abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69304731


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 |

Openingsposts van de Grands Prix van het huidige '09 seizoen:

2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir
Grand Prix van Spanje 2009
Formula1 Grand Prix de Monaco 2009

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport

Onze boyz:
- Christijan Albers
- Robert Doornbos
- Giedo van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Toyota
- Scuderia Toro Rosso
- RedBull Racing
- Williams
- Brawn GP
- Force India

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - publised on 24.03.2009 with immediate application
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site
[PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations
[PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009

Technical Regulations 2009

[PDF] 2009 Technical Regulations - published on: 18.03.2009 with immediate application
[PDF]2010 F1 Technical Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations

Testschema

  • Er staan voorlopig geen testsessies gepland.

    Wie staan er in 2009 aan de start

    Mclaren
    1. Lewis Hamilton - WDC 2008
    2. Heikki Kovalainen

    Ferrari - WCC 2008
    3. Felipe Massa
    4. Kimi Räikkönen

    BMW Sauber
    5. Robert Kubica
    6. Nick Heidfeld

    Renault
    7. Fernando Alonso
    8. Nelson Piquet jr.

    Toyota
    9. Jarno Trulli
    10. Timo Glock

    Scuderia Toro Rosso
    11. Sébastien Bourdais
    12. Sébastien Buemi

    Red Bull Racing
    14. Mark Webber
    15. Sebastian Vettel

    Williams
    16. Nico Rosberg
    17. Kazuki Nakajima

    Force India
    20. Giancarlo Fisichella
    21. Adrian Sutil

    Brawn GP
    22. Rubens Barrichello
    23. Jenson Button

    Voor meer info zie het [F1] Silly season 2009 Topic

    De kalender voor 2009 met 17 races
    quote:
    29/3 Australia
    5/4 Malaysia
    19/4 China
    26/4 Bahrain
    10/5 Spain
    24/5 Monaco
    7/6 Turkey
    21/6 Great Britain
    12/7 Germany
    26/7 Hungary
    23/8 Europe (Valencia)
    30/8 Belgium
    13/9 Italy
    27/9 Singapore
    4/10 Japan
    18/10 Brazil
    1/11 Abu Dhabi
    Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009

    Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

  • Artikelen over KERS

    Artikel 1
    Artikel 2
    (Is in het Duits)

  • Artikel(en) over aerodynamische wijzingen

    Artikel 1

    BBC

    Tv-gids voor BBC One.
    Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.

    *wijzigingen onder voorbehoud

    FOK!sport F1-site

    De OP is hier te vinden
  • pi_69304860
    tvp
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_69305000
    pi_69305014
    ElmarO
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_69305068
    Ik lees overigens op verschillende sites nu dat vandaag alle 10 de teams aangegeven hebben zich niet in te zullen schrijven als er niets veranderd

    Ik hoop echt op een goede afloop.

    Een acute hartstilstand voor meneer eikelsteen zou op zich wel een en ander direct op lossen qua onenigheden
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_69305222
    quote:
    Teams eensgezind in budgetbeperkingsaffaire

    22 mei 2009 — Alle tien de teams die momenteel op de F1-grid staan zullen uit de Formule 1 stappen als de FIA haar plannen voor een budgetbeperking ongewijzigd doorzet. Dat zei de voorzitter van de Formula One Teams's Association (FOTA) Luca di Montzemolo na afloop van een vergadering vandaag in Monaco.

    De voorbije dagen waren er geruchten als zou de cohesie verloren zijn gegaan binnen de FOTA. Sommige teams dreigden met opstappen uit de Formule 1 terwijl andere een niet zo duidelijk standpunt innamen. Na de vergadering van vandaag lijken alle tien de teams echter op één lijn te zitten: niemand zal zich inschrijven als de budgetbeperking ongewijzigd in het reglement blijft staan en als de FIA op dezelfde wijze éénzijdig reglementswijzigingen zal blijven doordrukken.

    “We zullen ons niet inschrijven voor een kampioenschap dat deze reglementen hanteert en dat op deze wijze wordt geleid. We zitten allemaal op één lijn en we zullen samen naar de voorzitter van de FIA kunnen gaan met een duidelijke en constructieve mening. We moeten praten over mogelijke oplossingen voor de situatie want niemand van ons wil iets anders dan Formule 1”, aldus di Montzemolo.
    Kijk eens, dat is onderwater ook nog eens een keiharde eis voor in de toekomst, niet meer op een dergelijke manier regelementswijzigingen er door drukken.

    Dus het gaat al niet eens meer alleen maar over de budgetlimiet, maar dus ook over de manier van regelementen wijzigen.

    Die had ik nog niet eerder gezien
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_69305303
    ik zie het steeds somberder in
    blablablablablablablablablablablablablabla
      vrijdag 22 mei 2009 @ 21:22:42 #8
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_69305513
    Eindelijk, kom op FOTA! . Nu moet de FIA wel buigen.
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
      vrijdag 22 mei 2009 @ 21:32:03 #9
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_69305865
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 21:22 schreef Fir3fly het volgende:
    Eindelijk, kom op FOTA! . Nu moet de FIA wel buigen.
    FIA kennende zullen die nog wel even de poot stijfhouden
    pi_69306361
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 21:18 schreef Schunckelstar het volgende:
    ik zie het steeds somberder in
    Ik ook
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      vrijdag 22 mei 2009 @ 21:50:42 #11
    16063 MonoSynth
    I doubt, therefore I might be
    pi_69306523
    Ik vraag me af hoe lang de FIA dit vol gaat houden... Maar zeg nou eerlijk, wat ze de laatste jaren aan reglementswijzigingen doordrukken is toch ook achterlijk? Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat Max Mosley een soort tweede Howard Hughes is. Dat ze er na zijn dood achter gaan komen dat hij eigenlijk al jaren voor zijn dood krankzinnig was geworden...
      vrijdag 22 mei 2009 @ 21:54:40 #12
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_69306672
    Kijken hoe lang het duurt voordat de F1 teams weer gaan spreken over een Grand Prix World Championship
    We were to understand there would be pie and punch?
      vrijdag 22 mei 2009 @ 22:01:48 #13
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_69306957
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 20:40 schreef vosss het volgende:
    Dan moet Cosworth eerst een motor ontwikkelen die aan de regels voldoet, want voor zover ik weet hebben ze die niet.
    in 2006 werd de Williams aangedreven door een Cosworth, en volgens mij zijn sindsdien de motoren niet echt (drastisch) aangepast, dus hebben ze wel degelijk een motor die aan de regels voldoet.
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_69309831
    tvp
    pi_69309905
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 21:22 schreef Fir3fly het volgende:
    Eindelijk, kom op FOTA! . Nu moet de FIA wel buigen.
    TVP
    <>
      vrijdag 22 mei 2009 @ 23:17:21 #16
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_69310325
    tvp
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
    pi_69312903
    tvp
      zaterdag 23 mei 2009 @ 00:46:57 #18
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_69314181
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 22:01 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    in 2006 werd de Williams aangedreven door een Cosworth, en volgens mij zijn sindsdien de motoren niet echt (drastisch) aangepast, dus hebben ze wel degelijk een motor die aan de regels voldoet.
    Even opgezocht, vroeg me af of dat de 2005 moteren waren.

    Williams reed in 2006 met een Cosworth 2.4L V8 en Torro Rosso met een Cosworth 3.0L V10 (2005 spec) met een rev limiter. De ontwikkelingen zijn toen bevroren, dus ik weet niet of de 2006 motor onaangepast een wagen in zou moeten of dat ze hem eventueel kunnen doorontwikkelen (vanwege betrouwbaarheid). Punt is wel dat je nu maar 8 motoren mag gebruiken ipv 10, zoals in 2005 en 2006 en sinds maar 18000rpm. Dus ik weet niet hoe betrouwbaar de 2006 V8 was, maar ik hoop voor ze van wel.
    We were to understand there would be pie and punch?
    pi_69315219
    Fuck de FIA
      zaterdag 23 mei 2009 @ 09:04:54 #20
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_69318321
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 21:50 schreef MonoSynth het volgende:
    Ik vraag me af hoe lang de FIA dit vol gaat houden... Maar zeg nou eerlijk, wat ze de laatste jaren aan reglementswijzigingen doordrukken is toch ook achterlijk? Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat Max Mosley een soort tweede Howard Hughes is. Dat ze er na zijn dood achter gaan komen dat hij eigenlijk al jaren voor zijn dood krankzinnig was geworden...
    Met het verschil dat Howard Hughes een briljant man was!
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_69318333
    En Bernie een debiel door al zn geld op naam van zn mokkel te zetten en Mosley gewoon een Nazi is
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_69318805
    hé hé, dat Nazi-deel is nooit bewezen, he... hij sprak gewoon Duits omdat één van de hoertjes Duits was, had niks met Nazi te maken. Dat Duits en SM nou eenmaal meteen rare associaties oproept en Mosley's papa toevallig een fascist was, kun je Max natuurlijk niet aanrekenen...
    pi_69319515
    quote:
    Kubica: "F1 overleeft ook zonder Ferrari"
    [23 mei - 10:04]

    De Formule 1 kan best overleven zonder Ferrari (of enige andere autoconstructeur). Dat is althans de mening van BMW-Sauber-piloot Robert Kubica.

    Ferrari dreigt - net als andere constructeurs - de top van de autosport te verlaten als de FIA zijn plannen doordrukt om vanaf volgend jaar een budgetlimiet op te leggen. Ondanks verschillende meetings tussen de FIA en de teams is er nog steeds geen overeenkomst gevonden. Hoewel geen enkele autosportliefhebber het Italiaanse team graag ziet vertrekken, denkt Kubica dat de sport dit ook wel overleeft.

    "Nog niet zo lang geleden waren alle teams privéteams en werden enkel de motoren geleverd door de constructeurs. Als Ferrari (of een andere constructeur) beslist om niet meer deel te nemen, dan zal iedereen ze snel vergeten zijn," zei Kubica in een interview met Reuters.

    "Het beeld zal natuurlijk wel veranderen. Maar iedereen zei ook na het vertrek van Michael Schumacher dat de Formule 1 nooit meer hetzelfde zou zijn. Wel, na enkele races sprak er niemand meer over Michael. De races waren nog steeds boeiend en erg mooi. De Formule 1 overleeft dit ook wel."
    Kubica gaat even voorbij aan het feit dat als Renault, Red Bull, Torro Rosso en Toyota ook opstappen en McLaren wacht op een compromis wat er niet komt dat Williams en Force India zonder motor zitten en dat Kubica dan met Heidfeld de enige zijn die racen.

    Ik denk niet dat de F1 dat gaat overleven hoor
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_69322192
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 22:01 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    in 2006 werd de Williams aangedreven door een Cosworth, en volgens mij zijn sindsdien de motoren niet echt (drastisch) aangepast, dus hebben ze wel degelijk een motor die aan de regels voldoet.
    En anders hebben we nog wel wat bedrijven die de bestaande motoren van de teams opkoopt en die onder eigen naam verkoopt aan de andere teams. Zoals in het verleden o.a. Mecachrome en Supertec Renault motoren tunede en Mugen dit deed met Honda motoren.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_69326234
    quote:
    'Budgetlimiet pas in werking vanaf 2012'

    Volgens het Duitse tijdschrift Auto, Motor und Sport is er een compromis gevonden in de discussies over de budgetlimiet en zullen de regels zoals ze nu op tafel liggen geen doorgang vinden. In plaats daarvan zouden de huidige teams tot 2012 hebben om hun budget te verlagen.

    Aanvankelijk was het de bedoeling dat nieuwe teams die zich aan een limiet van 44 miljoen euro zouden houden, technische vrijheden zouden krijgen om de competitie met de overige teams aan te kunnen gaan. Al gauw bleek echter dat ook enkele van de huidige teams zich aan de budgetlimiet wilden gaan houden om zo ook dat technische voordeel te kunnen krijgen. Bovendien waren de grote teams tegen een Formule 1 met dubbele reglementen en onder andere Ferrari en Toyota dreigden de sport zelfs te verlaten als de internationale autosportbond FIA dit niet aanpaste.

    Vorige week werd in Londen al besloten om de dubbele reglementen af te schaffen. Vrijdag kwamen de teams weer bij elkaar en Norbert Haug vertelde aan de Duitse zender Premiere al dat het nu nog een kwestie van de puntjes op de i zetten is. "Er zijn een paar kleine details die nog moeten worden opgelost, meer niet", zei hij.

    Een officiële verklaring is er nog niet van de FOTA of de FIA, maar volgens Auto, Motor und Sport zouden de huidige teams drie jaar de tijd hebben om hun budget tot 44 miljoen te verlagen. Nieuwe teams zouden niet het geplande technische voordeel krijgen, maar wel gebruik mogen maken van goedkope klantenchassis.

    De deadline voor teams om zich in te schrijven voor 2010 is vrijdag 29 mei.
      zaterdag 23 mei 2009 @ 16:06:18 #26
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_69326399
    Klinkt goed, maar ik zou toch echt liever zien dat ze het afbouwen. Dus beginnen met 100 miljoen in 2011, dan naar 60 in 2012 en dan uiteindelijk 40 in 2013.

    Maar goed, in ieder geval betekent dit dat de kans groot is dat er in ieder geval een F1 is volgend jaar. Of ik ga kijken is een tweede, ik ben het nog steeds niet eens met het grootste deel van de 2010 regels .
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
      zaterdag 23 mei 2009 @ 17:47:15 #27
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_69328624
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 12:53 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    [knip] Zoals in het verleden o.a. Mecachrome en Supertec Renault motoren tunede[/knip]
    Waren dat niet heel toevallig bedrijven van Briatore?
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
      zaterdag 23 mei 2009 @ 23:12:31 #28
    798 voyeur
    bemoeit zich
    pi_69338115
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 15:59 schreef Trystar het volgende:

    [..]
    Dat voorstel lijkt sprekend op wat ik in een eerdere post suggereerde:
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 15:27 schreef voyeur het volgende:

    [..]

    Ik ben het wel met Max Mosley eens dat al die technische beperkingen de innovatie vreselijk beperken. Als je 400 miljoen te spenderen hebt en het is verboden om te werken aan de motor, de versnellingsbak, de electronica ga je vanzelf geld spenderen aan futiliteiten. Als je ook nog eens geen gebruik meer mag maken van je windtunnel(s), je test faciliteiten etc en je bent gebonden aan strikte regels voor aerodynamica dan krijg je dus teams die tien miljoen uitgeven aan een iets gladder asje of vijf miljoen aan een perfecte waterfles.

    Budget plafonds maken het mogelijk de creativiteit weer vrij te geven. Het grootste probleem is hoe je teams van 400 naar 40 miljoen krijgt binnen een paar maanden. Als je negen van de tien man in de fabriek ontslaat is niet alleen de stemming beneden alle peil, maar is ook elke structuur in de organisatie zoek.

    Een overgangstermijn van drie jaar zou beter zijn, maar dan moeten de nieuwe teams wel een kans hebben om te concurreren. Voor ieder miljoen dat je uitgeeft boven de veertig zouden de bestaande teams x kennis moeten overdragen aan de nieuwe teams om de verhoudingen op de baan te egaliseren.
    Klantenchassis beschikbaar stellen is een prima manier om je kennis over te dragen. Nu hoop ik nog dat de prijs voor die klantenchassis afhangt van het budget van het verkopende team. Hoe meer je spendeert, hoe goedkoper je moet leveren. Dat maakt het voor de grote teams heel interessant om zo snel mogelijk naar beneden te gaan. Niemand heeft zin de hele paddock te moeten vullen met goedkope auto's die vervolgens je concurrent zijn
    Here we are now, entertain us.
      zaterdag 23 mei 2009 @ 23:34:16 #29
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_69338762
    Zelfgebouwde chassis zijn juist het kenmerk van de formule 1. het is natuurlijk financieel aantrekkelijk, maar het hoort gewoon niet bij f1.

    Klantenmotoren zijn nog tot daar aan toe, omdat die dingen dankzij de reglementen min of meer dezelfde prestaties leveren.
    Please, make yourself uncomfortable.
      zondag 24 mei 2009 @ 10:44:52 #30
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_69345092
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 23:34 schreef bodylotion het volgende:
    Zelfgebouwde chassis zijn juist het kenmerk van de formule 1. het is natuurlijk financieel aantrekkelijk, maar het hoort gewoon niet bij f1.
    Spijker op zn kop.
      zondag 24 mei 2009 @ 11:08:59 #31
    178923 Schunckelstar
    schunckelstar
    pi_69345513
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 23:34 schreef bodylotion het volgende:
    Zelfgebouwde chassis zijn juist het kenmerk van de formule 1. het is natuurlijk financieel aantrekkelijk, maar het hoort gewoon niet bij f1.

    Klantenmotoren zijn nog tot daar aan toe, omdat die dingen dankzij de reglementen min of meer dezelfde prestaties leveren.
    blablablablablablablablablablablablablabla
      zondag 24 mei 2009 @ 12:13:24 #32
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_69347006
    quote:
    Villeneuve zou terugkeer naar F1 niet afwijzen
    Jacques Villeneuve zou best terug willen keren naar de Formule 1. De Canadees reed zijn laatste race in 2006 en concentreerde zich daarna op het vinden van een NASCAR-stoeltje. Nu de slicks zijn teruggekeerd in de Formule 1, zou hij luisteren naar aanbiedingen van de teams.

    Villeneuve was nooit een groot voorstander van de invoering van gegroefde banden. Voor zijn commentaar op dit besluit moest hij zich in 1997 zelfs melden in Parijs om zich tegenover de World Motor Sport Council te verantwoorden. "De auto's van nu zien er weer leuk uit", zei Villeneuve tegen Autosport. "Maar eerlijk gezegd ben ik niet actief op zoek naar een stoeltje, ik concentreer me eerst nog op NASCAR."

    "De Formule 1-wagens hebben nu weer slicks en volgend jaar wordt bijtanken ook nog verboden. Dat is alles waar ik de afgelopen jaren om heb gevraagd, dus er zijn wel momenten dat ik denk: zou het niet geweldig zijn om daarmee te rijden?", vervolgde hij. "Een kans op een terugkeer zou ik dan ook zeker niet afwijzen."

    Villeneuve reed afgelopen winter nog in de Speedcar Series.
    Open sollicitatie van Jacques.
    pi_69347044
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 12:13 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Open sollicitatie van Jacques.
    Laat maar komen, beter dan de Bourdais en Heidfelds van deze wereld.
      zondag 24 mei 2009 @ 12:16:17 #34
    178923 Schunckelstar
    schunckelstar
    pi_69347067
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 12:13 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Open sollicitatie van Jacques.
    jaques

    al denk ik dat de kans klein is dat ie ooit nog een gp rijd
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_69347203
    Ik wil Irvine terug op de grid !
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      zondag 24 mei 2009 @ 12:23:43 #36
    178923 Schunckelstar
    schunckelstar
    pi_69347260
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 12:21 schreef vosss het volgende:
    Ik wil Irvine terug op de grid !
    ik wil zowiezo coureurs terug op de grid die zelf ook een mening durven hebben, wie dat dan is interesseert me niet
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_69347271
    Villeneuve zie ik niet terug komen.
    Kijk op mijn website voor interessante artikelen. http://www.robinchung.com/
    ------------------------
    Of koop mijn boek Tegenlicht. Het perfecte boek voor de zomer! http://www.bol.com/nl/p/b(...)006549846/index.html
    pi_69347525
    Ik wil eik Stoddart ook terug, die kon altijd zo lekker kankeren
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      zondag 24 mei 2009 @ 13:25:38 #39
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_69348829
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 12:33 schreef vosss het volgende:
    Ik wil eik Stoddart ook terug, die kon altijd zo lekker kankeren
    Inderdaad
    pi_69358120
    tvp
      zondag 24 mei 2009 @ 19:06:20 #41
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_69358916
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 18:38 schreef Tarabass het volgende:
    tvp
    hehehe
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
      zondag 24 mei 2009 @ 19:10:44 #42
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_69359039
    Tvp
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_69379357
    quote:
    Williams schrijft zich in voor 2010
    Het team van Williams heeft als eerste Formule 1-team zijn toezegging gedaan dat het ook volgend jaar aan de start staat van het wereldkampioenschap. fotoOndanks de nog discutable regelwijzigingen voor 2010 heeft het team van Frank Williams zich wel ingeschreven.

    Williams-directeur Adam Parr vertelde tegenover persbureau Reuters dat deze stap niet gezien moest worden als een scheiding met de FOTA. Gisteren liet de FOTA namelijk weten unaniem tegen de FIA-plannen te zijn.

    Wat de reacties van de andere teams zullen zijn is nog afwachten. De deadline voor het inschrijven voor 2010 staat op 29 mei, met andere woorden, komende vrijdag.
    http://racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=23390

    Beetje vreemd dit..
    Eerst gezamenlijk met alle andere teams roepen dat je tegen de plannen bent, maar je dan wel gewoon inschrijven voor het nieuwe seizoen...
    pi_69380361
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 12:53 schreef _Administr8or_ het volgende:

    [..]

    http://racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=23390

    Beetje vreemd dit..
    Eerst gezamenlijk met alle andere teams roepen dat je tegen de plannen bent, maar je dan wel gewoon inschrijven voor het nieuwe seizoen...
    Williams enige bestaansrecht is de F1 en ze kunnen het zich niet veroorloven om een rechtszaak over volgend jaar tegen zich te krijgen. Ook dat geld voor volgend jaar (dat ze blijkbaar al gekregen hebben) hebben ze hard nodig om in deze tijd te overleven. Dus enigszins begrijp ik het wel.
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 23:34 schreef bodylotion het volgende:
    Zelfgebouwde chassis zijn juist het kenmerk van de formule 1. het is natuurlijk financieel aantrekkelijk, maar het hoort gewoon niet bij f1.

    Klantenmotoren zijn nog tot daar aan toe, omdat die dingen dankzij de reglementen min of meer dezelfde prestaties leveren.
    Ik kan me ook niet voorstellen dat privateers zoals Force India zelf hun motoren moeten bouwen. En dan boeit het verder niet of die motoren dezelfde prestatie leveren, als team moet je zorgen dat je de beschikking hebt over de beste motor. Vandaar dat Red Bull een paar jaar geleden overstapte op de Renault motor, omdat ze het idee hadden daar beter af mee te zijn dan de Ferrari motor.

    Verder kan ik me wel voorstellen dat onafhankelijke motoren bouwers, zoals Cosworth, Judd en Hart dat vroeger deden, motoren leveren aan de F1.

    [ Bericht 36% gewijzigd door sasquatsch op 25-05-2009 13:30:56 ]
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      maandag 25 mei 2009 @ 13:36:12 #45
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_69380656
    Williams moet wel. F1 is hun business. Zonder bestaan ze niet...... Of er moet een alternatieve klasse komen waaraan ze zich kunnen commiteren. Maar zolang die er niet is zal Williams meedoen of ophouden te bestaan.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_69380805
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 12:53 schreef _Administr8or_ het volgende:

    [..]

    http://racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=23390

    Beetje vreemd dit..
    Eerst gezamenlijk met alle andere teams roepen dat je tegen de plannen bent, maar je dan wel gewoon inschrijven voor het nieuwe seizoen...
    De andere teams gaan zich ook wel inschrijven hoor. Het is een politiek spel, en Williams geeft hiermee aan dat het gewoon racen wil, en inderdaad ook moet voor hun bestaansrecht. Daarnaast kunnen ze zich altijd nog terugtrekken, maar ik kan mij voorstellen dat er ook grote druk is vanuit de sponsoren. Die willen zekerheid. Nouja, we zullen zien. Het is wel merkwaardig iig, maar ook wel weer begrijpelijk aan de andere kant
    pi_69381280
    Wel appart van williams.. zwakke houding..
      maandag 25 mei 2009 @ 14:13:11 #48
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_69381616
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 14:02 schreef Giem het volgende:
    Wel appart van williams.. zwakke houding..
    Zwak, door niet te kiezen voor een faillisement? Williams heeft van begin af aan geroepen dat het wel moet, omdat ze anders de toko moeten sluiten. Niet apart dus, wel begrijpelijk.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      maandag 25 mei 2009 @ 14:22:40 #49
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_69381922
    Ik snap Williams wel hoor, tien jaar geleden waren ze nog één van de grootste, rijkste en meest succesvolle renstallen.
    Maar sinds de komst van autofabrikanten en het grote geld is het vechten tegen de bierkaai. Williams zou graag weer teruggaan naar de budgetten van 10 jaar geleden.
    pi_69383713
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 14:13 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Zwak, door niet te kiezen voor een faillisement? Williams heeft van begin af aan geroepen dat het wel moet, omdat ze anders de toko moeten sluiten. Niet apart dus, wel begrijpelijk.
    Nee eerst zeggen dat je met de reat mee doet, zodat iedereen zich niet inschrijft. Vervolgens het toch wel doen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')