Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009quote:29/3 Australia
5/4 Malaysia
19/4 China
26/4 Bahrain
10/5 Spain
24/5 Monaco
7/6 Turkey
21/6 Great Britain
12/7 Germany
26/7 Hungary
23/8 Europe (Valencia)
30/8 Belgium
13/9 Italy
27/9 Singapore
4/10 Japan
18/10 Brazil
1/11 Abu Dhabi
autosport.comquote:Kamui Kobayashi will deputise for Timo Glock at Toyota in the Brazilian Grand Prix after it was revealed that Glock sustained a cracked vertebrae in his Suzuka accident.
The German missed last weekend's Japanese GP having crashed heavily at the exit of the chicane in qualifying. It was initially thought that his injuries were limited to a cut leg, which restricted his mobility enough to rule him out of the Suzuka race but was not expected to cause any further problems.
But today Toyota announced that further medical checks in Germany have revealed the injury to his back as well. This will prevent Glock from racing in Brazil, and team boss John Howett admitted that he was also in doubt for the season closing Abu Dhabi GP a fortnight later.
"Obviously everyone in the team is very disappointed and feels for Timo," said Howett. "We wish him a very speedy recovery. Based on the initial diagnosis, we fully expected Timo to return in Brazil but unfortunately a different injury has been revealed which prevents that.
"He will remain in Germany to recover and we hope he can recuperate in time for Abu Dhabi, although at this stage the situation is not clear."
Toyota reserve driver Kobayashi had deputised for Glock when an illness prevented him from running in Friday practice at Suzuka. His Interlagos appearance will mark the GP2 Asia champion's grand prix debut.
"Kamui was the natural choice to step in and he proved in Suzuka that he is capable of holding his own," said Howett.
"It is a difficult task for him but he knows the team will give him its complete support and we know he is motivated to make the most of this unexpected opportunity."
een echte japanner dusquote:Op zondag 11 oktober 2009 12:58 schreef Atreidez het volgende:
Toch kan hij wel leuke dingen laten zien hoor, zoals roekeloos rijden en super(te)laat uitremmen
Dat laatste topic moet als | 56 | bovenaan erbijquote:2009 Formula 1 ING Belgian Grand Prix
2009 Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia
F1 Nieuwtjestopic #56 Alonso eindelijk naar Ferrari?
Ik zal het nooit meer doen , ik dacht trouwens dat degene die als laatste post het nieuwe topic opent maar dat bleek niet het gevalquote:Op zondag 11 oktober 2009 22:44 schreef Sally het volgende:
Klopt iets niet in de OP
[..]
Dat laatste topic moet als | 56 | bovenaan erbij
En deze racetopics kunnen toegevoegd:
2009 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix
2009 Formula 1 Fuji Television Japanese Grand Prix
Omg, van Japan was maar 1 topic Vast te vroeg in de morgen
Soms heb je het niet meteen door dat jij 'm sluit Ik, bijvoorbeeldquote:Op maandag 12 oktober 2009 00:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zal het nooit meer doen , ik dacht trouwens dat degene die als laatste post het nieuwe topic opent maar dat bleek niet het geval
Lees verder op FOK!sport.quote:Max Mosley is samen met Bernie Ecclestone één van de meest besproken personen in het Formule 1-circus. Vooral de laatste jaren moest Mosley nogal wat brandjes zien te blussen als president van de internationale autosportbond FIA, zowel zakelijk als privé. Eind oktober 2009 zal Mosley aftreden als president na een termijn van zestien jaar.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind
No shit Sherlock, dat roep ik al jaren. Je bent er dan toch, rij nog lekker een paar rondjes. Ik vraag me serieus al jaren af waarom ze dat in godsnaam niet doenquote:Bernie Ecclestone wil testdagen op maandag
Als het aan Bernie Ecclestone ligt keert het testen tijdens het seizoen weer terug. Sinds dit jaar is het in de Formule 1 verboden om gedurende het seizoen te testen met de bolides vanwege de hoge kosten. Ecclestone weet wel een manier om te testen zonder al te veel kosten.
Veel teams zijn tegen de volledige ban op testen in het seizoen. Mocht je als team namelijk een slechte auto hebben gebouwd, is het bijna onmogelijk om deze zonder tests gedurende het seizoen te verbeteren. Volgens Bernie Ecclestone is er wel een manier om te testen zonder al te hoge kosten: testen op de maandag na de Grand Prix'.
"Ik weet zeker dat er in de toekomst een regel komt dat er na de Grand Prix-weekenden op maandag getest mag worden," vertelde Ecclestone. "De auto's en de mensen zijn namelijk al op het circuit, waardoor je geen extra kosten maakt. Ook krijgen jonge coureurs nog een kans om aan de auto's te wennen."
Er staat tochquote:Op maandag 12 oktober 2009 00:30 schreef vosss het volgende:
Nou en bedankt, ik ga hier gewoon met de billen bloot en jij lacht me keihard in mn gezicht uit!
IK WIL MN KUSJE TERUG GODNONDEJU!!! !!
?quote:
Ik heb het je nog nooit horen (zien) zeggenquote:Op maandag 12 oktober 2009 00:36 schreef vosss het volgende:
[..]
No shit Sherlock, dat roep ik al jaren. Je bent er dan toch, rij nog lekker een paar rondjes. Ik vraag me serieus al jaren af waarom ze dat in godsnaam niet doen
Alweer 1? Net als die medailles? *zucht*quote:Op maandag 12 oktober 2009 00:52 schreef vosss het volgende:
Ik heb het hier denk ik ook niet geroepen, maar tegen mijn offline vrienden meerdere malen
En wat betreft die kilometers, ik heb geen idee, volgens mij is het nog niet meer dan een proefballonetje
En jij een goede dag gewenst dan morgenquote:Op maandag 12 oktober 2009 00:52 schreef vosss het volgende:
Anyway, ik ga slapen, morgen weer een drukke dag.
Sweet dreams Sally
Ja Luciano Burti bevestigt dat ook op z'n twitter, ook dat ze met Cosworth motoren gaan rijdenquote:Op maandag 12 oktober 2009 07:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
M'n vriendin leest net op een Braziliaanse nieuwssite dat Barrichello getekend heeft bij Williams. Op de site van Williams is hier nog niks over te vinden overigens
Wordt alweer ontkend door Barrichelloquote:Op maandag 12 oktober 2009 09:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja Luciano Burti bevestigt dat ook op z'n twitter, ook dat ze met Cosworth motoren gaan rijden
http://twitter.com/LucianoBurti
Is dit ineens een slowchat ofzo!?quote:Op maandag 12 oktober 2009 00:45 schreef vosss het volgende:
Ow okay, dan is het goed Sally
Ik had er overheen gelezen. Denk ik
quote:12 oktober 2009
Volgens de Braziliaanse krant El Globo is de deal tussen Rubens Barrichello en het team van Williams rond. Dat zou inhouden dat de Braziliaan het team van Brawn gaat verlaten, of hij nou de titel wint of niet.
De geruchten gaan al een tijdje, maar volgens oud-coureur Luciano Burti is de overeenkomst nu rond. Rubens Barrichello heeft getekend bij Williams. De kans is groot dat Brawn en Williams van coureur zullen ruilen, want Nico Rosberg lijkt de plaats van Barrichello in te nemen bij Brawn, dat op het punt staat om het constructeurskampioenschap binnen te halen.
De teamgenoot van Barrichello zal hoogstwaarschijnlijk GP2-kampioen Nico Hülkenberg worden. De Duitser is al een tijdje testrijder van het Britse team en lijkt helemaal klaar voor zijn Formule 1-debuut.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Neu, volgens mij een verkapte tvp van vosss
Nee! Het bericht is alweer ontkend door een woordvoerder van Barrichello. Barrichello zou naast Williams en Brawn nog met andere teams in gesprek zijn. Dus er is nog niets definitiefs.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:33 schreef Sally het volgende:
Toch waar?
'Barrichello heeft getekend bij Williams'
[..]
Het is wel zo dat Burti Barichello zelf heeft geïnterviewd en met dit nieuws komt, het zal dan nog niet officieel zijn maar wel voor 99,9% zekerquote:Op maandag 12 oktober 2009 16:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee! Het bericht is alweer ontkend door een woordvoerder van Barrichello. Barrichello zou naast Williams en Brawn nog met andere teams in gesprek zijn. Dus er is nog niets definitiefs.
Zie ook mijn reactie enkele posts hierboven
Ja dat had ik gelezen, en daarom zei ik ook 'Toch waar?'quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee! Het bericht is alweer ontkend door een woordvoerder van Barrichello. Barrichello zou naast Williams en Brawn nog met andere teams in gesprek zijn. Dus er is nog niets definitiefs.
Zie ook mijn reactie enkele posts hierboven
Hij zegt dat ie geen enkel probleem heeft gehad en dat het is alsof hij nooit een ongeluk gehad heeft en dat hij hartstikke fit is en zo 2 GPs zou kunnen rijden.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:18 schreef Atreidez het volgende:
Massa heeft vanmorgen getest met 2007 Ferrari.. Geen tijden of aantal rondes bekend, ben benieuwd hoe het gegaan is.
Die zou hem voor z'n ongeluk ook de oren wassenquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij zegt dat ie geen enkel probleem heeft gehad en dat het is alsof hij nooit een ongeluk gehad heeft en dat hij hartstikke fit is en zo 2 GPs zou kunnen rijden.
Beetje een grote bek als je het mij vraagt en ik moet nog zien wat er van zn racepace over is gebleven.
Ik denk dat Slonso hem finaal de oren wast komend jaar
De kans is wel vrij groot dat Barri naar Williams gaat, dus waarschijnlijk wel.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:33 schreef Sally het volgende:
[..]
Ja dat had ik gelezen, en daarom zei ik ook 'Toch waar?'
dat gaat een leuk weekend wordenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:46 schreef sasquatsch het volgende:
Regen en onweer voorspeld voor aankomend race weekend.
Maar verstappen rijdt toch helemaal niet mee?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:14 schreef Atreidez het volgende:
En weten allemaal wie er goed uit de voeten komt als de baan nat is
Nog een goede reden om op sporza af te stemmenquote:Olav Mol reist niet af naar Braziliaanse Grand Prix
13 oktober 2009
Olav Mol zal niet naar Interlagos afreizen om verslag te doen van de Braziliaanse Grand Prix. Dit heeft de RTL-commentator op zijn weblog laten weten. Mol heeft besloten thuis te blijven wegens de verslechterende gezondheid van zijn vrouw.
In plaats van Mol zal Allard Kalff naar Brazilië gaan om de verslaggeving ter plaatse te doen. Mol schreef op zijn weblog: "Allard gaat naar Sao Paulo om de rijders te ondervragen en de voorbeschouwing gestalte te geven. Dat komt zeker goed. Verder kan ik julie beloven dat wij er alles aan gaan doen om een fraaie uitzending te maken van de race die misschien wel de beslissing gaat brengen in het WK van 2009."
Ik blijf lekker BBC kijkenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:53 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)iliaanse-grand-prix/
[..]
Nog een goede reden om op sporza af te stemmen
Die Belgen zijn helemaal klote als het op sportwedstrijden aankomt. Voetbal of F1 hebben ze beiden gewoon minder door. En commentaar bij algemene samenvattingen (bijv. CL-wedstrijden) baseren ze vaak op Nederlands commentaar (te horen aan opmerkingen die één op één overgenomen worden). Bij de F1 maken ze veel fouten. De BBC zend het toch ook uit? Gewoon op BBC1 afstemmen dus. Om de een of andere reden is de kwalificatie van Brazilië op BBC2 te zien, maar verder is alles van het hele seizoen op BBC1 te zien.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:53 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)iliaanse-grand-prix/
[..]
Nog een goede reden om op sporza af te stemmen
Die belgische nitwits, anders zou ik naar een scherm met sneeuw moeten kijken aangezien ik geen bbc kan ontvangen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:37 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Die Belgen zijn helemaal klote als het op sportwedstrijden aankomt. Voetbal of F1 hebben ze beiden gewoon minder door. En commentaar bij algemene samenvattingen (bijv. CL-wedstrijden) baseren ze vaak op Nederlands commentaar (te horen aan opmerkingen die één op één overgenomen worden). Bij de F1 maken ze veel fouten. De BBC zend het toch ook uit? Gewoon op BBC1 afstemmen dus. Om de een of andere reden is de kwalificatie van Brazilië op BBC2 te zien, maar verder is alles van het hele seizoen op BBC1 te zien.
Wat wil je nu, die Belgische niwits, of Martin Brundle, Eddie Jordan, David Coulthard (plus Jake Humphrey (presentator), Jonathan Legard (co-commentator), Ted Kravitz & Lee McKenzie (pitreporters).
De BBC pakt groots uit voor de F1, komt ie aan met Sporza...
Tsja, da's wel een goede reden....quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:57 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Die belgische nitwits, anders zou ik naar een scherm met sneeuw moeten kijken aangezien ik geen bbc kan ontvangen.
Humphrey is geen pitreporter maar puur presentator. Ik zie hem verder ook geen denigrerende zichzelf overschattende opmerkingen maken alsof hij de ultieme racegoeroe is. Derhalve vind ik hem niet vergelijkbaar met Kalff. Heel andere functie. RTLGP heeft niet eens ècht een presentator. Niet dat ik Humphrey zo'n ongelofelijk waardevolle asset vind hoor. Daarom zette ik hem ook tussen haakjes.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:45 schreef Atreidez het volgende:
Nouja, die Jake Humphrey is in principe gewoon de Engelse Allard Kalf, maar toch net een stukje beter.. Qua race commentaar is er geen andere keuze dan Brundle en Legard, de belgen zijn wat dat betreft echt niet beter als Kalff..
ik vind Humphrey een prima presentator. Leidt het gesprek prima.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:49 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Humphrey is geen pitreporter maar puur presentator. Ik zie hem verder ook geen denigrerende zichzelf overschattende opmerkingen maken alsof hij de ultieme racegoeroe is. Derhalve vind ik hem niet vergelijkbaar met Kalff. Heel andere functie. RTLGP heeft niet eens ècht een presentator. Niet dat ik Humphrey zo'n ongelofelijk waardevolle asset vind hoor. Daarom zette ik hem ook tussen haakjes.
Yup, is gewoon een goede presentator. Nog geen enkel moment aan hem gestoord. En Brundle is altijd leuk met zijn pitwalk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:54 schreef vosss het volgende:
Ik vind Humphrey ook best okay. Hij lult het prima aan elkaar en als David en Eddie weer eens oneens zijn met elkaar weet ie het ook altijd mooi over te lullen naar het volgende onderwerp zonder uren te blijven hangen op 1 item.
Doet ie goed
Met Allard mis je de complete wedstrijd maar ben je na de wedstrijd compleet op de hoogte van alle boulevard-achtige weetjes omtrent de moeders van rijders, neven van teambazen, dat soort zaken. Maar wie er dan gewonnen heeft is nog niet helemaal duidelijkquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:53 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)iliaanse-grand-prix/
[..]
Nog een goede reden om op sporza af te stemmen
quote:Ari: Todt backers trying to block a 'mini-revolution'
Wednesday 14th October 2009
FIA presidential candidate Ari Vatanen has admitted the support for rival Jean Todt from Formula One's current power-brokers has come as no surprise as they are trying to block a "mini revolution".
The Finn, who goes head to head with Todt in an election in Paris a week on Friday, believes he has attracted support from more than half of the voting members who will decide on the future chief of motorsport's world governing body.
However, F1's commercial rights-holder Bernie Ecclestone and current FIA President Max Mosley have come out in support of Frenchman Todt, with Mosley having stated in a recent letter to Vatanen's nominated vice-president (sport) for the Middle East, HRH Prince Feisal al Hussein of Jordan, that the 1981 World Rally Champion will "lose badly".
Vatanen told www.thesportbriefing.com that the letter from Mosley illustrated exactly why there needs to be a change at the FIA.
"It was an incredible letter and I was very saddened by it," said Vatanen.
"It's a sad result of a culture where personal politics and power games rule the day.
"We have a totally different approach and are proposing the opposite culture to that.
"The FIA cannot be known as a place for battles. It must be a place where common ground can be found. We need to be accountable for our actions and encourage democracy.
"I couldn't expect anything else from them (Ecclestone and Mosley). They are a continuation of the old power and they don't want the family silver to be served by people who wish to apply modern governance.
"I'm not the owner of the modern governance and it's not static. It's an ongoing evolution.
"At the moment the minority, rather than the majority, is favoured. That's why the FIA is out of breath. We can become dynamic and there is so much potential to be unleashed.
"This whole campaign has lifted my spirits. For a start, it looks promising (for the result of the election). Secondly, regardless of the outcome, I feel so good about the campaign because I know we are proposing a mini-revolution."
Following the news on Monday that Donington Park boss Simon Gillett had been given a final two-week ultimatum by Ecclestone to resolve his financial issues or risk losing the British Grand Prix, Vatanen said: "My gut feeling is that Donington is not feasible any more."
He added: "I'm not against Donington at all, but Silverstone doesn't just represent the highest bidder mentality and we need a balanced approach to developing the sport.
"We should go to certain new parts of the world, but this cannot be done at the expense of the traditional circuits. With the highest bidder approach, it doesn't take into account how much the local market can invest into the race.
"Obviously the FIA must have a bigger role in the F1 calendar, so it doesn't get distorted."
verschrikkelijk kinderachtig hoe Ecclestone en Mosley zich uitlaten over Vatanen.quote:
Ik denk dat hij geen kans maakt puur omdat de macht van Ecclestone en Mosley te groot is.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:42 schreef bodylotion het volgende:
[..]
verschrikkelijk kinderachtig hoe Ecclestone en Mosley zich uitlaten over Vatanen.
ik hoop echt dat hij de verkiezing wint, maar ik vrees het ergste
Dat dachten ze vroeger van Balestre ook. Die leek ook te gaan winnen. Maar toen de verkiezingen er eenmaal waren bleek Mosley de meeste stemmen te hebben gekregen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:46 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik denk dat hij geen kans maakt puur omdat de macht van Ecclestone en Mosley te groot is.
tevens bieden ze alternatief commentaar aan met David Croft, Anthony Davidson en Holly Samos. Vooral Davidson doet het goed vind ik, heeft toch recente ervaring met het rijden. Verder krijgen ze vlak voor de GP wel iedereen te spreken. Enige nadeel is Jordan, die vaak niet alles op een rijtje heeft. begint met wat te zeggen en dan moet ie daar een onderbouwing voor bedenken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:37 schreef Xaobotnik het volgende:
Wat wil je nu, die Belgische niwits, of Martin Brundle, Eddie Jordan, David Coulthard (plus Jake Humphrey (presentator), Jonathan Legard (co-commentator), Ted Kravitz & Lee McKenzie (pitreporters).
Ik zou ook graag BBC willen kijken, maar ik kijk altijd Formule 1 samen met mijn vader en aangezien die niet bijzonder goed is in het luisteren naar Engels kijken wij altijd RTL. Ik vond Mol eigenlijk ook altijd best goed in commentaar, natuurlijk maakt hij wel eens foutjes. Hij heeft wel een rustige stem en brengt naar mijn mening alles best professioneel. Beetje jammer dat we nu Kalf hebben. Ik heb die gast nog nooit echt goed in het commentaar geven tijdens een race gevonden. Als het niet live is kan hij het wel, maar live maakt hij altijd grove fouten. Van mij hadden ze wel die man van RTL Rally Report er in mogen stoppen. Die vent vond ik stukken beter. Misschien in combinatie met Winkelman of hoe die ook alweer heet.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:48 schreef TeddebBraak het volgende:
[..]
tevens bieden ze alternatief commentaar aan met David Croft, Anthony Davidson en Holly Samos. Vooral Davidson doet het goed vind ik, heeft toch recente ervaring met het rijden. Verder krijgen ze vlak voor de GP wel iedereen te spreken. Enige nadeel is Jordan, die vaak niet alles op een rijtje heeft. begint met wat te zeggen en dan moet ie daar een onderbouwing voor bedenken.
seeing is believingquote:Outgoing FIA president Max Mosley has said he will only get involved in matters involving the governing body in the future if he is specifically asked to do so by member clubs or his successor.
In a letter sent to FIA members on Wednesday, a copy of which has been seen by AUTOSPORT, Mosley said now was the time for him to move away as much as possible from involvement in the organisation - rather than trying to keep a watching brief over what happens.
"I wish my successor and his entire team the very best for the future," he wrote in the letter. "I hope in a modest way through membership of the Senate and the Foundation to continue to stay in touch with the clubs and with the new leadership of the FIA.
"But I will only offer advice if specifically asked to do so. The time has now come for me to step back and enjoy a much quieter life."
Although both FIA presidential candidates Ari Vatanen and Jean Todt have vowed to bring change to the governing body if they are elected, Mosley also made it clear in the letter than he felt his reign had been overwhelmingly successful – especially in dealing with safety and some of F1's recent controversies.
"Early in my Presidency in 1994 we lost Ayrton Senna and Roland Ratzenberger. Their deaths led to a fundamental re-evaluation of safety at all levels of motorsport. We established a research group charged with constant innovation and renewal of safety requirements.
"The result has been improved head and neck protection, the HANS system, better harnesses, crash helmets, wheel tethers, survival cell systems and many other innovations, all of which have contributed to a huge improvement in safety.
"The benefits can be seen every weekend in race meetings and rallies all over the world. Without this progress, the heavy crashes during the recent Formula One event at Suzuka might easily have led to another tragic weekend like Imola in 1994."
Mosley also believed he was right to have acted decisively when it came to sorting out the issues relating to the 2007 spy case and the most recent drama surrounding Renault causing a deliberate crash at the 2008 Singapore Grand Prix.
"In the last year or two, the degree of controversy about the FIA and my role as President reached new heights. In particular, we had to deal with the theft by a top Formula One team of the entire intellectual property of their main rival.
"More recently we had an extraordinary plot to crash a car deliberately during a race. Again, there was controversy but this time the car manufacturer concerned took action and the truth was quickly established. It is always difficult, but these problems have to be tackled decisively if Formula One is to remain credible."
And although Mosley has openly said he wants Todt to win the election, he told the FIA clubs that he was sure they would choose the right candidate in the October 23 vote.
"I am confident that the FIA will recognise how complex and difficult is the task confronting my successor and his team. The election is a transparent and democratic contest and I know you will choose wisely."
En dat is waarom Todt er moet komen als marionet zodat de hij gewoon aan de macht kan blijven.quote:Outgoing FIA president Max Mosley has said he will only get involved in matters involving the governing body in the future if he is specifically asked to do so by member clubs or his successor.
nadeel van BBC is dat het volume van het commentaar zo laag staatquote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:00 schreef Waffle het volgende:
[..]
Ik zou ook graag BBC willen kijken, maar ik kijk altijd Formule 1 samen met mijn vader en aangezien die niet bijzonder goed is in het luisteren naar Engels kijken wij altijd RTL. Ik vond Mol eigenlijk ook altijd best goed in commentaar, natuurlijk maakt hij wel eens foutjes. Hij heeft wel een rustige stem en brengt naar mijn mening alles best professioneel. Beetje jammer dat we nu Kalf hebben. Ik heb die gast nog nooit echt goed in het commentaar geven tijdens een race gevonden. Als het niet live is kan hij het wel, maar live maakt hij altijd grove fouten. Van mij hadden ze wel die man van RTL Rally Report er in mogen stoppen. Die vent vond ik stukken beter. Misschien in combinatie met Winkelman of hoe die ook alweer heet.
Iedereen die Todt steunt vergeet het vergelijk met Ari aan te gaan. Alle punten die Schumi als sterke punten van Todt opnoemt heeft Ari gewoonweg meer vanquote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:55 schreef Atreidez het volgende:
Schumi doet ook gezellig mee met de Todt lobby
http://f1.gpupdate.net/en(...)-for-fia-presidency/
de JPS stickers ontbreken nogquote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:06 schreef LeXX het volgende:
Het windtunnelmodel van Team Lotus:
[ afbeelding ]
quote:Switching to Cosworth power for 2010 is an option for Red Bull Racing, the energy drink's motor racing advisor Helmut Marko has admitted.
Germany's Auto Motor und Sport reports that the team, whose move to its preferred engine supplier Mercedes has been vetoed by McLaren, is not considering staying with Renault next season.
The publication said Red Bull officials are in contact with Cosworth, who also look likely to supply Williams next season.
Cosworth is an increasingly attractive partner for teams, given that the independent British outfit is the only F1 engine supplier currently allowed to be working extensively on its 2010 design.
The outfit is retuning its 2006 V8 unit for the new 8 engines per season regulations as well as the mandatory 18,000rpm rev limit, while the manufacturer teams are in the midst of the development freeze.
"Cosworth is an alternative that we are looking at," Marko said at Suzuka two weeks ago. It is believed Red Bull's design about its 2010 engine supplier is imminent.
best smal - voor een Tilke baan.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:25 schreef sasquatsch het volgende:
Eerste beelden van een F1 (tweezitter) op het Yas Marina circuit in Abu Dhabi.
Ja teveel "stop and go"quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:05 schreef bodylotion het volgende:
[..]
best smal - voor een Tilke baan.
je hebt alleen wel een TomTom nodig om daar een rondje te maken
En weer kilometers en kilometers asfalt uitloopstroken, de rijders kunnen er dus gerust een foutencircus van maken, er is geen gras, grindbak of muur die je ineens in de weg zal staan.quote:
Daar moet je niet ineens de muur raken, anders blokkeer je de uitgang van de pitsstraat.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
de uitgang van de pitstraat is wel erg fraai trouwens
quote:A meeting with Max Mosley ended after three minutes this week when FIA presidential candidate Ari Vatanen was shown the door, according to the Guardian newspaper.
The Finn is set to take on Mosley's preferred successor Jean Todt in next Friday's election.
Vatanen's campaign has been characterised by his push for sweeping change, criticising the current regime and hinting that pressure is being applied for votes against him.
It is reported that the former European parliamentarian and 1981 world rally champion tried to raise the issue of electoral transparency with Mosley, but the 69-year-old Briton showed him the door exclaiming: "I am not arguing with you."
Vatanen is reported to have told his colleagues that he wanted to discuss claims the 2010 FIA voters will receive their ballot papers in named envelopes, rather than distributed randomly.
Todt ended his campaign with a push this week, backed by an 'open letter' signed by Michael Schumacher and posted on his official website.
The seven time world champion said he is "deeply convinced" his former Ferrari boss Todt should be FIA president, adding he was "astonished and disappointed" by some of the Frenchman's opposition.
Wat een lange pitexitquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:25 schreef sasquatsch het volgende:
Eerste beelden van een F1 (tweezitter) op het Yas Marina circuit in Abu Dhabi.
Ja idd ... Drive Tru strafje is nu automatisch verloren race?quote:
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:06 schreef LeXX het volgende:
Het windtunnelmodel van Team Lotus:
[ afbeelding ]
En Barrichello heeft nu bevestigd dat er "gesprekken" met Williams zijn...
Onderschat de interpretatie van de regels niet Dubbel diffusertje hier, Spiegels op gigantische aerodynamische steunen daar en je hebt zo een winnende autoquote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:23 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Zo ziet een achterhoede auto er dus uit. Een heel verschil met bijvoorbeeld de jaren 90. Toen kon je ook daadwerkelijk aan de achterhoede auto's zien dat ze niet vooruit te branden waren. Uit nostalgisch oogpunt zou JPS moeten sponseren.
Lekkere hoeveelheid camber op die achterwielenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:06 schreef LeXX het volgende:
Het windtunnelmodel van Team Lotus:
[ afbeelding ]
quote:Vatanen takes court action
Ari Vatanen has gone to court to try and ensure the upcoming FIA presidential election is fair.
The former world rally champion is one of two candidates, former Ferrari boss Jean Todt being the other, in the running for the prestigious post.
Ahead of the start of the voting process he has applied to the Tribunal de Grande Instance de Paris to impose a number of measures for next Friday's election, following an exchange of letters with current president Max Mosley.
Vatanen had written to explain his concerns at the lobbying taking place behind the scenes by a number of FIA official on behalf of his rival Todt.
Mosley responded by referring Vatanen to a conversation that took place between them on July 3 when the latter asked for the support of the former.
The 68-year-old also asked for proof of any wrong-doing or defamation. The Finn responded by taking the matter to the courts, a move that has not impressed the FIA.
Statement
An FIA statement read: "Had Mr Vatanen troubled to examine the procedures in place, he would understand that these in fact already provide more safeguards than those he is asking the court to impose.
"The FIA is therefore at a loss to explain the purpose of this legal action, if not merely to generate further negative publicity and to attempt to raise doubts about the honesty of FIA staff.
"This is despite the fact that a large team of FIA personnel have worked continuously over recent months to ensure that the new FIA president is elected in a dignified and democratic way.
"The FIA have retained a public official (a Huissier de Justice) to supervise the electoral process and the count.
"On October 15 the FIA circulated a note to all voting members, outlining in detail the election process to be deployed and the role that the Huissier will play.
"This legal action follows a number of allegations made by Mr Vatanen to the media which attempt to call into question the integrity of the FIA's personnel and the FIA's election process.
"However, Mr Vatanen has not taken up an invitation to specify and substantiate his allegations."
Hij heeft het in het open gebracht dat het FIA personeel partijdig is. De beschuldiging kwam volgens mij uit een andere hoek.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:45 schreef voyeur het volgende:
Ari maakt zichzelf heel populair bij alle mensen die niet op hem stemmen. Hij heeft ook het FIA personeel beschuldigd van partijdigheid dus als hij al gekozen wordt krijgt hij helemaal niets voor elkaar.
quote:Former Renault boss Flavio Briatore will begin his fightback against a lifetime ban from motor racing on Monday when he takes the matter to the French courts.
Briatore is set to lodge papers at the Tribunal de Grand Instance in Paris to try and cancel the lifetime ban that was handed to him by the FIA as the result of his involvement in Renault's race-fix controversy at last year's Singapore Grand Prix.
In a statement issued on Sunday, Briatore stated that he believes the FIA had acted incorrectly in the way it dealt with its hearing into the race-fix case, and the punishment handed down.
"In this case, the FIA has been used as a tool to exact vengeance on behalf of one man," said Briatore in the statement. "This decision is a legal absurdity and I have every confidence that the French courts will resolve the matter justly and impartially."
Briatore has stated that the grounds for his action were that there was a delay in the issue of the summons, a failure to state the charges in advance and a lack of access provided to prosecution document and to the key witness.
Briatore also stated that there had been a 'breach of the natural rules of justice' including a lack of impartiality of the body passing judgement, the secret negotiation of the decision before the hearing and the granting of selective immunities.
He also claims that the FIA has abused its power by imposing a penalty on a non-licensee of the FIA, the disproportionate and illegal nature of an indefinite ban and the threat to refuse to renew FIA licences to any driver or entity involved with Briatore.
As well as trying to overthrow his punishment, Briatore is also demanding compensation for the damage caused to his reputation - with a report in the Journal du Dimanche suggesting he is seeking as much as one million euros.
If the judges in Paris rule that there is a valid case, then the matter could go to trial in around one month's time, with a decision possible before the end of the year.
Hij heeft ze in zijn brief beschuldigd. Meestal niet zo'n goede binnenkomer....quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hij heeft het in het open gebracht dat het FIA personeel partijdig is. De beschuldiging kwam volgens mij uit een andere hoek.
Niet zo raar aangezien o.a. moseley zijn voorkeur uitsprak voor Todt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:17 schreef voyeur het volgende:
[..]
Hij heeft ze in zijn brief beschuldigd. Meestal niet zo'n goede binnenkomer....
Maar Mosley is geen personeel en gaat weg. Hij heeft het huidige personeel beschuldigd. Dat is een beetje dom...quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:03 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Niet zo raar aangezien o.a. moseley zijn voorkeur uitsprak voor Todt.
Als je het zo bekijkt ben je wel ietsie-pietsie partijdig, heurquote:Op maandag 19 oktober 2009 07:48 schreef Xaobotnik het volgende:
Tsja, wat een held.... Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Het moest in zijn geval wel èrg afhangen van factoren die buiten zijn invloed om gingen. Daarom zegt zijn kampioenschap me niet veel en daarom ben ik niet bepaald een Button-fan. Hij komt niet in de buurt van een Schumacher, Villeneuve, Hakkinen, Hamilton of Alonso. Allemaal niet mijn favoriete coureur, maar allemaal rijders die ontegenzeggelijk iets extra's hebben/hadden wat ze wereldkampioenschapskandidaat maakte. Button had gewoon het geluk dat Honda een heel jaar bezig was met die auto en daarmee een flinke voorsprong had weten op te bouwen waarmee vooral in het begin een voorsprong kon worden opgebouwd, aangezien de concurrerende teams nog tot het eind van vorig seizoen bezig waren.
De beste coureur van het afgelopen seizoen was Vettel.
M. Schumacher had gewoon geluk dat Ferrari helemaal om hem heen was gebouwd.quote:Op maandag 19 oktober 2009 07:48 schreef Xaobotnik het volgende:
Tsja, wat een held.... Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Het moest in zijn geval wel èrg afhangen van factoren die buiten zijn invloed om gingen. Daarom zegt zijn kampioenschap me niet veel en daarom ben ik niet bepaald een Button-fan. Hij komt niet in de buurt van een Schumacher, Villeneuve, Hakkinen, Hamilton of Alonso. Allemaal niet mijn favoriete coureur, maar allemaal rijders die ontegenzeggelijk iets extra's hebben/hadden wat ze wereldkampioenschapskandidaat maakte. Button had gewoon het geluk dat Honda een heel jaar bezig was met die auto en daarmee een flinke voorsprong had weten op te bouwen waarmee vooral in het begin een voorsprong kon worden opgebouwd, aangezien de concurrerende teams nog tot het eind van vorig seizoen bezig waren.
De beste coureur van het afgelopen seizoen was Vettel.
hele vreemde redenatie heb je nu. Alsof Button (de eerste helft) niet de snelste auto van het veld had.quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:23 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
M. Schumacher had gewoon geluk dat Ferrari helemaal om hem heen was gebouwd.
J. Villeneuve kon het alleen waarmaken in '97 toen hij de snelste auto van het veld had, daarna was het niet veel meer.
M. Hakkinen had in '99 geluk dat Schumi zijn been brak in Silverstone.
L. Hamilton heeft vorig jaar ontiegelijk veel geluk gehad in Brazilië.
F. Alonso had ook veruit de snelste wagen ten tijde van zijn kampioenschappen.
Natuurlijk, alle bovenstaande namen zijn hele goede coureurs, maar ze hadden ook geluk met 'factoren die buiten zijn invloed om gingen'. Button heeft geen geluk gehad, hij heeft ijzersterk gereden en Rubinho een poepie laten ruiken in de eerste seizoenshelft.
Vettel vond ik ook goed dit jaar, maar hij was te wisselvallig. Incidenten zoals in Australië waren achteraf gewoon niet slim, maar wat ik al zeg, dat is achteraf lullen.
Conclusie: ik vind Button een waardig kampioen. Hij is een groot talent (wat hij al presteerde bij Williams en Honda vond ik erg knap) en volgend jaar zal hij ook weer meedoen om de prijzen.
Was Button's auto dan ook sneller dan die van Rubens?quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:41 schreef bodylotion het volgende:
[..]
hele vreemde redenatie heb je nu. Alsof Button (de eerste helft) niet de snelste auto van het veld had.
Neemt niet weg dat hij het kampioenschap gewoon verdient heeft.
doet er niet toe.quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Was Button's auto dan ook sneller dan die van Rubens?
Doet er juist wel toe toch... Dat hele team voordeel en auto kwaliteit neem je dan uit de equation. 2 Coureurs, zelfde materiaal, waarmee Button stukken beter presteerde.. Das gewoon een persoonlijke prestatie.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:45 schreef bodylotion het volgende:
doet er niet toe.
Het gaat erom dat Button net zoals het rijtje een paar post's hierboven ook gewoon een superieure auto had in het begin van het seizoen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:51 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Doet er juist wel toe toch... Dat hele team voordeel en auto kwaliteit neem je dan uit de equation. 2 Coureurs, zelfde materiaal, waarmee Button stukken beter presteerde.. Das gewoon een persoonlijke prestatie.
Dat dus.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:56 schreef Googolplexian het volgende:
Imo heeft Button gewoon terecht het kampioenschap gewonnen (en Brawn ook).
Als je zegt dat Vettel de betere rijder is zeg ik dat hij z'n kansen niet heeft weten te verzilveren en Button wel.
Als je zegt dat Rubens de betere rijder is zeg ik dat hij teveel gewend is om constant te rijden. Button kan zich beter "pacen" naargelang de situatie.
Als je zegt dat Button niet van hetzelfde kaliber is als andere wereldkampioenen zeg ik dat geen enkele wereldkampioen op hetzelfde niveau staat als een andere wereldkampioen. Ze zijn allemaal van een ander soort klasse en hebben allemaal hun portie geluk gehad. Ze hebben ook allemaal het meeste van een potentieel winnende situatie gemaakt waar anderen faalden.
Button is kort gezegd dus gewoon een waardig kampioen.
Idd maar blijkbaar hebben hier een hoop mensen het idee dat de afgelopen wereldkampioenen dat niet terecht waren: Alonso, Hamilton nu Button dan... tjah ze worden het niet voor niets!quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:56 schreef Googolplexian het volgende:
Imo heeft Button gewoon terecht het kampioenschap gewonnen (en Brawn ook).
Als je zegt dat Vettel de betere rijder is zeg ik dat hij z'n kansen niet heeft weten te verzilveren en Button wel.
Als je zegt dat Rubens de betere rijder is zeg ik dat hij teveel gewend is om constant te rijden. Button kan zich beter "pacen" naargelang de situatie.
Als je zegt dat Button niet van hetzelfde kaliber is als andere wereldkampioenen zeg ik dat geen enkele wereldkampioen op hetzelfde niveau staat als een andere wereldkampioen. Ze zijn allemaal van een ander soort klasse en hebben allemaal hun portie geluk gehad. Ze hebben ook allemaal het meeste van een potentieel winnende situatie gemaakt waar anderen faalden.
Button is kort gezegd dus gewoon een waardig kampioen.
quote:Williams will switch to Cosworth engines next season, AUTOSPORT has learned, after believing its prospects for success in 2010 are best served with the independent engine maker.
Although the Grove-based outfit came close to a deal with Renault, high level sources at the French car manufacturer have revealed that Williams has now informed the company that it is no longer interested in a tie-up for next year.
With Toyota already having confirmed that it is ending its customer supply deal at the end of this year, it means that Williams has now settled on a switch to Cosworth.
Williams is refusing to confirm its engine plans until after the end of the season, but its engineering director Patrick Head praised Cosworth's efforts in preparing for its return to Formula 1.
"They are certainly very committed to it and working hard," he said. "They have been one of the options but we are not stating where we cast our final hook in terms of what is available to us until after the final race of the season. But I think our design office know what they are designing for."
Sources claim that one of the key attractions for Cosworth is the fact that the engine supplier will be able to re-tune its powe runit until early next year - something no other manufacturer is able to do because of F1's engine freeze.
The tweaks could help ensure Cosworth's engine is competitive throughout 2010, which is why Red Bull Racing is also considering a switch to the power unit if it is unsuccessful in its bid to secure Mercedes-Benz power.
Head said that his team had chosen to finish its partnership with Toyota because it fancied a change of direction.
"We had a very good relationship with Toyota," he said. "We made a decision about two months ago that we wanted to go in a different direction and I think the reasons are not for public consumption.
"We haven't had any falling out so it's an amicable parting. There were a number of factors that caused us to make the decision but I don't think that the combination of the reasons we decided to make a change are not ones that we are prepared to share. But it was nothing that caused any shouting and screaming, we chose to change direction.
"Ross Brawn and the team showed that you can make an engine change on Christmas Eve and still produce a pretty competitive car but I don't think our design office would thank us for doing that and they will have a little longer than that to design the car around the engine."
Als Massa niet brengt wat verwacht zal hij zeker instappen, Die Welt schrijft ook dat daarom Kubica maar voor 1 jaar bij Renault heeft getekend om in het geval van het ontbreken van de absolute snelheid bij Massa naar Ferrari over te stappenquote:Op maandag 19 oktober 2009 14:13 schreef Gauner het volgende:
Als ik dit lees begint het weer te kriebelen :
http://www.rtl.nl/%28/act(...)tree_F1_niet_uit.xml
zal wat zijn als Schumi instapt bij Brawnquote:Op maandag 19 oktober 2009 14:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als Massa niet brengt wat verwacht zal hij zeker instappen, Die Welt schrijft ook dat daarom Kubica maar voor 1 jaar bij Renault heeft getekend om in het geval van het ontbreken van de absolute snelheid bij Massa naar Ferrari over te stappen
Hij is nog voor 3 jaar verbonden aan Ferrari in de rol van adviseur. Dat gaat dus niet gebeuren.quote:Op maandag 19 oktober 2009 15:43 schreef bodylotion het volgende:
[..]
zal wat zijn als Schumi instapt bij Brawn
quote:Michael Schumacher klaar voor rentree: "Spijt dat ik gestopt ben"
Uitgegeven door Casper Bekking 19 oktober 2009 12:23 - Print artikel
De nekproblemen die Michael Schumacher er eerder dit seizoen van weerhielden zijn rentree te maken zijn nagenoeg genezen. De zevenvoudig F1-kampioen werd door Ferrari aangewezen als vervanger van Felipe Massa, die tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Brazilië zwaar crashte. Schumacher testte in een Ferrari van 2007 maar concludeerde dat een terugkeer niet mogelijk was. De Duitser liep zijn nekletsel begin dit jaar op na een valpartij met zijn motor. De kans op een terugkeer bij Ferrari lijkt minimaal, aangezien voor komend seizoen Felipe Massa en Fernando Alonso zijn vastgelegd. Testen is gedurende het seizoen verboden dus ook die rol lijkt uitgesloten. Bovendien verlengde de Duitser enkele weken geleden zijn adviseursrol bij Ferrari, waardoor een overstap naar een ander team ook geen mogelijkheid lijkt te zijn.
"Aan het einde van het jaar zal mijn nekletsel genezen zijn tot op een niveau dat ik weer in staat moet zijn te racen", verklaarde Schumacher in een interview met het Duitse Der Spiegel, dat morgen gepubliceerd wordt. "Ik heb niets te bewijzen aan anderen, noch aan mezelf. Ik heb nog steeds spijt dat ik drie jaar geleden gestopt ben maar er is geen reden om definitief bekend te maken dat ik terug zal keren in de sport. Het leven dat ik momenteel heb maakt me gelukkig, maar wie weet wat er in de komende maanden kan gebeuren?"
quote:Toyota doet Räikkönen voorstel
Uitgegeven: 19 oktober 2009 20:25
Laatst gewijzigd: 19 oktober 2009 20:49
SAO PAULO - Toyota heeft Kimi Räikkönen na afloop van de Grote Prijs van Brazilië een aanbod gedaan voor volgend seizoen, maar vooralsnog wil de manager van de Finse formule 1-coureur meer.
© ANP
''We hebben geen zin in veel spelletjes en hebben op tafel gelegd wat we ons kunnen veroorloven. We denken dat het een serieus voorstel is in de huidige marktsituatie'', zei teambaas John Howett.
''Ik denk echt dat we goed met hem kunnen samenwerken en we bieden hem een wagen die snel is'', liet hij er op volgen.
Grand Prix
''We hebben in de rallysport goede ervaringen met Scandinavische rijders.'' Toyota heeft sinds zijn entree in de Formule 1 in 2002 nog geen Grand Prix gewonnen.
Räikkönen maakt in 2010 bij Ferrari plaats voor tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso, maar weet nog niet wat hij volgend seizoen gaat doen. Hij kan ook terug naar McLaren.
Toyota heeft momenteel de Italiaan Jarno Trulli en de Duitser Timo Glock onder contract. Het Japanse F1-team wilde eerder al de Pool Robert Kubica binnenhalen, maar die koos voor Renault.
en in ander nieuws:quote:Williams falls in line with FOTA over KERS ban
Despite the technology again appearing in the technical regulations for next year, the formula one teams association FOTA had reached a gentleman's agreement to drop KERS after the forthcoming season finale in Abu Dhabi.
The fiercely independent Grove based team Williams, however, was suspended by FOTA amid the recent breakaway war, and was therefore not technically bound by the other teams' pacts.
Moreover, the British squad - although not using KERS at all this season - has been a strong advocate of the energy recovery technology, jointly developing an electrical as well as an uniquely flywheel-based system.
Engineering director and co-owner Patrick Head told the German website motorsport-total.com that at the last meeting of the technical working group, Williams was the only team still wanting to use KERS in 2010.
After that, Williams was invited to re-enter the FOTA alliance.
"We were conscious that one of the conditions was that KERS is not permitted in 2010," the Briton said. "We expressed that we think it is the wrong decision, but accept the rules of the club."
McLaren want Kimi Raikkonen for 2010 Formula One season with Niko Rosberg keen on Brawnquote:"He was unfortunate," Ecclestone told Brazilian newspaper Folha de Sao Paulo, "but the publicity generated by his death was so much...It was good for F1."
"It was a shame that we had to lose Ayrton, but it happened. He was very popular, but the actual event interested so many people who did not know about the sport, and increased interest in F1 because of it."
En dat wil misschien Nascar gaan rijden volgend jaar.quote:Trulli nog steeds erg kwaad op Adrian Sutil
Jarno Trulli is nog steeds niet gekalmeerd sinds de Braziliaanse Grand Prix. De Italiaan werd uit de race gereden door Adrian Sutil en was daar absoluut niet over te spreken. Dat liet hij ook op duidelijke wijze merken door tegen de Duitse coureur uit te vallen, wat hem op een boete van 10.000 euro van de wedstrijdleiding kwam te staan.
"Ik ben boos, want wat Sutil deed was enorm gevaarlijk. Het was een bocht waar we volgas kunnen gaan en hij had me genoeg ruimte moeten geven om niet de kerbs op te rijden. We hebben geluk gehad dat niemand gewond is geraakt", vertelde de Toyota-coureur, die niet zoveel van het verhaal van Sutil gelooft dat hij Trulli nooit heeft gezien. "Logisch, want ik zat naast hem! Hij kwam erg langzaam uit de bocht omdat hij in gevecht was met Kimi Raikkonen, maar gaf mij geen ruimte. Hij drukte me op de kerbstones, waardoor ik de controle over de auto verloor."
"Fernando Alonso heeft het incident ook gezien en volgens hem is Sutil gek", vervolgde Trulli. "Tussen bocht 4 en 5 won ik drie wagenlengtes, omdat hij bijna tegen Kimi opknalde en moest liften. Ik begrijp dat hij zijn positie wilde verdedigen, maar hij had ruimte voor mij moeten laten. Hij wist dat ik met hoge snelheid aan kwam rijden. Dit is het ergste incident dat ik heb gezien in mijn carrière. Het is niet acceptabel."
De wedstrijdleiding besloot, los van de boete voor Trulli, de crash als race-incident af te doen. Trulli verwacht dan ook dat het incident nog wel bij de Grand Prix Drivers' Association ter sprake zal komen. "We zullen er zeker over praten, het is gewoon niet te accepteren wat hij deed. De man die achter me reed, Alonso, zei ook dat het gestoord was."
Die heeft nu nog maar 1 race om zichzelf te bewijzen en zo te lezen (en aan z'n reacties te zien) had hij voor Brazil een paar potentiële sponsors c.q. aan de buis gekluisterd zitten c.q. in de hospitality staan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En dat wil misschien Nascar gaan rijden volgend jaar.
Daar hebben ze het niet zo op jankerds.
quote:Williams CEO Adam Parr has confirmed that the team is in no mood to shift their beliefs on the matter despite renewed efforts from other teams to force through the increase. The F1 grid is already set to expand from 20 to 26 cars next year, despite BMW's withdrawal, thanks to new teams from USF1, Lotus, Campos and Manor.
The old Hinwil-based BMW Sauber team has secured new backing from the mysterious Qadbak company, and is on the FIA's reserve list should a spot become available. The possibility of 14 teams for 2010 has been suggested by the FIA, but Williams, as well as Campos, are against the move. Rumours suggest that Campos have vetoed the move to keep the price tag of their grid slot lucrative, should they choose to sell-on their spot later in the year.
Parr insists that there Sir Frank Williams, the boss of the eponymous team, feels "very strongly" about the issue, and does not believe that 28 cars is logistically possible.
"Frank has been crystal clear on this," Parr shouted, "He feels very strongly about it, but he's not the only one. At the last FOTA meeting it was not the only team that raised concerns, and it was not the only team that voted against 14 teams."
Parr believes that no work has been carried out on planning for a potential increase to 28 cars, in terms of accommodating them in pit lanes throughout the world, as well as in terms of revenue share from commercial rights.
"First of all, nobody has done any work that I can see to show that there is space to accommodate 14 teams, 28 cars," Parr said angrily, "No one has discussed that, neither the FIA nor anyone else. Look at where we are now in Brazil. You couldn't possible get 28 cars and 14 teams here.
"And I'm sure that's true in Monaco and several other circuits. So once they've done that work, and the FIA has never suggested that 14 teams can be accommodated.
"I don't think it can be accommodated on the revenue side either, it's just not sustainable, and the FIA presumably believe that because they fought very hard this year to reduce the cost dramatically."
He added that the increase to 28 cars would necessitate a return to pre-qualifying, with some teams failing to make the grid, as the maximum grid size is still capped at 26 cars. This, according to Parr, means the move would not make financial sense to the unlucky cars that failed to get in to the race.
"No," he said in response to a question, presumably, "Because then people will start saying we need to pre-qualify, which is completely ludicrous. The idea, in this day and age, to have a team flying all the way to Melbourne or somewhere at massive expense, only to tell their sponsors that they are not going to appear on the grid. It's just ridiculous."
Meanwhile, Ferrari boss Stefano Domenicali has said that the Italian team are in favour of the increase, saying: "It's very clear on our side. We feel it would be a shame to lose a team like Sauber that is on the podium. We all respect they have tradition, they have infrastructure. And I think we can agree for that kind of exception."
Ferrari also remain committed to three-car teams for the sport, meaning that the ideal future for Ferrari is some bizarre 42-car sport, but pointed out that they would only want BMW Sauber becoming the 14th team, otherwise 13 would suit them fine.
"If someone is not ready then I think it's going to stay with 13 teams, also because as we have said we like to think of a future with three cars per team, because we think it's the right way to look ahead," Domenicali added, "If it's only Sauber. And then if someone is leaving, then we go back to 13."
Backing up Domenicali's view that it would be sad to see Sauber go was Red Bull boss Christian Horner, though the caffeinated one also echoed Parr's concerns over logistics.
"Obviously you don't want to see any team disappear and it would be a great shame to see Sauber disappear," Horner weeped," Although you don't know if it's Sauber or something completely new.
"If you just look at the practical issues of a 14th team, look at the cramped conditions of the paddock, it's going to be tight enough with a 13th team. Look at qualifying somewhere like Monaco with all the logistics. That creates some practical issues. That's what's agreed though."
He added that Red Bull would prefer 13 teams, saying: "We hope a solution that would involve Sauber continuing would play out, but we would prefer 13 teams. We would first of all want to see how things panned out with all the new entrants. 26 cars, plus with some of the paddocks we go to, logistically we're already at the limit.
"If only Sauber had signed the Concorde Agreement when they had the chance, but such is life. It's been discussed briefly, but I guess it's not just us that are concerned about there being 14 teams. It's fantastic [the numbers are rising], but it's a massive challenge for the new teams to be there.
"And if we get to 13 teams next year then for the new teams to all be there in Bahrain, good luck and we hope they'll be there, but it's a massive challenge."
dat zou Idd een leuk rijdersduo zijn afgaande op de race in brazilie (ja ik weet het, een race is eigenlijk te weinig om conclusies te trekken ) zou kimi er dan nog wel eens een erg zware dobber aan kunnen hebben...quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:52 schreef Ermanon het volgende:
Hmm, Raikkonen + Kobayashi = WIN?
Raikkonen als 1e man, terwijl Koba iedereen van de ban afschiet die te dicht bij Kimi komt Zou wel leuk zijn om dat te zien
onderschat The Iceman niet hequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:29 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat zou Idd een leuk rijdersduo zijn afgaande op de race in brazilie (ja ik weet het, een race is eigenlijk te weinig om conclusies te trekken ) zou kimi er dan nog wel eens een erg zware dobber aan kunnen hebben...
zeker nietquote:
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:56 schreef Googolplexian het volgende:
Imo heeft Button gewoon terecht het kampioenschap gewonnen (en Brawn ook).
Als je zegt dat Vettel de betere rijder is zeg ik dat hij z'n kansen niet heeft weten te verzilveren en Button wel.
Als je zegt dat Rubens de betere rijder is zeg ik dat hij teveel gewend is om constant te rijden. Button kan zich beter "pacen" naargelang de situatie.
Als je zegt dat Button niet van hetzelfde kaliber is als andere wereldkampioenen zeg ik dat geen enkele wereldkampioen op hetzelfde niveau staat als een andere wereldkampioen. Ze zijn allemaal van een ander soort klasse en hebben allemaal hun portie geluk gehad. Ze hebben ook allemaal het meeste van een potentieel winnende situatie gemaakt waar anderen faalden.
Button is kort gezegd dus gewoon een waardig kampioen.
de laatste jaren heb je daar idd wel gelijk in, maar ik verwacht volgend jaar eigenlijk een kimi die gemotiveerder is dan ooit..quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:59 schreef Meike26 het volgende:
Hmm..sorry, maar ik heb het juist niet zo met Kimi.
Een beetje ongemotiverd ventje lijkt het af en toe. Het is al-om bekend dat hij het F1 wereldje hekelt en dat hij het puur voor het racen doet, maar dat alle poeha eromheen hem gestolen kan worden. Maar dit laat hij naar mijn idee ook iets te veel blijken op de baan. Hij moet echt goed met zijn goede been uit bed stappen wil hij een lekkere race rijden... te weinig races dat ik zie dat hij aan het vlammen is. Hij kan het wel...maar veel te weinig. En waarschijnlijk is het zo dat het team Ferrari hem gewoon niet ligt, want bij McLaren had hij gelukkig meer van die goeie dagen.
is dat zoquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:15 schreef bodylotion het volgende:
Maar Ferrari heeft Kimi toch betaald om volgend jaar niet bij een ander team in te stappen
ik heb het een tijdje terug ergens gelezen, maar ik weet niet meer waarquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:16 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
is dat zo
dan heb ik dat gemist denk ik... heb je toevallig een bron?
quote:Bevestiging Alonso bij Ferrari aanstaande?
28 september 2009
[...]
Ferrari zou al een poosje met Raikkonen aan het onderhandelen zijn over een vervroegd vertrek bij het team. De Fin zou een jaarsalaris aangeboden zijn, met als voorwaarde dat hij volgend jaar niet voor een ander team zal rijden. Raikkonen, die in de toekomst graag voltijd aan het wereldkampioenschap rally mee wil doen, maakte begin dit jaar nog een vrij lusteloze indruk, maar lijkt nog niet klaar met de Formule 1. Er wordt gespeculeerd dat hij na dit seizoen naar Renault zou kunnen gaan, of terug zou kunnen keren naar McLaren. Een andere belangrijke gegadigde voor een plekje bij Renault is de Pool Robert Kubica, die nu nog voor BMW uitkomt.
[...]
Dat heb ik ook begrepen, maar ik heb ook gelezen dat Santander McLaren is blijven sponsoren om daar Kimi te stallen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:16 schreef Sinister-D- het volgende:
Als ik me niet vergis heeft Santander gewoon (althans, als je ¤30mln normaal vindt) een jaarsalaris uitbetaald als soort van oprot-premie, en is Kimi vrij om te gaan waar die wilt.
Dat zat dit weekend wel goedquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:59 schreef Meike26 het volgende:
te weinig races dat ik zie dat hij aan het vlammen is.
quote:Loeb mag niet meedoen in GP van Abu Dhabi
Sébastien Loeb zal niet mogen deelnemen aan de Grote Prijs van Abu Dhabi. De Franse rallyrijder kreeg geen licentie voor de laatste wedstrijd van het Formule 1-seizoen.
Om in de Formule 1 te mogen meedoen, heeft elke rijder een zogeheten superlicentie nodig.
De Internationale Automobielfederatie FIA neemt haar beslissing op basis van een dossier en de erelijst van de rijder. Maar in het geval van de vijfvoudige wereldkampioen rally was dit niet genoeg om de FIA te overtuigen.
Loeb wou met een auto van de Toro Rosso-renstal deelnemen aan de GP van Abu Dhabi. Mogelijk proeft Loeb in 2010 wel eens van de F1.
"Sébastien is niet ontgoocheld", meldt zijn rallyteam Citroën. "Het was wel een mooie kans geweest voor hem."
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:20 schreef Leatherface het volgende:
Een rallycoureur in een F1-bolide, dat wil ik wel eens zien.
In 2006 werd hij ook tweede in de 24 uur van Le Mans (in een Pescarolo). Verder deed hij vorig jaar een test in de Red Bull F1 wagen waarbij hij veel indruk maakte. Ook testte hij dit jaar nog in een GP2 wagen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:20 schreef Leatherface het volgende:
Een rallycoureur in een F1-bolide, dat wil ik wel eens zien.
quote:Did you realise that an English driver, in a Mercedes-engined car bearing the number 22, beat a Brazilian to the World Championship by finishing in fifth place in Interlagos - for the second year running?
Hell of a coincidence...
Nouja stijf achteraan, veel trager wassie niet:quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:29 schreef Atreidez het volgende:
Ik wil het ook wel zien, maar niet in een officieele wedstrijd.. Met die GP2 test stond ie ook stijf achteraan geloof ik.
quote:
Wat versta je onder te vol?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:36 schreef Five_wave het volgende:
Wordt leuk al die nieuwe teams ,en dus ook aantal nieuwe coureurs, alleen ben bang dat het nu alemaal wat te vol gaat worden.. maar we zullen zien..
Dat zou spectaculair, maar in mijn ogen onwaarschijnlijk zijn. Gaan die geruchten nu de ronde?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 04:25 schreef nils7 het volgende:
Klopt het dat Button naar McLaren gaat?
26 wagens gaf logistiek nog al grote problemenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Wat versta je onder te vol?
Ik zie namelijk liever, mits competitief, een startveld van 30 dan een veld van slechts 18 wagens.
Wat meer actie op de baan zou de Formule 1 goed doen.
Vodafone wil dat, en het McLaren heeft geen probleem met zijn salaris. Brawn wel.quote:
Jammerquote:Jean Todt wint presidentsverkiezingen van de FIA
Jean Todt is de nieuwe FIA-president. De Fransman kreeg bij de verkiezingen in Parijs 135 stemmen. Tegenstander Ari Vatanen kreeg er slechts 49, waardoor Todt de opvolger van Max Mosley is. Hij was door aftredend president ook naar voren geschoven als ideale kandidaat.
Snel meer
Neequote:
Dus dan bij jij voor de FIA, zoals de FIA nu is?quote:Nee
De stemverhouding was trouwens 135 tegen 49 met 12 onthoudingen. Da's dus bijna 70% van de stemmen voor Todt: een vrij ruime overwinning nog.
Ik moest effe terugdenken aan al die prachtige, kleurrijke teams en teambazen die het beleid van Mosley niet trokken en inmiddels weg zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:10 schreef Meike26 het volgende:
Nu Todt verkozen is boven Vatanen, moet ik opeens weer terugdenken aan een paar maanden geleden, toen het bijna zover leek te zijn dat er een nieuwe raceklasse opgezet zou worden....
Was dat maar zo...
Das' ook de enige reden dat Mosley zonder tegengas aftreedt nu ... omdat hij z'n beleid via Todt kan doorzetten.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:14 schreef Meike26 het volgende:
Dus dan bij jij voor de FIA, zoals de FIA nu is?
Het zelfde FIA dat Renault laat weg komen met een simpele straf om Briatore uit de F1 te verbannen en 2 jaar terug nog bij een soortgelijke fraude-zaak 100 miljoen dollar boete voor Mclaren+ uitsluitsel van het wereldkampioensschap..
En al die vage straffen op de baan. Nee de FIA is naar mijn idee een aquarium met het troebelste water. Vatanen had hier volgens mij verandering in kunnen brengen. Nu is het Todt geworden en de FIA gaat weer door met waar ze gebleven waren.
Doe niet zo dramatisch.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:10 schreef Meike26 het volgende:
Nu Todt verkozen is boven Vatanen, moet ik opeens weer terugdenken aan een paar maanden geleden, toen het bijna zover leek te zijn dat er een nieuwe raceklasse opgezet zou worden....
Was dat maar zo...
Maar het gaat effe om het vergelijk. Todt is niets vergeleken bij Vatanen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:21 schreef beantherio het volgende:
[..]
Doe niet zo dramatisch.
Todt is geen kloon van Mosley en Vatanen is geen Jezus Christus. Onder Todt zullen er ook dingen veranderen: dat heeft ie tijdens zijn campanje al gezegd. En hij heeft bij Ferrari en Peugeot al bewezen een goed leider te zijn en geen pion.
Het is wel heel kort door de bocht om de successen van Ferrari's Schumacher-tijdperk maar even op het conto van Brawn toe te schrijven. Todt gaf leiding aan Brawn en je kunt dus net zo makkelijk stellen dat Brawn dingen geleerd heeft van hem.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:23 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maar het gaat effe om het vergelijk. Todt is niets vergeleken bij Vatanen.
Zelfs bij Ferrari was Brawn (blijkt maar weer) de drijvende kracht.
- hernoeming van de betekenis van F1 van "Formule 1" naar "Ferrari 1"quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:36 schreef bodylotion het volgende:
is er ergens een overzicht wat Todt zijn plannen zijn?
goh, wat een verrassingquote:
Eerst ben je veren in de reet van Todt aan het stoppen en nu maak je hem belachelijk.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
- hernoeming van de betekenis van F1 van "Formule 1" naar "Ferrari 1"
- hernoeming van de betekenis van FIA nu ook officieel naar "Ferrari International Assistance"
- hervorming van regels waardoor rode auto's uit Italië voortaan automatisch de wedstrijden reglementair winnen waaraan ze meedoen
Ik maak hem niet belachelijk, maar zijn critici.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:12 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Eerst ben je veren in de reet van Todt aan het stoppen en nu maak je hem belachelijk.
quote:Button in frame for McLaren drive
By Andrew Benson
New world champion Jenson Button has emerged as a contender to join Lewis Hamilton in what would be a mouth-watering line-up at McLaren in 2010.
The Englishman has yet to sign a new contract for Brawn and McLaren are interested having so far failed to secure first choice Kimi Raikkonen.
"We've talked to a number of drivers," said team boss Martin Whitmarsh.
"It wouldn't be appropriate to say more than that. We'll hire the two best drivers available as we always have."
Button's manager Richard Goddard refused to comment on whether he had held talks with McLaren, but told BBC Sport: "Brawn could have sorted Jenson out weeks ago and none of this would be going on.
"We've been trying to agree terms with them. He's made it clear he wants to stay and had they agreed a contract there would be no speculation.
A lot of quality seats may still be available so it's down to Brawn to make us an offer
Richard Goddard Jenson Button's manager
"The press will speculate that anyone with a free seat next year will be offering Jenson a drive - he has displayed his great talent in a good car this year.
"That speculation won't die until Brawn offer him new terms.
"A lot of quality seats may still be available so it's down to Brawn to make us an offer. But this stuff certainly did not stem from us."
Raikkonen, who is also being chased by Toyota after being forced to leave Ferrari to make way for Fernando Alonso, has not yet decided on his future and McLaren are exploring other possibilities.
Their back-up plan if Raikkonen turned them down was to retain his fellow Finn Heikki Kovalainen, despite their reservations about his performances in races.
But following Button's failure so far to agree terms on a new contract with Brawn, they are now understood to be interested in him - which would put the two most recent world champions, and two Englishmen, in one highly marketable line-up.
ononeleg
The Button-McLaren link first emerged in two national newspapers on Friday but it is understood there is substance in the story.
Button said on Tuesday that he wanted to stay with Brawn but that the team had yet to start substantive negotiations on a new deal.
Sources in F1 say the two parties have so far failed to agree on Button's salary.
He took a pay cut from £10m to about £3m over the winter to help secure the survival of Brawn, which emerged from the ashes of the Honda team after the Japanese company decided to quit F1 last December.
But now he is world champion he is said to be looking for a pay rise more substantial than the one Brawn are offering.
McLaren, one of the better funded teams on the grid, would be able to pay more money than Brawn.
Button may also consider that McLaren are likely to have a faster car than Brawn in 2010, having already overtaken them for pace this year despite a poor start to the season.
But Button might be wary of teaming up with Hamilton, who is widely regarded as the out-and-out fastest driver on the grid.
Cynics will claim that the Button-McLaren link could have been leaked for one of two reasons.
It could be either a means for Button to get Brawn to up their offer to him, or it could be a way of McLaren trying to persuade Raikkonen to make up his mind.
In the background, there is also the fact that McLaren's long-term engine partner Mercedes is considering buying a large stake in the Brawn team, a move that is not popular in some parts of McLaren.
Welkom op het forumquote:Ik stel voor dat alle criticasters hier (die nu al kritiek hebben op Todt als FIA-president) de volgende keer mee gaan doen om het presidentschap. Bijna iedereen lijkt het hier allemaal beter te weten dan bijvoorbeeld de FIA of de autosportfederaties. Dat gezeik (ook op bv. WERELDKAMPIOEN Button) wordt ik een beetje beu. Je moet mensen eerst een kans geven, dus laten we eerst eens kijken wat Todt gaat doen de komende 2/3 jaar, daarna mogen we gaan zeiken als het niet goed is. Hetzelfde geldt voor Button; laten we eerst eens kijken wat hij de komende 2/3 jaar kan presteren, daarna mogen we zeiken als hij het niet goed doet.
Een forum is bedoeld om te discussiëren, dat snap ik ook wel. Maar het heeft geen zin om te discussiëren over bepaalde dingen die nog helemaal niet duidelijk zijn of nog niet gebeurd zijn. Niemand kan de toekomst voorspellen. En bovendien; in een discussie wil ik meningen onderbouwd zien door feiten.quote:
Dan hoeven we volgend jaar ook niet te gaan stemmen voor de Tweede Kamer, het staat toch al vast dat Wilders, D'66 en het CDA de grootste partijen gaan worden. Dus nee sorry, die reden vind ik niet zo sterk.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:24 schreef Schunckelstar het volgende:
ik denk dat het helemaal niet gaat om of todt wel of niet een goede president van de fia is, ik heb niks tegen de man.
waar het wel om gaat is de manier waarop zijn campagne is verlopen, vatanen is alleen maar zwart gemaakt in de media, en todt heeft openlijk alle lof en steun ontvangen van mensen waarvan ik vind dat ze zich op zijn zachtst gezegd wat neutraler hadden mogen opstellen.
vatanen heeft nooit een eerlijke kans gekregen, ik had er al mijn geld op durven zetten dat het todt zou worden.
de fia is gewoon een dictatuur en deze hele verkiezing had in mijn ogen ook niet plaats hoeven vinden, de uitkomst stond toch al vast
Goeie vraagquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:16 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Om maar een voorbeeld te noemen; jij verklaarde dat het jou beter had geleken als Vatanen de president was geworden. Waar baseer je dat op?
1) Het is zeer aannemelijk dat Todt nog banden heeft met Ferrari; een team dat jaarlijks $80M meer krijgt dan andere teams ... van de FIA.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:16 schreef Burnie88 het volgende:
Om maar een voorbeeld te noemen; jij verklaarde dat het jou beter had geleken als Vatanen de president was geworden. Waar baseer je dat op?
Ja ehh.. Door die mensen is het nu zo'n chaosquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:58 schreef Burnie88 het volgende:
[...]
- Ervaring in het Europees Parlement zegt mij niet zoveel. Natuurlijk, het is heel mooi meegenomen, maar Mosley had ook 0,0 ervaring in de politiek. Wat te denken van de F1 baas Ecclestone, ook hij heeft 0,0 ervaring op politiek gebied. Voor mij geen doorslaggevende factor.
Je punt is?quote:- Todt is toch coördinator geweest in de rallysport? En tsja, Vatanen.. Heel leuk en aardig dat rallyrijden, maar F1 is toch heel wat anders.
[...]
FIA is meer dan alleen F1 ... Dat lijk je te vergeten.quote:
de straffen die onder andere voor die incidenten werden uitgedeeld, daar ging het om.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:04 schreef Burnie88 het volgende:
@ Bodylotion:
- Wie hebben er eigenlijk voor die chaos gezorgd? Niet de FIA, niet Ecclestone, maar de teams zelf. Welke gekken bedenken nou om een eigen auto te laten crashen? Of welke coureur houdt nou zijn teamgenoot tegen in de pitstraat? Of welke monteur gaat nou belangrijke info lekken naar een concurrerend team?
- Nou er wordt gezegd dat Vatanen ervaring heeft als coureur. Dat beaam ik, maar rallysport heeft niet zoveel te maken met F1 in mijn ogen. Dit is hetzelfde als basketbal met korfbal vergelijken.
[...]
Ehhh ... Nee. Dat is al een tijdje Luca DiMontezemolo.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:04 schreef Burnie88 het volgende:
@ Googolplexian:
- FIA is idd meer dan F1. Todt heeft ook meer gedaan dan F1, hij is baas geweest van het gehele Ferrari-emperium. Lijkt me een vrij brede taak.
Je vergelijkt het nu alsof het twee mensen zijn. Je kunt het alleen beter benaderen als partijen met zetels op basis van invloed of aantal leden.quote:- Oke, Zimbabwe heeft misschien weinig recht TOT spreken, ze HEBBEN het recht wel. Dat is democratie. Ook nu weer de vergelijking naar Tweede Kamerverkiezingen; dus als jij rijk bent, heel veel kennis hebt van politiek en heel actief bent in de politiek, zou jij dan meer stemrechten moeten krijgen dan iemand die politiek geen donder kan interesseren? Lijkt me niet, ook weer een vorm van democratie. Ja oke, soms is het wat scheef, maar het is nu eenmaal niet anders.
En iemand die in het Europees Parlement heeft gezeten was zeker beter omgegaan met straffen dan Todt toendertijd. Dat vraag ik mij ten zeerste af. Beiden hebben geen juridische achtergrond.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:14 schreef bodylotion het volgende:
[..]
de straffen die onder andere voor die incidenten werden uitgedeeld, daar ging het om.
Ja ik weet niet precies wat voor functie Todt had, maar hij was toch baas van het hele autosportgedeelte ofzo? Whatever, de man kan heus wel wat meer dan alleen teambaasje spelen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ehhh ... Nee. Dat is al een tijdje Luca DiMontezemolo.
[..]
Je vergelijkt het nu alsof het twee mensen zijn. Je kunt het alleen beter benaderen als partijen met zetels op basis van invloed of aantal leden.
Vergeet je even het sex-schandaal Maar het gaat er ook om hoe de FIA met die acties omgaat. Crash-gate was goed en snel opgelost, maar die andere acties hebben wekenlang doorgesudderd zonder echte duidelijkheid van de FIA.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:04 schreef Burnie88 het volgende:
@ Bodylotion:
- Wie hebben er eigenlijk voor die chaos gezorgd? Niet de FIA, niet Ecclestone, maar de teams zelf. Welke gekken bedenken nou om een eigen auto te laten crashen? Of welke coureur houdt nou zijn teamgenoot tegen in de pitstraat? Of welke monteur gaat nou belangrijke info lekken naar een concurrerend team?
Een FIA-baas heeft in mijn ogen helemaal geen ervaring nodig in racen, als je maar zorgt dat je een aantal adviseurs hebt die wel hebben geraced. Een manager van een vliegtuigbedrijf hoeft ook geen piloot te zijn geweest, maar wel verstand te hebben van de algemene gang van zaken en alle andere management-truukjes.quote:- Nou er wordt gezegd dat Vatanen ervaring heeft als coureur. Dat beaam ik, maar rallysport heeft niet zoveel te maken met F1 in mijn ogen. Dit is hetzelfde als basketbal met korfbal vergelijken.
Inderdaad, dat is belangrijkere ervaring dan race-ervaring hebben. (Nu heeft Vatanen vast ook wel ervaring aan de top van een sectie van een groot bedrijf)quote:- FIA is idd meer dan F1. Todt heeft ook meer gedaan dan F1, hij is baas geweest van het gehele Ferrari-emperium. Lijkt me een vrij brede taak.
Zelfde vergelijking: Mensen onder de 18 mogen niet stemmen, omdat ze niet genoeg overzicht zouden hebben? Democratie heeft verschillende vormen, en de zwaarte van een stem bepalen aan de hand van het aantal inwoners (of auto's in dit geval ) kan prima en wordt volgens mij wel vaker gedaanquote:- Oke, Zimbabwe heeft misschien weinig recht TOT spreken, ze HEBBEN het recht wel. Dat is democratie. Ook nu weer de vergelijking naar Tweede Kamerverkiezingen; dus als jij rijk bent, heel veel kennis hebt van politiek en heel actief bent in de politiek, zou jij dan meer stemrechten moeten krijgen dan iemand die politiek geen donder kan interesseren? Lijkt me niet, ook weer een vorm van democratie. Ja oke, soms is het wat scheef, maar het is nu eenmaal niet anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please, make yourself uncomfortable.
Gaat ook niet gebeuren, tenminste niet zolang McLaren met Mercedes motoren rijdt, wel slim van Vodafone om dit in de publiciteit te gooien, krijgen ze zonder titel toch gratis exposurequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:11 schreef Gauner het volgende:
Beetje vreemd dat McLaren nu ineens Button wil binnenhalen, zo goed vind ik de coureur Button nu ook weer niet.
quote:Newly-appointed FIA President Jean Todt has revealed close friend Michael Schumacher could enjoy a role within his new regime.
Todt was elected to replace Max Mosley and is now the most powerful man in motor sport following a landslide victory that saw him secure 135 votes to 49 over rival Ari Vatanen, with 12 abstentions or invalid votes.
Although former Ferrari team principal Todt already has his team in place, including deputy presidents and World Motor Sport Council members, the 63-year-old has hinted that Schumacher may yet play a role in some capacity.
Todt suggested the possibility of the German, who won five of his seven F1 titles working with the Frenchman at Ferrari, expanding his ambassadorial role with the FIA.
"He is like a son," said Todt. "There has always been a place for him next to me and there still will be."
Despite previous concerns about Todt's former allegiance to Ferrari, the Formula One Teams' Association have welcomed his appointment.
"I am convinced Jean's presidency represents an opportunity for all Formula One's stakeholders to unite under his leadership and work together to strengthen our sport," said FOTA vice-chairman John Howett.
"FOTA is looking forward to supporting him to broaden the appeal of our sport among fans and sponsors, while respecting Formula One's great heritage to which he has contributed enormously."
Misschien dat Todt Mosley ook weer kan aannemen (zoals Max zelf zei : "Als ik gevraagd wordt om weer een functie binnen de FIA te bekleden zal ik dat doen".)quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 10:09 schreef Waffle het volgende:
Ik zou Dominicali en DiMontezemolo ook in de FIA doen. Krijg je tenminste een eerlijke FIA.
Dat zou mij ook niet verbazen, zo iets als "honorary member of the board"quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 10:11 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Misschien dat Todt Mosley ook weer kan aannemen (zoals Max zelf zei : "Als ik gevraagd wordt om weer een functie binnen de FIA te bekleden zal ik dat doen".)
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:11 schreef bodylotion het volgende:
offtopicThanks!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
=edit=
Nigel Stepney komt ook nog even langs
[ Bericht 13% gewijzigd door vosss op 24-10-2009 13:26:14 ]De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
goed planquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 09:47 schreef Tarado het volgende:
TODT: PLACE FOR SCHUMI AT THE FIA
Saturday 24th October 2009
[..]
kan hij zich mooi met het sportieve aspect bezig houdenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 10:06 schreef Googolplexian het volgende:
'Tuurlijk ... want Schumacher is een bewezen leider.
Altijd goed voor leuke uitspraken Nelson srquote:Earlier this year, the former triple world champion's son was fired by Flavio Briatore, before the team's boss was ousted amid the crash-gate scandal and banned for life from involvement in motor racing.
Until the flamboyant Italian's star began to fade, Renault towed the line and even backed Briatore's decision to pursue legal action against the Piquet family.
According to Germany's Auto Motor und Sport, Piquet Snr now wants a public apology.
"Renault has two weeks," said the Brazilian. "If I hear nothing, there will be a complaint."
Piquet admits his son, who was not formally penalised amid the scandal due to an FIA immunity deal, acted wrongly in deliberately crashing during the 2008 Singapore grand prix.
But he said he does not understand the hysteria about 23-year-old Piquet Jr's actions.
"Ayrton Senna won two championships like that," said Piquet Snr. "In 1983 the F3 championship against Martin Brundle, and in 1990 he was world champion after pushing Alain Prost off the circuit completely deliberately."
ik ben niet helemaal op de hoogte van dat laatste, ken de beelden wel natuurlijk. Maar hoe kwam Senna daarmee wegquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:17 schreef Tarado het volgende:
Piquet warns Renault: apologise or be sued
GMMf1NET -- October 24th - 2:47pm
Oct.24 (GMM) Nelson Piquet Snr has threatened legal action against Renault if the French carmaker does not apologise.
[..]
Altijd goed voor leuke uitspraken Nelson sr
But he said he does not understand the hysteria about 23-year-old Piquet Jr's actions.
"Ayrton Senna won two championships like that," said Piquet Snr. "In 1983 the F3 championship against Martin Brundle, and in 1990 he was world champion after pushing Alain Prost off the circuit completely deliberately."
Dat vetgedrukte ben ik zeker met je eens.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:04 schreef Burnie88 het volgende:
Ik stel voor dat alle criticasters hier (die nu al kritiek hebben op Todt als FIA-president) de volgende keer mee gaan doen om het presidentschap. Bijna iedereen lijkt het hier allemaal beter te weten dan bijvoorbeeld de FIA of de autosportfederaties. Dat gezeik (ook op bv. WERELDKAMPIOEN Button) wordt ik een beetje beu. Je moet mensen eerst een kans geven, dus laten we eerst eens kijken wat Todt gaat doen de komende 2/3 jaar, daarna mogen we gaan zeiken als het niet goed is. Hetzelfde geldt voor Button; laten we eerst eens kijken wat hij de komende 2/3 jaar kan presteren, daarna mogen we zeiken als hij het niet goed doet.
That's the spiritquote:
Jawel ouwe seniele achterlijke graftak. We hebben die saaie kut-Tilke circuits in die debiele zandbak niet nodig. Silverstone hebben we wel nodig.quote:"Formule 1 heeft Britse Grand-Prix niet nodig" - Ecclestone
Sat 24-10 2009
Bernie Ecclestone is heel duidelijk, de Formule 1 heeft een Britse Grand-Prix niet nodig. Het organiseren van de Grand-Prix op Donnington is vanwege financieringsproblemen definitief van de baan. Silverstone maakt nu voor volgend jaar een kans maar alleen als het geld op tafel legt.
Volgens een woordvoerder van Silverstone is het aanbod van Ecclestone op dit moment commercieel niet interessant. Ecclestone reageerde meteen: "Ze hoeven het aanbod niet te accepteren."
"Dit is het zakenleven, we hebben ze een aanbod gedaan. Moeten ze het accepteren? Nee. Hebben we een Britse Grand-Prix nodig? Nee."
Volgens velen zou de status van Silverstone moeten worden beschermd omdat het een traditionele race is, de Formule 1 is namelijk altijd naar het voormalige vliegveld afgereisd. De teams hebben met de FIA afgesproken dat traditionele circuits moeten worden beschermd, de term traditioneel is echter niet duidelijk omschreven.
"Italie wil traditioneel zijn omdat Monza een oud circuit is", aldus Ecclestone. "Monza is traditioneel omdat zij altijd hetzelfde circuit hebben gehad."
"Engeland en Frankrijk hebben altijd op drie circuits gereden. Zij willen korting omdat ze ook traditioneel zijn. Dat is niet traditioneel voor mij. Groot-Britanie heeft geen beschermende status."
"Kijk ik heb al 40 jaar hetzelfde vliegtuig. Dat is ook traditioneel maar ik krijg van niemand korting. Dat is gewoon hoe het werkt."
Overigens wordt Ecclestone niet slechter van het contract dat met Donnington is verbroken, naar verluidt moet het circuit bijna 15 miljoen Euro op tafel leggen als annuleringskosten.
Nee, en die lege tribunes in die zandbak doen er ook totaal niet toe, want daar zitten een paar rijke oliebaarden die gewoon toch wel betalen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:40 schreef bodylotion het volgende:
Trekt de Britse grand prix jaarlijks niet de meeste fans?
Niet dat dat ertoe doet natuurlijk
mischien dat button toch maar eens iets minder geld moet gaan vragen voor zijn dienstenquote:McLaren: "We willen een hongerige coureur in 2010"
24 oktober 2009
McLaren is voor 2010 op zoek naar een coureur die hongerig is en succes kan behalen. Dat verklaarde Mercedes-directeur Norbert Haug dit weekend. De Duitser liet daarbij echter wel weten dat de coureur meer geïnteresseerd moet zijn in succes dan in geld.
De uitspraken van Haug doen ook vermoeden dat de carrière van Heikki Kovalainen bij het team langzaam aan zijn eind komt. Een mogelijke vervanger zou diens landgenoot Kimi Raikkonen zijn. "Kimi is zeker een optie, maar er zijn veel opties", vertelde Haug aan het Britse tijdschrift Autosport. "Een ding is voor ons zeker: een coureur die uit is op geld, wie het ook is, hoeven we niet. Ik zal geen namen noemen, maar we willen iemand die hier komt om succes te halen, en niet om veel geld te verdienen omdat hij een grote naam is."
"We hebben in de tweede helft van het jaar laten zien dat we competitief zijn. Lewis (Hamilton, red.) heeft races gewonnen en op het podium gestaan. Hij heeft de titelkandidaten van dit jaar weten te verslaan. Het toont aan dat we de juiste richting opwerken. We kunnen dan ook een winnende auto aanbieden. Er zijn drie tot vijf teams die dat kunnen."
En dat is de deur dicht voor Kimi als je het mij vraagt.quote:Een ding is voor ons zeker: een coureur die uit is op geld, wie het ook is, hoeven we niet. Ik zal geen namen noemen, maar we willen iemand die hier komt om succes te halen, en niet om veel geld te verdienen omdat hij een grote naam is."
Dat is inderdaad onbegrijpelijk. Daarvoor had 'ie eigenlijk op zijn minst een paar races schorsing moeten krijgen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:28 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik ben niet helemaal op de hoogte van dat laatste, ken de beelden wel natuurlijk. Maar hoe kwam Senna daarmee weg
Ik zou het jammer vinden als Kimi stopt, mits gemotiveerd is hij 1 van de beteren van het veldquote:Op zondag 25 oktober 2009 02:30 schreef vosss het volgende:
Stop maar Kimi, ga lekker nog een paar jaar rally rijden als hobby en bedankt voor alles wat je hebt laten zien in de F1. Ik zal je nooit vergeten !
Ik denk dat ze eerder op Kimi doelen ben ik bang.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:04 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
mischien dat button toch maar eens iets minder geld moet gaan vragen voor zijn diensten
ja, zou kunnen maar ik had net ervoor dit bericht gelezen:quote:Op zondag 25 oktober 2009 13:48 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ik denk dat ze eerder op Kimi doelen ben ik bang.
dat komt op mij, en wellicht haug, over alsof button zijn salaris belangrijker vind dan een goede wagenquote:Manager: "Brawn moet Button beter aanbod doen"
23 oktober 2009
In de Britse media ontstond vrijdag het gerucht dat Jenson Button in 2010 wel eens naar McLaren zou kunnen vertrekken om teamgenoot van Lewis Hamilton te worden. Volgens zijn manager Richard Goddard wil de wereldkampioen echter gewoon bij Brawn GP blijven, al moet dat team hem wel een goed salaris bieden.
"We proberen al langere tijd tot overeenstemming te komen. Jenson heeft duidelijk aangegeven te willen blijven, en als Brawn al akkoord was gegaan, zou er nu niet zoveel speculatie zijn", vertelde Goddard aan de BBC. "De pers zal blijven speculeren dat elk team een vrij stoeltje aan Jenson zal aanbieden, en dat zal blijven tot er overeenstemming met Brawn is."
Ook al beweert Goddard dat Button het liefst bij Brawn blijft, hij lijkt het gerucht wel als pressiemiddel te gebruiken: "Er zijn nog veel goede stoeltjes vrij, dus het is aan Brawn om met een goed offer te komen."
quote:Grand Prix van Abu Dhabi volledig uitverkocht
26 oktober 2009
De eerste Grand Prix ooit in Abu Dhabi is volledig uitverkocht. Ondanks dat het kampioenschap al in Brazilië werd beslist, zijn alle beschikbare kaarten voor de laatste race van het seizoen over de toonbank gegaan.
Abu Dhabi is de hoofdstad van de Verenigde Arabische Emiraten. De wetten van het land schrijven ook voor dat publieke affectie tussen volwassenen niet toegestaan is en zelfs het vasthouden van de hand van de partner kan een gevangenisstraf opleveren. Ook is alcohol, met uitzondering voor hotels, niet toegestaan.
50.000quote:Het Yas Marina-circuit kent enkele zaken die men in de Formule 1 nog niet eerder heeft meegemaakt. Het circuit gaat onder een hotel door, terwijl de pitstraat weer onder het circuit doorloopt door middel van een tunnel. Tevens wordt de race de eerste race ooit die van start gaat wanneer het nog licht is, maar finisht in de schemering. Het publiek hoeft zich tijdens de zonnige momenten ook geen zorgen te maken: alle 50.000 zitplaatsen zijn bedekt.
"Alle kaartjes zijn verkocht", vertelde circuitdirecteur Richard Cregan. "Dit wordt een historische race voor de Formule 1: de eerste race op het Yas Marina-circuit en de eerste race die van dag naar avond gaat. Slechts een coureur kan de geschiedenisboeken ingaan als eerste coureur die de Grand Prix van Abu Dhabi heeft gewonnen."
Het werd toentertijd gezien als een gewoon raceongeluk, waarbij Senna de bocht niet haalde, zoals zo vaak gebeurde in de eerste bocht.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:28 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik ben niet helemaal op de hoogte van dat laatste, ken de beelden wel natuurlijk. Maar hoe kwam Senna daarmee weg
Echt ik vraag met steeds vaker waarom we naar dit soort achterlijke landjes gaan en de mooie circuits verlaten..quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:34 schreef bodylotion het volgende:
[..]
[..]
50.000
Silverstone had alleen op de racedag al 120.000
Kimi is al lang binnen als het om geld gaat... die heeft bij Ferrari al zo veel geld gekregen, voor het geld hoeft hij het niet meer te doen..quote:Op zondag 25 oktober 2009 02:30 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat Vettel de man is die ze zoeken.
Die kerel heeft niet eens een manager en baalt als een stekker dat hij tweede staat in het kampioenschap en rijdt voor een spreekwoordelijke habbekrats.
[..]
En dat is de deur dicht voor Kimi als je het mij vraagt.
Eik hoop ik dat hij gewoon stopt nu. Hij is WC geweest, Toyota wil niet betalen wat hij vraagt en McLaren gooit met deze uitspraak in mijn ogen de deur kenkerhard in Kimi's gezicht finaal dicht.
Stop maar Kimi, ga lekker nog een paar jaar rally rijden als hobby en bedankt voor alles wat je hebt laten zien in de F1. Ik zal je nooit vergeten !
Had Senna het toen van te voren niet aan gekondigd?quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het werd toentertijd gezien als een gewoon raceongeluk, waarbij Senna de bocht niet haalde, zoals zo vaak gebeurde in de eerste bocht.
Pas later gaf hij toe dat het expres was, na alle commotie van het jaar ervoor en over de pole plek die verschoven was.
Schumacher werd in '97 voor het hele seizoen gediskwalificeerd na die actie op Villeneuve.quote:Ach, het was ook niet de eerste of laatste keer dat iemand wereldkampioen werd, door een tegenstander (opzettelijk) van de baan te rijden.
geld, natuurlijkquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:23 schreef Giem het volgende:
[..]
Echt ik vraag met steeds vaker waarom we naar dit soort achterlijke landjes gaan en de mooie circuits verlaten..
Goede vraag, zeker in het licht ( ) dat Sepang werd afgebroken omdat het te donker werd om te racen... Ik mag aannemen dat ze eenzelfde installatie als Singapore langs de baan hebben staan!quote:Op zondag 25 oktober 2009 15:50 schreef bodylotion het volgende:
Bu Dhabi is uitverkocht volgens autosport.com
wat houdt die day/night race in eigenlijk? Wordt het echt donker en is de baan verlicht?
Regen in het donker wordt helemaal een drama, net als bij MotoGP in Qatar. De weerspiegeling van de lampen op de natte baan beperkte het zicht dusdanig dat de race werd afgelast.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:22 schreef LeXX het volgende:
[..]
Goede vraag, zeker in het licht ( ) dat Sepang werd afgebroken omdat het te donker werd om te racen... Ik mag aannemen dat ze eenzelfde installatie als Singapore langs de baan hebben staan!
quote:De kans dat de Grand Prix van Groot-Brittannië volgend jaar op Donington Park gehouden gaat worden is vrijwel nihil. Het circuit moest de financiële plannen voor maandagmiddag 12:00 uur in orde hebben, maar slaagde daar niet in.
Lees verder op FOK!sport
Dan hoeft Kimi dus ook niet per ce op het podiumquote:Op maandag 26 oktober 2009 21:44 schreef Sinister-D- het volgende:
Hebben ze weer van dat belachelijk mousserende fruitdrank als vervanger
Zou wel een strakke actie zijn als hij een flesje wodka onder zijn race pak vandaan haald..quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:07 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Dan hoeft Kimi dus ook niet per ce op het podium
Ach ... het is de enige sport die me kan boeien. M'n vrouw is allang blij dat het geen voetbal betreft.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:53 schreef vosss het volgende:
Ik ga naar alle waarschijnlijkheid de laatste race niet live kijken en ik kan me eik niet meer voor de geest halen wanneer dat gebeurd is
Op het terras zitten met vrienden? Fuck it, F1 is erop, ik kan niet!
Uit eten met je vriendin? Vette pech, F1 is erop, ik kan niet!
Bij je ouders op bezoek? No way, F1 is erop, ik kan niet!
Naar je schoonouders? Hell no, F1 is erop, ik kan niet!
De afwas doen/schoonmaken/strijken, wedden van niet, F1 is erop, ik kan niet!
Eik schuif ik compleet alles aan de kant normaal gesproken zodat ik gewoon F1 kan kijken.
Maargoed, deze zondag ga ik denk ik niet live kijken wegens omstandigheden zegmaar
quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:22 schreef LeXX het volgende:
[..]
Goede vraag, zeker in het licht ( ) dat Sepang werd afgebroken omdat het te donker werd om te racen... Ik mag aannemen dat ze eenzelfde installatie als Singapore langs de baan hebben staan!
Jammer voor glock, hij kon een goede afsluiter wel gebruiken ivm de onzekere situatie met zijn contract en toyota.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:27 schreef bodylotion het volgende:
Glock mist ook Grand Prix van Abu Dhabi
Jammer voor Glock, me we krijgen nu wel een leuke Kamikaze Japanner ervoor terug in de auto, en dat vind ik zeker niet ergquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:27 schreef bodylotion het volgende:
Glock mist ook Grand Prix van Abu Dhabi
Button kaartte dat aan over de teamradio, waarna hij als antwoord kreeg 'We'll talk to Charlie".quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:21 schreef Atreidez het volgende:
Vraag me af of er met Kobayashi is gesproken over ze nerveuze manier van verdedigen. Je mag een keer van je lijn af, maar Kobayashi vertaalde dat steeds naar je mag 1 richting op verdedigen. Dus als ie niet ver genoeg van ze lijn afging, besloot ie in de break zone nog even een stukje extra te verdedigen, iets wat uiteindelijk Nakajima ook ze race koste..
Ik heb dit seizoen al 3 races compleet gemist vanwege mijn reis...quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:53 schreef vosss het volgende:
Ik ga naar alle waarschijnlijkheid de laatste race niet live kijken en ik kan me eik niet meer voor de geest halen wanneer dat gebeurd is
Op het terras zitten met vrienden? Fuck it, F1 is erop, ik kan niet!
Uit eten met je vriendin? Vette pech, F1 is erop, ik kan niet!
Bij je ouders op bezoek? No way, F1 is erop, ik kan niet!
Naar je schoonouders? Hell no, F1 is erop, ik kan niet!
De afwas doen/schoonmaken/strijken, wedden van niet, F1 is erop, ik kan niet!
Eik schuif ik compleet alles aan de kant normaal gesproken zodat ik gewoon F1 kan kijken.
Maargoed, deze zondag ga ik denk ik niet live kijken wegens omstandigheden zegmaar
Inderdaadquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:14 schreef vosss het volgende:
Das een lange reis dan. Ben je een wereldreis aant maken of wtf?
herkenbaarquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:53 schreef vosss het volgende:
Op het terras zitten met vrienden? Fuck it, F1 is erop, ik kan niet!
Uit eten met je vriendin? Vette pech, F1 is erop, ik kan niet!
Bij je ouders op bezoek? No way, F1 is erop, ik kan niet!
Naar je schoonouders? Hell no, F1 is erop, ik kan niet!
De afwas doen/schoonmaken/strijken, wedden van niet, F1 is erop, ik kan niet!
Eik schuif ik compleet alles aan de kant normaal gesproken zodat ik gewoon F1 kan kijken.
Als ik het opneem, probeer ik te zorgen dat ik geen radio of tv aan heb op programma's waar het verraaden zou kunnen worden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:33 schreef Waffle het volgende:
En opnemen is geen optie, omdat je dan vaak via de radio hoort wie er gewonnen heeft.
Ik had de afgelopen race ook gemist, en heb al het nieuws vermeden tot de donderdag na de race Toen kon ik de race kijken zonder dat ik de uitslag wistquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:33 schreef Waffle het volgende:
En opnemen is geen optie, omdat je dan vaak via de radio hoort wie er gewonnen heeft.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:45 schreef bodylotion het volgende:
Volgens mij is er op dit moment geen F1 waardig Nederlands talent
Wel erg groot verschil. Had toch verwacht dat deze twee dichter bij elkaar zouden zitten.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:01 schreef Sinister-D- het volgende:
Wat ik dan frapanter vind als je sommige teamgenoten langs elkaar zet:
1 Kimi Raikkonen $45 million
5 Felipe Massa $8 million
Vettel wordt toch gezien als een potentiële wereldkampioen in de dop en Webber over het algemeen niet. Er zullen ook veel meer teams zijn die interesse hebben in Vettel dan in Webber. Dus niet zo heel raar.quote:7 Sebastian Vettel $6 million
8 Mark Webber $5.5 million
Iets vreemds, Webber als de toch meest ervaren van de 2. Was waarschijnlijk ook de technisch meest begaafde van de 2, waardoor die toch hoger in waarde geschat mag worden, en toch krijgt Vettel $0.5 mln meer.
Komt denk ik met name omdat Williams hem graag wilde behouden en dan ga je al gauw richting deze salarisschijf. Helemaal als een team als McLaren interesse heeft.quote:4 Nico Rosberg $8.5 million
Rosberg zet ik enkel even apart om de vergelijking te maken tussen de andere rijders. De gek verdient $8.5mln zonder ook maar één GP gewonnen te hebben. Vergelijk dit voor de lol ff met Massa, die minder verdient.
Of met Trulli die toch ook de kennis en ervaring bij zich heeft, en die verdient ''maar'' $6.5mln.
Dat dus. Vettel was en is hot, er is Red Bull veel aangelegen om hem zo lang mogelijk bij het team te houden.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:57 schreef ElmarO het volgende:
Vettel wordt toch gezien als een potentiële wereldkampioen in de dop en Webber over het algemeen niet. Er zullen ook veel meer teams zijn die interesse hebben in Vettel dan in Webber. Dus niet zo heel raar.
Ik ookquote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:39 schreef caspervc het volgende:
Ik ben benieuwd naar volgend weekend
Dat is bij mijn weten al jaren zo op FOK!sport, met alle voetbal- en F1-berichten van races. De autosportberichten worden al ruim een jaar niet meer gespoilerd (met een kleine uitzondering van een nieuweling die het niet weet).quote:Op woensdag 28 oktober 2009 07:33 schreef vosss het volgende:
Fok bedoel je?
Gelukkig spoileren die dit jaar niet meer
Ik denk dat Webber prima verdient voor een coureur van zijn kaliber.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:37 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik snap de redenen van Red Bull wel om Vettel een hoger loon te geven dan Webber wel, maar wat ik niet snap is dat Webber zelf niet meer lospeutert. Zijn technische inbreng moet toch ook van belang zijn voor het team, en dat moeten hij en de mannen bij Red Bull toch ook weten.
Vraag en aanbod hè. Rosberg was blijkbaar hot bij de herwaardering van zijn huidige contract en Williams wilde hem behouden. Anders had hij in 2009 misschien in een McLaren of BMW gereden.quote:Dat Williams Rosberg zoveel geld biedt snap ik dan wel, omwille van z'n talent. Maar dat hij dan weer meer verdient als enkele meervoudige GP-winnaars snap ik dan weer niet. En dat Williams dan toch weer zoveel geeft vind ik dan ook weer tegenstrijdig.
Die F1-uitslagen zijn al sinds jaren niet-gespoilerd.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:28 schreef vosss het volgende:
Dat is niet al jaren zo dat is pas sinds vorig seizoen zo. En dan ergens halverwege / tegen het eind.
De F1 uitslagen dan. De rest boeit me geen kut, maar F1 is jarenlang gespoilerd terwijl het voetbal nooit gespoilerd is {
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |