Dat heb ik ook begrepen, maar ik heb ook gelezen dat Santander McLaren is blijven sponsoren om daar Kimi te stallen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:16 schreef Sinister-D- het volgende:
Als ik me niet vergis heeft Santander gewoon (althans, als je ¤30mln normaal vindt) een jaarsalaris uitbetaald als soort van oprot-premie, en is Kimi vrij om te gaan waar die wilt.
Dat zat dit weekend wel goedquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:59 schreef Meike26 het volgende:
te weinig races dat ik zie dat hij aan het vlammen is.
quote:Loeb mag niet meedoen in GP van Abu Dhabi
Sébastien Loeb zal niet mogen deelnemen aan de Grote Prijs van Abu Dhabi. De Franse rallyrijder kreeg geen licentie voor de laatste wedstrijd van het Formule 1-seizoen.
Om in de Formule 1 te mogen meedoen, heeft elke rijder een zogeheten superlicentie nodig.
De Internationale Automobielfederatie FIA neemt haar beslissing op basis van een dossier en de erelijst van de rijder. Maar in het geval van de vijfvoudige wereldkampioen rally was dit niet genoeg om de FIA te overtuigen.
Loeb wou met een auto van de Toro Rosso-renstal deelnemen aan de GP van Abu Dhabi. Mogelijk proeft Loeb in 2010 wel eens van de F1.
"Sébastien is niet ontgoocheld", meldt zijn rallyteam Citroën. "Het was wel een mooie kans geweest voor hem."
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:20 schreef Leatherface het volgende:
Een rallycoureur in een F1-bolide, dat wil ik wel eens zien.
In 2006 werd hij ook tweede in de 24 uur van Le Mans (in een Pescarolo). Verder deed hij vorig jaar een test in de Red Bull F1 wagen waarbij hij veel indruk maakte. Ook testte hij dit jaar nog in een GP2 wagen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:20 schreef Leatherface het volgende:
Een rallycoureur in een F1-bolide, dat wil ik wel eens zien.
quote:Did you realise that an English driver, in a Mercedes-engined car bearing the number 22, beat a Brazilian to the World Championship by finishing in fifth place in Interlagos - for the second year running?
Hell of a coincidence...
Nouja stijf achteraan, veel trager wassie niet:quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:29 schreef Atreidez het volgende:
Ik wil het ook wel zien, maar niet in een officieele wedstrijd.. Met die GP2 test stond ie ook stijf achteraan geloof ik.
Wat versta je onder te vol?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:36 schreef Five_wave het volgende:
Wordt leuk al die nieuwe teams ,en dus ook aantal nieuwe coureurs, alleen ben bang dat het nu alemaal wat te vol gaat worden.. maar we zullen zien..
Dat zou spectaculair, maar in mijn ogen onwaarschijnlijk zijn. Gaan die geruchten nu de ronde?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 04:25 schreef nils7 het volgende:
Klopt het dat Button naar McLaren gaat?
26 wagens gaf logistiek nog al grote problemenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Wat versta je onder te vol?
Ik zie namelijk liever, mits competitief, een startveld van 30 dan een veld van slechts 18 wagens.
Wat meer actie op de baan zou de Formule 1 goed doen.
Vodafone wil dat, en het McLaren heeft geen probleem met zijn salaris. Brawn wel.quote:
Jammerquote:Jean Todt wint presidentsverkiezingen van de FIA
Jean Todt is de nieuwe FIA-president. De Fransman kreeg bij de verkiezingen in Parijs 135 stemmen. Tegenstander Ari Vatanen kreeg er slechts 49, waardoor Todt de opvolger van Max Mosley is. Hij was door aftredend president ook naar voren geschoven als ideale kandidaat.
Snel meer
Neequote:
Dus dan bij jij voor de FIA, zoals de FIA nu is?quote:Nee![]()
De stemverhouding was trouwens 135 tegen 49 met 12 onthoudingen. Da's dus bijna 70% van de stemmen voor Todt: een vrij ruime overwinning nog.
Ik moest effe terugdenken aan al die prachtige, kleurrijke teams en teambazen die het beleid van Mosley niet trokken en inmiddels weg zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:10 schreef Meike26 het volgende:
Nu Todt verkozen is boven Vatanen, moet ik opeens weer terugdenken aan een paar maanden geleden, toen het bijna zover leek te zijn dat er een nieuwe raceklasse opgezet zou worden....
Was dat maar zo...
Das' ook de enige reden dat Mosley zonder tegengas aftreedt nu ... omdat hij z'n beleid via Todt kan doorzetten.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:14 schreef Meike26 het volgende:
Dus dan bij jij voor de FIA, zoals de FIA nu is?
Het zelfde FIA dat Renault laat weg komen met een simpele straf om Briatore uit de F1 te verbannen en 2 jaar terug nog bij een soortgelijke fraude-zaak 100 miljoen dollar boete voor Mclaren+ uitsluitsel van het wereldkampioensschap..
En al die vage straffen op de baan. Nee de FIA is naar mijn idee een aquarium met het troebelste water. Vatanen had hier volgens mij verandering in kunnen brengen. Nu is het Todt geworden en de FIA gaat weer door met waar ze gebleven waren.
Doe niet zo dramatisch.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:10 schreef Meike26 het volgende:
Nu Todt verkozen is boven Vatanen, moet ik opeens weer terugdenken aan een paar maanden geleden, toen het bijna zover leek te zijn dat er een nieuwe raceklasse opgezet zou worden....
Was dat maar zo...
Maar het gaat effe om het vergelijk. Todt is niets vergeleken bij Vatanen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:21 schreef beantherio het volgende:
[..]
Doe niet zo dramatisch.![]()
Todt is geen kloon van Mosley en Vatanen is geen Jezus Christus. Onder Todt zullen er ook dingen veranderen: dat heeft ie tijdens zijn campanje al gezegd. En hij heeft bij Ferrari en Peugeot al bewezen een goed leider te zijn en geen pion.
Het is wel heel kort door de bocht om de successen van Ferrari's Schumacher-tijdperk maar even op het conto van Brawn toe te schrijven. Todt gaf leiding aan Brawn en je kunt dus net zo makkelijk stellen dat Brawn dingen geleerd heeft van hem.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:23 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maar het gaat effe om het vergelijk. Todt is niets vergeleken bij Vatanen.
Zelfs bij Ferrari was Brawn (blijkt maar weer) de drijvende kracht.
- hernoeming van de betekenis van F1 van "Formule 1" naar "Ferrari 1"quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:36 schreef bodylotion het volgende:
is er ergens een overzicht wat Todt zijn plannen zijn?
Eerst ben je veren in de reet van Todt aan het stoppen en nu maak je hem belachelijk.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
- hernoeming van de betekenis van F1 van "Formule 1" naar "Ferrari 1"
- hernoeming van de betekenis van FIA nu ook officieel naar "Ferrari International Assistance"
- hervorming van regels waardoor rode auto's uit Italië voortaan automatisch de wedstrijden reglementair winnen waaraan ze meedoen
Ik maak hem niet belachelijk, maar zijn critici.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:12 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Eerst ben je veren in de reet van Todt aan het stoppen en nu maak je hem belachelijk.![]()
quote:Button in frame for McLaren drive
By Andrew Benson
New world champion Jenson Button has emerged as a contender to join Lewis Hamilton in what would be a mouth-watering line-up at McLaren in 2010.
The Englishman has yet to sign a new contract for Brawn and McLaren are interested having so far failed to secure first choice Kimi Raikkonen.
"We've talked to a number of drivers," said team boss Martin Whitmarsh.
"It wouldn't be appropriate to say more than that. We'll hire the two best drivers available as we always have."
Button's manager Richard Goddard refused to comment on whether he had held talks with McLaren, but told BBC Sport: "Brawn could have sorted Jenson out weeks ago and none of this would be going on.
"We've been trying to agree terms with them. He's made it clear he wants to stay and had they agreed a contract there would be no speculation.
A lot of quality seats may still be available so it's down to Brawn to make us an offer
Richard Goddard Jenson Button's manager
"The press will speculate that anyone with a free seat next year will be offering Jenson a drive - he has displayed his great talent in a good car this year.
"That speculation won't die until Brawn offer him new terms.
"A lot of quality seats may still be available so it's down to Brawn to make us an offer. But this stuff certainly did not stem from us."
Raikkonen, who is also being chased by Toyota after being forced to leave Ferrari to make way for Fernando Alonso, has not yet decided on his future and McLaren are exploring other possibilities.
Their back-up plan if Raikkonen turned them down was to retain his fellow Finn Heikki Kovalainen, despite their reservations about his performances in races.
But following Button's failure so far to agree terms on a new contract with Brawn, they are now understood to be interested in him - which would put the two most recent world champions, and two Englishmen, in one highly marketable line-up.
ononeleg
The Button-McLaren link first emerged in two national newspapers on Friday but it is understood there is substance in the story.
Button said on Tuesday that he wanted to stay with Brawn but that the team had yet to start substantive negotiations on a new deal.
Sources in F1 say the two parties have so far failed to agree on Button's salary.
He took a pay cut from £10m to about £3m over the winter to help secure the survival of Brawn, which emerged from the ashes of the Honda team after the Japanese company decided to quit F1 last December.
But now he is world champion he is said to be looking for a pay rise more substantial than the one Brawn are offering.
McLaren, one of the better funded teams on the grid, would be able to pay more money than Brawn.
Button may also consider that McLaren are likely to have a faster car than Brawn in 2010, having already overtaken them for pace this year despite a poor start to the season.
But Button might be wary of teaming up with Hamilton, who is widely regarded as the out-and-out fastest driver on the grid.
Cynics will claim that the Button-McLaren link could have been leaked for one of two reasons.
It could be either a means for Button to get Brawn to up their offer to him, or it could be a way of McLaren trying to persuade Raikkonen to make up his mind.
In the background, there is also the fact that McLaren's long-term engine partner Mercedes is considering buying a large stake in the Brawn team, a move that is not popular in some parts of McLaren.
Welkom op het forumquote:Ik stel voor dat alle criticasters hier (die nu al kritiek hebben op Todt als FIA-president) de volgende keer mee gaan doen om het presidentschap. Bijna iedereen lijkt het hier allemaal beter te weten dan bijvoorbeeld de FIA of de autosportfederaties. Dat gezeik (ook op bv. WERELDKAMPIOEN Button) wordt ik een beetje beu. Je moet mensen eerst een kans geven, dus laten we eerst eens kijken wat Todt gaat doen de komende 2/3 jaar, daarna mogen we gaan zeiken als het niet goed is. Hetzelfde geldt voor Button; laten we eerst eens kijken wat hij de komende 2/3 jaar kan presteren, daarna mogen we zeiken als hij het niet goed doet.
Een forum is bedoeld om te discussiëren, dat snap ik ook wel. Maar het heeft geen zin om te discussiëren over bepaalde dingen die nog helemaal niet duidelijk zijn of nog niet gebeurd zijn. Niemand kan de toekomst voorspellen. En bovendien; in een discussie wil ik meningen onderbouwd zien door feiten.quote:
Dan hoeven we volgend jaar ook niet te gaan stemmen voor de Tweede Kamer, het staat toch al vast dat Wilders, D'66 en het CDA de grootste partijen gaan worden. Dus nee sorry, die reden vind ik niet zo sterk.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:24 schreef Schunckelstar het volgende:
ik denk dat het helemaal niet gaat om of todt wel of niet een goede president van de fia is, ik heb niks tegen de man.
waar het wel om gaat is de manier waarop zijn campagne is verlopen, vatanen is alleen maar zwart gemaakt in de media, en todt heeft openlijk alle lof en steun ontvangen van mensen waarvan ik vind dat ze zich op zijn zachtst gezegd wat neutraler hadden mogen opstellen.
vatanen heeft nooit een eerlijke kans gekregen, ik had er al mijn geld op durven zetten dat het todt zou worden.
de fia is gewoon een dictatuur en deze hele verkiezing had in mijn ogen ook niet plaats hoeven vinden, de uitkomst stond toch al vast
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |