bronquote:Ferrari testte met slicks
[08 augustus - 17:50]
Het Ferrari-team heeft recentelijk een test uitgevoerd met de Bridgestone-slicks uit de GP2-klasse. Dat staat te lezen op de website Grandprix.com.
Naar verluidt zou de Italiaanse renstal de test uitgevoerd hebben om te zien welke prestatiewinst slicks kunnen inhouden. Het extra loopvlak van de banden impliceert volgens insiders een snelheidswinst van ongeveer twee seconden per ronde in vergelijking met het huidige F1-rubber.
De FIA denkt eraan om vanaf 2008 opnieuw slicks in te voeren in een poging om de mechanische grip te verhogen, wat inhaalmanoeuvres zou moeten vergemakkelijken.
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:02 schreef TommyGun het volgende:
tvp
waar dan?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 09:02 schreef fuckbuddy het volgende:
Waarom staat Verstappen eigenlijk nog vermeld in de OP?
Bronquote:Webber 'relieved' to leave Williams
Mark Webber has admitted to 'relief' that his two-season stint at Williams will soon be over.
The Australian joined the (then) BMW-powered, Grove-based team last year expecting to challenge for the championship, but the squad run by Sir Frank Williams is now one of the most poorly funded in pit lane and struggling for pace.
29-year-old Webber's switch for 2007 to Red Bull was confirmed this week.
"It is a sense of relief," he told reporters on Tuesday, to be leaving Williams. I believe this had to happen."
Some sections of the media incorrectly reported that Webber's fate was sealed only after Williams decided on the last day of July not to pick up an 'option' on his contract. But the racer admitted to journalists that he knew 'before Hockenheim' that he knew about his Red Bull switch.
Webber said: "I am going to a team that is financially in much better shape. The car will be competitive, with a strong engine and backed by a solid budget.''
Ik gok dat we Klien niet meer gaan terugzien in de F1. Bij champcar kan ie misschien nog wat leuks gaan laten zien.. Ook leuk voor Albers trouwens, als je iemand zoiets over je team ziet zeggenquote:Klien: Midland not an option
09 August 2006
Christian Klien's future in Formula One is uncertain. Mark Webber will replace the Austrian Red Bull Racer next season, and thus his future is uncertain. Klien though doesn't want to stay in F1 at all costs. A team such as Midland is not an option.
Klien told Austrian newspaper Salzburger Nachrichten: "Of course it was a bit disappointment at first but there are still various possibilities. Formula 1 remains my goal but a team such as Midland is not an option for me at the moment."
Met de Toyotamotoren kan WIlliams inderdaad wel eens gaan verrassen. Veel slechter als dit jaar kan het sowieso niet worden, als ze niet nog tien punten scoren in de komende races, zit het team qua punten op het grootste dieptepunt sinds 1978.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:51 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Bron
En toch zal het me weinig verbazen als Williams het volgend seizoen beter doet dan Red Bull Racing.
Ik denk dat ze dit jaar alle moeite hebben (gehad) om het vertrek van BMW te verwerken.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Met de Toyotamotoren kan WIlliams inderdaad wel eens gaan verrassen. Veel slechter als dit jaar kan het sowieso niet worden, als ze niet nog tien punten scoren in de komende races, zit het team qua punten op het grootste dieptepunt sinds 1978.
bron: F1Racingquote:Pa Schumacher: "Michael gaat door"
11 augustus 2006
Gaat Michael Schumacher na dit seizoen nog een jaar door met racen of gaat hij straks met pensioen? Deze vraag houdt de paddock al lange tijd in haar greep. De 37-jarige Duitser heeft laten weten rond de Italiaanse Grand Prix in Imola een aankondiging te zullen doen. Rolf Schumacher, de vader van Michael, denkt dat zijn zoon nog even doorgaat.
"Hij (Michael, red.) heeft nog geen beslissing genomen over of hij doorgaat of niet. Ik heb het gevoel dat hij door zal gaan, maar ik kan natuurlijk niet voor Michael spreken. Hij moet dit helemaal zelf beslissen", zei Rolf tegen het Duitse blad Express. "Het belangrijkste is dat hij plezier heeft in zijn werk. Als hij er niet meer van geniet, dan zal hij stoppen. Als hij denkt dat hij sterk genoeg is om met de jonge rijders te kunnen blijven knokken, dan zal hij doorgaan."
Schumacher is bezig aan zijn zestiende seizoen in de Formule 1.
bronquote:F1: Montoya en Villeneuve "het hele verhaal"
Met Montoya en Villeneuve heeft de Formule 1 twee coureurs verloren die geen blad voor de mond namen en dat binnen iets meer dan een maand tijd. Bij Montoya was het te verwachten na het contract dat hij had getekend bij Ganassi (NASCAR) maar dat van Villeneuve kwam enigszins als een klap. Hier het hele verhaal van deze twee opvallende personen.
Bij Montoya is het verhaal vrij simpel. In de week voor de Grand Prix van Amerika heeft Montoya gesprekken met zijn oude werkgever Ganassi. De zondag na de GP maakt Montoya bekend dat hij een contract heeft getekend bij het team waarvoor hij ook reed in het CART-kampioenschap (tegenwoordig Champcar series). Maar nu gaat hij dus in de NASCAR rijden voor dit team. Op het eerste gezicht is dit geen probleem maar later blijkt dat dit achter de rug van Ron Dennis (teambaas McLaren red.) om is gegaan. Dennis pikte dat niet en zet Montoya voor de rest van het jaar op non-actief. Al bestaat er nog een kans dat hij nog een race mag rijden dit seizoen. Zijn vervanger: Pedro Martinez de la Rosa is de meest voor de handliggende vervanger voor de Colombiaan.
Ook nog waren er geruchten over Juan Pablo Montoya dat hij dit jaar al zou gaan debuteren in de Nascar. Dit werd al snel door Ron Dennis ontkrachtigd. Zijn uitleg: “Hij staat gewoon onder contract bij ons, en wij kunnen, als we dat willen, hem oproepen om races en testen te gaan rijden voor ons. Het is een McLaren rijder en wij hebben commerciële belangen met hem. Ik denk dan ook niet dat Montoya dit jaar al een debuut gaat maken in de NASCAR. Dat zou echt serieuze sponsorproblemen op gaan leveren.”
Bij McLaren is nog niet zeker of De la Rosa het hele seizoen afmaakt want in Hongarije waren er geruchten dat Pedro de la Rosa nog in Turkije zou rijden en dat daarna Hamilton 2 races gaat rijden als voorbereiding voor volgend jaar. Ook zal Gary Paffet zal ook nog 2 races rijden. Wat van deze geruchten waar is zal de tijd ons leren.
Dan is er ook Jacques Villeneuve, de wereldkampioen van ’97 die aan het begin van het seizoen werd gepresenteerd als tweede coureur. Hij mocht blijven omdat het afkopen van zijn contract te duur was volgens BMW. Het team hield in de winter de verwachtingen nog laag maar in het begin van het seizoen liet het team al aardige dingen zien. Beide coureurs vielen met regelmaat in de punten. Op de vrijdag was derde rijder Kubica vrijwel altijd in de top te vinden. Villeneuve liet ook sterke optredens zien.
Zo dacht BMW er blijkbaar niet over want na zijn crash in de Grandprix van Duitsland kwam het team met het bericht dat Kubica het stoeltje zou overnemen van de Canadees. Ook al was de officiële verklaring dat Villeneuve niet volledig was hersteld van de crash. Er was al wat nattigheid te voelen. Na de wedstrijd in Hongarije bevestigde het team de geruchten die al het hele weekend de ronden deden. Het contract van Jacques was, met onmiddellijke ingang, ontbonden. De Pool Robert Kubica, die ook Villeneuve verving in Hongarije mag van het team de rest van het seizoen afmaken. Het team was blijkbaar onder de indruk van de debutant.
Toch geeft Villeneuve niet op, hij heeft naar eigen zeggen zijn zinnen gezet op een stoeltje voor 2007 bij BMW Sauber. Als je naar het verleden kijkt van Villeneuve kijkt zou het niet vreemd zijn als hij in 2007 weer op de grid staat. Hij is immers aan het einde van 2003 door BAR weggestuurd omdat hij een te hoge salaris eis had. Om daarna op de valreep de laatste 3 races van het seizoen 2004 te mogen invallen voor Jarno Trulli die toen net was weggestuurd bij de Franse renstal.
Als het de Canadees niet zou lukken om een stoeltje te krijgen bij een F1 team voor 2007 dan is het meest waarschijnlijke dat hij ook naar de NASCAR gaat. Mochten ze alle twee naar de NASCAR gaan dan zal de tijd ons leren of dit een goed besluit is.
jij wil dus coureurs die braaf achter elkaar aanrijden en die politiek correct zijn ipv coureurs die geen blad voor de mond nemenquote:Op maandag 14 augustus 2006 10:56 schreef TJDoornbos het volgende:
blij dat de heren weg zijn!
Welke?quote:Op maandag 14 augustus 2006 11:18 schreef Spooky4u het volgende:
Hej WEST... je hebt trouwens een award gewonnen!
IEmand die hier iets meer over weet?quote:Wat gaat er dinsdag met Doornbos gebeuren?
©xpb.cc
De redactie van F1Crew zit met haar handen in het haar. Want wat gaat er morgen gebeuren. Het was Rick Winkelman die maandag middag het persbericht van Red Bull plaatste over een ultrageheim evenement wat dinsdag gaat plaats vinden in Nederland. De aanwezigheid van Robert wordt in ieder geval bevestigd door het managament van Robert Doornbos aldus een moderator van het Doornbos Forum.
Het bericht luidt:
Het gesprek van morgen
Morgenochtend vindt ergens in Nederland een absoluut unieke gebeurtenis plaats waar nog lang over nagepraat zal worden. Formule 1, ongekende snelheid en verrassing vormen de hoofdingrediënten voor het gesprek van morgen.
Het evenement, dat door Red Bull wordt georganiseerd, is van dusdanige opzet dat geheimhouding tot het laatste moment noodzakelijk is. Vandaar ook dat er op dit moment niet meer bekend kan worden gemaakt en er geen pers op locatie aanwezig kan zijn.
Maar verder tast een ieder nog in het duister, en ook wij dus. Het zal een kwestie van afwachten zijn. We houden je op de hoogte zodra we meer weten.
bronquote:Bandenwarmers komend jaar verboden
Bandenwarmers zullen verboden worden na het einde van het seizoen. Althans, dat zijn de plannen van de FIA in de strijd om het langzamer maken van de Formule 1 wagens. Het dwingt bandenleverancier Bridgestone er toe banden te ontwerpen die efficiënter zullen zijn bij lagere temperaturen.
De banden voor 2007 zullen waarschijnlijk ook veiliger worden omdat ze niet zoveel druk zullen verliezen tijdens safety-car situaties.
Op de website van McLaren staat deze week een heel uitleg over de bandenwarmers en het nut er van. We geven jullie er een samenvatting van. Want wat doen bandenwarmers eigenlijk?
Warme banden doen het nou eenmaal beter dan koude banden. Dat is dan ook de reden waarom er in de pitstraat altijd wel banden in bandenwarmers liggen. Ook de reden waarom je auto’s achter een safety-car altijd zo hard heen en weer ziet sturen. Warmte in de banden is van essentieel belang om de wagen goed onder controle te kunnen houden. Om er voor te zorgen dat een coureur er niet meteen de eerste bocht uitvliegt nadat hij nieuwe banden heeft ontvangen in de pitstraat heeft elk team dus verschillende setjes banden klaar liggen in bandenwarmers.
Deze bandenwarmers zijn gemaakt van een isolerend materiaal met daarin spiralen die zorgen voor de warmte. Om deze warmte goed op alle plekken van de band te krijgen is er ook nog een soort van gel aangebracht in de bandenwarmers die de warmte goed geleidt en deze uiteindelijk op 100 graden kunnen brengen. Een ‘koud kunstje’ zul je denken. Maar dat valt tegen als we Marcus Prosser, de technische bandenman van het team van McLaren mogen geloven.
"Normaal gesproken stapelen we de banden op. Doen de bandenwarmers er om heen, leggen ze op een kar, pluggen hen in en klaar is kees. Appeltje eitje zul je denken. Maar als je je bedenkt dat elke band minstens 2 uur op moet warmen voordat deze op de juiste temperatuur zijn en dan ook nog eens van alle bandensoorten een setje warm moet liggen, dan kun je je voorstellen dat het toch wat complexer ligt.”
Een warme band zorgt nu eenmaal met de huidige rubber samenstelling voor meer grip, iets wat je toch wel nodig hebt in deze tak van sport. Daar komt ook nog eens de bandendruk bij die een belangrijke rol speelt. Hoe zachter de banden, hoe lager de wagen boven het circuit hangt en dus hoe groter de kans op beschadigingen zijn. Maar te harde banden zijn ook niet goed. Ze zorgen er voor dat je over het circuit heen stuitert wat geen prettig gevoel is.
Je leest het dus goed. Het verdwijnen van de bandenwarmers zal weer een hoop kopzorgen kosten van de nodige mensen. Of het de sport interessanter maakt zullen we zien op het moment dat deze nieuwe regel ingevoerd gaat worden. We zullen het waarschijnlijk het komende jaar gaan zien.
13-08-2006 om 16:57
Het zal ook wel op http://www.newsnow.net/newsfeed/?name=F1+in+het+Nederlands terecht komen denk ikquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:04 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik weet dat die moderator (vriendin van me) de waarheid spreekt. Stond naast haar toen de fanclub bevestigde dat RD er ook is. Meer weet ik ook niet, Behalve dat we tv en kranten in de gaten moeten houden (dus neem aan Fok! Sport ook)
Ik weet wel van de geruchten dat Doornbos wellicht mee kan met Muermans naar de Champcars.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:04 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik weet dat die moderator (vriendin van me) de waarheid spreekt. Stond naast haar toen de fanclub bevestigde dat RD er ook is. Meer weet ik ook niet, Behalve dat we tv en kranten in de gaten moeten houden (dus neem aan Fok! Sport ook)
Alleen jammer dat het nou niet echt van de meest betrouwbare bron komt...quote:Mogelijk vertrekt ook Red Bull coureur Robert Doornbos naar de Amerikaanse Champcar series. De Rotterdammer is dit jaar derde coureur bij Red Bull maar die functie komt vanwege reglementswijzigingen volgend jaar te vervallen. Red Bull heeft al aangegeven dat Doornbos voorlopig nog niet op een racestoeltje hoeft te rekenen, een teststoeltje zou het hoogst haalbare zijn.
De persoonlijke sponsor van Doornbos, de Muermans Group, is in samenwerking met voormalig Minardi teambaas Paul Stoddart bezig om een nieuw Champcar team op te zetten. Red Bull wil zich graag aan de Champcar series verbinden en heeft interesse in sponsoring van het team. In deze deal wordt dus ook Klien en Doornbos betrokken.
Het management van Doornbos ziet de Champcars echter als B plan en richt zich voorlopig volledig op de Formule 1. De manager van Doornbos zegt in gesprek te zijn met diverse Formule 1 teams over een teststoeltje. Ook de Muermans Group wil Doornbos in de Formule 1 houden maar mocht dit niet lukken dan zal het Nederlandse vastgoedconcern haar protégé onderbrengen bij haar Amerikaanse champcar team.
Muermans en Stoddart willen gebruik maken van de voormalige Minardi faciliteiten die Stoddart nog in bezit heeft. Een auto is in Amerika geen probleem, deze zijn allemaal gelijk en kunnen bij de organisatie worden ingekocht.
bronquote:Monteiro: "Christijan is een solide coureur"
15 augustus 2006
Tiago Monteiro is blij met Christijan Albers als teamgenoot. De Portugees zegt dat Midland dankzij het feit dat beide rijders elkaar kunnen pushen, veel vooruitgang kan boeken.
Monteiro zei: "Vorig jaar wist Narain regelmatig een indrukwekkend tempo neer te zetten, maar hij maakte soms te veel fouten en was helaas niet zo consistent in zijn rijden. Ik weet niet of Christijan over een ronde net zo snel is als Narain, maar Christijan is wel veel consistenter. Hij maakt bijna nooit fouten en rijdt solide. We kunnen elkaar dus enorm pushen en dat is goed voor ons allebei en dat is ook goed voor het team."
"Een van de redenen dat we als team zoveel vooruitgang aan het boeken zijn, is dat er geen enkele sessie is waarin ik mij minder dan 110 procent kan concentreren. En dat geldt ook voor Christijan. Elke keer dat we de baan op gaan, zijn we elkaar aan het pushen."
Bronquote:Wegen Toyota en GPMA scheiden zich
Toyota, één van de vijf rivaliserende fabrikanten, is uit de GPMA gestapt. Volgens de Japanse renstal heeft de GPMA haar doelen bereikt en was het niet noodzakelijk om er nog langer deel van uit te maken.
De GPMA werd in 2001 – toen nog GPWC – opgericht door verschillende Formule 1-fabrikanten, waar toen onder meer ook nog Ferrari en Ford toe behoorden. Zij waren onder meer uit op een groter deel van de opbrengsten van de sport en eerder dit seizoen is inderdaad een intentieverklaring getekend met de FIA om de toenadering tussen beide fronten te onderstrepen. Langzaam maar zeker raakt de GPMA haar (oorspronkelijke) leden kwijt. Renault, BMW, DaimlerChrysler (Mercedes) en Honda zijn nu nog over.
Middels een statement heeft het Japanse team haar terugtrekking wereldkundig gemaakt. ,,Toyota is van mening dat de GPMA zich teveel richt op de operationele details en zich niet zozeer meer bezighoudt met haar toekomstvisie aangaande het technologische aspect van de Formule 1.”
De overige vier leden zouden er ook te vaak een andere mening op nahouden. Voor Toyota is dat reden genoeg om uit de GPMA te stappen, ’omdat wij de activiteiten die de meerderheid van de leden nastreeft niet willen tegenhouden’. Echt als een verrassing komt het besluit niet. De laatste maanden gingen er steeds meer geruchten dat in ieder geval Toyota uit het verbond zou stappen. Over de positie van Renault en Honda wordt nog altijd druk gespeculeerd.
Boze tongen beweren dat Toyota uit de GPMA is gestapt omdat het de huidige discussie tussen de GPMA en de FIA niet productief genoeg vindt en dat de fabrikant daarom liever in harmonie met de FIA aan een gezonde toekomst van de sport wil werken. Toch wordt een terugkeer niet uitgesloten, maar Toyota zal zich alleen weer aan de zijde van de GPMA scharen als de Formule 1 zich in minder rustig vaarwater dan nu bevindt.
Naar buiten toe houdt het team zich, zoals gewoonlijk, op de vlakte. ,,Wij hebben een goed gevoel over de bijdrage die we als GPMA zijnde tot op heden hebben geleverd, maar nu is het voor ons tijd om onze aandacht te verleggen naar de sportieve prestaties”, vertelt teambaas Tsutomu Tomita.
Ofschoon Toyota nog geen nieuwe commerciële overeenkomst (die per 2008 van kracht wordt) heeft ondertekend, zegt de fabrikant dat iedereen er van uit mag gaan dat de Japanners tot eind 2012 actief zullen zijn in de Formule 1. ,,We leveren krachtbronnen aan MF1 Racing en hebben net een driejarige deal gesloten met Williams over de levering van motoren, dat onderstreept onze toewijding. Toyota ziet het haast als een plicht om andere teams van motoren te voorzien, dit zou het basisprincipe voor de overige in de Formule 1 actieve fabrikanten moeten zijn.”
quote:http://www.vkmag.com/magazine/comments/8370/
Mogen we even jullie aandacht, want er gaat vandaag eindelijk weer eens iets leuks en spectaculairs gebeuren in Nederland. Red Bull Formule 1 coureur Robert Doornbos gaat vandaag zijn auto een klein beetje testen door 340 kilometer per uur te gaan racen over de Afsluitdijk. Onze Guerrilla reporter Patman is ter plaatse om mooie picca’s te maken vanuit een helicopter die boven het spectakel zal gaan vliegen, maar hij stuurde nu al deze filmpjes van de voorbereiding door vanaf zijn mobiel. Wordt zeker vervolgd!
Bronquote:Doornbos stuurt F1-wagen over Afsluitdijk
Robert Doornbos heeft vanochtend met een Formule 1-wagen van het Red Bull-team over de Afsluitdijk gereden. Om 11:00 maakte de Rotterdammer zijn eerste run. Vijf minuten later maakte de vrijdagrijder van Red Bull Racing een tweede run. Deze spectaculaire actie werd tot het allerlaatste moment geheim gehouden.
Doornbos zal op zondag 3 september een Formule 1-demonstratie geven op het Circuit Park Zandvoort. Dat weekend doet de DTM het Nederlandse circuit aan voor de zevende race van het seizoen.
Reclame.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:23 schreef Spooky4u het volgende:
Vraag me toch echt het nut of van deze actie...
Doen ze voor zover ik weet niet aan mee.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:25 schreef boneyard het volgende:
media aandacht, reclame, ... komt vermoedelijk vanavond wel op tv. als ze hier toch zijn kunnen ze ook wel even mee doen op de bavaria city racing, of doen ze dat ook?
Waarom maken ze dit niet eerder bekend? Had ik mooi ff kunnen kijkenquote:Doornbos stuurt F1-wagen over Afsluitdijk
15 augustus 2006
Robert Doornbos heeft vanochtend met een Formule 1-wagen van het Red Bull-team over de Afsluitdijk gereden. Om 11:00 maakte de Rotterdammer zijn eerste run. Vijf minuten later maakte de vrijdagrijder van Red Bull Racing een tweede run. Deze spectaculaire actie werd tot het allerlaatste moment geheim gehouden.
Doornbos zal op zondag 3 september een Formule 1-demonstratie geven op het Circuit Park Zandvoort. Dat weekend doet de DTM het Nederlandse circuit aan voor de zevende race van het seizoen.
bron: f1racing.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |