Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009quote:29/3 Australia
5/4 Malaysia
19/4 China
26/4 Bahrain
10/5 Spain
24/5 Monaco
7/6 Turkey
21/6 Great Britain
12/7 Germany
26/7 Hungary
23/8 Europe (Valencia)
30/8 Belgium
13/9 Italy
27/9 Singapore
4/10 Japan
18/10 Brazil
1/11 Abu Dhabi
Ik denk dat Webber prima verdient voor een coureur van zijn kaliber.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:37 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik snap de redenen van Red Bull wel om Vettel een hoger loon te geven dan Webber wel, maar wat ik niet snap is dat Webber zelf niet meer lospeutert. Zijn technische inbreng moet toch ook van belang zijn voor het team, en dat moeten hij en de mannen bij Red Bull toch ook weten.
Vraag en aanbod hè. Rosberg was blijkbaar hot bij de herwaardering van zijn huidige contract en Williams wilde hem behouden. Anders had hij in 2009 misschien in een McLaren of BMW gereden.quote:Dat Williams Rosberg zoveel geld biedt snap ik dan wel, omwille van z'n talent. Maar dat hij dan weer meer verdient als enkele meervoudige GP-winnaars snap ik dan weer niet. En dat Williams dan toch weer zoveel geeft vind ik dan ook weer tegenstrijdig.
Nee, dat heb je niet.quote:
Ik kan me van F1 ook geen spoilers herinneren..quote:Op donderdag 29 oktober 2009 00:01 schreef Sally het volgende:
[..]
Nee, dat heb je niet.
Je zegt dat er in 2008 nachtraces gespoilerd zijn, maar dat zijjn ze niet. Pertinent niet.
En ik heb niet zo heel veel zin om alles terug te zoeken. Maar we spoileren al jaren niet meer (en dat is dus twee of meer).
Type maar Uitslag in http://sport.fok.nl/f1/nieuws/search . Dan kun je het zelf zien.
Niet proberen met meer dan 1 woord te zoeken... Dat gaat fout.
dat is wel een positieve ontwikkelingquote:Coulthard waarschuwt voor crashes in Abu Dhabi
29 oktober 2009
David Coulthard denkt dat er in het weekend van de Grand Prix van Abu Dhabi een flink aantal crashes te zien zullen zijn. De Schot is van mening dat coureurs nu zo gewend zijn aan lange uitloopstroken dat ze te gemakkelijk een fout maken.
In de kwalificatie op Suzuka crashten al veel coureurs en dat had volgens Coulthard alles te maken met het gebrek aan lange uitloopstroken, die er op het Yas Marina-circuit ook niet zullen zijn. "De mannen zullen echt van de jongens gescheiden worden. Veel coureurs zullen zich erover verbazen hoe smal het circuit op sommige punten is. De rijders zijn inmiddels gewend aan circuits met lange uitloopstroken en in Suzuka, waar je dat niet hebt, zag je al veel jonge coureurs in de muur eindigen", vertelde Coulthard aan The Mirror.
"We hebben het ook wel nodig, zodat de mensen die kijken nog steeds beseffen dat wanneer een coureur een fout maakt, hij een harde klap maakt. Dan blijft het respect voor de coureurs", vervolgde hij. "Coureurs moeten ook een prijs blijven betalen voor hun fouten, zolang ze maar niet gewond raken. Gelukkig heeft Abu Dhabi erg goede veiligheidsmaatregelen."
Wel uniek in F1, niet uniek in de wereld. Ons "eigen" TT-circuit heeft dezelfde oplossing bij de GT bocht.quote:The end of that straight is also unique - as it features a run-off area that extends below the West Grandstand. Cars spinning off will therefore carry on underneath the spectators.
Dat is zeker handigquote:• Abu Dhabi is proud to boast that every single grandstand seat at the track is covered – a first for a Formula 1 circuit.
Gaafquote:• The pitlane exit is the only underground one on the calendar. After leaving the pits, the drivers descend into a tunnel that turns 90 degrees left and runs underneath the track after Turn 1.
Yeah, back to 9596!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:20 schreef bodylotion het volgende:
dit weekend de laatste race met brede voorbanden, volgend jaar zien ze er weer zo uit:
[ afbeelding ]
trouwens, wordt de dubbele diffuser nog gebanned voor volgend jaar? Dat ding helpt toch juist het hele effect van de nieuwe aero regels om zeep?
Nee, de dubbele diffusers worden, voor zover ik weet, niet gebanned.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:20 schreef bodylotion het volgende:
dit weekend de laatste race met brede voorbanden, volgend jaar zien ze er weer zo uit:
[ afbeelding ]
trouwens, wordt de dubbele diffuser nog gebanned voor volgend jaar? Dat ding helpt toch juist het hele effect van de nieuwe aero regels om zeep?
Vanaf 1.08 zie je on-board beelden van de pit-exitquote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:17 schreef Klonk het volgende:
die pitlane in Abu Dabi hoe moet ik me dat in godsnaam voorstellen, heb al zitten zoeken op youtube naar een filmpje maar niets kunnen vinden wat het iets duidelijker maakt
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:14 schreef Waffle het volgende:
Kleinere voorbandjes ziet er beter uit. Nu nog die voorvleugel een klein beetje inkorten
zal voor 2010 ook wel zo zijnquote:
Al eerder geplaatst, hier is het goed te zien:quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:17 schreef Klonk het volgende:
die pitlane in Abu Dabi hoe moet ik me dat in godsnaam voorstellen, heb al zitten zoeken op youtube naar een filmpje maar niets kunnen vinden wat het iets duidelijker maakt
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:25 schreef sasquatsch het volgende:
Eerste beelden van een F1 (tweezitter) op het Yas Marina circuit in Abu Dhabi.
autosport.comquote:Q. (Ian Parkes – The Press Association) Question to Jarno and Adrian: I'm just wondering if you two guys have settled your differences after your exchange of words following your first lap accident in Brazil?
Jarno Trulli: I think we're going to discuss it probably tomorrow in the drivers' briefing and in the GPDA briefing. Obviously it was very disappointing to end the race like that, especially on the first lap. Obviously I think I had every reason to be extremely furious. I've got all the evidence to show that I was there, I was next to him, so I think tomorrow we are going to discuss it.
Adrian Sutil: I think there's nothing to discuss. It was a quite obvious incident. In the end it was very disappointing for myself, even more, I think, because I was the one who was just driving and he lost control of his car and crashed in my back, so it was not my problem, it was his problem. I don't know why he's freaking out like that, to be honest.
JT: (Laughing) If you want, I can show you some pictures. I don't know if you're blind but they clearly show you that my front wing is next to your front wing, so...
AS: Yeah, but you're trying to overtake me on the outside on the kerbing. There was not a problem...
JT: So you mean… you didn't move there…
AS: No, you were just not going off the power. The same happened in Barcelona where you lost control again and crashed again into a Force India car. You just have to sometimes also…
JT: I just lost…
AS: ...expect the limits of the car. If there's no way to go, you have to back off, that's how racing is, and I don't know how long you want to learn it.
JT: In Barcelona I spun and he hit me because he tapped the kerb, he completely cut the circuit and he didn't slow down, so basically… Anyway, I think it's better…
Fernando Alonso: (to Kimi Raikkonen) Shall we go?
AS: No, no. Watch the race in Barcelona. I didn't hit you, you hit me. I don't know what's the problem, but maybe your eyes are a problem.
JT: I don't have any feeling about him.
AS: I don't understand, really, sorry.
Q. (Alan Baldwin – Reuters) I was actually going to ask a similar question, but maybe the two of you can agree on what you said after the incident in Brazil, because obviously Jarno was seen to be gesticulating and saying quite a few things. Could you just tell us what was said at the time?
JT: I was furious because I said 'didn't you see me?' I mean, I was next to him and he kept pushing me going outside until I was obviously on the kerbs. I couldn't believe…
AS: …the kerbs, not a problem to be on the kerb, I think. Where's the problem?
JT: Ok, no problem, it's OK. As long as we know the rules.
AS: I know the rules.
JT: Fantastic.
dank je wel, futurisch baantje welquote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:59 schreef Sally het volgende:
[..]
Al eerder geplaatst, hier is het goed te zien:
[..]
quote:
Als je hem zo vergelijkt met Heidfeld kan ik inderdaad niets anders zeggen dat je gelijk hebt wat dat betreft. Maar dan verdienen beide BMW coureurs m.i. weer minder in vergelijking met de rest. Maar daar komt dan weer het stukje vraag-en-aanbod weer.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Omdat het interessant blijft:
De salarisstrookjes van de heren over 2009.![]()
Ik denk dat Webber prima verdient voor een coureur van zijn kaliber.
Nick Heidfeld is in mijn ogen een vergelijkbare coureur, die verdient $2,8 bij BMW. Dan doet Webber het helemaal niet zo verkeerd hoor.
Doelde idd Massa ja. Dan kan hem misschien minder talent toegedicht worden, maar het zijn toch de resultaten die tellen. En wat dat betreft -en zeker in vergelijking met Raikkonen- zou Massa toch een pak meer mogen verdienen. Of Rosberg minderquote:Vraag en aanbod hè. Rosberg was blijkbaar hot bij de herwaardering van zijn huidige contract en Williams wilde hem behouden. Anders had hij in 2009 misschien in een McLaren of BMW gereden.
Massa is een coureur (denk dat je op hem duidt) die minder talent wordt toegedicht, Ferrari is kennelijk niet bang om hem snel kwijt te raken voor een monsterbedrag.
Dat was toch voor de eerste 3 jaar in totaal(?)quote:Eén ding is in ieder geval duidelijk: Als Kimi in de formule 1 wil blijven zal hij waarschijnlijk een flinke salaris vermindering moeten slikken.![]()
Alonso zou trouwens $25 miljoen gaan verdienen bij Ferrari, volgens de geruchten.
Als ik me niet vergis was dat 2 jaar geleden iets van $10mln. Maar daar ben ik niet meer zeker van.quote:En van Button en Barrichello is bekend dat ze begin dit jaar hebben ingestemd met een fikse salaris verlaging. Button scheen daarvoor ook tot de grootverdieners te behoren.
Hij begint een beetje als een verzuurde oude man te klinken.quote:
Hij rijdt ook nog maar nèt in F1 natuurlijk.quote:
Ik vind dat door Silverstone te houden banen als Spa ook wat veiliger zijn. Fuck de nieuwe banen ... geef mij de kalender van 1980 maar.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:30 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Hij rijdt ook nog maar nèt in F1 natuurlijk.Dan klagen ze altijd nog een beetje.
Wat vinden jullie er trouwens van dat Donington definitief van de baan is?
Ik vind het jammer. Silverstone is ook een geweldig circuit, maar ik vind het altijd mooi nieuwe banen te zien (dus handenwring voor dit weekend!) dus ik was er wel benieuwd naar. Daarnaast is het natuurlijk een pracht-circuit, met mooie uitdagende slingers en grote hoogteverschillen.
mee eensquote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik vind dat door Silverstone te houden banen als Spa ook wat veiliger zijn. Fuck de nieuwe banen ... geef mij de kalender van 1980 maar.
Ze kijken tegenwoordig meer naar de "facilities" dan naar de baan-layout.quote:Ecclestone says Abu Dhabi circuit best ever
Formula One boss Bernie Ecclestone has hailed Abu Dhabi's floodlit new circuit as the best he's ever seen.
The Yas Marina circuit, built at an estimated cost of 1.4 billion dollars, is part of a 55-billion dollar development of the emirate's Yas Island, which also includes a Ferrari World theme park.
The drivers have been equally impressed, last year's world champion describing the facilities as "mind-blowing" for this weekend's final round of the world championship.
Dat snap ik niet. Spa wordt veiliger omdat Silverstone op de kalender blijft?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:14 schreef Googolplexian het volgende:
Ik vind dat door Silverstone te houden banen als Spa ook wat veiliger zijn.
Da's ook prima, daar zitten ook banen tussen waar nu niet op geracet wordt. Het hoeven voor mij ook geen splinternieuw ontworpen banen te zijn (en al helemaal niet nog meer van die plastische Tilke-brouwsels), maar graag wel 'nieuw' t.o.v. de laatste seizoenen.quote:geef mij de kalender van 1980 maar.
niet alleen dat...voor mij is een GP meer dan een aantal rondes f1 over een lap asfalt.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:21 schreef Googolplexian het volgende:
Dit is wat er mis is met F1 (onder andere)
[..]
Ze kijken tegenwoordig meer naar de "facilities" dan naar de baan-layout.
Ik bedoel ... nog nooit een F1 race op gereden en nu al beter dan bijv. Spa?
De man is duidelijk ver voorbij z'n houdbaarheidsdatum
Dat dus.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:27 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
niet alleen dat...voor mij is een GP meer dan een aantal rondes f1 over een lap asfalt.
alles eromheen is wat een GP écht een GP maakt.
als je alleen al kijkt naar de sfeer en de fans op de traditionele circuits, dat is zoiets geweldigs, alleen daarom al zouden ze naar circuits als spa en silverstone moeten blijven komen (nou zal die sfeer ook wel op donington zijn)
heerlijkquote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:47 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat dus.
Lekker door de modder naar je tentje toe baggeren terwijl je vier vrienden nodig hebt om een bijna leeg kratje bier te verkassen
of
Lekker gecontroleerd door een betonnen tunneltje langs alle merchandise afgevoerd worden richting de parkeerplaats waar een zo-snel-mogelijke-oprot-route voor je uitgestippeld is.
veel treffender kun je het idd niet zeggen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik vond onderstaande opmerkingen op Autosport.com over Abu Dhabi en andere moderne formule 1 circuits ook wel de spijker op z'n kop:
"Joyriding around Tesco carpark comes to mind."
"Don't be naive. Every other driver tells us in previews how "magnificent" and "fantastic" Valencia or Hungaroring are. [...] I'm afraid it will be like Singapore. Nice backdrop (especially on TV) but no much actual racing."
"Its a usual Tilke track, a giant car park with white lines determining the layout, boring races, slow corners, no elevation changes, ridicilously wide track, you have seen one - you have seen them all"
Dat gevoel heb ik afgelopen jaren ook in toenemende mate gekregen. Doe mij maar Spa, Albert Park, Montreal en Silverstone.
Jammer ... verkiezingen zijn geweest en Bernie houdt een dikke vinger in de pap.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:50 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
veel treffender kun je het idd niet zeggen.
het erge is dat iedereen dat vind, behalve die seniele oude gek...het word tijd dat hij eens naar de fans gaat luisteren
1980 is ook niet alles.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik vind dat door Silverstone te houden banen als Spa ook wat veiliger zijn. Fuck de nieuwe banen ... geef mij de kalender van 1980 maar.
doe dan maar de kalender van halverwege jaren 90quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
1980 is ook niet alles.
Ik heb liever Spa dan Zolder, Dijon dan Paul Ricard (al is die weer beter dan Magny Cours), liever Silverstone dan Brands Hatch. Montreal, Long Beach, Watkins Glen en Kyalami zijn dan wel weer leuke circuits, die ik nu mis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |