Ik zie de topics op het verstappen forum al als paddenstoelen uit de grond schieten.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:50 schreef LeXX het volgende:
Misschien kan Jos Verstappen bij Prodrive zijn rentree maken, als het met Aston Martin in Le Mans goed bevalt
maw, tvp
Een startveld van 30+ lijkt me ook wel wat.quote:Ik hoop echt dat we meer plaats op de grid krijgen voor meer dan 13 teams. Al ben ik wel benieuwd welke van deze teams ook daadwerkelijk kans van slagen hebben.
Die 107%-regel, is die nog van toepassing?quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Een startveld van 30+ lijkt me ook wel wat.![]()
Maar dan wel onder de voorwaarde dat het allemaal serieuze race-teams zijn die mee kunnen komen.
We moeten denk ik niet terug naar +/-13 jaar geleden toen er teams meereden die praktisch langzamer waren dan een F3000 bolide.![]()
Wel volwaardige Formule 1 teams dus.![]()
quote:Glock rijdt volgend seizoen ook voor Toyota
04 juni 2009
Timo Glock zal ook in 2010 voor Toyota uitkomen. Dit heeft zijn manager laten weten. De Duitser is momenteel bezig aan zijn tweede seizoen voor het team uit Keulen.
"Het is absoluut zeker dat Timo ook in 2010 met Toyota aan de start zal verschijnen. Daar bestaat geen twijfel over", verklaarde Hans-Bernd Kamps tegenover Sport1.de.
De Duitser kende dit jaar een goed begin van het seizoen met een vierde plaats in Australië en een derde plek in Maleisië. Ook scoorde hij punten in China en Bahrein. In het kampioenschap bezet Glock momenteel de zesde plaats, met twaalf punten.
Moet eerst Toyota volgend jaar aan de start verschijnen en met de uitspraak van Mosley wordt die kans steeds kleiner.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:17 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)oen-ook-voor-toyota/
[..]
Nee al sinds 2003 niet meer, maar misschien volgend jaar weer wel. De regel werd afgeschaft doordat er met voldoende brandstof voor stint 1 werd gekwalificeerd, maar omdat er volgend jaar niet meer bijgetankt mag worden is dat niet meer nodig.quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:30 schreef FriescheHengst het volgende:
[..]
Die 107%-regel, is die nog van toepassing?
Tnx. Dan kan de kwalificatie-methode ook op de helling. Of moet iedereen in de 3e sessie met volle tanks een snelle tijd neerzetten?quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
...maar omdat er volgend jaar niet meer bijgetankt mag worden is dat niet meer nodig.
Iedereen met lege tanks. Wel met 3 sessies. EN het ligt aan het aantal teams volgend jaar hoeveel er in elke sessie afvallen. Maar als er 13 teams zijn, verwacht ik dat het 8 in de eerste en 8 in de tweede sessie zullent zijn (en voor elk team minder 1 per sessie eraf).quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:02 schreef FriescheHengst het volgende:
[..]
Tnx. Dan kan de kwalificatie-methode ook op de helling. Of moet iedereen in de 3e sessie met volle tanks een snelle tijd neerzetten?
Sorry voor al die vragen.
Als racecoureur uiteraard niet, maar wellicht een keer testen?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:50 schreef LeXX het volgende:
Misschien kan Jos Verstappen bij Prodrive zijn rentree maken, als het met Aston Martin in Le Mans goed bevalt
maw, tvp
Ik vind die kwali zoals hij nu is wel goed eigenlijk. Je ziet iig een uur lang F1 wagens rijdenquote:Op donderdag 4 juni 2009 15:02 schreef FriescheHengst het volgende:
[..]
Tnx. Dan kan de kwalificatie-methode ook op de helling. Of moet iedereen in de 3e sessie met volle tanks een snelle tijd neerzetten?
Sorry voor al die vragen.
Dat is iets waar niemand op dit moment een antwoord op heeft denk ik, het zijn er gewoon te veel en ik vraag me serieus af hoeveel echt het budget al rond hebben.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:21 schreef kriele het volgende:
Hoeveel kans maken al die nieuwe teams nu dan? Zou een degradatie/promotie regeling werken in de GP2/ F1?
Dit is een grap van Pitpass en niet serieus. Juist doordat er zoveel namen uit een grijs verleden opdoken bedachten ze dit.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
..
TEAMS - inschrijvingenAron Grand Prix
..
En die Cosworth was al weer veel beter dan de motor die toen in de McLaren lag. En zelfs met mindere motor wist Senna in 1993 beter te presteren dan Schumacher. Benetton wilde toen echter niet toestaan dat McLaren dezelfde motor kreeg.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Benetton reed in '95 volgens mij rond met een Renault V10, een jaar waarin Schumacher heer en meester was.
Die motor was echt wel substantieel beter dan de Ford Cosworth V8 die er in '94 nog in lag.
In '96 stopte het succes voor Benetton door het vertrek van de combinatie Schumacher/Brawn+team.
Maar goed, terug naar 2010.
Waar dat Manor Grand Prix nou ineens vandaan komt....quote:De internationale autosportbond FIA heeft vrijdag de officiële deelnemerslijst voor het seizoen 2010 gepubliceerd. Alle huidige teams staan hierop, plus drie nieuwe teams: Campos Grand Prix, Manor Grand Prix en Team US F1.
De FIA plaatste nog wel een kanttekening bij de deelnemerslijst. McLaren, Renault, BMW-Sauber, Toyota en Brawn GP moeten voor vrijdag 19 juni hun voorwaardelijke inschrijving omzetten in een onvoorwoordelijke inschrijving. Deze teams gaven te kennen dat ze volgend seizoen alleen mee willen doen als er een nieuw Concorde Verdrag wordt ondertekend en als de FIA afziet van de invoering van een budgetplafond. Ferrari, Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso hoeven dat niet te doen. Zij zijn bevestigd door de FIA, omdat zij een contract met Bernie Ecclestone hebben gesloten die hen verplicht om volgend jaar mee te doen.
Alle deelnemers voor 2010 op een rijtje:
Scuderia Ferrari Marlboro
Scuderia Toro Rosso
Red Bull Racing
AT&T Williams
Force India F1
Campos Grand Prix
Team US F1
Manor Grand Prix
Vodafone McLaren Mercedes
BMW-Sauber F1 Team
Renault F1 Team
Panasonic Toyota Racing
Brawn GP Formula One Team
Ik zie ze toch moeilijk onder dat contract uitkomen, dat door een Franse rechter als rechtsgeldig is bevonden en dat ze zelf ook rechtsgeldig achten om het te gebruiken voor hun veto.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:56 schreef Peterselieman het volgende:
Ferrari weigert deel te nemen
Ferrari weigert deelname in 2010
Team US F1, Prodrive en Lola zijn betere namen voor de F1.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:25 schreef Gijsje het volgende:
Deelnemerslijst is bekend, de oude teams en drie nieuwe teams.
Van F1racing.nl
[..]
Waar dat Manor Grand Prix nou ineens vandaan komt....
Jammer van Prodrive, Lola en Epsilon Euskadi de rest was allemaal niet heel serieus.
Die laatste twee komen er ook nog wel in als ik zo de huidige stand van zaken ziequote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:58 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Team US F1, Prodrive en Lola zijn betere namen voor de F1.
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Manor?
Verplicht een andere naam uitzoeken graag.
edit:
Ah, Manor is dus het team van oa. Nick Wirth. Het ANP heeft het over een Amerikaans team, maar Wikipedia zegt dat het een UK based team is.
quote:Team: Manor Grand Prix Racing
Land: Engeland
Eigenaar: John Alfred Booth
De naam Manor kwam in 1990 voor het eerst voor in de autosport, toen voormalig singleseater-kampioen John Booth besloot een eigen team op te richten. Sindsdien heeft Manor een indrukwekkende staat van dienst opgebouwd met 171 overwinningen en 19 kampioenschappen, zoals onder andere de titel in de Formule Renault en Formule 3 EuroSeries. Manor is in Engeland gevestigd en wel op twee locaties: in Sheffield en in Bicester. Het team is zeer modern, alle bolides worden ontworpen, getest en vervolmaakt in een digitaal domein, ontwikkeld door Wirth Research Limited. WRL is opgericht door Nick Wirth in 2003 en is gespecialiseerd in onderzoek, ontwikkeling en productie in de technologische sector. Ontwerpen van WRL waren eerder onder andere succesvol in de Indy Racing League en met Honda in de American Le Mans Series.
Wirth is bovendien technisch directeur van Manor Grand Prix Racing en begon zijn carrière als aerodynamicaspecialist van het March F1 Team. Van 1993 tot 1995 was hij oprichter en technisch directeur van het Simtek F1 Team, waarna hij als Chief Engineer van 1996 tot 1999 bij Benetton werkte. Evenals Campos heeft Manor een motorendeal met Cosworth
Ik zou niet weten wie eigenlijk.quote:
Ook Rosberg wordt genoemd bij BMW en Barrichello bij Williams als vervanger van Rosberg.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het speelveld ligt nog helemaal open voor volgend jaar.
In het F1 nieuwtjes topic valt te lezen dat Klien volgend jaar het stoeltje over zou kunnen nemen van Heidfeld. Die op zijn beurt weer in gesprek is met andere teams.
edit: hmm Villeneuve en Windsor ontkennen allebei.quote:Jacques Villeneuve tekent bij USF1
De 35-jarige Jacques Villeneuve keert terug in de Formule 1. De Canadese oud-wereldkampioen tekent binnenkort bij USF1 Racing. Dat meldt het Duitse tijdschrift Sport Bild.
Rijdersduo
Villeneuve zal met Alexander Wurz het rijdersduo moeten gaan vormen voor het team dat volgend jaar debuteert in de Formule 1. In oktober zal de eerste auto met een Cosworth V8 klaar zijn.
Debuut
In 1996 debuteert Villeneuve in de Formule 1, nadat hij in de Verenigde Staten de IndyCar-titel heeft veroverd. De Canadees pakt een jaar later rijdend voor Williams de wereldtitel. In 1999 maakt hij de overstap naar BAR, maar kan daar geen potten breken. Vier jaar later keert Villeneuve de Formule 1 de rug toe.
Einde
Echter in 2004 maakt hij zijn comeback bij Renault als vervanger van Jarno Trulli. Hoewel hij in drie races geen enkel punt scoort verdient hij een contract bij Sauber. Als de renstal wordt overgenomen door BMW verhuist Villeneuve mee, maar na de Duitse Grand Prix wordt hij wegens gebrek aan succes definitief vervangen door Robert Kubica.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |