje te fikken.
Sony verbiedt import van PS3quote:"Ultimately, we're trying to protect consumers from being sold hardware that does not conform to strict EU or UK consumer safety standards, due to voltage supply differences et cetera; is not - in PS3's case - backwards compatible with either PS1 or PS2 software; will not play European Blu-Ray movies or DVDs; and will not be covered by warranty."
Dat is wel jammer ja.. Maar ja alle ps1 en ps2 games draaien ook mijn ps2 dus daar heb ik eigenlijk geen PS3 voor nodig. Hoop wel dat ze goed gebruik gaan maken van de regiovrijheid voor PS3 spellen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:50 schreef Tain het volgende:
[..]
Sony verbiedt import van PS3
Dus niet regiovrij voor PS1 en PS2 spellen
Volgens mij is de besturing van THP8 ook gemaakt voor een normale controller en is later het motion gebeuren toegevoegd...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ziet er toch wel goed uit allemaal, als is geen enkele game in een stijl die me écht aanspreekt. Ik wil het echter vooral hebben over dit:
SixaxiS wordt in Tony Hawk\'s Project 8 ondersteund
Ik denk dat het heel cool kan gaan worden, maar het is niet gemakkelijk volgens mij omdat je die gast best snelle bewegingen ziet maken. ALs ik denk aan de 360 versie die ik gespeeld heb moest ik daar ook vaak heel snel korte bewegingen maken met de sticks, als je dit moet doen met de hele controller is het toch wel lastig volgens mij.
Daarnaast vind ik het wel jammer dat je toch de sticks moet indrukken om de slow motion te starten waardoor je jouw duimen toch van de knoppen moet halen.
pre-alpha codequote:After some hefty work on E17 of late to tie up loose ends and bring forward major positive changes to the code, sponsored by Terrasoft , Terrasoft have announced Yellow Dog Linux 5.0 for the PS3 including Enlightenment 0.17.0 pre-alpha code. We would like to thank Terrasoft for their support and hope to work with them in the future.
Niet zo gek he aangezien aangezien er bijna een jaar tussen beide releases zit (in het geval van FN3)quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:15 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Heb je wel eens goed naar spellen als Virtua Tennis 3 en FNR3 gekeken
[..]
Dit is ook gewoon onzin. Ik ga in maart meer dan genoeg keuze hebben.
quote:Most interestingly, we got to see some new uses of the Sixaxis controller in Call of Duty 3. Previously, we reported that the controller's motion-sensing function would only be used to perform melee attacks, but today we found it could be employed in a number of other areas. For one, when we cleared the Nazi opposition guarding the artillery guns we were trying to blow up, we engaged a minigame that had us planting explosives on that weaponry to put it out of commission. We had to hit a succession of buttons to plant the charges and insert the firing pin, and then we had to twist the controller as if we were winding in the pin to enable the explosive.
The Laison level also offered some vehicular action: namely, you'll have to drive a jeep through part of the mission to get to where you need to go. Again, the Sixaxis could be used here essentially like a steering wheel to guide the jeep, though of course you'll be able to use the controller's traditional controls for everything if you prefer. The game sure did look good, though. It didn't look qualitatively better than the Xbox 360 version we've spent a lot of time with, though we noted the frame rate was consistent throughout our entire demo. That's because the many cores of the PS3's Cell processor are handling different parts of the game discretely, which apparently gives the developers more breathing room to implement various visual and aural effects without worrying about dragging down the frame rate too much.
Ik denk dat het dollarteken voor het euroteken vervangen kan worden in het geval van de controllers e.d.quote:gamesindustry.biz Sony US has priced its first-party peripherals ahead of the launch of the PlayStation 3.
The controller, dubbed Sixaxis, will retail for USD 49.99 (EUR 39). The bluetooth-based controller will have a 20-metre wireless range, and charges its batteries using a supplied USB cable.
Due for release in December, Blu-ray remote controls will be priced at US$ 24.99 (EUR 20), while an adaptor to transfer PlayStation 2 games saves will sell for USD 14.99 (EUR 12).
Although both the 20GB and 60GB versions of the console include HDMI support, to make use of this feature consumers will need to buy the official HDMI cable for USD 49.99 (EUR 39).
The console itself is due for release on November 17th, priced at USD 499 (EUR 395) for the 20GB model and USD 599 (EUR 475) for the 60GB version.
Detail: Amerikaanse prijzen zijn excl BTW...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:18 schreef Panick het volgende:
[..]
Ik denk dat het dollarteken voor het euroteken vervangen kan worden in het geval van de controllers e.d.
Wat worden we toch genaaid in Europa als ik zo die dollarprijzen zie....
Moet je de prijzen in Azië eens bekijken, dan voel je pas echt genaaidquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:18 schreef Panick het volgende:
[..]
Ik denk dat het dollarteken voor het euroteken vervangen kan worden in het geval van de controllers e.d.
Wat worden we toch genaaid in Europa als ik zo die dollarprijzen zie....
US$599 is de winkelprijs?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:15 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Detail: Amerikaanse prijzen zijn excl BTW...
Wie worden er nu genaaid?
Yep, en aan de kassa komt daar nog 5% bij. Dus 599 * 1,05 = $628,96quote:
Dan blijven ze het doen héquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:23 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
De honden!
Nevermind, ik koop hem toch wel.
5% hoeft echt niet hoorquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:23 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Yep, en aan de kassa komt daar nog 5% bij. Dus 599 * 1,05 = $628,96
Komt neer op....
GOEDVERDOEMME!
¤498!!!!
De honden!
Nevermind, ik koop hem toch wel.
quote:Importing a PS2, PSP or PS3 into the EU without permission from SCE is illegal.
Sony is laying down the law in regards to importing its consoles - doing so without their permission is against the law. The news follows Sony's court victory over online retailer Lik-Sang in a case concerning the grey importing of the PSP. Judge Michael Fysh found that Lik-Sang was in breach of intellectual property rights when it sold Japanese PSPs to European consumers.
Sony is taking a firm stance on importing and looks set to follow up actions it took over the PSP all over again for the launch of the PS3.
"The law is clear; grey importing PS2, PSP or PS3 into the EU, without the express permission of SCE is illegal. Therefore, we will utilise the full scope of the law to put a stop to any retailers who chose to do this," a Sony rep said to GamesIndustry.biz. "Ultimately, we're trying to protect consumers from being sold hardware that does not conform to strict EU or UK consumer safety standards, due to voltage supply differences et cetera; is not - in PS3's case - backwards compatible with either PS1 or PS2 software; will not play European Blu-Ray movies or DVDs; and will not be covered by warranty."
There's no doubt that PlayStation 3 imports will be in high demand in Europe, given that North America and Japan get the console in November, which is likely to be at least four months prior to the PlayStation 3 launch in Europe. What actions Sony takes to prevent PS3 importing is yet to be seen, but the platform holder has already shown that it's more than willing to take the matter to the courts.
quote:Sony has told our sister site, GamesIndustry.biz, that the company will provide a service to replace wireless PS3 controllers "when and if" their lithium batteries degrade.
A report on GamesRadar.com observed that the pads don't feature removable battery packs, rendering them "effectively useless" as wireless controllers after a certain number of charges.
This, the article claimed, would leave consumers "forced to shell out" for replacements.
But a Sony spokesperson told GI.biz, "This is a purely speculative story and is largely untrue. The latest generation of Lithium Polymer batteries hardly suffer any memory effect at all, so it'll be many years before there's any degradation in terms of battery performance."
Advertisement
The spokesperson went on to confirm, "When and if this happens, then of course we will be providing a service to exchange these items."
A European price point for the pads has yet to be announced, but yesterday SCEA announced they will retail for US$ 49.99. It was also confirmed that PS3 owners will be able to charge and use their controllers via a supplied USB cable.
quote:EA reveals more than 30 PS3 titles in development
Up to ten titles due for release before March '07
Electronic Arts has pledged strong support for Sony's PlayStation 3, by revealing it has over 30 titles currently in development for the next-generation system.
The world's largest third-party publisher hopes to release between eight and ten titles by the end of March 2007, including franchise favourites Need for Speed Carbon, Fight Night and the recently announced Def Jam: Icon.
"Each game has been custom designed to leverage the hardware power of the PlayStation 3 and serve as a launch pad for EA's next generation of HD gaming," said Paul Lee, president of EA Studios.
"This is only the beginning. In the months and years to come, developers will take greater advantage of the PlayStation 3's Cell processors and Blu-Ray storage capacity to create games of stunning depth and texture," he added.
Titles already in development include new IP Army of Two and Skate, as well as Burnout 5, Battlefield: Bad Company, Medal of Honor: Airborne and yearly updates for EA's key sporting franchises.
"EA's games on the PlayStation 3 will help propel HD forward," said Frank Gibeau, executive vice president of publishing in North America.
"Over the course of the next 18 months, EA will roll out groundbreaking new original properties and spectacular new versions of perennial hits that will further maximize the power of the PlayStation 3's unique cell processor and outstanding blu-ray disk capacity."
http://babelfish.altavista.comquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:06 schreef Gstyles het volgende:
kun je het vertalen ik ben niet zo goed in de engelse taal...![]()
quote:
Sony: We May Not Hit Shipment Targets
"Clearly we've had production issues," says Sony.
by Patrick Klepek, 10/20/2006
5 of 5 users recommend this story.
Just this week, Sony re-confirmed previous assertions they'd be shipping one million PlayStation 3 units to North America by the end of the year. Including Japan, that number becomes two million, and including the European launch next March, that becomes six million worldwide. Are these numbers realistic? Even Sony admits they're not definite in an article on Bloomberg this morning. Oops?
"The honest answer is it's [our worldwide shipment numbers] more of a target," said Sony Computer Entertainment America co-chairman Jack Tretton. "Clearly we've had production issues."
We imagine the reason shipment numbers for the launch -- 400,000 in the US, 100,000 in Japan -- are so low are because they're accurate. The question's whether production will ramp up enough to maintain the rest of their announced targets. Can you hear the collective moan of gamers drowned out by the cries of victory from eBay users?
Da's wel service.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:43 schreef Tain het volgende:
Sony has told our sister site, GamesIndustry.biz, that the company will provide a service to replace wireless PS3 controllers "when and if" their lithium batteries degrade.
Dat betekent dus pre-orderen, vroeg en snel, willen mensen hun PS3's op tijd binnen hebben.quote:
Hoi. o/quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:45 schreef P-Style het volgende:
[..]
Da's wel service.Maarja.. Sony is het inmiddels wel gewend om gratis accu's te vervangen.
Klinkt heel erg 'gammo.' Oftewel, als iemand die helemaal niets van games weet iets geforceerd moet oplezen wat voor noobs bedoeld is.quote:Op zondag 22 oktober 2006 19:14 schreef Gstyles het volgende:
Bij Bart Smit:
Wordt mrt 2007 verwacht!
De prijs is een richtprijs, vastgesteld door Bart Smit en kan nog veranderen!
De PS3 zal meer zijn dan een spelcomputer alleen. Dit mede dankzij de 60 gigabyte harde schijf die ook films, muziek en foto's kan bevatten. De PS3 is dus ook een mediaspeler waarmee je digitale bestanden kunt afspelen op je televisie.
De nieuwe spelcomputer heeft een compleet ander design. Veel moderner dan de huidige Playstation. De specificaties zijn zelfs zwaarder dan die van de Xbox 360. Sony maakte trots bekend dat de spelcomputer krachtig genoeg is om 20 biljoen berekeningen per seconde uit te voeren.
Alle mogelijkheden komen natuurlijk pas goed tot hun recht met games die het uiterste van het systeem vragen. Deze worden straks op een Blu-ray disc verkocht waarop 54 GB aan data past. En hij beschikt dus evenals de nieuwe Xbox over een harde schijf. Wie de nieuwe Playstation aanschaft hoeft zijn oude games niet weg te gooien. De PS3 kan met spelletjes van de Playstation 1 en 2 overweg.
Wie tegen andere wil gamen kan daarvoor zijn Playstation 3 op internet aansluiten. Er komt zelfs een gratis online dienst. Deze kan gebruikt worden om demo's van nieuwe games te downloaden en ook voice chat zal via de gratis dienst mogelijk zijn.
Draadloze controller via Bluetooth, spelen d.m.v. zwenkbewegingen
De nieuwste Blu-Ray Disc met een opslagcapaciteit van 54 GB per schijfje voor games en films van ongekende kwaliteit
Geschikt voor High Definition televisie d.m.v. HDMI aansluitingen.
Met ingebouwde Memory Stick cardreader
Inclusief 60 GB harde schijf
Kan overweg met Playstation 2 games
Breedband aansluiting voor online gaming en ondersteuning
WiFi mogelijkheid
misschien al allemaal bekend, maar toch alvast eff smullen![]()
In 1080p is AA al bijna niet meer nodigquote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:23 schreef menesis het volgende:
Sjonge jonge, wanneer komt de dag dat die gasten leren dat aliasing NIET cool is!!
JOEHOE SONY: er bestaat een formule genaamd ANTI aliasing!
weer dezelfde irritaties als bij de PS2: alle smalle dingen als hekken ed gaan weer knipperen als een malle.
maar ja als je 1080P tv hebt is die ook wel van afmetingen dat je het weer wel ziet denk ikquote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:28 schreef BMH het volgende:
[..]
In 1080p is AA al bijna niet meer nodigMaar ik neem aan dat PS3 games ook minimaal 2x FSAA gebruiken.
Kleine objecten worden met AA niet veel beter.. Het object blijft evenveel pixels van je scherm opnemen.. De randen worden geblurt waardoor het niet veel beter word.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 00:07 schreef menesis het volgende:
[..]
maar ja als je 1080P tv hebt is die ook wel van afmetingen dat je het weer wel ziet denk ik
Op zich heb ik neits tegen kartelige lijntjes; alleen objecten in de verte gaan dan zo vaag doen.
Het komt goed in de buurt ja en dat terwijl ze nog iets van een 3 maanden hebben om aan de game te sleutelenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 03:52 schreef Fallen het volgende:
De screens die hier getoond worden lijken toch verdomd veel op de trailer van E3 2005... ze komen behoorlijk dicht in de buurt.
Ik stel voor dat je die E3 2005 trailer nog eens kijktquote:Op donderdag 26 oktober 2006 03:52 schreef Fallen het volgende:
De screens die hier getoond worden lijken toch verdomd veel op de trailer van E3 2005... ze komen behoorlijk dicht in de buurt.
Idd, het is wel een heel eind opgeschoten sinds de eerste in-game beelden, maar voor de E3-2005-kwaliteit zul je toch echt een babbeltje met Pixar moeten gaan maken.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 11:48 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je die E3 2005 trailer nog eens kijkt
Not even close
Even ter vergelijking, Microsoft had een kwartaalwinst van 3.5 miljard dollar.quote:
Sony profits fall 94% on costs of recall and PS3
The mixed fortunes of two of the biggest players in the £16bn global gaming market were underlined yesterday when Sony announced a 94% plunge in profits for the most recent quarter, while Nintendo said its first-half profits had more than tripled.
Sony said the cost of its global recall of potentially faulty PC batteries and developing its next-generation game console, the PlayStation 3, had cut profits from July to September to ¥1.7bn (£7.6m) compared with ¥28.5bn for the same quarter in 2005.
Most major PC makers, including Dell and Apple, are recalling 9.6m Sony lithium-ion batteries, which can overheat.
The fall in profits offset a slight rise in second-quarter sales to ¥1.85 trillion and strong demand for flat-screen TVs.
Sony's ¥43.5bn loss in its gaming division was blamed on extra costs related to the PS3, which goes on sale in Japan and the US next month, and the decision last month to cut the price of the PS3 in Japan by 20%. The European launch has been delayed until March because of supply problems with the PS3's Blu-Ray disk drive. Sony, however, said it still expected to ship 6m PS3s worldwide by March.
Nintendo's Wii console will also debut next month. The firm said brisk sales of its handheld Nintendo DS and software titles lifted first-half group net profit by nearly 50% to ¥54.3bn. Half-yearly operating profit more than tripled to ¥67.1bn. Group sales rose almost 70% to ¥298bn.
quote:From Edge:
After the price announcement today, will there be a long-term strategy of levelling out the PS3 price worldwide?
PH: Well, what we did today was bring the Japanese price in line with the US and European consumer prices - less than 500 somethings. While I know it's not the financial exchange rate, it's the consumer electronics exchange rate which has been well understood for years. There are reasons for it: the cost of doing business in Europe is higher, proximity of the factory to the Japanese consumer.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=126306quote:Op maandag 30 oktober 2006 08:53 schreef Panick het volgende:
Briljant dit.
Interviewer: What's it about the PS3 that really blows your pants off?
-"Ehm, Blu-ray?"
Interviewer: What's Blu-ray?
-"I don't know"
Het is een filmpje van mensen die wachten op een pre-order zodat ze um meteen op ebay kunnen verkopen.
én zéér matige reviews: http://www.kieskeurig.nl/(...)C1257203004BA374.htmquote:Op maandag 30 oktober 2006 14:04 schreef MMaRsu het volgende:
Als mensen nog een goedkope HD-Ready tv zoeken :
http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_produkt.asp?NoFrames=&FromOverzicht=Y&BC=&Page=WIN&SubPage=&CC=C12&HC=BEG&SC=N01&ZoekMethode=K&ZoekString=N16&ZoekIndex=11&ZoekAantal=50&FamilieID=&ArtikelNummer=86708136&SorteerMethode=P&OverzichtType=O&Prijs=&SterkMerkCode=&KAC=N16&ProductSelectorCode=&ArtikelTypeID=&N=&Nty=&Nao=&Ntk=&Ntt=&Ns=&ArtiestSoortCode=&ArtiestID=
Geen component wel HDMI
Staat op kieskeurig.nl voor ¤45 goedkoper incl verzending.quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:04 schreef MMaRsu het volgende:
Als mensen nog een goedkope HD-Ready tv zoeken :
Leer Linken
Geen component wel HDMI
Tuurlijk Thomper...quote:Op maandag 30 oktober 2006 18:51 schreef Thomper het volgende:
Krijg ik van jou een HD-TV bij mijn PS3, P-Style?
quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Japan krijgt 80.000 PS3\'s voor launch
Tis dat ik geen zin heb de topics op te zoeken waar gelachen werd om de energieconsumptie van de X360.quote:The PlayStation 3 a power hog?
By Justin Mann, TechSpot.com
Published: October 30, 2006, 6:53 PM EST
One of the benefits of owning a console is the compactness and quietness it can (usually) deliver as compared to a full sized desktop PC. You can stick it on top of a DVD player or on your carpet and barely notice it is there. While the Xbox 360 redefined what we consider to be normal heat output for a console, the PlayStation 3 aims to do that all over again. Some recent power specifications list its draw at a massive 380 watts, more than twice what the Xbox 360 uses and more than eight times the PlayStation 2. Essentially, it's using the same amount of power a standard desktop PC would use. Ouch! The article doesn't mention at all if that is nominal dissipation or peak. If it is the latter, the PS3 might actually be much less power hungry than that, at least under typical use. We'll find out soon, one way or the other.
Stiekem zou ik uitgaan van maximaal 384 watt aan hitteafvoerquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:28 schreef Tain het volgende:
Met 384 Watt ben ik wel benieuwd naar de warmtevorming van dat apparaat
Ik weet niet in wat voor kartonnen doos jij dan woont als je buren last zouden kunnen hebben van je consolequote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:18 schreef SocialDisorder het volgende:
ik heb persoonlijk liever 380 Watt hitte dan dat ik na elven niet meer kan gamen omdat m'n buren last hebben van de geluidsproductie van de console.
Dunne muren enzo.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:20 schreef Tain het volgende:
[..]
Ik weet niet in wat voor kartonnen doos jij dan woont als je buren last zouden kunnen hebben van je console
Sorry, maar zelfs mn vriendin wordt niet wakker als ze naast me ligt te slapen.quote:
wat een ongelooflijk domme uitspraak weer zeg, dan stel ik voor dat je geen tv meer kijkt, alleen met headphone op. Je pc zowieso uitlaat, en de koelkast uit het raam flikkert.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:18 schreef SocialDisorder het volgende:
ik heb persoonlijk liever 380 Watt hitte dan dat ik na elven niet meer kan gamen omdat m'n buren last hebben van de geluidsproductie van de console.
Kijk van wie het komt, dat verklaart een hoop.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:28 schreef masterdave het volgende:
[..]
wat een ongelooflijk domme uitspraak weer zeg, dan stel ik voor dat je geen tv meer kijkt, alleen met headphone op. Je pc zowieso uitlaat, en de koelkast uit het raam flikkert.![]()
Het artikel even gelezen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:54 schreef SToRM81 het volgende:
Famitsu reviews PS3 launch games:
Miyazato Golf Club: 7,7,7,7
Genji: 7,7,7,8
Resistance: 9,8,8,8
Gundam: 8,8,8,8
Ridge Racer 7: 9,9,9,9
En nog een artikel: Why Sony'll Win the Next Gen Console War
De PS2 was mijn eerste dvd speler en de PS3 gaat mijn eerste BD player wordenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:24 schreef xFriendx het volgende:
4. Blue-Ray gaat er WEL te doen.
Vind ik als consument maar lastig te bepalen. Ik lees er hier en daar wel dingen over, maar ik wacht wel tot al dat spul echt af is en er dan duidelijk de voor- en nadelen naar voren komen. Hetzelfde geldt overigens voor HD-DVD.
.
Weet je wat het grootste probleem is voor Blu-ray(en ook voor HD-DVD) dat alleen films van bepaalde studios op dat formaat uitkomen, wil je van een andere studio een film in HD zien dan moet je toch echt een HD-DVD speler hebbenquote:Op donderdag 2 november 2006 16:00 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
De PS2 was mijn eerste dvd speler en de PS3 gaat mijn eerste BD player wordenIk denk dat dat wel voor meer mensen gaat gelden. En als je nu rondkijkt zie je al wel enkele films op Blu-Ray uitkomen (toevallig vanmiddag zag ik de Da Vinci Code op BD) maar die HD-DVD's heb ik nog nergens kunnen ontdekken.
Ik denk dat dus dat Sony het nog wel gaat flikken. En die extra prijs gaat men wel betalen in Europa, de meesten weten toch niet dat het in Japan goedkoper is en het zal echt geen reden zijn voor de gemiddelde consument om dan te roepen van 'in Japan is het goedkoper dus ik koop een X360'.
En ik koop dat ding toch nie bij de launch, ik wacht nog wel een jaartje. Voorlopig nog genoeg te doen op de PS2 en de PC.
Dan laat ik de HD-DVD's toch links liggen? Geen problemen mee hoor, ik laat me niet zo'n apparaat door de strot duwen. Als ze willen dat ik hun films bekijke dan zorgen ze maar dat het op BD komt of op een goedkope DVD.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:03 schreef Tain het volgende:
[..]
Weet je wat het grootste probleem is voor Blu-ray(en ook voor HD-DVD) dat alleen films van bepaalde studios op dat formaat uitkomen, wil je van een andere studio een film in HD zien dan moet je toch echt een HD-DVD speler hebben
Je laat je dus wel een Blu-ray speler door je strot douwen met deze opvattingquote:Op donderdag 2 november 2006 16:13 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dan laat ik de HD-DVD's toch links liggen? Geen problemen mee hoor, ik laat me niet zo'n apparaat door de strot duwen. Als ze willen dat ik hun films bekijke dan zorgen ze maar dat het op BD komt of op een goedkope DVD.
Nee hoor, dat is een keuze. Ik had ook dvd's kunnen blijven kijken.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:16 schreef Tain het volgende:
[..]
Je laat je dus wel een Blu-ray speler door je strot douwen met deze opvatting
Ja maar je koopt al een PS3 dus heb je je blu-ray speler, als de PS3 een HD-DVD speler had gehad dan was je verhaaltje precies andersomquote:Op donderdag 2 november 2006 20:25 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is een keuze. Ik had ook dvd's kunnen blijven kijken.
Ziet er erg goed uit!quote:Op donderdag 2 november 2006 21:58 schreef Panick het volgende:
Motorstorm
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En weer Sony negatief in het nieuwsquote:VS onderzoek SRAM-business Sony, Samsung en Mitsubishi
Door Martin Sturm - donderdag 2 november 2006 19:44 - Bron: ExtremTech - Views: 2.888 - Permalink
Na alle ellende rondom de exploderende accu's, krijgt Sony opnieuw een tegenslag te verwerken. De autoriteiten van de Verenigde Staten hebben namelijk aangekondigd dat ze Sony's activiteiten in de SRAM-geheugenmarkt gaan onderzoeken. Eerder begon justitie in de VS al een onderzoek naar concurrerende geheugenfabrikanten Samsung, Mitsubishi en Cypress Semiconductor. De Amerikaanse overheid vemoedt dat de bedrijven zich schuldig hebben gemaakt aan concurrentievervalsing door prijsafspraken te maken. SRAM-geheugenmodules worden voornamelijk gebruikt in apparaten die zeer hoge geheugenprestaties vereisen, zoals netwerkapparatuur voor telefonienetwerken. Vergeleken met het SDRAM-geheugen dat in computers wordt gebruikt is SRAM betrouwbaarder en sneller. Sony liet weten dat het zich geen grote zorgen maakt over het onderzoek dat door het Department of Justice is ingesteld en stelt dat het onderdeel is van een onderzoek naar de volledige industrie.
Vind je het gek? Al die Sony bashers doen niks anders dan zulke teksten in elkaar draaien en publiceren en verspreiden. Daar prik jij toch wel door heen of niet?quote:Op donderdag 2 november 2006 23:22 schreef Tain het volgende:
[..]
En weer Sony negatief in het nieuws
Niet echt boeiend toch.. En het heeft verder ook niks met de ps3 te maken.quote:Op donderdag 2 november 2006 23:22 schreef Tain het volgende:
[..]
En weer Sony negatief in het nieuws
Die is voorlopig vrij zinloos, want er is helemaal niks om op te scannenquote:Op vrijdag 3 november 2006 00:12 schreef Panick het volgende:
Leuk trouwens dat de PS3 met een browser online kan, maar hoe zit dat met een anti-virus scanner?.
quote:Price explains Resistance online(News)
by Eurogamer staff
Game links:
ps3 Resistance: Fall of Man
Publisher:
Sony Computer Entertainment Europe
02/11/06 17:58
Despite being one of the best-looking titles for the PlayStation 3 at launch (unless you're Ridge Racer 7 fetishist Tom, it's between this and MotorStorm really), Insomniac Games' Resistance: Fall of Man will not be integrated with the console's online functionality, specifically the built-in buddy list - instead, it will use its own buddy list, clan management system, and so on.
That's according to Insomniac boss Ted Price, who was speaking to Eurogamer's Rob Fahey earlier this week in an interview for the ThreeSpeech blog. While the decision to make the game run its own buddy list and so on is a blow to Sony's claims of an integrated online service - and in fact, it harks back to the bad old days of the PS2 online system - Price apparently left the door open for the possibility that the two systems could be reconciled in future, saying that "it is definitely possible to update the game via online."
At least the news about the rest of the game's online functions is more positive. According to Price, the game supports four player split screen, and up to 40 players online - with games being hosted on Sony's own servers for low-latency play. He claims that the team has played matches from locations as far flung as the USA, Spain and Japan without any problems, which is promising.
Advertisement
Price also speaks in the interview about what sets the game apart from the World War II shooter genre - aliens, science fiction weapons which heavily utilise the PS3's prowess in the physics department and environments based on real British cities such as York, Nottingham, Manchester, London and, er, Grimsby (no, seriously) seem to be the main factors - and explains how Insomniac has brought its close relationship with Sony to bear to ensure that Resistance looks more like a second wave title than a launch title.
"We worked closely with Sony at the very beginning to understand what the architecture was going to be all about," he explains. "We participated in that early aspect of development, before we even had dev stations. As a result, we were able to get ready for when those dev stations came - so as soon as we got the dev stations, we jumped on it, and we had our levels up and running very quickly. We began building assets long before we got PlayStation 3 development stations."
Ik ben dus net terug uit Japan en daar wordt ontzettend veel reclame gemaakt voor HD-DVD, en er zijn ook al veel films op HD-DVD verschenen daar.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:00 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
De PS2 was mijn eerste dvd speler en de PS3 gaat mijn eerste BD player wordenIk denk dat dat wel voor meer mensen gaat gelden. En als je nu rondkijkt zie je al wel enkele films op Blu-Ray uitkomen (toevallig vanmiddag zag ik de Da Vinci Code op BD) maar die HD-DVD's heb ik nog nergens kunnen ontdekken.
Ik denk dat dus dat Sony het nog wel gaat flikken. En die extra prijs gaat men wel betalen in Europa, de meesten weten toch niet dat het in Japan goedkoper is en het zal echt geen reden zijn voor de gemiddelde consument om dan te roepen van 'in Japan is het goedkoper dus ik koop een X360'.
En ik koop dat ding toch nie bij de launch, ik wacht nog wel een jaartje. Voorlopig nog genoeg te doen op de PS2 en de PC.
Gewoon te laat mee begonnen, wil niet weten hoe het online systeem eruit had gezien als ze de eerste beloofde launch datum wel hadden gehaaldquote:Op vrijdag 3 november 2006 12:35 schreef kepler het volgende:
Interessant verhaaltje over het online-gedeelte op de PS3:
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=69535
komt erop neer dat er binnen Sony dus heel laat (te laat?) de beslissing is genomen om de Xbox Live-kant op te gaan
Minstens even koel als de 360 is dus niet koel maar gewoon warmquote:Speculaties over hitteproblemen, die overigens door Sony werden weersproken, zouden volgens Engadget desondanks niet meer aan de orde zijn: de console blijft minstens even koel als de Xbox 360 - en dat terwijl Sony de lat op het gebied van mooie graphics duidelijk hoger legt dan de concurrentie.
Lijkt mij dat er vrij snel exploits/virii komen die zich richten op de PS3.quote:Op vrijdag 3 november 2006 08:16 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Die is voorlopig vrij zinloos, want er is helemaal niks om op te scannen.
gaat het niet via de servers van Sony? Die kunnen dan een virusscanner hebben draaien?quote:Op vrijdag 3 november 2006 14:47 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Lijkt mij dat er vrij snel exploits/virii komen die zich richten op de PS3.
Zo zit de community nou eenmaal in elkaar. Ik vind het eigenlijk best een zinnige vraag.
quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:23 schreef menesis het volgende:
Toch vind ik het jammer dat ze alleen de textures en resolutie opkrikken. Als ze nou eens wat aan belichtingstechnieken doen wordt het zoveel mooier!
Zelfde geld voor de Xbox360, Wii, mobile telefoons en alle andere apparaten die gebruik maken van internet. Maar denk niet dat je echt druk hoeft te maken om virussen op je console. Eerder voor updates die je console helemaal over de zeik helpenquote:Op vrijdag 3 november 2006 14:47 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Lijkt mij dat er vrij snel exploits/virii komen die zich richten op de PS3.
Zo zit de community nou eenmaal in elkaar. Ik vind het eigenlijk best een zinnige vraag.
Er is een groot verschil tussen online gamen op een gesloten netwerk en open en bloot op het internet surfen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:21 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Zelfde geld voor de Xbox360, Wii, mobile telefoons en alle andere apparaten die gebruik maken van internet. Maar denk niet dat je echt druk hoeft te maken om virussen op je console. Eerder voor updates die je console helemaal over de zeik helpen
Ja met live anywhere blijft het heel erg geslotenquote:Op vrijdag 3 november 2006 15:42 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen online gamen op een gesloten netwerk en open en bloot op het internet surfen.
Als je dat niet begrijpt zit er echt iets niet goed.
En dan nog natuurlijk het "open source"/ mods voor games verhaal.
Sony heeft dat volgens mij niet, want ik kan me nog herinneren dat ze homebrew willen ondersteunen toch?quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:02 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ja met live anywhere blijft het heel erg gesloten
Het is wat moeilijker om virussen in het netwerk te krijgen, maar het kan echt wel.
Maar MS heeft het wel slim gedaan, alleen software die goed is gekeurd door MS kan draaien op de X360. Als Sony ook zo'n soort systeem heeft dan hoef je al helemaal geen zorgen te maken voor virussen.
Sony heeft juist onwijze ondersteuning voor mods e.d. Dus die vlieger gaat niet helemaal op.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:02 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ja met live anywhere blijft het heel erg gesloten
Het is wat moeilijker om virussen in het netwerk te krijgen, maar het kan echt wel.
Maar MS heeft het wel slim gedaan, alleen software die goed is gekeurd door MS kan draaien op de X360. Als Sony ook zo'n soort systeem heeft dan hoef je al helemaal geen zorgen te maken voor virussen.
Ja maar je kan wel beveiligingen maken voor het OS zelf. Ik maak me iedergeval niet druk om virussen enzoquote:Op vrijdag 3 november 2006 17:17 schreef kepler het volgende:
[..]
Sony heeft dat volgens mij niet, want ik kan me nog herinneren dat ze homebrew willen ondersteunen toch?
ow ik ook niet, maar wel om homebrew wat je console kan slopen. Daarom hoop ik dat er wel een soort van Sony-stempel komt ofzoquote:Op vrijdag 3 november 2006 17:22 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ja maar je kan wel beveiligingen maken voor het OS zelf. Ik maak me iedergeval niet druk om virussen enzo
Installeer je die homebrew toch gewoon niet, probleem opgelostquote:Op vrijdag 3 november 2006 17:28 schreef kepler het volgende:
[..]
ow ik ook niet, maar wel om homebrew wat je console kan slopen. Daarom hoop ik dat er wel een soort van Sony-stempel komt ofzo
IGN was er ook niet over te spreken.quote:Op zondag 5 november 2006 11:00 schreef kepler het volgende:
ik heb trouwens in het Sony-building in Tokyo met de PS3 kunnen spelen. Die controller was echt brakVeels te licht en hij voelde gewoon niet solide aan... Nu was het wel een demo-ding, maar toch...
het ging meer om het feit dat die consoles de hele dag misbruikt worden door iedereenquote:Op zondag 5 november 2006 22:02 schreef Panick het volgende:
[..]
IGN was er ook niet over te spreken.
Overigens stond daar dat die demo-dingen gewoon de final version waren hoor.
IGN UK wel te verstaan ja, IGN Amerika niet.....quote:Op zondag 5 november 2006 22:02 schreef Panick het volgende:
[..]
IGN was er ook niet over te spreken.
Overigens stond daar dat die demo-dingen gewoon de final version waren hoor.
ik ga toch liever op mijn eigen ervaring afquote:Op zondag 5 november 2006 22:22 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
IGN UK wel te verstaan ja, IGN Amerika niet.....
mark my words.. die controller met rumble is vast te koop alleen moet er je dan weer extra geld aan spenderenquote:
Zolang Sony geen vriendjes wil zijn met Immersion zie ik dat niet gebeuren tbhquote:Op maandag 6 november 2006 08:45 schreef Gstyles het volgende:
[..]
mark my words.. die controller met rumble is vast te koop alleen moet er je dan weer extra geld aan spenderen
nee je kan niet je oude controllers gebruiken, zitten alleen maar usb-poorten op de PS3quote:Op maandag 6 november 2006 11:26 schreef MrSkyline het volgende:
je kan er toch ook nog old skool controllers in vrotten aan de achterkant?
dan heb je rumble....
die rumble functie trekt ook erg veel van de batterij, ik ben alleen maar blij dat dat er niet in zit, want dan zijn die dingen zo leeg.....
wat voor batterijen gaan er trouwens in?
Geen.quote:Op maandag 6 november 2006 11:26 schreef MrSkyline het volgende:
dan heb je rumble....
die rumble functie trekt ook erg veel van de batterij, ik ben alleen maar blij dat dat er niet in zit, want dan zijn die dingen zo leeg.....
Accu's zijn ook vooruitgegaan de afgelopen 6 jaar hoor makker.quote:Op maandag 6 november 2006 11:26 schreef MrSkyline het volgende:
dan heb je rumble....
Dat gewicht van de controller is denk ik ook gewoon even wennen. Helemaal als je een tijdje met die Xbox360 controller hebt gespeeld die toch wel redelijk zwaar is(in verhouding). Ik vind iedergeval de knoppen indelen van de PS controller het fijnst dus dat is voor mij al een pluspunt.quote:Op maandag 6 november 2006 06:05 schreef Retuobak het volgende:
Nagenoeg iedereen is erg negatief over het gewicht en de 'goedkope' feel van de controller hoor.
Ik denk dat we met redelijke zekerheid kunnen zeggen dat de controller gewoon ruk is.
Dat heb je ook bij splinter cell4, vind ik ook echt fijn werken, vooral online, dan weet je dat er een klootzak in de buurt is en begin ik weer als een dolle stier alle kant op te schieten.quote:Op maandag 6 november 2006 13:50 schreef menesis het volgende:
ja ik vind rumble ook erg chill. Het geeft gewoon net wat extra feedback. En zeker bij MGS3 (en2 en 1) werd het écht goed toegepast! Die hartslag die je voelt, of die AP sensor als ik me niet vergis. Briljant!
niet echt nieuw volgens mij, maar wel coolquote:Op dinsdag 7 november 2006 21:00 schreef Snake_NL het volgende:
Nieuw fimpje van de Eyetoy
http://www.youtube.com/watch?v=ZwwbkzEACws
Minorty Report![]()
Leuk ook hoe geen van de modellen naar de tv kijkt, maar echt in het rond zit te kijkenquote:Op dinsdag 7 november 2006 21:00 schreef Snake_NL het volgende:
Nieuw fimpje van de Eyetoy
http://www.youtube.com/watch?v=ZwwbkzEACws
Minorty Report![]()
Dat is toch wel een keiharde diss jongensquote:I think Sony shot themselves in the foot… there is a high probability [they] will fail. The price point is probably unsustainable. For years and years Sony has been a very difficult company to deal with from a developer standpoint. They could get away with their arrogance and capriciousness because they had an installed base. They have also historically had horrible software tools. You compare that to the Xbox 360 with really great authoring tools [and] additional revenue streams from Xbox live… a first party developer would be an idiot to develop for Sony first and not the 360. People don’t buy hardware, they buy software.
van http://www.gameinformer.com/News/Sto...1835.51031.htmquote:After leaving Sony’s Gamers’ Day event last week, we were much more impressed with the PlayStation 3 than our prior experience with it at Tokyo Game Show and other press events. What most notably grabbed our attention was how first, second, and third party developers have tailored their PlayStation 3 titles to work with the motion sensing Sixaxis controller. While some games utilized this new technology better than others, we’ve got the details on how each title works with the Sixaxis, and our thoughts on whether or not this added immersion is necessary so far.
Note: Each of these games is still in development, and Sixaxis controls could change prior to release.
First Party Titles:
Resistance: Fall of Man – Resistance uses the Sixaxis differently in single player than in multiplayer. The only portion of the single player game that uses the Sixaxis is when you are attacked and grabbed by a Leaper or Menial. By shaking the controller you can free yourself from the enemy and pummel it with a melee attack.
On the multiplayer side of things, things get much more interesting. If you’re tagged by a Chimerian bullseye rifle (that attaches a homing beacon), set on fire, about to get flamed from an air-fuel grenade, or zapped with an Arc Charger, you can shake yourself free.
Finally, by tilting the controller either left or right you can get updated real-time leaderboard stats and map callout.
NBA 07 – By jabbing the controller forward you can execute a juke step, backwards to hesitate, and left or right to crossover in that direction. Spin moves are controlled by treating the controller like a steering wheel, and rotating the controller left or right.
Genji: Days of the Blade – When your character is approaching enemies you can tilt the controller left, right, backwards and forwards to dodge enemies. However, this can also be done by pressing the right analog stick.
Third Party Titles:
Blazing Angels Squadrons of WWII – There are two alternate control schemes that utilize the motion and tilt functionality: Arcade and Simulation. The Arcade scheme has you turning the controller to turn the plane, and tilting the controller up and down to control pitch. Roll is mapped to the right analog stick.
In Simulation mode, roll the plane by tilting the controller left or right, and pitch is still mapped to tilting the controller up or down. Turning the plane left or right is mapped to the right stick.
Call of Duty 3 – If you’ve ever wanted to effectively smack your enemy in the face, melee attacks are now mapped to the tilt functionality. A quick twist right will butt enemies with your weapon.
You can also steer vehicles such as a jeep, and twist to arm an explosive.
Fight Night Round 3 – It’s time to fight dirty. Each of the boxers has dirty moves (either default or you can choose), and by shaking or thrusting the controller forward a little bit you'll unleash an upper illegal move like a headbutt or elbow. If you rattle the controller while holding down L1 it'll release a lower illegal move like a knee or a low blow.
The Elder Scrolls IV: Oblivion: There are no plans for The Elder Scrolls IV: Oblivion to support the Sixaxis controller.
F.E.A.R.: There are currently no plans for F.E.A.R. to support the Sixaxis controller.
Full Auto 2: Battlelines: There are no plans for Full Auto 2: Battlelines to support the Sixaxis controller.
Madden NFL 07: Fake snaps by jerking the controller backwards or forwards to draw the defense off guard. You can also initiate hit-stick shots on defense and lead-blocking blocks on offense by jolting the Sixaxis up or down.
Marvel: Ultimate Alliance: Gestures with the Sixaxis allow you to power-up charges, jump higher, and throw objects harder and further. Some of the playable characters get a statistics bump when pulling off Extreme Powers by thrusting the controller down at the right time.
Many of the Marvel: Ultimate Alliance’s boss battles incorporate a rhythm pattern in which to do specific movements with the controller to combat the boss more effectively.
Mobile Suit Gundam: Crossfire: There are no plans for Mobile Suit Gundam: Crossfire to support the Sixaxis controller.
NBA 2K7: The only portion of the game that uses the Sixaxis is with free throws. You can actually hold the controller like you would toss it towards a basket.
Need For Speed Carbon: The Sixaxis controller basically acts to assist your steering by turning the controller like a steering wheel hard while you've got the analog stick pegged. Depending on how fast you are going and how tight the turn is, the Sixaxis assist may give you a little extra help to steer you in harms way.
NHL 2K7: 2K Sports has implemented Sixaxis control with both checking and Crease Control. By shaking the controller when next to an opponent you’ll check them. For Crease Control you’ll be able to rotate the direction of the cone of what you’re blocking. You’ll also be able to make saves by moving the cursor to block shots.
Ridge Racer 7: Namco plans on allowing for steering and gear shift changes with the Sixaxis. You will be able to shift gears by jolting the controller away from you to downshift, and towards you to upshift.
Sonic the Hedgehog: There are currently no plans for Sonic The Hedgehog to support the Sixaxis controller.
Tiger Woods PGA Tour 07: Instead of having to pound on a button to control how fast the ball should spin after a shot, you can tilt the controller in the direction you want the ball to spin. The more you tilt the faster the ball will spin.
Tom Clancy's Rainbow Six Vegas: With Vegas, the Sixaxis controller is used in conjunction with the snake cam. When snake caming under a door, tilt the controller left or right to move the camera and tag terrorists.
Tony Hawk’s Project 8: There are two main control schemes for Tony Hawk’s Project 8 – the normal setting, and the Sixaxis setting. With the Sixaxis setting almost everything is controlled with the tilt functionality. Tilting the controller side to side allows you to steer your boarder, and balance while grinding. Flicking the Sixaxis enters your skater into a manual and balancing is done by tilting forward and backward. Revert or pivot by quickly twisting the Sixaxis. By tilting the controller with a combination of button presses allows for grab and flip tricks.
When you’re attempting Nail the Trick, tilt the controller forward and backward to pull off either a kick flip or heel flip. Rocking the controller side to side executes an impossible, and twisting the controller will perform a shove-it.
Untold Legends: Dark Kingdom: There are no plans for Untold Legends: Dark Kingdom to support the Sixaxis controller.
Initial Thoughts:
So far, our experience with the PlayStation 3 titles that support Sixaxis functionality are hit and miss. It’s actually quite surprising that any games truly benefit at all since almost all of the developers found out about this control scheme the same time we did – at E3 2006. While we haven’t tried every single PlayStation 3 title that’s appearing in the launch window, the few that do a solid job are Resistance: Fall of Man, Call of Duty 3, NHL 2K7, Tony Hawk’s Project 8, and Tiger Woods PGA Tour 07.
Even though all the games in the above list have Sixaxis motion sensing as optional, for the few that have some serious benefits it could be what sways people from buying the Xbox 360 version of the title, and opting for the PlayStation 3 version. While we don’t have any final verdicts until we get our hands on review versions of the game, for now we’re excited about what little things that the Sixaxis can offer gamers with certain games. We don’t expect every game to use or need it, but we’re all for being even more immersed into the next generation.
-Billy Berghammer
Klopt geen kont vanquote:Op woensdag 8 november 2006 13:49 schreef devv05 het volgende:
Atari verkiest Xbox 360 boven Playstation 3
[..]
Dat is toch wel een keiharde diss jongens
klinkt opzich goed, maar als ik normaal game zwaai ik al veel met die controller. Als ik dat dadelijk doe op de PS3 dan gebeuren er opeens allemaal dingenquote:
Die besturing lijkt me als ex-basketballer serieus kutquote:Op woensdag 8 november 2006 14:18 schreef kepler het volgende:
[..]
van http://www.gameinformer.com/News/Sto...1835.51031.htm
tof plaatje:
[afbeelding]
Schaamteloos gejat van GAF
Dus die Bushnell is gewoon een fanboy?quote:Op woensdag 8 november 2006 14:27 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Klopt geen kont van
Dit is gezegd door Nolan Bushnell.
Bushnell werkt helemaal niet meer voor Atari, al jaaaaaaaaaaaren niet meer.
En de beste man bekritiseerde ook de PlayStation omdat de controller knoppen vormpjes er op hadden ipv letters.
Dusse,.
Zo te merken welquote:Op woensdag 8 november 2006 14:37 schreef devv05 het volgende:
[..]
Dus die Bushnell is gewoon een fanboy?
Ondanks dat ik het daar grotendeels mee eens ben (Fahrenheit was ik bijv. blij door verrast) heeft dat hier geen betrekking op. Want Bushnell heeft helemaal niks meer te maken met Atari. Bushnell verkoopt nu electronische systemen aan restaurants. Niet bepaald iemand die een expert is op het gebied van next-gen console wars. Temeer omdat Bushnell nou niet bepaald de beste bedrijfsleider is gebleken, dus of hij nou advies moet gaan uitdelen aan Sony...quote:Op woensdag 8 november 2006 16:12 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Zo te merken wel
En Atari.... Die maken toch ook geen spellen waar je echt warm van word..
Wat is er kut aan dan?quote:Op donderdag 9 november 2006 01:08 schreef Hamburcher het volgende:
Hij had wel een goede zin met "People don’t buy hardware, they buy software." Sony heeft het altijd alleen maar over hun hardware en blu ray drive en hoevel polygonen en resoluties hij wel niet aankan.
En die tekentjes op de controller zijn ook gewoon kut![]()
Ten eerste moet je er aan wennen aangezien elke andere console in de geschiedenis 'gewoon' letters heeft.quote:
Internationaal volledig acceptabel zijn de letter knoppen die zitten immers altijd op dezelfde plaats. De onderste rij is van links naar rechts A, B en eventueel C. En boven is dat X, Y en Z. Zo weet je altijd zonder erover na te denken waar ze zitten ook al raak je de controller voor het eerst aan.quote:Op donderdag 9 november 2006 03:16 schreef Fallen het volgende:
Alsof je dan niet moet kijken welke knop, knop B is...? Je moet gewoon leren waar welke knop zit... Plus het is internationaal volledig acceptabel.
en overigens is driehoekje de bovenste....
gelukkig heb je zelf door dat je aan het insectsexen bentquote:Op donderdag 9 november 2006 03:30 schreef Hamburcher het volgende:
[..]
Internationaal volledig acceptabel zijn de letter knoppen die zitten immers altijd op dezelfde plaats. De onderste rij is van links naar rechts A, B en eventueel C. En boven is dat X, Y en Z. Zo weet je altijd zonder erover na te denken waar ze zitten ook al raak je de controller voor het eerst aan.
Maargoed, natuurlijk wen je hier aan als je een tijdje met een Playstation controller speelt. Het is wat dat betreft ook een beetje mierenneuken van mijn kant maar dan blijft nog steeds het standpunt overeind dat het gewoon niet bekt. Gamen gaat snel en snel lange woorden uitspreken is nou eenmaal niet intuitief.![]()
Als ik dit zo lees ben jij nog helemaal niet toe aan een geavanceerde spelcomputer als de Playstation. Nog even een paar jaartjes geduld dusquote:Op donderdag 9 november 2006 02:47 schreef Hamburcher het volgende:
[..]
Ten eerste moet je er aan wennen aangezien elke andere console in de geschiedenis 'gewoon' letters heeft.
"Welke moet ik nu indrukken?"
-"Driehoekje"
"Welke is dat?"
-"De onderste"
[ik kijken] "Oh ja."
En anders is het;
"Welke moet ik indrukken?"
-"B"
En het bekt gewoon niet. Knoppen combinaties zoals combo's zijn of a,b,x,x,y,b,z of driehoekje, vierkantje, rondje, driehoekje, kruisje, kruisje, rondje, driehoekje. Dat zijn 8 letters tegen 20 lettergrepen.
quote:
News:
PS3 to be Patched on Day One
System software update coming on launch day.
by Jonathan Lumb, 11/09/2006
21 of 21 users recommend this story.
Sony Computer Entertainment is not hanging around with the PS3 updates. From day one, anyone connecting their shiny new PlayStation 3 to the Internet will be invited to download a system software update to version 1.10. The update will unlock all services on PlayStation Network for customers to get stuck into from 7am (JST) on November 11.
Another update is planned for late November, and will include a version update for PSP, with enhanced security features and improvements in the way the PSP can connect with the PS3. This will also include the ability to download PSP-specific games from PlayStation Store on the PS3, and transfer them to the PSP. It will also unlock the "remote play" feature that allows users to control the PS3 via their PSP remotely. This does not work with PS3s that are not fitted with the Wireless LAN adaptor, however. The update will bring the PSP system software version number up to 3.00.
zou je updates ook kunnen downloaden en op een CD branden? Want users die hun PS3 niet aansluiten op het internet, lopen dan gelijk al achterquote:
Maar dat boeit hen dan toch ook niet?quote:Op donderdag 9 november 2006 17:09 schreef kepler het volgende:
[..]
zou je updates ook kunnen downloaden en op een CD branden? Want users die hun PS3 niet aansluiten op het internet, lopen dan gelijk al achter
die tweede update natuurlijk wel. Ik verwacht idd wel dat het bij de nieuwere games zou zitten, maar het zou wel handig zijn als je het ook kon downloaden (mocht je dus voorlopig geen nieuwe game gaan kopen, maar wel van die nieuwe features gebruik willen maken)quote:Op donderdag 9 november 2006 17:10 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Maar dat boeit hen dan toch ook niet?
Bij nieuwe games zal die firmware upgrade wel weer inbegrepen zijn.
Maar die users hebben die update opzich toch ook niet nodigquote:Op donderdag 9 november 2006 17:09 schreef kepler het volgende:
[..]
zou je updates ook kunnen downloaden en op een CD branden? Want users die hun PS3 niet aansluiten op het internet, lopen dan gelijk al achter
nee die niet, maar uiteindelijk gaan ze echt wel updates uitbrengen die nieuwe features bevatten (die niet online zijn)quote:Op donderdag 9 november 2006 17:16 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Maar die users hebben die update opzich toch ook niet nodig..
Dan zullen ze vast wel bij nieuwe games zittenquote:Op donderdag 9 november 2006 17:17 schreef kepler het volgende:
[..]
nee die niet, maar uiteindelijk gaan ze echt wel updates uitbrengen die nieuwe features bevatten (die niet online zijn)
Je hebt nog tot maart.quote:Op donderdag 9 november 2006 18:46 schreef Elvi het volgende:
Fuck... dat ding is echt duur en ik WIL M!![]()
Ik zeg wacht een jaartjequote:Op donderdag 9 november 2006 18:46 schreef Elvi het volgende:
Fuck... dat ding is echt duur en ik WIL M!![]()
Tsja laat we het maar niet over de Xbox 360 hebben, want daar was het een helquote:
Wat was er dan met de 360 en waarom moet je meteen als een fanboy reageren?quote:Op donderdag 9 november 2006 19:58 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Tsja laat we het maar niet over de Xbox 360 hebben, want daar was het een hel
Wat dacht je van de dashboard + PGR bug?quote:Op donderdag 9 november 2006 21:42 schreef Tain het volgende:
[..]
Wat was er dan met de 360 en waarom moet je meteen als een fanboy reageren?
dat lag meestal aan de game zelf wat ik me kan herinnerenquote:Op donderdag 9 november 2006 21:50 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Wat dacht je van de dashboard + PGR bug?
Ik had in een week meer vastlopers met m'n 360 dan met m'n PC in de afgelopen vijf jaar.
Ja, maar wat heeft dat te maken met een patch die het online gedeelte unlocked op de PS3?quote:Op donderdag 9 november 2006 21:50 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Wat dacht je van de dashboard + PGR bug?
Ik had in een week meer vastlopers met m'n 360 dan met m'n PC in de afgelopen vijf jaar.
Om maar even aan te geven dat dit soort taferelen gewoon normaal zijn bij de launch van een console. Capisch ?quote:Op donderdag 9 november 2006 23:09 schreef Tain het volgende:
[..]
Ja, maar wat heeft dat te maken met een patch die het online gedeelte unlocked op de PS3?
het is opzich wel duidelijk dat PS3-online dus gewoon niet klaar was om op de PS3 te zetten toen ze begonnen met produceren. Als de software op tijd klaar was geweest dan had het wel gewoon op alle launch-consoles gestaanquote:Op donderdag 9 november 2006 23:32 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Om maar even aan te geven dat dit soort taferelen gewoon normaal zijn bij de launch van een console. Capisch ?![]()
Yup correct, maar dat is ook wat ik probeer te zeggen. We kunnen zelf toch ook niet ontkennen dat de Xbox 360 gerushed is ? Je wil niet weten hoevaak ik een update kreeg voorgeschoteld. Maar goed laten we het maar weer over de PS3 houden in plaats van de Xbox 360quote:Op donderdag 9 november 2006 23:57 schreef kepler het volgende:
[..]
het is opzich wel duidelijk dat PS3-online dus gewoon niet klaar was om op de PS3 te zetten toen ze begonnen met produceren. Als de software op tijd klaar was geweest dan had het wel gewoon op alle launch-consoles gestaanNu heb ik het idee dat de software alsnog gerushed is om de launch te halen, wat niet heel veel goeds kan betekenen
bug's zul je in elke launch-console wel aantreffen, ook wel de kinderziektes genoemd
jah, maar het lijkt erop dat de PS3 dus nog meer gerushed isquote:Op vrijdag 10 november 2006 00:00 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Yup correct, maar dat is ook wat ik probeer te zeggen. We kunnen zelf toch ook niet ontkennen dat de Xbox 360 gerushed is ? Je wil niet weten hoevaak ik een update kreeg voorgeschoteld. Maar goed laten we het maar weer over de PS3 houden in plaats van de Xbox 360![]()
Maakt voor ons toch allemaal niks uit, wij krijgen hem pas in maart dus dan zijn al die launchziektes van nu er wel een heel eind uitquote:Op vrijdag 10 november 2006 00:04 schreef kepler het volgende:
[..]
jah, maar het lijkt erop dat de PS3 dus nog meer gerushed isHopelijk hebben ze hun garantie een beetje op orde, of de kwaliteitscontrole
ontopic:
Oblivion uitgesteld naar begin volgend jaar
gerucht gaat dat tie wel klaar is, maar Bethesda vind dat er te weinig consoles zijn bij de launch
maar voor Sony welquote:Op vrijdag 10 november 2006 00:10 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Maakt voor ons toch allemaal niks uit, wij krijgen hem pas in maart dus dan zijn al die launchziektes van nu er wel een heel eind uit
quote:Sony weigert Europese PS3-launch in maart te bevestigen
Eigenlijk gaan we er met z'n allen al lang en breed vanuit dat de PS3 hier gewoon lekker met maart volgend jaar op de markt zal verschijnen, nadat de Europese launch uitgesteld werd door Sony. Nu lijkt Sony echter toch niet helemaal zeker van hun zaak te zijn. De baas van Sony Worldwide Studios, Phil Harrison, weigert althans een launch voor maart volgend jaar te bevestigen. Het lijkt dus nog niet eens zeker te zijn of Sony die datum wel gaat halen, hoewel men er hard aan trekt. Aan de andere kant kan het ook zijn dat Sony niet weer een flater wil slaan door een launchdatum definitief vast te stellen, die vervolgens niet gehaald wordt. Laten we hopen dat ze het redden, want dat ding mag nu zo langzamerhand wel eens uit gaan komen!
quote:News - PS3 launch update: Sonic, FEAR, and Oblivion delayed, NBA Live canceled
Posted by Josh Freund at 01:06:28 PM EST on 11.9.2006.
The PS3 launch is just over a week away, but unfortunately, we're now hearing announcements of a couple games being delayed/canceled, with two more titles being pushed to 2007 if retailer dates are to be believed.
Sonic the Hedgehog - According to IGN, Sega has decided to delay Sonic's next-gen debut until sometime this holiday season, rather than at the PS3's November 17 launch. This was reportedly done in order to allow more time to implement downloadable content for the title.
NBA Live '07 - Electronic Arts has announced that a PS3 version won't be released. A representative who spoke to IGN cited wanting to concentrate on NBA Street: Homecourt, due out early next year, as a reason why '07 for PS3 was canned (though a more likely reason is the sub-par gameplay and huge amount of bugs players have reported and documented in the already-released versions).
F.E.A.R. - Going by listings at EBGames/Gamestop.com and Amazon, it looks like Vivendi's FPS has been pushed back to February 6, 2007. F.E.A.R. was previously slated as a holiday 2006 release. Note that this delay has not officially been announced, but retailers don't usually change their release dates like this just for the heck of it.
The Elder Scrolls IV: Oblvion - This one may be delayed. Gamestop/EBGames.com lists it as a January 2007 release, while Amazon now shows an expected December 4, 2006 release. This goes against previous reports that the title would be out at launch (including a front-page Official Playstation Magazine story heralding the fact). Bethesda has not made any announcement on the status of its massive RPG, so make of this what you will.
We'll be sure to keep you updated on any further happenings as we approach the PS3's imminent launch.
Update #1 - Bethesda has confirmed that Oblivion will now be a Q1 2007 release. Vivendi hasn't commented on F.E.A.R. yet.
Als ze um in 2009 releasen zeg je dat nog.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:34 schreef -scorpione- het volgende:
Van mij mag het mei worden, als het dan maar een hele goede launch is met goede titels, geen kleine probleempjes en bugs en dergelijke, dat lossen ze allemaal maar op voor die tijd na de launch in Japan en de VS. Dan kan ik er prima mee leven.
quote:First US PS3 Reviews Are In
And it's not looking too good...
Reviews of Genji: Days of the Blade and Tony Hawk's Project 8 have sprouted over at Gamespot.com, and the results aren't exactly mind-blowing. Tony Hawk scores a respectable 7.3, but the review itself is less hopeful, and complains of missing features and noticeable frame-rate drops. Genji, on the other hand, scores only 6.4, with the review's summary reading as follows:
"While this action adventure game flexes a bit of the PlayStation 3's graphical muscle with its mythical Japanese scenery, its rather shallow, derivative gameplay makes it difficult to recommend."
Obviously we're only looking at a small sample of the software that'll be available come launch day, so things could turn around. But with all the bad press surrounding the PS3 lately, Sony really need to start giving us some good news.
Bepaal jij dat evenquote:Op vrijdag 10 november 2006 14:01 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Als ze um in 2009 releasen zeg je dat nog.
Is te verwachten van launch games, de Xbox360 had ook maar weinig goede launchgames. En de japaners gaven de launch games best goede reviews. Maar ja die tellen dan zogenaamd weer niet want jappen zijn gek en hebben een rare smaak een geen verstand van gamesquote:
Ridge racer is best wel crap en famitsu geeft het 4 negens.quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:02 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Is te verwachten van launch games, de Xbox360 had ook maar weinig goede launchgames. En de japaners gaven de launch games best goede reviews. Maar ja die tellen dan zogenaamd weer niet want jappen zijn gek en hebben een rare smaak een geen verstand van games![]()
De meeste mensen en sites vonden de 360 best een sterke launchlineup hebben hoor, ieder geval 1 van de beste tot nu toequote:Op vrijdag 10 november 2006 15:02 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Is te verwachten van launch games, de Xbox360 had ook maar weinig goede launchgames. En de japaners gaven de launch games best goede reviews. Maar ja die tellen dan zogenaamd weer niet want jappen zijn gek en hebben een rare smaak een geen verstand van games![]()
Heb jij Ridge racer gespeeld op de PS3 dat je weet dat hij crap is??quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:09 schreef Hamburcher het volgende:
[..]
Ridge racer is best wel crap en famitsu geeft het 4 negens.
Ride Racer is een racegame zoals Japanners ze blijkbaar graag zien. Het is ook op de 360 namelijk een van de beter verkopende games en de 360 versie kreeg ook hoge cijfersquote:Op vrijdag 10 november 2006 15:09 schreef Hamburcher het volgende:
[..]
Ridge racer is best wel crap en famitsu geeft het 4 negens.
Daar behoor ik niet bijquote:Op vrijdag 10 november 2006 15:12 schreef Tain het volgende:
[..]
De meeste mensen en sites vonden de 360 best een sterke launchlineup hebben hoor, ieder geval 1 van de beste tot nu toe
Ja jappen hebben totaal geen verstand van gamesquote:Op vrijdag 10 november 2006 15:21 schreef devv05 het volgende:
Ridge Racer is per definitie een kutgame, dus de Jappen vinden het te gek.
Maar dat is logisch...
Ik vind het meestal kutspellen die uit japan komen, dus om nu te zeggen dat de betere games daarvandaan komen is ook wel kort door de bocht, dat is gewoon persoonlijke voorkeurquote:Op vrijdag 10 november 2006 15:24 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ja jappen hebben totaal geen verstand van games
Daarom komen de meeste en vaak ook de betere games daar vandaan.
Daarom zeg ik ook de meeste mensen en dat de meeste mensen het goed vonden zegt mij meer dan een aantal mensen die het niet zo bijzonder vonden.quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:23 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Daar behoor ik niet bij... Ik vond de launchgames van de 360 niet zo bijzonder.. Ook niet slecht ofzo, maar niks waarvan mijn mond open viel. En dat is meestal bij launchgames.
Als er reviews zijn die een 6 aan spel geven dan verwacht ik niet opeens 9+ cijfers vanuit andere reviews, dus je kan er wel een klein oordeel over vellenquote:En een oordeel maken na 2 reviews is ook wel erg kort door de bocht.
De pers lijkt het anders ook aardig met mij eens te zijnquote:Op vrijdag 10 november 2006 15:28 schreef Tain het volgende:
[..]
Ik vind het meestal kutspellen die uit japan komen, dus om nu te zeggen dat de betere games daarvandaan komen is ook wel kort door de bocht, dat is gewoon persoonlijke voorkeur
Ik bedoelde 2 spellen, niet 2 reviews per spelquote:Op vrijdag 10 november 2006 15:31 schreef Tain het volgende:
Als er reviews zijn die een 6 aan spel geven dan verwacht ik niet opeens 9+ cijfers vanuit andere reviews, dus je kan er wel een klein oordeel over vellen
Ik vind dergelijke arcade racers ook vet maar Ridge Racer is gewoon een van de slechtste in dit genre. Daytona FTW.quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ride Racer is een racegame zoals Japanners ze blijkbaar graag zien. Het is ook op de 360 namelijk een van de beter verkopende games en de 360 versie kreeg ook hoge cijfers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |