abonnement Unibet Coolblue
pi_60551200


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 |34 |

Alle Openingspost van de Grand Prix van 2008 tot nu toe:

2008 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2008 Petronas Malaysian Grand Prix
2008 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
[F1] FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPANA TELEFONICA 2008
[F1] Turkije topic
[F1] Formula 1 grosser preis Santander von Deutschland 2008
[F1] De grote prijs van Hongarije

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- F1 Freaks (under construction)

Onze boyz:
- Albers
- Doornbos
- Van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Renault
- Ferrari
- Honda
- BMW Sauber
- Toyota
- RedBull Racing
- Williams
- Scuderia Toro Rosso
- Force India
- Super Aguri F1

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1

Testschema




Wie staan er aankomend seizoen aan de start

Ferrari
1. Kimi Räikkönen
2. Felipe Massa

BMW Sauber
3. Nick Heidfeld
4. Robert Kubica

Renault
5. Fernando Alonso
6. Nelson Piquet

Williams
7. Nico Rosberg
8. Kazuki Nakajima

Red Bull Racing
9. David Coulthard
10. Mark Webber

Toyota
11. Jarno Trulli
12. Timo Glock

Scuderia Toro Rosso
14. Sebastien Bourdais
15. Sebastian Vettel

Honda
16. Jenson Button
17. Rubens Barrichello

Super Aguri*
18. Takuma Sato
19. Anthony Davidson

Force India
20. Adrian Sutil
21. Giancarlo Fisichella

McLaren Mercedes
22. Lewis Hamilton
23. Heikki Kovalainen

* Super Aguri is voor de GP van Turkije uit de F1 gestapt.

De voorlopige kalender met 18 races.
quote:
16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Belgium
14 September Italy
28 September** Singapore
12 October Japan
19 October China
2 November Brazil

** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
*wijzigingen onder voorbehoud
Fok!Sport F1manager

De OP is hier te vinden
  maandag 4 augustus 2008 @ 15:43:05 #2
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_60551365
Niet direct iets met F1 te maken, maar wilde het toch even posten...
quote:
Tegenspoed Olav Mol: "Shitzooi"
Uitgegeven door Bas Kaligis 4 augustus 2008 14:24 - Print artikel

Olav Mol miste de finale in Hongarije waar de F1 GP werd verreden. De symphatieke en enthousiaste TV verslaggever van RTL GP moest halsoverkop naar huis. Op zijn website verklaarde Mol zijn afwezigheid: 'De reden dat ik er niet was,...'

"Op sommige dingen in je leven kun je nooit voorbereid zijn. Zaterdagmiddag kreeg ik een teefoontje in Hongarije dat mn vrouw naar het ziekenhuis gebracht was. Door snel handelen, zo gaat dat in Spanje, wisten ze een paar uur later al wat er aan de hand was. Ze heeft een gezwel in haar hoofd en uitzaaiingen naar lever en nieren. Daarom ben ik zsm terug naar huis gegaan om haar en de kinderen te steunen. Vandaag gaan de onderzoeken verder en bepalen de doktoren de vorm van behandeling; bestralen, opereren of chemo. Normaal deel je zoiets niet zomaar met de wereld dus doe ik het om rare geruchten en opmerkingen te voorkomen. We zijn een sterk en positief gezin en gaan vol in de slag dit te overwinnen. Gelukkg is het 2008 en kunnen ze veel tegenwoordig."
bron: racexpress.nl
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=11804
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_60551559
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 15:43 schreef IkWilbert het volgende:
Niet direct iets met F1 te maken, maar wilde het toch even posten...
[..]
Oei, heftig zeg.
pi_60555133
Hopen voor ze dat dat allemaal goed komt, al heb ik er mn twijfels bij als ik al hoor over uitzaaiingen her en der
pi_60559072
Waar massa het ditmaal niet verdiende.
  maandag 4 augustus 2008 @ 20:58:51 #6
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_60559304
zeer bout nieuws idd. Dus dan ook sterkte toegewenst......

Maarrrrr, over 3 weken de eerste nachtrace, ben dan ook zeer benieuwd
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 20:51 schreef HPoi het volgende:
Waar massa het ditmaal niet verdiende.


TT aanpassen
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:22:25 #7
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_60559949
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:59 schreef Atreidez het volgende:
http://images.gpupdate.net/large/107325.jpg
Ik zie toch een puma logo'tje ter hoogte van ze middel. Zoiezo lijkt me de puma deal meer van invloed op teamkleding, merchandise kleding en schoenen
Stimmt, er staat Puma op de overall, maar Kimi draagt weldegelijk Alpinestars alleen mag de merknaam niet op de overall omdat Ferrari een exclusieve deal heeft met Puma.
Vergelijk de shoulderpads van Kimi maar eens met die van Christian Klien, die zijn identiek.
Puma hanteert een heel ander design op de schouders.

Overigens droeg Kimi tijdens de persconferentie wel weer zo'n bekende sponsor jacket van Puma.
pi_60560582
Meer info over de brandjes:
quote:
Hoge temperaturen oorzaak problemen brandstoftanks


Wat we eigenlijk al langer wisten, werd vandaag bevestigd. De problemen die een aantal teams hadden met het bijtanken van de wagens tijdens de Grote Prijs van Hongarije waren te wijten aan de hoge temperaturen op de Hungaroring.

Tijdens de pitstops braken er kleine brandjes uit bij Rubens Barrichello, Sebastien Bourdais en Kazuki Nakajima. Gelukkig zonder veel erg, de brandjes werden snel geblust en de rijders konden verder rijden.

Oorzaak van de bandjes was dus de hoge temperatuur, behalve bij Rubens Barrichello. Zijn Honda team geeft toe dat de aansluiting van de benzineslang op de wagen niet correct gebeurde.
En natuurlijk sterkte gewenst aan de familie Mol!
pi_60560839
Kan een modje dit toevoegen aan de TT; Waar Massa het ditmaal niet verdiende.
pi_60561426
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:53 schreef Trystar het volgende:
Kan een modje dit toevoegen aan de TT; Waar Massa het ditmaal niet verdiende.


EDIT: topicreport geplaatst. (gaat het sneller )

[ Bericht 10% gewijzigd door HPoi op 04-08-2008 22:35:55 ]
pi_60564683
TT aangepast .
sig verwijderd door FA
pi_60565488
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:07 schreef Ambrosius het volgende:
TT aangepast .
Held!
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 20:58 schreef Sinister-D- het volgende:
Maarrrrr, over 3 weken de eerste nachtrace, ben dan ook zeer benieuwd
Valencia is geen nachtrace. In Singapore zal voor het eerst een nachtrace worden gehouden; op 28 September.

[ Bericht 36% gewijzigd door Trystar op 05-08-2008 00:58:25 ]
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 01:10:10 #13
19840 Libris
Live from Singapore
pi_60565920
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:46 schreef Trystar het volgende:

[..]

Held!
[..]

Valencia is geen nachtrace. In Singapore zal voor het eerst een nachtrace worden gehouden; op 28 September.
Van de week even mijn kaartje voor Singapore ophalen
pi_60566519
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Stimmt, er staat Puma op de overall, maar Kimi draagt weldegelijk Alpinestars alleen mag de merknaam niet op de overall omdat Ferrari een exclusieve deal heeft met Puma.
Vergelijk de shoulderpads van Kimi maar eens met die van Christian Klien, die zijn identiek.
Puma hanteert een heel ander design op de schouders.

Overigens droeg Kimi tijdens de persconferentie wel weer zo'n bekende sponsor jacket van Puma.
Opvallend hoe zijn Alpinestars overall op zijn Puma overall lijkt. Hij lijkt precies hetzelfde te vallen, niet baggy oid, verder ook nog het ontbreken van de ''buikriem''. Massa reed nog wel rond met de overall met Puma straps. Ik moet zeggen dat Ferrari's Puma overalls best anders zijn dan die van de andere teams die met Puma rijden.
pi_60571104
3 Weken vakansie voor de F1 Echt afzien..
Where facts are few, experts are many.
pi_60573052
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 01:10 schreef Libris het volgende:

[..]

Van de week even mijn kaartje voor Singapore ophalen
->
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:24 schreef Atreidez het volgende:
3 Weken vakansie voor de F1 Echt afzien..
Pff idd duurt echt te lang
Helemaal omdat we naar een nieuw (straten)circuit gaan, ik ben erg benieuwd wat het gaat worden in Valencia!
pi_60573160
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:44 schreef Trystar het volgende:

Helemaal omdat we naar een nieuw (straten)circuit gaan, ik ben erg benieuwd wat het gaat worden in Valencia!
ben ook erg benieuwd

hopelijk is het breder dan monaco,ik heb eigenlijk nog geen foto's gezien van het circuit
blablablablablablablablablablablablablabla
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 17:53:22 #18
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_60580592
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:46 schreef Trystar het volgende:
[..]
Valencia is geen nachtrace. In Singapore zal voor het eerst een nachtrace worden gehouden; op 28 September.
Je hebt helemaal gelijk. Idd 'n mixup van me met Singapore
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_60581031
Onboard beelden van het Valencia straten circuit:

pi_60581219
Filmpje heb ik toevallig vanmorgen zitten kijken.. Volgens mij is het gewoon een optocht circuit
Where facts are few, experts are many.
pi_60581674
ik vind het er toch wel erg tof uitzien
blablablablablablablablablablablablablabla
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:51:57 #22
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_60581748
het is in ieder geval een circuit wat een klein foutje gelijk afstraft want die muren zijn overal wel errug dichtbij...

het heeft ook wel iets van weg een circuit in een racegame, PGR 4 / GRID achtig
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_60582592
quote:
Hill tipt op Raikkonen als wereldkampioen

Damon Hill gelooft nog steeds in Kimi Raikkonen. Hoewel de Fin de voorbije weken eerder anoniem rond rijdt en hier en daar heel wat kritiek te verduren krijgt, staat hij toch nog steeds maar op vijf punten van WK-leider Lewis Hamilton in de WK tussenstand. Volgens Hill is Raikkonen nog steeds de grote favoriet op de eindzege.

"Ferrari blijft altijd gevaarlijk. We komen nu aan een gedeelte van het seizoen met circuits die Ferrari echt liggen. Ik zet mijn geld op Raikkonen."

Verder gaf Hill nog aan dat hij denkt dat Lewis Hamilton iets te zelfzeker was na de kwalificaties voor de Grote Prijs van Hongarije en daardoor de race verloor.

"Hij (Hamilton nvdr.) zei voor de race dat hij zichzelf niet zou overschatten en goed zou opletten voor de concurrentie maar volgens mij dacht hij bij zichzelf dat het al binnen was. Na z'n mindere start wou hij het waarschijnlijk goed maken en daardoor deed hij dingen fout," aldus Damin Hill.

» Gepost door Wesley Jeunen - 5/08/2008 17:21

bron: www.f1journaal.be
Tuurlijk pakt Kimi hem weer. No question about it.

En hij gaat voor de 4de keer op rij gewoon Spa winnen!!!

Go Kimi go!!!!
pi_60582981
Wat Ferrari nieuws:
quote:
Massa suffered oil pressure problem
by Niamh O'Mahony, 04 August 2008

Felipe Massa's Race Engineer Rob Smedley has confirmed to Setanta Ireland that an oil pressure problem was the reason behind the Brazilian's disheartening exit from the Hungarian Grand Prix.

Massa was on course for his fourth win of the season until smoke bellowed from the rear of his Ferrari with just three laps remaining.

Smedley, however, did take immense pleasure from seeing his charge pass title rival Lewis Hamilton on the opening lap of the race after the ease with which the 23-year-old got by the Ferrari driver at the Germany Grand Prix.

"We have no real idea what happened at the minute - we know it was oil pressure but that's about all we know. We're just very disappointed being so close to a win," he told Setanta Ireland.

"It was a very good start [from Felipe], very enjoyable. Lewis Hamilton made a comment I think about two weeks ago that Felipe wouldn't go past him so easy, but I think we saw the answer to that [in Hungary]."

Speaking to Gary Anderson, Massa also insisted that he can be happy with his year so - despite the missed opportunities.

"I can manage to work very well with the car and to get the best out of it, so I am happy with my performance," he said.

"For sure when you do a good job and there are still people in front, it is disappointing but I am not disappointed with me, just the circumstances."
quote:
Ferrari paranoid over Raikkonen engine
05 August 2008

After Felipe Massa's engine blew just three laps before the end of the Hungarian Grand Prix, Ferrari noted that Kimi Raikkonen, now running third, appeared to have a problem at the same time.

"At the end, we told him to take it easy because we felt that we had a mechanical problem at the rear of the car so we didn't want to take any risks," Ferrari team boss Stefano Domenicali said. "We wanted him to bring the car home after what we saw unfortunately with Felipe on the same lap."

Did it have any bearing on Felipe's problem? "No, no, no. Completely different," emphasised Domenicali. "We saw there was something on the mechanical side on the rear that was not properly working."

So going into the next race, the European Grand Prix at Valencia, what is Ferrari's focus: the reliability problems experienced in Budapest, or the qualifying problems experienced by Kimi Raikkonen in particular?

"I think both," said Domenicali. "Not only these two points but for sure reliability because we cannot accept to have these kind of problems, even if it was only 10 kilometers from the end. We cannot have this problem of reliability because we are paying too much of a price for it.
quote:
Raikkonen 'not the driver Ferrari needs'.
Tuesday, 5th August 2008

Ferrari's defending F1 World Champion Kimi Raikkonen comes in for harsh words of criticism following the latest in a line of off-colour performances in the Hungarian Grand Prix last weekend.

Kimi Raikkonen has come in for a scathing attack from the Italian media following another lacklustre performance in the Hungarian Grand Prix last weekend – being described variously as ‘a pale imitation of the driver of the past' and ‘not the driver Ferrari needs'.

The defending Formula 1 World Champion has now not triumphed in seven races, putting the defence of his hard-won 2007 crown in distinct jeopardy, with both McLaren-Mercedes' Lewis Hamilton and Ferrari team-mate Felipe Massa seeming to be in considerably better shape than the Finn as the 2008 campaign races towards its conclusion.

Since Raikkonen's second – and thus far latest – victory of the season in Barcelona all the way back in April, the 28-year-old has notched up just 28 points, compared to the 42, 36 and 30 of title rivals Hamilton, Massa and Robert Kubica respectively.

Though he may have lucked into a rostrum finish with third place in Budapest, the 17-time grand prix winner failed to convince weekend-long, qualifying a lowly sixth and spending the first two-thirds of the race tucked up behind Fernando Alonso's markedly slower Renault – a fact not lost on the notoriously merciless and fickle Italian press.

‘He seems a pale imitation of the driver of the past,' blasted national sports newspaper Tuttosport. ‘This Raikkonen is not the driver that Ferrari needs. He needs to ask himself whether he really still has the desire.'

For his part, the erstwhile world championship leader has responded to claims that he is likely to hang up his F1 helmet at the end of the current campaign, second title in the bag or not.

“I never said anything like that,” he stressed. “Somebody made it up.”

There were rather warmer words, meanwhile, for Massa, who – against the odds – dominated the race around the Hungaroring, from his superbly aggressive pass all the way around the outside of pole-sitter Hamilton at the start to his cruel retirement with engine failure whilst in a commanding position a scant three laps from the chequered flag.

‘What more can Ferrari ask of its driver?' the respected La Gazzetta dello Sport mused.
Calm down, please!
pi_60597222
quote:
Alonso verwacht weinig verbetering bij Renault
06 augustus 2008

Het team van Renault kan dit seizoen niet meedoen om de overwinningen en Fernando Alonso verwacht niet dat dat volgend seizoen anders zal zijn.

"Ik denk dat het moeilijk gaat worden, ondanks dat er volgend jaar compleet nieuwe regels gelden, die voor een andere pikorde kunnen zorgen", vertelde Alonso aan de Spaanse radiozender Cadena Ser. "Ik heb echter nog nooit een auto gezien die het ene jaar in de middenmoot meerijdt, en het volgende jaar het hele veld verslaat."

"Dit soort dingen gaan stap voor stap", denkt de 27-jarige Spanjaard. "Wat onze problemen ook mogen zijn, we zullen hard moeten werken om dichterbij de voorste teams te komen. Ik denk echter dat dat heel erg moeilijk gaat worden."

Alonso staat momenteel achtste in het tussenklassement, met 18 punten.
bron
wat lijkt me dat toch een verschrikkelijke kerel om in het team erbij te hebben zeg
altijd maar negatief...ik snap best dat je realistisch moet blijven maar juist in een periode dat het steeds beter gaat mag je je ook wel eens positief over je team uitlaten.

alonso
blablablablablablablablablablablablablabla
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')