om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatieWaar Ferrari zondag nergens te bekennen waren, zo was Lewis Hamilton heer en meester in Melbourne. Dit weekend zijn we aangekomen in Maleisië voor alweer de 10e editie van de Petronas Malaysian Grand Prix. Kan McLaren weer een gevoelige slag geven aan het team van Ferrari? Australië was een slagveld slechts zeven coureurs zagen de finishvlag. Gaan we deze race meer rijders aan de finish zien? Één ding is zeker het weer in Maleisië is onvoorspelbaar dus zullen we mischien nog wel eens een onweersbui zien vallen.
Voor meer informatie en nieuws kijk op Fok!sportom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatieHet Sepang-circuit komt van de hand van Hermann Tilke, die het circuit eind jaren \'90 ontwierp. Het circuit is voornamelijk zwaar voor de banden en de remmen. Al sinds de eerste race in 1999 luidt de slogan:
"The hottest race on earth". En dit wordt ieder jaar weer waargemaakt, gezien de hoge temperaturen en luchtvochtigheidsgraad.
Het circuit heeft een lengte van 5,543 kilometer. In totaal moeten de coureurs 56 ronden afleggen, wat de totale afstand op 310,408 kilometer brengt. Het is een hypermodern circuit met twee lange rechte stukken, die parallel aan elkaar lopen. De snelheden kunnen oplopen tot ruim boven de driehonderd kilometer per uur. Door de extreme warmte zijn de teams genoodzaakt grotere gaten of extra gaten in het bodywork te maken voor de koeling. Ook in de strategie wordt vaak rekening gehouden met de tropische temperaturen. Een van de bijkomstigheden van het circuit is, dat het op een steenworp afstand ligt van de Internationale luchthaven van Kuala Lumpur, waar men de weerdiensten goed in de gaten kan houden.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatieom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatieom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatieom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatieom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatieom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatieom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatieDe eerste pole-position in Maleisie komt op de naam van Michael Schumacher. Net herstelt van zijn beenbreuk weet hij zich als beste te kwalificeren. In de race helpt hij Eddie Irvine, die nog om de titel strijd, aan de overwinning. Door problemen met de barge-boards worden beide Ferrari-coureurs echter gediskwalificeerd. Hakkinen wordt tot kampioen uitgeroepen. In hoger beroep worden de Ferrari's echter goedgekeurd waardoor Hakkinen zijn feestje nog even moet uitstellen.
In 2000 blijkt hoe het kan regenen in Maleisie. Door een plotselinge hoosbui wordt het een heuse regenrace. Beide Ferari-coureurs glijden van de baan, maar in de regen blijkt Ferrari oppermachtig. Schumacher wint de race met overmacht, na en knappe inhaalrace. Jos Verstappen weet te imponeren in zijn Arrows. Rondenlang weet hij de veel snellere McLaren van Mika Hakkinen achter zich te houden in een rechtstreeks gevecht. Desondanks eindigt hij net buiten de punten, op de zevende plaats.
In 2001 is het wederom Ferrari dat overwint in het warme Maleisie. In 2002 wordt de zegereeks van de Italianen echter doorbroken door Ralf Schumacher. Dankzij een botsing van Michael Schumacher weet \"het broertje van\" de race op zijn naam te schrijven.
In 2003 laat Renault zien dat het op weg is naar de top. Beide Renault-coureurs staan op de eerste startrij na de kwalificatie. In de race is het echter Kimi Raikkonen die aan het langste eind trekt. Hij weet zijn eerste race ooit te winnen. Schumacher is betrokken bij een botsing in de eerste ronde, moet de pit in voor reparaties en krijgt vervolgens een drive through penalty. Na een inhaalrace weet hij alsnog als zesde te eindigen.
In 2004 is het wederom Michael Schumacher die de race weet te winnen. Met een vrij afwijkende driestops-strategie, die door meerdere teams werd gevolgd, weet hij voor Juan Pablo Montoya te eindigen. Schumacher rijdt een sterke race op de duidelijk mindere Bridgestone-banden. In 2005 is het Fernando Alonso die de race weet te winnen. Renault blijkt oppermachtig en Fisichella heeft problemen met de afstelling van zijn bolide. De overwinning voor Alonso komt nimmer in gevaar. Opvallend was dat zowel Jenson Button als Anthony Davidson hun Honda bolide in de tweede ronde aan de kant moeten zetten. Beiden met een rokende motor.
Winnaars op Sepang
1999 Eddie Irvine (Ferrari)
2000 Michael Schumacher (Ferrari)
2001 Michael Schumacher (Ferrari)
2002 Ralf Schumacher (Williams-BMW)
2003 Kimi Räikkonen (McLaren-Mercedes)
2004 Michael Schumacher (Ferrari)
2005 Fernando Alonso (Renault)
2006 Giancarlo Fisichella (Renault)
2007 Ferando Alonso (McLaren)
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatieFernando Alonso heeft de Grand Prix van Maleisië gewonnen. Zijn teamgenoot Lewis Hamilton maakte er een perfect resultaat voor McLaren van. Ferrari moest genoegen nemen met de derde en vijfde plaatsen. Christijan Albers viel uit.
Rubens Barrichello startte de race vanuit de pitstraat nadat hij zijn motor had laten wisselen. Bij de start gaf McLaren Ferrari het nakijken. Hamilton pakte de tweede plaats, achter Alonso, die al bij het wegaccelereren de leiding had gepakt. Stuil was de eerste uitvaller, hij spinde in de vierde bocht het grind in. Liuzzi moest al na de tweede ronde een nieuwe neus halen.
Massa begon direct aan te dringen bij Hamilton. Hamilton bleek echter niet makkelijk te verschalken en Massa moest meerdere malen zijn meeredere bekennen in de McLarencoureur. Ondertussen kreeg de Braziliaan ook Raikkonen om zijn oren. In de vijfde ronde werd Massa in een fout gedwongen en schoot hij het gras op. Hij werd gepasseerd door Räikkönen en Heidfeld.
Albers kon na acht ronden uitstappen in de pits. Zijn motor moest geblust worden door zijn pitcrew. Ook Kubica was vroeg binnen en had wat problemen tijdens zijn pitstop, maar kon uiteindelijk wél wegkomen. Wurz was goed bezig en klom al snel op richting de top tien. Ondertussen kon Alonso zijn voorsprong op zijn teamgenoot makkelijk uitbreiden tot meer dan vijftien seconden.
Massa opende de serie pitstops van de koplopers in de zeventiende ronde. Een ronde later kwam ook Alonso binnen, samen met Räikkönen. De Fin kwam op de zesde plaats terug op de baan, vlak voor zijn landgenoot Kovalainen. De pitstops zorgde niet voor belangrijke wijzigingen in de top vijf, al verloor Alonso wel een groot deel van zijn voorsprong. In zijn tweede stint kon de Spanjaard echter weer makkelijk wegrijden van de concurrentie.
Kubica moest al vroeg naar binnen voor een tweede stop, ditmaal om een nieuwe neus te halen. Ook David Coulthard zocht vóór de tweede serie pitstops de pitstraat op, maar de Schot moest de wagen de garage in rijden. De serie stops werd geopend door Hamilton en twee ronden later kwam ook Alonso binnen, die met een foutloze stop op de tweede plaats de baan op kwam, wat na de stops van Ferrari weer de leiding werd.
Nick Heidfeld reed een sterke race. Door de fout van Massa aan het begin van de race kwam hij voor de Ferrari en reed de wedstrijd op de vierde plaats uit. Nico Rosberg reed lange tijd in de punten, maar moest in de eindfase van de race de wagen aan de kant zetten.
Pas in de laatste ronden voor de finish kwam er wat spanning in de race. Räikkönen reed het gat naar Hamilton's tweede plaats dicht en begon aan te dringen bij de Brit. Hij kon echter geen vuist maken en moest genoegen nemen met de derde plaats. Hamilton pakte zijn tweede podium in twee races, zijn teamgenoot Alonso won met een voorsprong van meer dan zeventien seconden de wedstrijd.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatieom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatieom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatieom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatieom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatieom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatieom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie Vrijdag 21 maart 200803:00 - 04:30 vrije training 1
07:00 - 08:30 vrije training 2
Zaterdag 22 maart 2008 04:00 - 05:00 vrije training 3
07:00 - 08:00 Kwalificatie training
Zondag 23 maart 2008 08:00 - Petronas Malaysian Grand Prix (56 laps)
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie Zaterdag 22 maart06.55-09.10 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisie (Kwalificatie)
13.30-15.10 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisie (hh kwalificatie)
Zondag 23 maart 07.00-10.00 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisie (Race)
13.00-16.00 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisie (hh race)
23.15-00.00 uur RTL GP Magazine samenvatting Maleisie
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie Het weer in Kuala LumpurZin om over F1 te chatten? kom dan gewoon naar het irc-kanaal #f1Zie de
IRC FAQ voor meer informatie.
F1 Predictions spel.F1 Predictions Maleisiëdeze preview wordt u mede mogelijk gemaakt door Sanger & WESTDe OP is hier te vinden![ Bericht 0% gewijzigd door Ambrosius op 21-03-2008 13:01:53 ]
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one