foto*wijzigingen onder voorbehoudquote:16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Belgium
14 September Italy
28 September** Singapore
12 October Japan
19 October China
2 November Brazil
** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
Oeps, de cijfers zijn mij dus duidelijk gaan duizelen. Verkeerde soort grafiek gekozen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 16:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dus Hamilton heeft 24 punten volgens jou? (14% van 170=23,8)
Dank je.quote:
Je had dan ook de Wiki moeten aanpassen. Daar wordt de OP namelijk van gekopieerd.quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:45 schreef Sinister-D- het volgende:
En ik had de vorige keer de OP zo mooi bijgewerktStaat nu de oude testkalender, verlopen links enzo weer allemaal terug
![]()
Maar ja, nieuw topique
Ik had gehoopt bij de laatste grafiek (ook) het aantal overwinningen per coureur te zien. Een percentage zegt in dezen zo weinig, en dan is de grafiek NIET meer hetzelfdequote:foto Op zondag 19 oktober 2008 16:56 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Oeps, de cijfers zijn mij dus duidelijk gaan duizelen. Verkeerde soort grafiek gekozen.Nu zou die wel moeten kloppen.
En in de categorie nutteloze statistieken ben ik alvast bezig met een vergelijking ten opzichte van vorig seizoen. Zo kun je welke teams het qua punten beter of minder hebben gedaan. En welke teams nog een kans hebben om zich te verbeteren tijdens de GP van Brazilië.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoals je kunt zien zijn Toyota, BMW Sauber en STR de grootste stijgers. McLaren en Ferrari springen er vooral negatief uit.
Nu de coureurs:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kubica is hier de grote winnaar. Aan de hand van de vorige grafiek is het logisch dat Vettel, Trulli en Glock ook sterke stijgers zijn. En Kovalainen is logischerwijs ook gestegen na zijn overstap naar McLaren. Alonso zoals verwacht de grootste daler.
Nu de percentages van behaalde overwinningen per team/coureur.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Percentage van het totaal aantal behalen punten per team. Op dit moment 17×18 punten=306.
[ afbeelding ]
Totaal aantal te behalen punten per coureur is op het moment 17×10=170
[ afbeelding ]
Totaal aantal te verdelen punten: (10+8+6+5+4+3+2+1)×17=663
[ afbeelding ]
De OP kan door de TS nog bijgewerkt worden met de oude gegevens uit de vorige OP (en anders een Modje aanschieten in de SPT-stickyquote:foto Op zondag 19 oktober 2008 17:45 schreef Sinister-D- het volgende:
En ik had de vorige keer de OP zo mooi bijgewerktStaat nu de oude testkalender, verlopen links enzo weer allemaal terug
![]()
Maar ja, nieuw topique
Die wiki kan iedereen bijwerken, dat is min of meer buiten FOK! omquote:foto Op zondag 19 oktober 2008 18:11 schreef Sinister-D- het volgende:
Dacht dat alleen mods dat kondenBlijkbaar niet dus
Daar heb ik ook een grafiek van. En ik zei toch ook dat het nutteloze statistieken waren.quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:12 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik had gehoopt bij de laatste grafiek (ook) het aantal overwinningen per coureur te zien. Een percentage zegt in dezen zo weinig, en dan is de grafiek NIET meer hetzelfde![]()
![]()
Alonso ramt Hamilton in de pits en Massa wint de race en wordt kampioen!quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:07 schreef dapluiz het volgende:
TVPKijken hoe het over 2 weken gaat aflopen
Ik hoop ooit zoiets te maken voor alle coureurs in alle races. Maar dat zal nog wel even duren. Ben bezig met de ratings te berekenen voor de coureurs en hoewel het op mijn site is bijgewerkt tot 1959, ben ik in werkelijkheid al tot 1989. Als dat af is, dan kom ik wel met een overzicht aan statistieken (gemiddeld behaald aantal punten per race, met een gestandaardiseerd puntenstelsel, gemiddeld aantal overwinningen per race, etc. ). En dat alles om te kunnen bepalen wie in de afgelopen 58 (of meer) jaar de beste F1 coureur ooit was.quote:Op zondag 19 oktober 2008 16:56 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Oeps, de cijfers zijn mij dus duidelijk gaan duizelen. Verkeerde soort grafiek gekozen.Nu zou die wel moeten kloppen.
En in de categorie nutteloze statistieken ben ik alvast bezig met een vergelijking ten opzichte van vorig seizoen. Zo kun je welke teams het qua punten beter of minder hebben gedaan. En welke teams nog een kans hebben om zich te verbeteren tijdens de GP van Brazilië.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoals je kunt zien zijn Toyota, BMW Sauber en STR de grootste stijgers. McLaren en Ferrari springen er vooral negatief uit.
Nu de coureurs:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kubica is hier de grote winnaar. Aan de hand van de vorige grafiek is het logisch dat Vettel, Trulli en Glock ook sterke stijgers zijn. En Kovalainen is logischerwijs ook gestegen na zijn overstap naar McLaren. Alonso zoals verwacht de grootste daler.
Nu de percentages van behaalde overwinningen per team/coureur.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Percentage van het totaal aantal behalen punten per team. Op dit moment 17×18 punten=306.
[ afbeelding ]
Totaal aantal te behalen punten per coureur is op het moment 17×10=170
[ afbeelding ]
Totaal aantal te verdelen punten: (10+8+6+5+4+3+2+1)×17=663
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik hoop ooit zoiets te maken voor alle coureurs in alle races. Maar dat zal nog wel even duren. Ben bezig met de ratings te berekenen voor de coureurs en hoewel het op mijn site is bijgewerkt tot 1959, ben ik in werkelijkheid al tot 1989. Als dat af is, dan kom ik wel met een overzicht aan statistieken (gemiddeld behaald aantal punten per race, met een gestandaardiseerd puntenstelsel, gemiddeld aantal overwinningen per race, etc. ). En dat alles om te kunnen bepalen wie in de afgelopen 58 (of meer) jaar de beste F1 coureur ooit was.
Ben alleen nu even met andere (dringender) dingen bezig dus kan ik er pas over een maandje of twee mee verder gaan.
Zie ook de PM van ElmarO die ik doorgestuurd hadquote:foto Op maandag 20 oktober 2008 12:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb daar wellicht wel interesse in als je zover bentKun je me tegen die tijd eens PM'en
Optie 3 van het power train stukje roep ik al jaren, laat de fabrikanten maar uitgeven wat ze willen, als ze de motoren maar voor een redelijk bedrag aan de privé teams leveren. Die regel was er voor de banden ook, dus waarom niet voor de motoren?quote:We should like to hear the teams' views on this together with comments on the FIA's proposals (set out below) and other suggestions for the measures which will be necessary if major reductions in cost are to be achieved.
Power train
2013
The FIA would like to see a modern high technology power train in 2013. We envisage a down-sized DI engine with exhaust energy and heat recovery, coupled to an electrically actuated gearbox.
However, we are completely open to new ideas. The only preconditions are:that the costs of development, maintenance and unit production for the power train must be an order of magnitude lower than is currently the case and
(ii) power trains must be available to independent teams at minimal cost.
2010- 2012 inclusive
At present we can offer three options.
Option 1
A homologated engine produced by a single supplier after an invitation to tender, with the current suppliers free to build an identical engine themselves (but not the gearbox), subject to rigorous controls.
Option 2
A consortium of teams obtains an engine to current rules but at much lower cost from a single supplier. Engines from other sources to be subject to rigorous controls to eliminate differences in performance.
Option 3
A proposal from FOTA, backed by solid guarantees, for the supply of complete power trains to independent teams for less than €5 million per team per season to include 30,000 km of testing and all on-track assistance.
2009
When the decision was taken to "freeze" the engines, certain teams asked for and got a period of time in which to address reliability problems and re-tune for 19,000 rpm. Some teams took advantage of this period to improve the power output of their engines. This was not intended. Other teams did not improve their engines, believing performance to have been "frozen".
This has produced unfair and inequitable differences in performance. The World Motor Sport Council has therefore decided that engine performance will be equalised in accordance with the 2009 Sporting Regulations in order to re-establish the position as it was when the freeze was agreed.
The FIA would like to discuss with FOTA technicians how best to achieve equalisation in a way which is fair to all and involves minimal cost.
The Chassis
The FIA envisages common parts for numerous areas of the chassis. For example, standard suspension and wheels (ie standard "corners"), a standard underbody and other parts which are currently the subject of major expenditure but add nothing to the spectacle or to the public interest of Formula One.
Other measures, such as a minimum height for the centre of gravity, restrictions on the use of certain materials or the homologation of certain major components (eg the "tub") for a period of time, may also be appropriate.
We invite FOTA to make proposals together with a time scale for introduction.
Race procedures
The FIA would welcome suggestions for changes to the rules for going racing, with a view to reducing costs. We believe that priority should be given to things which the public cannot see (eg telemetry) rather than visible parts of "the show" (eg refuelling during the race).
The FIA would also like to hear teams' views about the distribution of garage space and space in the pit lane.
Hoe kan McLaren nou minder punten dan vorig jaar hebben gescoord?!?quote:Op zondag 19 oktober 2008 16:56 schreef ElmarO het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoals je kunt zien zijn Toyota, BMW Sauber en STR de grootste stijgers. McLaren en Ferrari springen er vooral negatief uit.
Ik heb 'm uit de OP gehaald, haal je 'm zelf uit de wiki?quote:Op maandag 20 oktober 2008 08:20 schreef sanger het volgende:
Ohja, uit de OP mag ook de site f1freaks weggehaald worden. Ik denk niet dat ik ooit nog iets met die URL ga doen
Als je wilt kan ik de gegevens die ik heb verzameld aan je mailen. Scheelt jou misschien weer wat verzamelen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik hoop ooit zoiets te maken voor alle coureurs in alle races. Maar dat zal nog wel even duren. Ben bezig met de ratings te berekenen voor de coureurs en hoewel het op mijn site is bijgewerkt tot 1959, ben ik in werkelijkheid al tot 1989. Als dat af is, dan kom ik wel met een overzicht aan statistieken (gemiddeld behaald aantal punten per race, met een gestandaardiseerd puntenstelsel, gemiddeld aantal overwinningen per race, etc. ). En dat alles om te kunnen bepalen wie in de afgelopen 58 (of meer) jaar de beste F1 coureur ooit was.
Ben alleen nu even met andere (dringender) dingen bezig dus kan ik er pas over een maandje of twee mee verder gaan.
quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:26 schreef Ared het volgende:
[..]
Hoe kan McLaren nou minder punten dan vorig jaar hebben gescoord?!?
Volgens mij hebben ze op dit moment 145 punten meer dan vorig jaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop