abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85887257


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 |


Openingsposts van de Grands Prix van het seizoen 2010:
2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1
2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1

Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen seizoen 2009:
2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir
Grand Prix van Spanje 2009
Formula1 Grand Prix de Monaco 2009
2009 Formula 1 ING Turkish Grand Prix
2009 Formula 1 Santander British Grand Prix
2009 Formula 1 Santander German Grand Prix
2009 Formula 1 ING Hungarian Grand Prix
2009 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe
2009 Formula 1 ING Belgian Grand Prix
2009 Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia
2009 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix
2009 Formula 1 Fuji Television Japanese Grand Prix
2009 Formula 1 Grande Premio Petrobras do Brasil
2009 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix

Eindstanden 2009
Eindstanden F1-kampioenschap

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Scuderia Toro Rosso
- Red Bull Racing
- Williams
- Mercedes GP
- Force India
- Campos Meta 1
- Lotus F1 Racing
- Virgin Racing
- US F1 Team (US F1 racet niet in 2010)
- Stefan GP (StefanGP racet niet in 2010)

Wie staan er in 2010 aan de start

McLaren
01. Jenson Button WDC 2009
02. Lewis Hamilton

Mercedes GP WCC 2009 als BrawnGP
03. Michael Schumacher
04. Nico Rosberg

Red Bull Racing
05. Sebastian Vettel
06. Mark Webber

Ferrari
07. Felipe Massa
08. Fernando Alonso

Williams
09. Rubens Barrichello
10. Nico Hülkenberg

Renault
11. Robert Kubica
12. Vitaly Petrov

Force India
14. Adrian Sutil
15. Vitantonio Liuzzi

Scuderia Toro Rosso
16. Sébastien Buemi
17. Jaime Alguersuari

Lotus F1 Racing
18. Jarno Trulli
19. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
20. Karun Chandhok
21. Bruno Senna

Sauber
22. Pedro de la Rosa
23. Kamui Kobayashi

Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Lucas di Grassi

• US F1 racet niet in 2010;
• StefanGP racet niet in 2010.

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2010 Topic en de voorlopige entry list van de FIA.

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport.com

Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief):
- Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2)
- Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series)
- Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009))
Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting Regulations
- [pdf] 2010 F1 Sporting Regulations - published on 11.02.2010 showing alterations

Technical Regulations 2009/2010
- [pdf] 2010 F1 Technical Regulations - published on 11.02.2010 showing alterations

Gerelateerde reguleringen
O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA

Testschema


De kalender voor 2010 met 19 races


Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009
Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

Artikelen over KERS
Artikel 1
Artikel 2
over KERS (Duitstalig)

Artikel(en) over aerodynamische wijzingen
Artikel 1

BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!

*onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2010

De OP is hier te vinden

[ Bericht 17% gewijzigd door Atreidez op 30-08-2010 21:31:00 ]
Where facts are few, experts are many.
pi_85887432
Je bent wel erg enthousiast geweest met het kopiëren van de wiki. :P Heb overigens nog even snel een aanpassing gedaan aan de OP. Er ontbraken nog wat links naar eerdere topics.
pi_85887482
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:27 schreef ElmarO het volgende:
Je bent wel erg enthousiast geweest met het kopiëren van de wiki. :P Heb overigens nog even snel een aanpassing gedaan aan de OP. Er ontbraken nog wat links naar eerdere topics.
Ik zie niks O-)
Where facts are few, experts are many.
pi_85887523
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:28 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ik zie niks O-)
Hmm, toch maar een nieuwe bril gaan kopen. ;(
pi_85887749
En nog even wat olie op t vuur :P

quote:
Dennis: "Vettel heeft dit aan zichzelf te danken"
30 augustus 2010

Sebastian Vettel mag dan tot de allersnelste coureurs van het veld behoren, hij verliest steeds vaker zijn hoofd als het er even écht om gaat. Dat zagen we in Istanbul, Silverstone, Hongarije en afgelopen zondag dus in de Belgische Grand Prix op Spa-Francorchamps. De manier waarop hij Jenson Button uit de race reed, kon niet rekenen op veel waardering van oud McLaren-teambaas Ron Dennis, die tegenover GPUpdate.net maar weer eens een oud race-gezegde van stal haalde.

Dennis komt zo eens in de zoveel tijd naar een race en zag in België hoe Button onbeholpen van de baan werd gereden door Vettel, die na afloop ook alle schuld op zich nam. "Het is makkelijk om te zeggen dat dit een race-ongeluk is", aldus de immer welbespraakte Brit. "Dat is de gemakkelijkste weg. Maar feit is dat Sebastian steeds te ongeduldig is. Kijk maar naar het incident met zijn eigen teamgenoot, of toen hij zichzelf uit de race gooide. Het is goed om je best te doen en competitief te zijn, maar er zijn zoveel oude gezegden in de racerij en eentje die erg op hem van toepassing is, is 'to finish first, first you have to finish'. Dat moet een coureur begrijpen."

"Als hij dit jaar niet kampioen wordt en hij vraagt zich af hoe dat is gekomen, zou hij eerst eens bij zichzelf te rade moeten gaan. Je kan zelf van de baan gaan, maar als je je eigen teamgenoot of iemand van een ander team meeneemt, is dat heel iets anders. Het ongeluk was volledig te voorkomen en hij had geluk dat hij alleen maar een drive through kreeg."
http://www.gpupdate.net/n(...)-zichzelf-te-danken/
Where facts are few, experts are many.
pi_85889293
Vettel is voor mij de tegenvaller van het jaar. Hij kan gewoon niet inhalen zonder dat er overal onderdelen rondvliegen...

Webber daarentegen O-)
Please, make yourself uncomfortable.
  maandag 30 augustus 2010 @ 23:34:01 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_85894194
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:34 schreef Atreidez het volgende:
En nog even wat olie op t vuur :P
[..]

http://www.gpupdate.net/n(...)-zichzelf-te-danken/
Jammer dat ook hij net als Whitmarsh dan over een hogere straf gaat zeiken :{
  maandag 30 augustus 2010 @ 23:56:28 #8
34586 kepler
No bounce, no play
pi_85895210
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

Jammer dat ook hij net als Whitmarsh dan over een hogere straf gaat zeiken :{
Drive-through was een prima straf, hij kegelt toch iemand uit de wedstrijd (WK zelfs??) door een onbezonnen actie :D

Hopelijk kan hij sportief gezien wraak nemen in Monza, ik gun het hem wel ^O^
The line is a dot to you!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 00:03:41 #9
131800 Tarado
capô de fusca
pi_85895508
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:56 schreef kepler het volgende:

[..]

Drive-through was een prima straf, hij kegelt toch iemand uit de wedstrijd (WK zelfs??) door een onbezonnen actie :D

Hopelijk kan hij sportief gezien wraak nemen in Monza, ik gun het hem wel ^O^
Dat vind ik dus ook, maar dat was volgens het McLaren management niet voldoende
pi_85901355
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 00:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook, maar dat was volgens het McLaren management niet voldoende
Drive through is de standaardstraf voor "causing an avoidable collision". En als de veroorzakende coureur voordat de straf uitgedeeld wordt uitvalt, wordt het omgezet in een grid penalty voor de volgende race. Is de afgelopen jaren wel vaker uitgedeeld voor zoiets (Nakajima vs Kubica in Bahrein 2008, Kovalainen vs Webber in 2008, Massa vs Hamilton in Japan 2008, Hamilton vs Raikkonen in Canada 2008, Webber vs Barrichello in Duitsland 2009)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_85901566
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:30:53 #13
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_85902889
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:32 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Drive through is de standaardstraf voor "causing an avoidable collision". En als de veroorzakende coureur voordat de straf uitgedeeld wordt uitvalt, wordt het omgezet in een grid penalty voor de volgende race. Is de afgelopen jaren wel vaker uitgedeeld voor zoiets (Nakajima vs Kubica in Bahrein 2008, Kovalainen vs Webber in 2008, Massa vs Hamilton in Japan 2008, Hamilton vs Raikkonen in Canada 2008, Webber vs Barrichello in Duitsland 2009)
Het is ook een terechte straf vind ik. Het feit dat Vettel zijn titelkansen hiermee vergooit is al aanzienlijk.
Hij kan niet door blijven gaan met dit soort inhaalmanoeuvres natuurlijk -O-
Please, make yourself uncomfortable.
pi_85902912
quote:
Belachelijk,dan moet Nederland ook maar een duit in het zakje doen..

Dan noemen het maar onder "Benelux belang",
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_85903976
quote:
dat zou echt jammer zijn, het blijft toch een van de vetste banen op de kalender om races op te zien.
pi_85904268
van der Garde reedt trouwens puike GP2 race zondag, die actie na de derde start is echt _O_
op 3m50s
Where facts are few, experts are many.
pi_85911341
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:30 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Het is ook een terechte straf vind ik. Het feit dat Vettel zijn titelkansen hiermee vergooit is al aanzienlijk.
Hij kan niet door blijven gaan met dit soort inhaalmanoeuvres natuurlijk -O-
Bij Vettel is het een combinatie van domme fouten (3, Turkije, Hongarije, Belgie) en pech (4, Bahrein, Australie, Spanje en Engeland). Zonder een van de twee zou hij dik aan de leiding staan van het kampioenschap.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_85912767
quote:
Het geheim van de Red Bull RB6



Praat over flexibele vin van Red Bull en Ferrari F10 RB6 simplistisch is, het magazine Sport Auto, aan de gehele voorzijde van beide auto's worden vervormd. Naar Boedapest ten minste ...
Het geheim van de Red Bull gemaakt dagen

1 - Een hoge snelheid, een onderdeel van de vloer (aka T-lade) dateert van enkele centimeters. Dit wordt mogelijk gemaakt door het feit dat de plank onder de auto is samengesteld uit drie delen, een besluit van de Manufacturers Association in 2009 de kosten te drukken (eerder dan het wijzigen van de volledige raad van bestuur voor de schade. Het wordt niet kan veranderen dat deel). Deze afdeling zorgt voor een regelgevende onzekerheid: het kan genereren een gezamenlijke.

2 - Zodra de T-lade is weer in elkaar gezet, al voordat de auto kan worden verlaagd door het gebruik van speciale shock. Dat is de reden waarom de vleugel neemt een "duik". Deze beweging laat haar centrale gedeelte, waarvan de hoogte vanaf de grond tot aan de halte is ingegeven door de verordening, de aanpak van de start-en landingsbaan. Deze verlaging voorzijde is zodanig dat wanneer de T-lade roerloos bleef, zal het neerstorten op de grond.

3 - De voorvleugel vervormt ook ten opzichte haar ledematen, waardoor de twee verticale vinnen, om de aanpak van de grond. Volgens schattingen van McLaren, de algemene verlaging van 1 mm geeft een stijging van de aërodynamische efficiëntie van 1%. Red Bull op het voorste deel is gebaseerd 22mm in vergelijking met de MP4-25 en de laagste drift 8mm.
Ik zou daaraan willen toevoegen van een video uitleg over de hierboven beschreven systeem kan de oorzaak van de botsing tussen Vettel en Button in de GP van België te worden.

Vertaald uit het Frans
Calm down, please!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:18:48 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_85914503
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 15:28 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Vertaald uit het Frans
Goed dat je dat erbij vermeld ;) , ik vond het al wat steenkolenachtig
pi_85914873
Ik snap er geen kut van :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_85914939
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:27 schreef vosss het volgende:
Ik snap er geen kut van :')
Ik was al bang dat ik de enige was..
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:29:18 #23
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_85926923
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 15:28 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Vertaald uit het Frans
Ik hoop toch dat dit artikel ook in het NL verschijnt, want dit is wel heel erg.... :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_85929078
Beter als het naar het Engels vertaald wordt door goeie ouwe Google:

quote:
Talk about flexible fin of Red Bull and Ferrari F10 RB6 is simplistic, the magazine Sport Auto, the entire front of both cars to be deformed. To Budapest at least ...

The secret of the Red Bull made days

1 - A high speed, a component of the floor (aka T-tray) dates back several inches. This is made possible by the fact that the plank underneath the car is composed of three parts, a decision by the Manufacturers Association in 2009 to contain costs (rather than changing the complete board for damage. It becomes can not change that part). This division creates a regulatory uncertainty: it can generate a joint.

2 - Once the T-tray is recovered, while the front of the car can be lowered through the use of special shock. That is why the wing adopts a "dive". This movement allows its central section, whose height from the ground to the stop is dictated by the regulation, to approach the runway. This lowering front is such that if the T-tray remained motionless, it will crash into the ground.

3 - The front wing also deforms towards its extremities, allowing the two vertical fins, to approach the ground. According to estimates by McLaren, the general lowering of 1 mm gives a gain in aerodynamic efficiency of 1%. Red Bull On the front section is based 22mm compared to the MP4-25 and the lowest drift 8mm.
Zoals ik het begrijp zorgt een werking van de drie-delige bodemplaat op hoge snelheid ervoor dat de voorvleugel kan zakken.
Calm down, please!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:53:17 #25
131800 Tarado
capô de fusca
pi_85931349
wilde wat linken maar gaat niet


Interesting video comparison with Webber vs Kova and Vettel vs Button accidents. Look at the front wings; wp.me/pxirO-BY


kan wel met copy-paste

[ Bericht 77% gewijzigd door Tarado op 31-08-2010 23:06:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')