De uitzendrechten zijn inderdaad weer terug bij RTLquote:Formule 1 vanaf 2007 weer bij RTL
RTL Nederland heeft de uitzendrechten van de Formule 1 voor 2007, 2008 en 2009 gekocht. Dit meldt RTL Nieuws. RTL zond de Grand Prix' van de koningsklasse in de autosport al vanaf de jaren negentig uit, maar verloor de rechten in 2003 aan SBS.
Het is nog niet bekend of de bekende Formule 1-commentatoren Olav Mol en Jack Plooij ook over zullen stappen naar RTL. In 2004 gingen ze wel van RTL naar SBS.
Was het niet zo dat Ecclestone, die eigenaar is van de beeldrechten, het verboden heeft om de race te laten onderbreken voor reclame? Volgens mij mag RTL ook geen reclame onderbrekingen gaan uitzenden.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:39 schreef Suikermais het volgende:
Oh nee....weer die reclame tussendoor
Volgens mij klopt dat eerste inderdaad.quote:Op donderdag 20 april 2006 19:14 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Was het niet zo dat Ecclestone, die eigenaar is van de beeldrechten, het verboden heeft om de race te laten onderbreken voor reclame? Volgens mij mag RTL ook geen reclame onderbrekingen gaan uitzenden.
Verder fantastisch nieuws, de uitzendingen waren vroeger bij RTL altijd geweldig, bij SBS heb ik me alleen maar lopen ergeren aan de voor- en nabeschouwingen.
Voor zover ik het weet gaat het toch echt om de Nederlandse reclamewetgeving in dit geval... SBS moet zich daar aan houden en RTL (dat die constructie nog mag.....) dus niet...quote:Op donderdag 20 april 2006 19:14 schreef sportfreak het volgende:
Was het niet zo dat Ecclestone, die eigenaar is van de beeldrechten, het verboden heeft om de race te laten onderbreken voor reclame? Volgens mij mag RTL ook geen reclame onderbrekingen gaan uitzenden.
Verder fantastisch nieuws, de uitzendingen waren vroeger bij RTL altijd geweldig, bij SBS heb ik me alleen maar lopen ergeren aan de voor- en nabeschouwingen.
Kalff was de ideale pitreporter, Plooij heeft dat op zich aardig opgevangen, hoewel het Engels een probleem blijft. Olav moet gewoon mee, ik spreek dan ook vaak van het Olav-effect wat F1 betreft...quote:Op donderdag 20 april 2006 19:46 schreef YellowLedbetter het volgende:
Hehe ruud ter weijdenleeft die droogkloot nog? Zo ja, dan hoop ik niet dat ze hem weer terug halen. Maar olav en jack moeten zeker mee want die allard kalf is een pruts commentator
In Nederland is F1 gewoon Olav Mol..quote:Op donderdag 20 april 2006 19:48 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Kalff was de ideale pitreporter, Plooij heeft dat op zich aardig opgevangen, hoewel het Engels een probleem blijft. Olav moet gewoon mee, ik spreek dan ook vaak van het Olav-effect wat F1 betreft...
quote:Artikel 71i
1. Bij opeenvolgende onderbrekingen door reclameboodschappen of telewinkelboodschappen in één programmaonderdeel voor televisie worden tussenpozen van ten minste twintig minuten in acht genomen.
2. In afwijking van het eerste lid, worden programmaonderdelen voor televisie die bestaan uit het verslag van een evenement uitsluitend onderbroken door reclameboodschappen of telewinkelboodschappen tijdens de in het evenement voorkomende gebruikelijke pauzes of tussen de daarin voorkomende gebruikelijke zelfstandige onderdelen.
Maar dat betekent dus dat er bij RTL ook geen reclame onderbrekingen komen, toch?quote:Op donderdag 20 april 2006 20:17 schreef sportfreak het volgende:
Je hebt 2 wetten. De Nederlandse mediawet die het onderbreken van live sportwedstrijden verbied en de wet van de FIA/Ecclestone dat de formule 1 niet onderbroken mag.
Voor SBS maken die regels van de FIA niet uit omdat ze zoiezo het niet mogen onderbreken. Omdat RTL uitzend onder een Luxemburgse licentie word dat dus wel van belang.
Meer reclames dan nu, met overschakelen naar A'dam alwaar een kutje/lulletje een belspelletje probeert te doen, lijkt me niet mogelijk.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:06 schreef WEST het volgende:
Ik las op RTL teletext dat RTL de rechten voor het seizoen 2007, 2008 en 2009 terug heeft van SBS
aan de ene kant goed aan de andere kant komen de reclames weer.
Idd zou wel eens tijd wordenquote:Op donderdag 20 april 2006 23:00 schreef Denocorp het volgende:
Voorspellingen voor Imola? Het is tijd voor KIMI![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |