abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:00:23 #1
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69530700
Het seizoen is eigenlijk pas net begonnen, maar zoals traditie voorschrijft komt het geruchtencircuit al vroeg op gang in de Formule 1.
Silly Season 2009 zal geen gouden vermelding krijgen in de geschiedenisboeken, maar voor 2010 lijkt er een ongekende editie los te gaan barsten.
Denk aan de budgetcap en de Cosworth motor. Dit alles heeft geleid tot interesse van mogelijk nieuw toetredende constructeurs.

Ik heb in totaal 7 serieuze constructeurnamen geteld die afgelopen maanden voorbij zijn gekomen.
Helaas voor hen is er op de grid slechts plaats voor 13 constructeurs, op dit moment zijn er 10 constructeurs actief.

Wanneer we er vanuit gaan dat de 10 bestaande constructeurs zich uiteindelijk toch in zullen schrijven voor 2010 blijven er 3 nieuwe constructeur plaatsen open.
Grootste kanshebbers zijn ProDrive, USGPE en Lola.

Daarnaast staan een aantal huidige coureurs flink onder druk bij de teams, denk aan Kovalainen, Heidfeld en Piquet. Zij zouden er zomaar eens voor kunnen kiezen om in 2010 met een schone lei bij één van de 3 nieuwe teams te starten.
Teams die op hun beurt naarstig op zoek moeten naar ervaren mannen op en rond het circuit.

Hieronder heb ik een lijst opgesteld met de 13 teams, de coureurs die bevestigd zijn en coureurs waar geruchten over gaan (schuingedrukt).

Silly Season 2010

Brawn GP Formula One Team
1.
2.
Jenson Button? - (aflopend contract, Brawn wil hem behouden)
Rubens Barrichello? - (aflopend contract)
Bruno Senna? - (Dit jaar al overwogen om Barrichello te vervangen)

Red Bull Racing
1. Sebastian Vettel - (contract tot en met 2010) (Evt. gelinkt aan McLaren)
2. -
Mark Webber? - (aflopend contract)

Panasonic Toyota Racing
1.
2.
Jarno Trulli? - (aflopend contract)
Timo Glock? - (aflopend contract)

Scuderia Ferrari Marlboro
1. Felipe Massa - (contract tot en met 2010)
2. Kimi Räikkönen - (contract tot en met 2010)
Fernando Alonso? - (Is openlijk aan het flirten met Ferrari, geruchten over Grupo Santander)

Vodafone McLaren Mercedes
1. Lewis Hamilton - (contract tot en met 2012)
2. -
Heikki Kovalainen? - (aflopend contract)
Nico Rosberg? - (geruchten)

Renault F1 Team (ING vertrekt als sponsor)
1. Fernando Alonso - (contract tot en met 2010, gelinkt aan Ferrari)
2. -
Nelson Piquet Jr.? - (aflopend contract)
Romain Grosjean? - (huidig testcoureur)
Lucas Di Grassi?

BMW Sauber F1 Team
1. -
2. -
Robert Kubica? - (aflopend contract)
Nick Heidfeld? - (aflopend contract)
Christian Klien? - (huidig testcoureur)

Scuderia Toro Rosso
1.
2.
Sébastien Buemi? - (aflopend contract)
Sebastien Bourdais? - (aflopend contract)
Takuma Sato? - (recent getest voor STR)
Brendon Hartley? - (huidig testcoureur RBR/STR)

AT&T Williams (RBS vertrekt als sponsor)
1. Nico Rosberg - (contract tot en met 2010, gelinkt aan topteams)
2. -
Kazuki Nakajima? - (aflopend contract)
Nico Hülkenberg? - (huidig testcoureur)

Force India F1 Team
1.
2.
Giancarlo Fisichella? - (aflopend contract)
Adrian Sutil? - (aflopend contract)
Vitantonio Liuzzi? - (huidig testcoureur)


USGPE
1.
2.
Danica Patrick?, Scott Speed?, Marco Andretti?, Kyle Busch?, Graham Rahal?

ProDrive
1.
2.
Anthony Davidson?, Pedro de la Rosa?, Gary Paffett?

Lola Grand Prix
1.
2.
Anthony Davidson?, Adam Carroll?

Dit verbeteren en vullen jullie vast aan.
Laat de stoelendans beginnen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 30-05-2009 17:35:20 ]
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:06:33 #2
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69530910
TVP
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
pi_69531238
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:06 schreef Jezza het volgende:
TVP
pi_69531805
Silly Season 2010

Brawn GP Formula One Team
1. Jenson Button? - (aflopend contract, Brawn wil hem behouden)
2. Senna

Red Bull Racing
1. Sebastian Vettel
2. Mark Webber

Panasonic Toyota Racing
1. Trulli
2. Glock

Scuderia Ferrari Marlboro
1. Felipe Massa
2. Kimi Räikkönen

Vodafone McLaren Mercedes
1. Lewis Hamilton - (contract tot en met 2012)
2. -
Heikki Kovalainen? - (aflopend contract)
Nico Rosberg? - (geruchten)

Renault F1 Team (ING vertrekt als sponsor)
1. Fernando Alonso - (contract tot en met 2010, gelinkt aan Ferrari)
2. -


BMW Sauber F1 Team
1. Kubica
2. Geen flauw idee maar Nick zal verdwijnen, pantano misschien?


Scuderia Toro Rosso
1. Buemi
2. Bourdais zal ook plaats moeten maken.


AT&T Williams (RBS vertrekt als sponsor)
1. Nico Rosberg
2. Nico Hulkenber

Force India F1 Team
1. Liuzzi
2. Indiaase coureur wellicht narain kart....en

USGPE
1. Graham Rahal
2. Scott Speed

Danica Patrick? Marketing technisch erg goed, denk niet dat ze F1 aankan, zelfde niveau als bourdais

ProDrive
1. Paffet/Caroll
2. De la Rosa


Lola Grand Prix
1. Sato (ik gun hem een plekje)
2. R. Grosjean/pantano
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_69547777
Misschien kan Jos Verstappen bij Prodrive zijn rentree maken, als het met Aston Martin in Le Mans goed bevalt
maw, tvp
pi_69551409
Goed topic
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zaterdag 30 mei 2009 @ 15:46:33 #7
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69554123
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 09:50 schreef LeXX het volgende:
Misschien kan Jos Verstappen bij Prodrive zijn rentree maken, als het met Aston Martin in Le Mans goed bevalt
maw, tvp
Ik zie de topics op het verstappen forum al als paddenstoelen uit de grond schieten.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 17:24:18 #8
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_69556056
Dit kan wel eens een topic met veel potentie worden
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_69627423
Ik mis Litespeed en Superfund nog in het rijtje (mogelijke) teams.

TVP

[ Bericht 7% gewijzigd door sasquatsch op 02-06-2009 14:06:17 (Superfund) ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69667536
Mis inderdaad nog een aantal nieuwe teams die zich hebben ingeschreven volgens de media.

Officiele inschrijvingen:
USGP
Prodrive
Lola
Campos Racing
Superfund
Epsilon Euskadi

Mogelijke inschrijvingen:
Litespeed
March
Brabham

Ik hoop echt dat we meer plaats op de grid krijgen voor meer dan 13 teams. Al ben ik wel benieuwd welke van deze teams ook daadwerkelijk kans van slagen hebben.

[ Bericht 22% gewijzigd door Gijsje op 03-06-2009 15:44:24 ]
-
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:53:02 #11
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69672578
De keuze voor drie teams en het weglaten van de anderen was gebaseerd op persberichten van de FIA waarin te lezen valt dat er maar plaats is voor 13 constructeurs. Staat ook in de OP.

USGPE en Prodrive leken me logische keuzes omdat die tot nu toe het meeste in the picture hebben gestaan.
In plaats van Lola zou je inderdaad ook Campos, Epsilon Euskadi (mooie naam!) en nu dan ook Superfund in kunnen vullen.
quote:
Ik hoop echt dat we meer plaats op de grid krijgen voor meer dan 13 teams. Al ben ik wel benieuwd welke van deze teams ook daadwerkelijk kans van slagen hebben.
Een startveld van 30+ lijkt me ook wel wat.
Maar dan wel onder de voorwaarde dat het allemaal serieuze race-teams zijn die mee kunnen komen.
We moeten denk ik niet terug naar +/-13 jaar geleden toen er teams meereden die praktisch langzamer waren dan een F3000 bolide.
Wel volwaardige Formule 1 teams dus.

[ Bericht 22% gewijzigd door Kleffe_Dop op 03-06-2009 17:59:36 ]
pi_69692249
Volgens mij kunnen we beter eerst een silly season houden over welke teams volgend jaar in de F1 komt, voordat we een silly season houden over wie waar gaat rijden.

Even een overzicht van de (mogelijke) teams.

Bestaande teams

Williams

BMW*
Brawn GP*
Ferrari*
Force India*
McLaren*
Red Bull*
Renault*
STR*
Toyota*
*Voorlopige inschrijvingen

Nieuwe teams:

Brabham
Campos Racing
Epsilon Euskadi
Litespeed GP
Lola
March
N Technology
Prodrive
Superfund
US F1

Onbekend:

iSport
Wirth Research

Geruchten:

Andretti Green
Penske
Racing Engineering

Niet:

RML

Dus we hebben in ieder geval al 20 inschrijvingen voor 13 plekken. En als de FIA het hard speelt tegen de 9 FOTA teams, hebben we volgend jaar slechts één bestaand team in de F1 (of twee als Ferrari door zijn contract met de FIA gedwongen wordt om mee te doen)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69693298
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Een startveld van 30+ lijkt me ook wel wat.
Maar dan wel onder de voorwaarde dat het allemaal serieuze race-teams zijn die mee kunnen komen.
We moeten denk ik niet terug naar +/-13 jaar geleden toen er teams meereden die praktisch langzamer waren dan een F3000 bolide.
Wel volwaardige Formule 1 teams dus.
Die 107%-regel, is die nog van toepassing?
pi_69694834
http://f1.gpupdate.net/nl(...)oen-ook-voor-toyota/
quote:
Glock rijdt volgend seizoen ook voor Toyota
04 juni 2009

Timo Glock zal ook in 2010 voor Toyota uitkomen. Dit heeft zijn manager laten weten. De Duitser is momenteel bezig aan zijn tweede seizoen voor het team uit Keulen.

"Het is absoluut zeker dat Timo ook in 2010 met Toyota aan de start zal verschijnen. Daar bestaat geen twijfel over", verklaarde Hans-Bernd Kamps tegenover Sport1.de.

De Duitser kende dit jaar een goed begin van het seizoen met een vierde plaats in Australië en een derde plek in Maleisië. Ook scoorde hij punten in China en Bahrein. In het kampioenschap bezet Glock momenteel de zesde plaats, met twaalf punten.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_69696070
quote:
Moet eerst Toyota volgend jaar aan de start verschijnen en met de uitspraak van Mosley wordt die kans steeds kleiner.
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 10:30 schreef FriescheHengst het volgende:

[..]

Die 107%-regel, is die nog van toepassing?
Nee al sinds 2003 niet meer, maar misschien volgend jaar weer wel. De regel werd afgeschaft doordat er met voldoende brandstof voor stint 1 werd gekwalificeerd, maar omdat er volgend jaar niet meer bijgetankt mag worden is dat niet meer nodig.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:08:56 #16
225875 RowanF1
@RowanTorres
pi_69696561
Chef Grindbak weer in de Formule 1
Feyenoord Rotterdam
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:44:10 #17
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_69697630
Weer een Senna in de F1.
Heb ik in een klap weer een topfavoriet .
-
pi_69702725
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
...maar omdat er volgend jaar niet meer bijgetankt mag worden is dat niet meer nodig.
Tnx. Dan kan de kwalificatie-methode ook op de helling. Of moet iedereen in de 3e sessie met volle tanks een snelle tijd neerzetten?
Sorry voor al die vragen.
pi_69703325
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:02 schreef FriescheHengst het volgende:

[..]

Tnx. Dan kan de kwalificatie-methode ook op de helling. Of moet iedereen in de 3e sessie met volle tanks een snelle tijd neerzetten?
Sorry voor al die vragen.
Iedereen met lege tanks. Wel met 3 sessies. EN het ligt aan het aantal teams volgend jaar hoeveel er in elke sessie afvallen. Maar als er 13 teams zijn, verwacht ik dat het 8 in de eerste en 8 in de tweede sessie zullent zijn (en voor elk team minder 1 per sessie eraf).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69703435
goed om hier ook mee te lezen
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_69708029
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 09:50 schreef LeXX het volgende:
Misschien kan Jos Verstappen bij Prodrive zijn rentree maken, als het met Aston Martin in Le Mans goed bevalt
maw, tvp
Als racecoureur uiteraard niet, maar wellicht een keer testen?
  donderdag 4 juni 2009 @ 20:20:10 #22
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_69713903
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:02 schreef FriescheHengst het volgende:

[..]

Tnx. Dan kan de kwalificatie-methode ook op de helling. Of moet iedereen in de 3e sessie met volle tanks een snelle tijd neerzetten?
Sorry voor al die vragen.
Ik vind die kwali zoals hij nu is wel goed eigenlijk. Je ziet iig een uur lang F1 wagens rijden
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  maandag 8 juni 2009 @ 16:06:23 #23
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69828589
RIJDERS - geruchten
  • Bild: BMW are unsatisfied with Heidfeld and he is likely to be fired at the end of this season. Nico Rosberg would replace him.
  • According to James Allen, McLaren are looking at Glock to replace Kovalainen.
  • GPweek.com: "Glock has emerged as the favourite to replace the underperforming Heikki Kovalainen at McLaren in 2010. With Toyota's continued involvement in F1 under some doubt, Timo Glock could be one of the most attractive free agents of this summer ".

    TEAMS - inschrijvingen
    Een lijst met alle teams die zich (onvoorwaardelijk) in hebben geschreven voor 2010:
  • WilliamsF1
  • Force India F1 Team
  • Campos Meta 1
  • Prodrive
  • Team US F1
  • Lola Grand Prix
  • Team Lotus (Litespeed GP)
  • March Racing Organisation
  • Team Superfund
  • Epsilon Euskadi
  • N.Technology
  • Brabham Grand Prix (Formtech)
  • Aron Grand Prix

    TEAMS - geruchten
  • Several other teams, including several GP2 teams, were also reported to be planning to lodge entries. These included iSport International, Barwa Addax, Super Nova Racing, and DAMS. Other potential teams included Italian constructor Dallara in a possible collaboration with ART Grand Prix, Racing Engineering, and an unnamed team led by designer Nick Wirth.
  • Some media claims that there are only five of the FOTA teams that have signed the "suicide pact", Renault, Toyota, Ferrari, BMW and Mercedes.
  • Virgin has been rumoured to be purchasing the Brawn team for the 2010 season and may race under the name Virgin Racing or Virgin Grand Prix.

    Weet iemand waar Brawn GP precies staat in deze? Hebben ze zich ingeschreven voor 2010? Behoren ze tot de groep fabrieksteams die tegen de budgetcap zijn?

    [ Bericht 4% gewijzigd door Kleffe_Dop op 09-06-2009 19:59:14 ]
  • pi_69829100
    Hoeveel kans maken al die nieuwe teams nu dan? Zou een degradatie/promotie regeling werken in de GP2/ F1?
      maandag 8 juni 2009 @ 16:29:47 #25
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_69829337
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 16:21 schreef kriele het volgende:
    Hoeveel kans maken al die nieuwe teams nu dan? Zou een degradatie/promotie regeling werken in de GP2/ F1?
    Dat is iets waar niemand op dit moment een antwoord op heeft denk ik, het zijn er gewoon te veel en ik vraag me serieus af hoeveel echt het budget al rond hebben.
    Het zou mij namelijk niets verbazen dat een hoop van deze 'teams' zich hebben ingeschreven met de hoop snel nieuwe investeerders en sponsoren aan te trekken.

    Want als ze er volgend seizoen bij willen zijn moeten ze ondertussen al begonnen zijn met de ontwikkeling van een chassis en op z'n minst al in contact staan met een motorleverancier.

    Wat gebeurt er bijvoorbeeld als alle fabrieksteams er volgend jaar niet meer bij zijn. Zullen ze motoren leveren aan de 'nieuwe' teams? Of hebben we volgend jaar bijna de hele grid met Cosworth motoren?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')