Minstens even koel als de 360 is dus niet koel maar gewoon warmquote:Speculaties over hitteproblemen, die overigens door Sony werden weersproken, zouden volgens Engadget desondanks niet meer aan de orde zijn: de console blijft minstens even koel als de Xbox 360 - en dat terwijl Sony de lat op het gebied van mooie graphics duidelijk hoger legt dan de concurrentie.
Lijkt mij dat er vrij snel exploits/virii komen die zich richten op de PS3.quote:Op vrijdag 3 november 2006 08:16 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Die is voorlopig vrij zinloos, want er is helemaal niks om op te scannen.
gaat het niet via de servers van Sony? Die kunnen dan een virusscanner hebben draaien?quote:Op vrijdag 3 november 2006 14:47 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Lijkt mij dat er vrij snel exploits/virii komen die zich richten op de PS3.
Zo zit de community nou eenmaal in elkaar. Ik vind het eigenlijk best een zinnige vraag.
quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:23 schreef menesis het volgende:
Toch vind ik het jammer dat ze alleen de textures en resolutie opkrikken. Als ze nou eens wat aan belichtingstechnieken doen wordt het zoveel mooier!
Zelfde geld voor de Xbox360, Wii, mobile telefoons en alle andere apparaten die gebruik maken van internet. Maar denk niet dat je echt druk hoeft te maken om virussen op je console. Eerder voor updates die je console helemaal over de zeik helpenquote:Op vrijdag 3 november 2006 14:47 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Lijkt mij dat er vrij snel exploits/virii komen die zich richten op de PS3.
Zo zit de community nou eenmaal in elkaar. Ik vind het eigenlijk best een zinnige vraag.
Er is een groot verschil tussen online gamen op een gesloten netwerk en open en bloot op het internet surfen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:21 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Zelfde geld voor de Xbox360, Wii, mobile telefoons en alle andere apparaten die gebruik maken van internet. Maar denk niet dat je echt druk hoeft te maken om virussen op je console. Eerder voor updates die je console helemaal over de zeik helpen
Ja met live anywhere blijft het heel erg geslotenquote:Op vrijdag 3 november 2006 15:42 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen online gamen op een gesloten netwerk en open en bloot op het internet surfen.
Als je dat niet begrijpt zit er echt iets niet goed.
En dan nog natuurlijk het "open source"/ mods voor games verhaal.
Sony heeft dat volgens mij niet, want ik kan me nog herinneren dat ze homebrew willen ondersteunen toch?quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:02 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ja met live anywhere blijft het heel erg gesloten
Het is wat moeilijker om virussen in het netwerk te krijgen, maar het kan echt wel.
Maar MS heeft het wel slim gedaan, alleen software die goed is gekeurd door MS kan draaien op de X360. Als Sony ook zo'n soort systeem heeft dan hoef je al helemaal geen zorgen te maken voor virussen.
Sony heeft juist onwijze ondersteuning voor mods e.d. Dus die vlieger gaat niet helemaal op.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:02 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ja met live anywhere blijft het heel erg gesloten
Het is wat moeilijker om virussen in het netwerk te krijgen, maar het kan echt wel.
Maar MS heeft het wel slim gedaan, alleen software die goed is gekeurd door MS kan draaien op de X360. Als Sony ook zo'n soort systeem heeft dan hoef je al helemaal geen zorgen te maken voor virussen.
Ja maar je kan wel beveiligingen maken voor het OS zelf. Ik maak me iedergeval niet druk om virussen enzoquote:Op vrijdag 3 november 2006 17:17 schreef kepler het volgende:
[..]
Sony heeft dat volgens mij niet, want ik kan me nog herinneren dat ze homebrew willen ondersteunen toch?
ow ik ook niet, maar wel om homebrew wat je console kan slopen. Daarom hoop ik dat er wel een soort van Sony-stempel komt ofzoquote:Op vrijdag 3 november 2006 17:22 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ja maar je kan wel beveiligingen maken voor het OS zelf. Ik maak me iedergeval niet druk om virussen enzo
Installeer je die homebrew toch gewoon niet, probleem opgelostquote:Op vrijdag 3 november 2006 17:28 schreef kepler het volgende:
[..]
ow ik ook niet, maar wel om homebrew wat je console kan slopen. Daarom hoop ik dat er wel een soort van Sony-stempel komt ofzo
IGN was er ook niet over te spreken.quote:Op zondag 5 november 2006 11:00 schreef kepler het volgende:
ik heb trouwens in het Sony-building in Tokyo met de PS3 kunnen spelen. Die controller was echt brakVeels te licht en hij voelde gewoon niet solide aan... Nu was het wel een demo-ding, maar toch...
het ging meer om het feit dat die consoles de hele dag misbruikt worden door iedereenquote:Op zondag 5 november 2006 22:02 schreef Panick het volgende:
[..]
IGN was er ook niet over te spreken.
Overigens stond daar dat die demo-dingen gewoon de final version waren hoor.
IGN UK wel te verstaan ja, IGN Amerika niet.....quote:Op zondag 5 november 2006 22:02 schreef Panick het volgende:
[..]
IGN was er ook niet over te spreken.
Overigens stond daar dat die demo-dingen gewoon de final version waren hoor.
ik ga toch liever op mijn eigen ervaring afquote:Op zondag 5 november 2006 22:22 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
IGN UK wel te verstaan ja, IGN Amerika niet.....
mark my words.. die controller met rumble is vast te koop alleen moet er je dan weer extra geld aan spenderenquote:
Zolang Sony geen vriendjes wil zijn met Immersion zie ik dat niet gebeuren tbhquote:Op maandag 6 november 2006 08:45 schreef Gstyles het volgende:
[..]
mark my words.. die controller met rumble is vast te koop alleen moet er je dan weer extra geld aan spenderen
nee je kan niet je oude controllers gebruiken, zitten alleen maar usb-poorten op de PS3quote:Op maandag 6 november 2006 11:26 schreef MrSkyline het volgende:
je kan er toch ook nog old skool controllers in vrotten aan de achterkant?
dan heb je rumble....
die rumble functie trekt ook erg veel van de batterij, ik ben alleen maar blij dat dat er niet in zit, want dan zijn die dingen zo leeg.....
wat voor batterijen gaan er trouwens in?
Geen.quote:Op maandag 6 november 2006 11:26 schreef MrSkyline het volgende:
je kan er toch ook nog old skool controllers in vrotten aan de achterkant?
dan heb je rumble....
die rumble functie trekt ook erg veel van de batterij, ik ben alleen maar blij dat dat er niet in zit, want dan zijn die dingen zo leeg.....
wat voor batterijen gaan er trouwens in?
Accu's zijn ook vooruitgegaan de afgelopen 6 jaar hoor makker.quote:Op maandag 6 november 2006 11:26 schreef MrSkyline het volgende:
je kan er toch ook nog old skool controllers in vrotten aan de achterkant?
dan heb je rumble....
die rumble functie trekt ook erg veel van de batterij, ik ben alleen maar blij dat dat er niet in zit, want dan zijn die dingen zo leeg.....
wat voor batterijen gaan er trouwens in?
Dat gewicht van de controller is denk ik ook gewoon even wennen. Helemaal als je een tijdje met die Xbox360 controller hebt gespeeld die toch wel redelijk zwaar is(in verhouding). Ik vind iedergeval de knoppen indelen van de PS controller het fijnst dus dat is voor mij al een pluspunt.quote:Op maandag 6 november 2006 06:05 schreef Retuobak het volgende:
Nagenoeg iedereen is erg negatief over het gewicht en de 'goedkope' feel van de controller hoor.
Ik denk dat we met redelijke zekerheid kunnen zeggen dat de controller gewoon ruk is.
Dat heb je ook bij splinter cell4, vind ik ook echt fijn werken, vooral online, dan weet je dat er een klootzak in de buurt is en begin ik weer als een dolle stier alle kant op te schieten.quote:Op maandag 6 november 2006 13:50 schreef menesis het volgende:
ja ik vind rumble ook erg chill. Het geeft gewoon net wat extra feedback. En zeker bij MGS3 (en2 en 1) werd het écht goed toegepast! Die hartslag die je voelt, of die AP sensor als ik me niet vergis. Briljant!
niet echt nieuw volgens mij, maar wel coolquote:Op dinsdag 7 november 2006 21:00 schreef Snake_NL het volgende:
Nieuw fimpje van de Eyetoy
http://www.youtube.com/watch?v=ZwwbkzEACws
Minorty Report![]()
Leuk ook hoe geen van de modellen naar de tv kijkt, maar echt in het rond zit te kijkenquote:Op dinsdag 7 november 2006 21:00 schreef Snake_NL het volgende:
Nieuw fimpje van de Eyetoy
http://www.youtube.com/watch?v=ZwwbkzEACws
Minorty Report![]()
Dat is toch wel een keiharde diss jongensquote:I think Sony shot themselves in the foot… there is a high probability [they] will fail. The price point is probably unsustainable. For years and years Sony has been a very difficult company to deal with from a developer standpoint. They could get away with their arrogance and capriciousness because they had an installed base. They have also historically had horrible software tools. You compare that to the Xbox 360 with really great authoring tools [and] additional revenue streams from Xbox live… a first party developer would be an idiot to develop for Sony first and not the 360. People don’t buy hardware, they buy software.
van http://www.gameinformer.com/News/Sto...1835.51031.htmquote:After leaving Sony’s Gamers’ Day event last week, we were much more impressed with the PlayStation 3 than our prior experience with it at Tokyo Game Show and other press events. What most notably grabbed our attention was how first, second, and third party developers have tailored their PlayStation 3 titles to work with the motion sensing Sixaxis controller. While some games utilized this new technology better than others, we’ve got the details on how each title works with the Sixaxis, and our thoughts on whether or not this added immersion is necessary so far.
Note: Each of these games is still in development, and Sixaxis controls could change prior to release.
First Party Titles:
Resistance: Fall of Man – Resistance uses the Sixaxis differently in single player than in multiplayer. The only portion of the single player game that uses the Sixaxis is when you are attacked and grabbed by a Leaper or Menial. By shaking the controller you can free yourself from the enemy and pummel it with a melee attack.
On the multiplayer side of things, things get much more interesting. If you’re tagged by a Chimerian bullseye rifle (that attaches a homing beacon), set on fire, about to get flamed from an air-fuel grenade, or zapped with an Arc Charger, you can shake yourself free.
Finally, by tilting the controller either left or right you can get updated real-time leaderboard stats and map callout.
NBA 07 – By jabbing the controller forward you can execute a juke step, backwards to hesitate, and left or right to crossover in that direction. Spin moves are controlled by treating the controller like a steering wheel, and rotating the controller left or right.
Genji: Days of the Blade – When your character is approaching enemies you can tilt the controller left, right, backwards and forwards to dodge enemies. However, this can also be done by pressing the right analog stick.
Third Party Titles:
Blazing Angels Squadrons of WWII – There are two alternate control schemes that utilize the motion and tilt functionality: Arcade and Simulation. The Arcade scheme has you turning the controller to turn the plane, and tilting the controller up and down to control pitch. Roll is mapped to the right analog stick.
In Simulation mode, roll the plane by tilting the controller left or right, and pitch is still mapped to tilting the controller up or down. Turning the plane left or right is mapped to the right stick.
Call of Duty 3 – If you’ve ever wanted to effectively smack your enemy in the face, melee attacks are now mapped to the tilt functionality. A quick twist right will butt enemies with your weapon.
You can also steer vehicles such as a jeep, and twist to arm an explosive.
Fight Night Round 3 – It’s time to fight dirty. Each of the boxers has dirty moves (either default or you can choose), and by shaking or thrusting the controller forward a little bit you'll unleash an upper illegal move like a headbutt or elbow. If you rattle the controller while holding down L1 it'll release a lower illegal move like a knee or a low blow.
The Elder Scrolls IV: Oblivion: There are no plans for The Elder Scrolls IV: Oblivion to support the Sixaxis controller.
F.E.A.R.: There are currently no plans for F.E.A.R. to support the Sixaxis controller.
Full Auto 2: Battlelines: There are no plans for Full Auto 2: Battlelines to support the Sixaxis controller.
Madden NFL 07: Fake snaps by jerking the controller backwards or forwards to draw the defense off guard. You can also initiate hit-stick shots on defense and lead-blocking blocks on offense by jolting the Sixaxis up or down.
Marvel: Ultimate Alliance: Gestures with the Sixaxis allow you to power-up charges, jump higher, and throw objects harder and further. Some of the playable characters get a statistics bump when pulling off Extreme Powers by thrusting the controller down at the right time.
Many of the Marvel: Ultimate Alliance’s boss battles incorporate a rhythm pattern in which to do specific movements with the controller to combat the boss more effectively.
Mobile Suit Gundam: Crossfire: There are no plans for Mobile Suit Gundam: Crossfire to support the Sixaxis controller.
NBA 2K7: The only portion of the game that uses the Sixaxis is with free throws. You can actually hold the controller like you would toss it towards a basket.
Need For Speed Carbon: The Sixaxis controller basically acts to assist your steering by turning the controller like a steering wheel hard while you've got the analog stick pegged. Depending on how fast you are going and how tight the turn is, the Sixaxis assist may give you a little extra help to steer you in harms way.
NHL 2K7: 2K Sports has implemented Sixaxis control with both checking and Crease Control. By shaking the controller when next to an opponent you’ll check them. For Crease Control you’ll be able to rotate the direction of the cone of what you’re blocking. You’ll also be able to make saves by moving the cursor to block shots.
Ridge Racer 7: Namco plans on allowing for steering and gear shift changes with the Sixaxis. You will be able to shift gears by jolting the controller away from you to downshift, and towards you to upshift.
Sonic the Hedgehog: There are currently no plans for Sonic The Hedgehog to support the Sixaxis controller.
Tiger Woods PGA Tour 07: Instead of having to pound on a button to control how fast the ball should spin after a shot, you can tilt the controller in the direction you want the ball to spin. The more you tilt the faster the ball will spin.
Tom Clancy's Rainbow Six Vegas: With Vegas, the Sixaxis controller is used in conjunction with the snake cam. When snake caming under a door, tilt the controller left or right to move the camera and tag terrorists.
Tony Hawk’s Project 8: There are two main control schemes for Tony Hawk’s Project 8 – the normal setting, and the Sixaxis setting. With the Sixaxis setting almost everything is controlled with the tilt functionality. Tilting the controller side to side allows you to steer your boarder, and balance while grinding. Flicking the Sixaxis enters your skater into a manual and balancing is done by tilting forward and backward. Revert or pivot by quickly twisting the Sixaxis. By tilting the controller with a combination of button presses allows for grab and flip tricks.
When you’re attempting Nail the Trick, tilt the controller forward and backward to pull off either a kick flip or heel flip. Rocking the controller side to side executes an impossible, and twisting the controller will perform a shove-it.
Untold Legends: Dark Kingdom: There are no plans for Untold Legends: Dark Kingdom to support the Sixaxis controller.
Initial Thoughts:
So far, our experience with the PlayStation 3 titles that support Sixaxis functionality are hit and miss. It’s actually quite surprising that any games truly benefit at all since almost all of the developers found out about this control scheme the same time we did – at E3 2006. While we haven’t tried every single PlayStation 3 title that’s appearing in the launch window, the few that do a solid job are Resistance: Fall of Man, Call of Duty 3, NHL 2K7, Tony Hawk’s Project 8, and Tiger Woods PGA Tour 07.
Even though all the games in the above list have Sixaxis motion sensing as optional, for the few that have some serious benefits it could be what sways people from buying the Xbox 360 version of the title, and opting for the PlayStation 3 version. While we don’t have any final verdicts until we get our hands on review versions of the game, for now we’re excited about what little things that the Sixaxis can offer gamers with certain games. We don’t expect every game to use or need it, but we’re all for being even more immersed into the next generation.
-Billy Berghammer
Klopt geen kont vanquote:Op woensdag 8 november 2006 13:49 schreef devv05 het volgende:
Atari verkiest Xbox 360 boven Playstation 3
[..]
Dat is toch wel een keiharde diss jongens
klinkt opzich goed, maar als ik normaal game zwaai ik al veel met die controller. Als ik dat dadelijk doe op de PS3 dan gebeuren er opeens allemaal dingenquote:
Die besturing lijkt me als ex-basketballer serieus kutquote:Op woensdag 8 november 2006 14:18 schreef kepler het volgende:
[..]
van http://www.gameinformer.com/News/Sto...1835.51031.htm
tof plaatje:
[afbeelding]
Schaamteloos gejat van GAF
Dus die Bushnell is gewoon een fanboy?quote:Op woensdag 8 november 2006 14:27 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Klopt geen kont van
Dit is gezegd door Nolan Bushnell.
Bushnell werkt helemaal niet meer voor Atari, al jaaaaaaaaaaaren niet meer.
En de beste man bekritiseerde ook de PlayStation omdat de controller knoppen vormpjes er op hadden ipv letters.
Dusse,.
Zo te merken welquote:Op woensdag 8 november 2006 14:37 schreef devv05 het volgende:
[..]
Dus die Bushnell is gewoon een fanboy?
Ondanks dat ik het daar grotendeels mee eens ben (Fahrenheit was ik bijv. blij door verrast) heeft dat hier geen betrekking op. Want Bushnell heeft helemaal niks meer te maken met Atari. Bushnell verkoopt nu electronische systemen aan restaurants. Niet bepaald iemand die een expert is op het gebied van next-gen console wars. Temeer omdat Bushnell nou niet bepaald de beste bedrijfsleider is gebleken, dus of hij nou advies moet gaan uitdelen aan Sony...quote:Op woensdag 8 november 2006 16:12 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Zo te merken wel
En Atari.... Die maken toch ook geen spellen waar je echt warm van word..
Wat is er kut aan dan?quote:Op donderdag 9 november 2006 01:08 schreef Hamburcher het volgende:
Hij had wel een goede zin met "People don’t buy hardware, they buy software." Sony heeft het altijd alleen maar over hun hardware en blu ray drive en hoevel polygonen en resoluties hij wel niet aankan.
En die tekentjes op de controller zijn ook gewoon kut![]()
Ten eerste moet je er aan wennen aangezien elke andere console in de geschiedenis 'gewoon' letters heeft.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |