Tja, zolang de topteams hun stoeltje gevuld houden met de huidige rijders zullen er ook weinig verschuivingen gaan zijn de komende seizoenen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:11 schreef Burnie88 het volgende:
Wat is het rustig op transfermarkt zeg.
Volgens mij rijdt Lewis daar ook mee, Jenson heeft nr4 zover ik me kan herinneren.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:13 schreef ramon83 het volgende:
Aardig gek, het was me nog niet eens opgevallen dat Jenson startnummer 3 heeft... Ik had wel verwacht dat Lewis daarmee zou rondrijden.
Donequote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:15 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Tja, zolang de topteams hun stoeltje gevuld houden met de huidige rijders zullen er ook weinig verschuivingen gaan zijn de komende seizoenen.
Denk dat F1 Silly Season 2012 trouwens wel in de OP magNu staat de 2011 er nog in
Dat was idd Schumacherquote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Volgens mij rijdt Lewis daar ook mee, Jenson heeft nr4 zover ik me kan herinneren.
Was het niet zo dat Jenson dit jaar met 3 zou rijden omdat het in 2010 met nr1 reed, maar dat Lewis graag een oneven getal wou hebben? Of was dat Schumacher?
Dan ben ik toch niet gek maar dan staat in in de post verkeerd dus?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Volgens mij rijdt Lewis daar ook mee, Jenson heeft nr4 zover ik me kan herinneren.
Was het niet zo dat Jenson dit jaar met 3 zou rijden omdat het in 2010 met nr1 reed, maar dat Lewis graag een oneven getal wou hebben? Of was dat Schumacher?
Ook veranderdquote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:48 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Dan ben ik toch niet gek maar dan staat in in de post verkeerd dus?
Schumacher heeft in zijn carrière in de Formule 1 nog nooit met een even nummer geracet en wil dat ook zo houden, omdat oneven nummers hem in het verleden succes hebben gebracht.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:48 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Dan ben ik toch niet gek maar dan staat in in de post verkeerd dus?
En dat andere geval was Schumi, hij kreeg nummer 7 omdat er nog nooit iemand kampioen was geworden met nummer 8. Maar dat is volgens mij een bullshit verhaal en hebben ze Schumi gewoon eerste rijder gemaakt (en terecht imo)
Beetje masochist dus.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Schumacher heeft in zijn carrière in de Formule 1 nog nooit met een oneven nummer geracet en wil dat ook zo houden, omdat oneven nummers hem in het verleden succes hebben gebracht.
zo danquote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:00 schreef Tarado het volgende:
je hebt eenmaal oneven teveel gebruikt
Ja niet raar ook, hij was altijd eerste rijder en een groot gedeelte van zijn carrière heeft hij met startnummer 1 gereden omdat ie kampioen was...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Schumacher heeft in zijn carrière in de Formule 1 nog nooit met een even nummer geracet en wil dat ook zo houden, omdat oneven nummers hem in het verleden succes hebben gebracht.
Dat is wss. omdat ie die niet mocht kiezenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan is het vreemd dat hij vasthoudt aan een oneven nummer
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:20 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat is wss. omdat ie die niet mocht kiezen
Erg mooi, dat zie je tegenwoordig niet meer.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:39 schreef kepler het volgende:
[..]
Podver, wat een mooie achtervleugel
wat een mooie autoquote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:39 schreef kepler het volgende:
[..]
Podver, wat een mooie achtervleugel
Ja, was een leuk idee maar de lucht van de wielen is te onstabiel om downforce op die manier te verkrijgen. De stap achteruit was te groot.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:35 schreef RingBewoner het volgende:
Er was toch een idee om dit soort vleugels op F1 wagens te zetten:
[ afbeelding ]
Dit dus:
[ afbeelding ]
Dus alleen boven de achterbanden? Het probleem is namelijk dat je door de bocht heen niet te dicht achter je voorganger kan rijden vanwege het verlies van downforce.
[Edit: 2e foto]
Die bracht hem geen succes. Hij viel meteen in de eerste ronde uit, waarna hij naar Benetton verkastte.quote:
Grond effect zou hierbij kunnen helpen (en dan niet met skirts zoals in het verleden, maar met tunnels in de sidepods en onderkant oid).quote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb nog nooit een mooie vleugel gezien op iets wat geen vogel of vliegtuig was, en waar geen muziek op gespeeld kon worden.
Wat mij betreft decimeren ze het (frontaal) vleugeloppervlak geleidelijk. Iets zwaardere auto's, dikke sloffen eronder. Inhalen wordt makkelijker, en het wordt ook veiliger, hogere rechtelijnsnelheid, maar die rechte stukken zijn toch niet boeiend qua stuurmanskunst en alleen maar sneller voorbij, en daar waar het gebeurt, de bochten, nemen een groter deel van de race in beslag. Deze aerodynamica is voor de auto-industrie ook helemaal niet interessant.
Ook vermoed ik dat de foutmarge breder wordt. Je kunt iets dwarser gaan zonder te spinnen, over het randje van grip gaan zal vaker tijdverlies betekenen ipv veel tijdverlies door een spin. Daardoor kunnen ze meer risico nemen, en dan zie je als kijker ook beter wie de bocht perfect neemt en wie er iets te enthousiast was.
Je moet het ook heel geleidelijk doen, en ook de grondeffectdownforce maximeren. Het punt is dat veel downforce alleen maar nadelen heeft tegenover meer mechanische grip. Voor de veiligheid, voor de kijkers, voor de coureurs.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Grond effect zou hierbij kunnen helpen (en dan niet met skirts zoals in het verleden, maar met tunnels in de sidepods en onderkant oid).
De Arrows A2 reed ooit zonder achtervleugel, omdat men dacht dat het grondeffect genoeg downforce zou moeten opleveren. Alleen bleek de wagen niet stabiel en zat er zeer snel weer een achtervleugel op.
[ afbeelding ]
Van 2000 naar 2001 is er een grote stap gemaakt. De voorvleugel mocht hoger gemonteerd worden en de achtervleugel moest minder onderdelen bevatten m.a.w. minder horizontale/frontale oppervlakten. Dit was een poging om de snelheid te verminderen en het inhalen makkelijker te maken. Beide is toen eigenlijk mislukt omdat toen Michelin terug kwam. En zij en Bridgestone hebben toen zulke goede banden gemaakt dat die het verlies aan downforce meer dan goed gemaakt hebben, waardoor de auto's alsnog sneller waren dan het jaar ervoor. En het inhalen bleek nog net zo moeilijk als ervoor, wat de tactiek des te belangrijker maakte, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je moet het ook heel geleidelijk doen, en ook de grondeffectdownforce maximeren. Het punt is dat veel downforce alleen maar nadelen heeft tegenover meer mechanische grip. Voor de veiligheid, voor de kijkers, voor de coureurs.
Dan zou ik gewoon elk jaar het toegestane frontaal oppervlak van vleugels met 10% verminderen.
Hm.... Word spectaculair gebracht, net als de trailer vorig jaar. Ook die Dev diary's waren veelbelovend. Vond de game uiteindelijk heel gaaf, ik vind het leuk om te racen. Maar..... het viel wel tegen, het was verre van een simulator. Nou is het ook geen sim maar het arcade gehalte was knettershoog. Dit jaar mag het van mij wel wat moeilijker, als ik te vroeg op het gas ga dan wil ik er ook af schuiven. Als ik te vroeg tijdens training of kwali mijn DRS open/aanzet dan wil ik ook dat de achterkant uitbreekt. Ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:12 schreef JohnB52 het volgende:
Ook beetje f1 nieuws: trailer van de nieuwe game, waarin t seizoen tot dusver zit:
Ook dat vingertje ja :-)
veel plezier!quote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:02 schreef RingBewoner het volgende:
SPA here we come! Zeker!! Nog een week, dan zit ik in het hotel in de Ardennen. Heb er enorm zin in.
Bronze, heb tickets gewonnen. Zal tijdens de race voornamelijk langs Kemmel richting Les combes staan. Gedurende Vrijdag en Zaterdag zal ik ook langs Pouhon en Stavelot staan.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:00 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
veel plezier!
welke tribune zit je?
Ik zie toch echt een achtervleugelquote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Grond effect zou hierbij kunnen helpen (en dan niet met skirts zoals in het verleden, maar met tunnels in de sidepods en onderkant oid).
De Arrows A2 reed ooit zonder achtervleugel, omdat men dacht dat het grondeffect genoeg downforce zou moeten opleveren. Alleen bleek de wagen niet stabiel en zat er zeer snel weer een achtervleugel op.
[ afbeelding ]
Ja, bij vorige werkgever. Had de tickets tijdens een personeelsfeest gewonnen. Ik had iets van 25 boze mailtjes een dag later dat ik die tickets had gewonnen terwijl ik er amper een halfjaar werkte en toen nog iets van 2 of 3 week te gaan had.quote:
Als Gachot (ofzo) zich niet had misdragen had hij niet eens gereden. Maar dat weekend heeft hij zich wel op de kaart gezet en is juist daarom bij Benetton beland. Had hij dat weekend niet gereden, of was hij bij Jordan gebleven (die het seizoen erna welgeteld 1 punt behaalden en Schumacher werd in z'n Benetton 3e), dan had het misschien wel heel anders gelopen (er zijn genoeg voorbeelden van talenten die het niet gehaald hebben). Dus in dat opzicht ligt al zijn succes bij die autoquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die bracht hem geen succes. Hij viel meteen in de eerste ronde uit, waarna hij naar Benetton verkastte.
Nee, voor.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:23 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik zie toch echt een achtervleugel
Of is dat de foto van na de correctie?
quote:Maria de Villota op jacht naar testzitje in de Formule 1
Maria de Villota heeft de smaak te pakken na een Formule 1-test met de Renault R29 op Paul Ricard en aast nu op een vaste verbintenis in de koningsklasse van de autosport. AS bericht dat haar management met een renstal in gesprek is over een testzitje.
De Villota: De Formule 1 is altijd mijn ultieme doel geweest en na deze test weet ik zeker dat ik het kan, ik kan een Formule 1-auto besturen. Fysiek en als coureur ben ik op mijn best, dat moet ik gebruiken. We werken er al aan. Zoiets krijgt niet binnen een dag gestalte, maar het is zaak om het snel af te ronden.
Renault meldt dat De Villota driehonderd kilometer aflegde tijdens haar test en volgens teambaas Eric Boullier zette de 31-jarige Spaanse geen stap verkeerd.
Die Brabhamquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, voor.
Dit is na de correctie:
[ afbeelding ]
Volgens mij werd de extreem lage achtervleugel gezien als verlenging van het bodywork en niet als echte vleugel. En blijkbaar werkte het niet helemaal zoals verwacht, vandaar de correctie naar de hogere achtervleugel.
Meer teams experimenteerden in 1979 (het eerste jaar dat grondeffect veelvuldig werd toegepast) met een auto zonder achtervleugel, zoals Brabham, maar zonder veel succes.
[ afbeelding ]
Als ze het talent hebben, dan moet dat echt geen obstakel zijn. Sterker nog, ik zou het zelfs toejuichen, omdat je zo weer een dimensie aan de Formule 1 toevoegt. Het is alleen wel zo dat de kwaliteit voorop moet staan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:58 schreef ari_zahav het volgende:
Vrouwen in F1 gaat niet lukken hoor. Als het al in de 90's niet lukte dan waarom nu wel? De G-krachten zijn veel hoger nu dan die van toen.
Vrouwelijke straaljager-piloten zijn er zat en ook astronautes ... ik zie het probleem niet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:58 schreef ari_zahav het volgende:
Vrouwen in F1 gaat niet lukken hoor. Als het al in de 90's niet lukte dan waarom nu wel? De G-krachten zijn veel hoger nu dan die van toen.
Beetje in de rondte rijden de hele middag, dat kan toch iedereenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:10 schreef ari_zahav het volgende:
Danica zit liever onderuitgezakt in een nascar tegenwoordig
Hebben jouw voorbeelden niet alleen maar G-krachten naar boven en beneden (z-axis). Met rijden heb je ze alle kanten op. En als er zelfs in the 90's er mannen waren die 1 complete race op Interlagos niet konden voltooien, dan....quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Vrouwelijke straaljager-piloten zijn er zat en ook astronautes ... ik zie het probleem niet.
9+ G redt je niet in een F1 ...
in een straaljager vlieg je alleen over de z-as?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:15 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Hebben jouw voorbeelden niet alleen maar G-krachten naar boven en beneden (z-axis). Met rijden heb je ze alle kanten op. En als er zelfs in the 90's er mannen waren die 1 complete race op Interlagos niet konden voltooien, dan....
Kan je met je rudder dan 5g trekken?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:16 schreef Karstman het volgende:
[..]
in een straaljager vlieg je alleen over de z-as?
Geen idee maar G-kracht is G-kracht of het nou van links rechts onder of boven komt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:18 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Kan je met je rudder dan 5g trekken?
Ben ik niet met je eens. Daar zit wel verschil in. Als je naar links of rechts gaat krijg je veel kracht op de nek en dat moet je trainen. 3G en dat in een weekend 200 keer is zwaar. Ik denk dat ik in een weekend niet veel moeite zou hebben om 200 keer in een achtbaan te gaan die omhoog of omlaag schiet en dan met 3G, dan belast je de nek veel minder.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:20 schreef Karstman het volgende:
[..]
Geen idee maar G-kracht is G-kracht of het nou van links rechts onder of boven komt.
Tja geen idee, klinkt logisch maar zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van. Het lijkt me alleen niet dat het omgaan me G-kracht nou de hoofdreden is dat er minder vrouwen autoracen dan mannen en dus ook minder in de topklasses terechtkomen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:23 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Daar zit wel verschil in. Als je naar links of rechts gaat krijg je veel kracht op de nek en dat moet je trainen. 3G en dat in een weekend 200 keer is zwaar. Ik denk dat ik in een weekend niet veel moeite zou hebben om 200 keer in een achtbaan te gaan die omhoog of omlaag schiet en dan met 3G, dan belast je de nek veel minder.
Met thrust vectoring en fly-by-wire kun je tegenwoordig wel gekkere dingen met een jachtvliegtuig.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:18 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Kan je met je rudder dan 5g trekken?
Ik denk ook niet dat De Villota een F1 waardig talent is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:46 schreef Atreidez het volgende:
Vrouwen in de F1 lijkt mij geen probleem, maar laat ze eens een jaar feeder series rijden eerst dan.. GP2 is een perfecte opstap voor F1, maar er rijdt geen vrouw rond daar, dus in de F1 hoeven we dan toch ook niet snel iemand te verwachten. En hoe zit t met F2, GP3, enz.. Enige klasse met vrouwen op hoog nivo is Indycar, en daar gooien ze nou ook niet bepaald hoge ogen.
Met 31 jaar mag je ook niet echt een talent meer genoemd worden, toch?
Ik heb juist uit een documentaire over straaljagerpiloten begrepen dat een vrouwenlichaam beter geschikt is om hoge en langdurige G-Krachten te weerstaan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:58 schreef ari_zahav het volgende:
Vrouwen in F1 gaat niet lukken hoor. Als het al in de 90's niet lukte dan waarom nu wel? De G-krachten zijn veel hoger nu dan die van toen.
Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat de allerbesten uit de indycars niet of met grootse moeite meekomen in de F1 en geen toegevoegde waarde hebben.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:08 schreef Karstman het volgende:
Heeft Danica Patrick eigenlijk al eens F1 getest. Als ik kijk naar wat ze doet in de Indycar zou ze prima mee kunnen in een lotus of misschien nog wel beter.
Daarom ken ik haar ook van naam. Maar ik kan je zo al wel vertellen dat ze bij lange na niet goed genoeg is.quote:Lijkt me ook wel een redelijke stap voor een kleiner team, trekt veel belangstelling en sponsorgeld zou je zeggen.
Toen ik aspirant F16-piloot was ging een verhaal in de rondte dat vrouwen hun baarmoederhals moesten laten dichtnaaien als ze straaljager-piloot wilden worden en moesten tekenen dat -indien onvruchtbaar- het nooit de schuld van de luchtmacht was.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik heb juist uit een documentaire over straaljagerpiloten begrepen dat een vrouwenlichaam beter geschikt is om hoge en langdurige G-Krachten te weerstaan.
Dit omdat de afstand hart-hersenen en de afstand hart-voeten gemiddeld genomen korter is bij een vrouw dan bij een man. Dat is weer een voordeel voor het goed in stand houden van de bloedsomloop bij die krachten.
Spiermassa is een ander verhaal natuurlijk.
Dat geld zeker niet voor iedere coureur, zoals een Mario Andretti, Jacques Villeneuve en Juan Pablo Montoya om er maar een paar te noemen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat de allerbesten uit de indycars niet of met grootse moeite meekomen in de F1 en geen toegevoegde waarde hebben.
[..]
Daarom ken ik haar ook van naam. Maar ik kan je zo al wel vertellen dat ze bij lange na niet goed genoeg is.
Deze caps bevestigen dat ook:quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat had meer met de layout van de baan te maken. De McLaren lijkt nogal goede mechanische grip te hebben. Daarom gaat die auto ook zo goed in de regen en vooral op een opdrogende baan.
Dat lijkt me nogal naief. Michael Andretti, Da Matta, Zanardi, Bourdais, die kwamen gewoon tekort, konden het tempo echt niet bijbenen. Dan had je nog coureurs als JPM en JV, die er in de VS ver en ver bovenuit staken. JPM had veel moeite met een middelmatig coureur als Ralf en werd vernietigd door Raikkonen, die dan op zijn beurt Massa niet te snel af was. Hij heeft voor leuke momenten gezorgd maar uiteindelijk was het gewoon een mislukking. Niet snel genoeg, niet onbelangrijk in deze sport. JV eigenlijk hetzelfde verhaal, iets beter maar ook gewoon niet sneller dan de middelmaat van de coureurs, en tactisch en mentaal ook niet beter. Doordat hij en JPM meteen in konden stappen in de beste auto leek het nog wat. Maar als ze onderaan waren begonnen zoals de meeste Europeanen, hadden ze niet de snelheid om de topteams op te vallen. Uiteindelijk hebben ze allemaal diep teleurgesteld.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat geld zeker niet voor iedere coureur, zoals een Mario Andretti, Jacques Villeneuve en Juan Pablo Montoya om er maar een paar te noemen.
Verder ben ik benieuwd wat een coureur als Will Power in de Formule 1 zou kunnen. Ik zie hem in de F1 best wel een kans maken.
Tof! Dankje.quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
http://www.raceteevee.com/
geen idee of dit live is
Beiden zijn niet live, misschien in een later stadium, ik ga er in ieder geval niet op wachtenquote:Op zondag 21 augustus 2011 12:05 schreef Tarado het volgende:
nog een link;
http://www.ustream.tv/channel/bavaria-city-racing-2011
dat is in ieder geval live, veel plezierquote:Op zondag 21 augustus 2011 12:09 schreef kepler het volgende:
Ik ga nu op weg naar City Racing, kijken of ik wat kan zien
Vermoeden kreeg ik ook een beetje.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lijken gewoon amateur filmpjes die achter elkaar gezet zijn
Ik hoop het voor je! Veel plezier.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:09 schreef kepler het volgende:
Ik ga nu op weg naar City Racing, kijken of ik wat kan zien
de telegraaf dan waarschijnlijkquote:Op zondag 21 augustus 2011 14:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lezen we morgen in de krant "Bizar fietsongeluk"
Hij zei krant.quote:Op zondag 21 augustus 2011 14:25 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
de telegraaf dan waarschijnlijk
Thx :-)quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:43 schreef beantherio het volgende:
TV-tip. Vannacht om 00.30 uur op BBC2: Grand Prix: The Killer Years
Voor de buisquote:Op zondag 21 augustus 2011 23:30 schreef LeXX het volgende:
[..]
Thx :-)
Ben ook bij BCR geweest. Tot mijn verbazing geen renault... Demo's waren leuk, maar deed het lange wachten niet rechtvaardigen. Geen echt vol programma, volgende keer weer voor de buis ipv erbij...
H-E-L-D!!! Dankje, heb de docu ook al gedownload maar dit is toch even mooier. Was laatst ook op Canvas, maar het is zó mooi in beeld gebracht, zeker een 2e keer kijken waard.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:43 schreef beantherio het volgende:
TV-tip. Vannacht om 00.30 uur op BBC2: Grand Prix: The Killer Years
Ik blijf dat een hele nare documentaire vinden.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:43 schreef beantherio het volgende:
TV-tip. Vannacht om 00.30 uur op BBC2: Grand Prix: The Killer Years
Ik heb gisteren toen ik thuiskwam alleen het laatste kwartier gezien, met de demo van Marc Gene. Wel gelijk het meest boeiende, ik wilde weten hoe hij zijn achterwiel krom had geredenquote:Op zondag 21 augustus 2011 23:33 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Voor de buis? Heb je die nep-samenvatting gezien op RTL7? Dat was gewoon Olav die even moest laten zien hoe stoer hij wel niet was dat hij bij Ferrari was uitgenodigd. Man, ik heb het na een kwartier weer weggezet.
Gelukkig ben ik er volgend weekend live bij.
Is het ook. Maar aan de andere kant is ook wel interessant hoe o.a. Rindt, Scheckter en Stewart toch veel voor elkaar hebben gekregen. Dat Stewart dan vertelt dat hij ruim een halfuur heeft klemgezeten voor de ambu kwam is iets waar wij niet bij zouden kunnen. Ook het verhaal dat een coureur naar een ziekenhuis word gereden dat gesloten is, hoe erg ook, ik moest toch even een beetje lachen. Sommige beelden hadden ze van mij wel achterwege mogen laten. Ik hoef namelijk niet een verkoolde coureur te zien.quote:Op maandag 22 augustus 2011 08:36 schreef Swindler het volgende:
[..]
Ik blijf dat een hele nare documentaire vinden.
Komt goed. Voorpret begint morgen al. Dan ga ik alvast naar vriend van mijn zusje toe die met mij mee gaat. Ik woon in Groningen en hij in Sliedrecht. Dan kunnen we woensdag lekker rustig aan doen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 09:15 schreef LeXX het volgende:
[..]
Ik heb gisteren toen ik thuiskwam alleen het laatste kwartier gezien, met de demo van Marc Gene. Wel gelijk het meest boeiende, ik wilde weten hoe hij zijn achterwiel krom had gereden
Ik ging om het geluid, maar er gaat niets boven meer dan 20 auto's achter elkaar langs te horen jankenGelukkig al meerdere keren een GP bezocht.
Have fun in Spa
Die beelden van Bandini had ik nog niet eerder gezien. Tamelijk gruwelijk was dat.quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:56 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Is het ook. Maar aan de andere kant is ook wel interessant hoe o.a. Rindt, Scheckter en Stewart toch veel voor elkaar hebben gekregen. Dat Stewart dan vertelt dat hij ruim een halfuur heeft klemgezeten voor de ambu kwam is iets waar wij niet bij zouden kunnen. Ook het verhaal dat een coureur naar een ziekenhuis word gereden dat gesloten is, hoe erg ook, ik moest toch even een beetje lachen. Sommige beelden hadden ze van mij wel achterwege mogen laten. Ik hoef namelijk niet een verkoolde coureur te zien.
Goh.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:42 schreef kepler het volgende:
Geen DRS in de Eau Rouge
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/formula_one/14615926.stm
Ga ik morgen even rustig voor zittenquote:Op maandag 22 augustus 2011 19:43 schreef kepler het volgende:
Erg interessante analyse van een (gevonden?) telemetry-sheet van Monaco
http://scarbsf1.wordpress(...)alysis-introduction/
Voor de nerds onder ons erg interessant om te lezenquote:Op maandag 22 augustus 2011 20:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ga ik morgen even rustig voor zitten
Laat ons even weten wat je bevindingen zijnquote:Op maandag 22 augustus 2011 20:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ga ik morgen even rustig voor zitten
Het is vooral leuk om te lezen hoe engineers rijders kunnen vergelijken. Je hebt er verder niks aan, maar gewoon een interessant kijkje in het leven van een coureur/race-engineerquote:Op maandag 22 augustus 2011 22:13 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Laat ons even weten wat je bevindingen zijn. Ik word er niet veel wijzer van.
Wel waanzinnig gaaf als je het kan "lezen" en dus vergelijken.quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:18 schreef kepler het volgende:
[..]
Het is vooral leuk om te lezen hoe engineers rijders kunnen vergelijken. Je hebt er verder niks aan, maar gewoon een interessant kijkje in het leven van een coureur/race-engineer
Is denk ik voor het eerst in mijn leven dat ik nerd genoemd benquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:04 schreef kepler het volgende:
[..]
Voor de nerds onder ons erg interessant om te lezen![]()
http://www.f1today.nl/201(...)otus-renault-gp.htmlquote:'Bruno Senna neemt cockpit van Heidfeld over bij Lotus Renault GP'
De carriére van Nick Heidfeld bij Lotus Renault GP zit erop. Verschillende bronnen, waaronder Eddie Jordan en Adam Cooper, melden vanavond op de website van de BBC en op Twitter dat de Duitser per direct vervangen gaat worden door Bruno Senna, momenteel de test- en reservecoureur van het team. De afgelopen weken ontstond er al veel kritiek op het presteren van Heidfeld als vervanger van Robert Kubica.
Teambaas Eric Boullier verklaarde eerder deze week al: "Hij heeft niet de leiderschap getoond die we van hem hadden verwacht. Het is geen geheim dat we meer van hem hadden verwacht en we zijn teleurgesteld."
Heidfeld heeft op dit moment twee punten meer gescoord dat teamgenoot Vitaly Petrov. Bruno Senna was samen met de teamleiding van Renault enkele weken geleden al naar Brazilië gereist om sponsorgeld bijeen te krijgen en dat lijkt nu gelukt te zijn. Senna reed in Hongarije al de eerste vrije training in de plaats van Heidfeld.
quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:42 schreef kepler het volgende:
Geen DRS in de Eau Rouge
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/formula_one/14615926.stm
quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:42 schreef kepler het volgende:
Geen DRS in de Eau Rouge
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/formula_one/14615926.stm
Maar dan toch niet Senna?quote:Op maandag 22 augustus 2011 23:23 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
http://www.f1today.nl/201(...)otus-renault-gp.html
Zou mooi zijn, Heidfeld heeft z'n tijd wel gehad, tijd voor een nieuwe generatie.
Die fransman moet eerst nog ff de GP2-titel veilig stellen. Ben wel benieuwd wat Senna kan doen in een "goede" auto. Ik heb (nog) geen hoge pet van 'm op, maar ik geef 'm nu nog het voordeel van de twijfel.quote:Op maandag 22 augustus 2011 23:26 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Maar dan toch niet Senna?Dan kan je er nog beter die Fransman i plaatsen die nu aan kop staat in GP2. Senna is echt geen verbetering.
Laat hem dat doen en zet hem daarna in die Renault.quote:Op maandag 22 augustus 2011 23:28 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
Die fransman moet eerst nog ff de GP2-titel veilig stellen.
Woei, weer zo'n typische Tilke-track.quote:
Ja, volgens F1today.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 00:16 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/formula_one/14624084.stm
says Eddie Jordan
Klopt. 'T zal mij benieuwen. Vind het geen mooi circuit als ik de on-board zo bekijk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 00:18 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
Woei, weer zo'n typische Tilke-track.
Het verhaal komt bij de BBC vandaan, dus imo toch behoorlijk betrouwbaarquote:
Veel lange, vloeiende bochten. I like.quote:
Oftewel, lastig inhalen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 00:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Veel lange, vloeiende bochten. I like.
Daar zijn de twee lange rechte stukken voor, ik zie mogelijkheden in die derde bocht.quote:
Ja, maar in de vloeiende bochten krijg je achterstand. Iets met verlies van downforce enzo.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 00:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daar zijn de twee lange rechte stukken voor, ik zie mogelijkheden in die derde bocht.
Daarom zit er voor een langzamere haakse bocht.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 00:46 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ja, maar in de vloeiende bochten krijg je achterstand. Iets met verlies van downforce enzo.
Senna brengt geld mee, dat is op dit moment beter voor Renault-Lotus dan een coureur die men moet betalen en toch niet veel extra's brengt. Grosjean laten ze gewoon de GP2 titel pakken, die zien we volgend jaar wel in de f1.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:52 schreef Meike26 het volgende:
Niet dat ik het Bruno niet gun, maar ik wil die koppies van het team in de pits wel zien als Senna er bij de start gelijk uit ligt.
Grosjean was idd veel betere keus geweest. Kan me niet voorstellen dat het hem niet gevraagd is.
Wat een platte klote baan zeg.quote:
Grosjean zou vanaf Singapore de vrijdag testen gaan doen ipv Heidfeld, misschien dat hij dan in plaats van Senna instapt als die niet voldoende presteert.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:55 schreef Peterselieman het volgende:
Grosjean moet wil de GP2 titel dit seizoen winnen. Dat zal de reden zijn dat hij nog niet rijdt voor Lotus Renault GP.
Overigens moet het nieuws rond Senna nog wel officieel bevestigd worden
Geen geweldige baan inderdaad en wat heb je aan die lange rechte stukken als je op de rest van de baan sowieso full downforce nodig hebtquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wat een platte klote baan zeg.
Duizend in een dozijn baan.
Zonde.
Knap dat je dat kunt zien in een rFactor simulatie.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:52 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Geen geweldige baan inderdaad en wat heb je aan die lange rechte stukken als je op de rest van de baan sowieso full downforce nodig hebt?! Dit wordt weer echt een klote tilkebaantje.
quote:Nick Heidfeld could sue Renault if the team confirms its reported plans to drop him for the rest of the 2011 season.
Enstone based Renault on Tuesday released its usual pre-race quotes ahead of the Spa-Francorchamps race weekend but did not mention the proposed driver lineup.
The development comes amid rumours Bruno Senna, apparently with millions in potential Brazilian sponsorship, is set to replace German Heidfeld in Belgium and beyond.
But Daily Telegraph correspondent Tom Cary on Tuesday said Heidfeld, 34, would likely tackle those plans with legal action.
"The (newspaper) understands that ... Heidfeld ... is prepared to use legal channels to hang on to his race seat," said Cary.
He added that Heidfeld "may argue that it is unreasonable to replace him on grounds of performance" given that he has actually scored more points than teammate Vitaly Petrov so far.
Hoelaat? Zo vroeg mogelijk, tis nogal redelijk druk op alle kleine wegen rondom het circuit. En er is genoeg vertier voor de race mocht je te vroeg daar zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik ga zondag naar Francorchamps, kaartje Brons, parkeren rood.
Nog nooit F1 live gezien
Iemand nog tips voor een goede plek en hoe laat je dan daar moet zijn?
Of ubehaupt wat je kwijt wil..![]()
We gaan ook niet echt om de race te volgen maar meer voor de herrie en alles er omheen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Hoelaat? Zo vroeg mogelijk, tis nogal redelijk druk op alle kleine wegen rondom het circuit. En er is genoeg vertier voor de race mocht je te vroeg daar zijn.
Tips: ga naar het F1 dorp op de parking achter de Grand Stand/Eau Rouge. De officiële merchandise stands zijn daar, waar (soms) handtekening sessies zijn. Maar ook voor merchandise net iets goedkoper dan bv online iets bestellen.
En natuurlijk friet/bier/hamburger inslaan in een van de Woopy Snacks keten. Niet te vreten en veel te duur![]()
Goede plek? Busstop of La Source als je ze wilt fotograferen, daar is de snelheid wat lager. Blanchimont of bovenaan bij Kemmel voor de snelheid eens te beseffen. Eau Rouge voor eens te kunnen zien hoe ze daar gewoon omhoog schieten. Eigenlijk is het heel circuit gewoon tof om van langszij te kunnen meekijken. Zorg wel dat als je niet aan de wandel bent dat er een scherm voor je neus staat, anders krijg je dus gewoon niets van de race mee (eigenlijk ook niet als je wél voor een scherm zit)
Tis vooral tof om bij groepen te gaan staan waar veel verschillende team/coureur supporters staan. Dan is de sfeer gewoon geweldig
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:33 schreef koffiezwartsterk het volgende:
BBC one HD bij UPC op de kabel
Helaas pas vanaf 1 september...
Have fun!quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik ga zondag naar Francorchamps, kaartje Brons, parkeren rood.
Nog nooit F1 live gezien
Iemand nog tips voor een goede plek en hoe laat je dan daar moet zijn?
Of ubehaupt wat je kwijt wil..![]()
Het geluid gaat door merg en been, bereid je maar alvast voor, want het geluid op televisie doet die wagens geen recht.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik ga zondag naar Francorchamps, kaartje Brons, parkeren rood.
Nog nooit F1 live gezien
Iemand nog tips voor een goede plek en hoe laat je dan daar moet zijn?
Of ubehaupt wat je kwijt wil..![]()
Afrit Malmedy is normaliter sneller, maar ik denk dat ze van de organisatie de drukte wat willen splitsen. De E42 wordt ook gebruikt door de duizenden Duitsers die naar het circuit komen en belangrijker: naar huis gaan.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:22 schreef Nieuwschierig het volgende:
Oordoppen zal ik zeker meenemen. De TT vond ik al oorverdovend hard.
Bij de tickets die ik toegestuurd kreeg wordt trouwens snelweg E25, afrit Werbomont aangegeven als voorkeursroute naar 'Entree Blanchimont' terwijl op de site van spagrandprix.com de E42, afrit Malmedy genoemd wordt.
yup, ook op de 360quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:26 schreef JohnB52 het volgende:
Net bij Wehkamp.nl F1 2011 gepreordered, voor maar 47,25 (xbox360)
Zijn dr nog meer die het willen gaan spelen?
Ben wel sinds n paar dagen weer begonnen met F1 2010, om in de stemming te komen
Een kat in het nauw maakt rare sprongen,quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:25 schreef MK84 het volgende:
Het is nu officieel dat Bruno Senna rijdt in Spa.
Heidfeld deed het toch niet zo slecht? Zijn kwalificatie was niet goed, maar ze gaan toch niet verwachten dat Senna het beter gaat doen?
ik wacht het wel eerst even af na de deceptie van 2010quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:26 schreef JohnB52 het volgende:
Net bij Wehkamp.nl F1 2011 gepreordered, voor maar 47,25 (xbox360)
Zijn dr nog meer die het willen gaan spelen?
Ben wel sinds n paar dagen weer begonnen met F1 2010, om in de stemming te komen
Ik verwacht dat wanneer Kubica terugkeert het wel beter zal gaan met Lotus Renault GP. Aan een team met de Pool willen sponsoren zich wel binden, aan een team met Heidfeld helaas niet. Heidfeld is degelijkheid, maar sponsoren gaan voor zichtbaarheid en spektakel. Senna brengt nu geld mee en in imo gewoon een tussenpaus en zal wat gaten in de begroting dichten.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:03 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Een kat in het nauw maakt rare sprongen,
financiële problemen + waardeloze leiding =![]()
Wat zal Team Lotus gaan lachen binnenkort ..
Heidfeld deed het wat mij betreft prima. Het was geen Kubica, maar hij staat in het klassement zelfs hoger dan Petrov...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:25 schreef MK84 het volgende:
Het is nu officieel dat Bruno Senna rijdt in Spa.
Heidfeld deed het toch niet zo slecht? Zijn kwalificatie was niet goed, maar ze gaan toch niet verwachten dat Senna het beter gaat doen?
Juist door het inzetten van Senna krijg ik mijn twijfels of Kubica wel terugkomt volgend seizoen. Heb zelf een beetje het idee dat ze proberen te kijken wie ze in 2012 naast Petrov kunnen zetten.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik verwacht dat wanneer Kubica terugkeert het wel beter zal gaan met Lotus Renault GP. Aan een team met de Pool willen sponsoren zich wel binden, aan een team met Heidfeld helaas niet. Heidfeld is degelijkheid, maar sponsoren gaan voor zichtbaarheid en spektakel. Senna brengt nu geld mee en in imo gewoon een tussenpaus en zal wat gaten in de begroting dichten.
Al waren de V10's nog harder. Eén V8 trekken mijn oren nog wel aardig.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het geluid gaat door merg en been, bereid je maar alvast voor, want het geluid op televisie doet die wagens geen recht.
Eigenlijk heb je dat wel bij alle evenementen, iedereen wil gelijk naar huis. Of zou er na afloop gelegenheid zijn om wat rond te struinen langs de verkoopstalletjes en pas rond 18:00 uur richting auto te gaan?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:25 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Reken er maar op dat je uren lang kunt wachten voordat je harder dan 5km/u kunt rijden. Vorig jaar stonden een paar bekenden van me ook op de parking bij Blanchimont. Ze zaten om 16:00 in de auto en 3,5 uur later waren ze pas van de parking af.
Is gelijkwaardig aan Petrov, kwalificatie is Petrov vaak beter en in de race Heidfeld, dan schat ik Petrov ook niet al te hoog in. In de positie van Renault snap ik het wel, financieel gaat het niet goed en sportief heb je een echte topcoureur zoals Kubica vorig jaar nodig wil je een beetje mee kunnen doen, Heidfeld kan dat toch niet brengen dan kun je beter voor wat extra cash gaan.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:33 schreef Waffle het volgende:
[..]
Heidfeld deed het wat mij betreft prima. Het was geen Kubica, maar hij staat in het klassement zelfs hoger dan Petrov...
Hmm, zonder stuur ga ik daar niet aan beginnen...quote:Op donderdag 25 augustus 2011 04:38 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Online is wel fun, nog meer die online spelen @ 360?
maar petrov brengt een hoop roebels binnenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:33 schreef Waffle het volgende:
[..]
Heidfeld deed het wat mij betreft prima. Het was geen Kubica, maar hij staat in het klassement zelfs hoger dan Petrov...
Waarom nou in Roggel?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:40 schreef vosss het volgende:
12 september komt Button een demo geven in het Limburgse Roggel.
Alleen toegankelijk voor mensen uit gemeente Leudal.
Laat ik nou net in die gemeente wonen.
Helaas niet naar Spa met de camper dit jaar wegens geen geld en moeten werken, dus dan maar even dat evenementje van Vodafoon meepakken hier om de hoek
http://www.f1fanatic.co.u(...)chumachers-f1-debut/quote:vAfter two laps of the track under pedal power, Schumacher and his manager headed off for the evening. No accommodation had been provided for them so they stayed at a youth hostel just outside Spa.
Ja, dat staat er ookquote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:29 schreef vosss het volgende:
Sowieso was dat wel mooi.
Omdat die ene knakker in de bajes zat vroegen ze aan Schumacher of hij Spa Francorchamps kende. Dat kende Schumacher wel en daarom mocht hij invallen.
Ze bedoelde echter of hij er wel eens geraced had en dat was niet zo, hij had er wel eens van gehoord
Als Kubica terugkeert bij Renault. Het gerucht gaat dat hij het niet ziet zitten met het nieuwe management van Renault en daar weg wil. Om naar een ander team te kunnen moet hij wel laten zien nog steeds te kunnen racen en wil dus de laatste wedstrijd(en) van het seizoen kunnen rijden.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik verwacht dat wanneer Kubica terugkeert het wel beter zal gaan met Lotus Renault GP. Aan een team met de Pool willen sponsoren zich wel binden, aan een team met Heidfeld helaas niet. Heidfeld is degelijkheid, maar sponsoren gaan voor zichtbaarheid en spektakel. Senna brengt nu geld mee en in imo gewoon een tussenpaus en zal wat gaten in de begroting dichten.
Dat zeg ik, zet Di Resta in die auto. Die kost waarschijnlijk wel wat, maar die brengt ook watquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:55 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Senna brengt geld mee, dat is op dit moment beter voor Renault-Lotus dan een coureur die men moet betalen en toch niet veel extra's brengt.
Bij Torro Rossoquote:Grosjean laten ze gewoon de GP2 titel pakken, die zien we volgend jaar wel in de f1.
quote:Overigens wordt Di Resta in 2015 gewoon wereldkampioen. Dat jullie dat alvast weten.
Bij Mercedes. Jaar ervoor pakt Rosberg de titel, eveneens voor Mercedes. Verder pakt Vettel hem in 2013 nog een keer en volgend jaar Alonso. Button en Lewis winnen hem nooit meer in hun carriere.
Wees maar blij dat je hem kwijt bent want lijkt me een waardeloos dingquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:49 schreef Meike26 het volgende:
Nu weet ik eindelijk waar m'n glazen bol is@Vosss
Ik bedacht me net dat Genii Capitial (eigenaar van het Renault F1 team) een joint venture is aangegaan met het Braziliaanse WWI Groep. Ik denk dat daar de werkelijke reden zit van het aanstellen van Senna, omdat ze Heidfeld vinden tegenvallen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:55 schreef vosss het volgende:
Ik ben de laatste tijd twee keer 1 maand gebanned en heb nu net weer een 3 maandenban gehad dus ik heb het even niet allemaal meer kunnen volgen hier, maar wat vinden jullie van Renault die Senna in die auto zet?
Persoonlijk denk ik dat Renault financieel gezien het veel lastiger heeft dan wat wij weten en nu kiezen voor het geld en door Senna in die auto te zetten (en wellicht later Grosjean) zeer gevaarlijk spel spelen en met deze keuze VOLLEDIG gokken op de terugkeer van Kubica om de kar te trekken daar.
Ik zou als ik Renault was Di Resta halen bij FI. Kan Hulk mooi aan de slag daar, Paul naar Renault, het jaar volmaken en mocht Kubica die terugkeer niet kunnen maken nog een jaartje bij Renault blijven en dan daarna als Schumi's contract erop zit richting Mercedes vertrekken.
Mocht Kubica wel terug komen en mocht Schumi volgend jaar alsnog niet mee doen kan Paul dan al naar Mercedes.
Dat leek mij eerlijk gezegd de beste optie voor Renault. En Grosjean, Tjsa, die gun ik ook nog wel een kans, en daar is wel een oplossing voor te vinden lijkt me. Wellicht in een Torro Rosso ofzo
Wat vinden jullie van de (in mijn ogen nogal vreemde) keuze van Renault?
Vosss, beste vriend, mag je als inwoner van de prachtige gemeente Leudal niet een paar gasten meenemen??quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:40 schreef vosss het volgende:
12 september komt Button een demo geven in het Limburgse Roggel.
Alleen toegankelijk voor mensen uit gemeente Leudal.
Laat ik nou net in die gemeente wonen.
Eigenlijk zouden ze die rembehuizingen sowieso moeyen verbieden. Die gloeiende remschijven horen toch ook bij de show, zeker in combi met regen en/of nachtraces.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Vosss, beste vriend, mag je als inwoner van de prachtige gemeente Leudal niet een paar gasten meenemen??
Ik zou hem in elk geval wel naast Rosberg willen zienquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 20:31 schreef Atreidez het volgende:
Zou DiResta niet gewoon Schumi vervangen als die stopt.. Als dat niet aan t eind van dit seizoen is, dan wel nog ergens tijdens dit seizoen
Di Resta doet het dit jaar gewoon goed. Dat hij mocht rijden bij Force India komt trouwens door Mercedes dat KERS bij het team van Vijay Mallya nu gratis levert.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 20:31 schreef Atreidez het volgende:
Zou DiResta niet gewoon Schumi vervangen als die stopt.. Als dat niet aan t eind van dit seizoen is, dan wel nog ergens tijdens dit seizoen
Jawel, bagger scheten geluid. Beetje het zelfde idee als BAR honda 6 jaar geleden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:32 schreef RingBewoner het volgende:
En het geluid van de Lotus Renault, niet te beschrijven.
Onzin. Klinkt fantastisch!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:40 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Jawel, bagger scheten geluid. Beetje het zelfde idee als BAR honda 6 jaar geleden.
Welke vind jij mooi dan?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:42 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Vorige maand in duitsland werd ik er anders niet goed van.
Niet een die er voor mij echt uit sprong. Maar ik vind het geluid van een f1 auto die zijn tractie niet kwijt kan en dan begint te klapperen niet mooi.quote:
Opmerkelijk dat dat zo lang verzwegen werd door zowel team als Webber .....quote:Mark Webber tekende contractverlenging al in Hongarije
Vanochtend werd duidelijk dat Mark Webber ook volgend seizoen zal racen voor Red Bull Racing. De Australiër werd door het Oostenrijkse team bevestigd voor 2012, maar Webber zelf had al langere tijd de zekerheid van een stoeltje. Al tijdens het raceweekend in Hongarije tekende hij het contract met Red Bull.
"Ik heb niet lang geleden getekend", vertelde Webber tijdens de persconferentie na de kwalificatie. "Het was zelfs vorig raceweekend, op de zondag. "Voor mij is het niet slecht dat mijn contract steeds met één jaar wordt verlengt. Ook het team zal het wel goed uikomen. Het is een beetje 50-50."
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 14:44 schreef Karstman het volgende:
Ik ben met hemelvaart voor het eerst op Spa geweest, met het Spaitalia event. Het leuke is dat als ik nu zo de training bekijk ik een veel beter beeld heb van hoe de baan loopt en van waar alles is.
En nog meer onder de indruk van Eau Rouge, de F1 wagens er tegenop zien vliegen als je dikke Ferrari's en Lambo's met moeite omhoog hebt zien komen. Wat me ook opvalt is dat die sportwagens allemaal remden onderaan en de F1 gewoon doorblazen.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 21:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Mooi filmpje om te zien hoe groot het verschil in snelheid is op Eau Rouge.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/94068quote:Formula 1 testing will return to Mugello next year after teams provisionally agreed for their in-season run to take place at the Italian track, AUTOSPORT can reveal.
The Formula One Teams' Association (FOTA) met on Sunday morning to discuss the venue for the single in-season test that outfits have been looking at slotting in.
Silverstone, Barcelona and Jerez were all discussed as possibilities, but high level sources have revealed that in the end it was decided that Mugello would be the best option. It is understood that some of the smaller teams are still lobbying to try and have the test at the UK venue, though the decision is thought to have been made.
The current plan is for the Mugello test to take place in the first week of May, between the final flyaway race at the start of the 2012 campaign and the first event in Europe, which is scheduled to take place in Spain on May 13.
It is understood that Mugello became the preferred option because as well as providing good quality facilities and a venue that is valuable for aerodynamic performance, Ferrari (which owns the circuit) was willing to help host the test - so it would not become too expensive for the teams.
The agreement of the Mugello test plan means that teams are now settled on their pre-season testing plans too - with 2012 running commencing at Jerez on February 7. Two further pre-season tests will take place at Barcelona from February 21-24 and March 1-4.
F1 teams are also seeking a slight tweak to the 2012 schedule, requesting that the Indian and Chinese GPs swap places on the calendar to help with the travel of freight for the opening four races of the campaign.
quote:Two separate DRS zones to be used at Monza
The FIA is to use two independent DRS zones for the first time at the forthcoming Italian Grand Prix.
At most venues this year there has been only one zone in which the overtaking device can be deployed during races, but in Montreal and Valencia two areas were set up.
At those events the two DRS zones were on consecutive straights, but with a single detection point allowing drivers to trigger their wing flap for both.
For Monza, DRS can be deployed both on the start/finish straight and between the second Lesmo and the Ascari chicane. The detection point for the first zone will be on the exit of the Parabolica, with the other between the Lesmos.
We zaten afgelopen zondag precies halverwege de Pouhon-bochten en het geratel van de Lotus Renault net voor de eerste bocht viel me meteen al op.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:32 schreef RingBewoner het volgende:
Wauw, echt een supervette dag gehad. Stond met mijn neus bovenop de schuivers van Senna en Di Resta. Echt waanzinnig. En het geluid van de Lotus Renault, niet te beschrijven.
Dan wordt het erg druk met inhalen inderdaad!quote:
"F1 Test Belgium 12-07-07" -> I was there that day!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:25 schreef vosss het volgende:
Dat dus. Ik vond dat serieus gaaf klinken.
Die test toen in 2007 op Spa was de entree ik geloof 20 euro voor de hele dag en je kon overal komen, dus ook op alle tribunes. Plekken waar je tijdens een GP met gemak honderden euro's voor betaald.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:16 schreef Mikkie het volgende:
Is het vaak druk bij die tests? Kun je dan gratis de tribunes op ofzo?
Was dat alweer zolang geledenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:54 schreef Sally het volgende:
[..]
"F1 Test Belgium 12-07-07" -> I was there that day!
Erg tof dat geluid, inderdaad![]()
Aankomend bij de parkeerplaats kon je het 'klappen' horen tussen de heuvels: gaaf![]()
![]()
![]()
(hell, eerder al: aanrijdend richting de vallei waar het circuit deels in ligt, kon je het horen![]()
)
Was m'n eerste (en tot nog toe enige) keer dat ik live bij Formule 1 was. Heb nog ca. 1.400 foto's gemaakt die dag
oh ja, 'oordopjes mee' was een goed advies![]()
![]()
Die tribune was ik snel zat zeg. Dat dak hield al het geluid tegen, en zonder oordopjes was het daar echt niet gezond om te zittenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:55 schreef vosss het volgende:
Die test toen in 2007 op Spa was de entree ik geloof 20 euro voor de hele dag en je kon overal komen, dus ook op alle tribunes. Plekken waar je tijdens een GP met gemak honderden euro's voor betaald.
Ik geloof toch niet dat dat een record is wel?quote:Wel een nieuw record dat de Duitser op zijn naam mag schrijven is dat van het meest aantal goedgemaakte plaatsen in een race. Schumacher startte van op de laatste plaats op de grid en kwam als vijfde over de finish. Maar liefst 19 plaatsen wist hij daarmee goed te maken, en liet daarbij zijn eigen ploegmaat achter hem, die nota bene in de eerste ronde aan de leiding lag.
Rubens maar heeft ie er ook 19 in gehaald daar gaat het nu omquote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik geloof toch niet dat dat een record is wel?
Er zijn er wel meer geweest die van de laatste plaats gewonnen hebben dacht ik zo
Uhuh. Wij zijn toen ook gewoon overal rondgelopen. Een keer of 4. Het hele circuit. Biertje hier, smerige hamburger daar, beetje kijken, nog een biertje, vette worst, etc etcquote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:58 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Die tribune was ik snel zat zeg. Dat dak hield al het geluid tegen, en zonder oordopjes was het daar echt niet gezond om te zitten
Alonso had er 18 in Monaco 2010. Ik dacht toch echt dat er iemand eerder al is geweest die van de laatste positie is vertrokken en gewonnen heeft.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Rubens maar heeft ie er ook 19 in gehaald daar gaat het nu om
Zelf geen auto, en weinig centen. Dus dan wordt het alweer wat lastiger.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:57 schreef vosss het volgende:
@Sally, waarom ben je niet vaker geweest? Ik bedoel Spa is om de hoek hier en Duitsland ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja............ waarom eigenlijk niet?Ik ehb er een paar in een voorbeschouwing van een paar jaar geleden gebruikt, ff zoeken op FOK!sport...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:56 schreef vosss het volgende:
Ow en post eens een deel van die foto's Sally!
Foto's zijn namelijk altijd goed
Edit: niet gevonden... Volgens mij was 't ook een (soort) special, over speciale bochten in de F1, ofzo...
En verder: foto's uitzoeken is zo'n crime...
[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 31-08-2011 14:59:31 ]Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Ik dacht Raikonen, maar dat was toen vanaf de 17e plek (japan 2005).quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:04 schreef vosss het volgende:
Alonso had er 18 in Monaco 2010. Ik dacht toch echt dat er iemand eerder al is geweest die van de laatste positie is vertrokken en gewonnen heeft.
Als dat was toen er 20 auto's meededen ipv 24 nu dan heeft die toch ook gewoon 19 plaatsen goed gemaakt?
eet dan ookquote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Uhuh. Wij zijn toen ook gewoon overal rondgelopen. Een keer of 4. Het hele circuit. Biertje hier, smerige hamburger daar, beetje kijken, nog een biertje, vette worst, etc etc
Was dat niet Button in Canada. Die lag toen op een gegeven moment laatste toch? Of gaat het puur om de startpositie?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Alonso had er 18 in Monaco 2010. Ik dacht toch echt dat er iemand eerder al is geweest die van de laatste positie is vertrokken en gewonnen heeft.
Als dat was toen er 20 auto's meededen ipv 24 nu dan heeft die toch ook gewoon 19 plaatsen goed gemaakt?
Ik mis dit best wel een beetje eigenlijk. Die uitlaatsystemen zorgen momenteel ook voor een te gek geluid, vooral bij de Renault en Mercedes. Heerlijk zo'n knerpend geluid.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:25 schreef vosss het volgende:
Dat dus. Ik vond dat serieus gaaf klinken.
Gridpositie en einduitslag gaat t om jaquote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:22 schreef kepler het volgende:
Was dat niet Button in Canada. Die lag toen op een gegeven moment laatste toch? Of gaat het puur om de startpositie?
1 2 | Pos No Driver Constructor Laps Time/Retired Grid Points 1 4 Rubens Barrichello Ferrari 45 1:25:34.418 18 10 |
quote:Turkish Grand Prix loses place on revised 2012 Formula 1 calendar
The Turkish Grand Prix has been officially dropped from next year's Formula 1 calendar, after the FIA announced the definitive 20-race schedule on Wednesday.
As AUTOSPORT revealed last month, the Turkish event was taken off the provisional calendar issued by the FIA earlier this year as part of a revised version submitted by Bernie Ecclestone.
Despite discussions between Turkish organisers and Ecclestone no deal could be reached, which means the event will now not be part of the schedule for the first time since 2005.
As part of changes approved by the FIA World Motor Sport Council in a fax vote, the Bahrain Grand Prix has been moved from its season-opening slot to take place on April 22 - much earlier in the schedule than the teams had expected in the calendar version they were shown recently.
It has been swapped with the Indian GP, which will now move to October 28. Race organisers in Delhi had wanted the event moved back because of the hot weather in April.
The season will start in Australia on March 18, and the final two races will be back-to-back events in the United States and Brazil on November 18 and 25.
2012 Formula 1 calendar
18 March Australian GP
25 March Malaysian GP
15 April Chinese GP
22 April Bahrain GP
13 May Spanish GP
27 May Monaco GP
10 June Canada GP
24 June European GP
8 July British GP
22 July German GP
29 July Hungarian GP
2 September Belgian GP
9 September Italian GP
23 September Singapore GP
7 October Japanese GP
14 October Korean GP
28 October Indian GP
4 November Abu Dhabi GP
18 November US GP
25 November Brazilian GP
Straks het 2de Amerikaanse debacle in 3 jaar. Eerst USF1GP Team America of the United nations of states ofzietsquote:Bouw Amerikaans circuit stilgelegd vanwege financiële problemen
Bouw Amerikaans circuit stilgelegd vanwege financiële problemen Amerika hoopt vanaf volgend seizoen weer op de Formule 1-kalender te staan met haar nieuwe circuit in Austin, Texas. Of het daadwerkelijk zover komt, blijft vrijwel voor elk circuit afwachten, dus ook voor Amerika.
Het laatste gerucht dat de afgelopen dagen de ronde doet, gaat over het stilleggen van de bouw van het circuit. Dat meldt de krant The American Statesman, die veel berichten ontving van bouwvakkers van het circuit, die melden dat de bouw is gestopt.
The American Statesman weet niet met zekerheid te melden waarom de bouw is gestopt, maar financiële problemen lijken aan de basis te liggen. De bouwvakkers hebben geen salaris ontvangen, net als een bedrijf dat cement levert die al enkele maanden niet zijn uitbetaald.
De hoofdaannemer, Austin Commercial, heeft vorige week alle bouwers verzocht naar huis te gaan en te wachten, omdat er geen geld meer is. Dit wordt echter betwist door circuit woordvoerder John Hahn, die meldt dat de tijdelijke stop op de planning stond. De reden zou liggen bij het feit dat het de bouw zoveel progressie heeft geboekt waardoor men nu voor op het bouwschema ligt. Dit geeft de bank, die de lening heeft verstrekt, de kans om de betalingen te innen. De bouw en de betalingen lopen op dit moment niet meer synchroon met elkaar, waardoor is besloten de bouw stil te leggen.
Een bron meldde tegenover de krant anoniem: "Mijn buurman is een bouwvakker en is verteld door een vriend, die voorman is bij het project, dat het project uit elkaar lijkt te vallen en verschillende aannemers een rechtszaak voorbereiden vanwege het niet uitbetalen voor diverse maanden achter elkaar."
Dit zinnetje doet me vermoeden dat er niks aan de hand isquote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:35 schreef Sinister-D- het volgende:
2 dingen:
1- Australië als opener! Fuck yeah![]()
2-
[..]
Straks het 2de Amerikaanse debacle in 3 jaar. Eerst USF1GP Team America of the United nations of states ofzietsEn nu dat circuit
Zou d'r ergens iets schelen bij die Amerikanen
![]()
Het is btw niet de eerste keer dat geruchten over een financieel probleem bij de bouw van het circuit. En waar vuur is is rook zeggen ze weleens.
edit: en nu ik er aan denk, dan kan die GP mooi komen te vervallen. Komt weer een plekje vrij en kan die ingenomen worden door een Franse GP. Dan blijft Spa tenminste jaarlijks op de kalenderopgelost slotje
![]()
De vriend van mijn tante zijn zoontje heeft een vriend, en die kent weer iemand die zegt dat Ecclestone zijn macht gaat overgeven aan Ross Brawn. Zo ken ik er nog wel 1quote:Mijn buurman is een bouwvakker en is verteld door een vriend, die voorman is bij het project, dat het project uit elkaar lijkt te vallen
Franse GP? Beter de Turkse GP, want dat is een echt gruwelijke baan...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:35 schreef Sinister-D- het volgende:
2 dingen:
1- Australië als opener! Fuck yeah![]()
2-
[..]
Straks het 2de Amerikaanse debacle in 3 jaar. Eerst USF1GP Team America of the United nations of states ofzietsEn nu dat circuit
Zou d'r ergens iets schelen bij die Amerikanen
![]()
Het is btw niet de eerste keer dat geruchten over een financieel probleem bij de bouw van het circuit. En waar vuur is is rook zeggen ze weleens.
edit: en nu ik er aan denk, dan kan die GP mooi komen te vervallen. Komt weer een plekje vrij en kan die ingenomen worden door een Franse GP. Dan blijft Spa tenminste jaarlijks op de kalenderopgelost slotje
![]()
Pak een pen en schrijf 'm er op.quote:
quote:Op donderdag 1 september 2011 10:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Pak een pen en schrijf 'm er op.
Doelde er natuurlijk op dat er die geruchten zijn dat er perse een Franse GP op de kalender moet van de FIA of Ecclestone. En dat ze die willen gaan laten afwisselen met Spa elke 2 jaar. Als ze dan perse een Franse GP willen hebben en er 1 GP moet komen te vervallen dan mag dat gerucht Turkije zijn, maar laat Spa met rustquote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:42 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Franse GP? Beter de Turkse GP, want dat is een echt gruwelijke baan...
Vandaag post gehad met een code.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Vosss, beste vriend, mag je als inwoner van de prachtige gemeente Leudal niet een paar gasten meenemen??
quote:Programma van 12 september*
Het programma van 12 september ziet er globaal alsvolgt uit:
12.00 uur: Toegang evenement
14.00 uur: Ontvangst Jenson Button en start van zijn rondes
14.30 uur: Start van de 3 winnende Roggelnaren in de race simulator
14.45 uur: Bekendmaking winnaar
15.00 uur: Demonstratie van Jenson Button op het parcours
15.20 uur: huldiging van de winnaar op het balkon
Hierna is er een meet & greet met Jenson Button bij de simulator op het marktplein
Op het marktplein zullen twee grote schermen naast de simulator zijn waarop iedereen die een toegangsbewijs heeft de wedstrijden kan volgen. Dus kom op tijd zodat u een goede plek heeft.
Voorafgaande en tussentijds kunt u in 1 van onze stands een drankje of hapje benuttigen.
*het programma kan nog wijzigen aangezien de voorbereidingen in volle gang zijn. Wijzigingen worden hier gepubliceerd.
quote:
Zou cool zijn!! Hoop niet dat ze bij de ingang behalve het kaartje ook nog om een bewijs vragen dat je in de gemeente woont. Ben benieuwd!quote:Op donderdag 1 september 2011 17:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Vandaag post gehad met een code.
Volgens mij heeft iedere inwoner van de gemeente diezelfde brief gekregen met een unieke code.
Vanaf 2100 uur kan ik op een website kaartjes aanvragen, 4 per huishouden en ik ben met mij en brennie, dus dan heb ik er 2 over, mits dat reserveren goed gaat
Ik ben nu aan het kijken dat ik wat extra kaartjes kan regelen van mensen die niet gaan maar wel een code hebben. De vraag is even of ze kijken naar IP-adres. Indien niet dan moet 12 kaartjes makkelijk haalbaar zijn als die site niet crashed. Een paar collega's wilde ook wel gaan, maar met een beetje geluk kan ik wel wat kaartjes overhouden voor geïnteresseerde hier als dat vanavond allemaal goed komt met reserveren.
Mocht ik inderdaad kaartjes overhouden dan meldt ik het hier
En die zijn uiteraard gratis.
Welnee joh, een kaartje is een kaartje toch?quote:Op donderdag 1 september 2011 20:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Zou cool zijn!! Hoop niet dat ze bij de ingang behalve het kaartje ook nog om een bewijs vragen dat je in de gemeente woont. Ben benieuwd!
Ik hoop hetquote:Op donderdag 1 september 2011 22:26 schreef vosss het volgende:
Ja fuck, al mn maten is het niet gelukt. Die koekebakkers hebben ook gewoon pas om 5 over 21 geprobeerd ofzo
Anyway, op dit moment zijn er sowieso 7 kaarten besproken en dat komt omdat die vrienden van mij niet snel genoeg waren. Naar alle waarschijnlijkheid willen ook nog wel een paar collega's gaan.
Ik hoop in elk geval op zn minst 2 kaartjes over te houden voor hier. Daar ga ik mn best voor doen.
damn, die marshall heeft echt geluk dat die vangrail sterk genoeg isquote:Op donderdag 1 september 2011 21:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
Elke keer die busstopchicane en de pit-ingang veranderen is ook lastig voor sommige coureurs.
Is het een beetje te bereiken met openbaar vervoer? Anders heb ik wel interesse. Voor een F1 auto kom ik zelfs uit Friesland wel naar Limburg toequote:Op donderdag 1 september 2011 22:26 schreef vosss het volgende:
Ja fuck, al mn maten is het niet gelukt. Die koekebakkers hebben ook gewoon pas om 5 over 21 geprobeerd ofzo
Anyway, op dit moment zijn er sowieso 7 kaarten besproken en dat komt omdat die vrienden van mij niet snel genoeg waren. Naar alle waarschijnlijkheid willen ook nog wel een paar collega's gaan.
Ik hoop in elk geval op zn minst 2 kaartjes over te houden voor hier. Daar ga ik mn best voor doen.
Mooi authentiek rauw opgenomen dat geluid. Na een paar rondjes achter de safety car kregen de motoren er ook hoorbaar meer moeite mee om lekker te blijven lopen.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:54 schreef RingBewoner het volgende:
Filmpje!:
Pas op met het volume.
quote:Op donderdag 1 september 2011 22:26 schreef vosss het volgende:
Ik hoop in elk geval op zn minst 2 kaartjes over te houden voor hier. Daar ga ik mn best voor doen.
Niet van de laatste, maar wel van de 22ste plaats. John Watson voor McLaren in 1983 van de 22ste naar de 1ste plek (21 plaatsen winst) en Niki Lauda werd in diezelfde race 2de (vanaf de 23ste startplek), dus ook 21 plaatsen winst.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Alonso had er 18 in Monaco 2010. Ik dacht toch echt dat er iemand eerder al is geweest die van de laatste positie is vertrokken en gewonnen heeft.
Als dat was toen er 20 auto's meededen ipv 24 nu dan heeft die toch ook gewoon 19 plaatsen goed gemaakt?
quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:06 schreef vosss het volgende:
OK zover terug had ik niet gekeken
Dus geen record van Der Schumi toch?
quote:The Spanish media is reporting that Scuderia Toro Rosso will be taken over from the Italian Grand Prix onwards by the International Petroleum Investment Company (IPIC) of the United Arab Emirates. There have been suggestions that the Faenza-based team will become known as Team UAE. The reports suggest that IPIC will use different companies which it owns as the sponsor of the team. These include the Spanish oil company Cepsa, the Falcon private Bank, Canada’s Nova Chemicals and various others. The aim is to use F1 to use F1 to highlight the company’s activities, specifically the planned expansion of Cepsa in Europe. Things have changed since the start of August when France’s Total sold its shares in the Spanish group and five of the director were thus replaced with Khadem Al Qubaisi as CEO. This was completed a few days ago and IPIC is now Cepsa’s sole shareholder. The strategy is to expand in order to consolidate its leadership in Spain’s energy sector and to turn the company into a global player. This strategy will clearly be good news for Jaime Alguersuari and also helps to explain why Red Bull has placed Daniel Riciardo at HRT, rather than putting him into Toro Rosso.
We have heard suggestions that a new team factory is already under construction in the Middle East. Logically, if this is happening it will be at the Yas Island circuit and will have direct access to the facility. This would make sense as the team’s current facilities are split between the old factory in Faenza and a windtunnel department in Bicester, England.
We await developments with interest.
Ik voel een Toyotatje aankomen..quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:18 schreef sasquatsch het volgende:
STR verkocht aan Arabische investeerders ?
[..]
Was ik toch mooi op tijd met die 3 codesquote:De 5000 gratis toegangskaarten voor het Formule-1 evenement in Roggel waren donderdagavond in 3 minuten tijd vergeven. Inwoners van Roggel konden met een unieke code een vrijkaart bestellen.
Yup, erg mooi!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dit filmje laat redelijk realistisch horen hoe je het geluid beleeft vanaf de kant. Ook aan het begin het gejank in de verte als ze vanaf Les Combes naar beneden komen.![]()
Als het toevallig daarna even stil is hoor je ze 20 seconden later weer bij Blanchimont omhoog scheuren.
Pirelli gebruikt dat chassis voor hun banden te testen/ontwerpenquote:Op zondag 4 september 2011 11:41 schreef LWD-Godius het volgende:
Weet iemand wat er nu met het Toyota TF110 chassis gedaan wordt en in wiens handen het nu is?
Kunnen de achterhoede teams niet beter dit ontwerp als basis nemen voor het ontwerp voor hun nieuwe wagen (2012) ipv het inferieure chassis wat ze nu gebruiken? (HRT/Virgin)
Bron: wikiquote:Chassis purchase attempts
Various teams have attempted to purchase the Toyota TF110 chassis for use in Formula One. The first attempt at using the car came from Serbian based outfit Stefan GP. The team, led by Zoran Stefanovic bought into the old Toyota F1 project for their technical knowledge.[6] The team had hoped to purchase the TF110s to use in the 2010 season.[7] One of the TF110s was painted red, and fired up for the first time on February 19.[8] The team had intended to launch and test its car on 25 February regardless of whether or not its application to the grid was successful.[9] The test was scheduled to take place at Portimao,[10] with Kazuki Nakajima at the wheel. However Stefan GP were refused entry to race in F1, and never given official F1 specification tyres by Bridgestone.
Hispania Racing, already in F1 considered buying the chassis following their split with car designers Dallara. Their boss Jose Ramon Carabante made several visits to Cologne but never sealed a deal to buy.[2][11] Durango also considered purchasing the units for use in the 2011 Formula One season but they were not given an entry slot for the season.[12]
Vanaf deze plek kun je mooi zie hoe hard een F1 kan remmen denk ik. Althans die Williams in je filmpje die probeert aan te sluiten gaat vol in de ankers zo te zien.quote:Op zondag 4 september 2011 13:12 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Yup, erg mooi!
Mijn filmpje overigens
Denk dat het echt om 19 auto's inhalen is.quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet van de laatste, maar wel van de 22ste plaats. John Watson voor McLaren in 1983 van de 22ste naar de 1ste plek (21 plaatsen winst) en Niki Lauda werd in diezelfde race 2de (vanaf de 23ste startplek), dus ook 21 plaatsen winst.
Remmen weet ik niet, je hoort ze daar 1 keer terugschakelen (mooi man, dat geluid van die blown difusser).quote:Op zondag 4 september 2011 19:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Vanaf deze plek kun je mooi zie hoe hard een F1 kan remmen denk ik. Althans die Williams in je filmpje die probeert aan te sluiten gaat vol in de ankers zo te zien.
Of laten ze tijdens de race alleen het gas los?
Ik zat net een bocht verder trouwens.
quote:Het Spaanse HRT-team heeft bevestigd dat Narain Karthikeyan terug zal keren bij het team voor de Grand Prix van India. De Indiër heeft dit voornamelijk te danken aan zijn sponsorovereenkomst met Hero Motors.
Na de Europese Grand Prix werd Karthikeyan op een zijspoor gezet door HRT. Red Bull-protegé Daniel Ricciardo kreeg de voorkeur om naast Vitantonio Liuzzi te rijden. Ondanks het verlies van zijn racestoeltje bleef Karthikeyan zich wel op de vrijdagen tijdens de Grands Prix inzetten voor zijn team.
Karthikeyan hoopt met de mogelijkheid om als Indiër te rijden tijdens de eerste Indiase Grand Prix ooit, de interesse te wekken van bedrijf uit zijn land om zo een langer vervolg aan zijn Formule 1-carrière te geven.
"Vandaag is er een belangrijke stap gezet in de juiste richting, voor autosport in mijn land. Het heeft lang geduurd tot de Formule 1 bekend werd in mijn land. Sinds mijn debuut zijn er meer kijkers gekomen en je merkt dat er meer bedrijven de sport en dus ook mij willen steunen. Ondanks dat de Formule 1 nog in haar kinderschoenen staat in India, heeft het de mogelijkheid om een hele grote sport in ons land te worden. Ik hoop dat ik met de steun van Hero Motors in staat kan zijn om nieuwe mijlpalen te bereiken de komende periode", aldus Narain Karthikeyan.
Of Karthikeyan de plek van Liuzzi of Ricciardo in zal nemen tijdens zijn thuisrace is nog niet door het team bekend gemaakt.
Let vooral even op het vet gedrukte.quote:Bandenfabrikant Pirelli wil opnieuw de bandenregels in de Formule 1 iets aan gaan passen. De Italiaanse rubbermaker kondigde eerder al aan de harde band in de ban te doen en die te vervangen door een zachter exemplaar en nu wil het bedrijf iets doen aan het verspillen van banden.
Coureurs krijgen per raceweekend de beschikking over elf sets banden, verdeeld in vijf sets zachte banden en zes sets harde banden. Pirelli wil dit omdraaien omdat blijkt dat niet alle harde banden in een weekend ingezet worden. Dit rubber moet wel naar de wedstrijden meegenomen worden, maar zal na een evenement ongebruikt retour gaan en vernietigd worden. Door meer zachte banden in te zetten zal dit probleem verminderen.
Niet alle Formule 1-teams staan echter niet te springen om een setje harde banden in te ruilen voor een extra set zachte, ondanks dat Pirelli hiermee het probleem oplost dat renstallen in het derde deel van de kwalificatie binnen houden om zo banden te sparen. Ook wordt zo iets gedaan aan het klagen over het gebrek aan banden, terwijl een setje harde banden onaangeraakt in de pitbox blijft liggen. Pirelli overweegt daarom naar de FIA te gaan om zo te proberen de regels aan te passen. Een tweak naar vijf sets harde en vijf sets zachte banden is ook niet uitgesloten, omdat dit de rubbermaker geld bespaart.
Tuurlijk gaat 'm dat lukken!quote:Barrichello gaat in 2012 voor de wereldtitel.
Rubens Barrichello wil volgend seizoen wereldkampioen worden. “Dat meen ik serieus, ik denk dat het mogelijk is.”
De 39-jarige Barrichello maakt een beroerd seizoen mee. Vier punten heeft hij, en het ziet er niet naar uit dat er dit jaar nog veel te redden valt. “Wat moet ik doen?”, zegt Barrichello in gesprek met Formule 1. “Ik kan moeilijk zeggen: verdomme, ik geef het op. Klagen helpt nu ook niet meer. Het team weet ook wel dat de auto beroerd is zonder dat ik daar steeds weer over begin.”
Daarom heeft Barrichello zijn vizier gericht op 2012. In dat jaar hoopt de routinier zijn twintigste Formule 1-seizoen te beginnen. De lat ligt hoog. “Ik wil volgend jaar wereldkampioen worden”, zegt hij. “Mensen verklaren me mischien voor gek, maar kijk wat er in 2009 gebeurde met Brawn GP. Niemand gaf een cent voor dat team.”
Voorlopig moet Barrichello eerst nog maar eens zien of hij er wel bij is in 2012. Aan het eind van dit seizoen loopt zijn contract af en hoewel Williams heeft aangegeven graag door te willen met Barrichello, zijn er kandidaten met een sponsorbudget die op het plekje van de Braziliaan azen. Een van hen is de Nederlander Giedo van der Garde.
Het duurde even, maar we hebben de opvolger van Coulthard gevonden. 2012 gaat inderdaad gewoon het seizoen van Rubens worden. Kan niet missen.quote:Op maandag 5 september 2011 20:11 schreef Sinister-D- het volgende:
Als we dan toch in de categorie WTF! zitten dan gooien we deze er ook nog in
[..]
Tuurlijk gaat 'm dat lukken!
Met dat chassis zou een team als HRT denk ik nog voor de Williams eindigen.quote:Op zondag 4 september 2011 16:28 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Pirelli gebruikt dat chassis voor hun banden te testen/ontwerpen
Edit: niet dus. Die gebruiken het '09 chassis.
Als ik dit lees heeft Toyota 'm zelf nog in bezit.
[..]
Bron: wiki
Nou, veel minder kosten...quote:Op zondag 4 september 2011 21:46 schreef nils7 het volgende:
Vraag me af waarom honda, toyota en bmw niet gewoon als motorenleverancieren zijn gebleven.
Veel minder kosten en toch nog exposure.
Voor een nieuw seizoen toch wel?quote:Op maandag 5 september 2011 23:29 schreef JohnB52 het volgende:
Motoren mogen toch juist niet doorontwikkeld worden?
Dit dus. Weg met die vent evenals Trulli. Hebben eervol gereden maar kunnen duidelijk niet meer mee. Maak ruimte voor talent en ga lekker in DTM rijden ofzo.quote:
Een band is gemaakt voor en afgestemd op een baan. Niet gebruikt = verder onbruikbaar.quote:Op maandag 5 september 2011 18:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Let vooral even op het vet gedrukte.
F1 moet groener worden maar ze vernietigen wel banden, terwijl ze niet gebruikt zijn.
WTF.............
Daar zijn geen stoeltjes meer want heidfeld gaat daar al heenquote:Op dinsdag 6 september 2011 01:11 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dit dus. Weg met die vent evenals Trulli. Hebben eervol gereden maar kunnen duidelijk niet meer mee. Maak ruimte voor talent en ga lekker in DTM rijden ofzo.
Dat een compound afgestemd is op een baan kan ik me niet voorstellen. Banden zijn ook niet onbruikbaar na een weekend, maar wel onbruikbaar voor eerlijke competitie.. Kan me wel voorstellen dat voor eerlijke concurrentie je alle banden uit 1 weekend uit 1 productieproces wil hebben, zodat verschillen in productiesamenstelling, hoe klein ook, geen invloed hebben.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:08 schreef Googolplexian het volgende:
Een band is gemaakt voor en afgestemd op een baan. Niet gebruikt = verder onbruikbaar.
Recyclen die handel, dus (moet je ze wel eerst voor vernietigen).
Eerder op weersomstandigheden denk ik dan, ze zullen voor een droog warm land een ander soort band meenemen dan naar een koud land met hoge luchtvochtigheid ofzo. En dan kan ik me best voorstellen dat als je de banden voor land A meeneemt naar land B je ze daar na 1 rondje kapot rijdtquote:Op dinsdag 6 september 2011 10:27 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Dat een compound afgestemd is op een baan kan ik me niet voorstellen. Banden zijn ook niet onbruikbaar na een weekend, maar wel onbruikbaar voor eerlijke competitie.. Kan me wel voorstellen dat voor eerlijke concurrentie je alle banden uit 1 weekend uit 1 productieproces wil hebben, zodat verschillen in productiesamenstelling, hoe klein ook, geen invloed hebben.
Dat was vroeger zo, maar dat is dus niet de bedoeling meer nu vanwege de kostenbesparing zo ver ik weet.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:08 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Een band is gemaakt voor en afgestemd op een baan. Niet gebruikt = verder onbruikbaar.
Recyclen die handel, dus (moet je ze wel eerst voor vernietigen).
Haha maar je snapt mijn punt. Barri kan vast wel ergens een talkshow vullen in Brazillie.quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar zijn geen stoeltjes meer want heidfeld gaat daar al heen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |