abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 april 2006 @ 18:05:09 #1
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37134377


Vorige delen:
F1 nieuwtjes 2006 deel 1
F1 nieuwtjes 2006 deel 2
F1 nieuwtjes 2006 deel 3
F1 nieuwtjes 2006 deel 4

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL

Onze boyz:
- Albers
- Doornbos
- Verstappen
- Pastorelli

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA

Teams:
- Renault
- McLaren
- Ferrari
- Toyota
- Williams
- Honda
- RedBull Racing
- BMW Sauber
- Midland
- Scuderia Toro Rosso
- Super Aguri F1

[PDF] 2006 sporting regulations - F1

[afbeelding]

Race kalender 2006*

23 april San Marino, Imola
07 mei Europa, Nürburgring
14 mei Spanje, Barcelona
28 mei Monaco, Monte Carlo
11 juni Groot-Brittannië, Silverstone
25 juni Canada, Montreal
02 juli Verenigde Staten, Indianapolis
16 juli Frankrijk, Magny-Cours
30 juli Duitsland, Hockenheim
06 augustus Hongarije, Hungaroring
27 augustus Turkije, Istanbul
10 september Italië, Monza
17 september België, Spa-Francorchamps *
01 oktober China, Shanghai
08 oktober Japan, Suzuka
22 oktober Brazilië, Interlagos

*wijzigingen voorbehouden

Fok!Sport F1manager
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 20 april 2006 @ 18:06:00 #2
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37134388
Ik las op RTL teletext dat RTL de rechten voor het seizoen 2007, 2008 en 2009 terug heeft van SBS

aan de ene kant goed aan de andere kant komen de reclames weer.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 20 april 2006 @ 18:37:20 #3
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_37135152
quote:
Formule 1 vanaf 2007 weer bij RTL

RTL Nederland heeft de uitzendrechten van de Formule 1 voor 2007, 2008 en 2009 gekocht. Dit meldt RTL Nieuws. RTL zond de Grand Prix' van de koningsklasse in de autosport al vanaf de jaren negentig uit, maar verloor de rechten in 2003 aan SBS.

Het is nog niet bekend of de bekende Formule 1-commentatoren Olav Mol en Jack Plooij ook over zullen stappen naar RTL. In 2004 gingen ze wel van RTL naar SBS.
De uitzendrechten zijn inderdaad weer terug bij RTL
pi_37135213
Oh nee....weer die reclame tussendoor
Fok! is geschiedenis onder dit account.... :)
pi_37135716
Is toevallig al bekend wat Olav en Jack doen? Verhuizen die weer mee terug?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_37135868
tvp
Bla....:P
AutoFans.nl
  Redactie Sport donderdag 20 april 2006 @ 19:14:18 #7
109131 crew  sportfreak
pi_37136175
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:39 schreef Suikermais het volgende:
Oh nee....weer die reclame tussendoor
Was het niet zo dat Ecclestone, die eigenaar is van de beeldrechten, het verboden heeft om de race te laten onderbreken voor reclame? Volgens mij mag RTL ook geen reclame onderbrekingen gaan uitzenden.

Verder fantastisch nieuws, de uitzendingen waren vroeger bij RTL altijd geweldig, bij SBS heb ik me alleen maar lopen ergeren aan de voor- en nabeschouwingen.
pi_37136377
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:14 schreef sportfreak het volgende:

[..]

Was het niet zo dat Ecclestone, die eigenaar is van de beeldrechten, het verboden heeft om de race te laten onderbreken voor reclame? Volgens mij mag RTL ook geen reclame onderbrekingen gaan uitzenden.

Verder fantastisch nieuws, de uitzendingen waren vroeger bij RTL altijd geweldig, bij SBS heb ik me alleen maar lopen ergeren aan de voor- en nabeschouwingen.
Volgens mij klopt dat eerste inderdaad.

En ik heb mij destijds ook wel geergerd aan RTL (vooral aan Ruud ter Weiden) maar bij SBS is het helemaal een drama. Wat dat betreft ben ik blij dat het weer bij RTL terecht komt.

Ik hoop alleen niet dat Allard het commentaar gaat doen, haal Mol maar gewoon weer terug, al maakt 'ie af en toe wat fouten, ik erger mij niet aan hem.
pi_37136399
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:14 schreef sportfreak het volgende:
Was het niet zo dat Ecclestone, die eigenaar is van de beeldrechten, het verboden heeft om de race te laten onderbreken voor reclame? Volgens mij mag RTL ook geen reclame onderbrekingen gaan uitzenden.

Verder fantastisch nieuws, de uitzendingen waren vroeger bij RTL altijd geweldig, bij SBS heb ik me alleen maar lopen ergeren aan de voor- en nabeschouwingen.
Voor zover ik het weet gaat het toch echt om de Nederlandse reclamewetgeving in dit geval... SBS moet zich daar aan houden en RTL (dat die constructie nog mag.....) dus niet...
.
pi_37136408
En Jack mag lekker bij SBS blijven.
pi_37136476
Mooi dat RTL de rechten weer heeft.
Hopelijk weer met Allard en Olav volgend jaar.
pi_37137219
Hehe ruud ter weijden leeft die droogkloot nog? Zo ja, dan hoop ik niet dat ze hem weer terug halen. Maar olav en jack moeten zeker mee want die allard kalf is een pruts commentator
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_37137288
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:46 schreef YellowLedbetter het volgende:
Hehe ruud ter weijden leeft die droogkloot nog? Zo ja, dan hoop ik niet dat ze hem weer terug halen. Maar olav en jack moeten zeker mee want die allard kalf is een pruts commentator
Kalff was de ideale pitreporter, Plooij heeft dat op zich aardig opgevangen, hoewel het Engels een probleem blijft. Olav moet gewoon mee, ik spreek dan ook vaak van het Olav-effect wat F1 betreft...
.
pi_37137662
Ben toch wel blij dat RTL de rechten weer terug heeft. Misschien wat minder van de reclames, maar die waren gelukkig toch nooit echt lang. En als ze daarmee kunnen voorkomen dat er zo'n SMS-sukkel komt vind ik het al helemaal niet erg.

En ik hoop inderdaad weer op een goede voor- en nabeschouwing.
pi_37137704
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:48 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Kalff was de ideale pitreporter, Plooij heeft dat op zich aardig opgevangen, hoewel het Engels een probleem blijft. Olav moet gewoon mee, ik spreek dan ook vaak van het Olav-effect wat F1 betreft...
In Nederland is F1 gewoon Olav Mol..
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_37137867
Het zou wel jammer zijn als er weer reclame tussen komt, dan heb ik liever dat het bij SBS blijft. En de voor- en nabeschouwing boeit mij verder weinig, dus die SMS-sukkel zie ik toch bijna nooit.

Is dit het artikel dat reclame bij een live sportuitzending verbied:
quote:
Artikel 71i

1. Bij opeenvolgende onderbrekingen door reclameboodschappen of telewinkelboodschappen in één programmaonderdeel voor televisie worden tussenpozen van ten minste twintig minuten in acht genomen.

2. In afwijking van het eerste lid, worden programmaonderdelen voor televisie die bestaan uit het verslag van een evenement uitsluitend onderbroken door reclameboodschappen of telewinkelboodschappen tijdens de in het evenement voorkomende gebruikelijke pauzes of tussen de daarin voorkomende gebruikelijke zelfstandige onderdelen.

Verder kan ik niks vinden over het feit dat (live) sportuitzendingen niet onderbroken mogen worden. Ik dacht ook altijd dat het een regel van de FIA was.
pi_37137904
Dat is inderdaad een regel van de FIA dacht ik dat formule1 niet meer onderbroken mocht worden. Dat is niet iets wat sbs 6 heeft ingevoerd want als het had gemogen had sbs6 dat heus wel gedaan als commerciele zender
Tralalalala Die Dom Die Dom
  Redactie Sport donderdag 20 april 2006 @ 20:17:57 #18
109131 crew  sportfreak
pi_37138230
Je hebt 2 wetten. De Nederlandse mediawet die het onderbreken van live sportwedstrijden verbied en de wet van de FIA/Ecclestone dat de formule 1 niet onderbroken mag.

Voor SBS maken die regels van de FIA niet uit omdat ze zoiezo het niet mogen onderbreken. Omdat RTL uitzend onder een Luxemburgse licentie word dat dus wel van belang.
pi_37139797
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:17 schreef sportfreak het volgende:
Je hebt 2 wetten. De Nederlandse mediawet die het onderbreken van live sportwedstrijden verbied en de wet van de FIA/Ecclestone dat de formule 1 niet onderbroken mag.

Voor SBS maken die regels van de FIA niet uit omdat ze zoiezo het niet mogen onderbreken. Omdat RTL uitzend onder een Luxemburgse licentie word dat dus wel van belang.
Maar dat betekent dus dat er bij RTL ook geen reclame onderbrekingen komen, toch?
pi_37140239
  donderdag 20 april 2006 @ 21:19:20 #21
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_37140687
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:06 schreef WEST het volgende:
Ik las op RTL teletext dat RTL de rechten voor het seizoen 2007, 2008 en 2009 terug heeft van SBS

aan de ene kant goed aan de andere kant komen de reclames weer.
Meer reclames dan nu, met overschakelen naar A'dam alwaar een kutje/lulletje een belspelletje probeert te doen, lijkt me niet mogelijk.

Als Olav maar weer terugverhuist naar RTL vind ik alles best.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_37144099
Ruud ter Weijden!!

Wat heb ik die man gemist.

Hij kon altijd zo boeiend en interessant zijn verhaal doen. En gelukkig wist hij ook zo veel van de sport.
  donderdag 20 april 2006 @ 22:52:02 #23
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_37145162
Ben er eigenlijk niet zo blij mee dat ze weer verhuizen naar RTL. Ik verwacht wel weer reclame op RTL helaas. Net zoals afgelopen jaren want toen was die 'wet' van Bernie er toch ook al? Hopelijk blijven Mol en Jack gewoon. Een voordeel; weg Harold en al die andere bel sletjes Of RTL moet op de SBS6 toer gaan
  donderdag 20 april 2006 @ 23:00:27 #24
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_37145549
Voorspellingen voor Imola? Het is tijd voor KIMI
Bankiertje
pi_37146651
quote:
Op donderdag 20 april 2006 23:00 schreef Denocorp het volgende:
Voorspellingen voor Imola? Het is tijd voor KIMI
Idd zou wel eens tijd worden
  donderdag 20 april 2006 @ 23:27:24 #26
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37146854
quote:
Op donderdag 20 april 2006 22:52 schreef TommyGun het volgende:
Ben er eigenlijk niet zo blij mee dat ze weer verhuizen naar RTL. Ik verwacht wel weer reclame op RTL helaas. Net zoals afgelopen jaren want toen was die 'wet' van Bernie er toch ook al? Hopelijk blijven Mol en Jack gewoon. Een voordeel; weg Harold en al die andere bel sletjes Of RTL moet op de SBS6 toer gaan
ik ga Wytske wel missen
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 20 april 2006 @ 23:39:22 #27
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_37147307
quote:
Op donderdag 20 april 2006 23:00 schreef Denocorp het volgende:
Voorspellingen voor Imola? Het is tijd voor KIMI
[F1]Grande Premio Foster's di San Marino 23 april
pi_37160667
Ah, uitzendingen weer op RTL Misschien dat het voorprogramma beter wordt, maar ik hou toch me hart weer vast. Mol zal wel blijven, maar Jack.. ach, Allard in de pits was op zich ook ok. Zolang ie maar niet de race gaat verslaan, want dat kan ie gewoon niet. En de foutjes van Olav.. ik heb onlangs seizoen 1999 weer helemaal zitten kijken en wat dat betreft is Murray Walker ook niet vlekkeloos, maar de sport is gewoon een stuk levendiger met zulke commentatoren. De beste blijft voor mij nog wel Martin Brundle met zijn onboard camera commentaar En ik hoop zo dat er geen reclames komen..
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 21 april 2006 @ 16:36:10 #29
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_37164469
quote:
Mol en Plooij onzeker over toekomst

21-4 - De uitzendrechten van de Formule 1 gaan per 2007 naar RTL. Maar gaan Olav Mol en Jack Plooij, sinds jaar en dag de commentator en pitreporter bij de Grand Prix’, ook mee naar de nieuwe zender? FORMULE1 RaceReport praatte in Imola even bij met de beide heren.

,,Ik hoorde het ook pas gisteren", zegt Mol over de transfer van de uitzendrechten. Sinds 1991 verzorgt Mol ter plaatse het commentaar bij de Grand Prix’. Of hij er volgend jaar ook bij is weet hij nog niet. ,,Ik heb nog geen contact gehad met RTL en heb dus geen idee wat hun plannen zijn. Maar bij SBS weten ze dat ik getrouwd ben met de Formule 1. Toen de rechten drie jaar geleden van RTL naar SBS gingen ben ik tenslotte ook van zender gewisseld."

En dus ligt een nieuwe transfer voor de hand. ,,Nogmaals, ik weet niet wat RTL wil, maar ik ben beschikbaar. Formule 1 is Formule 1, ongeacht op welke zender het te zien is. Als de EO de rechten had gekocht dan was ik ook bereid geweest naar die zender te verhuizen."

Voor Jack Plooij liggen de zaken niet veel anders. Anders dan Mol heeft Plooij ook nog werkzaamheden naast de autosport: de pitreporter is tussen de Grand Prix’ door aan het werk in zijn eigen tandartspraktijk. Maar Plooij heeft weinig behoefte om fulltime de tandartsboor ter hand te nemen. ,,Het liefst zou ik Formule 1 en mijn tandartspraktijk blijven combineren zoals ik dat nu al een paar jaar doe. Maar bij welke zender maakt mij niet zoveel uit hoor."

http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=9108
quote:
Geen terugkeer van Stoddart

21-4 - De FIA heeft een stokje gestoken voor de terugkeer van Paul Stoddart. De Australiër had zich weer ingeschreven voor de Formule 1, met een nieuw team. Per 2008 wilde hij opnieuw van de partij zijn. Het is hem niet gegund. Stoddart: ,,Toen de fabrikanten zich inschreven wist ik hoe laat het was.”

Inmiddels heeft de FIA de teams die geen deel uitmaken van het startveld voor 2008 op de hoogte gesteld. Zo ook Stoddart. ,,Ik heb een brief ontvangen. Eentje in de zin van ’nu niet, maar we houden contact’”, vertelt hij tegenover Reuters. Naar verluidt is Prodrive de enige gelukkige. Want de FIA heeft besloten het maximum van twaalf teams aan te houden. En de elf huidige renstallen zouden zeker zijn van deelname.

,,Toen ik me inschreef waren er nog maar zes andere aanmeldingen. Ik zag de bui al hangen toen de GPMA-teams hun inschrijving kenbaar maakten”, was Stoddarts vooruitziende blik. Geen terugkeer van de naam Minardi dus. Ook Carlin Motorsport behoort tot de favorieten voor de officieel nog openstaande plek, maar voor de oud-Minardi-teambaas is het wel duidelijk: David Richards en Prodrive worden toegelaten. Stoddart heeft er vanaf het eerste moment dan ook geen geheim van gemaakt dat hij Prodrive als dé favoriet beschouwde.

Stoddart zegt teleurgesteld te zijn, ondanks dat dit niet als een verrassing komt. Toch heeft hij nog een klein beetje hoop. ,,Het is nog niet helemaal over. Eerst moeten de fabrikanten, de FIA en Bernie Ecclestone het nog eens worden over de nieuwe regels. Over die onderhandelingen is het laatste woord nog niet gesproken.”

KVN

http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=9106
  zondag 23 april 2006 @ 16:01:06 #30
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_37215661
quote:
Alonso :: Renault heeft mij nooit geholpen

zondag 23 april 2006 om 07:11 - Fernando Alonso haalde gisteren flink uit naar zijn team. De wereldkampioen van 2005 vertelde dat hij nooit de volledige steun van het team kreeg, ook niet toen hij voor het kampioenschap streed. Waar veel mensen denken dat Renault altijd voorrang gaf aan de Spanjaard, verklaart de 24-jarige nu het tegendeel.

De leider van het 2006-kampioenschap deelt zelfs een sneer uit, in plaats van zijn team te verdedigen. “Ze hebben me eigenlijk nog nooit echt geholpen in de vier of vijf jaren dat ik er zit. Ik heb het allemaal zelf gedaan. Wanneer ik tijdens grands prix of tests vroeg om bepaalde dingen, negeerden ze me gewoon. Iedereen kan zien wat er in sommige races is gebeurd daardoor.”

Teambaas Flavio Briatore - tevens de voormalige manager van de Spanjaard - vertelde dat hij niets begreep van de uitspraken van zijn nummer-eencoureur. Alonso vertrekt eind dit jaar van Renault naar het concurrerende McLaren-team, waar hij hoopt op een absolute nummer-eenstatus.

http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13689
Hij krijgt wat vreemde trekjes volgens mij
pi_37222429
Wazig figuur die Alonso. Dat hij wereldkampioen is wil niet zeggen dat ie gelijk zo'n muil moet opentrekken.
  zondag 23 april 2006 @ 20:47:22 #32
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_37225306
quote:
[message=25627882,noline]mphilipp schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:19[/message]:
[...]

Eigenlijk moet je al dat gelul gewoon negeren en naar de races kijken. Maar ja...dan hebben 'we' weer niets te doen tussen de races door...
True true maar er zijn wel wat meer berichten gekomen de afgelopen weken van Alonso en Flavio. Geen idee of daar aan gesleuteld was maar die berichten klonken ook maar verwaand. Maarjah eigenlijk kan het me ook niet veel schelen. Zie liever wat ander nieuws dan zulk.

BTW:
quote:
Alonso back-paddles on 'no help' claim

Fernando Alonso has back-paddled on his claim to the Spanish press at Imola that Renault 'never helped' him in his F1 career.

After qualifying fifth at Imola on Saturday, the 24-year-old - to depart for McLaren at the end of the year - was quoted in a post-session review as confirming that he has 'always enjoyed total technical support' from the team.

Alonso continued: “Renault is known everywhere as a team that treats both of its drivers fairly and equally.


As for why the championship leader is slumped back on the third row, engine boss Denis Chevrier coyly explained that the team had made 'certain deliberate decisions' that may be proved right or wrong on Sunday.

Source GMM
CAPSIS International

http://f1.racing-live.com(...)l/060422173509.shtml
pi_37225492
quote:
Ik heb het allemaal zelf gedaan. Wanneer ik tijdens grands prix of tests vroeg om bepaalde dingen, negeerden ze me gewoon. Iedereen kan zien wat er in sommige races is gebeurd daardoor.”
Hij heeft er veel races mee gewonnen, een kampioenschap en een leidende positie in het klassement op dit moment
pi_37247912


http://sport.fok.nl/f1/nieuws/23550
quote:
Ide krijgt reprimande
Door Tiede-Jan (TJDoornbos) op maandag 24 april 2006 10:15
Bron: Formule1 RaceReport

De wedstrijdleiding heeft Yuji Ide na afloop van de race op Imola een waarschuwing gegeven. Nadat de Super Aguri-coureur in de eerste ronde Christijan Albers eraf tikte was duidelijk dat er ingegrepen moest worden.

Ide zat bij het uitkomen van de Villeneuve-chicane aan de binnenkant naast Albers die aan de buitenkant zat. Toen de Nederlander instuurde werd hij over het linkervoorwiel van de Japanner gelanceerd en kwam na vier koprollen in het grind tot stilstand. Albers kon direct uitstappen Ide kon na rondelange reparaties door tot hij van de baan spinde. Nadat de wedstrijdleiding beide versies van de crash gehoord heeft werd door de FIA besloten Ide een reprimande te geven. Vooralsnog heeft het geen gevolgen voor Ide.
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/23561
quote:
Snel duidelijkheid toekomst Ide
Door Jeroen (brabander1976) op maandag 24 april 2006 14:52
Bron: www.f1racing.nl - Submitter: brabander1976

Yuji Ide kent tot op dit moment nog geen succesvol begin van zijn Formule 1 carrière. De Japanner is constant langzamer dan zijn landgenoot Takuma Sato en in de GP van San Marino tikte hij bij de start Christijan Albers ondersteboven. Teambaas Aguri Suzuki heeft aangegeven snel te beslissen over de toekomst van zijn coureur.

"We hebben nog niets besloten over zijn toekomst," zei Suzuki. "We zullen enkele gesprekken met hem voeren en dan zal er duidelijkheid komen. Ik wil graag met hem doorgaan, maar ik ben niet de enige die daarover iets te zeggen heeft."

Tevens weigerde de teambaas om Ide volledig de schuld te geven van het ongeluk in de eerste ronde. "Het is erg moeilijk om te zeggen," zei hij. "Coureurs komen altijd met excuses, dus ik durf het echt niet te zeggen."
Where facts are few, experts are many.
pi_37248266
quote:
Ik denk dat hij er de volgende race al niet meer bij is. Hij zal in ieder geval geen gemis zijn voor de F1.
pi_37249216
Vraag mij eigelijk of ze bij RTL Mol terugnemen, ze hebben nu Allard ....
pi_37249646
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:05 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Vraag mij eigelijk of ze bij RTL Mol terugnemen, ze hebben nu Allard ....
Mol heeft er altijd samen met Allard gezeten natuurlijk, waar Allard de taak had die Jack Plooij nu heeft. Dus ik denk dat Jack het meest te vrezen heeft
Where facts are few, experts are many.
pi_37250146
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:18 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Mol heeft er altijd samen met Allard gezeten natuurlijk, waar Allard de taak had die Jack Plooij nu heeft. Dus ik denk dat Jack het meest te vrezen heeft
Mja weet 't, was wel een mooie tijd. Maar toch, denk dat Allard nu niet zomaar genoegen neemt met een "mindere" stek.
pi_37250960
Maar als Kalff weer F1 gaat doen, wie doet dan de A1 races? Als die ook bij RTL blijven, en de races vallen weer eens in hetzelfde weekend, dan moet iemand anders de A1 doen.
pi_37250984
quote:
Op maandag 24 april 2006 18:02 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar als Kalff weer F1 gaat doen, wie doet dan de A1 races? Als die ook bij RTL blijven, en de races vallen weer eens in hetzelfde weekend, dan moet iemand anders de A1 doen.
Die papzak van RallyReport oid?
  maandag 24 april 2006 @ 18:45:36 #41
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_37252173
Kalff is destijds vertrokken bij RTL Formule 1 omdat hij er genoeg van had na zoveel jaar, waarna Mol besloot om die tandarts met een microfoon in de pits te pleuren.

Dus het is maar de vraag of Kalff zin heeft om terug te keren als pit reporter.
pi_37253971
Olav Mol en Jack Plooij zijn onafscheidelijk. Denk dat als RTL Olav terug wil hebben, Olav zelf de eis zal stellen zijn pitreporter (alsook de hele crew) mee te nemen. En ik denk dat dat toch echt gewoon gaat gebeuren hoor. En Allard blijft gewoon A1 doen; die wil Zandvoort niet missen van het najaar.
pi_37256993
quote:
Jack Plooij: "Doornbos na Monaco in de Red Bull"

In een interview met de Nederlandse radiozender Radio 8FM, heeft Jack Plooij, pitreporter bij SBS Autosport, gezegd dat Robert Doornbos na de Grand Prix van Monaco in zal stappen als race-coureur bij Red Bull Racing. In zijn wekelijkse vraaggesprek met de Brabantse radiozender zegt Plooij dat Doornbos zijn plaats als derde rijder bij het team van de Oostenrijkse energiedrankengigant zal omruilen voor een stoeltje in het raceteam. Waarschijnlijk zal het dan gaan om het stoeltje van Christian Klien.

Als reactie op de vraag dat er geruchten zijn dat Doornbos binnenkort gaat rijden, zegt Plooij: "Ja, dat klopt. We horen allemaal hele goede berichten over Doornbos. Er zijn nu natuurlijk heftige geruchten over de positie van Yuji Ide (Super Aguri). Daar komt waarschijnlijk een stoeltje vrij. En we kennen Robert Doornbos allemaal. Op het moment dat er ergens een stoeltje vrij komt, gaat hij er voor."

Jack Plooij gaat echter verder: "Maar ik denk, en daar mag je me straks op afrekenen, dat na Monaco Robert Doornbos rijdt bij Red Bull Racing. Als vaste rijder." Op de vraag waarop Plooij deze informatie op baseert, zegt de pitreporter heel droog: "bronnetjes". In de afgelopen weken verschenen er al verschillende berichten in de media dat Red Bull niet tevreden zou zijn met de prestaties van Klien. Vorig jaar moest Klien zijn stoeltje al delen met derde rijder Vitantonio Liuzzi (nu Scuderia Toro Rosso). Volgens Plooij staat Klien dit jaar hetzelfde lot te wachten, met het verschil dat onze landgenoot Robert Doornbos het vrij gekomen stoeltje zal vullen.
bron
Calm down, please!
pi_37257722
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:43 schreef Rudy-F1 het volgende:
Olav Mol en Jack Plooij zijn onafscheidelijk. Denk dat als RTL Olav terug wil hebben, Olav zelf de eis zal stellen zijn pitreporter (alsook de hele crew) mee te nemen. En ik denk dat dat toch echt gewoon gaat gebeuren hoor. En Allard blijft gewoon A1 doen; die wil Zandvoort niet missen van het najaar.
Ik verwacht en hoop het ook
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:54 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

bron
Eerst zien dan geloven. Het komt op mij niet geloofwaardig over iig.
pi_37260217
Leuk voor RD dan, maar ik vind DC erg tegenvallen dit seizoen...
pi_37260832
Zoals al eerder gezegd: hoop van harte dat RD bij Red Bull in kan stappen, maar ik hoop dan toch echt in de plaats van DC, want ik vind CK ook een hele goede coureur. Maar ja; dat zal niet gebeuren, want Red Bull heeft nu eenmaal een andere mening. Wat betreft de waarheid van het verhaal: Jack Plooij zuigt zoiets echt niet uit zijn duim, hij weet na jaren F1 echt wel wat hij wel en niet kan zeggen. Waar rook is, is vuur........
pi_37261173
Ik geloof absoluut dat de positie van Klien onder vuur ligt en dat iedereen in Nederland hoopt dat Doornbos mag instappen. Olav Mol meldde dat het waarschijnlijk eerst nog doorsuddert voor die kans er komt en ik persoonlijk denk dat Mateschitz dan eerder voor iemand anders kiest dan voor Doornbos. Maar we zullen duimen de komende weken.
Ik hoop dat Albers niet zenuwachtig wordt van deze geruchten
  maandag 24 april 2006 @ 23:16:16 #48
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_37263880
Eerst zien dan geloven.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  dinsdag 25 april 2006 @ 09:23:09 #49
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_37270547
quote:
Op maandag 24 april 2006 23:16 schreef 4-elements het volgende:
Eerst zien dan geloven.
Precies.. Zou wel mooi zijn!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_37350037
quote:
Marlboro wil ‘dreamteam’ Kimi/Michael betalen

Ferrari-hoofdsponsor Marlboro is bereid 70 miljoen dollar uit te trekken om het mogelijk te maken dat Michael Schumacher en Kimi Raikkonen volgend jaar samen rijden bij de Scuderia.

Dat blijkt uit een verhaal dat deze week is gepubliceerd in het Britse magazine Autosport. Volgens het magazine is een grote sta-in-de-weg voor de overgang van Raikkonen naar Ferrari de salariswensen van zowel Schumacher als de Finse coureur. De zevenvoudig wereldkampioen wil geen salaris inleveren, en Raikkonen wil een salaris dat beter is dan bij McLaren. Ferrari zou dat nauwelijks kunnen betalen.

Maar Marlboro is bereid bij te springen. Volgens bronnen van het tijdschrift is Philip Morris, de moedermaatschappij van Marlboro, er promotioneel alles aan gelegen om Schumacher en Raikkonen samen bij Ferrari te hebben, ook al kost dat het bedrijf een enorme duit. Slecht nieuws voor Felipe Massa. De Braziliaan zou in dat geval na een enkel seizoen alweer het veld moeten ruimen.

Marlboro blijft nog tot en met 2011 hoofdsponsor van Ferrari, ook al zijn er vanaf 2007 nauwelijks nog landen waar tabaksreclame zichtbaar op Formule 1-wagens is toegestaan. Lucky Strike (Honda) en Mild Seven (Renault) beëindigen eind dit jaar hun betrokkenheid bij de Formule 1.
Bron
pi_37359044




Zou het wel mooi vinden
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
  vrijdag 28 april 2006 @ 11:25:18 #52
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37371262
quote:
De Fia heeft zojuist bekend gemaakt dat Prodrive van Dave Richards als twaalfde team wordt toe gevoegd aan het wereldkampioen 2008. De Fia zal Minardi, Carlin Motorsports weigeren als deelnemer aan het seizoen 2008.

Voor de volledigheid alle teams die mee mogen doen met het Formule 1 Wereldkampioenschap 2008


Naam

BMW-Sauber F1 team
Honda Racing F1 team
MF1 Racing
Prodrive
Red Bull Racing
Renault F1 team
Scuderia Ferrari
Mclaren-Mercedes
Super Aguri F1 team
Scuderia Toro Rosso
Toyota F1 team
Williams F1 team
BRON
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_37371623
Prodrive - Cosworth?
pi_37372573
http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=116385
quote:
Willis: Ferrari's rear wing is flexible
27 April 2006
A lot has been said about Ferrari's wings at the start of the season. Honda's technical director Geoffrey Willis still believes Ferrari's car is not completely according to the rules and regulations. Willis says he is sure Ferrari's rear wing is too flexible.

Speaking to Italian magazine Autosprint Willis said: "I have written a letter to FIA's Charlie Whiting because the speed of the Ferrari car at the end of each straight is incredible. I think I have enough evidence seen on video to show their rear wing is too flexible."
Here we go again
Where facts are few, experts are many.
pi_37377011
Ja dat Prodrive het zou winnen was een formaliteit.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_37377871
Voor Midland goed nieuws dat ze bij die twaalf temas horen. Zo is hun team meer geld waard bij een verkoop, want het blijft zo de makkelijkste manier om in de Formule 1 te komen .
pi_37392513
Nadat Honda gisteren bekend maakte een brief naar de FIA te hebben gestuurd om te protesteren tegen een volgens Honda flexibele achtervleugel van Ferrari, heeft Ross Brawn gereageerd.

Nadat de contoverse over onder andere de vleugels van Ferrari, Sauber-BMW en McLaren bij de GP van Australië leek te zijn opgelost en de technische werkgroep van FIA, waarin leden van de teams zitten, had besloten dat dit jaar geen nadere regels over de vleugels nodig waren, deed Honda de discussie gisteren opnieuw oplaaien. Ferrari’s technisch directeur Ross Brawn is hier helemaal niet blij mee en liet dan ook weten dat iedereen die een klacht tegen Ferrari indient een tegenklacht kan verwachten. Hij zegt namelijk van elk team wel videobeelden te hebben, waarop te zien is dat aerodynamische onderdelen meebuigen. Brawn vindt het ook vreemd dat videomateriaal als bewijs wordt gebruikt, want als je dat gebruikt, zijn alle auto’s illegaal, aldus de Engelsman.

Honda gebruikte als bewijs ook dat de Ferrari op bepaalde punten van Imola zo’n 6 km/u sneller was dan de Renault, dat zou erop wijzen dat er iets niet klopt aan de achtervleugel van Ferrari. Het blad Auto Motor und Sport heeft echter laten zien dat Honda in ieder geval niet zo goed kan rekenen. Als je kijkt naar de topsnelheiden op Imola, blijkt namelijk het verschil in topspeed tussen Schumacher en Alonso maximaal 3,9 km/u te zijn. Hiernaast blijkt dat Schumacher ook op langzame delen van de baan zoals Tosa en Start/Finish sneller was dan Alonso, terwijl algemeen wordt aangenomen dat een vleugel pas kan vervormen bij snelheden vanaf 250 km/u.

Bron: Auto-motor-und-sport.de
pi_37394001
Honda: Burn! Vind het trouwens erg triest om een soort "F1-gestapo" te gaan spelen als Honda zijnde, zie eventjes vorig seizoen. En om als referentie een ander team te gebruiken is natuurlijk al helemaal absurd!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 10:56:32 #59
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37480895
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 00:43 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Honda: Burn! Vind het trouwens erg triest om een soort "F1-gestapo" te gaan spelen als Honda zijnde, zie eventjes vorig seizoen. En om als referentie een ander team te gebruiken is natuurlijk al helemaal absurd!
Aan de andere kant wel alles om de sport eerlijk te maken. Flexibele delen mogen nu eenmaal niet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37481382
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 10:56 schreef sanger het volgende:

[..]

Aan de andere kant wel alles om de sport eerlijk te maken. Flexibele delen mogen nu eenmaal niet.
Tuurlijk moet je je wel aan de regels houden. Maar om als team meer aandacht uit te laten gaan naar een ander team, en dit proberen met wel heel summier bewijs, vind ik ook niet echt netjes. Laat Honda eerst zelf maar een beetje gaan presteren. En ik heb ook wel zoiets van; F1 is de meeste technische autosport die er zo ongeveer is en die ingenieurs zijn behoorlijk vindingrijk, dus het is maar net hoe je de regels interpreteert. Laat de FIA hun werk maar doen en richt al jouw energie maar op het eigen team.
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:43:19 #61
124424 Aten
He who rejoices in the Horizon
pi_37541527
Sayonara Ide!

Montagny zet Ide buitenspel
04 mei 2006

Het Formule 1-avontuur van Yuji Ide heeft voorlopig slechts drie races geduurd. De teamleiding van Super Aguri heeft, op advies van de FIA, besloten om de Japanner te vervangen door Franck Montagny. De Fransman zal komend weekend, op de Nürburgring, al in de tweede cockpit van het Japanse team zitten. Ide zal op vrijdag in actie komen als derde coureur.

De FIA, de internationale autosportbond, blijkt het initiatief te hebben genomen voor de opvallende mutatie. De bond heeft de renstal van Super Aguri een brief gestuurd met daarin het nadrukkelijke advies om Ide uit de auto te halen. Dit advies zal te maken hebben met de rijstijl van Ide, die er in Imola nog voor zorgde dat Christijan Albers op spectaculaire wijze crashte.

"We hebben het advies van de FIA overgenomen, Yuji zal voorlopig door middel van testkilometers ervaring op gaan doen", zegt teambaas Aguri Suzuki. "Het team heeft er de laatste weken alles aan gedaan om Yuji goed bij te staan en ik vind dat hij goed met de druk om gegaan is. Ik had hem graag nog iets meer tijd gegeven, maar deze oplossing is voor iedereen het beste."

Pijnlijk.
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:01:57 #62
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37542122
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:43 schreef Aten het volgende:
Sayonara Ide!

Montagny zet Ide buitenspel
04 mei 2006

Het Formule 1-avontuur van Yuji Ide heeft voorlopig slechts drie races geduurd. De teamleiding van Super Aguri heeft, op advies van de FIA, besloten om de Japanner te vervangen door Franck Montagny. De Fransman zal komend weekend, op de Nürburgring, al in de tweede cockpit van het Japanse team zitten. Ide zal op vrijdag in actie komen als derde coureur.

De FIA, de internationale autosportbond, blijkt het initiatief te hebben genomen voor de opvallende mutatie. De bond heeft de renstal van Super Aguri een brief gestuurd met daarin het nadrukkelijke advies om Ide uit de auto te halen. Dit advies zal te maken hebben met de rijstijl van Ide, die er in Imola nog voor zorgde dat Christijan Albers op spectaculaire wijze crashte.

"We hebben het advies van de FIA overgenomen, Yuji zal voorlopig door middel van testkilometers ervaring op gaan doen", zegt teambaas Aguri Suzuki. "Het team heeft er de laatste weken alles aan gedaan om Yuji goed bij te staan en ik vind dat hij goed met de druk om gegaan is. Ik had hem graag nog iets meer tijd gegeven, maar deze oplossing is voor iedereen het beste."

Pijnlijk.
Nu vraag ik me alleen af of Ide niet de vrijdagcoureur wordt? Dan hou je het probleem.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37542167
1 zin voor jouw vette tekst
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_37734497
en het vervolg:
quote:
Nooit gezien: F1-licentie van brokkenpiloot Ide ingetrokken

Yuji Ide was doorgaans twee seconden trager dan zijn teamgenoot Takuma Sato, hier op de foto.
De Internationale Automobielfederatie (FIA) heeft de superlicentie van de Japanse F1-piloot Yuji Ide (Super Aguri) ingetrokken. De piloot kan daardoor dit seizoen niet meer aan de start van een F1-race komen. De plaats van Ide wordt de komende twee wedstrijden, komend weekend in Spanje en eind mei in Monaco, ingenomen door de Fransman Franck Montagny.

Zwaar ongeluk
Montagny verving Ide vorig weekend al in de GP van Europa op de Nürburgring in Duitsland, nadat de FIA Super Aguri verzocht had om Ide aan de kant te laten. De Japanner kende geen makkelijk debuut in de Formule 1. Hij was doorgaans ruim twee seconden trager dan zijn teamgenoot Takuma Sato en belandde meer dan eens naast de baan. In de GP van San Marino, drie weken terug, veroorzaakte hij een zwaar ongeluk toen hij achteraan inreed op de bolide van de Nederlander Christijan Albers. De FIA verzocht zijn team daarom om Ide in de GP van Europa aan de kant te laten. Woensdag verraste de FIA vriend en vijand met de nooit geziene maatregel.

Toekomst
"Het spijt ons voor Yuji, maar we moeten wel", reageerde Super Aguri in een communiqué. "Omdat de FIA het ons heeft opgedragen. Wij vinden het ook jammer. Super Aguri en het Japanse bedrijf A.Company zullen elders een stoeltje voor Yuji zoeken, zodat hij mogelijk in de toekomst alsnog kan terugkeren in de Formule 1."

De 28-jarige Montagny is de eerste Fransman in de Formule 1 sinds Olivier Panis in oktober 2004. Afgelopen weekend in Duitsland verdween hij uit de race met motorpech.
bron : http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_205391.html
Calm down, please!
  donderdag 11 mei 2006 @ 13:35:53 #65
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37734770
quote:
Renault kansloos komend weekend?
(11/5/2006) "Schumi gibt Gummi!" is de al wat oudere, maar nog steeds aktuele fansong van Michael Schumacher. De 'Gummi' kan dit keer wel eens de beslissing gaan brengen. Met 13 punten achterstand kan Ferrari in Barcelona wel eens goede zaken gaan doen. De Bridgestone banden moeten dit gaan verwezenlijken.

Bridgestone gaat voor het eerst met een geheel nieuwe band rijden. Dezelfde als op de Nürburgring, maar dan veel zachter. Schumacher: "We hebben ondertussen zo ontzettend veel van deze band geleerd, dat het geen verschil meer maakt of het warm of koud is". Jean Todt verstevigd dit nog: "Bridgestone heeft een enorme sprong omhoog gemaakt. Er is lang naar de ideale band gezocht, die is nu echter gevonden. We blijven heel voorlopig heel sterk."

Met de nieuwe band is het mogelijk om op Barcelona verschillende bochten vol gas te rijden. In de lange doordraaier 'New Holland' kan Ferrari een topsnelheid van 230 km/u houden.
Pat Symonds van Renault laat weten: "Onze Michelins kunnen de Bridgestones eenvoudig niet bijhouden."


Zo lijkt de thuis Grand Prix van Alonso al vooraf beslist te worden door de banden, terwijl er nog geen meter gereden is. Pat Symonds laat nog maar eens weten: "We kunnen een auto hebben die drie keer zo goed is. Als de banden het echter niet op het asfalt kunnen overbrengen, dan kunnen we verder ook niets!"
Bron: www.verstappen.nl
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37734867
quote:
Teams kopiëren vleugels Ferrari

Zijn de voor- en achtervleugel van Ferrari nu wel of niet legaal? De concurrentie twijfelt hier nog altijd aan, maar de FIA is tevreden met de aanpassingen die voor Grand Prix van Australië zijn doorgevoerd. Waarop de overige teams nu van plan zijn om hun vleugels eveneens te modificeren.

Ferrari staat al het hele seizoen onder verdenking met beweegbare vleugels te rijden. Op televisiebeelden vanuit Bahrein was ook duidelijk te zien dat de voorvleugel bewoog. Daarop dienden verschillende teams in Maleisië protest bij de FIA tegen Ferrari. De zaak werd in de doofpot gestopt. Ferrari werd enkel te verstaan gegeven de vleugels aan te passen, voor de eerstvolgende race. Hetzelfde werd McLaren en BMW vriendelijk doch dringend verzocht.

Ferrari claimt nu echter nog altijd dat de aanpassingen puur uit aërodynamisch oogpunt zijn doorgevoerd, niet omdat de autosportbond dit het team heeft opgedragen. Na de Grand Prix van San Marino, die de Scuderia won, laaide de discussie opnieuw op. Vooral het feit dat de topsnelheid van de beide Ferrari-bolides zoveel hoger was, zorgde voor de nodige wroeging. Honda’s Geoff Willis heeft zelfs een brief geschreven naar de FIA, waarin hij opnieuw om opheldering vroeg.

De FIA is echter tevreden over de vleugels van Ferrari, deze voldoen volgens de bond aan de regels. Autosport weet nu te melden dat de overige teams hierop hebben besloten om ook de gok te wagen. Ze hebben nu immers toch niks meer te verliezen, omdat de vleugels van het Italiaanse team telkens goed worden gekeurd. ,,Het is duidelijk wat Ferrari doet, wij gaan nu hetzelfde doen om het zo tegen ze op te nemen. En we zijn niet het enige team dat deze plannen heeft. Let maar op de komende tijd, binnen enkele weken zijn de veranderingen zichtbaar”, voert het magazine een anonieme bron van een team op.
Bron
pi_37735000
quote:
Ferrari ziet nadeel van huidig puntensysteem

Ondanks dat Ferrari een wijziging in het puntensysteem in 2003 sportief heeft geaccepteerd, is Jean Todt nu van mening dat het voor dit seizoen kan betekenen dat de rode renstal de titel op een haar na mist. Michael Schumacher wist vorige zondag de Europese Grand Prix op zijn naam te schrijven, maar een verschil van dertien punten in het wereldkampioenschap betekend dat hij in de volgende zeven races alle overwinningen nodig heeft om Fernando Alonso te kunnen verslaan, mocht de Spanjaard in ieder van deze races als tweede finishen.

In het vorige puntensysteem, wat werd gewijzigd nadat Michael Schumacher en Ferrari het seizoen van 2002 wonnen met een dominante overmacht, gaf de racewinnaar een grotere voorsprong van vier punten in verschil met de nummer twee. De directeur van Ferrari, Luca di Montezemolo, heeft het huidige systeem ooit zelfs omschreven als “oneerlijk”.

Teambaas Jean Todt ziet nu het nadeel en deelt de mening van zijn werkgever dan ook. De Fransman verklaarde het volgende tegenover de Italiaanse sportkrant La Gazetta dello Sport: “Sommige mensen zeggen dat de FIA beslissingen maakt in ons voordeel, maar het ziet er naar uit dat ze dingen doen niet in ons voordeel zijn.”
bron : http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13896

Huilies, imo
Calm down, please!
  donderdag 11 mei 2006 @ 14:07:59 #68
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37735703
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 13:43 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

bron : http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13896

Huilies, imo
Indd beetje huillie gedrag, aangezien ze de regels zelf geacepteerd hebben. Toch ben ik het wel eens met ze. Als winnaar moet je meer beloond worden dan alleen maar 2 punten meer dan de nr.2
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 11 mei 2006 @ 15:49:08 #69
76511 Xtr3mE
X to the Z
pi_37738529
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 14:07 schreef sanger het volgende:

[..]

Indd beetje huillie gedrag, aangezien ze de regels zelf geacepteerd hebben. Toch ben ik het wel eens met ze. Als winnaar moet je meer beloond worden dan alleen maar 2 punten meer dan de nr.2
idd.

Nu wordt een team niet goed beloond voor het werk dat ze verricht hebben om de achterstand in te halen en nu races te gaan winnen. Nu kan de nr2 gewoon berekenend rijden op de 2e plek
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_37738606
Het puntensysteem moet gewoon lekker blijven zo...
Als Massa gewoon zorgt ook voor Alonso te staan, dan lopen ze sneller in.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 11 mei 2006 @ 15:53:16 #71
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37738649
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 15:51 schreef Spooky4u het volgende:
Het puntensysteem moet gewoon lekker blijven zo...
Als Massa gewoon zorgt ook voor Alonso te staan, dan lopen ze sneller in.
Juist, 3 punten ipv 2. Oftewel dat zet ook niet echt zoden aan de dijk.

Voorheen zouden dat meteen 5 punten zijn.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37738689
Ja, dat was voorheen. mat het oude systeem vond ik de overwinnaar wel veel teveel beloond.

Ik prefereer dan eerder een systeem zoals in de MotoGp.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 11 mei 2006 @ 16:14:19 #73
3269 Dixidito
*loves Joke*
pi_37739242
Ik vind trouwens dat iedereen die finisht punten behoort te krijgen. Op de schop met dat puntensysteem!
pi_37739245
Wat een geklaag! Dit systeem houdt het WK voor coureurs toch veel dichter bij elkaar? Naar mijn mening houdt het huidige systeem het WK veel langer spannend, vooral omdat als er 1 team echt de beste is, deze niet al voor de helft van het jaar WK is.

BTW; Als Schumi 1e wordt, Massa 2e en Alonso 3e loopt Schumi toch echt 4 punten in en geen 3.
pi_37740031
Als Massa nou gewoon ze auto in die van Alonso boort bij elke start kan ie wel 10 punten inlopen elke race
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 11 mei 2006 @ 17:02:01 #76
76511 Xtr3mE
X to the Z
pi_37740641
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 16:41 schreef Atreidez het volgende:
Als Massa nou gewoon ze auto in die van Alonso boort bij elke start kan ie wel 10 punten inlopen elke race
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_37745439
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 16:41 schreef Atreidez het volgende:
Als Massa nou gewoon ze auto in die van Alonso boort bij elke start kan ie wel 10 punten inlopen elke race
Massa OUT

Ide IN
pi_37748932
quote:
Doornbos vanaf GP Monaco in tweede Red Bull

F1Racing.net kan exclusief onthullen dat Robert Doornbos vanaf de Grand Prix van Monaco het stoeltje van Christian Klien bij Red Bull over zal nemen. De Rotterdammer was de afgelopen races al derde coureur, maar een enorme financiële injectie van zijn hoofdsponsor Muermans heeft er voor gezorgd dat hij promotie zal maken. In totaal zal Muermans een recordbedrag van vijftien miljoen euro betalen om Doornbos in de auto te krijgen.

Muermans betaalde aan het begin van dit seizoen al acht miljoen euro om Doornbos als derde rijder binnen te krijgen bij Red Bull en voor deze promotie betaalt de sponsor nog eens zeven miljoen extra. Dit aanbod is voor Red Bull dusdanig aantrekkelijk, dat de niet onverdienstelijk presterende Christian Klien aan de kant geschoven wordt. De Oostenrijker zal komend weekend, in Barcelona, voorlopig voor de laatste keer in actie komen als teamgenoot van David Coulthard.

Doornbos maakte vorig seizoen zijn racedebuut in de Formule 1 als teamgenoot van Christijan Albers bij Minardi. In oktober 2005 reed hij, tijdens de Grand Prix van China, zijn laatste race in dienst van dienst van de Italiaanse renstal. Red Bull zal vermoedelijk komende maandag, een dag na de Grand Prix van Spanje, het nieuws officieel bevestigen.
Bron
pi_37748985
Wat zei ik?; Jack Plooij had toch gelijk. Heel fantastisch om ook de 2e Nederlander er op zondag bij te hebben. Snap alleen Red Bull niet; die hebben toch geld zat?! Of geloven ze echt in RD?
  donderdag 11 mei 2006 @ 23:16:33 #80
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37749613
quote:
Vanavond wist F1Racing.net geheel onverwacht te melden dat Robert Doornbois na de Grand Prix van Spanje in zou stappen als racecoureur van Red Bull Racing. De geboren Rotterdammer zou zijn promotie te danken hebben aan een forse financiële injectie van sponsor Muermans, zo meldt de website. Dientengevolge zou Christian Klien, die onder druk staat voor de geruchtenmolen in de paddock nu al het veld moeten ruimen.

"Niet waar", is de eerste reactie van een woordvoerder van Doornbos. "Wel is het zo dat David [Coulthard, red.], Christian en Robert in principe hetzelfde contract hebben met Red Bull, maar Robert is op dit moment testrijder, en daar focust hij zich dan ook helemaal op. Het team heeft dus de mogelijkheid om het aan te passen, maar ik kan met zekerheid zeggen dat dat niet het geval is."

Ook de financiële injectie van Muermans wordt door de zegsman naar het rijk der fabelen verwezen. "Nee hoor, dat heeft er niets mee te maken. Robert heeft immers een contract."

Het hele verhaal werd overigens twee weken geleden al in gang gezet door pitreporter Jack Plooij die op een lokale Brabantse radiozender deze rijderswissel al aankondigde. Ook toen ontkende de woordvoerder van Doornbos tegen RaceFreaks.nl dat een nieuwe functie van de testrijder aanstaande was. In de Formule 1 zijn ontkenningen van dergelijke wissels geen vreemde zaak; de tijd zal het daarom leren of dit verhaal wederom naar het rijk der fabelen zal verdwijnen of Robert Doornbos alsnog zal racen.
Bron
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 12 mei 2006 @ 00:48:17 #81
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_37750508
Eerst zien, dan geloven
pi_37751860
Ah, dan kan Albers eens mooi Doornbosje inhalen!!
pi_37752043
Ook leuk is dat alleen nederlandstalige internetsites dit melden en geen enkele engelstalige.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_37752210
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 07:23 schreef HPoi het volgende:
Ah, dan kan Albers eens mooi Doornbosje inhalen!!
Andersom zul je bedoelen.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 08:55:49 #85
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37752584
Staat nog niets op redbullracing.com

Vraag me af of dir betrouwbaar is, al hoop ik het wel
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 09:05:49 #86
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_37752710
Zou het wel onverdiend voor Klien vinden om op die manier vervangen te worden.
pi_37752823
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 09:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Zou het wel onverdiend voor Klien vinden om op die manier vervangen te worden.
Klien heeft dit seizoen anders nog niet veel gepresteerd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 12 mei 2006 @ 09:23:14 #88
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37752983
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 09:13 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Klien heeft dit seizoen anders nog niet veel gepresteerd.
Nee maar wel veel pech gehad.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37755160
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 08:55 schreef sanger het volgende:
Staat nog niets op redbullracing.com

Vraag me af of dir betrouwbaar is, al hoop ik het wel
F1racing is anders meestal wel erg betrouwbaar hoor. Joepie weer 2 nederlanders in de F1.. nou Robert, scheur David er uit
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:12:31 #90
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37755702
quote:
Gisteravond begon het al. Mensen die gaan bellen en smsen want er is nieuws! Doornbos rijdt vanaf Monaco en betaald 15 miljoen. Een verhaal dat verzonnen is! Natuurlijk kan het best. Als Klien zijn been breekt, ziek wordt of geen zin heeft. Maar van het bericht lijkt mij geen enkele letter waar! Red Bull is niet echt het team dat zit te wachten op geld. In het bericht wordt ook lekker wederhoor gedaan. Niet Marco Zecchi, niet Madelon of Robert wordt om een reactie gevraagd! Internet is jammer genoeg een medium dat veelal bestaat uit verzinsels en geruchten. Maar als de ene het schrijft neemt de andere het over! De internetsite die het grote nieuws brengt schittert door afwezigheid! Niemand van de desbetreffende site loopt rond bij de Grands Prix en als ze dat wel doen zijn ze op uitnodiging van Christijan Albers omdat zij daar sponsor zijn. Jammer is natuurlijk wel dat iedere serieuze journalist nu dit verhaal moet gaan ontkrachten. Dat ze moeten gaan vragen wat er waar is van dit verhaal omdat het in Nederland nieuws is. Niemand is dus gebaad bij dit soort verhalen al werd er vanochtend bij Red Bull hartelijk om gelachen. 15 miljoen! Dat is een paar uur blikjes verkopen! Het verhaal is Bull Shit….
bron
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_37755761
Dit bericht past er dan ook wel bij.
quote:
Doornbos niet de vervanger van Klien

,,Klinkklare onzin.” Marco Zecchi, manager van Robert Doornbos, is boos. Op internet is het verhaal verschenen dat zijn pupil in Monaco Christian Klien gaat vervangen. Volgens de Italiaan is dat pertinent niet waar.

De website F1Racing wist gisteren te vermelden dat Robert Doornbos vanaf Monaco geen vrijdagcoureur meer is. Hij zou daar Christian Klien gaan vervangen. De website beweerde bovendien dat sponsor Harry Muermans een bedrag van maar liefst 15 miljoen euro (!) neer geteld heeft. ,,Belachelijk,” reageert Zecchi op het gerucht. ,,Het is pertinent niet waar. Ik ben echt heel teleurgesteld en boos. Het is elke keer dezelfde website die dit soort onzinverhalen over Robert de wereld in brengt. Ik ben het nu zat. Die ongein moet ophouden.”

Het vervelendst vindt de Italiaan het voor het team. Elke keer moet hij weer tegenover teambaas Christian Horner en Red Bull-eigenaar Dieter Mateschitz uitleggen hoe die verhalen de wereld in komen. ,,Waar het verhaal vandaan komt, kan je raden. Die website sponsort een andere Nederlandse Formule 1-coureur. Maar waarom zij zulke verhalen rondbazuinen? Ik zou het echt niet weten.”


Volgens de manager zouden de mensen ook beter moeten weten. ,,Als het echt zo zou zijn, dan hoor je dat toch niet van mensen uit het Albers-kamp? Ik ga mijn geheimen toch niet met Lodewijk (Varossieau, red.) delen?” Hij vervolgt: ,,Red Bull is een professioneel team. Een topteam. Zij komen geen geld te kort. Als het niet zo in en intriest zou zijn, zou je eigenlijk hard om dit verhaal moeten lachen.”


Juist op dat moment loopt Robert Doornbos langs. De Rotterdammer is op weg naar de garage om zich voor te bereiden op de eerste trainingssessie. We roepen hem: ,,Hé, daar is de man van vijftien miljoen!” Doornbos lacht: ,,Ik heb inderdaad gelezen dat ik een rijk man ben…”
Bron
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:19:05 #92
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37755882
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:15 schreef ElmarO het volgende:
Dit bericht past er dan ook wel bij.
[..]

Bron
Die reactie van RD is wel weer leuk dan!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:21:09 #93
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_37755948
Weet iemand nog wat Doornbos vorig jaar in Monaco deed?
Calm down, please!
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:28:28 #94
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37756167
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:21 schreef Googolplexian het volgende:
Weet iemand nog wat Doornbos vorig jaar in Monaco deed?
Donderdag en vrijdagcoureur Jordan, of bedoel je dat niet?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:36:20 #95
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_37756349
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:28 schreef sanger het volgende:

[..]

Donderdag en vrijdagcoureur Jordan, of bedoel je dat niet?
Was hij niet degene die spinde in de Loews en zo een x aantal coereurs ophield? (eerste Minardi race ...? weet niet meer zeker)
Calm down, please!
pi_37756398
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:36 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Was hij niet degene die spinde in de Loews en zo een x aantal coereurs ophield? (eerste Minardi race ...? weet niet meer zeker)
Volgens mij was dat Albers. Al weet ik dat ook niet meer 100% zeker.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 12:05:40 #97
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37757087
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:36 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Was hij niet degene die spinde in de Loews en zo een x aantal coereurs ophield? (eerste Minardi race ...? weet niet meer zeker)
Heb net gecheckt op formule1.nl en die heeft in het archief RD staan als donderdag en vrijdag coureur van Jordan.

Inderdaad was het CA:

http://www.formule1.info/pagina_grandprixverslag.php?grandprixid=24&sessieid=144
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37758611
hmmm crap dus?
Wel heeft een poosje geleden Jack Plooij iets soortgelijks gezegt kan ik mij herrineren. Niet met de verhalen erbij van hoeveel muermans ervoor dokt maar wel dat hij in monaco zou gaan racen glaube ich. Echter als je de reactie van het management van RD ziet lijkt het een echt fabeltje. Maargoed, alles is mogelijk, het blijft F1. We will see.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  Redactie Sport vrijdag 12 mei 2006 @ 17:53:36 #99
109131 crew  sportfreak
pi_37767040
Om aan alle speculaties een einde te maken heeft Red Bull een persbericht uitgebracht waarin de rijdersbezetting voor de rest van het seizoen word bekendgemaakt:
quote:
GUESS THE DRIVER
In view of a spate of rumours on the Internet today, Red Bull Racing would like to clarify who will partner David Coulthard for the rest of the season.
Monaco: His Highness Prince Albert
Silverstone: The new BRDC President, Damon Hill
Canada: The singer Bryan Adams. Why? Because everything he does, he does it for us
USA: Jim Morrisson. Why? Because we’re told he’s good at closing the Doors on other drivers
France: General de Gaulle. Why? Because he’s always got his nose in front
Germany: Kai Ebel. Why, because at last he’d wear some really smart clothes
Hungary: Christian Klien as it’s the nearest thing to a home race for an Austrian
Turkey: anyone who can get over the Bosphorus bridge in time for practice
Italy: Flavio Briatore
China: some Wong number
Japan: Eugene Ide*

* subject to FIA approval

DAVID COULTHARD, 1st Practice P n/a, 2nd Practice P20
“We had a few things we wanted to check on the car today, so we didn’t really follow our normal Friday test programme. We do a lot of laps in testing here though, so we should be okay.”

CHRISTIAN KLIEN, 1st Practice P n/a, 2nd Practice P5
“I only did an installation lap this morning, but I was happy with the car’s balance straight away. It was a pretty positive Friday for us, as there were only test drivers and Alonso ahead of me so it’s quite good, quite promising. But, that said, we have to wait to see what we can do for the rest of the weekend. It’s only Friday and things often get shuffled up on Saturday.”

ROBERT DOORNBOS, 1st Practice P6, 2nd Practice P2
“That was good. I’ve never driven here in the wet before, so I was surprised to see it raining this morning. It dried out pretty quick though, which meant we were able to do our job. We did two long runs this afternoon, the second of which was very consistent and quick. I made a 180 spin at one point and the marshals helped me back onto the track – so thanks to them for that!”
  vrijdag 12 mei 2006 @ 19:12:59 #100
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_37768769
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:53 schreef sportfreak het volgende:
Om aan alle speculaties een einde te maken heeft Red Bull een persbericht uitgebracht waarin de rijdersbezetting voor de rest van het seizoen word bekendgemaakt:
[..]

haha.. sowieso goed bezig daar, wat vind je van deze quotes die daar te lezen zijn (alhoewel niet Red Bull zelf)
quote:
Ron Dennis and FIA in Fun shock
In Melbourne, McLaren boss Ron Dennis said that there should be more fun in the sport and the governing body, the FIA had evidently given the man’s comments some thought. As Dennis, accompanied by Honda’s Nick Fry, Kimi Raikkonen and Jenson Button came into the Press Conference Room on Friday afternoon, they found they had all been given a water pistol by the FIA. Fry was struggling to get it to work and quick as a flash, Dennis riposted with, “I think you’ll find it’s got a secret second reservoir,” in a reference to Fry’s cars being disqualified from one race and banned from the next for having an extra fuel reservoir, around this time last year. Dennis is obviously planning a second career as a stand-up comedian. Later in the same conference, he was asked: “If you were Kimi Raikkonen, what would McLaren have to do to persuade you to stay with the team for another four years?” Ron thought about it for a while before replying with a question of his own. “If I am Kimi, does that mean I’m married to his wife?” For those who don’t know, Mrs. Kimi is a very attractive girl and former Miss Finland.
Maar om even te reageren op het nieuws zelf.. ik denk niet dat Doornbos Klien al in Monaco gaat vervangen.. Zo slecht doet Klien het mijns inziens niet, de auto gaat gewoon niet snel genoeg en hij heeft veel pech gehad.. Ik kan me moeilijk voorstellen dat Red Bull hem daar op af gaat rekenen, tenzij ze ook vorig jaar al zwaar ontevreden over hem waren, maar waarom mocht 'ie dan dit seizoen beginnen als tweede coureur?
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')