abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40617956


Vorige delen:
F1 nieuwtjes 2006 deel 1
F1 nieuwtjes 2006 deel 2
F1 nieuwtjes 2006 deel 3
F1 nieuwtjes 2006 deel 4
F1 nieuwtjes 2006 deel 5
[F1] F1 nieuwtjes deel 6

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL

Onze boyz:
- Albers
- Doornbos

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA

Teams:
- Renault
- McLaren
- Ferrari
- Toyota
- Williams
- Honda
- RedBull Racing
- BMW Sauber
- Midland
- Scuderia Toro Rosso
- Super Aguri F1

[PDF] 2006 sporting regulations - F1




Race kalender 2006*

23 april San Marino, Imola
07 mei Europa, Nürburgring
14 mei Spanje, Barcelona
28 mei Monaco, Monte Carlo
11 juni Groot-Brittannië, Silverstone
25 juni Canada, Montreal
02 juli Verenigde Staten, Indianapolis
16 juli Frankrijk, Magny-Cours
30 juli Duitsland, Hockenheim
06 augustus Hongarije, Hungaroring
27 augustus Turkije, Istanbul
10 september Italië, Monza
17 september België, Spa-Francorchamps *
01 oktober China, Shanghai
08 oktober Japan, Suzuka
22 oktober Brazilië, Interlagos

[afbeelding] *wijzigingen voorbehouden

Fok!Sport F1manager

[ Bericht 2% gewijzigd door Spooky4u op 09-08-2006 09:37:28 ]
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_40618128
en dan natuurlijk ook wat nieuws:
quote:
Ferrari testte met slicks
[08 augustus - 17:50]


Het Ferrari-team heeft recentelijk een test uitgevoerd met de Bridgestone-slicks uit de GP2-klasse. Dat staat te lezen op de website Grandprix.com.

Naar verluidt zou de Italiaanse renstal de test uitgevoerd hebben om te zien welke prestatiewinst slicks kunnen inhouden. Het extra loopvlak van de banden impliceert volgens insiders een snelheidswinst van ongeveer twee seconden per ronde in vergelijking met het huidige F1-rubber.

De FIA denkt eraan om vanaf 2008 opnieuw slicks in te voeren in een poging om de mechanische grip te verhogen, wat inhaalmanoeuvres zou moeten vergemakkelijken.
bron
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_40619358
ook al vind ik het goed dat slicks terugkomen, ze hebben nu al zoveel gedaan aan de sport. zoveel veranderingen maken de sport gewoon kapot.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 20:55:07 #4
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_40621332
slicks moet gewoon terug komen het heeft toch iets dan die profiel banden.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:02:30 #5
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:29:03 #6
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_40627004
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 21:02 schreef TommyGun het volgende:
tvp
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  woensdag 9 augustus 2006 @ 07:37:41 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_40633302
tvp
pi_40633347
Met dit besluit zou de FIA zichzelf weer lekker hard onderuit halen.
Eerst komen ze aan dat het langzamer moet wegens de veiligheid, dus de slicks verdwenen.
Nu pas komen ze erachter dat er te weinig actie is, en ze gooien de slicks er terug onder.
Hoe zit het dan met de veiliggeid ineens?
Straks ook nog alle electroische hulpmiddelen ervan af, en mijn vriendin kan het echt vergeten dat ik een race wel opneem en later terugkijk.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 9 augustus 2006 @ 08:32:41 #9
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_40633649
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:29 schreef Xebber het volgende:

[..]

FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_40634006
Waarom staat Verstappen eigenlijk nog vermeld in de OP?
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_40634558
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 09:02 schreef fuckbuddy het volgende:
Waarom staat Verstappen eigenlijk nog vermeld in de OP?
waar dan?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_40634655
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 09:37 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

waar dan?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_40635021
Ik had Pastorelli er al wel uitgeknikkerd.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_40640282
quote:
Webber 'relieved' to leave Williams

Mark Webber has admitted to 'relief' that his two-season stint at Williams will soon be over.

The Australian joined the (then) BMW-powered, Grove-based team last year expecting to challenge for the championship, but the squad run by Sir Frank Williams is now one of the most poorly funded in pit lane and struggling for pace.

29-year-old Webber's switch for 2007 to Red Bull was confirmed this week.

"It is a sense of relief," he told reporters on Tuesday, to be leaving Williams. I believe this had to happen."

Some sections of the media incorrectly reported that Webber's fate was sealed only after Williams decided on the last day of July not to pick up an 'option' on his contract. But the racer admitted to journalists that he knew 'before Hockenheim' that he knew about his Red Bull switch.

Webber said: "I am going to a team that is financially in much better shape. The car will be competitive, with a strong engine and backed by a solid budget.''
Bron

En toch zal het me weinig verbazen als Williams het volgend seizoen beter doet dan Red Bull Racing.
pi_40643532
Bij gebrek aan beter nieuws..
quote:
Klien: Midland not an option
09 August 2006
Christian Klien's future in Formula One is uncertain. Mark Webber will replace the Austrian Red Bull Racer next season, and thus his future is uncertain. Klien though doesn't want to stay in F1 at all costs. A team such as Midland is not an option.

Klien told Austrian newspaper Salzburger Nachrichten: "Of course it was a bit disappointment at first but there are still various possibilities. Formula 1 remains my goal but a team such as Midland is not an option for me at the moment."
Ik gok dat we Klien niet meer gaan terugzien in de F1. Bij champcar kan ie misschien nog wat leuks gaan laten zien.. Ook leuk voor Albers trouwens, als je iemand zoiets over je team ziet zeggen
Where facts are few, experts are many.
pi_40683529
Klien zal idd naar Amerika opzouten, hoop dat het per direct is dan kan RD nog paar rondjes draaien (en punten halen)
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:15:17 #17
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_40697344
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 12:51 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Bron

En toch zal het me weinig verbazen als Williams het volgend seizoen beter doet dan Red Bull Racing.
Met de Toyotamotoren kan WIlliams inderdaad wel eens gaan verrassen. Veel slechter als dit jaar kan het sowieso niet worden, als ze niet nog tien punten scoren in de komende races, zit het team qua punten op het grootste dieptepunt sinds 1978.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_40702434
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 00:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Met de Toyotamotoren kan WIlliams inderdaad wel eens gaan verrassen. Veel slechter als dit jaar kan het sowieso niet worden, als ze niet nog tien punten scoren in de komende races, zit het team qua punten op het grootste dieptepunt sinds 1978.
Ik denk dat ze dit jaar alle moeite hebben (gehad) om het vertrek van BMW te verwerken.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:10:40 #19
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_40704385
quote:
Pa Schumacher: "Michael gaat door"

11 augustus 2006

Gaat Michael Schumacher na dit seizoen nog een jaar door met racen of gaat hij straks met pensioen? Deze vraag houdt de paddock al lange tijd in haar greep. De 37-jarige Duitser heeft laten weten rond de Italiaanse Grand Prix in Imola een aankondiging te zullen doen. Rolf Schumacher, de vader van Michael, denkt dat zijn zoon nog even doorgaat.


"Hij (Michael, red.) heeft nog geen beslissing genomen over of hij doorgaat of niet. Ik heb het gevoel dat hij door zal gaan, maar ik kan natuurlijk niet voor Michael spreken. Hij moet dit helemaal zelf beslissen", zei Rolf tegen het Duitse blad Express. "Het belangrijkste is dat hij plezier heeft in zijn werk. Als hij er niet meer van geniet, dan zal hij stoppen. Als hij denkt dat hij sterk genoeg is om met de jonge rijders te kunnen blijven knokken, dan zal hij doorgaan."

Schumacher is bezig aan zijn zestiende seizoen in de Formule 1.
bron: F1Racing
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_40709048
In Imola
Where facts are few, experts are many.
pi_40709116
Moet Monza zijn natuurlijk
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_40709482
tvp
pi_40728032
tvp
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_40788026
quote:
F1: Montoya en Villeneuve "het hele verhaal"
Met Montoya en Villeneuve heeft de Formule 1 twee coureurs verloren die geen blad voor de mond namen en dat binnen iets meer dan een maand tijd. Bij Montoya was het te verwachten na het contract dat hij had getekend bij Ganassi (NASCAR) maar dat van Villeneuve kwam enigszins als een klap. Hier het hele verhaal van deze twee opvallende personen.


Bij Montoya is het verhaal vrij simpel. In de week voor de Grand Prix van Amerika heeft Montoya gesprekken met zijn oude werkgever Ganassi. De zondag na de GP maakt Montoya bekend dat hij een contract heeft getekend bij het team waarvoor hij ook reed in het CART-kampioenschap (tegenwoordig Champcar series). Maar nu gaat hij dus in de NASCAR rijden voor dit team. Op het eerste gezicht is dit geen probleem maar later blijkt dat dit achter de rug van Ron Dennis (teambaas McLaren red.) om is gegaan. Dennis pikte dat niet en zet Montoya voor de rest van het jaar op non-actief. Al bestaat er nog een kans dat hij nog een race mag rijden dit seizoen. Zijn vervanger: Pedro Martinez de la Rosa is de meest voor de handliggende vervanger voor de Colombiaan.

Ook nog waren er geruchten over Juan Pablo Montoya dat hij dit jaar al zou gaan debuteren in de Nascar. Dit werd al snel door Ron Dennis ontkrachtigd. Zijn uitleg: “Hij staat gewoon onder contract bij ons, en wij kunnen, als we dat willen, hem oproepen om races en testen te gaan rijden voor ons. Het is een McLaren rijder en wij hebben commerciële belangen met hem. Ik denk dan ook niet dat Montoya dit jaar al een debuut gaat maken in de NASCAR. Dat zou echt serieuze sponsorproblemen op gaan leveren.”

Bij McLaren is nog niet zeker of De la Rosa het hele seizoen afmaakt want in Hongarije waren er geruchten dat Pedro de la Rosa nog in Turkije zou rijden en dat daarna Hamilton 2 races gaat rijden als voorbereiding voor volgend jaar. Ook zal Gary Paffet zal ook nog 2 races rijden. Wat van deze geruchten waar is zal de tijd ons leren.

Dan is er ook Jacques Villeneuve, de wereldkampioen van ’97 die aan het begin van het seizoen werd gepresenteerd als tweede coureur. Hij mocht blijven omdat het afkopen van zijn contract te duur was volgens BMW. Het team hield in de winter de verwachtingen nog laag maar in het begin van het seizoen liet het team al aardige dingen zien. Beide coureurs vielen met regelmaat in de punten. Op de vrijdag was derde rijder Kubica vrijwel altijd in de top te vinden. Villeneuve liet ook sterke optredens zien.

Zo dacht BMW er blijkbaar niet over want na zijn crash in de Grandprix van Duitsland kwam het team met het bericht dat Kubica het stoeltje zou overnemen van de Canadees. Ook al was de officiële verklaring dat Villeneuve niet volledig was hersteld van de crash. Er was al wat nattigheid te voelen. Na de wedstrijd in Hongarije bevestigde het team de geruchten die al het hele weekend de ronden deden. Het contract van Jacques was, met onmiddellijke ingang, ontbonden. De Pool Robert Kubica, die ook Villeneuve verving in Hongarije mag van het team de rest van het seizoen afmaken. Het team was blijkbaar onder de indruk van de debutant.

Toch geeft Villeneuve niet op, hij heeft naar eigen zeggen zijn zinnen gezet op een stoeltje voor 2007 bij BMW Sauber. Als je naar het verleden kijkt van Villeneuve kijkt zou het niet vreemd zijn als hij in 2007 weer op de grid staat. Hij is immers aan het einde van 2003 door BAR weggestuurd omdat hij een te hoge salaris eis had. Om daarna op de valreep de laatste 3 races van het seizoen 2004 te mogen invallen voor Jarno Trulli die toen net was weggestuurd bij de Franse renstal.

Als het de Canadees niet zou lukken om een stoeltje te krijgen bij een F1 team voor 2007 dan is het meest waarschijnlijke dat hij ook naar de NASCAR gaat. Mochten ze alle twee naar de NASCAR gaan dan zal de tijd ons leren of dit een goed besluit is.
bron
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_40790641
blij dat de heren weg zijn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')