Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009quote:29/3 Australia
5/4 Malaysia
19/4 China
26/4 Bahrain
10/5 Spain
24/5 Monaco
7/6 Turkey
21/6 Great Britain
12/7 Germany
26/7 Hungary
23/8 Europe (Valencia)
30/8 Belgium
13/9 Italy
27/9 Singapore
4/10 Japan
18/10 Brazil
1/11 Abu Dhabi
Ik denk dat Webber prima verdient voor een coureur van zijn kaliber.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:37 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik snap de redenen van Red Bull wel om Vettel een hoger loon te geven dan Webber wel, maar wat ik niet snap is dat Webber zelf niet meer lospeutert. Zijn technische inbreng moet toch ook van belang zijn voor het team, en dat moeten hij en de mannen bij Red Bull toch ook weten.
Vraag en aanbod hè. Rosberg was blijkbaar hot bij de herwaardering van zijn huidige contract en Williams wilde hem behouden. Anders had hij in 2009 misschien in een McLaren of BMW gereden.quote:Dat Williams Rosberg zoveel geld biedt snap ik dan wel, omwille van z'n talent. Maar dat hij dan weer meer verdient als enkele meervoudige GP-winnaars snap ik dan weer niet. En dat Williams dan toch weer zoveel geeft vind ik dan ook weer tegenstrijdig.
Nee, dat heb je niet.quote:
Ik kan me van F1 ook geen spoilers herinneren..quote:Op donderdag 29 oktober 2009 00:01 schreef Sally het volgende:
[..]
Nee, dat heb je niet.
Je zegt dat er in 2008 nachtraces gespoilerd zijn, maar dat zijjn ze niet. Pertinent niet.
En ik heb niet zo heel veel zin om alles terug te zoeken. Maar we spoileren al jaren niet meer (en dat is dus twee of meer).
Type maar Uitslag in http://sport.fok.nl/f1/nieuws/search . Dan kun je het zelf zien.
Niet proberen met meer dan 1 woord te zoeken... Dat gaat fout.
dat is wel een positieve ontwikkelingquote:Coulthard waarschuwt voor crashes in Abu Dhabi
29 oktober 2009
David Coulthard denkt dat er in het weekend van de Grand Prix van Abu Dhabi een flink aantal crashes te zien zullen zijn. De Schot is van mening dat coureurs nu zo gewend zijn aan lange uitloopstroken dat ze te gemakkelijk een fout maken.
In de kwalificatie op Suzuka crashten al veel coureurs en dat had volgens Coulthard alles te maken met het gebrek aan lange uitloopstroken, die er op het Yas Marina-circuit ook niet zullen zijn. "De mannen zullen echt van de jongens gescheiden worden. Veel coureurs zullen zich erover verbazen hoe smal het circuit op sommige punten is. De rijders zijn inmiddels gewend aan circuits met lange uitloopstroken en in Suzuka, waar je dat niet hebt, zag je al veel jonge coureurs in de muur eindigen", vertelde Coulthard aan The Mirror.
"We hebben het ook wel nodig, zodat de mensen die kijken nog steeds beseffen dat wanneer een coureur een fout maakt, hij een harde klap maakt. Dan blijft het respect voor de coureurs", vervolgde hij. "Coureurs moeten ook een prijs blijven betalen voor hun fouten, zolang ze maar niet gewond raken. Gelukkig heeft Abu Dhabi erg goede veiligheidsmaatregelen."
Wel uniek in F1, niet uniek in de wereld. Ons "eigen" TT-circuit heeft dezelfde oplossing bij de GT bocht.quote:The end of that straight is also unique - as it features a run-off area that extends below the West Grandstand. Cars spinning off will therefore carry on underneath the spectators.
Dat is zeker handigquote:• Abu Dhabi is proud to boast that every single grandstand seat at the track is covered – a first for a Formula 1 circuit.
Gaafquote:• The pitlane exit is the only underground one on the calendar. After leaving the pits, the drivers descend into a tunnel that turns 90 degrees left and runs underneath the track after Turn 1.
Yeah, back to 9596!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:20 schreef bodylotion het volgende:
dit weekend de laatste race met brede voorbanden, volgend jaar zien ze er weer zo uit:
[ afbeelding ]
trouwens, wordt de dubbele diffuser nog gebanned voor volgend jaar? Dat ding helpt toch juist het hele effect van de nieuwe aero regels om zeep?
Nee, de dubbele diffusers worden, voor zover ik weet, niet gebanned.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:20 schreef bodylotion het volgende:
dit weekend de laatste race met brede voorbanden, volgend jaar zien ze er weer zo uit:
[ afbeelding ]
trouwens, wordt de dubbele diffuser nog gebanned voor volgend jaar? Dat ding helpt toch juist het hele effect van de nieuwe aero regels om zeep?
Vanaf 1.08 zie je on-board beelden van de pit-exitquote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:17 schreef Klonk het volgende:
die pitlane in Abu Dabi hoe moet ik me dat in godsnaam voorstellen, heb al zitten zoeken op youtube naar een filmpje maar niets kunnen vinden wat het iets duidelijker maakt
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:14 schreef Waffle het volgende:
Kleinere voorbandjes ziet er beter uit. Nu nog die voorvleugel een klein beetje inkorten
zal voor 2010 ook wel zo zijnquote:
Al eerder geplaatst, hier is het goed te zien:quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:17 schreef Klonk het volgende:
die pitlane in Abu Dabi hoe moet ik me dat in godsnaam voorstellen, heb al zitten zoeken op youtube naar een filmpje maar niets kunnen vinden wat het iets duidelijker maakt
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:25 schreef sasquatsch het volgende:
Eerste beelden van een F1 (tweezitter) op het Yas Marina circuit in Abu Dhabi.
autosport.comquote:Q. (Ian Parkes – The Press Association) Question to Jarno and Adrian: I'm just wondering if you two guys have settled your differences after your exchange of words following your first lap accident in Brazil?
Jarno Trulli: I think we're going to discuss it probably tomorrow in the drivers' briefing and in the GPDA briefing. Obviously it was very disappointing to end the race like that, especially on the first lap. Obviously I think I had every reason to be extremely furious. I've got all the evidence to show that I was there, I was next to him, so I think tomorrow we are going to discuss it.
Adrian Sutil: I think there's nothing to discuss. It was a quite obvious incident. In the end it was very disappointing for myself, even more, I think, because I was the one who was just driving and he lost control of his car and crashed in my back, so it was not my problem, it was his problem. I don't know why he's freaking out like that, to be honest.
JT: (Laughing) If you want, I can show you some pictures. I don't know if you're blind but they clearly show you that my front wing is next to your front wing, so...
AS: Yeah, but you're trying to overtake me on the outside on the kerbing. There was not a problem...
JT: So you mean… you didn't move there…
AS: No, you were just not going off the power. The same happened in Barcelona where you lost control again and crashed again into a Force India car. You just have to sometimes also…
JT: I just lost…
AS: ...expect the limits of the car. If there's no way to go, you have to back off, that's how racing is, and I don't know how long you want to learn it.
JT: In Barcelona I spun and he hit me because he tapped the kerb, he completely cut the circuit and he didn't slow down, so basically… Anyway, I think it's better…
Fernando Alonso: (to Kimi Raikkonen) Shall we go?
AS: No, no. Watch the race in Barcelona. I didn't hit you, you hit me. I don't know what's the problem, but maybe your eyes are a problem.
JT: I don't have any feeling about him.
AS: I don't understand, really, sorry.
Q. (Alan Baldwin – Reuters) I was actually going to ask a similar question, but maybe the two of you can agree on what you said after the incident in Brazil, because obviously Jarno was seen to be gesticulating and saying quite a few things. Could you just tell us what was said at the time?
JT: I was furious because I said 'didn't you see me?' I mean, I was next to him and he kept pushing me going outside until I was obviously on the kerbs. I couldn't believe…
AS: …the kerbs, not a problem to be on the kerb, I think. Where's the problem?
JT: Ok, no problem, it's OK. As long as we know the rules.
AS: I know the rules.
JT: Fantastic.
dank je wel, futurisch baantje welquote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:59 schreef Sally het volgende:
[..]
Al eerder geplaatst, hier is het goed te zien:
[..]
quote:
Als je hem zo vergelijkt met Heidfeld kan ik inderdaad niets anders zeggen dat je gelijk hebt wat dat betreft. Maar dan verdienen beide BMW coureurs m.i. weer minder in vergelijking met de rest. Maar daar komt dan weer het stukje vraag-en-aanbod weer.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Omdat het interessant blijft:
De salarisstrookjes van de heren over 2009.![]()
Ik denk dat Webber prima verdient voor een coureur van zijn kaliber.
Nick Heidfeld is in mijn ogen een vergelijkbare coureur, die verdient $2,8 bij BMW. Dan doet Webber het helemaal niet zo verkeerd hoor.
Doelde idd Massa ja. Dan kan hem misschien minder talent toegedicht worden, maar het zijn toch de resultaten die tellen. En wat dat betreft -en zeker in vergelijking met Raikkonen- zou Massa toch een pak meer mogen verdienen. Of Rosberg minderquote:Vraag en aanbod hè. Rosberg was blijkbaar hot bij de herwaardering van zijn huidige contract en Williams wilde hem behouden. Anders had hij in 2009 misschien in een McLaren of BMW gereden.
Massa is een coureur (denk dat je op hem duidt) die minder talent wordt toegedicht, Ferrari is kennelijk niet bang om hem snel kwijt te raken voor een monsterbedrag.
Dat was toch voor de eerste 3 jaar in totaal(?)quote:Eén ding is in ieder geval duidelijk: Als Kimi in de formule 1 wil blijven zal hij waarschijnlijk een flinke salaris vermindering moeten slikken.![]()
Alonso zou trouwens $25 miljoen gaan verdienen bij Ferrari, volgens de geruchten.
Als ik me niet vergis was dat 2 jaar geleden iets van $10mln. Maar daar ben ik niet meer zeker van.quote:En van Button en Barrichello is bekend dat ze begin dit jaar hebben ingestemd met een fikse salaris verlaging. Button scheen daarvoor ook tot de grootverdieners te behoren.
Hij begint een beetje als een verzuurde oude man te klinken.quote:
Hij rijdt ook nog maar nèt in F1 natuurlijk.quote:
Ik vind dat door Silverstone te houden banen als Spa ook wat veiliger zijn. Fuck de nieuwe banen ... geef mij de kalender van 1980 maar.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:30 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Hij rijdt ook nog maar nèt in F1 natuurlijk.Dan klagen ze altijd nog een beetje.
Wat vinden jullie er trouwens van dat Donington definitief van de baan is?
Ik vind het jammer. Silverstone is ook een geweldig circuit, maar ik vind het altijd mooi nieuwe banen te zien (dus handenwring voor dit weekend!) dus ik was er wel benieuwd naar. Daarnaast is het natuurlijk een pracht-circuit, met mooie uitdagende slingers en grote hoogteverschillen.
mee eensquote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik vind dat door Silverstone te houden banen als Spa ook wat veiliger zijn. Fuck de nieuwe banen ... geef mij de kalender van 1980 maar.
Ze kijken tegenwoordig meer naar de "facilities" dan naar de baan-layout.quote:Ecclestone says Abu Dhabi circuit best ever
Formula One boss Bernie Ecclestone has hailed Abu Dhabi's floodlit new circuit as the best he's ever seen.
The Yas Marina circuit, built at an estimated cost of 1.4 billion dollars, is part of a 55-billion dollar development of the emirate's Yas Island, which also includes a Ferrari World theme park.
The drivers have been equally impressed, last year's world champion describing the facilities as "mind-blowing" for this weekend's final round of the world championship.
Dat snap ik niet. Spa wordt veiliger omdat Silverstone op de kalender blijft?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:14 schreef Googolplexian het volgende:
Ik vind dat door Silverstone te houden banen als Spa ook wat veiliger zijn.
Da's ook prima, daar zitten ook banen tussen waar nu niet op geracet wordt. Het hoeven voor mij ook geen splinternieuw ontworpen banen te zijn (en al helemaal niet nog meer van die plastische Tilke-brouwsels), maar graag wel 'nieuw' t.o.v. de laatste seizoenen.quote:geef mij de kalender van 1980 maar.
niet alleen dat...voor mij is een GP meer dan een aantal rondes f1 over een lap asfalt.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:21 schreef Googolplexian het volgende:
Dit is wat er mis is met F1 (onder andere)
[..]
Ze kijken tegenwoordig meer naar de "facilities" dan naar de baan-layout.
Ik bedoel ... nog nooit een F1 race op gereden en nu al beter dan bijv. Spa?
De man is duidelijk ver voorbij z'n houdbaarheidsdatum
Dat dus.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:27 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
niet alleen dat...voor mij is een GP meer dan een aantal rondes f1 over een lap asfalt.
alles eromheen is wat een GP écht een GP maakt.
als je alleen al kijkt naar de sfeer en de fans op de traditionele circuits, dat is zoiets geweldigs, alleen daarom al zouden ze naar circuits als spa en silverstone moeten blijven komen (nou zal die sfeer ook wel op donington zijn)
heerlijkquote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:47 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat dus.
Lekker door de modder naar je tentje toe baggeren terwijl je vier vrienden nodig hebt om een bijna leeg kratje bier te verkassen
of
Lekker gecontroleerd door een betonnen tunneltje langs alle merchandise afgevoerd worden richting de parkeerplaats waar een zo-snel-mogelijke-oprot-route voor je uitgestippeld is.
veel treffender kun je het idd niet zeggen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik vond onderstaande opmerkingen op Autosport.com over Abu Dhabi en andere moderne formule 1 circuits ook wel de spijker op z'n kop:
"Joyriding around Tesco carpark comes to mind."
"Don't be naive. Every other driver tells us in previews how "magnificent" and "fantastic" Valencia or Hungaroring are. [...] I'm afraid it will be like Singapore. Nice backdrop (especially on TV) but no much actual racing."
"Its a usual Tilke track, a giant car park with white lines determining the layout, boring races, slow corners, no elevation changes, ridicilously wide track, you have seen one - you have seen them all"
Dat gevoel heb ik afgelopen jaren ook in toenemende mate gekregen. Doe mij maar Spa, Albert Park, Montreal en Silverstone.
Jammer ... verkiezingen zijn geweest en Bernie houdt een dikke vinger in de pap.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:50 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
veel treffender kun je het idd niet zeggen.
het erge is dat iedereen dat vind, behalve die seniele oude gek...het word tijd dat hij eens naar de fans gaat luisteren
1980 is ook niet alles.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik vind dat door Silverstone te houden banen als Spa ook wat veiliger zijn. Fuck de nieuwe banen ... geef mij de kalender van 1980 maar.
doe dan maar de kalender van halverwege jaren 90quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
1980 is ook niet alles.
Ik heb liever Spa dan Zolder, Dijon dan Paul Ricard (al is die weer beter dan Magny Cours), liever Silverstone dan Brands Hatch. Montreal, Long Beach, Watkins Glen en Kyalami zijn dan wel weer leuke circuits, die ik nu mis.
Vind ik toch niet van Abu Dhabi. Minder uitloopstroken, en ook de lay-out lijkt niet verkeerd. Maar we zullen de race moeten zien om te kunnen oordelen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:50 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
veel treffender kun je het idd niet zeggen.
het erge is dat iedereen dat vind, behalve die seniele oude gek...het word tijd dat hij eens naar de fans gaat luisteren
Ik moet eerlijk zeggen dat het me op het eerste gezicht ook mee leek te vallen. Maar dat dacht (hoopte) ik vorig jaar ook van dat stratencircuit in Valencia.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vind ik toch niet van Abu Dhabi. Minder uitloopstroken, en ook de lay-out lijkt niet verkeerd. Maar we zullen de race moeten zien om te kunnen oordelen.
quote:Q and A with Kimi Raikkonen
Outgoing Ferrari champion Kimi Raikkonen has yet to secure a deal for the upcoming 2010 championship and while it appears as if his future will be in the pinnacle of Motorsports, there is still a chance that the Finn will turn to the Rally Championship instead. Here he speaks to the press about his options, thoughts on the new Abu Dhabi circuit and the new President of the FIA.....
What are your reactions to seeing the Yas Island Circuit for the first time. The facilities? The circuit?
I have only seen the paddock area so far. I haven’t been around the circuit yet. It looks all new and you can see a bit that it is last minute but, overall, it is a very big, massive thing and it will be one of the nicest when everything is ready.
What are your thoughts on leaving Ferrari?
KR: Well, it is not any different than a few races ago. I don’t have a contract anymore with them. It is the last race and we try to make a good result and we will see what happens in the future.
Is your focus totally on Formula One or would you like to pursue your rallying career?
Basically I have a few different options and we will see what is the best one overall and then make my decision.
Would rallying be a consideration?
It is definitely one of them, but I mean it is not just Formula One and rallying. There are other things I could do and we will see what happens.
Just looking back at the second part of the season. You have only scored two points less than the person who has scored the most points. Considering that development has stopped on the car it is a pretty remarkable record, isn’t it?
Yeah, I think we had a good second half. The car is definitely not the fastest but we found a pretty good way of working with the car and getting the best out of. It has been more normal to drive than for a long time before. Once you get something that you have a good feeling with, then usually you get good results. The bigger teams or the better teams who have been faster this year should have done better; better cars, better results and better points overall in the last part but they haven’t and I think we did pretty well.
It seems almost unfair that the focus has been on your teammates and how fast they have been going whereas you have been racking up points all the time.
It makes no difference for me really. I don’t think they have been going very fast and they can talk to them as much as they want. We just try to score points and get good results. That has been our aim and is still our aim in the last race and hopefully we can get a bit more than McLaren.
Jean Todt is the new President of the FIA. What would you like to see him achieve and accomplish for Formula One?
I think he is going to do good work. I think he is a good guy for this work and he is very straightforward and not too much politics. But I know from working with him that he is going to be the right guy.
About the late start: starting in the afternoon, going into the evening. We had a situation in Australia, first race of the year, with a similar kind of timing. Towards the end of the race there were complaints from the drivers about the sun getting in their eyes, complaints about the track cooling down, so the grip wasn’t as good. Do you have concerns here for the same reasons?
I don’t think there will be any problems. Of course, it might look a little bit different at some point when the sun disappears but the lights, at least in Singapore, were so good that you hardly see the difference between day and night. Here, it will be quite hot anyhow, so it should be OK.
Kimi, we heard something about you taking a sabbatical next year in 2010. Is that true, it’s an option or not?
I can if I want. I can do whatever I want, but like I said before, I haven’t made my decision what I want to do yet.
Do you think that Jenson Button is a good champion for the sport, or just that he had the best car this year?
Yeah, he had the most points, also at the end of the season but whoever gets the most points deserves it, so he’s definitely the right man for that.
Kimi, what would like to tell Fernando as he’s joining Ferrari to replace you?
I don’t think I need to tell him anything; for sure he will find out. He’s been in Formula One a long time and he’s not going to have any issues there. I think he’s probably been there before and met the people already, so there’s not much to say.
You talk about your options. I just wondered how important it would be if you decided to stay in Formula One, if you found another team, that you could do some rallying as well, like you did with Ferrari or whether that’s something of a stumbling block, wanting to do another form of motor sport as well as doing Formula One?
It’s definitely going to be Formula One, it’s going to be in the contract that I’m allowed to do it (rallying). It’s not going to hurt you. Any kind of driving is always going to give you some experience, so I don’t see what’s the issue. It’s been working well this year, so as long as it doesn’t disturb what you’re doing in Formula One or whatever you do, I don’t see that there’s any problem.
Both championships have been settled. Will this race be the last opportunity to show yourselves for next year?
You always try to do your best – at least, I try and it’s the same story in the last race: we try to get back third place in the championship for the team. I think it’s a bit late if you only try to do your best in the last race to try to prove yourself to some other team, then you shouldn’t be there. It’s the same story as any race this year: we try to do the maximum.
quote:Glock now likely to leave Toyota
Timo Glock has admitted it is now likely he will leave Toyota at the end of this season, with the German's future now set to be either with Renault or the new Manor outfit.
Although AUTOSPORT understands that Toyota has made him a firm offer for next season, sources suggest that Glock is keener to follow a new path in his career.
He is close to a deal to partner Robert Kubica at Renault, but it is also believed that he has not totally ruled out an option he has at the soon-to-be Virgin-backed Manor team.
Speaking in the Abu Dhabi paddock, Glock said he had no doubts that he would be racing in F1 next year - even though he is adamant nothing is signed for 2010 year.
"100 percent," he said, when asked by AUTOSPORT about how he rated his chances of competing in F1 next year. "We have, let's say, a good conversation with the teams. I am quite positive on that."
He added: "There are a lot of rumours going on at the moment, and we have a couple of good possibilities. And there could be maybe a surprise in the next one or two weeks, where nobody has been thinking in that direction. We will see... The possibilities are there and we just have to sort it out now."
Speaking about whether Toyota remained a possibility for him, Glock hesitated before saying: "It could be, but the chance is a bit lower I would say."
Glock said there were many factors for him to consider – and made it clear he would not rule out the gamble of going with a new team, rather than an established outfit like Renault.
"Everybody says that the new teams are not interesting, but next year everything is possible," he said. "With the new rules, 150-160kg on board, it will be different. When you see the rule changes this year, and the ups and downs during the season, even a smaller team like Force India had the chance to come up to the top five.
"Brawn GP won the championship and Red Bull – there is no real constructor at the moment fighting for the championship. Sure, McLaren-Mercedes-Benz is really, really strong again at the moment, but the point is that it is more equal.
"I think you have to look in every direction because nobody knows what is going on next year. That makes it interesting and you can make the right decision, or you can make the wrong decision.
"It doesn't matter where you go, you never know what is going on next year. Sure the strong teams like McLaren and Ferrari, they will be on the top and fighting at the top, but you have to be open for everything."
ik hoop dat ik je zondag gelijk moet gevenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vind ik toch niet van Abu Dhabi. Minder uitloopstroken, en ook de lay-out lijkt niet verkeerd. Maar we zullen de race moeten zien om te kunnen oordelen.
ik ben benieuwd, ik was enorm fan van senna, en op de een of andere manier zit ik eigenlijk niet te wachten op een nieuwe sennaquote:
quote:'Ik geef Trulli wel een tekening van Donald Duck'
31 oktober 2009
De strijdbijl tussen Adrian Sutil en Jarno Trulli is nog lang niet begraven. Het duo had al een verbale strijd in de persconferentie op donderdag, waarbij de Italiaan beweerde dat hij fotobewijs had dat Sutil schuldig was aan de crash in Brazilië. De Duitser wil de strijd nu achter zich laten en heeft nog wel wat ideeën voor Trulli.
"Hopelijk is het nu over", zei Sutil tegen Autosport. "Hij blijft misschien nog wat weken met zijn plaatjes rondlopen en zijn eigen visie vertellen. Misschien teken ik ook nog wel een plaatje voor hem, van Mickey Mouse, Donald Duck of Goofy of zo. Voor mij is het klaar, ik wil er niets meer over horen."
Mijn eerste indruk is dat hij een stuk sympathieker is dan zijn oom maar uiteindelijk gaat het gewoon om snelheid, we zullen zien...quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 02:18 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik ben benieuwd, ik was enorm fan van senna, en op de een of andere manier zit ik eigenlijk niet te wachten op een nieuwe senna, heel vreemd, ik weet het.. eigenlijk zou ik het dus juist moeten toejuichen dat de naam weer terugkomt.
ik hoop dat ie zijn familie eer aan doet...
quote:Fisichella: Force India return possible
Giancarlo Fisichella has not ruled out the possibility of returning to Force India next season, ahead of discussions with his Ferrari team about racing opportunities in 2010.
Although Fisichella's only confirmed plans for next year are as reserve driver for Ferrari, the Italian openly said that he would be interested in a chance to carry on racing as well.
Speaking in Abu Dhabi ahead of last grand prix for Ferrari, Fisichella said that he would sit down with his bosses after the season to look at what is on offer for 2010.
"After this race we will see what the possibilities are," said Fisichella. "We are now just talking about this race.
"So far, I am not thinking of racing with a new team. But if there is a good possibility to race with a team that has experience from the past then I prefer that. But to start from the beginning, like Force India last year, I think is difficult."
When asked if there was a chance of him returning to his old Force India team, Fisichella said: "Why not? It is open. It could be Force India. There are a lot of teams without drivers so far."
Fisichella's move to Ferrari from the Italian Grand Prix has not delivered the results that he or the team had hoped for, and he admitted that he would be far from pleased if he ended the season having not scored a single point for the Maranello outfit.
"It is a bit frustrating," he said. "I would be disappointed, but I am doing my best. It is not easy to jump from Force India and jump to the Ferrari car, which has completely different handling and completely different behaviour.
"I have driven for 14 years in F1 how I want and now I need to change, in braking and downshifting, my style of driving. I am doing my best. In the last couple of races, the race pace was good, the problem was the qualifying session. Here in the long runs I had the same pace as Kimi."
Buitenkansje voor Ferrari om een ervaren coureur buiten het veld te houden.quote:
Lollypop man ze bord omhoog en Kova rijdt weg..quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:16 schreef kepler het volgende:
Misschien heb ik het gemist, maar is er ooit bekend geworden wat er gebeurde bij de pitstop van Kovaleinen? Was hij te vroeg, of de lollypopman?
die kop van Alonsoquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:12 schreef ElmarO het volgende:
Filmpje van de persconferentie met Trulli en Sutil. Helaas praten ze er in het Italiaans overheen.
Met Hill ging het toch wel goed.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 09:16 schreef Googolplexian het volgende:
Deel 2 is zelden beter dan deel 1.
Piquet, Schumacher, Rambo, Die Hard, etc.
En de zoon van Gilles deed het anders ook niet onaardigquote:
Inderdaad een treurig berichtquote:Op zondag 1 november 2009 13:55 schreef LeXX het volgende:
Net bekend geworden dat zakenman en autosportliefhebber Tom Wheatcroft overleden is. Hij is de eigenaar van het circuit van Donington.
Persoonlijk is hij voor mij de man die zijn protege en vriend Roger Williamson zag verbranden op Zandvoort, en daar helemaal kapot van was.
RIP
quote:Second thought: Heikki Kovalainen claims he would have had more pole positions this season if Lewis Hamilton had not been shown preferential treatment Photo: REUTERS
The Finn is expected to depart McLaren after this weekend's inaugural race in Abu Dhabi, and like his predecessor Fernando Alonso, he will leave angry at the preferential treatment shown to co-driver Hamilton.
"It was always difficult to accept that Lewis was always the first to receive the new parts," Kovalainen was quoted as saying in Finnish newspaper Helsingen Sanomat. "I have never wanted to make a big deal about it, but it would have been nice to just once had the new parts on my car, particularly after we lost the chance of winning the championship."
Kovalainen has 22 points this season compared to Hamilton's 49, but felt that difference would have been much smaller had the team been more even-handed in its alternate strategies.
"Every time this season, when Hamilton and I are in the third part of qualifying, I had to do it with more fuel. If you take into account the quantities of fuel, I would have had pole position several times."
Nick Heidfeld is the latest driver to be linked to McLaren. The German is on the lookout for a drive next season following the withdrawal of BMW from the sport and doubts as to whether the remnant Sauber team will get a place on the grid in 2010.
"Nick's qualities are well known to us, but still nothing is decided," Mercedes Motorsport president Norbert Haug was quoted as saying in the German media.
Heidfeld was supported by Mercedes in his pre-F1 career and was previously a McLaren test driver. Mercedes is the engine supplier to McLaren, Brawn GP and Force India and was thought likely to step up its involvement with Brawn next season.
Kimi Raikkonen, who is leaving Ferrari, and Jenson Button, who is in the midst of contract negotiations with Brawn, have also been linked to McLaren for next season.
En nu?quote:Op zondag 1 november 2009 17:13 schreef Tarado het volgende:
Dit is eigenlijk geen nieuwtje![]()
Heikki Kovalainen warns of favouritism towards Lewis Hamilton at McLaren
Heikki Kovalainen has a issued a warning for whoever takes his seat at McLaren next season to get used to being an afterthought to Lewis Hamilton.
By Telegraph staff and agencies
Published: 1:21PM GMT 31 Oct 2009
[..]
Niks, maar het is wel een duidelijk signaal, dat Hamilton wel wordt voorgetrokken, terwijl Mclaren juist altijd zegt dat beide rijders gelijk worden behandelt.quote:Op zondag 1 november 2009 17:21 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
En nu?
Grosjean warns of favouritism at Renault?
Fisichella warns of favouritism at Ferrari?
Dus jij gelooft Kovalainen zonder McLaren's repliek gelezen te hebben?quote:Op zondag 1 november 2009 17:39 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Niks, maar het is wel een duidelijk signaal, dat Hamilton wel wordt voorgetrokken, terwijl Mclaren juist altijd zegt dat beide rijders gelijk worden behandelt.
Die beelden vergeet ik nooit meer.quote:Op zondag 1 november 2009 13:55 schreef LeXX het volgende:
Persoonlijk is hij voor mij de man die zijn protege en vriend Roger Williamson zag verbranden op Zandvoort, en daar helemaal kapot van was.
RIP
Nee, maar heb de reactie van Mclaren nog niet gezien dusquote:Op zondag 1 november 2009 18:55 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dus jij gelooft Kovalainen zonder McLaren's repliek gelezen te hebben?
Ik denk niet dat McLaren met een reactie gaat komenquote:Op zondag 1 november 2009 22:59 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Nee, maar heb de reactie van Mclaren nog niet gezien dus
quote:Nelson Piquet back in business?
Uitgegeven door Casper Bekking 1 november 2009 21:05 - Print artikel
Kort nadat het nieuwe Campos Meta F1 Team haar eerste rijder bekendmaakte is ook duidelijk wie de grootste kanshebber voor het tweede zitje is. Het Spaanse team bevestigde zaterdag het grote talent Bruno Senna, en naar alle waarschijnlijkheid wordt Nelson Piquet zijn teamgenoot. Twee historische, grote namen uit de geschiedenis van de sport vormen samen een koppel in 2010. Dat liet Formule 1- baas Bernie Ecclestone in Abu Dhabi doorschemeren.
"Het zou goed zijn voor de sport, twee goede namen", liet Ecclestone tegenover The Daily Telegraph weten. "Hier zijn ze nu mee bezig." Lange tijd gingen de geruchten dat het team graag met een Spanjaard aan de start wilde verschijnen, en er zijn diverse gesprekken gevoerd met Pedro de la Rosa. Dit is echter op niets uitgelopen. Teambaas Rodriguez de Castro gaf afgelopen weekend dan ook aan niet per definitie het eerste Spaanse team te willen zijn, maar we het eerste Spaans - Zuid-Amerikaanse team.
quote:Fernando Alonso geeft steek onder water: "Slechste auto ooit..."
Uitgegeven door Casper Bekking 1 november 2009 18:37 - Print artikel
ABU DHABI - Fernando Alonso heeft zijn carrière bij het Renault F1 Team afgesloten met een kleurloze veertiende positie. De Spanjaard verkast in de winter naar Ferrari, alwaar hij Kimi Raikkonen vervangt. In 2005 en 2006 won Alonso de wereldtitel bij het Franse team en keerde in 2008, na een mislukt avontuur bij McLaren, terug naar zijn oude werkgever. Dit seizoen kende weinig hoogtepunten voor de Spanjaard, maar hij is blij komend jaar voor Ferrari uit te mogen komen en gaf Renault nog een steek onder water.
"Tijdens de laatste races van het jaar hadden we een van de slechtste auto's van het veld", begon de Spanjaard. "Of zelfs de aller-slechtste, want hier in Abu Dhabi staat Toro Rosso voor ons, net als Force India, Williams en Toyota." Alonso gaf echter wel aan dat zijn beide teamgenoten van dit jaar, Nelson Piquet en Romain Grosjean, nog niet afgeschreven moeten worden: "Ik weet dat mensen denken dat het eenvoudig is mijn teamgenoot te verslaan, maar zij hebben in de GP2 gewonnen en in andere klassen ook kampioenschappen binnengehaald. Ik denk dat Piquet en Grosjean supergoed werk verricht hebben. Ze hadden zeker, als ze in een Toyota hadden gezeten zoals Kobayashi, voor het podium mee kunnen strijden."
quote:Main news today should be Williams's driver announcement - with Rubens Barrichello and Nico Hulkenberg set to be confirmed.
12 minutes ago from web
http://twitter.com/NobleF1quote:Formula 1 is on the hunt for a new tyre supplier from 2011, after Bridgestone announced it would be pulling out at the end of next year
quote:Bridgestone will withdraw from Formula 1 at the end of the 2010 season.
The Japanese tyre manufacturer announced its decision not to renew its F1 contract early on Monday morning.
Bridgestone Motorsport director Hiroshi Yasukawa said in a statement: "The decision made by the board of directors comes after considerable and lengthy evaluations and has been based on the company's need to redirect its resources towards further intensive development of innovative technologies."
Bridgestone had been a tyre supplier in Formula 1 since 1997 and had been the sole supplier since the beginning of the 2008 season, following Michelin's departure, winning 156 of the 223 grands prix it entered.
"Our sincere appreciation is extended to Bernie Ecclestone and Formula One Management, the Formula 1 teams with whom it has been an honour to work alongside and the many F1 fans who have followed our activities over the past 13 years," added Yasukawa.
Bridgestone will continue in its role as partner and tyre supplier to the GP2 Series and GP2 Asia Series, and will also continue as the sole supplier in MotoGP until at least 2011.
Kovalainen zei vorig jaar precies hetzelfde. Maar Hamilton was beide seizoenen de beste. Dat komt niet alleen doordat Kovalainen met meer benzine moet kwalificeren of eerder nieuwere onderdelen krijgt. Op de momenten dat ze met dezelfde onderdelen reden was Hamilton ook de betere.quote:Op zondag 1 november 2009 17:39 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Niks, maar het is wel een duidelijk signaal, dat Hamilton wel wordt voorgetrokken, terwijl Mclaren juist altijd zegt dat beide rijders gelijk worden behandelt.
Ik ben het met je eens, Hamilton is enkele klassen beter, ik denk ook niet dat met een "gelijkere' behandeling Kovolainen Hamilton had kunnen verslaan maar dat neemt niet weg dat Hamilton duidelijk de nr 1 is en degene die gaat komen van hele goede huize moet komen om die hiërarchie om te draaienquote:Op maandag 2 november 2009 09:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kovalainen zei vorig jaar precies hetzelfde. Maar Hamilton was beide seizoenen de beste. Dat komt niet alleen doordat Kovalainen met meer benzine moet kwalificeren of eerder nieuwere onderdelen krijgt. Op de momenten dat ze met dezelfde onderdelen reden was Hamilton ook de betere.
Kovalainen probeert hiermee zijn marktwaarde voor andere teams te vergroten door te zeggen dat hij achtergesteld is en het dus niet aan hem ligt dat hij Hamilton niet kon verslaan. Alleen is hij gewoon niet goed genoeg om Hamilton te verslaan.
Volgens mij wilde Pirelli alleen instappen wanneer de bandenmaat minimaalvan 14" naar 15" ging (17" was de idealte grootte).quote:Op maandag 2 november 2009 09:46 schreef sanger het volgende:
Pirelli? Die wordt nog weleens gelinkt aan een rentree in de sport volgens mij.
Nee ... Hamilton heeft niet per definitie de #1 status binnen het team. Wanneer er een coureur komt die 'm in de eerste helft van het seizoen weg rijdt dan draaien de rollen gewoon om, ongeacht wat Alonso / Kovalainen ook zegt.quote:Op maandag 2 november 2009 10:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, Hamilton is enkele klassen beter, ik denk ook niet dat met een "gelijkere' behandeling Kovolainen Hamilton had kunnen verslaan maar dat neemt niet weg dat Hamilton duidelijk de nr 1 is en degene die gaat komen van hele goede huize moet komen om die hiërarchie om te draaien
of Hankookquote:Op maandag 2 november 2009 10:19 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Volgens mij wilde Pirelli alleen instappen wanneer de bandenmaat minimaalvan 14" naar 15" ging (17" was de idealte grootte).
Of ze rijden straks op vredestein banden
quote:Op maandag 2 november 2009 10:30 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nee ... Hamilton heeft niet per definitie de #1 status binnen het team. Wanneer er een coureur komt die 'm in de eerste helft van het seizoen weg rijdt dan draaien de rollen gewoon om, ongeacht wat Alonso / Kovalainen ook zegt.
Exit Toyota?quote:The presence of a lot of heavy-hitters from Stuttgart was noted in Abu Dhabi with the whole board of Daimler AG rumoured to have been present, in addition to Manfred Bischoff, the head of the company’s supervisory board. There were also a lot of lawyers. This was not a tea party. Although everyone was wandering around smiling like game show hosts, it is clear that there some serious meetings going on about the future relationship between Mercedes-Benz and McLaren and my sources tell me that the purpose of all of this was to terminate the special relationship as quickly as possible so that Mercedes-Benz can paint the Brawns silver and take a more important role in the team. The word is that they are fed up being junior partners in McLaren. This all makes sense, given that McLaren blocked Mercedes-Benz from advertising Brawn’s success this year – and launched a supercar straight into one of the major Mercedes markets. A supercar with a McLaren-branded engine. Some of my German colleagues have come up with figures being asked for a settlement with McLaren hoping to recover its 40% stake for free, be paid something in the region of $300m and be given free engines for two years. This may sound wildly expensive for Daimler AG but these are the kind of figures that one would expect given the company’s apparent desire to get out of the arrangement.
The financial windfall for McLaren would give the team the money it needs to invest in its own engine programme so that it can continue with its strategy of becoming a totally independent car manufacturer, promoting its products in Formula 1.
I would not expect anyone involved to say anything at all until the deal is done but my German colleagues say that this is now close and that we may be getting an announcement by December 1. They are generally pretty good at sourcing information so watch out for that happening.
quote:There is a worrying feeling in Formula 1 circles that there could be bad news from Toyota when the main board meets to discuss the company’s F1 programme in Japan on November 15. The team management in Europe says that it has had assurances that the operation will continue, but no-one seems very reassured by that. Why? Because the team is sending out all the wrong messages.
For a start, Toyota has no drivers signed for next year, and with Williams jumping ship into the HMS Cosworth there are no engine customers either. Worse still, there seems to be no urgency at all to sign anything and the team seems to be quite willing to see Jarno Trulli and Timo Glock – both decent drivers – going off to other jobs. Admittedly, Trulli and Glock both have flaws: Jarno qualifies brilliantly but rarely races as well, while Glock qualifies badly but races like a tiger. If the two men had their talents combined Toyota would have a mega-star.
The smoke and mirror men are no doubt telling the big wigs in Japan that all is well with the car and that the drivers are no good and that what is really needed now are new stars – like Kamui Kobayashi and Adrian Sutil. Such an idea could get the Japanese execs in Toyota Town in the mood for cheque-signing, but will that really win races? Anyone can create rumours of Kimi Raikkonen or Jenson Button moving to Toyota, but no-one has yet come up with a good reason as to why either man would actually do this.
Kobayashi has done well thus far but it is hard to say with any certainty whether he will be a race winner. And Glock is wandering around the paddock in fairly rude good health so his supposed sniffles and scrunched vertebrae sound like very hollow tales which merely suggest that one cannot trust everything the corporate little wigs in the racing team say. There are a bunch of folk in the F1 paddock who feel that the team will never be a success because the chief goal of some of those involved appears to be to keep their jobs rather than being committed to winning.
In the final analysis, the team has been a money-burning furnace on wheels in recent years and the cynics (of which I am one) sometimes get the impression that the machine lumbers onwards with everyone shovelling money into the fire while trying to figure out how to steer in the right direction…
Back home in Japan, where the frugal folk live and where Toyota is a paragon of careful management and efficiency, they are looking at the numbers and gulping quietly. They need to cut budgets by 40% and yet the team has a vast staff, built up because the money-shovellers have looked in every corner for excuses and created new departments to solve problems that are not the reason for the failures.
This year Toyota has outrun customer Williams in the World Championship but probably did not deserve to do so. Firstly, Williams did not deliver the points that it should have done early in the year (there must be some reason that Williams did not fight very hard to keep Nico Rosberg) and secondly it was, in effect, a one-car team because Toyota suggested (with a cheque) that Kazuki Nakajima was the answer to Team Willy’s problems. Kazuki is a very lovely bloke and he looked like a decent compromise between speed and cash, but alas he ends the year looking like a man with a big future in Japanese GT racing.
The problem for Toyota is that they have created a very expensive factory in a country where laying people off is very tough. Toyota’s investment in the Cologne facility is such that it makes more sense to redeploy people and resources rather than firing them. In order to justify this there would need to be a new goal for the company. A hybrid sports car campaign to win the Le Mans 24 Hours might solve the problem as such publicity would be terrific for the company, which is already the market leader in hybrid technologies and has terrific products. So shifting half the staff and half the equipment on to such a project is an option as they downsize the F1 team to meet the agreed FOTA limits. But is it a good idea to have two high profile motorsport projects at the same time? And that is forgetting also that Toyota has a big old NASCAR programme going on as well.
These are the questions that the board has to consider in mid-November and why people in the team are feeling just a little uncomfortable at the moment… The good news for F1 is that if Toyota does decide to throw the money-shovellers into the furnace, a place will miraculously open up for Sauber and the 14th Entry Crisis will be over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |