Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009quote:29/3 Australia
5/4 Malaysia
19/4 China
26/4 Bahrain
10/5 Spain
24/5 Monaco
7/6 Turkey
21/6 Great Britain
12/7 Germany
26/7 Hungary
23/8 Europe (Valencia)
30/8 Belgium
13/9 Italy
27/9 Singapore
4/10 Japan
18/10 Brazil
1/11 Abu Dhabi
Ik denk dat Webber prima verdient voor een coureur van zijn kaliber.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:37 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik snap de redenen van Red Bull wel om Vettel een hoger loon te geven dan Webber wel, maar wat ik niet snap is dat Webber zelf niet meer lospeutert. Zijn technische inbreng moet toch ook van belang zijn voor het team, en dat moeten hij en de mannen bij Red Bull toch ook weten.
Vraag en aanbod hè. Rosberg was blijkbaar hot bij de herwaardering van zijn huidige contract en Williams wilde hem behouden. Anders had hij in 2009 misschien in een McLaren of BMW gereden.quote:Dat Williams Rosberg zoveel geld biedt snap ik dan wel, omwille van z'n talent. Maar dat hij dan weer meer verdient als enkele meervoudige GP-winnaars snap ik dan weer niet. En dat Williams dan toch weer zoveel geeft vind ik dan ook weer tegenstrijdig.
Nee, dat heb je niet.quote:
Ik kan me van F1 ook geen spoilers herinneren..quote:Op donderdag 29 oktober 2009 00:01 schreef Sally het volgende:
[..]
Nee, dat heb je niet.
Je zegt dat er in 2008 nachtraces gespoilerd zijn, maar dat zijjn ze niet. Pertinent niet.
En ik heb niet zo heel veel zin om alles terug te zoeken. Maar we spoileren al jaren niet meer (en dat is dus twee of meer).
Type maar Uitslag in http://sport.fok.nl/f1/nieuws/search . Dan kun je het zelf zien.
Niet proberen met meer dan 1 woord te zoeken... Dat gaat fout.
dat is wel een positieve ontwikkelingquote:Coulthard waarschuwt voor crashes in Abu Dhabi
29 oktober 2009
David Coulthard denkt dat er in het weekend van de Grand Prix van Abu Dhabi een flink aantal crashes te zien zullen zijn. De Schot is van mening dat coureurs nu zo gewend zijn aan lange uitloopstroken dat ze te gemakkelijk een fout maken.
In de kwalificatie op Suzuka crashten al veel coureurs en dat had volgens Coulthard alles te maken met het gebrek aan lange uitloopstroken, die er op het Yas Marina-circuit ook niet zullen zijn. "De mannen zullen echt van de jongens gescheiden worden. Veel coureurs zullen zich erover verbazen hoe smal het circuit op sommige punten is. De rijders zijn inmiddels gewend aan circuits met lange uitloopstroken en in Suzuka, waar je dat niet hebt, zag je al veel jonge coureurs in de muur eindigen", vertelde Coulthard aan The Mirror.
"We hebben het ook wel nodig, zodat de mensen die kijken nog steeds beseffen dat wanneer een coureur een fout maakt, hij een harde klap maakt. Dan blijft het respect voor de coureurs", vervolgde hij. "Coureurs moeten ook een prijs blijven betalen voor hun fouten, zolang ze maar niet gewond raken. Gelukkig heeft Abu Dhabi erg goede veiligheidsmaatregelen."
Wel uniek in F1, niet uniek in de wereld. Ons "eigen" TT-circuit heeft dezelfde oplossing bij de GT bocht.quote:The end of that straight is also unique - as it features a run-off area that extends below the West Grandstand. Cars spinning off will therefore carry on underneath the spectators.
Dat is zeker handigquote:• Abu Dhabi is proud to boast that every single grandstand seat at the track is covered – a first for a Formula 1 circuit.
Gaafquote:• The pitlane exit is the only underground one on the calendar. After leaving the pits, the drivers descend into a tunnel that turns 90 degrees left and runs underneath the track after Turn 1.
Yeah, back to 9596!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:20 schreef bodylotion het volgende:
dit weekend de laatste race met brede voorbanden, volgend jaar zien ze er weer zo uit:
[ afbeelding ]
trouwens, wordt de dubbele diffuser nog gebanned voor volgend jaar? Dat ding helpt toch juist het hele effect van de nieuwe aero regels om zeep?
Nee, de dubbele diffusers worden, voor zover ik weet, niet gebanned.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:20 schreef bodylotion het volgende:
dit weekend de laatste race met brede voorbanden, volgend jaar zien ze er weer zo uit:
[ afbeelding ]
trouwens, wordt de dubbele diffuser nog gebanned voor volgend jaar? Dat ding helpt toch juist het hele effect van de nieuwe aero regels om zeep?
Vanaf 1.08 zie je on-board beelden van de pit-exitquote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:17 schreef Klonk het volgende:
die pitlane in Abu Dabi hoe moet ik me dat in godsnaam voorstellen, heb al zitten zoeken op youtube naar een filmpje maar niets kunnen vinden wat het iets duidelijker maakt
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:14 schreef Waffle het volgende:
Kleinere voorbandjes ziet er beter uit. Nu nog die voorvleugel een klein beetje inkorten
zal voor 2010 ook wel zo zijnquote:
Al eerder geplaatst, hier is het goed te zien:quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:17 schreef Klonk het volgende:
die pitlane in Abu Dabi hoe moet ik me dat in godsnaam voorstellen, heb al zitten zoeken op youtube naar een filmpje maar niets kunnen vinden wat het iets duidelijker maakt
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:25 schreef sasquatsch het volgende:
Eerste beelden van een F1 (tweezitter) op het Yas Marina circuit in Abu Dhabi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |