abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 maart 2008 @ 00:10:30 #1
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_57491235
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Waar Ferrari zondag nergens te bekennen waren, zo was Lewis Hamilton heer en meester in Melbourne. Dit weekend zijn we aangekomen in Maleisië voor alweer de 10e editie van de Petronas Malaysian Grand Prix. Kan McLaren weer een gevoelige slag geven aan het team van Ferrari? Australië was een slagveld slechts zeven coureurs zagen de finishvlag. Gaan we deze race meer rijders aan de finish zien? Één ding is zeker het weer in Maleisië is onvoorspelbaar dus zullen we mischien nog wel eens een onweersbui zien vallen.

Voor meer informatie en nieuws kijk op Fok!sport

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Het Sepang-circuit komt van de hand van Hermann Tilke, die het circuit eind jaren \'90 ontwierp. Het circuit is voornamelijk zwaar voor de banden en de remmen. Al sinds de eerste race in 1999 luidt de slogan:

"The hottest race on earth"
. En dit wordt ieder jaar weer waargemaakt, gezien de hoge temperaturen en luchtvochtigheidsgraad.

Het circuit heeft een lengte van 5,543 kilometer. In totaal moeten de coureurs 56 ronden afleggen, wat de totale afstand op 310,408 kilometer brengt. Het is een hypermodern circuit met twee lange rechte stukken, die parallel aan elkaar lopen. De snelheden kunnen oplopen tot ruim boven de driehonderd kilometer per uur. Door de extreme warmte zijn de teams genoodzaakt grotere gaten of extra gaten in het bodywork te maken voor de koeling. Ook in de strategie wordt vaak rekening gehouden met de tropische temperaturen. Een van de bijkomstigheden van het circuit is, dat het op een steenworp afstand ligt van de Internationale luchthaven van Kuala Lumpur, waar men de weerdiensten goed in de gaten kan houden.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

De eerste pole-position in Maleisie komt op de naam van Michael Schumacher. Net herstelt van zijn beenbreuk weet hij zich als beste te kwalificeren. In de race helpt hij Eddie Irvine, die nog om de titel strijd, aan de overwinning. Door problemen met de barge-boards worden beide Ferrari-coureurs echter gediskwalificeerd. Hakkinen wordt tot kampioen uitgeroepen. In hoger beroep worden de Ferrari's echter goedgekeurd waardoor Hakkinen zijn feestje nog even moet uitstellen.

In 2000 blijkt hoe het kan regenen in Maleisie. Door een plotselinge hoosbui wordt het een heuse regenrace. Beide Ferari-coureurs glijden van de baan, maar in de regen blijkt Ferrari oppermachtig. Schumacher wint de race met overmacht, na en knappe inhaalrace. Jos Verstappen weet te imponeren in zijn Arrows. Rondenlang weet hij de veel snellere McLaren van Mika Hakkinen achter zich te houden in een rechtstreeks gevecht. Desondanks eindigt hij net buiten de punten, op de zevende plaats.

In 2001 is het wederom Ferrari dat overwint in het warme Maleisie. In 2002 wordt de zegereeks van de Italianen echter doorbroken door Ralf Schumacher. Dankzij een botsing van Michael Schumacher weet \"het broertje van\" de race op zijn naam te schrijven.

In 2003 laat Renault zien dat het op weg is naar de top. Beide Renault-coureurs staan op de eerste startrij na de kwalificatie. In de race is het echter Kimi Raikkonen die aan het langste eind trekt. Hij weet zijn eerste race ooit te winnen. Schumacher is betrokken bij een botsing in de eerste ronde, moet de pit in voor reparaties en krijgt vervolgens een drive through penalty. Na een inhaalrace weet hij alsnog als zesde te eindigen.

In 2004 is het wederom Michael Schumacher die de race weet te winnen. Met een vrij afwijkende driestops-strategie, die door meerdere teams werd gevolgd, weet hij voor Juan Pablo Montoya te eindigen. Schumacher rijdt een sterke race op de duidelijk mindere Bridgestone-banden. In 2005 is het Fernando Alonso die de race weet te winnen. Renault blijkt oppermachtig en Fisichella heeft problemen met de afstelling van zijn bolide. De overwinning voor Alonso komt nimmer in gevaar. Opvallend was dat zowel Jenson Button als Anthony Davidson hun Honda bolide in de tweede ronde aan de kant moeten zetten. Beiden met een rokende motor.

Winnaars op Sepang
1999 Eddie Irvine (Ferrari)
2000 Michael Schumacher (Ferrari)
2001 Michael Schumacher (Ferrari)
2002 Ralf Schumacher (Williams-BMW)
2003 Kimi Räikkonen (McLaren-Mercedes)
2004 Michael Schumacher (Ferrari)
2005 Fernando Alonso (Renault)
2006 Giancarlo Fisichella (Renault)
2007 Ferando Alonso (McLaren)

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Fernando Alonso heeft de Grand Prix van Maleisië gewonnen. Zijn teamgenoot Lewis Hamilton maakte er een perfect resultaat voor McLaren van. Ferrari moest genoegen nemen met de derde en vijfde plaatsen. Christijan Albers viel uit.

Rubens Barrichello startte de race vanuit de pitstraat nadat hij zijn motor had laten wisselen. Bij de start gaf McLaren Ferrari het nakijken. Hamilton pakte de tweede plaats, achter Alonso, die al bij het wegaccelereren de leiding had gepakt. Stuil was de eerste uitvaller, hij spinde in de vierde bocht het grind in. Liuzzi moest al na de tweede ronde een nieuwe neus halen.

Massa begon direct aan te dringen bij Hamilton. Hamilton bleek echter niet makkelijk te verschalken en Massa moest meerdere malen zijn meeredere bekennen in de McLarencoureur. Ondertussen kreeg de Braziliaan ook Raikkonen om zijn oren. In de vijfde ronde werd Massa in een fout gedwongen en schoot hij het gras op. Hij werd gepasseerd door Räikkönen en Heidfeld.

Albers kon na acht ronden uitstappen in de pits. Zijn motor moest geblust worden door zijn pitcrew. Ook Kubica was vroeg binnen en had wat problemen tijdens zijn pitstop, maar kon uiteindelijk wél wegkomen. Wurz was goed bezig en klom al snel op richting de top tien. Ondertussen kon Alonso zijn voorsprong op zijn teamgenoot makkelijk uitbreiden tot meer dan vijftien seconden.

Massa opende de serie pitstops van de koplopers in de zeventiende ronde. Een ronde later kwam ook Alonso binnen, samen met Räikkönen. De Fin kwam op de zesde plaats terug op de baan, vlak voor zijn landgenoot Kovalainen. De pitstops zorgde niet voor belangrijke wijzigingen in de top vijf, al verloor Alonso wel een groot deel van zijn voorsprong. In zijn tweede stint kon de Spanjaard echter weer makkelijk wegrijden van de concurrentie.

Kubica moest al vroeg naar binnen voor een tweede stop, ditmaal om een nieuwe neus te halen. Ook David Coulthard zocht vóór de tweede serie pitstops de pitstraat op, maar de Schot moest de wagen de garage in rijden. De serie stops werd geopend door Hamilton en twee ronden later kwam ook Alonso binnen, die met een foutloze stop op de tweede plaats de baan op kwam, wat na de stops van Ferrari weer de leiding werd.

Nick Heidfeld reed een sterke race. Door de fout van Massa aan het begin van de race kwam hij voor de Ferrari en reed de wedstrijd op de vierde plaats uit. Nico Rosberg reed lange tijd in de punten, maar moest in de eindfase van de race de wagen aan de kant zetten.

Pas in de laatste ronden voor de finish kwam er wat spanning in de race. Räikkönen reed het gat naar Hamilton's tweede plaats dicht en begon aan te dringen bij de Brit. Hij kon echter geen vuist maken en moest genoegen nemen met de derde plaats. Hamilton pakte zijn tweede podium in twee races, zijn teamgenoot Alonso won met een voorsprong van meer dan zeventien seconden de wedstrijd.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Vrijdag 21 maart 2008

03:00 - 04:30 vrije training 1
07:00 - 08:30 vrije training 2

Zaterdag 22 maart 2008

04:00 - 05:00 vrije training 3
07:00 - 08:00 Kwalificatie training

Zondag 23 maart 2008

08:00 - Petronas Malaysian Grand Prix (56 laps)

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Zaterdag 22 maart

06.55-09.10 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisie (Kwalificatie)
13.30-15.10 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisie (hh kwalificatie)

Zondag 23 maart

07.00-10.00 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisie (Race)
13.00-16.00 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisie (hh race)
23.15-00.00 uur RTL GP Magazine samenvatting Maleisie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Het weer in Kuala Lumpur

Zin om over F1 te chatten? kom dan gewoon naar het irc-kanaal #f1

Zie de IRC FAQ voor meer informatie.

F1 Predictions spel.
F1 Predictions Maleisië

deze preview wordt u mede mogelijk gemaakt door Sanger & WEST

De OP is hier te vinden!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ambrosius op 21-03-2008 13:01:53 ]
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 20 maart 2008 @ 00:18:27 #2
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_57491413
Weer een hele toffe OP Sanger & West, goed bezig!

Het belooft weer een tof F1-weekend te worden. Vooral het weer zal zijn invloed gaan hebben denk ik. Bij regen kon het wel weer eens een slagveld gaan worden, net zoals vorige week.

Mijn voorspelling voor de race:

1. Hamilton
2. Raikkonen
3. Kovolainen
4. Massa
5. Kubica
6. Heidfeld
7. Rosberg
8. Trulli

(Een hele voorzichtige voorspelling, het zal vast en zeker wel gaan gebeuren dat er coureurs van de top 3 teams gaan uitvallen)

Deze race zal McLaren nog te sterk zijn voor Ferrari, daarna is het gedaan vanaf Bahrein.
  donderdag 20 maart 2008 @ 00:23:44 #3
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_57491525
Ik hoop dat de OP dit keer goed is. Door prive omstandigheden heb ik een beetje moeten haasten (mede door de back to back race) daarom is de OP grotendeels overgenomen van vorig jaar.
  donderdag 20 maart 2008 @ 00:32:55 #4
179034 Bernard0s
pi_57491726
Persoonlijk vind ik dat geen probleem, het ziet er toch prima uit zo? Ik kan me voorstellen dat het maken van zo'n OP nogal veel tijd vergt, dus mensen die gaan lopen zeiken gaan maar lekker op het forum van formule1.nl zeuren .
  donderdag 20 maart 2008 @ 00:55:48 #5
798 voyeur
bemoeit zich
pi_57492049
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 00:32 schreef Bernard0s het volgende:
Persoonlijk vind ik dat geen probleem, het ziet er toch prima uit zo? Ik kan me voorstellen dat het maken van zo'n OP nogal veel tijd vergt, dus mensen die gaan lopen zeiken gaan maar lekker op het forum van formule1.nl zeuren .
Wat Bernard zegt. Het is allang mooi dat we zulke informatieve OP's hebben.
Here we are now, entertain us.
  donderdag 20 maart 2008 @ 00:57:43 #6
179034 Bernard0s
pi_57492065
En wanneer men extra informatie zou willen hebben zijn er talloze websites om informatie op te zoeken. Een OP van ik weet niet hoe lang is ook weer niet goed, dan leest niemand het omdat het zo lang is.
  donderdag 20 maart 2008 @ 09:47:58 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57494558
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 00:23 schreef WEST het volgende:
Ik hoop dat de OP dit keer goed is. Door prive omstandigheden heb ik een beetje moeten haasten (mede door de back to back race) daarom is de OP grotendeels overgenomen van vorig jaar.
Hij is goed

Heb je de nieuwe niet gehad dan via PM???
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_57494681
Mijn complimenten voor de OP. As beautiful as ever zullen we maar zeggen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_57494853
het is goed dat je er tijd voor neemt om het te doen. geweldig gedaan. ik verheug me nu al op de race.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_57496084
Zondag lekker met een ontbijtje op de bank
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_57496466
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 11:04 schreef Harmen1984 het volgende:
Zondag lekker met een ontbijtje flesje bier op de bank
pi_57496557
Tijd Voor de Maleisische Grand Prix!
quote:
Mogelijk zware regenbuien in Maleisië
20 maart 2008

Volgens de laatste weerspellingen kunnen er komend weekend enkele zware regenbuien vallen boven het circuit van Sepang, waar komend weekend de tiende editie van de Grand Prix van Maleisië wordt verreden.

Verder zal het, zoals we gewend zijn van Maleisië, overwegend warm en vochtig zijn tijdens het Formule 1-weekend. Vrijdag zal het kwik vermoedelijk klimmen tot 32 graden. Zaterdag en zondag zal het waarschijnlijk één graad koeler zijn.

De laatste regenrace in Maleisië was in 2001. Deze wedstrijd werd gewonnen door Michael Schumacher. Jos Verstappen finishte als zevende, met de Arrows.
Kan iemand de video uit dit bericht in dit topic overnemen? Legendarisch!

[ Bericht 6% gewijzigd door LeXX op 20-03-2008 11:33:10 ]
pi_57497682
Mooie OP
Hopelijk kan Ferrari winnen om zo het seizoen spanned te houden, ik zit niet op een Hamilton dominatie te wachten.
pi_57497736
Is er een online stream voor de vrije traingen?
pi_57497781
quote:
Zaterdag 22 maart 2008

04:00 - 05:00 vrije training 3
07:00 - 08:00 Kwalificatie training
quote:
Zaterdag 22 maart

07.30-09.10 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisie
13.30-15.10 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisie hh
Spreekt elkaar tegen.

Even opgezocht: volgens Formula1.com is de Qualifying om 7.00 NL tijd

-edit-

Volgens www.rtlgp.nl:
quote:
Zaterdag 22 mrt. 06.55-08.10 uur RTL GP: Formule 1 - Kwalificatie Maleisië
  donderdag 20 maart 2008 @ 12:46:02 #16
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57498290
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 11:27 schreef LeXX het volgende:
Tijd Voor de Maleisische Grand Prix!
[..]

Kan iemand de video uit dit bericht in dit topic overnemen? Legendarisch!
nice, regen is altijd leuk
The line is a dot to you!
pi_57498371
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:22 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

[..]

Spreekt elkaar tegen.

-edit-

Volgens www.rtlgp.nl:
[..]
Dan zal het wel niet live zijn op tv
pi_57498376
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:20 schreef Harmen1984 het volgende:
Is er een online stream voor de vrije traingen?
Volgens mij via deze link; http://itv-80.vo.llnwd.net/d1/broadband/f1/simulcastPlayer.swf
Is nu een hh van de Melbourne gp bezig.
  donderdag 20 maart 2008 @ 13:25:02 #19
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57499191
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 20 maart 2008 @ 13:40:08 #20
106791 _Tjabbe_
Impulsieve combo-knaller
pi_57499514
Dat het maar met bakken uit de lucht mag gaan vallen. Ik hoop en denk dat het net zo'n spectaculaire race als vorige week gaat worden
Statistics are like mini skirts, they give you good ideas but hide the most important things....
  donderdag 20 maart 2008 @ 13:43:38 #21
179034 Bernard0s
pi_57499596
Murray Walker is echt een held!

Ik denk dat ik met het vooruitzicht op de weerberichten al me managerteams maar ga omgooien.
pi_57500371
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 13:25 schreef sanger het volgende:
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/sySTUEpCP8E&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/sySTUEpCP8E&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
Dankjewel, BMW vriend! (zie predictions topic )
  donderdag 20 maart 2008 @ 14:59:36 #23
179034 Bernard0s
pi_57501028
Ik heb nog niet vaak zo'n zin gehad in een GP, ondanks het feit dat de baan van Sepang niet zo heel bijzonder is. Bakken met regen zou het wel heel tof maken. Ik hoop dat het dan niet weer zo'n pussyrace wordt als in Japan vorig jaar toen de halve race ongeveer achter de SC werd gereden, dat is uiteraard geen ruk aan.
  donderdag 20 maart 2008 @ 19:25:02 #24
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_57506089
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:22 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

[..]

Spreekt elkaar tegen.

-edit-

Volgens www.rtlgp.nl:
[..]
Zoals ik altijd wel zeg foutjes kunnen er altijd tussen zitten.
pi_57507614
Heb zelf ook al raceje gereden op Sepang, Massa won uiteindelijk de race
Where facts are few, experts are many.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop