abonnement Unibet Coolblue
pi_69304731


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 |

Openingsposts van de Grands Prix van het huidige '09 seizoen:

2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir
Grand Prix van Spanje 2009
Formula1 Grand Prix de Monaco 2009

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport

Onze boyz:
- Christijan Albers
- Robert Doornbos
- Giedo van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Toyota
- Scuderia Toro Rosso
- RedBull Racing
- Williams
- Brawn GP
- Force India

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - publised on 24.03.2009 with immediate application
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site
[PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations
[PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009

Technical Regulations 2009

[PDF] 2009 Technical Regulations - published on: 18.03.2009 with immediate application
[PDF]2010 F1 Technical Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations

Testschema

  • Er staan voorlopig geen testsessies gepland.

    Wie staan er in 2009 aan de start

    Mclaren
    1. Lewis Hamilton - WDC 2008
    2. Heikki Kovalainen

    Ferrari - WCC 2008
    3. Felipe Massa
    4. Kimi Räikkönen

    BMW Sauber
    5. Robert Kubica
    6. Nick Heidfeld

    Renault
    7. Fernando Alonso
    8. Nelson Piquet jr.

    Toyota
    9. Jarno Trulli
    10. Timo Glock

    Scuderia Toro Rosso
    11. Sébastien Bourdais
    12. Sébastien Buemi

    Red Bull Racing
    14. Mark Webber
    15. Sebastian Vettel

    Williams
    16. Nico Rosberg
    17. Kazuki Nakajima

    Force India
    20. Giancarlo Fisichella
    21. Adrian Sutil

    Brawn GP
    22. Rubens Barrichello
    23. Jenson Button

    Voor meer info zie het [F1] Silly season 2009 Topic

    De kalender voor 2009 met 17 races
    quote:
    29/3 Australia
    5/4 Malaysia
    19/4 China
    26/4 Bahrain
    10/5 Spain
    24/5 Monaco
    7/6 Turkey
    21/6 Great Britain
    12/7 Germany
    26/7 Hungary
    23/8 Europe (Valencia)
    30/8 Belgium
    13/9 Italy
    27/9 Singapore
    4/10 Japan
    18/10 Brazil
    1/11 Abu Dhabi
    Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009

    Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

  • Artikelen over KERS

    Artikel 1
    Artikel 2
    (Is in het Duits)

  • Artikel(en) over aerodynamische wijzingen

    Artikel 1

    BBC

    Tv-gids voor BBC One.
    Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.

    *wijzigingen onder voorbehoud

    FOK!sport F1-site

    De OP is hier te vinden
  • pi_69304860
    tvp
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_69305000
    pi_69305014
    ElmarO
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_69305068
    Ik lees overigens op verschillende sites nu dat vandaag alle 10 de teams aangegeven hebben zich niet in te zullen schrijven als er niets veranderd

    Ik hoop echt op een goede afloop.

    Een acute hartstilstand voor meneer eikelsteen zou op zich wel een en ander direct op lossen qua onenigheden
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_69305222
    quote:
    Teams eensgezind in budgetbeperkingsaffaire

    22 mei 2009 — Alle tien de teams die momenteel op de F1-grid staan zullen uit de Formule 1 stappen als de FIA haar plannen voor een budgetbeperking ongewijzigd doorzet. Dat zei de voorzitter van de Formula One Teams's Association (FOTA) Luca di Montzemolo na afloop van een vergadering vandaag in Monaco.

    De voorbije dagen waren er geruchten als zou de cohesie verloren zijn gegaan binnen de FOTA. Sommige teams dreigden met opstappen uit de Formule 1 terwijl andere een niet zo duidelijk standpunt innamen. Na de vergadering van vandaag lijken alle tien de teams echter op één lijn te zitten: niemand zal zich inschrijven als de budgetbeperking ongewijzigd in het reglement blijft staan en als de FIA op dezelfde wijze éénzijdig reglementswijzigingen zal blijven doordrukken.

    “We zullen ons niet inschrijven voor een kampioenschap dat deze reglementen hanteert en dat op deze wijze wordt geleid. We zitten allemaal op één lijn en we zullen samen naar de voorzitter van de FIA kunnen gaan met een duidelijke en constructieve mening. We moeten praten over mogelijke oplossingen voor de situatie want niemand van ons wil iets anders dan Formule 1”, aldus di Montzemolo.
    Kijk eens, dat is onderwater ook nog eens een keiharde eis voor in de toekomst, niet meer op een dergelijke manier regelementswijzigingen er door drukken.

    Dus het gaat al niet eens meer alleen maar over de budgetlimiet, maar dus ook over de manier van regelementen wijzigen.

    Die had ik nog niet eerder gezien
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_69305303
    ik zie het steeds somberder in
    blablablablablablablablablablablablablabla
      vrijdag 22 mei 2009 @ 21:22:42 #8
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_69305513
    Eindelijk, kom op FOTA! . Nu moet de FIA wel buigen.
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
      vrijdag 22 mei 2009 @ 21:32:03 #9
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_69305865
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 21:22 schreef Fir3fly het volgende:
    Eindelijk, kom op FOTA! . Nu moet de FIA wel buigen.
    FIA kennende zullen die nog wel even de poot stijfhouden
    pi_69306361
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 21:18 schreef Schunckelstar het volgende:
    ik zie het steeds somberder in
    Ik ook
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      vrijdag 22 mei 2009 @ 21:50:42 #11
    16063 MonoSynth
    I doubt, therefore I might be
    pi_69306523
    Ik vraag me af hoe lang de FIA dit vol gaat houden... Maar zeg nou eerlijk, wat ze de laatste jaren aan reglementswijzigingen doordrukken is toch ook achterlijk? Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat Max Mosley een soort tweede Howard Hughes is. Dat ze er na zijn dood achter gaan komen dat hij eigenlijk al jaren voor zijn dood krankzinnig was geworden...
      vrijdag 22 mei 2009 @ 21:54:40 #12
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_69306672
    Kijken hoe lang het duurt voordat de F1 teams weer gaan spreken over een Grand Prix World Championship
    We were to understand there would be pie and punch?
      vrijdag 22 mei 2009 @ 22:01:48 #13
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_69306957
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 20:40 schreef vosss het volgende:
    Dan moet Cosworth eerst een motor ontwikkelen die aan de regels voldoet, want voor zover ik weet hebben ze die niet.
    in 2006 werd de Williams aangedreven door een Cosworth, en volgens mij zijn sindsdien de motoren niet echt (drastisch) aangepast, dus hebben ze wel degelijk een motor die aan de regels voldoet.
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_69309831
    tvp
    pi_69309905
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 21:22 schreef Fir3fly het volgende:
    Eindelijk, kom op FOTA! . Nu moet de FIA wel buigen.
    TVP
    <>
      vrijdag 22 mei 2009 @ 23:17:21 #16
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_69310325
    tvp
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
    pi_69312903
    tvp
      zaterdag 23 mei 2009 @ 00:46:57 #18
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_69314181
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 22:01 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    in 2006 werd de Williams aangedreven door een Cosworth, en volgens mij zijn sindsdien de motoren niet echt (drastisch) aangepast, dus hebben ze wel degelijk een motor die aan de regels voldoet.
    Even opgezocht, vroeg me af of dat de 2005 moteren waren.

    Williams reed in 2006 met een Cosworth 2.4L V8 en Torro Rosso met een Cosworth 3.0L V10 (2005 spec) met een rev limiter. De ontwikkelingen zijn toen bevroren, dus ik weet niet of de 2006 motor onaangepast een wagen in zou moeten of dat ze hem eventueel kunnen doorontwikkelen (vanwege betrouwbaarheid). Punt is wel dat je nu maar 8 motoren mag gebruiken ipv 10, zoals in 2005 en 2006 en sinds maar 18000rpm. Dus ik weet niet hoe betrouwbaar de 2006 V8 was, maar ik hoop voor ze van wel.
    We were to understand there would be pie and punch?
    pi_69315219
    Fuck de FIA
      zaterdag 23 mei 2009 @ 09:04:54 #20
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_69318321
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 21:50 schreef MonoSynth het volgende:
    Ik vraag me af hoe lang de FIA dit vol gaat houden... Maar zeg nou eerlijk, wat ze de laatste jaren aan reglementswijzigingen doordrukken is toch ook achterlijk? Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat Max Mosley een soort tweede Howard Hughes is. Dat ze er na zijn dood achter gaan komen dat hij eigenlijk al jaren voor zijn dood krankzinnig was geworden...
    Met het verschil dat Howard Hughes een briljant man was!
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_69318333
    En Bernie een debiel door al zn geld op naam van zn mokkel te zetten en Mosley gewoon een Nazi is
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_69318805
    hé hé, dat Nazi-deel is nooit bewezen, he... hij sprak gewoon Duits omdat één van de hoertjes Duits was, had niks met Nazi te maken. Dat Duits en SM nou eenmaal meteen rare associaties oproept en Mosley's papa toevallig een fascist was, kun je Max natuurlijk niet aanrekenen...
    pi_69319515
    quote:
    Kubica: "F1 overleeft ook zonder Ferrari"
    [23 mei - 10:04]

    De Formule 1 kan best overleven zonder Ferrari (of enige andere autoconstructeur). Dat is althans de mening van BMW-Sauber-piloot Robert Kubica.

    Ferrari dreigt - net als andere constructeurs - de top van de autosport te verlaten als de FIA zijn plannen doordrukt om vanaf volgend jaar een budgetlimiet op te leggen. Ondanks verschillende meetings tussen de FIA en de teams is er nog steeds geen overeenkomst gevonden. Hoewel geen enkele autosportliefhebber het Italiaanse team graag ziet vertrekken, denkt Kubica dat de sport dit ook wel overleeft.

    "Nog niet zo lang geleden waren alle teams privéteams en werden enkel de motoren geleverd door de constructeurs. Als Ferrari (of een andere constructeur) beslist om niet meer deel te nemen, dan zal iedereen ze snel vergeten zijn," zei Kubica in een interview met Reuters.

    "Het beeld zal natuurlijk wel veranderen. Maar iedereen zei ook na het vertrek van Michael Schumacher dat de Formule 1 nooit meer hetzelfde zou zijn. Wel, na enkele races sprak er niemand meer over Michael. De races waren nog steeds boeiend en erg mooi. De Formule 1 overleeft dit ook wel."
    Kubica gaat even voorbij aan het feit dat als Renault, Red Bull, Torro Rosso en Toyota ook opstappen en McLaren wacht op een compromis wat er niet komt dat Williams en Force India zonder motor zitten en dat Kubica dan met Heidfeld de enige zijn die racen.

    Ik denk niet dat de F1 dat gaat overleven hoor
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_69322192
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 22:01 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    in 2006 werd de Williams aangedreven door een Cosworth, en volgens mij zijn sindsdien de motoren niet echt (drastisch) aangepast, dus hebben ze wel degelijk een motor die aan de regels voldoet.
    En anders hebben we nog wel wat bedrijven die de bestaande motoren van de teams opkoopt en die onder eigen naam verkoopt aan de andere teams. Zoals in het verleden o.a. Mecachrome en Supertec Renault motoren tunede en Mugen dit deed met Honda motoren.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_69326234
    quote:
    'Budgetlimiet pas in werking vanaf 2012'

    Volgens het Duitse tijdschrift Auto, Motor und Sport is er een compromis gevonden in de discussies over de budgetlimiet en zullen de regels zoals ze nu op tafel liggen geen doorgang vinden. In plaats daarvan zouden de huidige teams tot 2012 hebben om hun budget te verlagen.

    Aanvankelijk was het de bedoeling dat nieuwe teams die zich aan een limiet van 44 miljoen euro zouden houden, technische vrijheden zouden krijgen om de competitie met de overige teams aan te kunnen gaan. Al gauw bleek echter dat ook enkele van de huidige teams zich aan de budgetlimiet wilden gaan houden om zo ook dat technische voordeel te kunnen krijgen. Bovendien waren de grote teams tegen een Formule 1 met dubbele reglementen en onder andere Ferrari en Toyota dreigden de sport zelfs te verlaten als de internationale autosportbond FIA dit niet aanpaste.

    Vorige week werd in Londen al besloten om de dubbele reglementen af te schaffen. Vrijdag kwamen de teams weer bij elkaar en Norbert Haug vertelde aan de Duitse zender Premiere al dat het nu nog een kwestie van de puntjes op de i zetten is. "Er zijn een paar kleine details die nog moeten worden opgelost, meer niet", zei hij.

    Een officiële verklaring is er nog niet van de FOTA of de FIA, maar volgens Auto, Motor und Sport zouden de huidige teams drie jaar de tijd hebben om hun budget tot 44 miljoen te verlagen. Nieuwe teams zouden niet het geplande technische voordeel krijgen, maar wel gebruik mogen maken van goedkope klantenchassis.

    De deadline voor teams om zich in te schrijven voor 2010 is vrijdag 29 mei.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')