Inderdaad, laten we het een leuk topic houdenquote:Op woensdag 8 december 2010 16:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik stel voor om in dit deel geen fotos te plaatsen van Ecclestone en zijn recentelijk verkregen aangezicht.
Misschien zijn ze uit op een tweede team en betere samenwerking a la Red Bull. Je zou een hoop kosten kunnen besparen, kijk maar naar gebruik van hetzelfde chassis e.d. wat Red Bull doet.quote:Op woensdag 8 december 2010 16:46 schreef nils7 het volgende:
Geinig volgens mij rijden ze beide ook met Renault motoren....
Dat wordt in de nieuwe Concorde Agreement een stuk moeilijker, met name het delen van een bepaald onderdeel.quote:Op woensdag 8 december 2010 16:57 schreef LeXX het volgende:
[..]
Misschien zijn ze uit op een tweede team en betere samenwerking a la Red Bull. Je zou een hoop kosten kunnen besparen, kijk maar naar gebruik van hetzelfde chassis e.d. wat Red Bull doet.
Wellicht is eea deel van een samenwerkingsverband?
quote:Lotus Cars, for its part, appears not to be overly concerned about the existence of a second team diluting its brand. Their view is that only one of the teams is affiliated with Lotus, and the other one is providing free advertising for it.
Ik bewonder je optimisme, maar dat gaat 'm echt niet wordenquote:Op woensdag 8 december 2010 16:57 schreef LeXX het volgende:
[..]
Misschien zijn ze uit op een tweede team en betere samenwerking a la Red Bull. Je zou een hoop kosten kunnen besparen, kijk maar naar gebruik van hetzelfde chassis e.d. wat Red Bull doet.
Wellicht is eea deel van een samenwerkingsverband?
En daar raak je precies het punt waar deze discussie om gaat. In jouw benadering is McLaren niet het McLaren van vroeger omdat daar nu andere mensen eigenaar van zijn, dan toen Bruce McLaren het team oprichtte.quote:Op woensdag 8 december 2010 17:25 schreef Migue het volgende:
sasquatsch, wat je post in het vorige topic betreft, daar heb je gelijk in. Alleen snap ik het punt niet dat je met de vergelijking met Renault en Mercedes-Benz wil maken. Renault en Mercedes-Benz hadden/hebben beide de steun van de daadwerkelijke autofabrikant. Natuurlijk was Renault F1 geen Renault Sport meer en is Mercedes-Benz Grand Prix geen Mercedes-Benz Rennabteilung, maar dat ondersteunt alleen maar mijn mening, dat papiertjes niets zeggen en het gaat om de mensen/bedrijven achter het team.
Verder is het zo overnemen van een team wel wat zwakjes. Als Group Lotus echt had willen schitteren hadden ze vorig jaar gewoon een aandeel in 1Malaysia F1 genomen zoals ze nu met Renault F1 hebben gedaan en hun zin doorgedrukt. Hadden ze met Tony Fernandes in huis misschien zelfs wel Team Lotus eindelijk terug kunnen krijgen. Hetzelfde geldt overigens ook voor de altijd bla die bla van Force India, met hun "kijk ons eens een nieuw team zijn!" Dat zijn ze niet.
[..]
Ik bewonder je optimisme, maar dat gaat 'm echt niet worden
quote:Team Lotus looks likely to ditch its plans for a black and gold livery in 2011 following confirmation of Group Lotus' collaboration with the separate Renault outfit.
..
As the news broke, fans of Fernandes' Team Lotus urged the Malaysian outfit to simply stick with green and yellow.
Mike Gascoyne's secretary duly took a poll, showing 77 per cent support for retaining the current colours, while only 15 per cent want the next car to be black.
"Seems pretty conclusive," said technical boss Gascoyne.
Imo is het als het een voortzetting is van dezelfde juridische entiteit. Net als het bedrijfsleven.quote:Op donderdag 9 december 2010 10:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En daar raak je precies het punt waar deze discussie om gaat. In jouw benadering is McLaren niet het McLaren van vroeger omdat daar nu andere mensen eigenaar van zijn, dan toen Bruce McLaren het team oprichtte.
autosport.comquote:Lotus Renault: Petrov is first choice
By Edd Straw Thursday, December 9th 2010, 12:41 GMT
Vitaly Petrov is the re-branded Lotus Renault team's first choice to partner Robert Kubica next season, but he must convince the team that he has the focus to perform consistently in 2011, according to team co-owner Gerard Lopez.
The 26-year-old Russian is set to re-sign for a second season with the team after scoring 27 points during his rookie year. But Lopez believes that he must still demonstrate that he has what it takes to deliver results every weekend.
autosport.com
"Our preferred choice at this stage is to continue with Vitaly, but he has to sit down with us," Lopez told AUTOSPORT.
"Vitaly was having an operation last week, so he didn't have time to sit down with [team principal] Eric Boullier and the engineers.
"The situation is that we will make the decision based on that discussion with Vitaly and his understanding of what it means if he stays at the team.
"Our expectation is that he can do what he did in Hungary or Abu Dhabi more consistently. We know that he has got the speed, but we also know that he sometimes lacks the focus to deliver on a full weekend. If we stay with Vitaly, he has to be able to do that more consistently."
The deal with Lotus Cars to re-brand the team will not change Petrov's situation, and the desire to further exploit business opportunities in Russia will not hurt his chances.
Boullier believes that Petrov is a strong candidate, but that others remain in contention.
"The process will remain the same," said Boullier of the driver decision. "We are clearly considering different options, but Vitaly is one of the strong ones and could remain.
"I would definitely like to fix everything before Christmas."
Volgens mijn benadering is dat absoluut niet het geval. McLaren is nu een fusie van Project Four en Team McLaren. Om precies dezelfde reden waarom Force India gewoon Jordan Grand Prix met een andere naam en eigenaar is.quote:Op donderdag 9 december 2010 10:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En daar raak je precies het punt waar deze discussie om gaat. In jouw benadering is McLaren niet het McLaren van vroeger omdat daar nu andere mensen eigenaar van zijn, dan toen Bruce McLaren het team oprichtte.
Dat is een verschil van inzicht. Ik vind het om meer dingen gaan dan een papiertje alleen. Het bedrijf en personen achter een team telt daarbij voor mij heel zwaar. Ook wat er vanuit het verleden meegenomen wordt. Daarom snap ik niet dat mensen die helemaal voor 1Malaysia F1 zijn, helemaal tegen Group Lotus kunnen zijn. Behalve dat het pesterij van Dany Bahar is, zie ik totaal niet hoe je wel een team kan steunen dat niet meer Team Lotus is dan het papiertje dat de Tune Group van David Hunt heeft gekocht, maar het bedrijf dat vroeger Team Lotus was minus de papierwinkel, zo ter zijde kunnen schuiven. Als Tony Fernandes afgelopen seizoen als 1Malaysia F1 had gereden en vandaag bekend had gemaakt zich Team Lotus te gaan noemen, was het precies andersom geweest.quote:De vraag is dus wanneer een team een voortzetting van een andere team (dat bestaat of ooit bestaan heeft) is.
Is het dezelfde eigenaar (zie Renault en Mercedes) of dezelfde naam met een andere eigenaar (Team Lotus, McLaren)? Of is het de inschrijving bij de FIA (oftewel Mercedes is eigenlijk hetzelfde als Tyrrell)?
Ik denk niet dat daar een eenduidig antwoord op is. Daarom ga ik uit van dezelfde eigenaar of dezelfde naam. Dus is imho het nieuwe Team Lotus een voortzetting van het oude Team Lotus (al is het natuurlijk niet hetzelfde team) en is het huidige Renault een voortzetting van het Renault van de jaren '70 (wat weer niet hetzelfde team is). En is Force India dus geen Jordan, ook al zijn ze daaruit ontstaan.
Dan is Renault dus Toleman en niet het Renault van de jaren '70 en '80. Zelfde met Mercedes, wat volgens jou dus Tyrrell is en niet het Mercedes van de jaren '50. Ofwel je spreekt jezelf tegen ofwel ik begrijp je niet (wat me waarschijnlijker lijkt).quote:Op donderdag 9 december 2010 19:57 schreef Migue het volgende:
[..]
Volgens mijn benadering is dat absoluut niet het geval. McLaren is nu een fusie van Project Four en Team McLaren. Om precies dezelfde reden waarom Force India gewoon Jordan Grand Prix met een andere naam en eigenaar is.
Ik snap je redenering hier en ben het er wel mee eens dat het om meer gaat dan alleen de naam. Het liefst zou ik de twee weer samen zien, zoals het voor de verkoop van de Lotus Groep aan GM was. Maar daar wil Danny Bahar niet aan. Die kiest liever voor het overnemen van Renault dan het team dat al de naam Lotus draagt over te nemen, waar ze zelf een samenwerking mee zijn aangegaan (iets waar Danny Bahar op tegen was, maar toen had hij nog niet de positie die hij nu heeft).quote:[..]
Dat is een verschil van inzicht. Ik vind het om meer dingen gaan dan een papiertje alleen. Het bedrijf en personen achter een team telt daarbij voor mij heel zwaar. Ook wat er vanuit het verleden meegenomen wordt. Daarom snap ik niet dat mensen die helemaal voor 1Malaysia F1 zijn, helemaal tegen Group Lotus kunnen zijn. Behalve dat het pesterij van Dany Bahar is, zie ik totaal niet hoe je wel een team kan steunen dat niet meer Team Lotus is dan het papiertje dat de Tune Group van David Hunt heeft gekocht, maar het bedrijf dat vroeger Team Lotus was minus de papierwinkel, zo ter zijde kunnen schuiven. Als Tony Fernandes afgelopen seizoen als 1Malaysia F1 had gereden en vandaag bekend had gemaakt zich Team Lotus te gaan noemen, was het precies andersom geweest.
quote:HRT, the least competitive team in Formula One this year, is for sale.
The Spanish sports newspaper AS reports that despite the new investment of former Telefonica boss Juan Villalonga, the Hispania team is "in a delicate situation" as the 2011 season looms.
The shock split with its new car builder partner Toyota Motorsport has left HRT with "no car, no base, no drivers, no sponsors -- only a Cosworth engine," the report said.
There seems no solution to the problems and using the 2010 Dallara-designed car again is likely to leave the drivers afoul of the new 107 per cent qualifying rule, "so (owner) Jose Ramon Carabante and his equity partners have put up the team for sale".
Diario AS said the recent arrival of Villalonga's investment had triggered a new round of talks with potential investors mainly in the US and South America, but still no deals were done.
"It is evident that if Carabante finds a buyer he will dispose of the team," the report added.
Earlier this week, team boss Colin Kolles said he is in no rush to appoint a pair of drivers for 2011.
"We are not necessarily in a hurry, the deadline is three days before the first race," he told Italian website 422race.com.
"The 2011 car?" he added. "We will have one. And we are in the process of manufacturing it."
Nieuwe teams zijn altijd wel leuk om te volgen, maar dit was inderdaad niks. Hopelijk biedt dit kansen voor Stefan GP.quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:11 schreef Toekito het volgende:
echt missen doet niemand HRT, de enige reden dat de meeste naar ze uit keek was de naam Senna.
Preciesquote:Op vrijdag 10 december 2010 11:21 schreef Big-Ern het volgende:
En er IS gewoon bijna niks te koop!Het team heeft praktisch niets.
Dat is ook een lege hulsquote:Op vrijdag 10 december 2010 11:23 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Nieuwe teams zijn altijd wel leuk om te volgen, maar dit was inderdaad niks. Hopelijk biedt dit kansen voor Stefan GP.
Of iemand moet alsnog de Toyota bolide kopen!quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:30 schreef Big-Ern het volgende:
En dan de boel(lees: licentie) ook nu pas te koop zetten. Er is geen tijd meer om een fatsoenlijke auto te ontwerpen en te bouwen. Nee, volgend jaar dus een team minder op de grid.
een hoop schimmige lui in het bestuur.quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:21 schreef Big-Ern het volgende:
En er IS gewoon bijna niks te koop!Het team heeft praktisch niets.
Ik hoop dat mijn Held zo wijs is om het juist "niet" te kopenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |