Welkom op het forumquote:Ik stel voor dat alle criticasters hier (die nu al kritiek hebben op Todt als FIA-president) de volgende keer mee gaan doen om het presidentschap. Bijna iedereen lijkt het hier allemaal beter te weten dan bijvoorbeeld de FIA of de autosportfederaties. Dat gezeik (ook op bv. WERELDKAMPIOEN Button) wordt ik een beetje beu. Je moet mensen eerst een kans geven, dus laten we eerst eens kijken wat Todt gaat doen de komende 2/3 jaar, daarna mogen we gaan zeiken als het niet goed is. Hetzelfde geldt voor Button; laten we eerst eens kijken wat hij de komende 2/3 jaar kan presteren, daarna mogen we zeiken als hij het niet goed doet.
Een forum is bedoeld om te discussiëren, dat snap ik ook wel. Maar het heeft geen zin om te discussiëren over bepaalde dingen die nog helemaal niet duidelijk zijn of nog niet gebeurd zijn. Niemand kan de toekomst voorspellen. En bovendien; in een discussie wil ik meningen onderbouwd zien door feiten.quote:
Dan hoeven we volgend jaar ook niet te gaan stemmen voor de Tweede Kamer, het staat toch al vast dat Wilders, D'66 en het CDA de grootste partijen gaan worden. Dus nee sorry, die reden vind ik niet zo sterk.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:24 schreef Schunckelstar het volgende:
ik denk dat het helemaal niet gaat om of todt wel of niet een goede president van de fia is, ik heb niks tegen de man.
waar het wel om gaat is de manier waarop zijn campagne is verlopen, vatanen is alleen maar zwart gemaakt in de media, en todt heeft openlijk alle lof en steun ontvangen van mensen waarvan ik vind dat ze zich op zijn zachtst gezegd wat neutraler hadden mogen opstellen.
vatanen heeft nooit een eerlijke kans gekregen, ik had er al mijn geld op durven zetten dat het todt zou worden.
de fia is gewoon een dictatuur en deze hele verkiezing had in mijn ogen ook niet plaats hoeven vinden, de uitkomst stond toch al vast
Goeie vraagquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:16 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Om maar een voorbeeld te noemen; jij verklaarde dat het jou beter had geleken als Vatanen de president was geworden. Waar baseer je dat op?
1) Het is zeer aannemelijk dat Todt nog banden heeft met Ferrari; een team dat jaarlijks $80M meer krijgt dan andere teams ... van de FIA.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:16 schreef Burnie88 het volgende:
Om maar een voorbeeld te noemen; jij verklaarde dat het jou beter had geleken als Vatanen de president was geworden. Waar baseer je dat op?
Ja ehh.. Door die mensen is het nu zo'n chaosquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:58 schreef Burnie88 het volgende:
[...]
- Ervaring in het Europees Parlement zegt mij niet zoveel. Natuurlijk, het is heel mooi meegenomen, maar Mosley had ook 0,0 ervaring in de politiek. Wat te denken van de F1 baas Ecclestone, ook hij heeft 0,0 ervaring op politiek gebied. Voor mij geen doorslaggevende factor.
Je punt is?quote:- Todt is toch coördinator geweest in de rallysport? En tsja, Vatanen.. Heel leuk en aardig dat rallyrijden, maar F1 is toch heel wat anders.
[...]
FIA is meer dan alleen F1 ... Dat lijk je te vergeten.quote:
de straffen die onder andere voor die incidenten werden uitgedeeld, daar ging het om.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:04 schreef Burnie88 het volgende:
@ Bodylotion:
- Wie hebben er eigenlijk voor die chaos gezorgd? Niet de FIA, niet Ecclestone, maar de teams zelf. Welke gekken bedenken nou om een eigen auto te laten crashen? Of welke coureur houdt nou zijn teamgenoot tegen in de pitstraat? Of welke monteur gaat nou belangrijke info lekken naar een concurrerend team?
- Nou er wordt gezegd dat Vatanen ervaring heeft als coureur. Dat beaam ik, maar rallysport heeft niet zoveel te maken met F1 in mijn ogen. Dit is hetzelfde als basketbal met korfbal vergelijken.
[...]
Ehhh ... Nee. Dat is al een tijdje Luca DiMontezemolo.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:04 schreef Burnie88 het volgende:
@ Googolplexian:
- FIA is idd meer dan F1. Todt heeft ook meer gedaan dan F1, hij is baas geweest van het gehele Ferrari-emperium. Lijkt me een vrij brede taak.
Je vergelijkt het nu alsof het twee mensen zijn. Je kunt het alleen beter benaderen als partijen met zetels op basis van invloed of aantal leden.quote:- Oke, Zimbabwe heeft misschien weinig recht TOT spreken, ze HEBBEN het recht wel. Dat is democratie. Ook nu weer de vergelijking naar Tweede Kamerverkiezingen; dus als jij rijk bent, heel veel kennis hebt van politiek en heel actief bent in de politiek, zou jij dan meer stemrechten moeten krijgen dan iemand die politiek geen donder kan interesseren? Lijkt me niet, ook weer een vorm van democratie. Ja oke, soms is het wat scheef, maar het is nu eenmaal niet anders.
En iemand die in het Europees Parlement heeft gezeten was zeker beter omgegaan met straffen dan Todt toendertijd. Dat vraag ik mij ten zeerste af. Beiden hebben geen juridische achtergrond.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:14 schreef bodylotion het volgende:
[..]
de straffen die onder andere voor die incidenten werden uitgedeeld, daar ging het om.
Ja ik weet niet precies wat voor functie Todt had, maar hij was toch baas van het hele autosportgedeelte ofzo? Whatever, de man kan heus wel wat meer dan alleen teambaasje spelen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ehhh ... Nee. Dat is al een tijdje Luca DiMontezemolo.
[..]
Je vergelijkt het nu alsof het twee mensen zijn. Je kunt het alleen beter benaderen als partijen met zetels op basis van invloed of aantal leden.
Vergeet je even het sex-schandaalquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:04 schreef Burnie88 het volgende:
@ Bodylotion:
- Wie hebben er eigenlijk voor die chaos gezorgd? Niet de FIA, niet Ecclestone, maar de teams zelf. Welke gekken bedenken nou om een eigen auto te laten crashen? Of welke coureur houdt nou zijn teamgenoot tegen in de pitstraat? Of welke monteur gaat nou belangrijke info lekken naar een concurrerend team?
Een FIA-baas heeft in mijn ogen helemaal geen ervaring nodig in racen, als je maar zorgt dat je een aantal adviseurs hebt die wel hebben geraced. Een manager van een vliegtuigbedrijf hoeft ook geen piloot te zijn geweest, maar wel verstand te hebben van de algemene gang van zaken en alle andere management-truukjes.quote:- Nou er wordt gezegd dat Vatanen ervaring heeft als coureur. Dat beaam ik, maar rallysport heeft niet zoveel te maken met F1 in mijn ogen. Dit is hetzelfde als basketbal met korfbal vergelijken.
Inderdaad, dat is belangrijkere ervaring dan race-ervaring hebben. (Nu heeft Vatanen vast ook wel ervaring aan de top van een sectie van een groot bedrijf)quote:- FIA is idd meer dan F1. Todt heeft ook meer gedaan dan F1, hij is baas geweest van het gehele Ferrari-emperium. Lijkt me een vrij brede taak.
Zelfde vergelijking: Mensen onder de 18 mogen niet stemmen, omdat ze niet genoeg overzicht zouden hebben? Democratie heeft verschillende vormen, en de zwaarte van een stem bepalen aan de hand van het aantal inwoners (of auto's in dit gevalquote:- Oke, Zimbabwe heeft misschien weinig recht TOT spreken, ze HEBBEN het recht wel. Dat is democratie. Ook nu weer de vergelijking naar Tweede Kamerverkiezingen; dus als jij rijk bent, heel veel kennis hebt van politiek en heel actief bent in de politiek, zou jij dan meer stemrechten moeten krijgen dan iemand die politiek geen donder kan interesseren? Lijkt me niet, ook weer een vorm van democratie. Ja oke, soms is het wat scheef, maar het is nu eenmaal niet anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please, make yourself uncomfortable.
Gaat ook niet gebeuren, tenminste niet zolang McLaren met Mercedes motoren rijdt, wel slim van Vodafone om dit in de publiciteit te gooien, krijgen ze zonder titel toch gratis exposurequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:11 schreef Gauner het volgende:
Beetje vreemd dat McLaren nu ineens Button wil binnenhalen, zo goed vind ik de coureur Button nu ook weer niet.
quote:Newly-appointed FIA President Jean Todt has revealed close friend Michael Schumacher could enjoy a role within his new regime.
Todt was elected to replace Max Mosley and is now the most powerful man in motor sport following a landslide victory that saw him secure 135 votes to 49 over rival Ari Vatanen, with 12 abstentions or invalid votes.
Although former Ferrari team principal Todt already has his team in place, including deputy presidents and World Motor Sport Council members, the 63-year-old has hinted that Schumacher may yet play a role in some capacity.
Todt suggested the possibility of the German, who won five of his seven F1 titles working with the Frenchman at Ferrari, expanding his ambassadorial role with the FIA.
"He is like a son," said Todt. "There has always been a place for him next to me and there still will be."
Despite previous concerns about Todt's former allegiance to Ferrari, the Formula One Teams' Association have welcomed his appointment.
"I am convinced Jean's presidency represents an opportunity for all Formula One's stakeholders to unite under his leadership and work together to strengthen our sport," said FOTA vice-chairman John Howett.
"FOTA is looking forward to supporting him to broaden the appeal of our sport among fans and sponsors, while respecting Formula One's great heritage to which he has contributed enormously."
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 10:09 schreef Waffle het volgende:
Ik zou Dominicali en DiMontezemolo ook in de FIA doen. Krijg je tenminste een eerlijke FIA.
Dat zou mij ook niet verbazen, zo iets als "honorary member of the board"quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 10:11 schreef Googolplexian het volgende:
[..]Misschien dat Todt Mosley ook weer kan aannemen (zoals Max zelf zei : "Als ik gevraagd wordt om weer een functie binnen de FIA te bekleden zal ik dat doen".)
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:11 schreef bodylotion het volgende:
offtopicThanks!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
=edit=
Nigel Stepney komt ook nog even langs
[ Bericht 13% gewijzigd door vosss op 24-10-2009 13:26:14 ]De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
goed planquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 09:47 schreef Tarado het volgende:
TODT: PLACE FOR SCHUMI AT THE FIA
Saturday 24th October 2009
[..]
kan hij zich mooi met het sportieve aspect bezig houdenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 10:06 schreef Googolplexian het volgende:
'Tuurlijk ... want Schumacher is een bewezen leider.
Altijd goed voor leuke uitspraken Nelson srquote:Earlier this year, the former triple world champion's son was fired by Flavio Briatore, before the team's boss was ousted amid the crash-gate scandal and banned for life from involvement in motor racing.
Until the flamboyant Italian's star began to fade, Renault towed the line and even backed Briatore's decision to pursue legal action against the Piquet family.
According to Germany's Auto Motor und Sport, Piquet Snr now wants a public apology.
"Renault has two weeks," said the Brazilian. "If I hear nothing, there will be a complaint."
Piquet admits his son, who was not formally penalised amid the scandal due to an FIA immunity deal, acted wrongly in deliberately crashing during the 2008 Singapore grand prix.
But he said he does not understand the hysteria about 23-year-old Piquet Jr's actions.
"Ayrton Senna won two championships like that," said Piquet Snr. "In 1983 the F3 championship against Martin Brundle, and in 1990 he was world champion after pushing Alain Prost off the circuit completely deliberately."
ik ben niet helemaal op de hoogte van dat laatste, ken de beelden wel natuurlijk. Maar hoe kwam Senna daarmee wegquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:17 schreef Tarado het volgende:
Piquet warns Renault: apologise or be sued
GMMf1NET -- October 24th - 2:47pm
Oct.24 (GMM) Nelson Piquet Snr has threatened legal action against Renault if the French carmaker does not apologise.
[..]
Altijd goed voor leuke uitspraken Nelson sr![]()
But he said he does not understand the hysteria about 23-year-old Piquet Jr's actions.
"Ayrton Senna won two championships like that," said Piquet Snr. "In 1983 the F3 championship against Martin Brundle, and in 1990 he was world champion after pushing Alain Prost off the circuit completely deliberately."
Dat vetgedrukte ben ik zeker met je eens.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:04 schreef Burnie88 het volgende:
Ik stel voor dat alle criticasters hier (die nu al kritiek hebben op Todt als FIA-president) de volgende keer mee gaan doen om het presidentschap. Bijna iedereen lijkt het hier allemaal beter te weten dan bijvoorbeeld de FIA of de autosportfederaties. Dat gezeik (ook op bv. WERELDKAMPIOEN Button) wordt ik een beetje beu. Je moet mensen eerst een kans geven, dus laten we eerst eens kijken wat Todt gaat doen de komende 2/3 jaar, daarna mogen we gaan zeiken als het niet goed is. Hetzelfde geldt voor Button; laten we eerst eens kijken wat hij de komende 2/3 jaar kan presteren, daarna mogen we zeiken als hij het niet goed doet.
Jawel ouwe seniele achterlijke graftak. We hebben die saaie kut-Tilke circuits in die debiele zandbak niet nodig. Silverstone hebben we wel nodig.quote:"Formule 1 heeft Britse Grand-Prix niet nodig" - Ecclestone
Sat 24-10 2009
Bernie Ecclestone is heel duidelijk, de Formule 1 heeft een Britse Grand-Prix niet nodig. Het organiseren van de Grand-Prix op Donnington is vanwege financieringsproblemen definitief van de baan. Silverstone maakt nu voor volgend jaar een kans maar alleen als het geld op tafel legt.
Volgens een woordvoerder van Silverstone is het aanbod van Ecclestone op dit moment commercieel niet interessant. Ecclestone reageerde meteen: "Ze hoeven het aanbod niet te accepteren."
"Dit is het zakenleven, we hebben ze een aanbod gedaan. Moeten ze het accepteren? Nee. Hebben we een Britse Grand-Prix nodig? Nee."
Volgens velen zou de status van Silverstone moeten worden beschermd omdat het een traditionele race is, de Formule 1 is namelijk altijd naar het voormalige vliegveld afgereisd. De teams hebben met de FIA afgesproken dat traditionele circuits moeten worden beschermd, de term traditioneel is echter niet duidelijk omschreven.
"Italie wil traditioneel zijn omdat Monza een oud circuit is", aldus Ecclestone. "Monza is traditioneel omdat zij altijd hetzelfde circuit hebben gehad."
"Engeland en Frankrijk hebben altijd op drie circuits gereden. Zij willen korting omdat ze ook traditioneel zijn. Dat is niet traditioneel voor mij. Groot-Britanie heeft geen beschermende status."
"Kijk ik heb al 40 jaar hetzelfde vliegtuig. Dat is ook traditioneel maar ik krijg van niemand korting. Dat is gewoon hoe het werkt."
Overigens wordt Ecclestone niet slechter van het contract dat met Donnington is verbroken, naar verluidt moet het circuit bijna 15 miljoen Euro op tafel leggen als annuleringskosten.
Nee, en die lege tribunes in die zandbak doen er ook totaal niet toe, want daar zitten een paar rijke oliebaarden die gewoon toch wel betalen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:40 schreef bodylotion het volgende:
Trekt de Britse grand prix jaarlijks niet de meeste fans?
Niet dat dat ertoe doet natuurlijk
mischien dat button toch maar eens iets minder geld moet gaan vragen voor zijn dienstenquote:McLaren: "We willen een hongerige coureur in 2010"
24 oktober 2009
McLaren is voor 2010 op zoek naar een coureur die hongerig is en succes kan behalen. Dat verklaarde Mercedes-directeur Norbert Haug dit weekend. De Duitser liet daarbij echter wel weten dat de coureur meer geïnteresseerd moet zijn in succes dan in geld.
De uitspraken van Haug doen ook vermoeden dat de carrière van Heikki Kovalainen bij het team langzaam aan zijn eind komt. Een mogelijke vervanger zou diens landgenoot Kimi Raikkonen zijn. "Kimi is zeker een optie, maar er zijn veel opties", vertelde Haug aan het Britse tijdschrift Autosport. "Een ding is voor ons zeker: een coureur die uit is op geld, wie het ook is, hoeven we niet. Ik zal geen namen noemen, maar we willen iemand die hier komt om succes te halen, en niet om veel geld te verdienen omdat hij een grote naam is."
"We hebben in de tweede helft van het jaar laten zien dat we competitief zijn. Lewis (Hamilton, red.) heeft races gewonnen en op het podium gestaan. Hij heeft de titelkandidaten van dit jaar weten te verslaan. Het toont aan dat we de juiste richting opwerken. We kunnen dan ook een winnende auto aanbieden. Er zijn drie tot vijf teams die dat kunnen."
En dat is de deur dicht voor Kimi als je het mij vraagt.quote:Een ding is voor ons zeker: een coureur die uit is op geld, wie het ook is, hoeven we niet. Ik zal geen namen noemen, maar we willen iemand die hier komt om succes te halen, en niet om veel geld te verdienen omdat hij een grote naam is."
Dat is inderdaad onbegrijpelijk. Daarvoor had 'ie eigenlijk op zijn minst een paar races schorsing moeten krijgen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:28 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik ben niet helemaal op de hoogte van dat laatste, ken de beelden wel natuurlijk. Maar hoe kwam Senna daarmee weg
Ik zou het jammer vinden als Kimi stopt, mits gemotiveerd is hij 1 van de beteren van het veldquote:Op zondag 25 oktober 2009 02:30 schreef vosss het volgende:
Stop maar Kimi, ga lekker nog een paar jaar rally rijden als hobby en bedankt voor alles wat je hebt laten zien in de F1. Ik zal je nooit vergeten!
Ik denk dat ze eerder op Kimi doelen ben ik bang.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:04 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
mischien dat button toch maar eens iets minder geld moet gaan vragen voor zijn diensten
ja, zou kunnen maar ik had net ervoor dit bericht gelezen:quote:Op zondag 25 oktober 2009 13:48 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ik denk dat ze eerder op Kimi doelen ben ik bang.
dat komt op mij, en wellicht haug, over alsof button zijn salaris belangrijker vind dan een goede wagenquote:Manager: "Brawn moet Button beter aanbod doen"
23 oktober 2009
In de Britse media ontstond vrijdag het gerucht dat Jenson Button in 2010 wel eens naar McLaren zou kunnen vertrekken om teamgenoot van Lewis Hamilton te worden. Volgens zijn manager Richard Goddard wil de wereldkampioen echter gewoon bij Brawn GP blijven, al moet dat team hem wel een goed salaris bieden.
"We proberen al langere tijd tot overeenstemming te komen. Jenson heeft duidelijk aangegeven te willen blijven, en als Brawn al akkoord was gegaan, zou er nu niet zoveel speculatie zijn", vertelde Goddard aan de BBC. "De pers zal blijven speculeren dat elk team een vrij stoeltje aan Jenson zal aanbieden, en dat zal blijven tot er overeenstemming met Brawn is."
Ook al beweert Goddard dat Button het liefst bij Brawn blijft, hij lijkt het gerucht wel als pressiemiddel te gebruiken: "Er zijn nog veel goede stoeltjes vrij, dus het is aan Brawn om met een goed offer te komen."
quote:Grand Prix van Abu Dhabi volledig uitverkocht
26 oktober 2009
De eerste Grand Prix ooit in Abu Dhabi is volledig uitverkocht. Ondanks dat het kampioenschap al in Brazilië werd beslist, zijn alle beschikbare kaarten voor de laatste race van het seizoen over de toonbank gegaan.
Abu Dhabi is de hoofdstad van de Verenigde Arabische Emiraten. De wetten van het land schrijven ook voor dat publieke affectie tussen volwassenen niet toegestaan is en zelfs het vasthouden van de hand van de partner kan een gevangenisstraf opleveren. Ook is alcohol, met uitzondering voor hotels, niet toegestaan.
50.000quote:Het Yas Marina-circuit kent enkele zaken die men in de Formule 1 nog niet eerder heeft meegemaakt. Het circuit gaat onder een hotel door, terwijl de pitstraat weer onder het circuit doorloopt door middel van een tunnel. Tevens wordt de race de eerste race ooit die van start gaat wanneer het nog licht is, maar finisht in de schemering. Het publiek hoeft zich tijdens de zonnige momenten ook geen zorgen te maken: alle 50.000 zitplaatsen zijn bedekt.
"Alle kaartjes zijn verkocht", vertelde circuitdirecteur Richard Cregan. "Dit wordt een historische race voor de Formule 1: de eerste race op het Yas Marina-circuit en de eerste race die van dag naar avond gaat. Slechts een coureur kan de geschiedenisboeken ingaan als eerste coureur die de Grand Prix van Abu Dhabi heeft gewonnen."
Het werd toentertijd gezien als een gewoon raceongeluk, waarbij Senna de bocht niet haalde, zoals zo vaak gebeurde in de eerste bocht.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:28 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik ben niet helemaal op de hoogte van dat laatste, ken de beelden wel natuurlijk. Maar hoe kwam Senna daarmee weg
Echt ik vraag met steeds vaker waarom we naar dit soort achterlijke landjes gaan en de mooie circuits verlaten..quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:34 schreef bodylotion het volgende:
[..]
![]()
[..]
50.000![]()
Silverstone had alleen op de racedag al 120.000
Kimi is al lang binnen als het om geld gaat... die heeft bij Ferrari al zo veel geld gekregen, voor het geld hoeft hij het niet meer te doen..quote:Op zondag 25 oktober 2009 02:30 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat Vettel de man is die ze zoeken.
Die kerel heeft niet eens een manager en baalt als een stekker dat hij tweede staat in het kampioenschap en rijdt voor een spreekwoordelijke habbekrats.
[..]
En dat is de deur dicht voor Kimi als je het mij vraagt.
Eik hoop ik dat hij gewoon stopt nu. Hij is WC geweest, Toyota wil niet betalen wat hij vraagt en McLaren gooit met deze uitspraak in mijn ogen de deur kenkerhard in Kimi's gezicht finaal dicht.
Stop maar Kimi, ga lekker nog een paar jaar rally rijden als hobby en bedankt voor alles wat je hebt laten zien in de F1. Ik zal je nooit vergeten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |