De uitzendrechten zijn inderdaad weer terug bij RTLquote:Formule 1 vanaf 2007 weer bij RTL
RTL Nederland heeft de uitzendrechten van de Formule 1 voor 2007, 2008 en 2009 gekocht. Dit meldt RTL Nieuws. RTL zond de Grand Prix' van de koningsklasse in de autosport al vanaf de jaren negentig uit, maar verloor de rechten in 2003 aan SBS.
Het is nog niet bekend of de bekende Formule 1-commentatoren Olav Mol en Jack Plooij ook over zullen stappen naar RTL. In 2004 gingen ze wel van RTL naar SBS.
Was het niet zo dat Ecclestone, die eigenaar is van de beeldrechten, het verboden heeft om de race te laten onderbreken voor reclame? Volgens mij mag RTL ook geen reclame onderbrekingen gaan uitzenden.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:39 schreef Suikermais het volgende:
Oh nee....weer die reclame tussendoor
Volgens mij klopt dat eerste inderdaad.quote:Op donderdag 20 april 2006 19:14 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Was het niet zo dat Ecclestone, die eigenaar is van de beeldrechten, het verboden heeft om de race te laten onderbreken voor reclame? Volgens mij mag RTL ook geen reclame onderbrekingen gaan uitzenden.
Verder fantastisch nieuws, de uitzendingen waren vroeger bij RTL altijd geweldig, bij SBS heb ik me alleen maar lopen ergeren aan de voor- en nabeschouwingen.
Voor zover ik het weet gaat het toch echt om de Nederlandse reclamewetgeving in dit geval... SBS moet zich daar aan houden en RTL (dat die constructie nog mag.....) dus niet...quote:Op donderdag 20 april 2006 19:14 schreef sportfreak het volgende:
Was het niet zo dat Ecclestone, die eigenaar is van de beeldrechten, het verboden heeft om de race te laten onderbreken voor reclame? Volgens mij mag RTL ook geen reclame onderbrekingen gaan uitzenden.
Verder fantastisch nieuws, de uitzendingen waren vroeger bij RTL altijd geweldig, bij SBS heb ik me alleen maar lopen ergeren aan de voor- en nabeschouwingen.
Kalff was de ideale pitreporter, Plooij heeft dat op zich aardig opgevangen, hoewel het Engels een probleem blijft. Olav moet gewoon mee, ik spreek dan ook vaak van het Olav-effect wat F1 betreft...quote:Op donderdag 20 april 2006 19:46 schreef YellowLedbetter het volgende:
Hehe ruud ter weijdenleeft die droogkloot nog? Zo ja, dan hoop ik niet dat ze hem weer terug halen. Maar olav en jack moeten zeker mee want die allard kalf is een pruts commentator
In Nederland is F1 gewoon Olav Mol..quote:Op donderdag 20 april 2006 19:48 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Kalff was de ideale pitreporter, Plooij heeft dat op zich aardig opgevangen, hoewel het Engels een probleem blijft. Olav moet gewoon mee, ik spreek dan ook vaak van het Olav-effect wat F1 betreft...
quote:Artikel 71i
1. Bij opeenvolgende onderbrekingen door reclameboodschappen of telewinkelboodschappen in één programmaonderdeel voor televisie worden tussenpozen van ten minste twintig minuten in acht genomen.
2. In afwijking van het eerste lid, worden programmaonderdelen voor televisie die bestaan uit het verslag van een evenement uitsluitend onderbroken door reclameboodschappen of telewinkelboodschappen tijdens de in het evenement voorkomende gebruikelijke pauzes of tussen de daarin voorkomende gebruikelijke zelfstandige onderdelen.
Maar dat betekent dus dat er bij RTL ook geen reclame onderbrekingen komen, toch?quote:Op donderdag 20 april 2006 20:17 schreef sportfreak het volgende:
Je hebt 2 wetten. De Nederlandse mediawet die het onderbreken van live sportwedstrijden verbied en de wet van de FIA/Ecclestone dat de formule 1 niet onderbroken mag.
Voor SBS maken die regels van de FIA niet uit omdat ze zoiezo het niet mogen onderbreken. Omdat RTL uitzend onder een Luxemburgse licentie word dat dus wel van belang.
Meer reclames dan nu, met overschakelen naar A'dam alwaar een kutje/lulletje een belspelletje probeert te doen, lijkt me niet mogelijk.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:06 schreef WEST het volgende:
Ik las op RTL teletext dat RTL de rechten voor het seizoen 2007, 2008 en 2009 terug heeft van SBS
aan de ene kant goed aan de andere kant komen de reclames weer.
Idd zou wel eens tijd wordenquote:Op donderdag 20 april 2006 23:00 schreef Denocorp het volgende:
Voorspellingen voor Imola? Het is tijd voor KIMI![]()
ik ga Wytske wel missenquote:Op donderdag 20 april 2006 22:52 schreef TommyGun het volgende:
Ben er eigenlijk niet zo blij mee dat ze weer verhuizen naar RTL. Ik verwacht wel weer reclame op RTL helaas. Net zoals afgelopen jaren want toen was die 'wet' van Bernie er toch ook al? Hopelijk blijven Mol en Jack gewoon. Een voordeel; weg Harold en al die andere bel sletjesOf RTL moet op de SBS6 toer gaan
![]()
[F1]Grande Premio Foster's di San Marino 23 aprilquote:Op donderdag 20 april 2006 23:00 schreef Denocorp het volgende:
Voorspellingen voor Imola? Het is tijd voor KIMI![]()
quote:Mol en Plooij onzeker over toekomst
21-4 - De uitzendrechten van de Formule 1 gaan per 2007 naar RTL. Maar gaan Olav Mol en Jack Plooij, sinds jaar en dag de commentator en pitreporter bij de Grand Prix’, ook mee naar de nieuwe zender? FORMULE1 RaceReport praatte in Imola even bij met de beide heren.
,,Ik hoorde het ook pas gisteren", zegt Mol over de transfer van de uitzendrechten. Sinds 1991 verzorgt Mol ter plaatse het commentaar bij de Grand Prix’. Of hij er volgend jaar ook bij is weet hij nog niet. ,,Ik heb nog geen contact gehad met RTL en heb dus geen idee wat hun plannen zijn. Maar bij SBS weten ze dat ik getrouwd ben met de Formule 1. Toen de rechten drie jaar geleden van RTL naar SBS gingen ben ik tenslotte ook van zender gewisseld."
En dus ligt een nieuwe transfer voor de hand. ,,Nogmaals, ik weet niet wat RTL wil, maar ik ben beschikbaar. Formule 1 is Formule 1, ongeacht op welke zender het te zien is. Als de EO de rechten had gekocht dan was ik ook bereid geweest naar die zender te verhuizen."
Voor Jack Plooij liggen de zaken niet veel anders. Anders dan Mol heeft Plooij ook nog werkzaamheden naast de autosport: de pitreporter is tussen de Grand Prix’ door aan het werk in zijn eigen tandartspraktijk. Maar Plooij heeft weinig behoefte om fulltime de tandartsboor ter hand te nemen. ,,Het liefst zou ik Formule 1 en mijn tandartspraktijk blijven combineren zoals ik dat nu al een paar jaar doe. Maar bij welke zender maakt mij niet zoveel uit hoor."
http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=9108
quote:Geen terugkeer van Stoddart
21-4 - De FIA heeft een stokje gestoken voor de terugkeer van Paul Stoddart. De Australiër had zich weer ingeschreven voor de Formule 1, met een nieuw team. Per 2008 wilde hij opnieuw van de partij zijn. Het is hem niet gegund. Stoddart: ,,Toen de fabrikanten zich inschreven wist ik hoe laat het was.”
Inmiddels heeft de FIA de teams die geen deel uitmaken van het startveld voor 2008 op de hoogte gesteld. Zo ook Stoddart. ,,Ik heb een brief ontvangen. Eentje in de zin van ’nu niet, maar we houden contact’”, vertelt hij tegenover Reuters. Naar verluidt is Prodrive de enige gelukkige. Want de FIA heeft besloten het maximum van twaalf teams aan te houden. En de elf huidige renstallen zouden zeker zijn van deelname.
,,Toen ik me inschreef waren er nog maar zes andere aanmeldingen. Ik zag de bui al hangen toen de GPMA-teams hun inschrijving kenbaar maakten”, was Stoddarts vooruitziende blik. Geen terugkeer van de naam Minardi dus. Ook Carlin Motorsport behoort tot de favorieten voor de officieel nog openstaande plek, maar voor de oud-Minardi-teambaas is het wel duidelijk: David Richards en Prodrive worden toegelaten. Stoddart heeft er vanaf het eerste moment dan ook geen geheim van gemaakt dat hij Prodrive als dé favoriet beschouwde.
Stoddart zegt teleurgesteld te zijn, ondanks dat dit niet als een verrassing komt. Toch heeft hij nog een klein beetje hoop. ,,Het is nog niet helemaal over. Eerst moeten de fabrikanten, de FIA en Bernie Ecclestone het nog eens worden over de nieuwe regels. Over die onderhandelingen is het laatste woord nog niet gesproken.”
KVN
http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=9106
Hij krijgt wat vreemde trekjes volgens mijquote:Alonso :: Renault heeft mij nooit geholpen
zondag 23 april 2006 om 07:11 - Fernando Alonso haalde gisteren flink uit naar zijn team. De wereldkampioen van 2005 vertelde dat hij nooit de volledige steun van het team kreeg, ook niet toen hij voor het kampioenschap streed. Waar veel mensen denken dat Renault altijd voorrang gaf aan de Spanjaard, verklaart de 24-jarige nu het tegendeel.
De leider van het 2006-kampioenschap deelt zelfs een sneer uit, in plaats van zijn team te verdedigen. “Ze hebben me eigenlijk nog nooit echt geholpen in de vier of vijf jaren dat ik er zit. Ik heb het allemaal zelf gedaan. Wanneer ik tijdens grands prix of tests vroeg om bepaalde dingen, negeerden ze me gewoon. Iedereen kan zien wat er in sommige races is gebeurd daardoor.”
Teambaas Flavio Briatore - tevens de voormalige manager van de Spanjaard - vertelde dat hij niets begreep van de uitspraken van zijn nummer-eencoureur. Alonso vertrekt eind dit jaar van Renault naar het concurrerende McLaren-team, waar hij hoopt op een absolute nummer-eenstatus.
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13689
True true maar er zijn wel wat meer berichten gekomen de afgelopen weken van Alonso en Flavio. Geen idee of daar aan gesleuteld was maar die berichten klonken ook maar verwaand. Maarjah eigenlijk kan het me ook niet veel schelen. Zie liever wat ander nieuws dan zulk.quote:[message=25627882,noline]mphilipp schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:19[/message]:
[...]
Eigenlijk moet je al dat gelul gewoon negeren en naar de races kijken. Maar ja...dan hebben 'we' weer niets te doen tussen de races door...
quote:Alonso back-paddles on 'no help' claim
Fernando Alonso has back-paddled on his claim to the Spanish press at Imola that Renault 'never helped' him in his F1 career.
After qualifying fifth at Imola on Saturday, the 24-year-old - to depart for McLaren at the end of the year - was quoted in a post-session review as confirming that he has 'always enjoyed total technical support' from the team.
Alonso continued: “Renault is known everywhere as a team that treats both of its drivers fairly and equally.
”
As for why the championship leader is slumped back on the third row, engine boss Denis Chevrier coyly explained that the team had made 'certain deliberate decisions' that may be proved right or wrong on Sunday.
Source GMM
CAPSIS International
http://f1.racing-live.com(...)l/060422173509.shtml
Hij heeft er veel races mee gewonnen, een kampioenschap en een leidende positie in het klassement op dit momentquote:Ik heb het allemaal zelf gedaan. Wanneer ik tijdens grands prix of tests vroeg om bepaalde dingen, negeerden ze me gewoon. Iedereen kan zien wat er in sommige races is gebeurd daardoor.”
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/23561quote:Ide krijgt reprimande
Door Tiede-Jan (TJDoornbos) op maandag 24 april 2006 10:15
Bron: Formule1 RaceReport
De wedstrijdleiding heeft Yuji Ide na afloop van de race op Imola een waarschuwing gegeven. Nadat de Super Aguri-coureur in de eerste ronde Christijan Albers eraf tikte was duidelijk dat er ingegrepen moest worden.
Ide zat bij het uitkomen van de Villeneuve-chicane aan de binnenkant naast Albers die aan de buitenkant zat. Toen de Nederlander instuurde werd hij over het linkervoorwiel van de Japanner gelanceerd en kwam na vier koprollen in het grind tot stilstand. Albers kon direct uitstappen Ide kon na rondelange reparaties door tot hij van de baan spinde. Nadat de wedstrijdleiding beide versies van de crash gehoord heeft werd door de FIA besloten Ide een reprimande te geven. Vooralsnog heeft het geen gevolgen voor Ide.
quote:Snel duidelijkheid toekomst Ide
Door Jeroen (brabander1976) op maandag 24 april 2006 14:52
Bron: www.f1racing.nl - Submitter: brabander1976
Yuji Ide kent tot op dit moment nog geen succesvol begin van zijn Formule 1 carrière. De Japanner is constant langzamer dan zijn landgenoot Takuma Sato en in de GP van San Marino tikte hij bij de start Christijan Albers ondersteboven. Teambaas Aguri Suzuki heeft aangegeven snel te beslissen over de toekomst van zijn coureur.
"We hebben nog niets besloten over zijn toekomst," zei Suzuki. "We zullen enkele gesprekken met hem voeren en dan zal er duidelijkheid komen. Ik wil graag met hem doorgaan, maar ik ben niet de enige die daarover iets te zeggen heeft."
Tevens weigerde de teambaas om Ide volledig de schuld te geven van het ongeluk in de eerste ronde. "Het is erg moeilijk om te zeggen," zei hij. "Coureurs komen altijd met excuses, dus ik durf het echt niet te zeggen."
Ik denk dat hij er de volgende race al niet meer bij is. Hij zal in ieder geval geen gemis zijn voor de F1.quote:Op maandag 24 april 2006 16:25 schreef Atreidez het volgende:
[afbeelding]
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/23550
[..]
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/23561
[..]
Mol heeft er altijd samen met Allard gezeten natuurlijk, waar Allard de taak had die Jack Plooij nu heeft. Dus ik denk dat Jack het meest te vrezen heeftquote:Op maandag 24 april 2006 17:05 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Vraag mij eigelijk of ze bij RTL Mol terugnemen, ze hebben nu Allard....
Mja weet 't, was wel een mooie tijd. Maar toch, denk dat Allard nu niet zomaar genoegen neemt met een "mindere" stek.quote:Op maandag 24 april 2006 17:18 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Mol heeft er altijd samen met Allard gezeten natuurlijk, waar Allard de taak had die Jack Plooij nu heeft. Dus ik denk dat Jack het meest te vrezen heeft
Die papzak van RallyReport oid?quote:Op maandag 24 april 2006 18:02 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar als Kalff weer F1 gaat doen, wie doet dan de A1 races? Als die ook bij RTL blijven, en de races vallen weer eens in hetzelfde weekend, dan moet iemand anders de A1 doen.
bronquote:Jack Plooij: "Doornbos na Monaco in de Red Bull"
In een interview met de Nederlandse radiozender Radio 8FM, heeft Jack Plooij, pitreporter bij SBS Autosport, gezegd dat Robert Doornbos na de Grand Prix van Monaco in zal stappen als race-coureur bij Red Bull Racing. In zijn wekelijkse vraaggesprek met de Brabantse radiozender zegt Plooij dat Doornbos zijn plaats als derde rijder bij het team van de Oostenrijkse energiedrankengigant zal omruilen voor een stoeltje in het raceteam. Waarschijnlijk zal het dan gaan om het stoeltje van Christian Klien.
Als reactie op de vraag dat er geruchten zijn dat Doornbos binnenkort gaat rijden, zegt Plooij: "Ja, dat klopt. We horen allemaal hele goede berichten over Doornbos. Er zijn nu natuurlijk heftige geruchten over de positie van Yuji Ide (Super Aguri). Daar komt waarschijnlijk een stoeltje vrij. En we kennen Robert Doornbos allemaal. Op het moment dat er ergens een stoeltje vrij komt, gaat hij er voor."
Jack Plooij gaat echter verder: "Maar ik denk, en daar mag je me straks op afrekenen, dat na Monaco Robert Doornbos rijdt bij Red Bull Racing. Als vaste rijder." Op de vraag waarop Plooij deze informatie op baseert, zegt de pitreporter heel droog: "bronnetjes". In de afgelopen weken verschenen er al verschillende berichten in de media dat Red Bull niet tevreden zou zijn met de prestaties van Klien. Vorig jaar moest Klien zijn stoeltje al delen met derde rijder Vitantonio Liuzzi (nu Scuderia Toro Rosso). Volgens Plooij staat Klien dit jaar hetzelfde lot te wachten, met het verschil dat onze landgenoot Robert Doornbos het vrij gekomen stoeltje zal vullen.
Ik verwacht en hoop het ookquote:Op maandag 24 april 2006 19:43 schreef Rudy-F1 het volgende:
Olav Mol en Jack Plooij zijn onafscheidelijk. Denk dat als RTL Olav terug wil hebben, Olav zelf de eis zal stellen zijn pitreporter (alsook de hele crew) mee te nemen. En ik denk dat dat toch echt gewoon gaat gebeuren hoor. En Allard blijft gewoon A1 doen; die wil Zandvoort niet missen van het najaar.
Eerst zien dan geloven. Het komt op mij niet geloofwaardig over iig.quote:
Precies.. Zou wel mooi zijn!quote:Op maandag 24 april 2006 23:16 schreef 4-elements het volgende:
Eerst zien dan geloven.
Bronquote:Marlboro wil ‘dreamteam’ Kimi/Michael betalen
Ferrari-hoofdsponsor Marlboro is bereid 70 miljoen dollar uit te trekken om het mogelijk te maken dat Michael Schumacher en Kimi Raikkonen volgend jaar samen rijden bij de Scuderia.
Dat blijkt uit een verhaal dat deze week is gepubliceerd in het Britse magazine Autosport. Volgens het magazine is een grote sta-in-de-weg voor de overgang van Raikkonen naar Ferrari de salariswensen van zowel Schumacher als de Finse coureur. De zevenvoudig wereldkampioen wil geen salaris inleveren, en Raikkonen wil een salaris dat beter is dan bij McLaren. Ferrari zou dat nauwelijks kunnen betalen.
Maar Marlboro is bereid bij te springen. Volgens bronnen van het tijdschrift is Philip Morris, de moedermaatschappij van Marlboro, er promotioneel alles aan gelegen om Schumacher en Raikkonen samen bij Ferrari te hebben, ook al kost dat het bedrijf een enorme duit. Slecht nieuws voor Felipe Massa. De Braziliaan zou in dat geval na een enkel seizoen alweer het veld moeten ruimen.
Marlboro blijft nog tot en met 2011 hoofdsponsor van Ferrari, ook al zijn er vanaf 2007 nauwelijks nog landen waar tabaksreclame zichtbaar op Formule 1-wagens is toegestaan. Lucky Strike (Honda) en Mild Seven (Renault) beëindigen eind dit jaar hun betrokkenheid bij de Formule 1.
BRONquote:De Fia heeft zojuist bekend gemaakt dat Prodrive van Dave Richards als twaalfde team wordt toe gevoegd aan het wereldkampioen 2008. De Fia zal Minardi, Carlin Motorsports weigeren als deelnemer aan het seizoen 2008.
Voor de volledigheid alle teams die mee mogen doen met het Formule 1 Wereldkampioenschap 2008
Naam
BMW-Sauber F1 team
Honda Racing F1 team
MF1 Racing
Prodrive
Red Bull Racing
Renault F1 team
Scuderia Ferrari
Mclaren-Mercedes
Super Aguri F1 team
Scuderia Toro Rosso
Toyota F1 team
Williams F1 team
Here we go againquote:Willis: Ferrari's rear wing is flexible
27 April 2006
A lot has been said about Ferrari's wings at the start of the season. Honda's technical director Geoffrey Willis still believes Ferrari's car is not completely according to the rules and regulations. Willis says he is sure Ferrari's rear wing is too flexible.
Speaking to Italian magazine Autosprint Willis said: "I have written a letter to FIA's Charlie Whiting because the speed of the Ferrari car at the end of each straight is incredible. I think I have enough evidence seen on video to show their rear wing is too flexible."
Aan de andere kant wel alles om de sport eerlijk te maken. Flexibele delen mogen nu eenmaal niet.quote:Op zaterdag 29 april 2006 00:43 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Honda: Burn!Vind het trouwens erg triest om een soort "F1-gestapo" te gaan spelen als Honda zijnde, zie eventjes vorig seizoen. En om als referentie een ander team te gebruiken is natuurlijk al helemaal absurd!
Tuurlijk moet je je wel aan de regels houden. Maar om als team meer aandacht uit te laten gaan naar een ander team, en dit proberen met wel heel summier bewijs, vind ik ook niet echt netjes. Laat Honda eerst zelf maar een beetje gaan presteren. En ik heb ook wel zoiets van; F1 is de meeste technische autosport die er zo ongeveer is en die ingenieurs zijn behoorlijk vindingrijk, dus het is maar net hoe je de regels interpreteert. Laat de FIA hun werk maar doen en richt al jouw energie maar op het eigen team.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 10:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Aan de andere kant wel alles om de sport eerlijk te maken. Flexibele delen mogen nu eenmaal niet.
Nu vraag ik me alleen af of Ide niet de vrijdagcoureur wordt? Dan hou je het probleem.quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:43 schreef Aten het volgende:
Sayonara Ide!
Montagny zet Ide buitenspel
04 mei 2006
Het Formule 1-avontuur van Yuji Ide heeft voorlopig slechts drie races geduurd. De teamleiding van Super Aguri heeft, op advies van de FIA, besloten om de Japanner te vervangen door Franck Montagny. De Fransman zal komend weekend, op de Nürburgring, al in de tweede cockpit van het Japanse team zitten. Ide zal op vrijdag in actie komen als derde coureur.
De FIA, de internationale autosportbond, blijkt het initiatief te hebben genomen voor de opvallende mutatie. De bond heeft de renstal van Super Aguri een brief gestuurd met daarin het nadrukkelijke advies om Ide uit de auto te halen. Dit advies zal te maken hebben met de rijstijl van Ide, die er in Imola nog voor zorgde dat Christijan Albers op spectaculaire wijze crashte.
"We hebben het advies van de FIA overgenomen, Yuji zal voorlopig door middel van testkilometers ervaring op gaan doen", zegt teambaas Aguri Suzuki. "Het team heeft er de laatste weken alles aan gedaan om Yuji goed bij te staan en ik vind dat hij goed met de druk om gegaan is. Ik had hem graag nog iets meer tijd gegeven, maar deze oplossing is voor iedereen het beste."
Pijnlijk.
bron : http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_205391.htmlquote:Nooit gezien: F1-licentie van brokkenpiloot Ide ingetrokken
Yuji Ide was doorgaans twee seconden trager dan zijn teamgenoot Takuma Sato, hier op de foto.
De Internationale Automobielfederatie (FIA) heeft de superlicentie van de Japanse F1-piloot Yuji Ide (Super Aguri) ingetrokken. De piloot kan daardoor dit seizoen niet meer aan de start van een F1-race komen. De plaats van Ide wordt de komende twee wedstrijden, komend weekend in Spanje en eind mei in Monaco, ingenomen door de Fransman Franck Montagny.
Zwaar ongeluk
Montagny verving Ide vorig weekend al in de GP van Europa op de Nürburgring in Duitsland, nadat de FIA Super Aguri verzocht had om Ide aan de kant te laten. De Japanner kende geen makkelijk debuut in de Formule 1. Hij was doorgaans ruim twee seconden trager dan zijn teamgenoot Takuma Sato en belandde meer dan eens naast de baan. In de GP van San Marino, drie weken terug, veroorzaakte hij een zwaar ongeluk toen hij achteraan inreed op de bolide van de Nederlander Christijan Albers. De FIA verzocht zijn team daarom om Ide in de GP van Europa aan de kant te laten. Woensdag verraste de FIA vriend en vijand met de nooit geziene maatregel.
Toekomst
"Het spijt ons voor Yuji, maar we moeten wel", reageerde Super Aguri in een communiqué. "Omdat de FIA het ons heeft opgedragen. Wij vinden het ook jammer. Super Aguri en het Japanse bedrijf A.Company zullen elders een stoeltje voor Yuji zoeken, zodat hij mogelijk in de toekomst alsnog kan terugkeren in de Formule 1."
De 28-jarige Montagny is de eerste Fransman in de Formule 1 sinds Olivier Panis in oktober 2004. Afgelopen weekend in Duitsland verdween hij uit de race met motorpech.
Bron: www.verstappen.nlquote:Renault kansloos komend weekend?
(11/5/2006) "Schumi gibt Gummi!" is de al wat oudere, maar nog steeds aktuele fansong van Michael Schumacher. De 'Gummi' kan dit keer wel eens de beslissing gaan brengen. Met 13 punten achterstand kan Ferrari in Barcelona wel eens goede zaken gaan doen. De Bridgestone banden moeten dit gaan verwezenlijken.
Bridgestone gaat voor het eerst met een geheel nieuwe band rijden. Dezelfde als op de Nürburgring, maar dan veel zachter. Schumacher: "We hebben ondertussen zo ontzettend veel van deze band geleerd, dat het geen verschil meer maakt of het warm of koud is". Jean Todt verstevigd dit nog: "Bridgestone heeft een enorme sprong omhoog gemaakt. Er is lang naar de ideale band gezocht, die is nu echter gevonden. We blijven heel voorlopig heel sterk."
Met de nieuwe band is het mogelijk om op Barcelona verschillende bochten vol gas te rijden. In de lange doordraaier 'New Holland' kan Ferrari een topsnelheid van 230 km/u houden.
Pat Symonds van Renault laat weten: "Onze Michelins kunnen de Bridgestones eenvoudig niet bijhouden."
Zo lijkt de thuis Grand Prix van Alonso al vooraf beslist te worden door de banden, terwijl er nog geen meter gereden is. Pat Symonds laat nog maar eens weten: "We kunnen een auto hebben die drie keer zo goed is. Als de banden het echter niet op het asfalt kunnen overbrengen, dan kunnen we verder ook niets!"
Bronquote:Teams kopiëren vleugels Ferrari
Zijn de voor- en achtervleugel van Ferrari nu wel of niet legaal? De concurrentie twijfelt hier nog altijd aan, maar de FIA is tevreden met de aanpassingen die voor Grand Prix van Australië zijn doorgevoerd. Waarop de overige teams nu van plan zijn om hun vleugels eveneens te modificeren.
Ferrari staat al het hele seizoen onder verdenking met beweegbare vleugels te rijden. Op televisiebeelden vanuit Bahrein was ook duidelijk te zien dat de voorvleugel bewoog. Daarop dienden verschillende teams in Maleisië protest bij de FIA tegen Ferrari. De zaak werd in de doofpot gestopt. Ferrari werd enkel te verstaan gegeven de vleugels aan te passen, voor de eerstvolgende race. Hetzelfde werd McLaren en BMW vriendelijk doch dringend verzocht.
Ferrari claimt nu echter nog altijd dat de aanpassingen puur uit aërodynamisch oogpunt zijn doorgevoerd, niet omdat de autosportbond dit het team heeft opgedragen. Na de Grand Prix van San Marino, die de Scuderia won, laaide de discussie opnieuw op. Vooral het feit dat de topsnelheid van de beide Ferrari-bolides zoveel hoger was, zorgde voor de nodige wroeging. Honda’s Geoff Willis heeft zelfs een brief geschreven naar de FIA, waarin hij opnieuw om opheldering vroeg.
De FIA is echter tevreden over de vleugels van Ferrari, deze voldoen volgens de bond aan de regels. Autosport weet nu te melden dat de overige teams hierop hebben besloten om ook de gok te wagen. Ze hebben nu immers toch niks meer te verliezen, omdat de vleugels van het Italiaanse team telkens goed worden gekeurd. ,,Het is duidelijk wat Ferrari doet, wij gaan nu hetzelfde doen om het zo tegen ze op te nemen. En we zijn niet het enige team dat deze plannen heeft. Let maar op de komende tijd, binnen enkele weken zijn de veranderingen zichtbaar”, voert het magazine een anonieme bron van een team op.
bron : http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13896quote:Ferrari ziet nadeel van huidig puntensysteem
Ondanks dat Ferrari een wijziging in het puntensysteem in 2003 sportief heeft geaccepteerd, is Jean Todt nu van mening dat het voor dit seizoen kan betekenen dat de rode renstal de titel op een haar na mist. Michael Schumacher wist vorige zondag de Europese Grand Prix op zijn naam te schrijven, maar een verschil van dertien punten in het wereldkampioenschap betekend dat hij in de volgende zeven races alle overwinningen nodig heeft om Fernando Alonso te kunnen verslaan, mocht de Spanjaard in ieder van deze races als tweede finishen.
In het vorige puntensysteem, wat werd gewijzigd nadat Michael Schumacher en Ferrari het seizoen van 2002 wonnen met een dominante overmacht, gaf de racewinnaar een grotere voorsprong van vier punten in verschil met de nummer twee. De directeur van Ferrari, Luca di Montezemolo, heeft het huidige systeem ooit zelfs omschreven als “oneerlijk”.
Teambaas Jean Todt ziet nu het nadeel en deelt de mening van zijn werkgever dan ook. De Fransman verklaarde het volgende tegenover de Italiaanse sportkrant La Gazetta dello Sport: “Sommige mensen zeggen dat de FIA beslissingen maakt in ons voordeel, maar het ziet er naar uit dat ze dingen doen niet in ons voordeel zijn.”
Indd beetje huillie gedrag, aangezien ze de regels zelf geacepteerd hebben. Toch ben ik het wel eens met ze. Als winnaar moet je meer beloond worden dan alleen maar 2 punten meer dan de nr.2quote:Op donderdag 11 mei 2006 13:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
bron : http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13896
Huilies, imo
idd.quote:Op donderdag 11 mei 2006 14:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Indd beetje huillie gedrag, aangezien ze de regels zelf geacepteerd hebben. Toch ben ik het wel eens met ze. Als winnaar moet je meer beloond worden dan alleen maar 2 punten meer dan de nr.2
Juist, 3 punten ipv 2. Oftewel dat zet ook niet echt zoden aan de dijk.quote:Op donderdag 11 mei 2006 15:51 schreef Spooky4u het volgende:
Het puntensysteem moet gewoon lekker blijven zo...
Als Massa gewoon zorgt ook voor Alonso te staan, dan lopen ze sneller in.
quote:Op donderdag 11 mei 2006 16:41 schreef Atreidez het volgende:
Als Massa nou gewoon ze auto in die van Alonso boort bij elke start kan ie wel 10 punten inlopen elke race
Massa OUTquote:Op donderdag 11 mei 2006 16:41 schreef Atreidez het volgende:
Als Massa nou gewoon ze auto in die van Alonso boort bij elke start kan ie wel 10 punten inlopen elke race
Bronquote:Doornbos vanaf GP Monaco in tweede Red Bull
F1Racing.net kan exclusief onthullen dat Robert Doornbos vanaf de Grand Prix van Monaco het stoeltje van Christian Klien bij Red Bull over zal nemen. De Rotterdammer was de afgelopen races al derde coureur, maar een enorme financiële injectie van zijn hoofdsponsor Muermans heeft er voor gezorgd dat hij promotie zal maken. In totaal zal Muermans een recordbedrag van vijftien miljoen euro betalen om Doornbos in de auto te krijgen.
Muermans betaalde aan het begin van dit seizoen al acht miljoen euro om Doornbos als derde rijder binnen te krijgen bij Red Bull en voor deze promotie betaalt de sponsor nog eens zeven miljoen extra. Dit aanbod is voor Red Bull dusdanig aantrekkelijk, dat de niet onverdienstelijk presterende Christian Klien aan de kant geschoven wordt. De Oostenrijker zal komend weekend, in Barcelona, voorlopig voor de laatste keer in actie komen als teamgenoot van David Coulthard.
Doornbos maakte vorig seizoen zijn racedebuut in de Formule 1 als teamgenoot van Christijan Albers bij Minardi. In oktober 2005 reed hij, tijdens de Grand Prix van China, zijn laatste race in dienst van dienst van de Italiaanse renstal. Red Bull zal vermoedelijk komende maandag, een dag na de Grand Prix van Spanje, het nieuws officieel bevestigen.
Bronquote:Vanavond wist F1Racing.net geheel onverwacht te melden dat Robert Doornbois na de Grand Prix van Spanje in zou stappen als racecoureur van Red Bull Racing. De geboren Rotterdammer zou zijn promotie te danken hebben aan een forse financiële injectie van sponsor Muermans, zo meldt de website. Dientengevolge zou Christian Klien, die onder druk staat voor de geruchtenmolen in de paddock nu al het veld moeten ruimen.
"Niet waar", is de eerste reactie van een woordvoerder van Doornbos. "Wel is het zo dat David [Coulthard, red.], Christian en Robert in principe hetzelfde contract hebben met Red Bull, maar Robert is op dit moment testrijder, en daar focust hij zich dan ook helemaal op. Het team heeft dus de mogelijkheid om het aan te passen, maar ik kan met zekerheid zeggen dat dat niet het geval is."
Ook de financiële injectie van Muermans wordt door de zegsman naar het rijk der fabelen verwezen. "Nee hoor, dat heeft er niets mee te maken. Robert heeft immers een contract."
Het hele verhaal werd overigens twee weken geleden al in gang gezet door pitreporter Jack Plooij die op een lokale Brabantse radiozender deze rijderswissel al aankondigde. Ook toen ontkende de woordvoerder van Doornbos tegen RaceFreaks.nl dat een nieuwe functie van de testrijder aanstaande was. In de Formule 1 zijn ontkenningen van dergelijke wissels geen vreemde zaak; de tijd zal het daarom leren of dit verhaal wederom naar het rijk der fabelen zal verdwijnen of Robert Doornbos alsnog zal racen.
Andersom zul je bedoelen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 07:23 schreef HPoi het volgende:
Ah, dan kan Albers eens mooi Doornbosje inhalen!!![]()
![]()
Klien heeft dit seizoen anders nog niet veel gepresteerd.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Zou het wel onverdiend voor Klien vinden om op die manier vervangen te worden.
Nee maar wel veel pech gehad.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klien heeft dit seizoen anders nog niet veel gepresteerd.
F1racing is anders meestal wel erg betrouwbaar hoor. Joepie weer 2 nederlanders in de F1.. nou Robert, scheur David er uitquote:Op vrijdag 12 mei 2006 08:55 schreef sanger het volgende:
Staat nog niets op redbullracing.com
Vraag me af of dir betrouwbaar is, al hoop ik het wel
bronquote:Gisteravond begon het al. Mensen die gaan bellen en smsen want er is nieuws! Doornbos rijdt vanaf Monaco en betaald 15 miljoen. Een verhaal dat verzonnen is! Natuurlijk kan het best. Als Klien zijn been breekt, ziek wordt of geen zin heeft. Maar van het bericht lijkt mij geen enkele letter waar! Red Bull is niet echt het team dat zit te wachten op geld. In het bericht wordt ook lekker wederhoor gedaan. Niet Marco Zecchi, niet Madelon of Robert wordt om een reactie gevraagd! Internet is jammer genoeg een medium dat veelal bestaat uit verzinsels en geruchten. Maar als de ene het schrijft neemt de andere het over! De internetsite die het grote nieuws brengt schittert door afwezigheid! Niemand van de desbetreffende site loopt rond bij de Grands Prix en als ze dat wel doen zijn ze op uitnodiging van Christijan Albers omdat zij daar sponsor zijn. Jammer is natuurlijk wel dat iedere serieuze journalist nu dit verhaal moet gaan ontkrachten. Dat ze moeten gaan vragen wat er waar is van dit verhaal omdat het in Nederland nieuws is. Niemand is dus gebaad bij dit soort verhalen al werd er vanochtend bij Red Bull hartelijk om gelachen. 15 miljoen! Dat is een paar uur blikjes verkopen! Het verhaal is Bull Shit….
Bronquote:Doornbos niet de vervanger van Klien
,,Klinkklare onzin.” Marco Zecchi, manager van Robert Doornbos, is boos. Op internet is het verhaal verschenen dat zijn pupil in Monaco Christian Klien gaat vervangen. Volgens de Italiaan is dat pertinent niet waar.
De website F1Racing wist gisteren te vermelden dat Robert Doornbos vanaf Monaco geen vrijdagcoureur meer is. Hij zou daar Christian Klien gaan vervangen. De website beweerde bovendien dat sponsor Harry Muermans een bedrag van maar liefst 15 miljoen euro (!) neer geteld heeft. ,,Belachelijk,” reageert Zecchi op het gerucht. ,,Het is pertinent niet waar. Ik ben echt heel teleurgesteld en boos. Het is elke keer dezelfde website die dit soort onzinverhalen over Robert de wereld in brengt. Ik ben het nu zat. Die ongein moet ophouden.”
Het vervelendst vindt de Italiaan het voor het team. Elke keer moet hij weer tegenover teambaas Christian Horner en Red Bull-eigenaar Dieter Mateschitz uitleggen hoe die verhalen de wereld in komen. ,,Waar het verhaal vandaan komt, kan je raden. Die website sponsort een andere Nederlandse Formule 1-coureur. Maar waarom zij zulke verhalen rondbazuinen? Ik zou het echt niet weten.”
Volgens de manager zouden de mensen ook beter moeten weten. ,,Als het echt zo zou zijn, dan hoor je dat toch niet van mensen uit het Albers-kamp? Ik ga mijn geheimen toch niet met Lodewijk (Varossieau, red.) delen?” Hij vervolgt: ,,Red Bull is een professioneel team. Een topteam. Zij komen geen geld te kort. Als het niet zo in en intriest zou zijn, zou je eigenlijk hard om dit verhaal moeten lachen.”
Juist op dat moment loopt Robert Doornbos langs. De Rotterdammer is op weg naar de garage om zich voor te bereiden op de eerste trainingssessie. We roepen hem: ,,Hé, daar is de man van vijftien miljoen!” Doornbos lacht: ,,Ik heb inderdaad gelezen dat ik een rijk man ben…”
Die reactie van RD is wel weer leuk dan!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:15 schreef ElmarO het volgende:
Dit bericht past er dan ook wel bij.
[..]
Bron
Donderdag en vrijdagcoureur Jordan, of bedoel je dat niet?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:21 schreef Googolplexian het volgende:
Weet iemand nog wat Doornbos vorig jaar in Monaco deed?
Was hij niet degene die spinde in de Loews en zo een x aantal coereurs ophield? (eerste Minardi race ...? weet niet meer zeker)quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:28 schreef sanger het volgende:
[..]
Donderdag en vrijdagcoureur Jordan, of bedoel je dat niet?
Volgens mij was dat Albers. Al weet ik dat ook niet meer 100% zeker.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Was hij niet degene die spinde in de Loews en zo een x aantal coereurs ophield? (eerste Minardi race ...? weet niet meer zeker)
Heb net gecheckt op formule1.nl en die heeft in het archief RD staan als donderdag en vrijdag coureur van Jordan.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Was hij niet degene die spinde in de Loews en zo een x aantal coereurs ophield? (eerste Minardi race ...? weet niet meer zeker)
quote:GUESS THE DRIVER
In view of a spate of rumours on the Internet today, Red Bull Racing would like to clarify who will partner David Coulthard for the rest of the season.
Monaco: His Highness Prince Albert
Silverstone: The new BRDC President, Damon Hill
Canada: The singer Bryan Adams. Why? Because everything he does, he does it for us
USA: Jim Morrisson. Why? Because we’re told he’s good at closing the Doors on other drivers
France: General de Gaulle. Why? Because he’s always got his nose in front
Germany: Kai Ebel. Why, because at last he’d wear some really smart clothes
Hungary: Christian Klien as it’s the nearest thing to a home race for an Austrian
Turkey: anyone who can get over the Bosphorus bridge in time for practice
Italy: Flavio Briatore
China: some Wong number
Japan: Eugene Ide*
* subject to FIA approval
DAVID COULTHARD, 1st Practice P n/a, 2nd Practice P20
“We had a few things we wanted to check on the car today, so we didn’t really follow our normal Friday test programme. We do a lot of laps in testing here though, so we should be okay.”
CHRISTIAN KLIEN, 1st Practice P n/a, 2nd Practice P5
“I only did an installation lap this morning, but I was happy with the car’s balance straight away. It was a pretty positive Friday for us, as there were only test drivers and Alonso ahead of me so it’s quite good, quite promising. But, that said, we have to wait to see what we can do for the rest of the weekend. It’s only Friday and things often get shuffled up on Saturday.”
ROBERT DOORNBOS, 1st Practice P6, 2nd Practice P2
“That was good. I’ve never driven here in the wet before, so I was surprised to see it raining this morning. It dried out pretty quick though, which meant we were able to do our job. We did two long runs this afternoon, the second of which was very consistent and quick. I made a 180 spin at one point and the marshals helped me back onto the track – so thanks to them for that!”
haha.. sowieso goed bezig daar, wat vind je van deze quotes die daar te lezen zijn (alhoewel niet Red Bull zelf)quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:53 schreef sportfreak het volgende:
Om aan alle speculaties een einde te maken heeft Red Bull een persbericht uitgebracht waarin de rijdersbezetting voor de rest van het seizoen word bekendgemaakt:
[..]
![]()
Maar om even te reageren op het nieuws zelf.. ik denk niet dat Doornbos Klien al in Monaco gaat vervangen.. Zo slecht doet Klien het mijns inziens niet, de auto gaat gewoon niet snel genoeg en hij heeft veel pech gehad.. Ik kan me moeilijk voorstellen dat Red Bull hem daar op af gaat rekenen, tenzij ze ook vorig jaar al zwaar ontevreden over hem waren, maar waarom mocht 'ie dan dit seizoen beginnen als tweede coureur?quote:Ron Dennis and FIA in Fun shock
In Melbourne, McLaren boss Ron Dennis said that there should be more fun in the sport and the governing body, the FIA had evidently given the man’s comments some thought. As Dennis, accompanied by Honda’s Nick Fry, Kimi Raikkonen and Jenson Button came into the Press Conference Room on Friday afternoon, they found they had all been given a water pistol by the FIA. Fry was struggling to get it to work and quick as a flash, Dennis riposted with, “I think you’ll find it’s got a secret second reservoir,” in a reference to Fry’s cars being disqualified from one race and banned from the next for having an extra fuel reservoir, around this time last year. Dennis is obviously planning a second career as a stand-up comedian. Later in the same conference, he was asked: “If you were Kimi Raikkonen, what would McLaren have to do to persuade you to stay with the team for another four years?” Ron thought about it for a while before replying with a question of his own. “If I am Kimi, does that mean I’m married to his wife?” For those who don’t know, Mrs. Kimi is a very attractive girl and former Miss Finland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |