abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:29:12 #101
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_73726443
Het Yas Marina circuit is al een aantal weken te "berijden" met het spel rFactor. Ik heb er op gereden en het is een best tof circuit
Drugs are good mkay?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:26:31 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73735885
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73747875
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:06 schreef LeXX het volgende:
Het windtunnelmodel van Team Lotus:
[ afbeelding ]
Lekkere hoeveelheid camber op die achterwielen
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_73761057
quote:
Vatanen takes court action
Ari Vatanen has gone to court to try and ensure the upcoming FIA presidential election is fair.

The former world rally champion is one of two candidates, former Ferrari boss Jean Todt being the other, in the running for the prestigious post.

Ahead of the start of the voting process he has applied to the Tribunal de Grande Instance de Paris to impose a number of measures for next Friday's election, following an exchange of letters with current president Max Mosley.

Vatanen had written to explain his concerns at the lobbying taking place behind the scenes by a number of FIA official on behalf of his rival Todt.

Mosley responded by referring Vatanen to a conversation that took place between them on July 3 when the latter asked for the support of the former.

The 68-year-old also asked for proof of any wrong-doing or defamation. The Finn responded by taking the matter to the courts, a move that has not impressed the FIA.
Statement

An FIA statement read: "Had Mr Vatanen troubled to examine the procedures in place, he would understand that these in fact already provide more safeguards than those he is asking the court to impose.

"The FIA is therefore at a loss to explain the purpose of this legal action, if not merely to generate further negative publicity and to attempt to raise doubts about the honesty of FIA staff.

"This is despite the fact that a large team of FIA personnel have worked continuously over recent months to ensure that the new FIA president is elected in a dignified and democratic way.

"The FIA have retained a public official (a Huissier de Justice) to supervise the electoral process and the count.

"On October 15 the FIA circulated a note to all voting members, outlining in detail the election process to be deployed and the role that the Huissier will play.

"This legal action follows a number of allegations made by Mr Vatanen to the media which attempt to call into question the integrity of the FIA's personnel and the FIA's election process.

"However, Mr Vatanen has not taken up an invitation to specify and substantiate his allegations."
Calm down, please!
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:45:10 #106
798 voyeur
bemoeit zich
pi_73761663
Ari maakt zichzelf heel populair bij alle mensen die niet op hem stemmen. Hij heeft ook het FIA personeel beschuldigd van partijdigheid dus als hij al gekozen wordt krijgt hij helemaal niets voor elkaar.
Here we are now, entertain us.
pi_73762200
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 20:45 schreef voyeur het volgende:
Ari maakt zichzelf heel populair bij alle mensen die niet op hem stemmen. Hij heeft ook het FIA personeel beschuldigd van partijdigheid dus als hij al gekozen wordt krijgt hij helemaal niets voor elkaar.
Hij heeft het in het open gebracht dat het FIA personeel partijdig is. De beschuldiging kwam volgens mij uit een andere hoek.
Calm down, please!
pi_73764086
Dan nog, denkt niet dat Vatanen hier veel me wint, eerder verliest. Zwevende kiezers(mochten die er nog zijn) zullen nu eerder voor Todt zijn, omdat deze minder gezeik oplevert
  zondag 18 oktober 2009 @ 12:14:54 #109
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73806976
Het ziet er nu iig droog uit


Oh, dit is het nieuwtjes topic

[ Bericht 23% gewijzigd door Atreidez op 18-10-2009 16:11:33 ]
Where facts are few, experts are many.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:35:35 #111
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73807265
Briatore takes FIA to court

By Jonathan Noble Sunday, October 18th 2009, 13:21 GMT
quote:
Former Renault boss Flavio Briatore will begin his fightback against a lifetime ban from motor racing on Monday when he takes the matter to the French courts.

Briatore is set to lodge papers at the Tribunal de Grand Instance in Paris to try and cancel the lifetime ban that was handed to him by the FIA as the result of his involvement in Renault's race-fix controversy at last year's Singapore Grand Prix.

In a statement issued on Sunday, Briatore stated that he believes the FIA had acted incorrectly in the way it dealt with its hearing into the race-fix case, and the punishment handed down.

"In this case, the FIA has been used as a tool to exact vengeance on behalf of one man," said Briatore in the statement. "This decision is a legal absurdity and I have every confidence that the French courts will resolve the matter justly and impartially."

Briatore has stated that the grounds for his action were that there was a delay in the issue of the summons, a failure to state the charges in advance and a lack of access provided to prosecution document and to the key witness.

Briatore also stated that there had been a 'breach of the natural rules of justice' including a lack of impartiality of the body passing judgement, the secret negotiation of the decision before the hearing and the granting of selective immunities.

He also claims that the FIA has abused its power by imposing a penalty on a non-licensee of the FIA, the disproportionate and illegal nature of an indefinite ban and the threat to refuse to renew FIA licences to any driver or entity involved with Briatore.

As well as trying to overthrow his punishment, Briatore is also demanding compensation for the damage caused to his reputation - with a report in the Journal du Dimanche suggesting he is seeking as much as one million euros.

If the judges in Paris rule that there is a valid case, then the matter could go to trial in around one month's time, with a decision possible before the end of the year.
pi_73816205
Breaking news: Button WC 2009 :p
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:17:25 #113
798 voyeur
bemoeit zich
pi_73817521
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 21:02 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Hij heeft het in het open gebracht dat het FIA personeel partijdig is. De beschuldiging kwam volgens mij uit een andere hoek.
Hij heeft ze in zijn brief beschuldigd. Meestal niet zo'n goede binnenkomer....
Here we are now, entertain us.
pi_73819897
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:17 schreef voyeur het volgende:

[..]

Hij heeft ze in zijn brief beschuldigd. Meestal niet zo'n goede binnenkomer....
Niet zo raar aangezien o.a. moseley zijn voorkeur uitsprak voor Todt.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:46:19 #115
798 voyeur
bemoeit zich
pi_73822679
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:03 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Niet zo raar aangezien o.a. moseley zijn voorkeur uitsprak voor Todt.
Maar Mosley is geen personeel en gaat weg. Hij heeft het huidige personeel beschuldigd. Dat is een beetje dom...
Here we are now, entertain us.
pi_73827546
Button... Wat een held!

Na jaren lang zwoegen bij teams als Honda, Renault en Williams is hij eindelijk wereldkampioen, en terecht! Hij was vooral in het begin van het seizoen oppermachtig.

Ik, als Buttonfan sinds het begin van zijn carriere, vind het echt geweldig. De tijd van Vettel gaat nog wel komen.
's Avonds een man, overdags rustig an
  maandag 19 oktober 2009 @ 07:48:12 #117
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_73833266
Tsja, wat een held.... Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Het moest in zijn geval wel èrg afhangen van factoren die buiten zijn invloed om gingen. Daarom zegt zijn kampioenschap me niet veel en daarom ben ik niet bepaald een Button-fan. Hij komt niet in de buurt van een Schumacher, Villeneuve, Hakkinen, Hamilton of Alonso. Allemaal niet mijn favoriete coureur, maar allemaal rijders die ontegenzeggelijk iets extra's hebben/hadden wat ze wereldkampioenschapskandidaat maakte. Button had gewoon het geluk dat Honda een heel jaar bezig was met die auto en daarmee een flinke voorsprong had weten op te bouwen waarmee vooral in het begin een voorsprong kon worden opgebouwd, aangezien de concurrerende teams nog tot het eind van vorig seizoen bezig waren.

De beste coureur van het afgelopen seizoen was Vettel.
pi_73833538
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 07:48 schreef Xaobotnik het volgende:
Tsja, wat een held.... Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Het moest in zijn geval wel èrg afhangen van factoren die buiten zijn invloed om gingen. Daarom zegt zijn kampioenschap me niet veel en daarom ben ik niet bepaald een Button-fan. Hij komt niet in de buurt van een Schumacher, Villeneuve, Hakkinen, Hamilton of Alonso. Allemaal niet mijn favoriete coureur, maar allemaal rijders die ontegenzeggelijk iets extra's hebben/hadden wat ze wereldkampioenschapskandidaat maakte. Button had gewoon het geluk dat Honda een heel jaar bezig was met die auto en daarmee een flinke voorsprong had weten op te bouwen waarmee vooral in het begin een voorsprong kon worden opgebouwd, aangezien de concurrerende teams nog tot het eind van vorig seizoen bezig waren.

De beste coureur van het afgelopen seizoen was Vettel.
Als je het zo bekijkt ben je wel ietsie-pietsie partijdig, heur

wat een onzin, zeg!
Calm down, please!
pi_73835517
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 07:48 schreef Xaobotnik het volgende:
Tsja, wat een held.... Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Het moest in zijn geval wel èrg afhangen van factoren die buiten zijn invloed om gingen. Daarom zegt zijn kampioenschap me niet veel en daarom ben ik niet bepaald een Button-fan. Hij komt niet in de buurt van een Schumacher, Villeneuve, Hakkinen, Hamilton of Alonso. Allemaal niet mijn favoriete coureur, maar allemaal rijders die ontegenzeggelijk iets extra's hebben/hadden wat ze wereldkampioenschapskandidaat maakte. Button had gewoon het geluk dat Honda een heel jaar bezig was met die auto en daarmee een flinke voorsprong had weten op te bouwen waarmee vooral in het begin een voorsprong kon worden opgebouwd, aangezien de concurrerende teams nog tot het eind van vorig seizoen bezig waren.

De beste coureur van het afgelopen seizoen was Vettel.
M. Schumacher had gewoon geluk dat Ferrari helemaal om hem heen was gebouwd.
J. Villeneuve kon het alleen waarmaken in '97 toen hij de snelste auto van het veld had, daarna was het niet veel meer.
M. Hakkinen had in '99 geluk dat Schumi zijn been brak in Silverstone.
L. Hamilton heeft vorig jaar ontiegelijk veel geluk gehad in Brazilië.
F. Alonso had ook veruit de snelste wagen ten tijde van zijn kampioenschappen.

Natuurlijk, alle bovenstaande namen zijn hele goede coureurs, maar ze hadden ook geluk met 'factoren die buiten zijn invloed om gingen'. Button heeft geen geluk gehad, hij heeft ijzersterk gereden en Rubinho een poepie laten ruiken in de eerste seizoenshelft.

Vettel vond ik ook goed dit jaar, maar hij was te wisselvallig. Incidenten zoals in Australië waren achteraf gewoon niet slim, maar wat ik al zeg, dat is achteraf lullen.

Conclusie: ik vind Button een waardig kampioen. Hij is een groot talent (wat hij al presteerde bij Williams en Honda vond ik erg knap) en volgend jaar zal hij ook weer meedoen om de prijzen.
's Avonds een man, overdags rustig an
  maandag 19 oktober 2009 @ 10:39:48 #120
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73835913
Het is gewoon simpel: iedere kampioen is gewoon de verdiende kampioen als blijkt dat de punten op een eerlijke manier zijn verdiend.
  maandag 19 oktober 2009 @ 10:41:32 #121
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73835949
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:23 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

M. Schumacher had gewoon geluk dat Ferrari helemaal om hem heen was gebouwd.
J. Villeneuve kon het alleen waarmaken in '97 toen hij de snelste auto van het veld had, daarna was het niet veel meer.
M. Hakkinen had in '99 geluk dat Schumi zijn been brak in Silverstone.
L. Hamilton heeft vorig jaar ontiegelijk veel geluk gehad in Brazilië.
F. Alonso had ook veruit de snelste wagen ten tijde van zijn kampioenschappen.

Natuurlijk, alle bovenstaande namen zijn hele goede coureurs, maar ze hadden ook geluk met 'factoren die buiten zijn invloed om gingen'. Button heeft geen geluk gehad, hij heeft ijzersterk gereden en Rubinho een poepie laten ruiken in de eerste seizoenshelft.

Vettel vond ik ook goed dit jaar, maar hij was te wisselvallig. Incidenten zoals in Australië waren achteraf gewoon niet slim, maar wat ik al zeg, dat is achteraf lullen.

Conclusie: ik vind Button een waardig kampioen. Hij is een groot talent (wat hij al presteerde bij Williams en Honda vond ik erg knap) en volgend jaar zal hij ook weer meedoen om de prijzen.
hele vreemde redenatie heb je nu. Alsof Button (de eerste helft) niet de snelste auto van het veld had.

Neemt niet weg dat hij het kampioenschap gewoon verdient heeft.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73835994
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:41 schreef bodylotion het volgende:

[..]

hele vreemde redenatie heb je nu. Alsof Button (de eerste helft) niet de snelste auto van het veld had.

Neemt niet weg dat hij het kampioenschap gewoon verdient heeft.
Was Button's auto dan ook sneller dan die van Rubens?
Calm down, please!
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:45:30 #123
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73837675
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:43 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Was Button's auto dan ook sneller dan die van Rubens?
doet er niet toe.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73837852
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:45 schreef bodylotion het volgende:
doet er niet toe.
Doet er juist wel toe toch... Dat hele team voordeel en auto kwaliteit neem je dan uit de equation. 2 Coureurs, zelfde materiaal, waarmee Button stukken beter presteerde.. Das gewoon een persoonlijke prestatie.
Where facts are few, experts are many.
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:56:04 #125
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73838027
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:51 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Doet er juist wel toe toch... Dat hele team voordeel en auto kwaliteit neem je dan uit de equation. 2 Coureurs, zelfde materiaal, waarmee Button stukken beter presteerde.. Das gewoon een persoonlijke prestatie.
Het gaat erom dat Button net zoals het rijtje een paar post's hierboven ook gewoon een superieure auto had in het begin van het seizoen.

En volgens mij werkte naarmate het seizoen vorderde de wagen beter voor Barrichello.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73838071
Imo heeft Button gewoon terecht het kampioenschap gewonnen (en Brawn ook).

Als je zegt dat Vettel de betere rijder is zeg ik dat hij z'n kansen niet heeft weten te verzilveren en Button wel.

Als je zegt dat Rubens de betere rijder is zeg ik dat hij teveel gewend is om constant te rijden. Button kan zich beter "pacen" naargelang de situatie.

Als je zegt dat Button niet van hetzelfde kaliber is als andere wereldkampioenen zeg ik dat geen enkele wereldkampioen op hetzelfde niveau staat als een andere wereldkampioen. Ze zijn allemaal van een ander soort klasse en hebben allemaal hun portie geluk gehad. Ze hebben ook allemaal het meeste van een potentieel winnende situatie gemaakt waar anderen faalden.

Button is kort gezegd dus gewoon een waardig kampioen.
Calm down, please!
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:06:02 #127
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73838374
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:56 schreef Googolplexian het volgende:
Imo heeft Button gewoon terecht het kampioenschap gewonnen (en Brawn ook).

Als je zegt dat Vettel de betere rijder is zeg ik dat hij z'n kansen niet heeft weten te verzilveren en Button wel.

Als je zegt dat Rubens de betere rijder is zeg ik dat hij teveel gewend is om constant te rijden. Button kan zich beter "pacen" naargelang de situatie.

Als je zegt dat Button niet van hetzelfde kaliber is als andere wereldkampioenen zeg ik dat geen enkele wereldkampioen op hetzelfde niveau staat als een andere wereldkampioen. Ze zijn allemaal van een ander soort klasse en hebben allemaal hun portie geluk gehad. Ze hebben ook allemaal het meeste van een potentieel winnende situatie gemaakt waar anderen faalden.

Button is kort gezegd dus gewoon een waardig kampioen.

Dat dus.
Please, make yourself uncomfortable.
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:14:39 #128
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_73838645
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:56 schreef Googolplexian het volgende:
Imo heeft Button gewoon terecht het kampioenschap gewonnen (en Brawn ook).

Als je zegt dat Vettel de betere rijder is zeg ik dat hij z'n kansen niet heeft weten te verzilveren en Button wel.

Als je zegt dat Rubens de betere rijder is zeg ik dat hij teveel gewend is om constant te rijden. Button kan zich beter "pacen" naargelang de situatie.

Als je zegt dat Button niet van hetzelfde kaliber is als andere wereldkampioenen zeg ik dat geen enkele wereldkampioen op hetzelfde niveau staat als een andere wereldkampioen. Ze zijn allemaal van een ander soort klasse en hebben allemaal hun portie geluk gehad. Ze hebben ook allemaal het meeste van een potentieel winnende situatie gemaakt waar anderen faalden.

Button is kort gezegd dus gewoon een waardig kampioen.

Idd maar blijkbaar hebben hier een hoop mensen het idee dat de afgelopen wereldkampioenen dat niet terecht waren: Alonso, Hamilton nu Button dan... tjah ze worden het niet voor niets!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:32:54 #129
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73839208
Williams to use Cosworth engines in 2010

By Jonathan Noble Monday, October 19th 2009, 10:09 GMT
quote:
Williams will switch to Cosworth engines next season, AUTOSPORT has learned, after believing its prospects for success in 2010 are best served with the independent engine maker.

Although the Grove-based outfit came close to a deal with Renault, high level sources at the French car manufacturer have revealed that Williams has now informed the company that it is no longer interested in a tie-up for next year.

With Toyota already having confirmed that it is ending its customer supply deal at the end of this year, it means that Williams has now settled on a switch to Cosworth.

Williams is refusing to confirm its engine plans until after the end of the season, but its engineering director Patrick Head praised Cosworth's efforts in preparing for its return to Formula 1.

"They are certainly very committed to it and working hard," he said. "They have been one of the options but we are not stating where we cast our final hook in terms of what is available to us until after the final race of the season. But I think our design office know what they are designing for."

Sources claim that one of the key attractions for Cosworth is the fact that the engine supplier will be able to re-tune its powe runit until early next year - something no other manufacturer is able to do because of F1's engine freeze.

The tweaks could help ensure Cosworth's engine is competitive throughout 2010, which is why Red Bull Racing is also considering a switch to the power unit if it is unsuccessful in its bid to secure Mercedes-Benz power.

Head said that his team had chosen to finish its partnership with Toyota because it fancied a change of direction.

"We had a very good relationship with Toyota," he said. "We made a decision about two months ago that we wanted to go in a different direction and I think the reasons are not for public consumption.

"We haven't had any falling out so it's an amicable parting. There were a number of factors that caused us to make the decision but I don't think that the combination of the reasons we decided to make a change are not ones that we are prepared to share. But it was nothing that caused any shouting and screaming, we chose to change direction.

"Ross Brawn and the team showed that you can make an engine change on Christmas Eve and still produce a pretty competitive car but I don't think our design office would thank us for doing that and they will have a little longer than that to design the car around the engine."
pi_73843208
Als ik dit lees begint het weer te kriebelen :

http://www.rtl.nl/%28/act(...)tree_F1_niet_uit.xml
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:32:40 #131
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73843941
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:13 schreef Gauner het volgende:
Als ik dit lees begint het weer te kriebelen :

http://www.rtl.nl/%28/act(...)tree_F1_niet_uit.xml
Als Massa niet brengt wat verwacht zal hij zeker instappen, Die Welt schrijft ook dat daarom Kubica maar voor 1 jaar bij Renault heeft getekend om in het geval van het ontbreken van de absolute snelheid bij Massa naar Ferrari over te stappen
  maandag 19 oktober 2009 @ 15:43:59 #132
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73846555
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als Massa niet brengt wat verwacht zal hij zeker instappen, Die Welt schrijft ook dat daarom Kubica maar voor 1 jaar bij Renault heeft getekend om in het geval van het ontbreken van de absolute snelheid bij Massa naar Ferrari over te stappen
zal wat zijn als Schumi instapt bij Brawn
Please, make yourself uncomfortable.
  maandag 19 oktober 2009 @ 15:49:42 #133
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_73846760
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 15:43 schreef bodylotion het volgende:

[..]

zal wat zijn als Schumi instapt bij Brawn
Hij is nog voor 3 jaar verbonden aan Ferrari in de rol van adviseur. Dat gaat dus niet gebeuren.
pi_73852175
quote:
Michael Schumacher klaar voor rentree: "Spijt dat ik gestopt ben"
Uitgegeven door Casper Bekking 19 oktober 2009 12:23 - Print artikel



De nekproblemen die Michael Schumacher er eerder dit seizoen van weerhielden zijn rentree te maken zijn nagenoeg genezen. De zevenvoudig F1-kampioen werd door Ferrari aangewezen als vervanger van Felipe Massa, die tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Brazilië zwaar crashte. Schumacher testte in een Ferrari van 2007 maar concludeerde dat een terugkeer niet mogelijk was. De Duitser liep zijn nekletsel begin dit jaar op na een valpartij met zijn motor. De kans op een terugkeer bij Ferrari lijkt minimaal, aangezien voor komend seizoen Felipe Massa en Fernando Alonso zijn vastgelegd. Testen is gedurende het seizoen verboden dus ook die rol lijkt uitgesloten. Bovendien verlengde de Duitser enkele weken geleden zijn adviseursrol bij Ferrari, waardoor een overstap naar een ander team ook geen mogelijkheid lijkt te zijn.


"Aan het einde van het jaar zal mijn nekletsel genezen zijn tot op een niveau dat ik weer in staat moet zijn te racen", verklaarde Schumacher in een interview met het Duitse Der Spiegel, dat morgen gepubliceerd wordt. "Ik heb niets te bewijzen aan anderen, noch aan mezelf. Ik heb nog steeds spijt dat ik drie jaar geleden gestopt ben maar er is geen reden om definitief bekend te maken dat ik terug zal keren in de sport. Het leven dat ik momenteel heb maakt me gelukkig, maar wie weet wat er in de komende maanden kan gebeuren?"
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_73855995
Schumi en Alonso in één team. Ja dat zal zeker gebeuren
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_73857955
Als Alonso niet binnen een paar weken de nummer 1 status krijgt binnen Ferrari gaat 'ie Ferrari slopen
Calm down, please!
pi_73859276
http://www.nu.nl/sport/21(...)kkonen-voorstel.html
quote:
Toyota doet Räikkönen voorstel
Uitgegeven: 19 oktober 2009 20:25
Laatst gewijzigd: 19 oktober 2009 20:49
SAO PAULO - Toyota heeft Kimi Räikkönen na afloop van de Grote Prijs van Brazilië een aanbod gedaan voor volgend seizoen, maar vooralsnog wil de manager van de Finse formule 1-coureur meer.
© ANP

''We hebben geen zin in veel spelletjes en hebben op tafel gelegd wat we ons kunnen veroorloven. We denken dat het een serieus voorstel is in de huidige marktsituatie'', zei teambaas John Howett.

''Ik denk echt dat we goed met hem kunnen samenwerken en we bieden hem een wagen die snel is'', liet hij er op volgen.

Grand Prix

''We hebben in de rallysport goede ervaringen met Scandinavische rijders.'' Toyota heeft sinds zijn entree in de Formule 1 in 2002 nog geen Grand Prix gewonnen.

Räikkönen maakt in 2010 bij Ferrari plaats voor tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso, maar weet nog niet wat hij volgend seizoen gaat doen. Hij kan ook terug naar McLaren.

Toyota heeft momenteel de Italiaan Jarno Trulli en de Duitser Timo Glock onder contract. Het Japanse F1-team wilde eerder al de Pool Robert Kubica binnenhalen, maar die koos voor Renault.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_73863559
Hmm, Raikkonen + Kobayashi = WIN?

Raikkonen als 1e man, terwijl Koba iedereen van de ban afschiet die te dicht bij Kimi komt Zou wel leuk zijn om dat te zien
pi_73874075
quote:
Williams falls in line with FOTA over KERS ban

Despite the technology again appearing in the technical regulations for next year, the formula one teams association FOTA had reached a gentleman's agreement to drop KERS after the forthcoming season finale in Abu Dhabi.

The fiercely independent Grove based team Williams, however, was suspended by FOTA amid the recent breakaway war, and was therefore not technically bound by the other teams' pacts.

Moreover, the British squad - although not using KERS at all this season - has been a strong advocate of the energy recovery technology, jointly developing an electrical as well as an uniquely flywheel-based system.

Engineering director and co-owner Patrick Head told the German website motorsport-total.com that at the last meeting of the technical working group, Williams was the only team still wanting to use KERS in 2010.

After that, Williams was invited to re-enter the FOTA alliance.

"We were conscious that one of the conditions was that KERS is not permitted in 2010," the Briton said. "We expressed that we think it is the wrong decision, but accept the rules of the club."
en in ander nieuws:

Räikkönen in pain after fuel spillage

Briatore handed court date

Ecclestone: Senna death 'good for F1'
quote:
"He was unfortunate," Ecclestone told Brazilian newspaper Folha de Sao Paulo, "but the publicity generated by his death was so much...It was good for F1."

"It was a shame that we had to lose Ayrton, but it happened. He was very popular, but the actual event interested so many people who did not know about the sport, and increased interest in F1 because of it."
McLaren want Kimi Raikkonen for 2010 Formula One season with Niko Rosberg keen on Brawn
Calm down, please!
pi_73875601
Williams to use Cosworth engines in 2010

Geen Toyota en nu ook geen Renault meer. Cosworth lijkt enige overgebleven optie.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:59:15 #141
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_73878200
quote:
Trulli nog steeds erg kwaad op Adrian Sutil
Jarno Trulli is nog steeds niet gekalmeerd sinds de Braziliaanse Grand Prix. De Italiaan werd uit de race gereden door Adrian Sutil en was daar absoluut niet over te spreken. Dat liet hij ook op duidelijke wijze merken door tegen de Duitse coureur uit te vallen, wat hem op een boete van 10.000 euro van de wedstrijdleiding kwam te staan.
"Ik ben boos, want wat Sutil deed was enorm gevaarlijk. Het was een bocht waar we volgas kunnen gaan en hij had me genoeg ruimte moeten geven om niet de kerbs op te rijden. We hebben geluk gehad dat niemand gewond is geraakt", vertelde de Toyota-coureur, die niet zoveel van het verhaal van Sutil gelooft dat hij Trulli nooit heeft gezien. "Logisch, want ik zat naast hem! Hij kwam erg langzaam uit de bocht omdat hij in gevecht was met Kimi Raikkonen, maar gaf mij geen ruimte. Hij drukte me op de kerbstones, waardoor ik de controle over de auto verloor."

"Fernando Alonso heeft het incident ook gezien en volgens hem is Sutil gek", vervolgde Trulli. "Tussen bocht 4 en 5 won ik drie wagenlengtes, omdat hij bijna tegen Kimi opknalde en moest liften. Ik begrijp dat hij zijn positie wilde verdedigen, maar hij had ruimte voor mij moeten laten. Hij wist dat ik met hoge snelheid aan kwam rijden. Dit is het ergste incident dat ik heb gezien in mijn carrière. Het is niet acceptabel."

De wedstrijdleiding besloot, los van de boete voor Trulli, de crash als race-incident af te doen. Trulli verwacht dan ook dat het incident nog wel bij de Grand Prix Drivers' Association ter sprake zal komen. "We zullen er zeker over praten, het is gewoon niet te accepteren wat hij deed. De man die achter me reed, Alonso, zei ook dat het gestoord was."
En dat wil misschien Nascar gaan rijden volgend jaar.
Daar hebben ze het niet zo op jankerds.
pi_73878359
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

En dat wil misschien Nascar gaan rijden volgend jaar.
Daar hebben ze het niet zo op jankerds.
Die heeft nu nog maar 1 race om zichzelf te bewijzen en zo te lezen (en aan z'n reacties te zien) had hij voor Brazil een paar potentiële sponsors c.q. aan de buis gekluisterd zitten c.q. in de hospitality staan.

edit : Wellicht gaat het zelfs om een plek bij een team dat ook een oogje op Sutil heeft
Calm down, please!
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:09:02 #143
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73878552
Williams insist 14 teams can't happen
TUESDAY, 20 OCTOBER 2009 11:44
The Williams team have continued their intransigence over the push to expand the 2010 grid to 14 teams in order to allow the former BMW Sauber team to stay in the sport, saying that a 28 car grid would be "ludicrous" and "not sustainable".
quote:
Williams CEO Adam Parr has confirmed that the team is in no mood to shift their beliefs on the matter despite renewed efforts from other teams to force through the increase. The F1 grid is already set to expand from 20 to 26 cars next year, despite BMW's withdrawal, thanks to new teams from USF1, Lotus, Campos and Manor.

The old Hinwil-based BMW Sauber team has secured new backing from the mysterious Qadbak company, and is on the FIA's reserve list should a spot become available. The possibility of 14 teams for 2010 has been suggested by the FIA, but Williams, as well as Campos, are against the move. Rumours suggest that Campos have vetoed the move to keep the price tag of their grid slot lucrative, should they choose to sell-on their spot later in the year.

Parr insists that there Sir Frank Williams, the boss of the eponymous team, feels "very strongly" about the issue, and does not believe that 28 cars is logistically possible.

"Frank has been crystal clear on this," Parr shouted, "He feels very strongly about it, but he's not the only one. At the last FOTA meeting it was not the only team that raised concerns, and it was not the only team that voted against 14 teams."

Parr believes that no work has been carried out on planning for a potential increase to 28 cars, in terms of accommodating them in pit lanes throughout the world, as well as in terms of revenue share from commercial rights.

"First of all, nobody has done any work that I can see to show that there is space to accommodate 14 teams, 28 cars," Parr said angrily, "No one has discussed that, neither the FIA nor anyone else. Look at where we are now in Brazil. You couldn't possible get 28 cars and 14 teams here.

"And I'm sure that's true in Monaco and several other circuits. So once they've done that work, and the FIA has never suggested that 14 teams can be accommodated.

"I don't think it can be accommodated on the revenue side either, it's just not sustainable, and the FIA presumably believe that because they fought very hard this year to reduce the cost dramatically."

He added that the increase to 28 cars would necessitate a return to pre-qualifying, with some teams failing to make the grid, as the maximum grid size is still capped at 26 cars. This, according to Parr, means the move would not make financial sense to the unlucky cars that failed to get in to the race.

"No," he said in response to a question, presumably, "Because then people will start saying we need to pre-qualify, which is completely ludicrous. The idea, in this day and age, to have a team flying all the way to Melbourne or somewhere at massive expense, only to tell their sponsors that they are not going to appear on the grid. It's just ridiculous."

Meanwhile, Ferrari boss Stefano Domenicali has said that the Italian team are in favour of the increase, saying: "It's very clear on our side. We feel it would be a shame to lose a team like Sauber that is on the podium. We all respect they have tradition, they have infrastructure. And I think we can agree for that kind of exception."

Ferrari also remain committed to three-car teams for the sport, meaning that the ideal future for Ferrari is some bizarre 42-car sport, but pointed out that they would only want BMW Sauber becoming the 14th team, otherwise 13 would suit them fine.

"If someone is not ready then I think it's going to stay with 13 teams, also because as we have said we like to think of a future with three cars per team, because we think it's the right way to look ahead," Domenicali added, "If it's only Sauber. And then if someone is leaving, then we go back to 13."

Backing up Domenicali's view that it would be sad to see Sauber go was Red Bull boss Christian Horner, though the caffeinated one also echoed Parr's concerns over logistics.

"Obviously you don't want to see any team disappear and it would be a great shame to see Sauber disappear," Horner weeped," Although you don't know if it's Sauber or something completely new.

"If you just look at the practical issues of a 14th team, look at the cramped conditions of the paddock, it's going to be tight enough with a 13th team. Look at qualifying somewhere like Monaco with all the logistics. That creates some practical issues. That's what's agreed though."

He added that Red Bull would prefer 13 teams, saying: "We hope a solution that would involve Sauber continuing would play out, but we would prefer 13 teams. We would first of all want to see how things panned out with all the new entrants. 26 cars, plus with some of the paddocks we go to, logistically we're already at the limit.

"If only Sauber had signed the Concorde Agreement when they had the chance, but such is life. It's been discussed briefly, but I guess it's not just us that are concerned about there being 14 teams. It's fantastic [the numbers are rising], but it's a massive challenge for the new teams to be there.

"And if we get to 13 teams next year then for the new teams to all be there in Bahrain, good luck and we hope they'll be there, but it's a massive challenge."
pi_73881180
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:52 schreef Ermanon het volgende:
Hmm, Raikkonen + Kobayashi = WIN?

Raikkonen als 1e man, terwijl Koba iedereen van de ban afschiet die te dicht bij Kimi komt Zou wel leuk zijn om dat te zien
dat zou Idd een leuk rijdersduo zijn afgaande op de race in brazilie (ja ik weet het, een race is eigenlijk te weinig om conclusies te trekken ) zou kimi er dan nog wel eens een erg zware dobber aan kunnen hebben...
blablablablablablablablablablablablablabla
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:24:12 #145
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73885370
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 15:29 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

dat zou Idd een leuk rijdersduo zijn afgaande op de race in brazilie (ja ik weet het, een race is eigenlijk te weinig om conclusies te trekken ) zou kimi er dan nog wel eens een erg zware dobber aan kunnen hebben...
onderschat The Iceman niet he
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73885983
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:24 schreef bodylotion het volgende:

[..]

onderschat The Iceman niet he
zeker niet
het is een van mijn favo coureurs, heb het altijd jammer gevonden dat ie voor ferrari ging rijden, maar vanaf volgend jaar kan ik weer voor hem juichen
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_73886025
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:56 schreef Googolplexian het volgende:
Imo heeft Button gewoon terecht het kampioenschap gewonnen (en Brawn ook).

Als je zegt dat Vettel de betere rijder is zeg ik dat hij z'n kansen niet heeft weten te verzilveren en Button wel.

Als je zegt dat Rubens de betere rijder is zeg ik dat hij teveel gewend is om constant te rijden. Button kan zich beter "pacen" naargelang de situatie.

Als je zegt dat Button niet van hetzelfde kaliber is als andere wereldkampioenen zeg ik dat geen enkele wereldkampioen op hetzelfde niveau staat als een andere wereldkampioen. Ze zijn allemaal van een ander soort klasse en hebben allemaal hun portie geluk gehad. Ze hebben ook allemaal het meeste van een potentieel winnende situatie gemaakt waar anderen faalden.

Button is kort gezegd dus gewoon een waardig kampioen.

Hier sluit ik me bij aan.
pi_73886447
Hmm..sorry, maar ik heb het juist niet zo met Kimi.

Een beetje ongemotiverd ventje lijkt het af en toe. Het is al-om bekend dat hij het F1 wereldje hekelt en dat hij het puur voor het racen doet, maar dat alle poeha eromheen hem gestolen kan worden. Maar dit laat hij naar mijn idee ook iets te veel blijken op de baan. Hij moet echt goed met zijn goede been uit bed stappen wil hij een lekkere race rijden... te weinig races dat ik zie dat hij aan het vlammen is. Hij kan het wel...maar veel te weinig. En waarschijnlijk is het zo dat het team Ferrari hem gewoon niet ligt, want bij McLaren had hij gelukkig meer van die goeie dagen.
pi_73886594
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:59 schreef Meike26 het volgende:
Hmm..sorry, maar ik heb het juist niet zo met Kimi.

Een beetje ongemotiverd ventje lijkt het af en toe. Het is al-om bekend dat hij het F1 wereldje hekelt en dat hij het puur voor het racen doet, maar dat alle poeha eromheen hem gestolen kan worden. Maar dit laat hij naar mijn idee ook iets te veel blijken op de baan. Hij moet echt goed met zijn goede been uit bed stappen wil hij een lekkere race rijden... te weinig races dat ik zie dat hij aan het vlammen is. Hij kan het wel...maar veel te weinig. En waarschijnlijk is het zo dat het team Ferrari hem gewoon niet ligt, want bij McLaren had hij gelukkig meer van die goeie dagen.
de laatste jaren heb je daar idd wel gelijk in, maar ik verwacht volgend jaar eigenlijk een kimi die gemotiveerder is dan ooit..
zijn gekrenkte ego na het ontslag bij ferrari zal daar wel voor zorgen denk ik
blablablablablablablablablablablablablabla
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:15:03 #150
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73886865
Maar Ferrari heeft Kimi toch betaald om volgend jaar niet bij een ander team in te stappen
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73886900
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 18:15 schreef bodylotion het volgende:
Maar Ferrari heeft Kimi toch betaald om volgend jaar niet bij een ander team in te stappen
is dat zo
dan heb ik dat gemist denk ik... heb je toevallig een bron?
blablablablablablablablablablablablablabla
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:34:06 #152
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73887383
-

[ Bericht 99% gewijzigd door bodylotion op 20-10-2009 18:39:33 ]
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:37:37 #153
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73887514
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 18:16 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

is dat zo
dan heb ik dat gemist denk ik... heb je toevallig een bron?
ik heb het een tijdje terug ergens gelezen, maar ik weet niet meer waar

edit
quote:
Bevestiging Alonso bij Ferrari aanstaande?

28 september 2009

[...]

Ferrari zou al een poosje met Raikkonen aan het onderhandelen zijn over een vervroegd vertrek bij het team. De Fin zou een jaarsalaris aangeboden zijn, met als voorwaarde dat hij volgend jaar niet voor een ander team zal rijden. Raikkonen, die in de toekomst graag voltijd aan het wereldkampioenschap rally mee wil doen, maakte begin dit jaar nog een vrij lusteloze indruk, maar lijkt nog niet klaar met de Formule 1. Er wordt gespeculeerd dat hij na dit seizoen naar Renault zou kunnen gaan, of terug zou kunnen keren naar McLaren. Een andere belangrijke gegadigde voor een plekje bij Renault is de Pool Robert Kubica, die nu nog voor BMW uitkomt.

[...]
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:16:29 #154
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_73893981
Als ik me niet vergis heeft Santander gewoon (althans, als je ¤30mln normaal vindt) een jaarsalaris uitbetaald als soort van oprot-premie, en is Kimi vrij om te gaan waar die wilt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:24:54 #155
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73897035
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:16 schreef Sinister-D- het volgende:
Als ik me niet vergis heeft Santander gewoon (althans, als je ¤30mln normaal vindt) een jaarsalaris uitbetaald als soort van oprot-premie, en is Kimi vrij om te gaan waar die wilt.
Dat heb ik ook begrepen, maar ik heb ook gelezen dat Santander McLaren is blijven sponsoren om daar Kimi te stallen.
pi_73897549
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:59 schreef Meike26 het volgende:
te weinig races dat ik zie dat hij aan het vlammen is.
Dat zat dit weekend wel goed

Maar van mijn part mag Schumi lekker wegblijven uit de F1, onsportieve kwal
pi_73902237
quote:
Loeb mag niet meedoen in GP van Abu Dhabi

Sébastien Loeb zal niet mogen deelnemen aan de Grote Prijs van Abu Dhabi. De Franse rallyrijder kreeg geen licentie voor de laatste wedstrijd van het Formule 1-seizoen.

Om in de Formule 1 te mogen meedoen, heeft elke rijder een zogeheten superlicentie nodig.

De Internationale Automobielfederatie FIA neemt haar beslissing op basis van een dossier en de erelijst van de rijder. Maar in het geval van de vijfvoudige wereldkampioen rally was dit niet genoeg om de FIA te overtuigen.

Loeb wou met een auto van de Toro Rosso-renstal deelnemen aan de GP van Abu Dhabi. Mogelijk proeft Loeb in 2010 wel eens van de F1.

"Sébastien is niet ontgoocheld", meldt zijn rallyteam Citroën. "Het was wel een mooie kans geweest voor hem."
pi_73904851
Een rallycoureur in een F1-bolide, dat wil ik wel eens zien.
pi_73905002
Ik wil het ook wel zien, maar niet in een officieele wedstrijd.. Met die GP2 test stond ie ook stijf achteraan geloof ik.
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 09:30:50 #160
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73905025
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 09:20 schreef Leatherface het volgende:
Een rallycoureur in een F1-bolide, dat wil ik wel eens zien.

pi_73906622
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 09:20 schreef Leatherface het volgende:
Een rallycoureur in een F1-bolide, dat wil ik wel eens zien.
In 2006 werd hij ook tweede in de 24 uur van Le Mans (in een Pescarolo). Verder deed hij vorig jaar een test in de Red Bull F1 wagen waarbij hij veel indruk maakte. Ook testte hij dit jaar nog in een GP2 wagen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_73906807
Nog een leuk feitje
quote:
Did you realise that an English driver, in a Mercedes-engined car bearing the number 22, beat a Brazilian to the World Championship by finishing in fifth place in Interlagos - for the second year running?

Hell of a coincidence...
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_73909203
Voorlopig staat er een Duitser tweede, dus klopt niet helemaal.
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 12:10:21 #164
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_73909454
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 09:29 schreef Atreidez het volgende:
Ik wil het ook wel zien, maar niet in een officieele wedstrijd.. Met die GP2 test stond ie ook stijf achteraan geloof ik.
Nouja stijf achteraan, veel trager wassie niet:
http://f1.gpupdate.net/nl/test-resultaten/?testID=1178

Geef hem nog een paar dagen extra om te testen en hij staat absoluut niet meer laatste.
Drugs are good mkay?
pi_73926691
Niemand een mooie foto van het brandje van Kimi?
pi_73933244
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 10:38 schreef sasquatsch het volgende:
Nog een leuk feitje
[..]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  donderdag 22 oktober 2009 @ 13:20:32 #167
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_73947051


US F1 hoopt Kyle Busch te strikken voor 2011
De coureurs voor volgend seizoen zijn nog niet bekend, maar Team US F1 weet al wel wie zij in 2011 graag in de auto wil hebben: Kyle Busch. De 24-jarige NASCAR-rijder heeft al een paar keer laten weten graag naar de Formule 1 over te stappen.

"Ik heb hem heel vaak zien rijden en heb enorm veel respect voor hem", zei Peter Windsor, de sportief directeur van het nieuwe Amerikaanse team, tegen USA Today. "Ik denk dat Kyle het in zich heeft om kampioen te worden in de Formule 1. Hij beschikt over voldoende talent en heeft de juiste houding. Ik zou hem graag eens in een Formule 1-auto aan het werk zien. Als hij volgend jaar vast wat demonstraties met onze auto zou willen geven in de VS, dan is hij van harte welkom."

Busch staat tot eind 2010 nog onder contract bij zijn huidige NASCAR-team.

pi_73966713
Wordt leuk al die nieuwe teams ,en dus ook aantal nieuwe coureurs, alleen ben bang dat het nu alemaal wat te vol gaat worden.. maar we zullen zien..
  donderdag 22 oktober 2009 @ 22:46:20 #169
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_73967029
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:36 schreef Five_wave het volgende:
Wordt leuk al die nieuwe teams ,en dus ook aantal nieuwe coureurs, alleen ben bang dat het nu alemaal wat te vol gaat worden.. maar we zullen zien..
Wat versta je onder te vol?
Ik zie namelijk liever, mits competitief, een startveld van 30 dan een veld van slechts 18 wagens.

Wat meer actie op de baan zou de Formule 1 goed doen.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 04:25:37 #170
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_73972568
Klopt het dat Button naar McLaren gaat?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_73972834
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 04:25 schreef nils7 het volgende:
Klopt het dat Button naar McLaren gaat?
Dat zou spectaculair, maar in mijn ogen onwaarschijnlijk zijn. Gaan die geruchten nu de ronde?
pi_73972890
ik meende gelezen te hebben dat ie bij Brawn blijft... kan nu even geen bron zoeken want ik typ dit vanaf mijn telefoon
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_73974133
Election day Wanneer zou er een uitslag bekend worden?
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:13:24 #174
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73977254
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Wat versta je onder te vol?
Ik zie namelijk liever, mits competitief, een startveld van 30 dan een veld van slechts 18 wagens.

Wat meer actie op de baan zou de Formule 1 goed doen.
26 wagens gaf logistiek nog al grote problemen
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:20:14 #175
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73977474
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 04:25 schreef nils7 het volgende:
Klopt het dat Button naar McLaren gaat?
Vodafone wil dat, en het McLaren heeft geen probleem met zijn salaris. Brawn wel.

Ik kan het me trouwens niet voorstellen. Button is jarenlang trouw geweest aan BAR/Honda/BrawnGP.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73980120
BAR en Honda zijn er compleet uit nu, en Brawn kwam pas in 2008 bij dat team, dus zo sterk is die band nou ook weer niet.. Ik vind t eigenlijk wel een logische stap, voor McLaren en voor Button. En dan Rosberg en Kimi samen bij Brawn
Where facts are few, experts are many.
pi_73980225
Geen idee wat Brawn er voor over heeft (ook qua het aantrekken van sponsors) voor een 1 en een 2 op hun auto. Denk niet dat Button het erg zou vinden om te blijven en daar best wel een compromis over wil sluiten wat betreft salaris. Voor McLaren rijden zou Button ook niet erg vinden

P.S.: Volgend jaar 4 kampioenen op de baan als Kimi blijft.

[ Bericht 8% gewijzigd door Googolplexian op 23-10-2009 12:49:31 ]
Calm down, please!
pi_73982574
quote:
Jean Todt wint presidentsverkiezingen van de FIA

Jean Todt is de nieuwe FIA-president. De Fransman kreeg bij de verkiezingen in Parijs 135 stemmen. Tegenstander Ari Vatanen kreeg er slechts 49, waardoor Todt de opvolger van Max Mosley is. Hij was door aftredend president ook naar voren geschoven als ideale kandidaat.

Snel meer
Jammer
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:51:08 #179
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_73982938
Maak daar maar even een van...
pi_73983146
Nog 15 jaar Mosley / Ecclestone dus.

F1
Calm down, please!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:09:44 #182
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_73983259
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:00 schreef Meike26 het volgende:
Maak daar maar even een van...
Nee

De stemverhouding was trouwens 135 tegen 49 met 12 onthoudingen. Da's dus bijna 70% van de stemmen voor Todt: een vrij ruime overwinning nog.
pi_73983282
Nu Todt verkozen is boven Vatanen, moet ik opeens weer terugdenken aan een paar maanden geleden, toen het bijna zover leek te zijn dat er een nieuwe raceklasse opgezet zou worden....


Was dat maar zo...
pi_73983437
quote:
Nee

De stemverhouding was trouwens 135 tegen 49 met 12 onthoudingen. Da's dus bijna 70% van de stemmen voor Todt: een vrij ruime overwinning nog.
Dus dan bij jij voor de FIA, zoals de FIA nu is?

Het zelfde FIA dat Renault laat weg komen met een simpele straf om Briatore uit de F1 te verbannen en 2 jaar terug nog bij een soortgelijke fraude-zaak 100 miljoen dollar boete voor Mclaren+ uitsluitsel van het wereldkampioensschap..

En al die vage straffen op de baan. Nee de FIA is naar mijn idee een aquarium met het troebelste water. Vatanen had hier volgens mij verandering in kunnen brengen. Nu is het Todt geworden en de FIA gaat weer door met waar ze gebleven waren.

En 135 tegen 49 zal wel best zijn, maar die 49 stemmen zijn de sportiefste...die willen verandering zien... De 135 stemmen zijn naar mijn gevoel stemmen vanwege machtsmisbruik en vuile spelletjes van Mosley. Als Max zijn mening over Vatanen niet had uitgebracht... was het waarschijnlijk een close-finish geworden.



[ Bericht 17% gewijzigd door Meike26 op 23-10-2009 14:19:35 ]
pi_73983453
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:10 schreef Meike26 het volgende:
Nu Todt verkozen is boven Vatanen, moet ik opeens weer terugdenken aan een paar maanden geleden, toen het bijna zover leek te zijn dat er een nieuwe raceklasse opgezet zou worden....


Was dat maar zo...
Ik moest effe terugdenken aan al die prachtige, kleurrijke teams en teambazen die het beleid van Mosley niet trokken en inmiddels weg zijn.

Moest ook effe denken aan hoe een kandidaat heeft gewonnen die aanbevolen werd door een z'n-gezin-bedonderende-NeoNazi. En ook door Mosley, natuurlijk
Calm down, please!
pi_73983603
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:14 schreef Meike26 het volgende:
Dus dan bij jij voor de FIA, zoals de FIA nu is?

Het zelfde FIA dat Renault laat weg komen met een simpele straf om Briatore uit de F1 te verbannen en 2 jaar terug nog bij een soortgelijke fraude-zaak 100 miljoen dollar boete voor Mclaren+ uitsluitsel van het wereldkampioensschap..

En al die vage straffen op de baan. Nee de FIA is naar mijn idee een aquarium met het troebelste water. Vatanen had hier volgens mij verandering in kunnen brengen. Nu is het Todt geworden en de FIA gaat weer door met waar ze gebleven waren.

Das' ook de enige reden dat Mosley zonder tegengas aftreedt nu ... omdat hij z'n beleid via Todt kan doorzetten.

En P.S.: Todt heeft zoveel stemmen door openlijk lobbyen van de FIA en door druk die de FIA op leden kan uitoefenen. Ik durf te wedden dat geen van de leden die uit de FIA is gestapt (zoals ADAC) voor Todt heeft gestemt maar al die ontwikkelingslandjes waar die zg. stewards of the race ook vandaan gerukt worden (en waar niet eens een wegen-net is) wel.
Calm down, please!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:21:31 #187
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_73983706
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:10 schreef Meike26 het volgende:
Nu Todt verkozen is boven Vatanen, moet ik opeens weer terugdenken aan een paar maanden geleden, toen het bijna zover leek te zijn dat er een nieuwe raceklasse opgezet zou worden....


Was dat maar zo...
Doe niet zo dramatisch.

Todt is geen kloon van Mosley en Vatanen is geen Jezus Christus. Onder Todt zullen er ook dingen veranderen: dat heeft ie tijdens zijn campanje al gezegd. En hij heeft bij Ferrari en Peugeot al bewezen een goed leider te zijn en geen pion.
pi_73983759
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:21 schreef beantherio het volgende:

[..]

Doe niet zo dramatisch.

Todt is geen kloon van Mosley en Vatanen is geen Jezus Christus. Onder Todt zullen er ook dingen veranderen: dat heeft ie tijdens zijn campanje al gezegd. En hij heeft bij Ferrari en Peugeot al bewezen een goed leider te zijn en geen pion.
Maar het gaat effe om het vergelijk. Todt is niets vergeleken bij Vatanen.
Zelfs bij Ferrari was Brawn (blijkt maar weer) de drijvende kracht.
Calm down, please!
pi_73983863
Ik doe helemaal niet dramatisch... ik zeg wat ik denk en op dit moment denk ik dat het beter was geweest als er wel een nieuwe klasse was gekomen.

Ja Todt wil veranderingen doorbrengen.... maar wie zegt dat die veranderingen zijn veranderingen zijn? Het is al openlijk bekend dat Mosley en Todt het zelfde denken over de FIa en wat er nog allemaal moet gebeuren (en wat niet).

Vatanen is geen Jezus nee, maar hij had wel een hele frisse wind/wervelstorm door het bedrijf laten waaien.

Denken dat Todt een goede nieuwe FIA president is
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:36:25 #190
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73984240
is er ergens een overzicht wat Todt zijn plannen zijn?
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:41:06 #191
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_73984415
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:23 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Maar het gaat effe om het vergelijk. Todt is niets vergeleken bij Vatanen.
Zelfs bij Ferrari was Brawn (blijkt maar weer) de drijvende kracht.
Het is wel heel kort door de bocht om de successen van Ferrari's Schumacher-tijdperk maar even op het conto van Brawn toe te schrijven. Todt gaf leiding aan Brawn en je kunt dus net zo makkelijk stellen dat Brawn dingen geleerd heeft van hem.

Maar de waarheid zal ongetwijfeld in het midden liggen: Ferrari was succesvol omdat er een grote groep getalenteerde mensen werkten.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:06:10 #192
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_73985365
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:36 schreef bodylotion het volgende:
is er ergens een overzicht wat Todt zijn plannen zijn?
- hernoeming van de betekenis van F1 van "Formule 1" naar "Ferrari 1"
- hernoeming van de betekenis van FIA nu ook officieel naar "Ferrari International Assistance"
- hervorming van regels waardoor rode auto's uit Italië voortaan automatisch de wedstrijden reglementair winnen waaraan ze meedoen

pi_73985400
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:51 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Jammer
goh, wat een verrassing
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_73985586
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:06 schreef beantherio het volgende:

[..]

- hernoeming van de betekenis van F1 van "Formule 1" naar "Ferrari 1"
- hernoeming van de betekenis van FIA nu ook officieel naar "Ferrari International Assistance"
- hervorming van regels waardoor rode auto's uit Italië voortaan automatisch de wedstrijden reglementair winnen waaraan ze meedoen


Eerst ben je veren in de reet van Todt aan het stoppen en nu maak je hem belachelijk.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:34:02 #195
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_73986412
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:12 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Eerst ben je veren in de reet van Todt aan het stoppen en nu maak je hem belachelijk.
Ik maak hem niet belachelijk, maar zijn critici.
pi_73987067
Only one way to find out if the geezer's mustard.

Wait.
Calm down, please!
pi_73988244
Weet je waar ik met Todt ook een beetje bang voor ben?

Dat hij de baan helemaal niet aankan.
Het is nooit een spraakzame man geweest. Altijd stilletjes, korte interviews en kort van stof. De media-aandacht die hij straks krijgt en er gaat een keer iets mis... dan zijn alle camera's en microfoons op hem gericht. Het zinnetje: Geen commentaar gaan we nog vaak horen in iedergeval.

Maar of hij dus die media-aandacht aankan.... ik betwijfel het.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:28:38 #198
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73988611
quote:
Button in frame for McLaren drive

By Andrew Benson

New world champion Jenson Button has emerged as a contender to join Lewis Hamilton in what would be a mouth-watering line-up at McLaren in 2010.

The Englishman has yet to sign a new contract for Brawn and McLaren are interested having so far failed to secure first choice Kimi Raikkonen.

"We've talked to a number of drivers," said team boss Martin Whitmarsh.

"It wouldn't be appropriate to say more than that. We'll hire the two best drivers available as we always have."

Button's manager Richard Goddard refused to comment on whether he had held talks with McLaren, but told BBC Sport: "Brawn could have sorted Jenson out weeks ago and none of this would be going on.

"We've been trying to agree terms with them. He's made it clear he wants to stay and had they agreed a contract there would be no speculation.

A lot of quality seats may still be available so it's down to Brawn to make us an offer
Richard Goddard Jenson Button's manager
"The press will speculate that anyone with a free seat next year will be offering Jenson a drive - he has displayed his great talent in a good car this year.

"That speculation won't die until Brawn offer him new terms.

"A lot of quality seats may still be available so it's down to Brawn to make us an offer. But this stuff certainly did not stem from us."

Raikkonen, who is also being chased by Toyota after being forced to leave Ferrari to make way for Fernando Alonso, has not yet decided on his future and McLaren are exploring other possibilities.

Their back-up plan if Raikkonen turned them down was to retain his fellow Finn Heikki Kovalainen, despite their reservations about his performances in races.

But following Button's failure so far to agree terms on a new contract with Brawn, they are now understood to be interested in him - which would put the two most recent world champions, and two Englishmen, in one highly marketable line-up.


ononeleg
The Button-McLaren link first emerged in two national newspapers on Friday but it is understood there is substance in the story.

Button said on Tuesday that he wanted to stay with Brawn but that the team had yet to start substantive negotiations on a new deal.

Sources in F1 say the two parties have so far failed to agree on Button's salary.

He took a pay cut from £10m to about £3m over the winter to help secure the survival of Brawn, which emerged from the ashes of the Honda team after the Japanese company decided to quit F1 last December.

But now he is world champion he is said to be looking for a pay rise more substantial than the one Brawn are offering.

McLaren, one of the better funded teams on the grid, would be able to pay more money than Brawn.

Button may also consider that McLaren are likely to have a faster car than Brawn in 2010, having already overtaken them for pace this year despite a poor start to the season.

But Button might be wary of teaming up with Hamilton, who is widely regarded as the out-and-out fastest driver on the grid.

Cynics will claim that the Button-McLaren link could have been leaked for one of two reasons.

It could be either a means for Button to get Brawn to up their offer to him, or it could be a way of McLaren trying to persuade Raikkonen to make up his mind.

In the background, there is also the fact that McLaren's long-term engine partner Mercedes is considering buying a large stake in the Brawn team, a move that is not popular in some parts of McLaren.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73988848
Button naar McLaren zal ik niet van harte toejuichen.... vind hem niet zo bij dat team passen.

Aan de andere kant, het lijkt me wel leuk om Hamilton en Button in 1 team te zien en wie de meeste puntjes bij elkaar gaat halen !
pi_73990022
Ik stel voor dat alle criticasters hier (die nu al kritiek hebben op Todt als FIA-president) de volgende keer mee gaan doen om het presidentschap. Bijna iedereen lijkt het hier allemaal beter te weten dan bijvoorbeeld de FIA of de autosportfederaties. Dat gezeik (ook op bv. WERELDKAMPIOEN Button) wordt ik een beetje beu. Je moet mensen eerst een kans geven, dus laten we eerst eens kijken wat Todt gaat doen de komende 2/3 jaar, daarna mogen we gaan zeiken als het niet goed is. Hetzelfde geldt voor Button; laten we eerst eens kijken wat hij de komende 2/3 jaar kan presteren, daarna mogen we zeiken als hij het niet goed doet.
's Avonds een man, overdags rustig an
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')