abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74171896

Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 |
56 | 57 |

Openingsposts van de Grands Prix van het huidige '09 seizoen:

2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir
Grand Prix van Spanje 2009
Formula1 Grand Prix de Monaco 2009
2009 Formula 1 ING Turkish Grand Prix
2009 Formula 1 Santander British Grand Prix
2009 Formula 1 Santander German Grand Prix
2009 Formula 1 ING Hungarian Grand Prix
2009 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe
2009 Formula 1 ING Belgian Grand Prix
2009 Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia
2009 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix
2009 Formula 1 Fuji Television Japanese Grand Prix
2009 Formula 1 Grande Premio Petrobras do Brasil

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport

Onze boyz:
- Christijan Albers
- Robert Doornbos
- Giedo van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Toyota
- Scuderia Toro Rosso
- RedBull Racing
- Williams
- Brawn GP
- Force India

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - publised on 24.03.2009 with immediate application
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site
[PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations
[PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009

Technical Regulations 2009

[PDF] 2009 Technical Regulations - published on: 18.03.2009 with immediate application
[PDF]2010 F1 Technical Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations

Testschema

• Er staan voorlopig geen testsessies gepland.

Wie staan er in 2009 aan de start

Mclaren
    1. Lewis Hamilton - WDC 2008
    2. Heikki Kovalainen

Ferrari - WCC 2008
    3. Felipe Massa Luca Badoer Giancarlo Fisichella
    4. Kimi Räikkönen

BMW Sauber
    5. Robert Kubica
    6. Nick Heidfeld

Renault
    7. Fernando Alonso
    8. Nelson Piquet jr. Romain Grosjean

Toyota
    9. Jarno Trulli
    10. Timo Glock

Scuderia Toro Rosso
    11. Sébastien Bourdais Jaime Alguersuari
    12. Sébastien Buemi

Red Bull Racing
    14. Mark Webber
    15. Sebastian Vettel

Williams
    16. Nico Rosberg
    17. Kazuki Nakajima

Force India
    20. Giancarlo Fisichella (verhuisd naar Ferrari) Vitantonio Liuzzi
    21. Adrian Sutil

Brawn GP
    22. Rubens Barrichello
    23. Jenson Button

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2010 Topic

De kalender voor 2009 met 17 races
    quote:
    29/3 Australia
    5/4 Malaysia
    19/4 China
    26/4 Bahrain
    10/5 Spain
    24/5 Monaco
    7/6 Turkey
    21/6 Great Britain
    12/7 Germany
    26/7 Hungary
    23/8 Europe (Valencia)
    30/8 Belgium
    13/9 Italy
    27/9 Singapore
    4/10 Japan
    18/10 Brazil

1/11 Abu Dhabi
    Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009
    Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

• Artikelen over KERS
    Artikel 1
    Artikel 2
    (in het Duits)

• Artikel(en) over aerodynamische wijzingen
    Artikel 1

BBC
    Tv-gids voor BBC One.
    Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.

*wijzigingen onder voorbehoud

FOK!sport F1-site

De OP is hier te vinden

--------------------------------------------------------------------------
    Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 16 sep 2009 @10:02
    - Algesuari -> Alguersuari
    - Alle racetopics delen 1 toegevoegd na Monaco 2009

Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 11 okt 2009 20:55
    - Aangepast voor deel 57

Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 28 okt 2009 22:47
    - Aangepast voor deel 58
  • Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_74171930
    Ik heb gelijk Sally en je weet het
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      woensdag 28 oktober 2009 @ 23:54:19 #3
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_74172095
    Omdat het interessant blijft:
    De salarisstrookjes van de heren over 2009.
    quote:
    Op woensdag 28 oktober 2009 21:37 schreef Sinister-D- het volgende:
    Ik snap de redenen van Red Bull wel om Vettel een hoger loon te geven dan Webber wel, maar wat ik niet snap is dat Webber zelf niet meer lospeutert. Zijn technische inbreng moet toch ook van belang zijn voor het team, en dat moeten hij en de mannen bij Red Bull toch ook weten.
    Ik denk dat Webber prima verdient voor een coureur van zijn kaliber.
    Nick Heidfeld is in mijn ogen een vergelijkbare coureur, die verdient $2,8 bij BMW. Dan doet Webber het helemaal niet zo verkeerd hoor.
    quote:
    Dat Williams Rosberg zoveel geld biedt snap ik dan wel, omwille van z'n talent. Maar dat hij dan weer meer verdient als enkele meervoudige GP-winnaars snap ik dan weer niet. En dat Williams dan toch weer zoveel geeft vind ik dan ook weer tegenstrijdig.
    Vraag en aanbod hè. Rosberg was blijkbaar hot bij de herwaardering van zijn huidige contract en Williams wilde hem behouden. Anders had hij in 2009 misschien in een McLaren of BMW gereden.
    Massa is een coureur (denk dat je op hem duidt) die minder talent wordt toegedicht, Ferrari is kennelijk niet bang om hem snel kwijt te raken voor een monsterbedrag.

Eén ding is in ieder geval duidelijk: Als Kimi in de formule 1 wil blijven zal hij waarschijnlijk een flinke salaris vermindering moeten slikken.
    Alonso zou trouwens $25 miljoen gaan verdienen bij Ferrari, volgens de geruchten.

En van Button en Barrichello is bekend dat ze begin dit jaar hebben ingestemd met een fikse salaris verlaging. Button scheen daarvoor ook tot de grootverdieners te behoren.
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 oktober 2009 @ 23:56:21 #4
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_74172182
    tvp
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_74172395
    quote:
    Op woensdag 28 oktober 2009 23:50 schreef vosss het volgende:
    Ik heb gelijk Sally en je weet het
    Nee, dat heb je niet.

Je zegt dat er in 2008 nachtraces gespoilerd zijn, maar dat zijjn ze niet. Pertinent niet.

En ik heb niet zo heel veel zin om alles terug te zoeken. Maar we spoileren al jaren niet meer (en dat is dus twee of meer).

Type maar Uitslag in http://sport.fok.nl/f1/nieuws/search . Dan kun je het zelf zien.
    Niet proberen met meer dan 1 woord te zoeken... Dat gaat fout.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
      donderdag 29 oktober 2009 @ 00:52:15 #6
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_74173803
    tvp
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
      donderdag 29 oktober 2009 @ 08:11:50 #7
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_74175702
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 00:01 schreef Sally het volgende:

[..]

Nee, dat heb je niet.

Je zegt dat er in 2008 nachtraces gespoilerd zijn, maar dat zijjn ze niet. Pertinent niet.

En ik heb niet zo heel veel zin om alles terug te zoeken. Maar we spoileren al jaren niet meer (en dat is dus twee of meer).

Type maar Uitslag in http://sport.fok.nl/f1/nieuws/search . Dan kun je het zelf zien.
    Niet proberen met meer dan 1 woord te zoeken... Dat gaat fout.
    Ik kan me van F1 ook geen spoilers herinneren..
    Maar van het WRC is het wel heel vaak zo...
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      donderdag 29 oktober 2009 @ 08:17:29 #8
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74175760
    Ten facts about Abu Dhabi

By Jonathan Noble Wednesday, October 28th 2009, 09:26 GMT

This weekend's inaugural Abu Dhabi Grand Prix marks an exciting new chapter for Formula 1 - with a state-of-the-art facility set to raise the benchmark for grand prix venues.

AUTOSPORT brings you 10 facts about the Abu Dhabi track ahead of its first F1 race.

• The new Yas Marina circuit features the longest straight on the Formula 1 calendar. It stretches for 1.2 kilometres.

• The end of that straight is also unique - as it features a run-off area that extends below the West Grandstand. Cars spinning off will therefore carry on underneath the spectators.

• Abu Dhabi is proud to boast that every single grandstand seat at the track is covered – a first for a Formula 1 circuit.

• The pitlane exit is the only underground one on the calendar. After leaving the pits, the drivers descend into a tunnel that turns 90 degrees left and runs underneath the track after Turn 1.

• The Abu Dhabi Grand Prix will be Formula 1's first day-night race. The event starts in twilight at 5pm and will finish at night – although the track will be illuminated by floodlights.

• The track runs underneath the posh five-star Yas Hotel – which will be lit for much of the Abu Dhabi weekend.

• More than 14,000 staff worked on creating the new Yas Marina circuit from scratch in February 2007. It took them a total of 35 million man hours to complete the track.

• Race organisers have gone out of their way to make sure the teams are comfortable – by installing air-conditioned pit buildings for the mechanics

• There is a nice bit of number symmetry to the Abu Dhabi Grand Prix. It will be 55 laps around a 5.55 kilometre track.

• The corporate blue branding of the Yas Marina circuit has been chosen because it matches the colour of the local water.

tvp dus
    pi_74175795
    tvp
    pi_74176855
    quote:
    Coulthard waarschuwt voor crashes in Abu Dhabi
    29 oktober 2009

David Coulthard denkt dat er in het weekend van de Grand Prix van Abu Dhabi een flink aantal crashes te zien zullen zijn. De Schot is van mening dat coureurs nu zo gewend zijn aan lange uitloopstroken dat ze te gemakkelijk een fout maken.

In de kwalificatie op Suzuka crashten al veel coureurs en dat had volgens Coulthard alles te maken met het gebrek aan lange uitloopstroken, die er op het Yas Marina-circuit ook niet zullen zijn. "De mannen zullen echt van de jongens gescheiden worden. Veel coureurs zullen zich erover verbazen hoe smal het circuit op sommige punten is. De rijders zijn inmiddels gewend aan circuits met lange uitloopstroken en in Suzuka, waar je dat niet hebt, zag je al veel jonge coureurs in de muur eindigen", vertelde Coulthard aan The Mirror.

"We hebben het ook wel nodig, zodat de mensen die kijken nog steeds beseffen dat wanneer een coureur een fout maakt, hij een harde klap maakt. Dan blijft het respect voor de coureurs", vervolgde hij. "Coureurs moeten ook een prijs blijven betalen voor hun fouten, zolang ze maar niet gewond raken. Gelukkig heeft Abu Dhabi erg goede veiligheidsmaatregelen."
    dat is wel een positieve ontwikkeling
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_74177844
    quote:
    The end of that straight is also unique - as it features a run-off area that extends below the West Grandstand. Cars spinning off will therefore carry on underneath the spectators.
    Wel uniek in F1, niet uniek in de wereld. Ons "eigen" TT-circuit heeft dezelfde oplossing bij de GT bocht.
    quote:
    • Abu Dhabi is proud to boast that every single grandstand seat at the track is covered – a first for a Formula 1 circuit.
    Dat is zeker handig Er valt ook zeer regelmatig regen, zodat de toeschouwers in elk geval droog blijven (voor de verbeteraars: jaaa, ik weet dat dat met de zon te maken heeft )
    quote:
    • The pitlane exit is the only underground one on the calendar. After leaving the pits, the drivers descend into a tunnel that turns 90 degrees left and runs underneath the track after Turn 1.
    Gaaf
    pi_74178263
    dit weekend de laatste race met brede voorbanden, volgend jaar zien ze er weer zo uit:

trouwens, wordt de dubbele diffuser nog gebanned voor volgend jaar? Dat ding helpt toch juist het hele effect van de nieuwe aero regels om zeep?
    pi_74178569
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 10:20 schreef bodylotion het volgende:
    dit weekend de laatste race met brede voorbanden, volgend jaar zien ze er weer zo uit:

[ afbeelding ]

trouwens, wordt de dubbele diffuser nog gebanned voor volgend jaar? Dat ding helpt toch juist het hele effect van de nieuwe aero regels om zeep?
    Yeah, back to 9596!
    Als de dubbele diffusor wordt gebanned zie ik teams zoals RB en Brawn er weer bij volgend jaar, met een snelle auto door een andere maas in de wet...
    pi_74179281
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 10:20 schreef bodylotion het volgende:

[ afbeelding ]

Nee, de dubbele diffusers worden, voor zover ik weet, niet gebanned.

En wat betreft die aero regels, ze zouden juist moeten zorgen voor minder aerodynamische grip, en niet (alleen) dat de luchtstroom achter de auto minder wordt verstoord. Dus eigenlijk kleinere voorvleugels en grotere diffusors, omdat dan de aerodynamische grip wordt verkleind en de mechanische grip (door het grondeffect wat door de diffuser wordt veroorzaakt) wordt vergroot.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      donderdag 29 oktober 2009 @ 11:47:41 #15
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_74181064
    Het laatste weekend van Rosberg bij Williams: http://f1.gpupdate.net/nl(...)ertrek-bij-williams/
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_74182084
    Toyota met oud materiaal

donderdag 29 oktober 2009 @ 15:06:03 #17
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_74188548
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 10:33 schreef LeXX het volgende:

[..]

Yeah, back to 95 96 97!
    pi_74188852
    Kleinere voorbandjes ziet er beter uit. Nu nog die voorvleugel een klein beetje inkorten en de achtervleugel iets breder en het is allemaal weer mooi.
    “Being second is to be the first of the ones who lose.”
      donderdag 29 oktober 2009 @ 15:17:19 #19
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_74188969
    die pitlane in Abu Dabi hoe moet ik me dat in godsnaam voorstellen, heb al zitten zoeken op youtube naar een filmpje maar niets kunnen vinden wat het iets duidelijker maakt
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
      donderdag 29 oktober 2009 @ 15:31:39 #20
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_74189560
    Op de site van het circuit kun je een virtueel rondje maken dacht ik. Kun je daarmee niet door de pits?
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_74189860
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 15:17 schreef Klonk het volgende:
    die pitlane in Abu Dabi hoe moet ik me dat in godsnaam voorstellen, heb al zitten zoeken op youtube naar een filmpje maar niets kunnen vinden wat het iets duidelijker maakt
    Vanaf 1.08 zie je on-board beelden van de pit-exit
    pi_74190171
    quote:
    German media are reporting that Timo Glock has signed for Renault to drive alongside Robert Kubica
    Bron

Oh, overigens:
    quote:
    Trulli has produced pictures of their crash to show he was alongside the Force India driver. Kimi and Fernando are laughing a lot
    Bron

Trulli.
    pi_74190452
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 15:14 schreef Waffle het volgende:
    Kleinere voorbandjes ziet er beter uit. Nu nog die voorvleugel een klein beetje inkorten
    quote:
    zal voor 2010 ook wel zo zijn
    pi_74190582
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 15:17 schreef Klonk het volgende:
    Al eerder geplaatst, hier is het goed te zien:
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 10:25 schreef sasquatsch het volgende:
    Eerste beelden van een F1 (tweezitter) op het Yas Marina circuit in Abu Dhabi.

Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
      donderdag 29 oktober 2009 @ 16:15:09 #25
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_74191150
    Toch aardig wat volk zie ik zo op de foto's

N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')