abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 april 2006 @ 18:05:09 #1
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37134377

Vorige delen:
F1 nieuwtjes 2006 deel 1
F1 nieuwtjes 2006 deel 2
F1 nieuwtjes 2006 deel 3
F1 nieuwtjes 2006 deel 4

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL

Onze boyz:
- Albers
- Doornbos
- Verstappen
- Pastorelli

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA

Teams:
- Renault
- McLaren
- Ferrari
- Toyota
- Williams
- Honda
- RedBull Racing
- BMW Sauber
- Midland
- Scuderia Toro Rosso
- Super Aguri F1

[PDF] 2006 sporting regulations - F1

[afbeelding]

Race kalender 2006*

23 april San Marino, Imola
07 mei Europa, Nürburgring
14 mei Spanje, Barcelona
28 mei Monaco, Monte Carlo
11 juni Groot-Brittannië, Silverstone
25 juni Canada, Montreal
02 juli Verenigde Staten, Indianapolis
16 juli Frankrijk, Magny-Cours
30 juli Duitsland, Hockenheim
06 augustus Hongarije, Hungaroring
27 augustus Turkije, Istanbul
10 september Italië, Monza
17 september België, Spa-Francorchamps *
01 oktober China, Shanghai
08 oktober Japan, Suzuka
22 oktober Brazilië, Interlagos

*wijzigingen voorbehouden

Fok!Sport F1manager
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 20 april 2006 @ 18:06:00 #2
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37134388
Ik las op RTL teletext dat RTL de rechten voor het seizoen 2007, 2008 en 2009 terug heeft van SBS

aan de ene kant goed aan de andere kant komen de reclames weer.
  donderdag 20 april 2006 @ 18:37:20 #3
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_37135152
quote:
Formule 1 vanaf 2007 weer bij RTL

RTL Nederland heeft de uitzendrechten van de Formule 1 voor 2007, 2008 en 2009 gekocht. Dit meldt RTL Nieuws. RTL zond de Grand Prix' van de koningsklasse in de autosport al vanaf de jaren negentig uit, maar verloor de rechten in 2003 aan SBS.

Het is nog niet bekend of de bekende Formule 1-commentatoren Olav Mol en Jack Plooij ook over zullen stappen naar RTL. In 2004 gingen ze wel van RTL naar SBS.
De uitzendrechten zijn inderdaad weer terug bij RTL
pi_37135213
Oh nee....weer die reclame tussendoor
Fok! is geschiedenis onder dit account.... :)
pi_37135716
Is toevallig al bekend wat Olav en Jack doen? Verhuizen die weer mee terug?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_37135868
tvp
Bla....:P
AutoFans.nl
  Redactie Sport donderdag 20 april 2006 @ 19:14:18 #7
109131 crew  sportfreak
pi_37136175
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:39 schreef Suikermais het volgende:
Oh nee....weer die reclame tussendoor
Was het niet zo dat Ecclestone, die eigenaar is van de beeldrechten, het verboden heeft om de race te laten onderbreken voor reclame? Volgens mij mag RTL ook geen reclame onderbrekingen gaan uitzenden.

Verder fantastisch nieuws, de uitzendingen waren vroeger bij RTL altijd geweldig, bij SBS heb ik me alleen maar lopen ergeren aan de voor- en nabeschouwingen.
pi_37136377
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:14 schreef sportfreak het volgende:

[..]

Was het niet zo dat Ecclestone, die eigenaar is van de beeldrechten, het verboden heeft om de race te laten onderbreken voor reclame? Volgens mij mag RTL ook geen reclame onderbrekingen gaan uitzenden.

Verder fantastisch nieuws, de uitzendingen waren vroeger bij RTL altijd geweldig, bij SBS heb ik me alleen maar lopen ergeren aan de voor- en nabeschouwingen.
Volgens mij klopt dat eerste inderdaad.

En ik heb mij destijds ook wel geergerd aan RTL (vooral aan Ruud ter Weiden) maar bij SBS is het helemaal een drama. Wat dat betreft ben ik blij dat het weer bij RTL terecht komt.

Ik hoop alleen niet dat Allard het commentaar gaat doen, haal Mol maar gewoon weer terug, al maakt 'ie af en toe wat fouten, ik erger mij niet aan hem.
pi_37136399
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:14 schreef sportfreak het volgende:

Voor zover ik het weet gaat het toch echt om de Nederlandse reclamewetgeving in dit geval... SBS moet zich daar aan houden en RTL (dat die constructie nog mag.....) dus niet...
.
pi_37136408
En Jack mag lekker bij SBS blijven.
pi_37136476
Mooi dat RTL de rechten weer heeft.
Hopelijk weer met Allard en Olav volgend jaar.
pi_37137219
Hehe ruud ter weijden leeft die droogkloot nog? Zo ja, dan hoop ik niet dat ze hem weer terug halen. Maar olav en jack moeten zeker mee want die allard kalf is een pruts commentator
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_37137288
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:46 schreef YellowLedbetter het volgende:
Hehe ruud ter weijden leeft die droogkloot nog? Zo ja, dan hoop ik niet dat ze hem weer terug halen. Maar olav en jack moeten zeker mee want die allard kalf is een pruts commentator
Kalff was de ideale pitreporter, Plooij heeft dat op zich aardig opgevangen, hoewel het Engels een probleem blijft. Olav moet gewoon mee, ik spreek dan ook vaak van het Olav-effect wat F1 betreft...
.
pi_37137662
Ben toch wel blij dat RTL de rechten weer terug heeft. Misschien wat minder van de reclames, maar die waren gelukkig toch nooit echt lang. En als ze daarmee kunnen voorkomen dat er zo'n SMS-sukkel komt vind ik het al helemaal niet erg.

En ik hoop inderdaad weer op een goede voor- en nabeschouwing.
pi_37137704
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:48 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Kalff was de ideale pitreporter, Plooij heeft dat op zich aardig opgevangen, hoewel het Engels een probleem blijft. Olav moet gewoon mee, ik spreek dan ook vaak van het Olav-effect wat F1 betreft...
In Nederland is F1 gewoon Olav Mol..
pi_37137867
Het zou wel jammer zijn als er weer reclame tussen komt, dan heb ik liever dat het bij SBS blijft. En de voor- en nabeschouwing boeit mij verder weinig, dus die SMS-sukkel zie ik toch bijna nooit.

Is dit het artikel dat reclame bij een live sportuitzending verbied:
quote:
Artikel 71i

1. Bij opeenvolgende onderbrekingen door reclameboodschappen of telewinkelboodschappen in één programmaonderdeel voor televisie worden tussenpozen van ten minste twintig minuten in acht genomen.

2. In afwijking van het eerste lid, worden programmaonderdelen voor televisie die bestaan uit het verslag van een evenement uitsluitend onderbroken door reclameboodschappen of telewinkelboodschappen tijdens de in het evenement voorkomende gebruikelijke pauzes of tussen de daarin voorkomende gebruikelijke zelfstandige onderdelen.

Verder kan ik niks vinden over het feit dat (live) sportuitzendingen niet onderbroken mogen worden. Ik dacht ook altijd dat het een regel van de FIA was.
pi_37137904
Dat is inderdaad een regel van de FIA dacht ik dat formule1 niet meer onderbroken mocht worden. Dat is niet iets wat sbs 6 heeft ingevoerd want als het had gemogen had sbs6 dat heus wel gedaan als commerciele zender
  Redactie Sport donderdag 20 april 2006 @ 20:17:57 #18
109131 crew  sportfreak
pi_37138230
Je hebt 2 wetten. De Nederlandse mediawet die het onderbreken van live sportwedstrijden verbied en de wet van de FIA/Ecclestone dat de formule 1 niet onderbroken mag.

Voor SBS maken die regels van de FIA niet uit omdat ze zoiezo het niet mogen onderbreken. Omdat RTL uitzend onder een Luxemburgse licentie word dat dus wel van belang.
pi_37139797
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:17 schreef sportfreak het volgende:
Je hebt 2 wetten. De Nederlandse mediawet die het onderbreken van live sportwedstrijden verbied en de wet van de FIA/Ecclestone dat de formule 1 niet onderbroken mag.

Voor SBS maken die regels van de FIA niet uit omdat ze zoiezo het niet mogen onderbreken. Omdat RTL uitzend onder een Luxemburgse licentie word dat dus wel van belang.
Maar dat betekent dus dat er bij RTL ook geen reclame onderbrekingen komen, toch?
pi_37140239
  donderdag 20 april 2006 @ 21:19:20 #21
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_37140687
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:06 schreef WEST het volgende:
Ik las op RTL teletext dat RTL de rechten voor het seizoen 2007, 2008 en 2009 terug heeft van SBS

aan de ene kant goed aan de andere kant komen de reclames weer.
Meer reclames dan nu, met overschakelen naar A'dam alwaar een kutje/lulletje een belspelletje probeert te doen, lijkt me niet mogelijk.

Als Olav maar weer terugverhuist naar RTL vind ik alles best.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_37144099
Ruud ter Weijden!!

Wat heb ik die man gemist.

Hij kon altijd zo boeiend en interessant zijn verhaal doen. En gelukkig wist hij ook zo veel van de sport.
  donderdag 20 april 2006 @ 22:52:02 #23
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_37145162
Ben er eigenlijk niet zo blij mee dat ze weer verhuizen naar RTL. Ik verwacht wel weer reclame op RTL helaas. Net zoals afgelopen jaren want toen was die 'wet' van Bernie er toch ook al? Hopelijk blijven Mol en Jack gewoon. Een voordeel; weg Harold en al die andere bel sletjes Of RTL moet op de SBS6 toer gaan
  donderdag 20 april 2006 @ 23:00:27 #24
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_37145549
Voorspellingen voor Imola? Het is tijd voor KIMI
Bankiertje
pi_37146651
quote:
Op donderdag 20 april 2006 23:00 schreef Denocorp het volgende:
Idd zou wel eens tijd worden
  donderdag 20 april 2006 @ 23:27:24 #26
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37146854
quote:
Op donderdag 20 april 2006 22:52 schreef TommyGun het volgende:
Ben er eigenlijk niet zo blij mee dat ze weer verhuizen naar RTL. Ik verwacht wel weer reclame op RTL helaas. Net zoals afgelopen jaren want toen was die 'wet' van Bernie er toch ook al? Hopelijk blijven Mol en Jack gewoon. Een voordeel; weg Harold en al die andere bel sletjes Of RTL moet op de SBS6 toer gaan
ik ga Wytske wel missen
  donderdag 20 april 2006 @ 23:39:22 #27
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_37147307
quote:
Op donderdag 20 april 2006 23:00 schreef Denocorp het volgende:
[F1]Grande Premio Foster's di San Marino 23 april
pi_37160667
Ah, uitzendingen weer op RTL Misschien dat het voorprogramma beter wordt, maar ik hou toch me hart weer vast. Mol zal wel blijven, maar Jack.. ach, Allard in de pits was op zich ook ok. Zolang ie maar niet de race gaat verslaan, want dat kan ie gewoon niet. En de foutjes van Olav.. ik heb onlangs seizoen 1999 weer helemaal zitten kijken en wat dat betreft is Murray Walker ook niet vlekkeloos, maar de sport is gewoon een stuk levendiger met zulke commentatoren. De beste blijft voor mij nog wel Martin Brundle met zijn onboard camera commentaar En ik hoop zo dat er geen reclames komen..
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 21 april 2006 @ 16:36:10 #29
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_37164469
quote:
Mol en Plooij onzeker over toekomst

21-4 - De uitzendrechten van de Formule 1 gaan per 2007 naar RTL. Maar gaan Olav Mol en Jack Plooij, sinds jaar en dag de commentator en pitreporter bij de Grand Prix’, ook mee naar de nieuwe zender? FORMULE1 RaceReport praatte in Imola even bij met de beide heren.

,,Ik hoorde het ook pas gisteren", zegt Mol over de transfer van de uitzendrechten. Sinds 1991 verzorgt Mol ter plaatse het commentaar bij de Grand Prix’. Of hij er volgend jaar ook bij is weet hij nog niet. ,,Ik heb nog geen contact gehad met RTL en heb dus geen idee wat hun plannen zijn. Maar bij SBS weten ze dat ik getrouwd ben met de Formule 1. Toen de rechten drie jaar geleden van RTL naar SBS gingen ben ik tenslotte ook van zender gewisseld."

En dus ligt een nieuwe transfer voor de hand. ,,Nogmaals, ik weet niet wat RTL wil, maar ik ben beschikbaar. Formule 1 is Formule 1, ongeacht op welke zender het te zien is. Als de EO de rechten had gekocht dan was ik ook bereid geweest naar die zender te verhuizen."

Voor Jack Plooij liggen de zaken niet veel anders. Anders dan Mol heeft Plooij ook nog werkzaamheden naast de autosport: de pitreporter is tussen de Grand Prix’ door aan het werk in zijn eigen tandartspraktijk. Maar Plooij heeft weinig behoefte om fulltime de tandartsboor ter hand te nemen. ,,Het liefst zou ik Formule 1 en mijn tandartspraktijk blijven combineren zoals ik dat nu al een paar jaar doe. Maar bij welke zender maakt mij niet zoveel uit hoor."

http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=9108
quote:
Geen terugkeer van Stoddart

21-4 - De FIA heeft een stokje gestoken voor de terugkeer van Paul Stoddart. De Australiër had zich weer ingeschreven voor de Formule 1, met een nieuw team. Per 2008 wilde hij opnieuw van de partij zijn. Het is hem niet gegund. Stoddart: ,,Toen de fabrikanten zich inschreven wist ik hoe laat het was.”

Inmiddels heeft de FIA de teams die geen deel uitmaken van het startveld voor 2008 op de hoogte gesteld. Zo ook Stoddart. ,,Ik heb een brief ontvangen. Eentje in de zin van ’nu niet, maar we houden contact’”, vertelt hij tegenover Reuters. Naar verluidt is Prodrive de enige gelukkige. Want de FIA heeft besloten het maximum van twaalf teams aan te houden. En de elf huidige renstallen zouden zeker zijn van deelname.

,,Toen ik me inschreef waren er nog maar zes andere aanmeldingen. Ik zag de bui al hangen toen de GPMA-teams hun inschrijving kenbaar maakten”, was Stoddarts vooruitziende blik. Geen terugkeer van de naam Minardi dus. Ook Carlin Motorsport behoort tot de favorieten voor de officieel nog openstaande plek, maar voor de oud-Minardi-teambaas is het wel duidelijk: David Richards en Prodrive worden toegelaten. Stoddart heeft er vanaf het eerste moment dan ook geen geheim van gemaakt dat hij Prodrive als dé favoriet beschouwde.

Stoddart zegt teleurgesteld te zijn, ondanks dat dit niet als een verrassing komt. Toch heeft hij nog een klein beetje hoop. ,,Het is nog niet helemaal over. Eerst moeten de fabrikanten, de FIA en Bernie Ecclestone het nog eens worden over de nieuwe regels. Over die onderhandelingen is het laatste woord nog niet gesproken.”

KVN

http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=9106
  zondag 23 april 2006 @ 16:01:06 #30
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_37215661
quote:
Alonso :: Renault heeft mij nooit geholpen

zondag 23 april 2006 om 07:11 - Fernando Alonso haalde gisteren flink uit naar zijn team. De wereldkampioen van 2005 vertelde dat hij nooit de volledige steun van het team kreeg, ook niet toen hij voor het kampioenschap streed. Waar veel mensen denken dat Renault altijd voorrang gaf aan de Spanjaard, verklaart de 24-jarige nu het tegendeel.

De leider van het 2006-kampioenschap deelt zelfs een sneer uit, in plaats van zijn team te verdedigen. “Ze hebben me eigenlijk nog nooit echt geholpen in de vier of vijf jaren dat ik er zit. Ik heb het allemaal zelf gedaan. Wanneer ik tijdens grands prix of tests vroeg om bepaalde dingen, negeerden ze me gewoon. Iedereen kan zien wat er in sommige races is gebeurd daardoor.”

Teambaas Flavio Briatore - tevens de voormalige manager van de Spanjaard - vertelde dat hij niets begreep van de uitspraken van zijn nummer-eencoureur. Alonso vertrekt eind dit jaar van Renault naar het concurrerende McLaren-team, waar hij hoopt op een absolute nummer-eenstatus.

http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13689
Hij krijgt wat vreemde trekjes volgens mij
pi_37222429
Wazig figuur die Alonso. Dat hij wereldkampioen is wil niet zeggen dat ie gelijk zo'n muil moet opentrekken.
  zondag 23 april 2006 @ 20:47:22 #32
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_37225306
quote:
[message=25627882,noline]mphilipp schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:19[/message]:
[...]

Eigenlijk moet je al dat gelul gewoon negeren en naar de races kijken. Maar ja...dan hebben 'we' weer niets te doen tussen de races door...
True true maar er zijn wel wat meer berichten gekomen de afgelopen weken van Alonso en Flavio. Geen idee of daar aan gesleuteld was maar die berichten klonken ook maar verwaand. Maarjah eigenlijk kan het me ook niet veel schelen. Zie liever wat ander nieuws dan zulk.

BTW:
quote:
Alonso back-paddles on 'no help' claim

Fernando Alonso has back-paddled on his claim to the Spanish press at Imola that Renault 'never helped' him in his F1 career.

After qualifying fifth at Imola on Saturday, the 24-year-old - to depart for McLaren at the end of the year - was quoted in a post-session review as confirming that he has 'always enjoyed total technical support' from the team.

Alonso continued: “Renault is known everywhere as a team that treats both of its drivers fairly and equally.

As for why the championship leader is slumped back on the third row, engine boss Denis Chevrier coyly explained that the team had made 'certain deliberate decisions' that may be proved right or wrong on Sunday.

Source GMM
CAPSIS International

http://f1.racing-live.com(...)l/060422173509.shtml
pi_37225492
quote:
Ik heb het allemaal zelf gedaan. Wanneer ik tijdens grands prix of tests vroeg om bepaalde dingen, negeerden ze me gewoon. Iedereen kan zien wat er in sommige races is gebeurd daardoor.”
Hij heeft er veel races mee gewonnen, een kampioenschap en een leidende positie in het klassement op dit moment
pi_37247912

http://sport.fok.nl/f1/nieuws/23550
quote:
Ide krijgt reprimande
Door Tiede-Jan (TJDoornbos) op maandag 24 april 2006 10:15
Bron: Formule1 RaceReport

De wedstrijdleiding heeft Yuji Ide na afloop van de race op Imola een waarschuwing gegeven. Nadat de Super Aguri-coureur in de eerste ronde Christijan Albers eraf tikte was duidelijk dat er ingegrepen moest worden.

Ide zat bij het uitkomen van de Villeneuve-chicane aan de binnenkant naast Albers die aan de buitenkant zat. Toen de Nederlander instuurde werd hij over het linkervoorwiel van de Japanner gelanceerd en kwam na vier koprollen in het grind tot stilstand. Albers kon direct uitstappen Ide kon na rondelange reparaties door tot hij van de baan spinde. Nadat de wedstrijdleiding beide versies van de crash gehoord heeft werd door de FIA besloten Ide een reprimande te geven. Vooralsnog heeft het geen gevolgen voor Ide.
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/23561
quote:
Snel duidelijkheid toekomst Ide
Door Jeroen (brabander1976) op maandag 24 april 2006 14:52
Bron: www.f1racing.nl - Submitter: brabander1976

Yuji Ide kent tot op dit moment nog geen succesvol begin van zijn Formule 1 carrière. De Japanner is constant langzamer dan zijn landgenoot Takuma Sato en in de GP van San Marino tikte hij bij de start Christijan Albers ondersteboven. Teambaas Aguri Suzuki heeft aangegeven snel te beslissen over de toekomst van zijn coureur.

"We hebben nog niets besloten over zijn toekomst," zei Suzuki. "We zullen enkele gesprekken met hem voeren en dan zal er duidelijkheid komen. Ik wil graag met hem doorgaan, maar ik ben niet de enige die daarover iets te zeggen heeft."

Tevens weigerde de teambaas om Ide volledig de schuld te geven van het ongeluk in de eerste ronde. "Het is erg moeilijk om te zeggen," zei hij. "Coureurs komen altijd met excuses, dus ik durf het echt niet te zeggen."
pi_37248266
quote:
Ik denk dat hij er de volgende race al niet meer bij is. Hij zal in ieder geval geen gemis zijn voor de F1.
pi_37249216
Vraag mij eigelijk of ze bij RTL Mol terugnemen, ze hebben nu Allard ....
pi_37249646
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:05 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Vraag mij eigelijk of ze bij RTL Mol terugnemen, ze hebben nu Allard ....
Mol heeft er altijd samen met Allard gezeten natuurlijk, waar Allard de taak had die Jack Plooij nu heeft. Dus ik denk dat Jack het meest te vrezen heeft
pi_37250146
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:18 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Mol heeft er altijd samen met Allard gezeten natuurlijk, waar Allard de taak had die Jack Plooij nu heeft. Dus ik denk dat Jack het meest te vrezen heeft
Mja weet 't, was wel een mooie tijd. Maar toch, denk dat Allard nu niet zomaar genoegen neemt met een "mindere" stek.
pi_37250960
Maar als Kalff weer F1 gaat doen, wie doet dan de A1 races? Als die ook bij RTL blijven, en de races vallen weer eens in hetzelfde weekend, dan moet iemand anders de A1 doen.
pi_37250984
quote:
Op maandag 24 april 2006 18:02 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar als Kalff weer F1 gaat doen, wie doet dan de A1 races? Als die ook bij RTL blijven, en de races vallen weer eens in hetzelfde weekend, dan moet iemand anders de A1 doen.
Die papzak van RallyReport oid?
  maandag 24 april 2006 @ 18:45:36 #41
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_37252173
Kalff is destijds vertrokken bij RTL Formule 1 omdat hij er genoeg van had na zoveel jaar, waarna Mol besloot om die tandarts met een microfoon in de pits te pleuren.

Dus het is maar de vraag of Kalff zin heeft om terug te keren als pit reporter.
pi_37253971
Olav Mol en Jack Plooij zijn onafscheidelijk. Denk dat als RTL Olav terug wil hebben, Olav zelf de eis zal stellen zijn pitreporter (alsook de hele crew) mee te nemen. En ik denk dat dat toch echt gewoon gaat gebeuren hoor. En Allard blijft gewoon A1 doen; die wil Zandvoort niet missen van het najaar.
pi_37256993
quote:
Jack Plooij: "Doornbos na Monaco in de Red Bull"

In een interview met de Nederlandse radiozender Radio 8FM, heeft Jack Plooij, pitreporter bij SBS Autosport, gezegd dat Robert Doornbos na de Grand Prix van Monaco in zal stappen als race-coureur bij Red Bull Racing. In zijn wekelijkse vraaggesprek met de Brabantse radiozender zegt Plooij dat Doornbos zijn plaats als derde rijder bij het team van de Oostenrijkse energiedrankengigant zal omruilen voor een stoeltje in het raceteam. Waarschijnlijk zal het dan gaan om het stoeltje van Christian Klien.

Als reactie op de vraag dat er geruchten zijn dat Doornbos binnenkort gaat rijden, zegt Plooij: "Ja, dat klopt. We horen allemaal hele goede berichten over Doornbos. Er zijn nu natuurlijk heftige geruchten over de positie van Yuji Ide (Super Aguri). Daar komt waarschijnlijk een stoeltje vrij. En we kennen Robert Doornbos allemaal. Op het moment dat er ergens een stoeltje vrij komt, gaat hij er voor."

Jack Plooij gaat echter verder: "Maar ik denk, en daar mag je me straks op afrekenen, dat na Monaco Robert Doornbos rijdt bij Red Bull Racing. Als vaste rijder." Op de vraag waarop Plooij deze informatie op baseert, zegt de pitreporter heel droog: "bronnetjes". In de afgelopen weken verschenen er al verschillende berichten in de media dat Red Bull niet tevreden zou zijn met de prestaties van Klien. Vorig jaar moest Klien zijn stoeltje al delen met derde rijder Vitantonio Liuzzi (nu Scuderia Toro Rosso). Volgens Plooij staat Klien dit jaar hetzelfde lot te wachten, met het verschil dat onze landgenoot Robert Doornbos het vrij gekomen stoeltje zal vullen.
bron
Calm down, please!
pi_37257722
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:43 schreef Rudy-F1 het volgende:
Olav Mol en Jack Plooij zijn onafscheidelijk. Denk dat als RTL Olav terug wil hebben, Olav zelf de eis zal stellen zijn pitreporter (alsook de hele crew) mee te nemen. En ik denk dat dat toch echt gewoon gaat gebeuren hoor. En Allard blijft gewoon A1 doen; die wil Zandvoort niet missen van het najaar.
Ik verwacht en hoop het ook
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:54 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

bron
Eerst zien dan geloven. Het komt op mij niet geloofwaardig over iig.
pi_37260217
Leuk voor RD dan, maar ik vind DC erg tegenvallen dit seizoen...
pi_37260832
Zoals al eerder gezegd: hoop van harte dat RD bij Red Bull in kan stappen, maar ik hoop dan toch echt in de plaats van DC, want ik vind CK ook een hele goede coureur. Maar ja; dat zal niet gebeuren, want Red Bull heeft nu eenmaal een andere mening. Wat betreft de waarheid van het verhaal: Jack Plooij zuigt zoiets echt niet uit zijn duim, hij weet na jaren F1 echt wel wat hij wel en niet kan zeggen. Waar rook is, is vuur........
pi_37261173
Ik geloof absoluut dat de positie van Klien onder vuur ligt en dat iedereen in Nederland hoopt dat Doornbos mag instappen. Olav Mol meldde dat het waarschijnlijk eerst nog doorsuddert voor die kans er komt en ik persoonlijk denk dat Mateschitz dan eerder voor iemand anders kiest dan voor Doornbos. Maar we zullen duimen de komende weken.
Ik hoop dat Albers niet zenuwachtig wordt van deze geruchten
  maandag 24 april 2006 @ 23:16:16 #48
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_37263880
Eerst zien dan geloven.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  dinsdag 25 april 2006 @ 09:23:09 #49
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_37270547
quote:
Op maandag 24 april 2006 23:16 schreef 4-elements het volgende:
Eerst zien dan geloven.
Precies.. Zou wel mooi zijn!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_37350037
quote:
Marlboro wil ‘dreamteam’ Kimi/Michael betalen

Ferrari-hoofdsponsor Marlboro is bereid 70 miljoen dollar uit te trekken om het mogelijk te maken dat Michael Schumacher en Kimi Raikkonen volgend jaar samen rijden bij de Scuderia.

Dat blijkt uit een verhaal dat deze week is gepubliceerd in het Britse magazine Autosport. Volgens het magazine is een grote sta-in-de-weg voor de overgang van Raikkonen naar Ferrari de salariswensen van zowel Schumacher als de Finse coureur. De zevenvoudig wereldkampioen wil geen salaris inleveren, en Raikkonen wil een salaris dat beter is dan bij McLaren. Ferrari zou dat nauwelijks kunnen betalen.

Maar Marlboro is bereid bij te springen. Volgens bronnen van het tijdschrift is Philip Morris, de moedermaatschappij van Marlboro, er promotioneel alles aan gelegen om Schumacher en Raikkonen samen bij Ferrari te hebben, ook al kost dat het bedrijf een enorme duit. Slecht nieuws voor Felipe Massa. De Braziliaan zou in dat geval na een enkel seizoen alweer het veld moeten ruimen.

Marlboro blijft nog tot en met 2011 hoofdsponsor van Ferrari, ook al zijn er vanaf 2007 nauwelijks nog landen waar tabaksreclame zichtbaar op Formule 1-wagens is toegestaan. Lucky Strike (Honda) en Mild Seven (Renault) beëindigen eind dit jaar hun betrokkenheid bij de Formule 1.
Bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')