De uitzendrechten zijn inderdaad weer terug bij RTLquote:Formule 1 vanaf 2007 weer bij RTL
RTL Nederland heeft de uitzendrechten van de Formule 1 voor 2007, 2008 en 2009 gekocht. Dit meldt RTL Nieuws. RTL zond de Grand Prix' van de koningsklasse in de autosport al vanaf de jaren negentig uit, maar verloor de rechten in 2003 aan SBS.
Het is nog niet bekend of de bekende Formule 1-commentatoren Olav Mol en Jack Plooij ook over zullen stappen naar RTL. In 2004 gingen ze wel van RTL naar SBS.
Was het niet zo dat Ecclestone, die eigenaar is van de beeldrechten, het verboden heeft om de race te laten onderbreken voor reclame? Volgens mij mag RTL ook geen reclame onderbrekingen gaan uitzenden.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:39 schreef Suikermais het volgende:
Oh nee....weer die reclame tussendoor
Volgens mij klopt dat eerste inderdaad.quote:Op donderdag 20 april 2006 19:14 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Was het niet zo dat Ecclestone, die eigenaar is van de beeldrechten, het verboden heeft om de race te laten onderbreken voor reclame? Volgens mij mag RTL ook geen reclame onderbrekingen gaan uitzenden.
Verder fantastisch nieuws, de uitzendingen waren vroeger bij RTL altijd geweldig, bij SBS heb ik me alleen maar lopen ergeren aan de voor- en nabeschouwingen.
Voor zover ik het weet gaat het toch echt om de Nederlandse reclamewetgeving in dit geval... SBS moet zich daar aan houden en RTL (dat die constructie nog mag.....) dus niet...quote:Op donderdag 20 april 2006 19:14 schreef sportfreak het volgende:
Was het niet zo dat Ecclestone, die eigenaar is van de beeldrechten, het verboden heeft om de race te laten onderbreken voor reclame? Volgens mij mag RTL ook geen reclame onderbrekingen gaan uitzenden.
Verder fantastisch nieuws, de uitzendingen waren vroeger bij RTL altijd geweldig, bij SBS heb ik me alleen maar lopen ergeren aan de voor- en nabeschouwingen.
Kalff was de ideale pitreporter, Plooij heeft dat op zich aardig opgevangen, hoewel het Engels een probleem blijft. Olav moet gewoon mee, ik spreek dan ook vaak van het Olav-effect wat F1 betreft...quote:Op donderdag 20 april 2006 19:46 schreef YellowLedbetter het volgende:
Hehe ruud ter weijdenleeft die droogkloot nog? Zo ja, dan hoop ik niet dat ze hem weer terug halen. Maar olav en jack moeten zeker mee want die allard kalf is een pruts commentator
In Nederland is F1 gewoon Olav Mol..quote:Op donderdag 20 april 2006 19:48 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Kalff was de ideale pitreporter, Plooij heeft dat op zich aardig opgevangen, hoewel het Engels een probleem blijft. Olav moet gewoon mee, ik spreek dan ook vaak van het Olav-effect wat F1 betreft...
quote:Artikel 71i
1. Bij opeenvolgende onderbrekingen door reclameboodschappen of telewinkelboodschappen in één programmaonderdeel voor televisie worden tussenpozen van ten minste twintig minuten in acht genomen.
2. In afwijking van het eerste lid, worden programmaonderdelen voor televisie die bestaan uit het verslag van een evenement uitsluitend onderbroken door reclameboodschappen of telewinkelboodschappen tijdens de in het evenement voorkomende gebruikelijke pauzes of tussen de daarin voorkomende gebruikelijke zelfstandige onderdelen.
Maar dat betekent dus dat er bij RTL ook geen reclame onderbrekingen komen, toch?quote:Op donderdag 20 april 2006 20:17 schreef sportfreak het volgende:
Je hebt 2 wetten. De Nederlandse mediawet die het onderbreken van live sportwedstrijden verbied en de wet van de FIA/Ecclestone dat de formule 1 niet onderbroken mag.
Voor SBS maken die regels van de FIA niet uit omdat ze zoiezo het niet mogen onderbreken. Omdat RTL uitzend onder een Luxemburgse licentie word dat dus wel van belang.
Meer reclames dan nu, met overschakelen naar A'dam alwaar een kutje/lulletje een belspelletje probeert te doen, lijkt me niet mogelijk.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:06 schreef WEST het volgende:
Ik las op RTL teletext dat RTL de rechten voor het seizoen 2007, 2008 en 2009 terug heeft van SBS
aan de ene kant goed aan de andere kant komen de reclames weer.
Idd zou wel eens tijd wordenquote:Op donderdag 20 april 2006 23:00 schreef Denocorp het volgende:
Voorspellingen voor Imola? Het is tijd voor KIMI![]()
ik ga Wytske wel missenquote:Op donderdag 20 april 2006 22:52 schreef TommyGun het volgende:
Ben er eigenlijk niet zo blij mee dat ze weer verhuizen naar RTL. Ik verwacht wel weer reclame op RTL helaas. Net zoals afgelopen jaren want toen was die 'wet' van Bernie er toch ook al? Hopelijk blijven Mol en Jack gewoon. Een voordeel; weg Harold en al die andere bel sletjesOf RTL moet op de SBS6 toer gaan
![]()
[F1]Grande Premio Foster's di San Marino 23 aprilquote:Op donderdag 20 april 2006 23:00 schreef Denocorp het volgende:
Voorspellingen voor Imola? Het is tijd voor KIMI![]()
quote:Mol en Plooij onzeker over toekomst
21-4 - De uitzendrechten van de Formule 1 gaan per 2007 naar RTL. Maar gaan Olav Mol en Jack Plooij, sinds jaar en dag de commentator en pitreporter bij de Grand Prix’, ook mee naar de nieuwe zender? FORMULE1 RaceReport praatte in Imola even bij met de beide heren.
,,Ik hoorde het ook pas gisteren", zegt Mol over de transfer van de uitzendrechten. Sinds 1991 verzorgt Mol ter plaatse het commentaar bij de Grand Prix’. Of hij er volgend jaar ook bij is weet hij nog niet. ,,Ik heb nog geen contact gehad met RTL en heb dus geen idee wat hun plannen zijn. Maar bij SBS weten ze dat ik getrouwd ben met de Formule 1. Toen de rechten drie jaar geleden van RTL naar SBS gingen ben ik tenslotte ook van zender gewisseld."
En dus ligt een nieuwe transfer voor de hand. ,,Nogmaals, ik weet niet wat RTL wil, maar ik ben beschikbaar. Formule 1 is Formule 1, ongeacht op welke zender het te zien is. Als de EO de rechten had gekocht dan was ik ook bereid geweest naar die zender te verhuizen."
Voor Jack Plooij liggen de zaken niet veel anders. Anders dan Mol heeft Plooij ook nog werkzaamheden naast de autosport: de pitreporter is tussen de Grand Prix’ door aan het werk in zijn eigen tandartspraktijk. Maar Plooij heeft weinig behoefte om fulltime de tandartsboor ter hand te nemen. ,,Het liefst zou ik Formule 1 en mijn tandartspraktijk blijven combineren zoals ik dat nu al een paar jaar doe. Maar bij welke zender maakt mij niet zoveel uit hoor."
http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=9108
quote:Geen terugkeer van Stoddart
21-4 - De FIA heeft een stokje gestoken voor de terugkeer van Paul Stoddart. De Australiër had zich weer ingeschreven voor de Formule 1, met een nieuw team. Per 2008 wilde hij opnieuw van de partij zijn. Het is hem niet gegund. Stoddart: ,,Toen de fabrikanten zich inschreven wist ik hoe laat het was.”
Inmiddels heeft de FIA de teams die geen deel uitmaken van het startveld voor 2008 op de hoogte gesteld. Zo ook Stoddart. ,,Ik heb een brief ontvangen. Eentje in de zin van ’nu niet, maar we houden contact’”, vertelt hij tegenover Reuters. Naar verluidt is Prodrive de enige gelukkige. Want de FIA heeft besloten het maximum van twaalf teams aan te houden. En de elf huidige renstallen zouden zeker zijn van deelname.
,,Toen ik me inschreef waren er nog maar zes andere aanmeldingen. Ik zag de bui al hangen toen de GPMA-teams hun inschrijving kenbaar maakten”, was Stoddarts vooruitziende blik. Geen terugkeer van de naam Minardi dus. Ook Carlin Motorsport behoort tot de favorieten voor de officieel nog openstaande plek, maar voor de oud-Minardi-teambaas is het wel duidelijk: David Richards en Prodrive worden toegelaten. Stoddart heeft er vanaf het eerste moment dan ook geen geheim van gemaakt dat hij Prodrive als dé favoriet beschouwde.
Stoddart zegt teleurgesteld te zijn, ondanks dat dit niet als een verrassing komt. Toch heeft hij nog een klein beetje hoop. ,,Het is nog niet helemaal over. Eerst moeten de fabrikanten, de FIA en Bernie Ecclestone het nog eens worden over de nieuwe regels. Over die onderhandelingen is het laatste woord nog niet gesproken.”
KVN
http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=9106
Hij krijgt wat vreemde trekjes volgens mijquote:Alonso :: Renault heeft mij nooit geholpen
zondag 23 april 2006 om 07:11 - Fernando Alonso haalde gisteren flink uit naar zijn team. De wereldkampioen van 2005 vertelde dat hij nooit de volledige steun van het team kreeg, ook niet toen hij voor het kampioenschap streed. Waar veel mensen denken dat Renault altijd voorrang gaf aan de Spanjaard, verklaart de 24-jarige nu het tegendeel.
De leider van het 2006-kampioenschap deelt zelfs een sneer uit, in plaats van zijn team te verdedigen. “Ze hebben me eigenlijk nog nooit echt geholpen in de vier of vijf jaren dat ik er zit. Ik heb het allemaal zelf gedaan. Wanneer ik tijdens grands prix of tests vroeg om bepaalde dingen, negeerden ze me gewoon. Iedereen kan zien wat er in sommige races is gebeurd daardoor.”
Teambaas Flavio Briatore - tevens de voormalige manager van de Spanjaard - vertelde dat hij niets begreep van de uitspraken van zijn nummer-eencoureur. Alonso vertrekt eind dit jaar van Renault naar het concurrerende McLaren-team, waar hij hoopt op een absolute nummer-eenstatus.
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13689
True true maar er zijn wel wat meer berichten gekomen de afgelopen weken van Alonso en Flavio. Geen idee of daar aan gesleuteld was maar die berichten klonken ook maar verwaand. Maarjah eigenlijk kan het me ook niet veel schelen. Zie liever wat ander nieuws dan zulk.quote:[message=25627882,noline]mphilipp schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:19[/message]:
[...]
Eigenlijk moet je al dat gelul gewoon negeren en naar de races kijken. Maar ja...dan hebben 'we' weer niets te doen tussen de races door...
quote:Alonso back-paddles on 'no help' claim
Fernando Alonso has back-paddled on his claim to the Spanish press at Imola that Renault 'never helped' him in his F1 career.
After qualifying fifth at Imola on Saturday, the 24-year-old - to depart for McLaren at the end of the year - was quoted in a post-session review as confirming that he has 'always enjoyed total technical support' from the team.
Alonso continued: “Renault is known everywhere as a team that treats both of its drivers fairly and equally.
”
As for why the championship leader is slumped back on the third row, engine boss Denis Chevrier coyly explained that the team had made 'certain deliberate decisions' that may be proved right or wrong on Sunday.
Source GMM
CAPSIS International
http://f1.racing-live.com(...)l/060422173509.shtml
Hij heeft er veel races mee gewonnen, een kampioenschap en een leidende positie in het klassement op dit momentquote:Ik heb het allemaal zelf gedaan. Wanneer ik tijdens grands prix of tests vroeg om bepaalde dingen, negeerden ze me gewoon. Iedereen kan zien wat er in sommige races is gebeurd daardoor.”
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/23561quote:Ide krijgt reprimande
Door Tiede-Jan (TJDoornbos) op maandag 24 april 2006 10:15
Bron: Formule1 RaceReport
De wedstrijdleiding heeft Yuji Ide na afloop van de race op Imola een waarschuwing gegeven. Nadat de Super Aguri-coureur in de eerste ronde Christijan Albers eraf tikte was duidelijk dat er ingegrepen moest worden.
Ide zat bij het uitkomen van de Villeneuve-chicane aan de binnenkant naast Albers die aan de buitenkant zat. Toen de Nederlander instuurde werd hij over het linkervoorwiel van de Japanner gelanceerd en kwam na vier koprollen in het grind tot stilstand. Albers kon direct uitstappen Ide kon na rondelange reparaties door tot hij van de baan spinde. Nadat de wedstrijdleiding beide versies van de crash gehoord heeft werd door de FIA besloten Ide een reprimande te geven. Vooralsnog heeft het geen gevolgen voor Ide.
quote:Snel duidelijkheid toekomst Ide
Door Jeroen (brabander1976) op maandag 24 april 2006 14:52
Bron: www.f1racing.nl - Submitter: brabander1976
Yuji Ide kent tot op dit moment nog geen succesvol begin van zijn Formule 1 carrière. De Japanner is constant langzamer dan zijn landgenoot Takuma Sato en in de GP van San Marino tikte hij bij de start Christijan Albers ondersteboven. Teambaas Aguri Suzuki heeft aangegeven snel te beslissen over de toekomst van zijn coureur.
"We hebben nog niets besloten over zijn toekomst," zei Suzuki. "We zullen enkele gesprekken met hem voeren en dan zal er duidelijkheid komen. Ik wil graag met hem doorgaan, maar ik ben niet de enige die daarover iets te zeggen heeft."
Tevens weigerde de teambaas om Ide volledig de schuld te geven van het ongeluk in de eerste ronde. "Het is erg moeilijk om te zeggen," zei hij. "Coureurs komen altijd met excuses, dus ik durf het echt niet te zeggen."
Ik denk dat hij er de volgende race al niet meer bij is. Hij zal in ieder geval geen gemis zijn voor de F1.quote:Op maandag 24 april 2006 16:25 schreef Atreidez het volgende:
[afbeelding]
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/23550
[..]
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/23561
[..]
Mol heeft er altijd samen met Allard gezeten natuurlijk, waar Allard de taak had die Jack Plooij nu heeft. Dus ik denk dat Jack het meest te vrezen heeftquote:Op maandag 24 april 2006 17:05 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Vraag mij eigelijk of ze bij RTL Mol terugnemen, ze hebben nu Allard....
Mja weet 't, was wel een mooie tijd. Maar toch, denk dat Allard nu niet zomaar genoegen neemt met een "mindere" stek.quote:Op maandag 24 april 2006 17:18 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Mol heeft er altijd samen met Allard gezeten natuurlijk, waar Allard de taak had die Jack Plooij nu heeft. Dus ik denk dat Jack het meest te vrezen heeft
Die papzak van RallyReport oid?quote:Op maandag 24 april 2006 18:02 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar als Kalff weer F1 gaat doen, wie doet dan de A1 races? Als die ook bij RTL blijven, en de races vallen weer eens in hetzelfde weekend, dan moet iemand anders de A1 doen.
bronquote:Jack Plooij: "Doornbos na Monaco in de Red Bull"
In een interview met de Nederlandse radiozender Radio 8FM, heeft Jack Plooij, pitreporter bij SBS Autosport, gezegd dat Robert Doornbos na de Grand Prix van Monaco in zal stappen als race-coureur bij Red Bull Racing. In zijn wekelijkse vraaggesprek met de Brabantse radiozender zegt Plooij dat Doornbos zijn plaats als derde rijder bij het team van de Oostenrijkse energiedrankengigant zal omruilen voor een stoeltje in het raceteam. Waarschijnlijk zal het dan gaan om het stoeltje van Christian Klien.
Als reactie op de vraag dat er geruchten zijn dat Doornbos binnenkort gaat rijden, zegt Plooij: "Ja, dat klopt. We horen allemaal hele goede berichten over Doornbos. Er zijn nu natuurlijk heftige geruchten over de positie van Yuji Ide (Super Aguri). Daar komt waarschijnlijk een stoeltje vrij. En we kennen Robert Doornbos allemaal. Op het moment dat er ergens een stoeltje vrij komt, gaat hij er voor."
Jack Plooij gaat echter verder: "Maar ik denk, en daar mag je me straks op afrekenen, dat na Monaco Robert Doornbos rijdt bij Red Bull Racing. Als vaste rijder." Op de vraag waarop Plooij deze informatie op baseert, zegt de pitreporter heel droog: "bronnetjes". In de afgelopen weken verschenen er al verschillende berichten in de media dat Red Bull niet tevreden zou zijn met de prestaties van Klien. Vorig jaar moest Klien zijn stoeltje al delen met derde rijder Vitantonio Liuzzi (nu Scuderia Toro Rosso). Volgens Plooij staat Klien dit jaar hetzelfde lot te wachten, met het verschil dat onze landgenoot Robert Doornbos het vrij gekomen stoeltje zal vullen.
Ik verwacht en hoop het ookquote:Op maandag 24 april 2006 19:43 schreef Rudy-F1 het volgende:
Olav Mol en Jack Plooij zijn onafscheidelijk. Denk dat als RTL Olav terug wil hebben, Olav zelf de eis zal stellen zijn pitreporter (alsook de hele crew) mee te nemen. En ik denk dat dat toch echt gewoon gaat gebeuren hoor. En Allard blijft gewoon A1 doen; die wil Zandvoort niet missen van het najaar.
Eerst zien dan geloven. Het komt op mij niet geloofwaardig over iig.quote:
Precies.. Zou wel mooi zijn!quote:Op maandag 24 april 2006 23:16 schreef 4-elements het volgende:
Eerst zien dan geloven.
Bronquote:Marlboro wil ‘dreamteam’ Kimi/Michael betalen
Ferrari-hoofdsponsor Marlboro is bereid 70 miljoen dollar uit te trekken om het mogelijk te maken dat Michael Schumacher en Kimi Raikkonen volgend jaar samen rijden bij de Scuderia.
Dat blijkt uit een verhaal dat deze week is gepubliceerd in het Britse magazine Autosport. Volgens het magazine is een grote sta-in-de-weg voor de overgang van Raikkonen naar Ferrari de salariswensen van zowel Schumacher als de Finse coureur. De zevenvoudig wereldkampioen wil geen salaris inleveren, en Raikkonen wil een salaris dat beter is dan bij McLaren. Ferrari zou dat nauwelijks kunnen betalen.
Maar Marlboro is bereid bij te springen. Volgens bronnen van het tijdschrift is Philip Morris, de moedermaatschappij van Marlboro, er promotioneel alles aan gelegen om Schumacher en Raikkonen samen bij Ferrari te hebben, ook al kost dat het bedrijf een enorme duit. Slecht nieuws voor Felipe Massa. De Braziliaan zou in dat geval na een enkel seizoen alweer het veld moeten ruimen.
Marlboro blijft nog tot en met 2011 hoofdsponsor van Ferrari, ook al zijn er vanaf 2007 nauwelijks nog landen waar tabaksreclame zichtbaar op Formule 1-wagens is toegestaan. Lucky Strike (Honda) en Mild Seven (Renault) beëindigen eind dit jaar hun betrokkenheid bij de Formule 1.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |