Dat dus.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:56 schreef Googolplexian het volgende:
Imo heeft Button gewoon terecht het kampioenschap gewonnen (en Brawn ook).
Als je zegt dat Vettel de betere rijder is zeg ik dat hij z'n kansen niet heeft weten te verzilveren en Button wel.
Als je zegt dat Rubens de betere rijder is zeg ik dat hij teveel gewend is om constant te rijden. Button kan zich beter "pacen" naargelang de situatie.
Als je zegt dat Button niet van hetzelfde kaliber is als andere wereldkampioenen zeg ik dat geen enkele wereldkampioen op hetzelfde niveau staat als een andere wereldkampioen. Ze zijn allemaal van een ander soort klasse en hebben allemaal hun portie geluk gehad. Ze hebben ook allemaal het meeste van een potentieel winnende situatie gemaakt waar anderen faalden.
Button is kort gezegd dus gewoon een waardig kampioen.
Idd maar blijkbaar hebben hier een hoop mensen het idee dat de afgelopen wereldkampioenen dat niet terecht waren: Alonso, Hamilton nu Button dan... tjah ze worden het niet voor niets!quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:56 schreef Googolplexian het volgende:
Imo heeft Button gewoon terecht het kampioenschap gewonnen (en Brawn ook).
Als je zegt dat Vettel de betere rijder is zeg ik dat hij z'n kansen niet heeft weten te verzilveren en Button wel.
Als je zegt dat Rubens de betere rijder is zeg ik dat hij teveel gewend is om constant te rijden. Button kan zich beter "pacen" naargelang de situatie.
Als je zegt dat Button niet van hetzelfde kaliber is als andere wereldkampioenen zeg ik dat geen enkele wereldkampioen op hetzelfde niveau staat als een andere wereldkampioen. Ze zijn allemaal van een ander soort klasse en hebben allemaal hun portie geluk gehad. Ze hebben ook allemaal het meeste van een potentieel winnende situatie gemaakt waar anderen faalden.
Button is kort gezegd dus gewoon een waardig kampioen.
quote:Williams will switch to Cosworth engines next season, AUTOSPORT has learned, after believing its prospects for success in 2010 are best served with the independent engine maker.
Although the Grove-based outfit came close to a deal with Renault, high level sources at the French car manufacturer have revealed that Williams has now informed the company that it is no longer interested in a tie-up for next year.
With Toyota already having confirmed that it is ending its customer supply deal at the end of this year, it means that Williams has now settled on a switch to Cosworth.
Williams is refusing to confirm its engine plans until after the end of the season, but its engineering director Patrick Head praised Cosworth's efforts in preparing for its return to Formula 1.
"They are certainly very committed to it and working hard," he said. "They have been one of the options but we are not stating where we cast our final hook in terms of what is available to us until after the final race of the season. But I think our design office know what they are designing for."
Sources claim that one of the key attractions for Cosworth is the fact that the engine supplier will be able to re-tune its powe runit until early next year - something no other manufacturer is able to do because of F1's engine freeze.
The tweaks could help ensure Cosworth's engine is competitive throughout 2010, which is why Red Bull Racing is also considering a switch to the power unit if it is unsuccessful in its bid to secure Mercedes-Benz power.
Head said that his team had chosen to finish its partnership with Toyota because it fancied a change of direction.
"We had a very good relationship with Toyota," he said. "We made a decision about two months ago that we wanted to go in a different direction and I think the reasons are not for public consumption.
"We haven't had any falling out so it's an amicable parting. There were a number of factors that caused us to make the decision but I don't think that the combination of the reasons we decided to make a change are not ones that we are prepared to share. But it was nothing that caused any shouting and screaming, we chose to change direction.
"Ross Brawn and the team showed that you can make an engine change on Christmas Eve and still produce a pretty competitive car but I don't think our design office would thank us for doing that and they will have a little longer than that to design the car around the engine."
Als Massa niet brengt wat verwacht zal hij zeker instappen, Die Welt schrijft ook dat daarom Kubica maar voor 1 jaar bij Renault heeft getekend om in het geval van het ontbreken van de absolute snelheid bij Massa naar Ferrari over te stappenquote:Op maandag 19 oktober 2009 14:13 schreef Gauner het volgende:
Als ik dit lees begint het weer te kriebelen:
http://www.rtl.nl/%28/act(...)tree_F1_niet_uit.xml
zal wat zijn als Schumi instapt bij Brawnquote:Op maandag 19 oktober 2009 14:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als Massa niet brengt wat verwacht zal hij zeker instappen, Die Welt schrijft ook dat daarom Kubica maar voor 1 jaar bij Renault heeft getekend om in het geval van het ontbreken van de absolute snelheid bij Massa naar Ferrari over te stappen
Hij is nog voor 3 jaar verbonden aan Ferrari in de rol van adviseur. Dat gaat dus niet gebeuren.quote:Op maandag 19 oktober 2009 15:43 schreef bodylotion het volgende:
[..]
zal wat zijn als Schumi instapt bij Brawn
quote:Michael Schumacher klaar voor rentree: "Spijt dat ik gestopt ben"
Uitgegeven door Casper Bekking 19 oktober 2009 12:23 - Print artikel
De nekproblemen die Michael Schumacher er eerder dit seizoen van weerhielden zijn rentree te maken zijn nagenoeg genezen. De zevenvoudig F1-kampioen werd door Ferrari aangewezen als vervanger van Felipe Massa, die tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Brazilië zwaar crashte. Schumacher testte in een Ferrari van 2007 maar concludeerde dat een terugkeer niet mogelijk was. De Duitser liep zijn nekletsel begin dit jaar op na een valpartij met zijn motor. De kans op een terugkeer bij Ferrari lijkt minimaal, aangezien voor komend seizoen Felipe Massa en Fernando Alonso zijn vastgelegd. Testen is gedurende het seizoen verboden dus ook die rol lijkt uitgesloten. Bovendien verlengde de Duitser enkele weken geleden zijn adviseursrol bij Ferrari, waardoor een overstap naar een ander team ook geen mogelijkheid lijkt te zijn.
"Aan het einde van het jaar zal mijn nekletsel genezen zijn tot op een niveau dat ik weer in staat moet zijn te racen", verklaarde Schumacher in een interview met het Duitse Der Spiegel, dat morgen gepubliceerd wordt. "Ik heb niets te bewijzen aan anderen, noch aan mezelf. Ik heb nog steeds spijt dat ik drie jaar geleden gestopt ben maar er is geen reden om definitief bekend te maken dat ik terug zal keren in de sport. Het leven dat ik momenteel heb maakt me gelukkig, maar wie weet wat er in de komende maanden kan gebeuren?"
quote:Toyota doet Räikkönen voorstel
Uitgegeven: 19 oktober 2009 20:25
Laatst gewijzigd: 19 oktober 2009 20:49
SAO PAULO - Toyota heeft Kimi Räikkönen na afloop van de Grote Prijs van Brazilië een aanbod gedaan voor volgend seizoen, maar vooralsnog wil de manager van de Finse formule 1-coureur meer.
© ANP
''We hebben geen zin in veel spelletjes en hebben op tafel gelegd wat we ons kunnen veroorloven. We denken dat het een serieus voorstel is in de huidige marktsituatie'', zei teambaas John Howett.
''Ik denk echt dat we goed met hem kunnen samenwerken en we bieden hem een wagen die snel is'', liet hij er op volgen.
Grand Prix
''We hebben in de rallysport goede ervaringen met Scandinavische rijders.'' Toyota heeft sinds zijn entree in de Formule 1 in 2002 nog geen Grand Prix gewonnen.
Räikkönen maakt in 2010 bij Ferrari plaats voor tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso, maar weet nog niet wat hij volgend seizoen gaat doen. Hij kan ook terug naar McLaren.
Toyota heeft momenteel de Italiaan Jarno Trulli en de Duitser Timo Glock onder contract. Het Japanse F1-team wilde eerder al de Pool Robert Kubica binnenhalen, maar die koos voor Renault.
en in ander nieuws:quote:Williams falls in line with FOTA over KERS ban
Despite the technology again appearing in the technical regulations for next year, the formula one teams association FOTA had reached a gentleman's agreement to drop KERS after the forthcoming season finale in Abu Dhabi.
The fiercely independent Grove based team Williams, however, was suspended by FOTA amid the recent breakaway war, and was therefore not technically bound by the other teams' pacts.
Moreover, the British squad - although not using KERS at all this season - has been a strong advocate of the energy recovery technology, jointly developing an electrical as well as an uniquely flywheel-based system.
Engineering director and co-owner Patrick Head told the German website motorsport-total.com that at the last meeting of the technical working group, Williams was the only team still wanting to use KERS in 2010.
After that, Williams was invited to re-enter the FOTA alliance.
"We were conscious that one of the conditions was that KERS is not permitted in 2010," the Briton said. "We expressed that we think it is the wrong decision, but accept the rules of the club."
McLaren want Kimi Raikkonen for 2010 Formula One season with Niko Rosberg keen on Brawnquote:"He was unfortunate," Ecclestone told Brazilian newspaper Folha de Sao Paulo, "but the publicity generated by his death was so much...It was good for F1."
"It was a shame that we had to lose Ayrton, but it happened. He was very popular, but the actual event interested so many people who did not know about the sport, and increased interest in F1 because of it."
En dat wil misschien Nascar gaan rijden volgend jaar.quote:Trulli nog steeds erg kwaad op Adrian Sutil
Jarno Trulli is nog steeds niet gekalmeerd sinds de Braziliaanse Grand Prix. De Italiaan werd uit de race gereden door Adrian Sutil en was daar absoluut niet over te spreken. Dat liet hij ook op duidelijke wijze merken door tegen de Duitse coureur uit te vallen, wat hem op een boete van 10.000 euro van de wedstrijdleiding kwam te staan.
"Ik ben boos, want wat Sutil deed was enorm gevaarlijk. Het was een bocht waar we volgas kunnen gaan en hij had me genoeg ruimte moeten geven om niet de kerbs op te rijden. We hebben geluk gehad dat niemand gewond is geraakt", vertelde de Toyota-coureur, die niet zoveel van het verhaal van Sutil gelooft dat hij Trulli nooit heeft gezien. "Logisch, want ik zat naast hem! Hij kwam erg langzaam uit de bocht omdat hij in gevecht was met Kimi Raikkonen, maar gaf mij geen ruimte. Hij drukte me op de kerbstones, waardoor ik de controle over de auto verloor."
"Fernando Alonso heeft het incident ook gezien en volgens hem is Sutil gek", vervolgde Trulli. "Tussen bocht 4 en 5 won ik drie wagenlengtes, omdat hij bijna tegen Kimi opknalde en moest liften. Ik begrijp dat hij zijn positie wilde verdedigen, maar hij had ruimte voor mij moeten laten. Hij wist dat ik met hoge snelheid aan kwam rijden. Dit is het ergste incident dat ik heb gezien in mijn carrière. Het is niet acceptabel."
De wedstrijdleiding besloot, los van de boete voor Trulli, de crash als race-incident af te doen. Trulli verwacht dan ook dat het incident nog wel bij de Grand Prix Drivers' Association ter sprake zal komen. "We zullen er zeker over praten, het is gewoon niet te accepteren wat hij deed. De man die achter me reed, Alonso, zei ook dat het gestoord was."
Die heeft nu nog maar 1 race om zichzelf te bewijzen en zo te lezen (en aan z'n reacties te zien) had hij voor Brazil een paar potentiële sponsors c.q. aan de buis gekluisterd zitten c.q. in de hospitality staan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En dat wil misschien Nascar gaan rijden volgend jaar.![]()
Daar hebben ze het niet zo op jankerds.
quote:Williams CEO Adam Parr has confirmed that the team is in no mood to shift their beliefs on the matter despite renewed efforts from other teams to force through the increase. The F1 grid is already set to expand from 20 to 26 cars next year, despite BMW's withdrawal, thanks to new teams from USF1, Lotus, Campos and Manor.
The old Hinwil-based BMW Sauber team has secured new backing from the mysterious Qadbak company, and is on the FIA's reserve list should a spot become available. The possibility of 14 teams for 2010 has been suggested by the FIA, but Williams, as well as Campos, are against the move. Rumours suggest that Campos have vetoed the move to keep the price tag of their grid slot lucrative, should they choose to sell-on their spot later in the year.
Parr insists that there Sir Frank Williams, the boss of the eponymous team, feels "very strongly" about the issue, and does not believe that 28 cars is logistically possible.
"Frank has been crystal clear on this," Parr shouted, "He feels very strongly about it, but he's not the only one. At the last FOTA meeting it was not the only team that raised concerns, and it was not the only team that voted against 14 teams."
Parr believes that no work has been carried out on planning for a potential increase to 28 cars, in terms of accommodating them in pit lanes throughout the world, as well as in terms of revenue share from commercial rights.
"First of all, nobody has done any work that I can see to show that there is space to accommodate 14 teams, 28 cars," Parr said angrily, "No one has discussed that, neither the FIA nor anyone else. Look at where we are now in Brazil. You couldn't possible get 28 cars and 14 teams here.
"And I'm sure that's true in Monaco and several other circuits. So once they've done that work, and the FIA has never suggested that 14 teams can be accommodated.
"I don't think it can be accommodated on the revenue side either, it's just not sustainable, and the FIA presumably believe that because they fought very hard this year to reduce the cost dramatically."
He added that the increase to 28 cars would necessitate a return to pre-qualifying, with some teams failing to make the grid, as the maximum grid size is still capped at 26 cars. This, according to Parr, means the move would not make financial sense to the unlucky cars that failed to get in to the race.
"No," he said in response to a question, presumably, "Because then people will start saying we need to pre-qualify, which is completely ludicrous. The idea, in this day and age, to have a team flying all the way to Melbourne or somewhere at massive expense, only to tell their sponsors that they are not going to appear on the grid. It's just ridiculous."
Meanwhile, Ferrari boss Stefano Domenicali has said that the Italian team are in favour of the increase, saying: "It's very clear on our side. We feel it would be a shame to lose a team like Sauber that is on the podium. We all respect they have tradition, they have infrastructure. And I think we can agree for that kind of exception."
Ferrari also remain committed to three-car teams for the sport, meaning that the ideal future for Ferrari is some bizarre 42-car sport, but pointed out that they would only want BMW Sauber becoming the 14th team, otherwise 13 would suit them fine.
"If someone is not ready then I think it's going to stay with 13 teams, also because as we have said we like to think of a future with three cars per team, because we think it's the right way to look ahead," Domenicali added, "If it's only Sauber. And then if someone is leaving, then we go back to 13."
Backing up Domenicali's view that it would be sad to see Sauber go was Red Bull boss Christian Horner, though the caffeinated one also echoed Parr's concerns over logistics.
"Obviously you don't want to see any team disappear and it would be a great shame to see Sauber disappear," Horner weeped," Although you don't know if it's Sauber or something completely new.
"If you just look at the practical issues of a 14th team, look at the cramped conditions of the paddock, it's going to be tight enough with a 13th team. Look at qualifying somewhere like Monaco with all the logistics. That creates some practical issues. That's what's agreed though."
He added that Red Bull would prefer 13 teams, saying: "We hope a solution that would involve Sauber continuing would play out, but we would prefer 13 teams. We would first of all want to see how things panned out with all the new entrants. 26 cars, plus with some of the paddocks we go to, logistically we're already at the limit.
"If only Sauber had signed the Concorde Agreement when they had the chance, but such is life. It's been discussed briefly, but I guess it's not just us that are concerned about there being 14 teams. It's fantastic [the numbers are rising], but it's a massive challenge for the new teams to be there.
"And if we get to 13 teams next year then for the new teams to all be there in Bahrain, good luck and we hope they'll be there, but it's a massive challenge."
dat zou Idd een leuk rijdersduo zijnquote:Op maandag 19 oktober 2009 22:52 schreef Ermanon het volgende:
Hmm, Raikkonen + Kobayashi = WIN?
Raikkonen als 1e man, terwijl Koba iedereen van de ban afschiet die te dicht bij Kimi komtZou wel leuk zijn om dat te zien
![]()
onderschat The Iceman niet hequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:29 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat zou Idd een leuk rijdersduo zijnafgaande op de race in brazilie (ja ik weet het, een race is eigenlijk te weinig om conclusies te trekken
) zou kimi er dan nog wel eens een erg zware dobber aan kunnen hebben...
zeker nietquote:
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:56 schreef Googolplexian het volgende:
Imo heeft Button gewoon terecht het kampioenschap gewonnen (en Brawn ook).
Als je zegt dat Vettel de betere rijder is zeg ik dat hij z'n kansen niet heeft weten te verzilveren en Button wel.
Als je zegt dat Rubens de betere rijder is zeg ik dat hij teveel gewend is om constant te rijden. Button kan zich beter "pacen" naargelang de situatie.
Als je zegt dat Button niet van hetzelfde kaliber is als andere wereldkampioenen zeg ik dat geen enkele wereldkampioen op hetzelfde niveau staat als een andere wereldkampioen. Ze zijn allemaal van een ander soort klasse en hebben allemaal hun portie geluk gehad. Ze hebben ook allemaal het meeste van een potentieel winnende situatie gemaakt waar anderen faalden.
Button is kort gezegd dus gewoon een waardig kampioen.
de laatste jaren heb je daar idd wel gelijk in, maar ik verwacht volgend jaar eigenlijk een kimi die gemotiveerder is dan ooit..quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:59 schreef Meike26 het volgende:
Hmm..sorry, maar ik heb het juist niet zo met Kimi.
Een beetje ongemotiverd ventje lijkt het af en toe. Het is al-om bekend dat hij het F1 wereldje hekelt en dat hij het puur voor het racen doet, maar dat alle poeha eromheen hem gestolen kan worden. Maar dit laat hij naar mijn idee ook iets te veel blijken op de baan. Hij moet echt goed met zijn goede been uit bed stappen wil hij een lekkere race rijden... te weinig races dat ik zie dat hij aan het vlammen is. Hij kan het wel...maar veel te weinig. En waarschijnlijk is het zo dat het team Ferrari hem gewoon niet ligt, want bij McLaren had hij gelukkig meer van die goeie dagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |