Welkom op het forumquote:Ik stel voor dat alle criticasters hier (die nu al kritiek hebben op Todt als FIA-president) de volgende keer mee gaan doen om het presidentschap. Bijna iedereen lijkt het hier allemaal beter te weten dan bijvoorbeeld de FIA of de autosportfederaties. Dat gezeik (ook op bv. WERELDKAMPIOEN Button) wordt ik een beetje beu. Je moet mensen eerst een kans geven, dus laten we eerst eens kijken wat Todt gaat doen de komende 2/3 jaar, daarna mogen we gaan zeiken als het niet goed is. Hetzelfde geldt voor Button; laten we eerst eens kijken wat hij de komende 2/3 jaar kan presteren, daarna mogen we zeiken als hij het niet goed doet.
Een forum is bedoeld om te discussiëren, dat snap ik ook wel. Maar het heeft geen zin om te discussiëren over bepaalde dingen die nog helemaal niet duidelijk zijn of nog niet gebeurd zijn. Niemand kan de toekomst voorspellen. En bovendien; in een discussie wil ik meningen onderbouwd zien door feiten.quote:
Dan hoeven we volgend jaar ook niet te gaan stemmen voor de Tweede Kamer, het staat toch al vast dat Wilders, D'66 en het CDA de grootste partijen gaan worden. Dus nee sorry, die reden vind ik niet zo sterk.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:24 schreef Schunckelstar het volgende:
ik denk dat het helemaal niet gaat om of todt wel of niet een goede president van de fia is, ik heb niks tegen de man.
waar het wel om gaat is de manier waarop zijn campagne is verlopen, vatanen is alleen maar zwart gemaakt in de media, en todt heeft openlijk alle lof en steun ontvangen van mensen waarvan ik vind dat ze zich op zijn zachtst gezegd wat neutraler hadden mogen opstellen.
vatanen heeft nooit een eerlijke kans gekregen, ik had er al mijn geld op durven zetten dat het todt zou worden.
de fia is gewoon een dictatuur en deze hele verkiezing had in mijn ogen ook niet plaats hoeven vinden, de uitkomst stond toch al vast
Goeie vraagquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:16 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Om maar een voorbeeld te noemen; jij verklaarde dat het jou beter had geleken als Vatanen de president was geworden. Waar baseer je dat op?
1) Het is zeer aannemelijk dat Todt nog banden heeft met Ferrari; een team dat jaarlijks $80M meer krijgt dan andere teams ... van de FIA.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:16 schreef Burnie88 het volgende:
Om maar een voorbeeld te noemen; jij verklaarde dat het jou beter had geleken als Vatanen de president was geworden. Waar baseer je dat op?
Ja ehh.. Door die mensen is het nu zo'n chaosquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:58 schreef Burnie88 het volgende:
[...]
- Ervaring in het Europees Parlement zegt mij niet zoveel. Natuurlijk, het is heel mooi meegenomen, maar Mosley had ook 0,0 ervaring in de politiek. Wat te denken van de F1 baas Ecclestone, ook hij heeft 0,0 ervaring op politiek gebied. Voor mij geen doorslaggevende factor.
Je punt is?quote:- Todt is toch coördinator geweest in de rallysport? En tsja, Vatanen.. Heel leuk en aardig dat rallyrijden, maar F1 is toch heel wat anders.
[...]
FIA is meer dan alleen F1 ... Dat lijk je te vergeten.quote:
de straffen die onder andere voor die incidenten werden uitgedeeld, daar ging het om.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:04 schreef Burnie88 het volgende:
@ Bodylotion:
- Wie hebben er eigenlijk voor die chaos gezorgd? Niet de FIA, niet Ecclestone, maar de teams zelf. Welke gekken bedenken nou om een eigen auto te laten crashen? Of welke coureur houdt nou zijn teamgenoot tegen in de pitstraat? Of welke monteur gaat nou belangrijke info lekken naar een concurrerend team?
- Nou er wordt gezegd dat Vatanen ervaring heeft als coureur. Dat beaam ik, maar rallysport heeft niet zoveel te maken met F1 in mijn ogen. Dit is hetzelfde als basketbal met korfbal vergelijken.
[...]
Ehhh ... Nee. Dat is al een tijdje Luca DiMontezemolo.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:04 schreef Burnie88 het volgende:
@ Googolplexian:
- FIA is idd meer dan F1. Todt heeft ook meer gedaan dan F1, hij is baas geweest van het gehele Ferrari-emperium. Lijkt me een vrij brede taak.
Je vergelijkt het nu alsof het twee mensen zijn. Je kunt het alleen beter benaderen als partijen met zetels op basis van invloed of aantal leden.quote:- Oke, Zimbabwe heeft misschien weinig recht TOT spreken, ze HEBBEN het recht wel. Dat is democratie. Ook nu weer de vergelijking naar Tweede Kamerverkiezingen; dus als jij rijk bent, heel veel kennis hebt van politiek en heel actief bent in de politiek, zou jij dan meer stemrechten moeten krijgen dan iemand die politiek geen donder kan interesseren? Lijkt me niet, ook weer een vorm van democratie. Ja oke, soms is het wat scheef, maar het is nu eenmaal niet anders.
En iemand die in het Europees Parlement heeft gezeten was zeker beter omgegaan met straffen dan Todt toendertijd. Dat vraag ik mij ten zeerste af. Beiden hebben geen juridische achtergrond.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:14 schreef bodylotion het volgende:
[..]
de straffen die onder andere voor die incidenten werden uitgedeeld, daar ging het om.
Ja ik weet niet precies wat voor functie Todt had, maar hij was toch baas van het hele autosportgedeelte ofzo? Whatever, de man kan heus wel wat meer dan alleen teambaasje spelen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ehhh ... Nee. Dat is al een tijdje Luca DiMontezemolo.
[..]
Je vergelijkt het nu alsof het twee mensen zijn. Je kunt het alleen beter benaderen als partijen met zetels op basis van invloed of aantal leden.
Vergeet je even het sex-schandaalquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:04 schreef Burnie88 het volgende:
@ Bodylotion:
- Wie hebben er eigenlijk voor die chaos gezorgd? Niet de FIA, niet Ecclestone, maar de teams zelf. Welke gekken bedenken nou om een eigen auto te laten crashen? Of welke coureur houdt nou zijn teamgenoot tegen in de pitstraat? Of welke monteur gaat nou belangrijke info lekken naar een concurrerend team?
Een FIA-baas heeft in mijn ogen helemaal geen ervaring nodig in racen, als je maar zorgt dat je een aantal adviseurs hebt die wel hebben geraced. Een manager van een vliegtuigbedrijf hoeft ook geen piloot te zijn geweest, maar wel verstand te hebben van de algemene gang van zaken en alle andere management-truukjes.quote:- Nou er wordt gezegd dat Vatanen ervaring heeft als coureur. Dat beaam ik, maar rallysport heeft niet zoveel te maken met F1 in mijn ogen. Dit is hetzelfde als basketbal met korfbal vergelijken.
Inderdaad, dat is belangrijkere ervaring dan race-ervaring hebben. (Nu heeft Vatanen vast ook wel ervaring aan de top van een sectie van een groot bedrijf)quote:- FIA is idd meer dan F1. Todt heeft ook meer gedaan dan F1, hij is baas geweest van het gehele Ferrari-emperium. Lijkt me een vrij brede taak.
Zelfde vergelijking: Mensen onder de 18 mogen niet stemmen, omdat ze niet genoeg overzicht zouden hebben? Democratie heeft verschillende vormen, en de zwaarte van een stem bepalen aan de hand van het aantal inwoners (of auto's in dit gevalquote:- Oke, Zimbabwe heeft misschien weinig recht TOT spreken, ze HEBBEN het recht wel. Dat is democratie. Ook nu weer de vergelijking naar Tweede Kamerverkiezingen; dus als jij rijk bent, heel veel kennis hebt van politiek en heel actief bent in de politiek, zou jij dan meer stemrechten moeten krijgen dan iemand die politiek geen donder kan interesseren? Lijkt me niet, ook weer een vorm van democratie. Ja oke, soms is het wat scheef, maar het is nu eenmaal niet anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please, make yourself uncomfortable.
Gaat ook niet gebeuren, tenminste niet zolang McLaren met Mercedes motoren rijdt, wel slim van Vodafone om dit in de publiciteit te gooien, krijgen ze zonder titel toch gratis exposurequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:11 schreef Gauner het volgende:
Beetje vreemd dat McLaren nu ineens Button wil binnenhalen, zo goed vind ik de coureur Button nu ook weer niet.
quote:Newly-appointed FIA President Jean Todt has revealed close friend Michael Schumacher could enjoy a role within his new regime.
Todt was elected to replace Max Mosley and is now the most powerful man in motor sport following a landslide victory that saw him secure 135 votes to 49 over rival Ari Vatanen, with 12 abstentions or invalid votes.
Although former Ferrari team principal Todt already has his team in place, including deputy presidents and World Motor Sport Council members, the 63-year-old has hinted that Schumacher may yet play a role in some capacity.
Todt suggested the possibility of the German, who won five of his seven F1 titles working with the Frenchman at Ferrari, expanding his ambassadorial role with the FIA.
"He is like a son," said Todt. "There has always been a place for him next to me and there still will be."
Despite previous concerns about Todt's former allegiance to Ferrari, the Formula One Teams' Association have welcomed his appointment.
"I am convinced Jean's presidency represents an opportunity for all Formula One's stakeholders to unite under his leadership and work together to strengthen our sport," said FOTA vice-chairman John Howett.
"FOTA is looking forward to supporting him to broaden the appeal of our sport among fans and sponsors, while respecting Formula One's great heritage to which he has contributed enormously."
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 10:09 schreef Waffle het volgende:
Ik zou Dominicali en DiMontezemolo ook in de FIA doen. Krijg je tenminste een eerlijke FIA.
Dat zou mij ook niet verbazen, zo iets als "honorary member of the board"quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 10:11 schreef Googolplexian het volgende:
[..]Misschien dat Todt Mosley ook weer kan aannemen (zoals Max zelf zei : "Als ik gevraagd wordt om weer een functie binnen de FIA te bekleden zal ik dat doen".)
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:11 schreef bodylotion het volgende:
offtopicThanks!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
=edit=
Nigel Stepney komt ook nog even langs
[ Bericht 13% gewijzigd door vosss op 24-10-2009 13:26:14 ]De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |