Ik zie niksquote:Op maandag 30 augustus 2010 21:27 schreef ElmarO het volgende:
Je bent wel erg enthousiast geweest met het kopiëren van de wiki.Heb overigens nog even snel een aanpassing gedaan aan de OP. Er ontbraken nog wat links naar eerdere topics.
http://www.gpupdate.net/n(...)-zichzelf-te-danken/quote:Dennis: "Vettel heeft dit aan zichzelf te danken"
30 augustus 2010
Sebastian Vettel mag dan tot de allersnelste coureurs van het veld behoren, hij verliest steeds vaker zijn hoofd als het er even écht om gaat. Dat zagen we in Istanbul, Silverstone, Hongarije en afgelopen zondag dus in de Belgische Grand Prix op Spa-Francorchamps. De manier waarop hij Jenson Button uit de race reed, kon niet rekenen op veel waardering van oud McLaren-teambaas Ron Dennis, die tegenover GPUpdate.net maar weer eens een oud race-gezegde van stal haalde.
Dennis komt zo eens in de zoveel tijd naar een race en zag in België hoe Button onbeholpen van de baan werd gereden door Vettel, die na afloop ook alle schuld op zich nam. "Het is makkelijk om te zeggen dat dit een race-ongeluk is", aldus de immer welbespraakte Brit. "Dat is de gemakkelijkste weg. Maar feit is dat Sebastian steeds te ongeduldig is. Kijk maar naar het incident met zijn eigen teamgenoot, of toen hij zichzelf uit de race gooide. Het is goed om je best te doen en competitief te zijn, maar er zijn zoveel oude gezegden in de racerij en eentje die erg op hem van toepassing is, is 'to finish first, first you have to finish'. Dat moet een coureur begrijpen."
"Als hij dit jaar niet kampioen wordt en hij vraagt zich af hoe dat is gekomen, zou hij eerst eens bij zichzelf te rade moeten gaan. Je kan zelf van de baan gaan, maar als je je eigen teamgenoot of iemand van een ander team meeneemt, is dat heel iets anders. Het ongeluk was volledig te voorkomen en hij had geluk dat hij alleen maar een drive through kreeg."
Jammer dat ook hij net als Whitmarsh dan over een hogere straf gaat zeikenquote:Op maandag 30 augustus 2010 21:34 schreef Atreidez het volgende:
En nog even wat olie op t vuur
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)-zichzelf-te-danken/
Drive-through was een prima straf, hij kegelt toch iemand uit de wedstrijd (WK zelfs??) door een onbezonnen actiequote:Op maandag 30 augustus 2010 23:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jammer dat ook hij net als Whitmarsh dan over een hogere straf gaat zeiken
Dat vind ik dus ook, maar dat was volgens het McLaren management niet voldoendequote:Op maandag 30 augustus 2010 23:56 schreef kepler het volgende:
[..]
Drive-through was een prima straf, hij kegelt toch iemand uit de wedstrijd (WK zelfs??) door een onbezonnen actie
Hopelijk kan hij sportief gezien wraak nemen in Monza, ik gun het hem wel
Drive through is de standaardstraf voor "causing an avoidable collision". En als de veroorzakende coureur voordat de straf uitgedeeld wordt uitvalt, wordt het omgezet in een grid penalty voor de volgende race. Is de afgelopen jaren wel vaker uitgedeeld voor zoiets (Nakajima vs Kubica in Bahrein 2008, Kovalainen vs Webber in 2008, Massa vs Hamilton in Japan 2008, Hamilton vs Raikkonen in Canada 2008, Webber vs Barrichello in Duitsland 2009)quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 00:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook, maar dat was volgens het McLaren management niet voldoende
Het is ook een terechte straf vind ik. Het feit dat Vettel zijn titelkansen hiermee vergooit is al aanzienlijk.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Drive through is de standaardstraf voor "causing an avoidable collision". En als de veroorzakende coureur voordat de straf uitgedeeld wordt uitvalt, wordt het omgezet in een grid penalty voor de volgende race. Is de afgelopen jaren wel vaker uitgedeeld voor zoiets (Nakajima vs Kubica in Bahrein 2008, Kovalainen vs Webber in 2008, Massa vs Hamilton in Japan 2008, Hamilton vs Raikkonen in Canada 2008, Webber vs Barrichello in Duitsland 2009)
Belachelijk,dan moet Nederland ook maar een duit in het zakje doen..quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:42 schreef Atreidez het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)elijk-tweejaarlijks/
dat zou echt jammer zijn, het blijft toch een van de vetste banen op de kalender om races op te zien.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:42 schreef Atreidez het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)elijk-tweejaarlijks/
Bij Vettel is het een combinatie van domme fouten (3, Turkije, Hongarije, Belgie) en pech (4, Bahrein, Australie, Spanje en Engeland). Zonder een van de twee zou hij dik aan de leiding staan van het kampioenschap.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:30 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Het is ook een terechte straf vind ik. Het feit dat Vettel zijn titelkansen hiermee vergooit is al aanzienlijk.
Hij kan niet door blijven gaan met dit soort inhaalmanoeuvres natuurlijk
Vertaald uit het Fransquote:Het geheim van de Red Bull RB6
Praat over flexibele vin van Red Bull en Ferrari F10 RB6 simplistisch is, het magazine Sport Auto, aan de gehele voorzijde van beide auto's worden vervormd. Naar Boedapest ten minste ...
Het geheim van de Red Bull gemaakt dagen
1 - Een hoge snelheid, een onderdeel van de vloer (aka T-lade) dateert van enkele centimeters. Dit wordt mogelijk gemaakt door het feit dat de plank onder de auto is samengesteld uit drie delen, een besluit van de Manufacturers Association in 2009 de kosten te drukken (eerder dan het wijzigen van de volledige raad van bestuur voor de schade. Het wordt niet kan veranderen dat deel). Deze afdeling zorgt voor een regelgevende onzekerheid: het kan genereren een gezamenlijke.
2 - Zodra de T-lade is weer in elkaar gezet, al voordat de auto kan worden verlaagd door het gebruik van speciale shock. Dat is de reden waarom de vleugel neemt een "duik". Deze beweging laat haar centrale gedeelte, waarvan de hoogte vanaf de grond tot aan de halte is ingegeven door de verordening, de aanpak van de start-en landingsbaan. Deze verlaging voorzijde is zodanig dat wanneer de T-lade roerloos bleef, zal het neerstorten op de grond.
3 - De voorvleugel vervormt ook ten opzichte haar ledematen, waardoor de twee verticale vinnen, om de aanpak van de grond. Volgens schattingen van McLaren, de algemene verlaging van 1 mm geeft een stijging van de aërodynamische efficiëntie van 1%. Red Bull op het voorste deel is gebaseerd 22mm in vergelijking met de MP4-25 en de laagste drift 8mm.
Ik zou daaraan willen toevoegen van een video uitleg over de hierboven beschreven systeem kan de oorzaak van de botsing tussen Vettel en Button in de GP van België te worden.
Ik hoop toch dat dit artikel ook in het NL verschijnt, want dit is wel heel erg....quote:
Zoals ik het begrijp zorgt een werking van de drie-delige bodemplaat op hoge snelheid ervoor dat de voorvleugel kan zakken.quote:Talk about flexible fin of Red Bull and Ferrari F10 RB6 is simplistic, the magazine Sport Auto, the entire front of both cars to be deformed. To Budapest at least ...
The secret of the Red Bull made days
1 - A high speed, a component of the floor (aka T-tray) dates back several inches. This is made possible by the fact that the plank underneath the car is composed of three parts, a decision by the Manufacturers Association in 2009 to contain costs (rather than changing the complete board for damage. It becomes can not change that part). This division creates a regulatory uncertainty: it can generate a joint.
2 - Once the T-tray is recovered, while the front of the car can be lowered through the use of special shock. That is why the wing adopts a "dive". This movement allows its central section, whose height from the ground to the stop is dictated by the regulation, to approach the runway. This lowering front is such that if the T-tray remained motionless, it will crash into the ground.
3 - The front wing also deforms towards its extremities, allowing the two vertical fins, to approach the ground. According to estimates by McLaren, the general lowering of 1 mm gives a gain in aerodynamic efficiency of 1%. Red Bull On the front section is based 22mm compared to the MP4-25 and the lowest drift 8mm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |