abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73980120
BAR en Honda zijn er compleet uit nu, en Brawn kwam pas in 2008 bij dat team, dus zo sterk is die band nou ook weer niet.. Ik vind t eigenlijk wel een logische stap, voor McLaren en voor Button. En dan Rosberg en Kimi samen bij Brawn
Where facts are few, experts are many.
pi_73980225
Geen idee wat Brawn er voor over heeft (ook qua het aantrekken van sponsors) voor een 1 en een 2 op hun auto. Denk niet dat Button het erg zou vinden om te blijven en daar best wel een compromis over wil sluiten wat betreft salaris. Voor McLaren rijden zou Button ook niet erg vinden

P.S.: Volgend jaar 4 kampioenen op de baan als Kimi blijft.

[ Bericht 8% gewijzigd door Googolplexian op 23-10-2009 12:49:31 ]
Calm down, please!
pi_73982574
quote:
Jean Todt wint presidentsverkiezingen van de FIA

Jean Todt is de nieuwe FIA-president. De Fransman kreeg bij de verkiezingen in Parijs 135 stemmen. Tegenstander Ari Vatanen kreeg er slechts 49, waardoor Todt de opvolger van Max Mosley is. Hij was door aftredend president ook naar voren geschoven als ideale kandidaat.

Snel meer
Jammer
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:51:08 #179
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_73982938
Maak daar maar even een van...
pi_73983146
Nog 15 jaar Mosley / Ecclestone dus.

F1
Calm down, please!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:09:44 #182
38114 beantherio
pi_73983259
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:00 schreef Meike26 het volgende:
Maak daar maar even een van...
Nee

De stemverhouding was trouwens 135 tegen 49 met 12 onthoudingen. Da's dus bijna 70% van de stemmen voor Todt: een vrij ruime overwinning nog.
pi_73983282
Nu Todt verkozen is boven Vatanen, moet ik opeens weer terugdenken aan een paar maanden geleden, toen het bijna zover leek te zijn dat er een nieuwe raceklasse opgezet zou worden....

Was dat maar zo...
pi_73983437
quote:
Nee

De stemverhouding was trouwens 135 tegen 49 met 12 onthoudingen. Da's dus bijna 70% van de stemmen voor Todt: een vrij ruime overwinning nog.
Dus dan bij jij voor de FIA, zoals de FIA nu is?

Het zelfde FIA dat Renault laat weg komen met een simpele straf om Briatore uit de F1 te verbannen en 2 jaar terug nog bij een soortgelijke fraude-zaak 100 miljoen dollar boete voor Mclaren+ uitsluitsel van het wereldkampioensschap..

En al die vage straffen op de baan. Nee de FIA is naar mijn idee een aquarium met het troebelste water. Vatanen had hier volgens mij verandering in kunnen brengen. Nu is het Todt geworden en de FIA gaat weer door met waar ze gebleven waren.

En 135 tegen 49 zal wel best zijn, maar die 49 stemmen zijn de sportiefste...die willen verandering zien... De 135 stemmen zijn naar mijn gevoel stemmen vanwege machtsmisbruik en vuile spelletjes van Mosley. Als Max zijn mening over Vatanen niet had uitgebracht... was het waarschijnlijk een close-finish geworden.

[ Bericht 17% gewijzigd door Meike26 op 23-10-2009 14:19:35 ]
pi_73983453
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:10 schreef Meike26 het volgende:
Nu Todt verkozen is boven Vatanen, moet ik opeens weer terugdenken aan een paar maanden geleden, toen het bijna zover leek te zijn dat er een nieuwe raceklasse opgezet zou worden....

Was dat maar zo...
Ik moest effe terugdenken aan al die prachtige, kleurrijke teams en teambazen die het beleid van Mosley niet trokken en inmiddels weg zijn.

Moest ook effe denken aan hoe een kandidaat heeft gewonnen die aanbevolen werd door een z'n-gezin-bedonderende-NeoNazi. En ook door Mosley, natuurlijk
Calm down, please!
pi_73983603
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:14 schreef Meike26 het volgende:
Dus dan bij jij voor de FIA, zoals de FIA nu is?

Het zelfde FIA dat Renault laat weg komen met een simpele straf om Briatore uit de F1 te verbannen en 2 jaar terug nog bij een soortgelijke fraude-zaak 100 miljoen dollar boete voor Mclaren+ uitsluitsel van het wereldkampioensschap..

En al die vage straffen op de baan. Nee de FIA is naar mijn idee een aquarium met het troebelste water. Vatanen had hier volgens mij verandering in kunnen brengen. Nu is het Todt geworden en de FIA gaat weer door met waar ze gebleven waren.

Das' ook de enige reden dat Mosley zonder tegengas aftreedt nu ... omdat hij z'n beleid via Todt kan doorzetten.

En P.S.: Todt heeft zoveel stemmen door openlijk lobbyen van de FIA en door druk die de FIA op leden kan uitoefenen. Ik durf te wedden dat geen van de leden die uit de FIA is gestapt (zoals ADAC) voor Todt heeft gestemt maar al die ontwikkelingslandjes waar die zg. stewards of the race ook vandaan gerukt worden (en waar niet eens een wegen-net is) wel.
Calm down, please!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:21:31 #187
38114 beantherio
pi_73983706
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:10 schreef Meike26 het volgende:

Was dat maar zo...
Doe niet zo dramatisch.

Todt is geen kloon van Mosley en Vatanen is geen Jezus Christus. Onder Todt zullen er ook dingen veranderen: dat heeft ie tijdens zijn campanje al gezegd. En hij heeft bij Ferrari en Peugeot al bewezen een goed leider te zijn en geen pion.
pi_73983759
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:21 schreef beantherio het volgende:

[..]

Doe niet zo dramatisch.

Todt is geen kloon van Mosley en Vatanen is geen Jezus Christus. Onder Todt zullen er ook dingen veranderen: dat heeft ie tijdens zijn campanje al gezegd. En hij heeft bij Ferrari en Peugeot al bewezen een goed leider te zijn en geen pion.
Maar het gaat effe om het vergelijk. Todt is niets vergeleken bij Vatanen.
Zelfs bij Ferrari was Brawn (blijkt maar weer) de drijvende kracht.
Calm down, please!
pi_73983863
Ik doe helemaal niet dramatisch... ik zeg wat ik denk en op dit moment denk ik dat het beter was geweest als er wel een nieuwe klasse was gekomen.

Ja Todt wil veranderingen doorbrengen.... maar wie zegt dat die veranderingen zijn veranderingen zijn? Het is al openlijk bekend dat Mosley en Todt het zelfde denken over de FIa en wat er nog allemaal moet gebeuren (en wat niet).

Vatanen is geen Jezus nee, maar hij had wel een hele frisse wind/wervelstorm door het bedrijf laten waaien.

Denken dat Todt een goede nieuwe FIA president is
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:36:25 #190
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73984240
is er ergens een overzicht wat Todt zijn plannen zijn?
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:41:06 #191
38114 beantherio
pi_73984415
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:23 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Maar het gaat effe om het vergelijk. Todt is niets vergeleken bij Vatanen.
Zelfs bij Ferrari was Brawn (blijkt maar weer) de drijvende kracht.
Het is wel heel kort door de bocht om de successen van Ferrari's Schumacher-tijdperk maar even op het conto van Brawn toe te schrijven. Todt gaf leiding aan Brawn en je kunt dus net zo makkelijk stellen dat Brawn dingen geleerd heeft van hem.

Maar de waarheid zal ongetwijfeld in het midden liggen: Ferrari was succesvol omdat er een grote groep getalenteerde mensen werkten.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:06:10 #192
38114 beantherio
pi_73985365
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:36 schreef bodylotion het volgende:
is er ergens een overzicht wat Todt zijn plannen zijn?
- hernoeming van de betekenis van F1 van "Formule 1" naar "Ferrari 1"
- hernoeming van de betekenis van FIA nu ook officieel naar "Ferrari International Assistance"
- hervorming van regels waardoor rode auto's uit Italië voortaan automatisch de wedstrijden reglementair winnen waaraan ze meedoen

pi_73985400
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:51 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Jammer
goh, wat een verrassing
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_73985586
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:06 schreef beantherio het volgende:

[..]

- hernoeming van de betekenis van F1 van "Formule 1" naar "Ferrari 1"
- hernoeming van de betekenis van FIA nu ook officieel naar "Ferrari International Assistance"
- hervorming van regels waardoor rode auto's uit Italië voortaan automatisch de wedstrijden reglementair winnen waaraan ze meedoen

Eerst ben je veren in de reet van Todt aan het stoppen en nu maak je hem belachelijk.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:34:02 #195
38114 beantherio
pi_73986412
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:12 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Eerst ben je veren in de reet van Todt aan het stoppen en nu maak je hem belachelijk.
Ik maak hem niet belachelijk, maar zijn critici.
pi_73987067
Only one way to find out if the geezer's mustard.

Wait.
Calm down, please!
pi_73988244
Weet je waar ik met Todt ook een beetje bang voor ben?

Dat hij de baan helemaal niet aankan.
Het is nooit een spraakzame man geweest. Altijd stilletjes, korte interviews en kort van stof. De media-aandacht die hij straks krijgt en er gaat een keer iets mis... dan zijn alle camera's en microfoons op hem gericht. Het zinnetje: Geen commentaar gaan we nog vaak horen in iedergeval.

Maar of hij dus die media-aandacht aankan.... ik betwijfel het.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:28:38 #198
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73988611
quote:
Button in frame for McLaren drive

By Andrew Benson

New world champion Jenson Button has emerged as a contender to join Lewis Hamilton in what would be a mouth-watering line-up at McLaren in 2010.

The Englishman has yet to sign a new contract for Brawn and McLaren are interested having so far failed to secure first choice Kimi Raikkonen.

"We've talked to a number of drivers," said team boss Martin Whitmarsh.

"It wouldn't be appropriate to say more than that. We'll hire the two best drivers available as we always have."

Button's manager Richard Goddard refused to comment on whether he had held talks with McLaren, but told BBC Sport: "Brawn could have sorted Jenson out weeks ago and none of this would be going on.

"We've been trying to agree terms with them. He's made it clear he wants to stay and had they agreed a contract there would be no speculation.

A lot of quality seats may still be available so it's down to Brawn to make us an offer
Richard Goddard Jenson Button's manager
"The press will speculate that anyone with a free seat next year will be offering Jenson a drive - he has displayed his great talent in a good car this year.

"That speculation won't die until Brawn offer him new terms.

"A lot of quality seats may still be available so it's down to Brawn to make us an offer. But this stuff certainly did not stem from us."

Raikkonen, who is also being chased by Toyota after being forced to leave Ferrari to make way for Fernando Alonso, has not yet decided on his future and McLaren are exploring other possibilities.

Their back-up plan if Raikkonen turned them down was to retain his fellow Finn Heikki Kovalainen, despite their reservations about his performances in races.

But following Button's failure so far to agree terms on a new contract with Brawn, they are now understood to be interested in him - which would put the two most recent world champions, and two Englishmen, in one highly marketable line-up.

ononeleg
The Button-McLaren link first emerged in two national newspapers on Friday but it is understood there is substance in the story.

Button said on Tuesday that he wanted to stay with Brawn but that the team had yet to start substantive negotiations on a new deal.

Sources in F1 say the two parties have so far failed to agree on Button's salary.

He took a pay cut from £10m to about £3m over the winter to help secure the survival of Brawn, which emerged from the ashes of the Honda team after the Japanese company decided to quit F1 last December.

But now he is world champion he is said to be looking for a pay rise more substantial than the one Brawn are offering.

McLaren, one of the better funded teams on the grid, would be able to pay more money than Brawn.

Button may also consider that McLaren are likely to have a faster car than Brawn in 2010, having already overtaken them for pace this year despite a poor start to the season.

But Button might be wary of teaming up with Hamilton, who is widely regarded as the out-and-out fastest driver on the grid.

Cynics will claim that the Button-McLaren link could have been leaked for one of two reasons.

It could be either a means for Button to get Brawn to up their offer to him, or it could be a way of McLaren trying to persuade Raikkonen to make up his mind.

In the background, there is also the fact that McLaren's long-term engine partner Mercedes is considering buying a large stake in the Brawn team, a move that is not popular in some parts of McLaren.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73988848
Button naar McLaren zal ik niet van harte toejuichen.... vind hem niet zo bij dat team passen.

Aan de andere kant, het lijkt me wel leuk om Hamilton en Button in 1 team te zien en wie de meeste puntjes bij elkaar gaat halen !
pi_73990022
Ik stel voor dat alle criticasters hier (die nu al kritiek hebben op Todt als FIA-president) de volgende keer mee gaan doen om het presidentschap. Bijna iedereen lijkt het hier allemaal beter te weten dan bijvoorbeeld de FIA of de autosportfederaties. Dat gezeik (ook op bv. WERELDKAMPIOEN Button) wordt ik een beetje beu. Je moet mensen eerst een kans geven, dus laten we eerst eens kijken wat Todt gaat doen de komende 2/3 jaar, daarna mogen we gaan zeiken als het niet goed is. Hetzelfde geldt voor Button; laten we eerst eens kijken wat hij de komende 2/3 jaar kan presteren, daarna mogen we zeiken als hij het niet goed doet.
's Avonds een man, overdags rustig an
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')