Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009quote:29/3 Australia
5/4 Malaysia
19/4 China
26/4 Bahrain
10/5 Spain
24/5 Monaco
7/6 Turkey
21/6 Great Britain
12/7 Germany
26/7 Hungary
23/8 Europe (Valencia)
30/8 Belgium
13/9 Italy
27/9 Singapore
4/10 Japan
18/10 Brazil
1/11 Abu Dhabi
1 |
Maar dan wel met turbo's en/of compressorsquote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:11 schreef Peterselieman het volgende:
idd niet vreemd dat ze er voor kiezen.
Uiteraard. Anders is het net een F3quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:23 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Maar dan wel met turbo's en/of compressors
Is al wat ouder nieuws, maar hier zijn een paar links (dankzij Google):quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:07 schreef Atreidez het volgende:
Heb je daar een link/bron van, vinden ze in t indycar topic ook wel interessant nl.
Zo kan je alles recht praten natuurlijk. Ook maar deuren en ramen inbouwen, die hebben productieauto's immers ook? Zelfs een dtm-auto lijkt meer op een F1-auto dan op een productie-autoquote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:17 schreef sanger het volgende:
Overigens is een 4 cilinder motor helemaal geen gek idee als je de filosofie van de F1 er naast houdt. Immers zijn de meeste productieauto's uitgerust met een 4 cilinder.
En verkeersdrempels op de rechte stukkenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:33 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Zo kan je alles recht praten natuurlijk. Ook maar deuren en ramen inbouwen, die hebben productieauto's immers ook? Zelfs een dtm-auto lijkt meer op een F1-auto dan op een productie-auto
Sommigen kunnen al niet met stoplichten omgaanquote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:38 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En verkeersdrempels op de rechte stukken
Waarom denk je dat de fabrikanten in de F1 zitten? Toch juist als podium voor hun kunnen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:33 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Zo kan je alles recht praten natuurlijk. Ook maar deuren en ramen inbouwen, die hebben productieauto's immers ook? Zelfs een dtm-auto lijkt meer op een F1-auto dan op een productie-auto
Thanks, had het inmiddels gevondenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Is al wat ouder nieuws, maar hier zijn een paar links (dankzij Google):
Volkswagen could join IRL in 2011 to promote TSI or TDI engines
New formula? Read between the lines
Five Engine Makers Still Courting IRL
New IndyCar engine plans stirring global interest despite delay to 2012
Als het aan Mosley lag was het dat al geweeestquote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uiteraard. Anders is het net een F3
Om de grens op te zoeken van hun kunnen, wat (voor een deel) weer geventileerd wordt op de pronkstukken van datzelfde merk. En dat zijn geen vierpitters, of zou je deze ook kopen met een vierpittertje?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de fabrikanten in de F1 zitten? Toch juist als podium voor hun kunnen.
Om hun kunnen tentoon te stellen aan het publiek. Hoe goed en betrouwbaar hun spullen wel niet zijn. En om de technologie van de F1 in de straatauto's te kunnen verwerken. Daarom zou een vierpitter weer wel logisch zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:48 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Om de grens op te zoeken van hun kunnen, wat (voor een deel) weer geventileerd wordt op de pronkstukken van datzelfde merk. En dat zijn geen vierpitters, of zou je deze ook kopen met een vierpittertje?
Dat was toch toen BMW cilinderblokken van de 315 een week of wat buiten in de regen liet staan zodat ze geschikt werden voor de F1?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:46 schreef Tarado het volgende:
Anyway, the 1986 engine was said to produce about 1,300 hp (969 kW) in qualifying.[citation needed]
Als ze midden jaren 80 al 1300 pk uit zo'n 4 cilinder halen dan moet het nu toch helemaal geen probleem zijn om een 4 cilinder te bouwen met 800pk die 6 races meegaat
Wou je een brommer in gaan zetten?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:23 schreef vosss het volgende:
Ik wil terug naar de tijd van de 1.5 V16 BRM's
Ergo: flikker godsnondedju op met je viertakt troep
In de top van de straatauto's ver te verstaan. Zoals de Ferrari, de duurste mercedes, de duurste bmw, de duurste honda. Dat glijdt vanzelf via de stamboom naar beneden natuurlijk, vandaar dat je nu ook (schakel)flippers ziet in een seat or whatever. Als het om de straatauto's zou gaan zoals je ze nu in de straat ziet staan, kunnen ze beter duurtesten uitvoeren ipv zo hard mogelijk een rondje rijden. Bovendien is de techniek in de F1 veel te duur om uit te kunnen voeren op straatauto's van jan modaal. Die zie je pas jaren later in één of andere budgetvorm en is verre van wat je in de F1 ziet.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:38 schreef sanger het volgende:
[..]
Om hun kunnen tentoon te stellen aan het publiek. Hoe goed en betrouwbaar hun spullen wel niet zijn. En om de technologie van de F1 in de straatauto's te kunnen verwerken. Daarom zou een vierpitter weer wel logisch zijn.
Een Toyota Prius is in veel opzichten geavanceerder dan een F1 auto.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:57 schreef Tarabass het volgende:
[..]
In de top van de straatauto's ver te verstaan. Zoals de Ferrari, de duurste mercedes, de duurste bmw, de duurste honda. Dat glijdt vanzelf via de stamboom naar beneden natuurlijk, vandaar dat je nu ook (schakel)flippers ziet in een seat or whatever. Als het om de straatauto's zou gaan zoals je ze nu in de straat ziet staan, kunnen ze beter duurtesten uitvoeren ipv zo hard mogelijk een rondje rijden. Bovendien is de techniek in de F1 veel te duur om uit te kunnen voeren op straatauto's van jan modaal. Die zie je pas jaren later in één of andere budgetvorm en is verre van wat je in de F1 ziet.
Juist, en dat is nu net wat ik bedoel. Het moet weer andersom worden, de techniek van F1 moet in straatauto's komen. En in dat opzicht is het logisch dat ze een vierpitter overwegen zodat dit eenvoudiger kan.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:16 schreef voyeur het volgende:
[..]
Een Toyota Prius is in veel opzichten geavanceerder dan een F1 auto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |