abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74171896


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 |
56 | 57 |

Openingsposts van de Grands Prix van het huidige '09 seizoen:

2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir
Grand Prix van Spanje 2009
Formula1 Grand Prix de Monaco 2009
2009 Formula 1 ING Turkish Grand Prix
2009 Formula 1 Santander British Grand Prix
2009 Formula 1 Santander German Grand Prix
2009 Formula 1 ING Hungarian Grand Prix
2009 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe
2009 Formula 1 ING Belgian Grand Prix
2009 Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia
2009 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix
2009 Formula 1 Fuji Television Japanese Grand Prix
2009 Formula 1 Grande Premio Petrobras do Brasil

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport

Onze boyz:
- Christijan Albers
- Robert Doornbos
- Giedo van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Toyota
- Scuderia Toro Rosso
- RedBull Racing
- Williams
- Brawn GP
- Force India

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - publised on 24.03.2009 with immediate application
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site
[PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations
[PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009

Technical Regulations 2009

[PDF] 2009 Technical Regulations - published on: 18.03.2009 with immediate application
[PDF]2010 F1 Technical Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations

Testschema

  • Er staan voorlopig geen testsessies gepland.

    Wie staan er in 2009 aan de start

    Mclaren
    1. Lewis Hamilton - WDC 2008
    2. Heikki Kovalainen

    Ferrari - WCC 2008
    3. Felipe Massa Luca Badoer Giancarlo Fisichella
    4. Kimi Räikkönen

    BMW Sauber
    5. Robert Kubica
    6. Nick Heidfeld

    Renault
    7. Fernando Alonso
    8. Nelson Piquet jr. Romain Grosjean

    Toyota
    9. Jarno Trulli
    10. Timo Glock

    Scuderia Toro Rosso
    11. Sébastien Bourdais Jaime Alguersuari
    12. Sébastien Buemi

    Red Bull Racing
    14. Mark Webber
    15. Sebastian Vettel

    Williams
    16. Nico Rosberg
    17. Kazuki Nakajima

    Force India
    20. Giancarlo Fisichella (verhuisd naar Ferrari) Vitantonio Liuzzi
    21. Adrian Sutil

    Brawn GP
    22. Rubens Barrichello
    23. Jenson Button

    Voor meer info zie het [F1] Silly season 2010 Topic

    De kalender voor 2009 met 17 races
    quote:
    29/3 Australia
    5/4 Malaysia
    19/4 China
    26/4 Bahrain
    10/5 Spain
    24/5 Monaco
    7/6 Turkey
    21/6 Great Britain
    12/7 Germany
    26/7 Hungary
    23/8 Europe (Valencia)
    30/8 Belgium
    13/9 Italy
    27/9 Singapore
    4/10 Japan
    18/10 Brazil

    1/11 Abu Dhabi
    Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009
    Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

  • Artikelen over KERS
    Artikel 1
    Artikel 2
    (in het Duits)

  • Artikel(en) over aerodynamische wijzingen
    Artikel 1

    BBC
    Tv-gids voor BBC One.
    Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.

    *wijzigingen onder voorbehoud

    FOK!sport F1-site

    De OP is hier te vinden

    --------------------------------------------------------------------------
    Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 16 sep 2009 @10:02
    - Algesuari -> Alguersuari
    - Alle racetopics delen 1 toegevoegd na Monaco 2009

    Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 11 okt 2009 20:55
    - Aangepast voor deel 57

    Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 28 okt 2009 22:47
    - Aangepast voor deel 58
  • Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_74171930
    Ik heb gelijk Sally en je weet het
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      woensdag 28 oktober 2009 @ 23:54:19 #3
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_74172095
    Omdat het interessant blijft:
    De salarisstrookjes van de heren over 2009.
    quote:
    Op woensdag 28 oktober 2009 21:37 schreef Sinister-D- het volgende:
    Ik snap de redenen van Red Bull wel om Vettel een hoger loon te geven dan Webber wel, maar wat ik niet snap is dat Webber zelf niet meer lospeutert. Zijn technische inbreng moet toch ook van belang zijn voor het team, en dat moeten hij en de mannen bij Red Bull toch ook weten.
    Ik denk dat Webber prima verdient voor een coureur van zijn kaliber.
    Nick Heidfeld is in mijn ogen een vergelijkbare coureur, die verdient $2,8 bij BMW. Dan doet Webber het helemaal niet zo verkeerd hoor.
    quote:
    Dat Williams Rosberg zoveel geld biedt snap ik dan wel, omwille van z'n talent. Maar dat hij dan weer meer verdient als enkele meervoudige GP-winnaars snap ik dan weer niet. En dat Williams dan toch weer zoveel geeft vind ik dan ook weer tegenstrijdig.
    Vraag en aanbod hè. Rosberg was blijkbaar hot bij de herwaardering van zijn huidige contract en Williams wilde hem behouden. Anders had hij in 2009 misschien in een McLaren of BMW gereden.
    Massa is een coureur (denk dat je op hem duidt) die minder talent wordt toegedicht, Ferrari is kennelijk niet bang om hem snel kwijt te raken voor een monsterbedrag.

    Eén ding is in ieder geval duidelijk: Als Kimi in de formule 1 wil blijven zal hij waarschijnlijk een flinke salaris vermindering moeten slikken.
    Alonso zou trouwens $25 miljoen gaan verdienen bij Ferrari, volgens de geruchten.

    En van Button en Barrichello is bekend dat ze begin dit jaar hebben ingestemd met een fikse salaris verlaging. Button scheen daarvoor ook tot de grootverdieners te behoren.
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 oktober 2009 @ 23:56:21 #4
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_74172182
    tvp
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_74172395
    quote:
    Op woensdag 28 oktober 2009 23:50 schreef vosss het volgende:
    Ik heb gelijk Sally en je weet het
    Nee, dat heb je niet.

    Je zegt dat er in 2008 nachtraces gespoilerd zijn, maar dat zijjn ze niet. Pertinent niet.


    En ik heb niet zo heel veel zin om alles terug te zoeken. Maar we spoileren al jaren niet meer (en dat is dus twee of meer).

    Type maar Uitslag in http://sport.fok.nl/f1/nieuws/search . Dan kun je het zelf zien.
    Niet proberen met meer dan 1 woord te zoeken... Dat gaat fout.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      donderdag 29 oktober 2009 @ 00:52:15 #6
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_74173803
    tvp
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
      donderdag 29 oktober 2009 @ 08:11:50 #7
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_74175702
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 00:01 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Nee, dat heb je niet.

    Je zegt dat er in 2008 nachtraces gespoilerd zijn, maar dat zijjn ze niet. Pertinent niet.


    En ik heb niet zo heel veel zin om alles terug te zoeken. Maar we spoileren al jaren niet meer (en dat is dus twee of meer).

    Type maar Uitslag in http://sport.fok.nl/f1/nieuws/search . Dan kun je het zelf zien.
    Niet proberen met meer dan 1 woord te zoeken... Dat gaat fout.
    Ik kan me van F1 ook geen spoilers herinneren..
    Maar van het WRC is het wel heel vaak zo...
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      donderdag 29 oktober 2009 @ 08:17:29 #8
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74175760
    Ten facts about Abu Dhabi

    By Jonathan Noble Wednesday, October 28th 2009, 09:26 GMT

    This weekend's inaugural Abu Dhabi Grand Prix marks an exciting new chapter for Formula 1 - with a state-of-the-art facility set to raise the benchmark for grand prix venues.

    AUTOSPORT brings you 10 facts about the Abu Dhabi track ahead of its first F1 race.

    • The new Yas Marina circuit features the longest straight on the Formula 1 calendar. It stretches for 1.2 kilometres.

    • The end of that straight is also unique - as it features a run-off area that extends below the West Grandstand. Cars spinning off will therefore carry on underneath the spectators.

    • Abu Dhabi is proud to boast that every single grandstand seat at the track is covered – a first for a Formula 1 circuit.

    • The pitlane exit is the only underground one on the calendar. After leaving the pits, the drivers descend into a tunnel that turns 90 degrees left and runs underneath the track after Turn 1.

    • The Abu Dhabi Grand Prix will be Formula 1's first day-night race. The event starts in twilight at 5pm and will finish at night – although the track will be illuminated by floodlights.

    • The track runs underneath the posh five-star Yas Hotel – which will be lit for much of the Abu Dhabi weekend.

    • More than 14,000 staff worked on creating the new Yas Marina circuit from scratch in February 2007. It took them a total of 35 million man hours to complete the track.

    • Race organisers have gone out of their way to make sure the teams are comfortable – by installing air-conditioned pit buildings for the mechanics

    • There is a nice bit of number symmetry to the Abu Dhabi Grand Prix. It will be 55 laps around a 5.55 kilometre track.

    • The corporate blue branding of the Yas Marina circuit has been chosen because it matches the colour of the local water.

    tvp dus
    pi_74175795
    tvp
    pi_74176855
    quote:
    Coulthard waarschuwt voor crashes in Abu Dhabi
    29 oktober 2009

    David Coulthard denkt dat er in het weekend van de Grand Prix van Abu Dhabi een flink aantal crashes te zien zullen zijn. De Schot is van mening dat coureurs nu zo gewend zijn aan lange uitloopstroken dat ze te gemakkelijk een fout maken.

    In de kwalificatie op Suzuka crashten al veel coureurs en dat had volgens Coulthard alles te maken met het gebrek aan lange uitloopstroken, die er op het Yas Marina-circuit ook niet zullen zijn. "De mannen zullen echt van de jongens gescheiden worden. Veel coureurs zullen zich erover verbazen hoe smal het circuit op sommige punten is. De rijders zijn inmiddels gewend aan circuits met lange uitloopstroken en in Suzuka, waar je dat niet hebt, zag je al veel jonge coureurs in de muur eindigen", vertelde Coulthard aan The Mirror.

    "We hebben het ook wel nodig, zodat de mensen die kijken nog steeds beseffen dat wanneer een coureur een fout maakt, hij een harde klap maakt. Dan blijft het respect voor de coureurs", vervolgde hij. "Coureurs moeten ook een prijs blijven betalen voor hun fouten, zolang ze maar niet gewond raken. Gelukkig heeft Abu Dhabi erg goede veiligheidsmaatregelen."
    dat is wel een positieve ontwikkeling
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_74177844
    quote:
    The end of that straight is also unique - as it features a run-off area that extends below the West Grandstand. Cars spinning off will therefore carry on underneath the spectators.
    Wel uniek in F1, niet uniek in de wereld. Ons "eigen" TT-circuit heeft dezelfde oplossing bij de GT bocht.
    quote:
    • Abu Dhabi is proud to boast that every single grandstand seat at the track is covered – a first for a Formula 1 circuit.
    Dat is zeker handig Er valt ook zeer regelmatig regen, zodat de toeschouwers in elk geval droog blijven (voor de verbeteraars: jaaa, ik weet dat dat met de zon te maken heeft )
    quote:
    • The pitlane exit is the only underground one on the calendar. After leaving the pits, the drivers descend into a tunnel that turns 90 degrees left and runs underneath the track after Turn 1.
    Gaaf
    pi_74178263
    dit weekend de laatste race met brede voorbanden, volgend jaar zien ze er weer zo uit:




    trouwens, wordt de dubbele diffuser nog gebanned voor volgend jaar? Dat ding helpt toch juist het hele effect van de nieuwe aero regels om zeep?
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_74178569
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 10:20 schreef bodylotion het volgende:
    dit weekend de laatste race met brede voorbanden, volgend jaar zien ze er weer zo uit:

    [ afbeelding ]


    trouwens, wordt de dubbele diffuser nog gebanned voor volgend jaar? Dat ding helpt toch juist het hele effect van de nieuwe aero regels om zeep?
    Yeah, back to 9596!
    Als de dubbele diffusor wordt gebanned zie ik teams zoals RB en Brawn er weer bij volgend jaar, met een snelle auto door een andere maas in de wet...
    pi_74179281
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 10:20 schreef bodylotion het volgende:
    dit weekend de laatste race met brede voorbanden, volgend jaar zien ze er weer zo uit:

    [ afbeelding ]


    trouwens, wordt de dubbele diffuser nog gebanned voor volgend jaar? Dat ding helpt toch juist het hele effect van de nieuwe aero regels om zeep?
    Nee, de dubbele diffusers worden, voor zover ik weet, niet gebanned.

    En wat betreft die aero regels, ze zouden juist moeten zorgen voor minder aerodynamische grip, en niet (alleen) dat de luchtstroom achter de auto minder wordt verstoord. Dus eigenlijk kleinere voorvleugels en grotere diffusors, omdat dan de aerodynamische grip wordt verkleind en de mechanische grip (door het grondeffect wat door de diffuser wordt veroorzaakt) wordt vergroot.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      donderdag 29 oktober 2009 @ 11:47:41 #15
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_74181064
    Het laatste weekend van Rosberg bij Williams: http://f1.gpupdate.net/nl(...)ertrek-bij-williams/
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_74182084
    Toyota met oud materiaal

    Please, make yourself uncomfortable.
      donderdag 29 oktober 2009 @ 15:06:03 #17
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_74188548
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 10:33 schreef LeXX het volgende:

    [..]

    Yeah, back to 95 96 97!
    pi_74188852
    Kleinere voorbandjes ziet er beter uit. Nu nog die voorvleugel een klein beetje inkorten en de achtervleugel iets breder en het is allemaal weer mooi.
    “Being second is to be the first of the ones who lose.”
      donderdag 29 oktober 2009 @ 15:17:19 #19
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_74188969
    die pitlane in Abu Dabi hoe moet ik me dat in godsnaam voorstellen, heb al zitten zoeken op youtube naar een filmpje maar niets kunnen vinden wat het iets duidelijker maakt
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
      donderdag 29 oktober 2009 @ 15:31:39 #20
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_74189560
    Op de site van het circuit kun je een virtueel rondje maken dacht ik. Kun je daarmee niet door de pits?
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_74189860
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 15:17 schreef Klonk het volgende:
    die pitlane in Abu Dabi hoe moet ik me dat in godsnaam voorstellen, heb al zitten zoeken op youtube naar een filmpje maar niets kunnen vinden wat het iets duidelijker maakt
    Vanaf 1.08 zie je on-board beelden van de pit-exit
    pi_74190171
    quote:
    German media are reporting that Timo Glock has signed for Renault to drive alongside Robert Kubica
    Bron

    Oh, overigens:
    quote:
    Trulli has produced pictures of their crash to show he was alongside the Force India driver. Kimi and Fernando are laughing a lot
    Bron

    Trulli.
    pi_74190452
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 15:14 schreef Waffle het volgende:
    Kleinere voorbandjes ziet er beter uit. Nu nog die voorvleugel een klein beetje inkorten
    quote:
    zal voor 2010 ook wel zo zijn
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_74190582
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 15:17 schreef Klonk het volgende:
    die pitlane in Abu Dabi hoe moet ik me dat in godsnaam voorstellen, heb al zitten zoeken op youtube naar een filmpje maar niets kunnen vinden wat het iets duidelijker maakt
    Al eerder geplaatst, hier is het goed te zien:
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 10:25 schreef sasquatsch het volgende:
    Eerste beelden van een F1 (tweezitter) op het Yas Marina circuit in Abu Dhabi.

    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      donderdag 29 oktober 2009 @ 16:15:09 #25
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_74191150
    Toch aardig wat volk zie ik zo op de foto's

    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_74191904
    quote:
    Q. (Ian Parkes – The Press Association) Question to Jarno and Adrian: I'm just wondering if you two guys have settled your differences after your exchange of words following your first lap accident in Brazil?

    Jarno Trulli: I think we're going to discuss it probably tomorrow in the drivers' briefing and in the GPDA briefing. Obviously it was very disappointing to end the race like that, especially on the first lap. Obviously I think I had every reason to be extremely furious. I've got all the evidence to show that I was there, I was next to him, so I think tomorrow we are going to discuss it.

    Adrian Sutil: I think there's nothing to discuss. It was a quite obvious incident. In the end it was very disappointing for myself, even more, I think, because I was the one who was just driving and he lost control of his car and crashed in my back, so it was not my problem, it was his problem. I don't know why he's freaking out like that, to be honest.

    JT: (Laughing) If you want, I can show you some pictures. I don't know if you're blind but they clearly show you that my front wing is next to your front wing, so...

    AS: Yeah, but you're trying to overtake me on the outside on the kerbing. There was not a problem...

    JT: So you mean… you didn't move there…

    AS: No, you were just not going off the power. The same happened in Barcelona where you lost control again and crashed again into a Force India car. You just have to sometimes also…

    JT: I just lost…

    AS: ...expect the limits of the car. If there's no way to go, you have to back off, that's how racing is, and I don't know how long you want to learn it.

    JT: In Barcelona I spun and he hit me because he tapped the kerb, he completely cut the circuit and he didn't slow down, so basically… Anyway, I think it's better…

    Fernando Alonso: (to Kimi Raikkonen) Shall we go?

    AS: No, no. Watch the race in Barcelona. I didn't hit you, you hit me. I don't know what's the problem, but maybe your eyes are a problem.

    JT: I don't have any feeling about him.

    AS: I don't understand, really, sorry.

    Q. (Alan Baldwin – Reuters) I was actually going to ask a similar question, but maybe the two of you can agree on what you said after the incident in Brazil, because obviously Jarno was seen to be gesticulating and saying quite a few things. Could you just tell us what was said at the time?

    JT: I was furious because I said 'didn't you see me?' I mean, I was next to him and he kept pushing me going outside until I was obviously on the kerbs. I couldn't believe…

    AS: …the kerbs, not a problem to be on the kerb, I think. Where's the problem?

    JT: Ok, no problem, it's OK. As long as we know the rules.

    AS: I know the rules.

    JT: Fantastic.
    autosport.com

    Please, make yourself uncomfortable.
      donderdag 29 oktober 2009 @ 16:40:44 #27
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_74192360
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 15:59 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Al eerder geplaatst, hier is het goed te zien:
    [..]


    dank je wel, futurisch baantje wel
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
      donderdag 29 oktober 2009 @ 17:26:45 #28
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_74194229
    Die Trulli
    The line is a dot to you!
      donderdag 29 oktober 2009 @ 17:35:12 #29
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_74194471
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 16:31 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    autosport.com




    and lol @ Fernando's vraag aan Kimi
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
    pi_74194582
    wat een huillie is trulli zeg
    blablablablablablablablablablablablablabla
      donderdag 29 oktober 2009 @ 17:44:36 #31
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_74194750
    quote:
    Op woensdag 28 oktober 2009 23:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    Omdat het interessant blijft:
    De salarisstrookjes van de heren over 2009.

    Ik denk dat Webber prima verdient voor een coureur van zijn kaliber.
    Nick Heidfeld is in mijn ogen een vergelijkbare coureur, die verdient $2,8 bij BMW. Dan doet Webber het helemaal niet zo verkeerd hoor.
    Als je hem zo vergelijkt met Heidfeld kan ik inderdaad niets anders zeggen dat je gelijk hebt wat dat betreft. Maar dan verdienen beide BMW coureurs m.i. weer minder in vergelijking met de rest. Maar daar komt dan weer het stukje vraag-en-aanbod weer.
    quote:
    Vraag en aanbod hè. Rosberg was blijkbaar hot bij de herwaardering van zijn huidige contract en Williams wilde hem behouden. Anders had hij in 2009 misschien in een McLaren of BMW gereden.
    Massa is een coureur (denk dat je op hem duidt) die minder talent wordt toegedicht, Ferrari is kennelijk niet bang om hem snel kwijt te raken voor een monsterbedrag.
    Doelde idd Massa ja. Dan kan hem misschien minder talent toegedicht worden, maar het zijn toch de resultaten die tellen. En wat dat betreft -en zeker in vergelijking met Raikkonen- zou Massa toch een pak meer mogen verdienen. Of Rosberg minder
    quote:
    Eén ding is in ieder geval duidelijk: Als Kimi in de formule 1 wil blijven zal hij waarschijnlijk een flinke salaris vermindering moeten slikken.
    Alonso zou trouwens $25 miljoen gaan verdienen bij Ferrari, volgens de geruchten.
    Dat was toch voor de eerste 3 jaar in totaal(?)
    quote:
    En van Button en Barrichello is bekend dat ze begin dit jaar hebben ingestemd met een fikse salaris verlaging. Button scheen daarvoor ook tot de grootverdieners te behoren.
    Als ik me niet vergis was dat 2 jaar geleden iets van $10mln. Maar daar ben ik niet meer zeker van.
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
      donderdag 29 oktober 2009 @ 18:00:04 #32
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_74195252
    Button zat tussen de 20 3n 25 mio. Hij heeft nu ca. een kwart van zijn inkomen destijds.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      donderdag 29 oktober 2009 @ 18:05:12 #33
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_74195417
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 17:38 schreef Schunckelstar het volgende:
    wat een huillie is trulli zeg
    Hij begint een beetje als een verzuurde oude man te klinken.
    Trulli in Nascar zou mooie televisie opleveren. Mocht dat nog doorgaan
    pi_74195567
    tvp
      donderdag 29 oktober 2009 @ 18:30:01 #35
    94676 Garisson72
    weten is weten dat je nix weet
    pi_74196195
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 17:38 schreef Schunckelstar het volgende:
    wat een huillie is trulli zeg
    Hij rijdt ook nog maar nèt in F1 natuurlijk. Dan klagen ze altijd nog een beetje.

    Wat vinden jullie er trouwens van dat Donington definitief van de baan is?
    Ik vind het jammer. Silverstone is ook een geweldig circuit, maar ik vind het altijd mooi nieuwe banen te zien (dus handenwring voor dit weekend!) dus ik was er wel benieuwd naar. Daarnaast is het natuurlijk een pracht-circuit, met mooie uitdagende slingers en grote hoogteverschillen.

    [ Bericht 22% gewijzigd door Garisson72 op 29-10-2009 18:36:16 ]
    Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
    pi_74199797
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 18:30 schreef Garisson72 het volgende:

    [..]

    Hij rijdt ook nog maar nèt in F1 natuurlijk. Dan klagen ze altijd nog een beetje.

    Wat vinden jullie er trouwens van dat Donington definitief van de baan is?
    Ik vind het jammer. Silverstone is ook een geweldig circuit, maar ik vind het altijd mooi nieuwe banen te zien (dus handenwring voor dit weekend!) dus ik was er wel benieuwd naar. Daarnaast is het natuurlijk een pracht-circuit, met mooie uitdagende slingers en grote hoogteverschillen.
    Ik vind dat door Silverstone te houden banen als Spa ook wat veiliger zijn. Fuck de nieuwe banen ... geef mij de kalender van 1980 maar.
    Calm down, please!
    pi_74199829
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 20:14 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    Ik vind dat door Silverstone te houden banen als Spa ook wat veiliger zijn. Fuck de nieuwe banen ... geef mij de kalender van 1980 maar.
    mee eens
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_74200141
    Dit is wat er mis is met F1 (onder andere)
    quote:
    Ecclestone says Abu Dhabi circuit best ever

    Formula One boss Bernie Ecclestone has hailed Abu Dhabi's floodlit new circuit as the best he's ever seen.

    The Yas Marina circuit, built at an estimated cost of 1.4 billion dollars, is part of a 55-billion dollar development of the emirate's Yas Island, which also includes a Ferrari World theme park.

    The drivers have been equally impressed, last year's world champion describing the facilities as "mind-blowing" for this weekend's final round of the world championship.
    Ze kijken tegenwoordig meer naar de "facilities" dan naar de baan-layout.
    Ik bedoel ... nog nooit een F1 race op gereden en nu al beter dan bijv. Spa?

    De man is duidelijk ver voorbij z'n houdbaarheidsdatum
    Calm down, please!
      donderdag 29 oktober 2009 @ 20:24:38 #40
    94676 Garisson72
    weten is weten dat je nix weet
    pi_74200291
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 20:14 schreef Googolplexian het volgende:
    Ik vind dat door Silverstone te houden banen als Spa ook wat veiliger zijn.
    Dat snap ik niet. Spa wordt veiliger omdat Silverstone op de kalender blijft?
    quote:
    geef mij de kalender van 1980 maar.
    Da's ook prima, daar zitten ook banen tussen waar nu niet op geracet wordt. Het hoeven voor mij ook geen splinternieuw ontworpen banen te zijn (en al helemaal niet nog meer van die plastische Tilke-brouwsels), maar graag wel 'nieuw' t.o.v. de laatste seizoenen.
    Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
    pi_74200411
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 20:21 schreef Googolplexian het volgende:
    Dit is wat er mis is met F1 (onder andere)
    [..]

    Ze kijken tegenwoordig meer naar de "facilities" dan naar de baan-layout.
    Ik bedoel ... nog nooit een F1 race op gereden en nu al beter dan bijv. Spa?

    De man is duidelijk ver voorbij z'n houdbaarheidsdatum
    niet alleen dat...voor mij is een GP meer dan een aantal rondes f1 over een lap asfalt.
    alles eromheen is wat een GP écht een GP maakt.
    als je alleen al kijkt naar de sfeer en de fans op de traditionele circuits, dat is zoiets geweldigs, alleen daarom al zouden ze naar circuits als spa en silverstone moeten blijven komen (nou zal die sfeer ook wel op donington zijn)
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_74201259
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 20:27 schreef Schunckelstar het volgende:

    [..]

    niet alleen dat...voor mij is een GP meer dan een aantal rondes f1 over een lap asfalt.
    alles eromheen is wat een GP écht een GP maakt.
    als je alleen al kijkt naar de sfeer en de fans op de traditionele circuits, dat is zoiets geweldigs, alleen daarom al zouden ze naar circuits als spa en silverstone moeten blijven komen (nou zal die sfeer ook wel op donington zijn)
    Dat dus.

    Lekker door de modder naar je tentje toe baggeren terwijl je vier vrienden nodig hebt om een bijna leeg kratje bier te verkassen

    of

    Lekker gecontroleerd door een betonnen tunneltje langs alle merchandise afgevoerd worden richting de parkeerplaats waar een zo-snel-mogelijke-oprot-route voor je uitgestippeld is.
    Calm down, please!
    pi_74201307
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 20:47 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    Dat dus.

    Lekker door de modder naar je tentje toe baggeren terwijl je vier vrienden nodig hebt om een bijna leeg kratje bier te verkassen

    of

    Lekker gecontroleerd door een betonnen tunneltje langs alle merchandise afgevoerd worden richting de parkeerplaats waar een zo-snel-mogelijke-oprot-route voor je uitgestippeld is.
    heerlijk
    blablablablablablablablablablablablablabla
      donderdag 29 oktober 2009 @ 21:38:17 #44
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_74203314
    Ik vond onderstaande opmerkingen op Autosport.com over Abu Dhabi en andere moderne formule 1 circuits ook wel de spijker op z'n kop:

    "Joyriding around Tesco carpark comes to mind."

    "Don't be naive. Every other driver tells us in previews how "magnificent" and "fantastic" Valencia or Hungaroring are. [...] I'm afraid it will be like Singapore. Nice backdrop (especially on TV) but no much actual racing."

    "Its a usual Tilke track, a giant car park with white lines determining the layout, boring races, slow corners, no elevation changes, ridicilously wide track, you have seen one - you have seen them all"

    Dat gevoel heb ik afgelopen jaren ook in toenemende mate gekregen. Doe mij maar Spa, Albert Park, Montreal en Silverstone.
    pi_74203851
    Calm down, please!
    pi_74203887
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 21:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    Ik vond onderstaande opmerkingen op Autosport.com over Abu Dhabi en andere moderne formule 1 circuits ook wel de spijker op z'n kop:

    "Joyriding around Tesco carpark comes to mind."

    "Don't be naive. Every other driver tells us in previews how "magnificent" and "fantastic" Valencia or Hungaroring are. [...] I'm afraid it will be like Singapore. Nice backdrop (especially on TV) but no much actual racing."

    "Its a usual Tilke track, a giant car park with white lines determining the layout, boring races, slow corners, no elevation changes, ridicilously wide track, you have seen one - you have seen them all"

    Dat gevoel heb ik afgelopen jaren ook in toenemende mate gekregen. Doe mij maar Spa, Albert Park, Montreal en Silverstone.
    veel treffender kun je het idd niet zeggen.
    het erge is dat iedereen dat vind, behalve die seniele oude gek...het word tijd dat hij eens naar de fans gaat luisteren
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_74204020
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 21:50 schreef Schunckelstar het volgende:

    [..]

    veel treffender kun je het idd niet zeggen.
    het erge is dat iedereen dat vind, behalve die seniele oude gek...het word tijd dat hij eens naar de fans gaat luisteren
    Jammer ... verkiezingen zijn geweest en Bernie houdt een dikke vinger in de pap.

    Zul je zien dat hij nog 110 wordt ook.
    Calm down, please!
    pi_74204072
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 20:14 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    Ik vind dat door Silverstone te houden banen als Spa ook wat veiliger zijn. Fuck de nieuwe banen ... geef mij de kalender van 1980 maar.
    1980 is ook niet alles.

    Ik heb liever Spa dan Zolder, Dijon dan Paul Ricard (al is die weer beter dan Magny Cours), liever Silverstone dan Brands Hatch. Montreal, Long Beach, Watkins Glen en Kyalami zijn dan wel weer leuke circuits, die ik nu mis.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_74204142
    TVP
    's Avonds een man, overdags rustig an
    pi_74204197
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 21:54 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    1980 is ook niet alles.

    Ik heb liever Spa dan Zolder, Dijon dan Paul Ricard (al is die weer beter dan Magny Cours), liever Silverstone dan Brands Hatch. Montreal, Long Beach, Watkins Glen en Kyalami zijn dan wel weer leuke circuits, die ik nu mis.
    doe dan maar de kalender van halverwege jaren 90
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_74204205
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 21:50 schreef Schunckelstar het volgende:

    [..]

    veel treffender kun je het idd niet zeggen.
    het erge is dat iedereen dat vind, behalve die seniele oude gek...het word tijd dat hij eens naar de fans gaat luisteren
    Vind ik toch niet van Abu Dhabi. Minder uitloopstroken, en ook de lay-out lijkt niet verkeerd. Maar we zullen de race moeten zien om te kunnen oordelen.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      donderdag 29 oktober 2009 @ 22:07:55 #52
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_74204669
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 21:57 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Vind ik toch niet van Abu Dhabi. Minder uitloopstroken, en ook de lay-out lijkt niet verkeerd. Maar we zullen de race moeten zien om te kunnen oordelen.
    Ik moet eerlijk zeggen dat het me op het eerste gezicht ook mee leek te vallen. Maar dat dacht (hoopte) ik vorig jaar ook van dat stratencircuit in Valencia.

    En dat bleek me toch een draak van een circuit te zijn, waar we de komende 20 jaar waarschijnlijk nog aan vast zitten.
      donderdag 29 oktober 2009 @ 23:24:01 #53
    131800 Tarado
    capô de fusca
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 oktober 2009 @ 00:47:34 #54
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_74210853
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_74213117
    quote:
    Q and A with Kimi Raikkonen

    Outgoing Ferrari champion Kimi Raikkonen has yet to secure a deal for the upcoming 2010 championship and while it appears as if his future will be in the pinnacle of Motorsports, there is still a chance that the Finn will turn to the Rally Championship instead. Here he speaks to the press about his options, thoughts on the new Abu Dhabi circuit and the new President of the FIA.....

    What are your reactions to seeing the Yas Island Circuit for the first time. The facilities? The circuit?
    I have only seen the paddock area so far. I haven’t been around the circuit yet. It looks all new and you can see a bit that it is last minute but, overall, it is a very big, massive thing and it will be one of the nicest when everything is ready.

    What are your thoughts on leaving Ferrari?

    KR: Well, it is not any different than a few races ago. I don’t have a contract anymore with them. It is the last race and we try to make a good result and we will see what happens in the future.

    Is your focus totally on Formula One or would you like to pursue your rallying career?
    Basically I have a few different options and we will see what is the best one overall and then make my decision.

    Would rallying be a consideration?
    It is definitely one of them, but I mean it is not just Formula One and rallying. There are other things I could do and we will see what happens.

    Just looking back at the second part of the season. You have only scored two points less than the person who has scored the most points. Considering that development has stopped on the car it is a pretty remarkable record, isn’t it?
    Yeah, I think we had a good second half. The car is definitely not the fastest but we found a pretty good way of working with the car and getting the best out of. It has been more normal to drive than for a long time before. Once you get something that you have a good feeling with, then usually you get good results. The bigger teams or the better teams who have been faster this year should have done better; better cars, better results and better points overall in the last part but they haven’t and I think we did pretty well.

    It seems almost unfair that the focus has been on your teammates and how fast they have been going whereas you have been racking up points all the time.
    It makes no difference for me really. I don’t think they have been going very fast and they can talk to them as much as they want. We just try to score points and get good results. That has been our aim and is still our aim in the last race and hopefully we can get a bit more than McLaren.

    Jean Todt is the new President of the FIA. What would you like to see him achieve and accomplish for Formula One?
    I think he is going to do good work. I think he is a good guy for this work and he is very straightforward and not too much politics. But I know from working with him that he is going to be the right guy.

    About the late start: starting in the afternoon, going into the evening. We had a situation in Australia, first race of the year, with a similar kind of timing. Towards the end of the race there were complaints from the drivers about the sun getting in their eyes, complaints about the track cooling down, so the grip wasn’t as good. Do you have concerns here for the same reasons?
    I don’t think there will be any problems. Of course, it might look a little bit different at some point when the sun disappears but the lights, at least in Singapore, were so good that you hardly see the difference between day and night. Here, it will be quite hot anyhow, so it should be OK.

    Kimi, we heard something about you taking a sabbatical next year in 2010. Is that true, it’s an option or not?
    I can if I want. I can do whatever I want, but like I said before, I haven’t made my decision what I want to do yet.

    Do you think that Jenson Button is a good champion for the sport, or just that he had the best car this year?
    Yeah, he had the most points, also at the end of the season but whoever gets the most points deserves it, so he’s definitely the right man for that.

    Kimi, what would like to tell Fernando as he’s joining Ferrari to replace you?
    I don’t think I need to tell him anything; for sure he will find out. He’s been in Formula One a long time and he’s not going to have any issues there. I think he’s probably been there before and met the people already, so there’s not much to say.

    You talk about your options. I just wondered how important it would be if you decided to stay in Formula One, if you found another team, that you could do some rallying as well, like you did with Ferrari or whether that’s something of a stumbling block, wanting to do another form of motor sport as well as doing Formula One?
    It’s definitely going to be Formula One, it’s going to be in the contract that I’m allowed to do it (rallying). It’s not going to hurt you. Any kind of driving is always going to give you some experience, so I don’t see what’s the issue. It’s been working well this year, so as long as it doesn’t disturb what you’re doing in Formula One or whatever you do, I don’t see that there’s any problem.

    Both championships have been settled. Will this race be the last opportunity to show yourselves for next year?

    You always try to do your best – at least, I try and it’s the same story in the last race: we try to get back third place in the championship for the team. I think it’s a bit late if you only try to do your best in the last race to try to prove yourself to some other team, then you shouldn’t be there. It’s the same story as any race this year: we try to do the maximum.
    Calm down, please!
    pi_74218299
    quote:
    Glock now likely to leave Toyota

    Timo Glock has admitted it is now likely he will leave Toyota at the end of this season, with the German's future now set to be either with Renault or the new Manor outfit.

    Although AUTOSPORT understands that Toyota has made him a firm offer for next season, sources suggest that Glock is keener to follow a new path in his career.

    He is close to a deal to partner Robert Kubica at Renault, but it is also believed that he has not totally ruled out an option he has at the soon-to-be Virgin-backed Manor team.

    Speaking in the Abu Dhabi paddock, Glock said he had no doubts that he would be racing in F1 next year - even though he is adamant nothing is signed for 2010 year.

    "100 percent," he said, when asked by AUTOSPORT about how he rated his chances of competing in F1 next year. "We have, let's say, a good conversation with the teams. I am quite positive on that."

    He added: "There are a lot of rumours going on at the moment, and we have a couple of good possibilities. And there could be maybe a surprise in the next one or two weeks, where nobody has been thinking in that direction. We will see... The possibilities are there and we just have to sort it out now."

    Speaking about whether Toyota remained a possibility for him, Glock hesitated before saying: "It could be, but the chance is a bit lower I would say."

    Glock said there were many factors for him to consider – and made it clear he would not rule out the gamble of going with a new team, rather than an established outfit like Renault.

    "Everybody says that the new teams are not interesting, but next year everything is possible," he said. "With the new rules, 150-160kg on board, it will be different. When you see the rule changes this year, and the ups and downs during the season, even a smaller team like Force India had the chance to come up to the top five.

    "Brawn GP won the championship and Red Bull – there is no real constructor at the moment fighting for the championship. Sure, McLaren-Mercedes-Benz is really, really strong again at the moment, but the point is that it is more equal.

    "I think you have to look in every direction because nobody knows what is going on next year. That makes it interesting and you can make the right decision, or you can make the wrong decision.

    "It doesn't matter where you go, you never know what is going on next year. Sure the strong teams like McLaren and Ferrari, they will be on the top and fighting at the top, but you have to be open for everything."
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:49:49 #57
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_74238317
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_74244158
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 21:57 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Vind ik toch niet van Abu Dhabi. Minder uitloopstroken, en ook de lay-out lijkt niet verkeerd. Maar we zullen de race moeten zien om te kunnen oordelen.
    ik hoop dat ik je zondag gelijk moet geven
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_74244823
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 21:49 schreef bodylotion het volgende:
    Senna zou hebben getekend
    ik ben benieuwd, ik was enorm fan van senna, en op de een of andere manier zit ik eigenlijk niet te wachten op een nieuwe senna , heel vreemd, ik weet het.. eigenlijk zou ik het dus juist moeten toejuichen dat de naam weer terugkomt.
    ik hoop dat ie zijn familie eer aan doet...
    blablablablablablablablablablablablablabla
      zaterdag 31 oktober 2009 @ 08:09:44 #60
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_74245749
    quote:
    'Ik geef Trulli wel een tekening van Donald Duck'
    31 oktober 2009

    De strijdbijl tussen Adrian Sutil en Jarno Trulli is nog lang niet begraven. Het duo had al een verbale strijd in de persconferentie op donderdag, waarbij de Italiaan beweerde dat hij fotobewijs had dat Sutil schuldig was aan de crash in Brazilië. De Duitser wil de strijd nu achter zich laten en heeft nog wel wat ideeën voor Trulli.

    "Hopelijk is het nu over", zei Sutil tegen Autosport. "Hij blijft misschien nog wat weken met zijn plaatjes rondlopen en zijn eigen visie vertellen. Misschien teken ik ook nog wel een plaatje voor hem, van Mickey Mouse, Donald Duck of Goofy of zo. Voor mij is het klaar, ik wil er niets meer over horen."
    Toch nog ff Trulli uitlachen
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
      zaterdag 31 oktober 2009 @ 08:50:13 #61
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74245996
    Campos has confirmed its deal with Bruno Senna - saying it is an honour to hand the Brazilian his #F1 chance

    http://twitter.com/NobleF1
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 02:18 schreef Schunckelstar het volgende:

    [..]

    ik ben benieuwd, ik was enorm fan van senna, en op de een of andere manier zit ik eigenlijk niet te wachten op een nieuwe senna , heel vreemd, ik weet het.. eigenlijk zou ik het dus juist moeten toejuichen dat de naam weer terugkomt.
    ik hoop dat ie zijn familie eer aan doet...
    Mijn eerste indruk is dat hij een stuk sympathieker is dan zijn oom maar uiteindelijk gaat het gewoon om snelheid, we zullen zien...

    [ Bericht 11% gewijzigd door Tarado op 31-10-2009 08:56:42 ]
    pi_74246174
    Deel 2 is zelden beter dan deel 1.

    Piquet, Schumacher, Rambo, Die Hard, etc.
    Calm down, please!
      zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:16:11 #63
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_74246740
    Misschien heb ik het gemist, maar is er ooit bekend geworden wat er gebeurde bij de pitstop van Kovaleinen? Was hij te vroeg, of de lollypopman?
    The line is a dot to you!
    pi_74246813
    quote:
    Fisichella: Force India return possible

    Giancarlo Fisichella has not ruled out the possibility of returning to Force India next season, ahead of discussions with his Ferrari team about racing opportunities in 2010.

    Although Fisichella's only confirmed plans for next year are as reserve driver for Ferrari, the Italian openly said that he would be interested in a chance to carry on racing as well.

    Speaking in Abu Dhabi ahead of last grand prix for Ferrari, Fisichella said that he would sit down with his bosses after the season to look at what is on offer for 2010.

    "After this race we will see what the possibilities are," said Fisichella. "We are now just talking about this race.

    "So far, I am not thinking of racing with a new team. But if there is a good possibility to race with a team that has experience from the past then I prefer that. But to start from the beginning, like Force India last year, I think is difficult."

    When asked if there was a chance of him returning to his old Force India team, Fisichella said: "Why not? It is open. It could be Force India. There are a lot of teams without drivers so far."

    Fisichella's move to Ferrari from the Italian Grand Prix has not delivered the results that he or the team had hoped for, and he admitted that he would be far from pleased if he ended the season having not scored a single point for the Maranello outfit.

    "It is a bit frustrating," he said. "I would be disappointed, but I am doing my best. It is not easy to jump from Force India and jump to the Ferrari car, which has completely different handling and completely different behaviour.

    "I have driven for 14 years in F1 how I want and now I need to change, in braking and downshifting, my style of driving. I am doing my best. In the last couple of races, the race pace was good, the problem was the qualifying session. Here in the long runs I had the same pace as Kimi."
    pi_74246844
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 10:21 schreef ElmarO het volgende:

    [..]
    Buitenkansje voor Ferrari om een ervaren coureur buiten het veld te houden.
    Calm down, please!
    pi_74247129
    Een ervaren coureur die nooit echt snel is geweest als je het mij vraagt.
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_74247356
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 10:16 schreef kepler het volgende:
    Misschien heb ik het gemist, maar is er ooit bekend geworden wat er gebeurde bij de pitstop van Kovaleinen? Was hij te vroeg, of de lollypopman?
    Lollypop man ze bord omhoog en Kova rijdt weg..
    Where facts are few, experts are many.
    pi_74247711
    Filmpje van de persconferentie met Trulli en Sutil. Helaas praten ze er in het Italiaans overheen.

      zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:43:20 #69
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_74254893
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 11:12 schreef ElmarO het volgende:
    Filmpje van de persconferentie met Trulli en Sutil. Helaas praten ze er in het Italiaans overheen.


    die kop van Alonso
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_74257362
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 09:16 schreef Googolplexian het volgende:
    Deel 2 is zelden beter dan deel 1.

    Piquet, Schumacher, Rambo, Die Hard, etc.
    Met Hill ging het toch wel goed.
      zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:13:23 #71
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_74258559
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 18:22 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Met Hill ging het toch wel goed.
    en Rosberg doet het ook niet verkeerd
    Please, make yourself uncomfortable.
      zondag 1 november 2009 @ 10:33:48 #72
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_74271162
    Vergeet Terminator 2 niet
    The line is a dot to you!
    pi_74271413
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 18:22 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Met Hill ging het toch wel goed.
    En de zoon van Gilles deed het anders ook niet onaardig
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      zondag 1 november 2009 @ 11:41:58 #74
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_74272277
    Godfather 2
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 1 november 2009 @ 13:21:05 #75
    39237 crew  H_T
    2733
    pi_74274982
    Dat stukje over die helmen in de schemering net bij RTL GP... hebben ze daar geen ervaring mee bij een 24-uurs race zoals Le Mans? Ze doen nu alsof het echt helemaal nieuw is
    Ik ben de kleur MAGENTA
    Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
      zondag 1 november 2009 @ 13:52:27 #76
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_74275914
    Op BBC leggen ze net uit dat ze donkere tear-offs hebben voor in het licht, en die er dus af kunnen trekken als het donkerder wordt
    The line is a dot to you!
    pi_74275988
    Net bekend geworden dat zakenman en autosportliefhebber Tom Wheatcroft overleden is. Hij is de eigenaar van het circuit van Donington.
    Persoonlijk is hij voor mij de man die zijn protege en vriend Roger Williamson zag verbranden op Zandvoort, en daar helemaal kapot van was.
    RIP
    pi_74281790
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 13:55 schreef LeXX het volgende:
    Net bekend geworden dat zakenman en autosportliefhebber Tom Wheatcroft overleden is. Hij is de eigenaar van het circuit van Donington.
    Persoonlijk is hij voor mij de man die zijn protege en vriend Roger Williamson zag verbranden op Zandvoort, en daar helemaal kapot van was.
    RIP
    Inderdaad een treurig bericht

    Op de BBC zei DC dat ook hij veel aan Wheatcroft heeft gehad in zijn racecarriere.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      zondag 1 november 2009 @ 17:13:54 #79
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74282492
    Dit is eigenlijk geen nieuwtje


    Heikki Kovalainen warns of favouritism towards Lewis Hamilton at McLaren
    Heikki Kovalainen has a issued a warning for whoever takes his seat at McLaren next season to get used to being an afterthought to Lewis Hamilton.

    By Telegraph staff and agencies
    Published: 1:21PM GMT 31 Oct 2009
    quote:
    Second thought: Heikki Kovalainen claims he would have had more pole positions this season if Lewis Hamilton had not been shown preferential treatment Photo: REUTERS
    The Finn is expected to depart McLaren after this weekend's inaugural race in Abu Dhabi, and like his predecessor Fernando Alonso, he will leave angry at the preferential treatment shown to co-driver Hamilton.
    "It was always difficult to accept that Lewis was always the first to receive the new parts," Kovalainen was quoted as saying in Finnish newspaper Helsingen Sanomat. "I have never wanted to make a big deal about it, but it would have been nice to just once had the new parts on my car, particularly after we lost the chance of winning the championship."


    Kovalainen has 22 points this season compared to Hamilton's 49, but felt that difference would have been much smaller had the team been more even-handed in its alternate strategies.
    "Every time this season, when Hamilton and I are in the third part of qualifying, I had to do it with more fuel. If you take into account the quantities of fuel, I would have had pole position several times."
    Nick Heidfeld is the latest driver to be linked to McLaren. The German is on the lookout for a drive next season following the withdrawal of BMW from the sport and doubts as to whether the remnant Sauber team will get a place on the grid in 2010.
    "Nick's qualities are well known to us, but still nothing is decided," Mercedes Motorsport president Norbert Haug was quoted as saying in the German media.
    Heidfeld was supported by Mercedes in his pre-F1 career and was previously a McLaren test driver. Mercedes is the engine supplier to McLaren, Brawn GP and Force India and was thought likely to step up its involvement with Brawn next season.
    Kimi Raikkonen, who is leaving Ferrari, and Jenson Button, who is in the midst of contract negotiations with Brawn, have also been linked to McLaren for next season.
    pi_74282724
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 17:13 schreef Tarado het volgende:
    Dit is eigenlijk geen nieuwtje


    Heikki Kovalainen warns of favouritism towards Lewis Hamilton at McLaren
    Heikki Kovalainen has a issued a warning for whoever takes his seat at McLaren next season to get used to being an afterthought to Lewis Hamilton.

    By Telegraph staff and agencies
    Published: 1:21PM GMT 31 Oct 2009
    [..]
    En nu?

    Grosjean warns of favouritism at Renault?
    Fisichella warns of favouritism at Ferrari?
    Calm down, please!
    pi_74283308
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 17:21 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    En nu?

    Grosjean warns of favouritism at Renault?
    Fisichella warns of favouritism at Ferrari?
    Niks, maar het is wel een duidelijk signaal, dat Hamilton wel wordt voorgetrokken, terwijl Mclaren juist altijd zegt dat beide rijders gelijk worden behandelt.
    pi_74285515
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 17:39 schreef Ermanon het volgende:

    [..]

    Niks, maar het is wel een duidelijk signaal, dat Hamilton wel wordt voorgetrokken, terwijl Mclaren juist altijd zegt dat beide rijders gelijk worden behandelt.
    Dus jij gelooft Kovalainen zonder McLaren's repliek gelezen te hebben?
    Calm down, please!
    pi_74298271
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 13:55 schreef LeXX het volgende:
    Persoonlijk is hij voor mij de man die zijn protege en vriend Roger Williamson zag verbranden op Zandvoort, en daar helemaal kapot van was.
    RIP
    Die beelden vergeet ik nooit meer.

    Stel je eens voor dat je David Purley bent en je ziet je vriend daar en je kan niks maar dan ook niks doen om hem te helpen

    En dan zag je een paar jaar terug Michael op Indy gewoon doorrijden toen zn broertje kenkerhard de muur in geklapt was.

    Hey jong, fuck die punten, het WK, de constructeurstitel, fuck de hele shit;

    Ik was meteen gestopt, ookal kan je geen zak doen!

    Kudo's voor Purley en RIP Roger
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_74299437
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 18:55 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    Dus jij gelooft Kovalainen zonder McLaren's repliek gelezen te hebben?
    Nee, maar heb de reactie van Mclaren nog niet gezien dus
      maandag 2 november 2009 @ 00:08:42 #85
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74302347
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 22:59 schreef Ermanon het volgende:

    [..]

    Nee, maar heb de reactie van Mclaren nog niet gezien dus
    Ik denk niet dat McLaren met een reactie gaat komen
    pi_74303110
    quote:
    Nelson Piquet back in business?
    Uitgegeven door Casper Bekking 1 november 2009 21:05 - Print artikel

    Kort nadat het nieuwe Campos Meta F1 Team haar eerste rijder bekendmaakte is ook duidelijk wie de grootste kanshebber voor het tweede zitje is. Het Spaanse team bevestigde zaterdag het grote talent Bruno Senna, en naar alle waarschijnlijkheid wordt Nelson Piquet zijn teamgenoot. Twee historische, grote namen uit de geschiedenis van de sport vormen samen een koppel in 2010. Dat liet Formule 1- baas Bernie Ecclestone in Abu Dhabi doorschemeren.

    "Het zou goed zijn voor de sport, twee goede namen", liet Ecclestone tegenover The Daily Telegraph weten. "Hier zijn ze nu mee bezig." Lange tijd gingen de geruchten dat het team graag met een Spanjaard aan de start wilde verschijnen, en er zijn diverse gesprekken gevoerd met Pedro de la Rosa. Dit is echter op niets uitgelopen. Teambaas Rodriguez de Castro gaf afgelopen weekend dan ook aan niet per definitie het eerste Spaanse team te willen zijn, maar we het eerste Spaans - Zuid-Amerikaanse team.
    quote:
    Fernando Alonso geeft steek onder water: "Slechste auto ooit..."
    Uitgegeven door Casper Bekking 1 november 2009 18:37 - Print artikel

    ABU DHABI - Fernando Alonso heeft zijn carrière bij het Renault F1 Team afgesloten met een kleurloze veertiende positie. De Spanjaard verkast in de winter naar Ferrari, alwaar hij Kimi Raikkonen vervangt. In 2005 en 2006 won Alonso de wereldtitel bij het Franse team en keerde in 2008, na een mislukt avontuur bij McLaren, terug naar zijn oude werkgever. Dit seizoen kende weinig hoogtepunten voor de Spanjaard, maar hij is blij komend jaar voor Ferrari uit te mogen komen en gaf Renault nog een steek onder water.

    "Tijdens de laatste races van het jaar hadden we een van de slechtste auto's van het veld", begon de Spanjaard. "Of zelfs de aller-slechtste, want hier in Abu Dhabi staat Toro Rosso voor ons, net als Force India, Williams en Toyota." Alonso gaf echter wel aan dat zijn beide teamgenoten van dit jaar, Nelson Piquet en Romain Grosjean, nog niet afgeschreven moeten worden: "Ik weet dat mensen denken dat het eenvoudig is mijn teamgenoot te verslaan, maar zij hebben in de GP2 gewonnen en in andere klassen ook kampioenschappen binnengehaald. Ik denk dat Piquet en Grosjean supergoed werk verricht hebben. Ze hadden zeker, als ze in een Toyota hadden gezeten zoals Kobayashi, voor het podium mee kunnen strijden."
    "Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
      maandag 2 november 2009 @ 08:21:19 #87
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74305834
    quote:
    Main news today should be Williams's driver announcement - with Rubens Barrichello and Nico Hulkenberg set to be confirmed.
    12 minutes ago from web

    quote:
    Formula 1 is on the hunt for a new tyre supplier from 2011, after Bridgestone announced it would be pulling out at the end of next year
    http://twitter.com/NobleF1

    Bridgestone to quit F1 after 2010

    By Steven English Monday, November 2nd 2009, 04:29 GMT
    quote:
    Bridgestone will withdraw from Formula 1 at the end of the 2010 season.

    The Japanese tyre manufacturer announced its decision not to renew its F1 contract early on Monday morning.

    Bridgestone Motorsport director Hiroshi Yasukawa said in a statement: "The decision made by the board of directors comes after considerable and lengthy evaluations and has been based on the company's need to redirect its resources towards further intensive development of innovative technologies."

    Bridgestone had been a tyre supplier in Formula 1 since 1997 and had been the sole supplier since the beginning of the 2008 season, following Michelin's departure, winning 156 of the 223 grands prix it entered.

    "Our sincere appreciation is extended to Bernie Ecclestone and Formula One Management, the Formula 1 teams with whom it has been an honour to work alongside and the many F1 fans who have followed our activities over the past 13 years," added Yasukawa.

    Bridgestone will continue in its role as partner and tyre supplier to the GP2 Series and GP2 Asia Series, and will also continue as the sole supplier in MotoGP until at least 2011.


    [ Bericht 54% gewijzigd door Tarado op 02-11-2009 08:46:28 ]
    pi_74306744
    Dat bridgetone vertrekt had ik absuluut niet zien aankomen.
    Michelin zal ook niet toetreden aangezien die alleen willen leveren wanneer er een andere leverancier is die eveneens deelneemt.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      maandag 2 november 2009 @ 09:46:21 #89
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_74307092
    Pirelli? Die wordt nog weleens gelinkt aan een rentree in de sport volgens mij.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_74307348
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 17:39 schreef Ermanon het volgende:

    [..]

    Niks, maar het is wel een duidelijk signaal, dat Hamilton wel wordt voorgetrokken, terwijl Mclaren juist altijd zegt dat beide rijders gelijk worden behandelt.
    Kovalainen zei vorig jaar precies hetzelfde. Maar Hamilton was beide seizoenen de beste. Dat komt niet alleen doordat Kovalainen met meer benzine moet kwalificeren of eerder nieuwere onderdelen krijgt. Op de momenten dat ze met dezelfde onderdelen reden was Hamilton ook de betere.

    Kovalainen probeert hiermee zijn marktwaarde voor andere teams te vergroten door te zeggen dat hij achtergesteld is en het dus niet aan hem ligt dat hij Hamilton niet kon verslaan. Alleen is hij gewoon niet goed genoeg om Hamilton te verslaan.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      maandag 2 november 2009 @ 10:05:52 #91
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74307546
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 09:57 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Kovalainen zei vorig jaar precies hetzelfde. Maar Hamilton was beide seizoenen de beste. Dat komt niet alleen doordat Kovalainen met meer benzine moet kwalificeren of eerder nieuwere onderdelen krijgt. Op de momenten dat ze met dezelfde onderdelen reden was Hamilton ook de betere.

    Kovalainen probeert hiermee zijn marktwaarde voor andere teams te vergroten door te zeggen dat hij achtergesteld is en het dus niet aan hem ligt dat hij Hamilton niet kon verslaan. Alleen is hij gewoon niet goed genoeg om Hamilton te verslaan.
    Ik ben het met je eens, Hamilton is enkele klassen beter, ik denk ook niet dat met een "gelijkere' behandeling Kovolainen Hamilton had kunnen verslaan maar dat neemt niet weg dat Hamilton duidelijk de nr 1 is en degene die gaat komen van hele goede huize moet komen om die hiërarchie om te draaien
    pi_74307833
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 09:46 schreef sanger het volgende:
    Pirelli? Die wordt nog weleens gelinkt aan een rentree in de sport volgens mij.
    Volgens mij wilde Pirelli alleen instappen wanneer de bandenmaat minimaalvan 14" naar 15" ging (17" was de idealte grootte).

    Of ze rijden straks op vredestein banden
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_74308050
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 10:05 schreef Tarado het volgende:

    [..]

    Ik ben het met je eens, Hamilton is enkele klassen beter, ik denk ook niet dat met een "gelijkere' behandeling Kovolainen Hamilton had kunnen verslaan maar dat neemt niet weg dat Hamilton duidelijk de nr 1 is en degene die gaat komen van hele goede huize moet komen om die hiërarchie om te draaien
    Nee ... Hamilton heeft niet per definitie de #1 status binnen het team. Wanneer er een coureur komt die 'm in de eerste helft van het seizoen weg rijdt dan draaien de rollen gewoon om, ongeacht wat Alonso / Kovalainen ook zegt.
    Calm down, please!
      maandag 2 november 2009 @ 10:34:10 #94
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_74308117
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 10:19 schreef ArcticBlizzard het volgende:

    [..]

    Volgens mij wilde Pirelli alleen instappen wanneer de bandenmaat minimaalvan 14" naar 15" ging (17" was de idealte grootte).

    Of ze rijden straks op vredestein banden
    of Hankook
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
      maandag 2 november 2009 @ 10:38:22 #95
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74308234
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 10:30 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    Nee ... Hamilton heeft niet per definitie de #1 status binnen het team. Wanneer er een coureur komt die 'm in de eerste helft van het seizoen weg rijdt dan draaien de rollen gewoon om, ongeacht wat Alonso / Kovalainen ook zegt.
    is dit zoek de verschillen? Het was toch duidelijk dat Hamilton de betere en dus #1 in het team is (tenminste tov Kovolainen), degene die gaat komen moet dus heel goed zijn om dit om te draaien
      maandag 2 november 2009 @ 10:46:03 #96
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_74308484
    Hamilton kan volgend jaar nog wel eens problemen gaan krijgen met z'n agressieve rijstijl.
    Please, make yourself uncomfortable.
      maandag 2 november 2009 @ 12:05:31 #97
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74311246
    Red Bull staying with Renault in 2010
    GMMf1NET -- November 2nd - 10:46am
    Nov.2 (GMM) Red Bull will continue to use Renault engines in 2009, after contemplating switching to Mercedes or Cosworth.
    Mercedes' exclusive F1 partner McLaren vetoed the proposed collaboration with Red Bull, and changing to Cosworth was reportedly deemed too great a risk in terms of the power, reliability and fuel efficiency of the returning supplier's V8 unit.

    Germany's Auto Motor und Sport reports that the decision was made shortly before the 2009 season finale.

    "We have got good foundations," team boss Christian Horner said in Abu Dhabi.

    "We have been well supported by Renault as you don't win races and achieve the kind of results we have had without great support from your engine supplier," he added.
    pi_74311431
    Mercedes wil van McLaren af?
    quote:
    The presence of a lot of heavy-hitters from Stuttgart was noted in Abu Dhabi with the whole board of Daimler AG rumoured to have been present, in addition to Manfred Bischoff, the head of the company’s supervisory board. There were also a lot of lawyers. This was not a tea party. Although everyone was wandering around smiling like game show hosts, it is clear that there some serious meetings going on about the future relationship between Mercedes-Benz and McLaren and my sources tell me that the purpose of all of this was to terminate the special relationship as quickly as possible so that Mercedes-Benz can paint the Brawns silver and take a more important role in the team. The word is that they are fed up being junior partners in McLaren. This all makes sense, given that McLaren blocked Mercedes-Benz from advertising Brawn’s success this year – and launched a supercar straight into one of the major Mercedes markets. A supercar with a McLaren-branded engine. Some of my German colleagues have come up with figures being asked for a settlement with McLaren hoping to recover its 40% stake for free, be paid something in the region of $300m and be given free engines for two years. This may sound wildly expensive for Daimler AG but these are the kind of figures that one would expect given the company’s apparent desire to get out of the arrangement.

    The financial windfall for McLaren would give the team the money it needs to invest in its own engine programme so that it can continue with its strategy of becoming a totally independent car manufacturer, promoting its products in Formula 1.

    I would not expect anyone involved to say anything at all until the deal is done but my German colleagues say that this is now close and that we may be getting an announcement by December 1. They are generally pretty good at sourcing information so watch out for that happening.
    Exit Toyota?
    quote:
    There is a worrying feeling in Formula 1 circles that there could be bad news from Toyota when the main board meets to discuss the company’s F1 programme in Japan on November 15. The team management in Europe says that it has had assurances that the operation will continue, but no-one seems very reassured by that. Why? Because the team is sending out all the wrong messages.

    For a start, Toyota has no drivers signed for next year, and with Williams jumping ship into the HMS Cosworth there are no engine customers either. Worse still, there seems to be no urgency at all to sign anything and the team seems to be quite willing to see Jarno Trulli and Timo Glock – both decent drivers – going off to other jobs. Admittedly, Trulli and Glock both have flaws: Jarno qualifies brilliantly but rarely races as well, while Glock qualifies badly but races like a tiger. If the two men had their talents combined Toyota would have a mega-star.

    The smoke and mirror men are no doubt telling the big wigs in Japan that all is well with the car and that the drivers are no good and that what is really needed now are new stars – like Kamui Kobayashi and Adrian Sutil. Such an idea could get the Japanese execs in Toyota Town in the mood for cheque-signing, but will that really win races? Anyone can create rumours of Kimi Raikkonen or Jenson Button moving to Toyota, but no-one has yet come up with a good reason as to why either man would actually do this.

    Kobayashi has done well thus far but it is hard to say with any certainty whether he will be a race winner. And Glock is wandering around the paddock in fairly rude good health so his supposed sniffles and scrunched vertebrae sound like very hollow tales which merely suggest that one cannot trust everything the corporate little wigs in the racing team say. There are a bunch of folk in the F1 paddock who feel that the team will never be a success because the chief goal of some of those involved appears to be to keep their jobs rather than being committed to winning.

    In the final analysis, the team has been a money-burning furnace on wheels in recent years and the cynics (of which I am one) sometimes get the impression that the machine lumbers onwards with everyone shovelling money into the fire while trying to figure out how to steer in the right direction…

    Back home in Japan, where the frugal folk live and where Toyota is a paragon of careful management and efficiency, they are looking at the numbers and gulping quietly. They need to cut budgets by 40% and yet the team has a vast staff, built up because the money-shovellers have looked in every corner for excuses and created new departments to solve problems that are not the reason for the failures.

    This year Toyota has outrun customer Williams in the World Championship but probably did not deserve to do so. Firstly, Williams did not deliver the points that it should have done early in the year (there must be some reason that Williams did not fight very hard to keep Nico Rosberg) and secondly it was, in effect, a one-car team because Toyota suggested (with a cheque) that Kazuki Nakajima was the answer to Team Willy’s problems. Kazuki is a very lovely bloke and he looked like a decent compromise between speed and cash, but alas he ends the year looking like a man with a big future in Japanese GT racing.

    The problem for Toyota is that they have created a very expensive factory in a country where laying people off is very tough. Toyota’s investment in the Cologne facility is such that it makes more sense to redeploy people and resources rather than firing them. In order to justify this there would need to be a new goal for the company. A hybrid sports car campaign to win the Le Mans 24 Hours might solve the problem as such publicity would be terrific for the company, which is already the market leader in hybrid technologies and has terrific products. So shifting half the staff and half the equipment on to such a project is an option as they downsize the F1 team to meet the agreed FOTA limits. But is it a good idea to have two high profile motorsport projects at the same time? And that is forgetting also that Toyota has a big old NASCAR programme going on as well.

    These are the questions that the board has to consider in mid-November and why people in the team are feeling just a little uncomfortable at the moment… The good news for F1 is that if Toyota does decide to throw the money-shovellers into the furnace, a place will miraculously open up for Sauber and the 14th Entry Crisis will be over.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      maandag 2 november 2009 @ 12:14:13 #99
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_74311502
    Please, make yourself uncomfortable.
      maandag 2 november 2009 @ 12:54:13 #100
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_74312657
    Grappig, ik had Barrichello toch stiekem al afgeschreven
    The line is a dot to you!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')