Waren dat niet heel toevallig bedrijven van Briatore?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
[knip] Zoals in het verleden o.a. Mecachrome en Supertec Renault motoren tunede[/knip]
Dat voorstel lijkt sprekend op wat ik in een eerdere post suggereerde:quote:
Klantenchassis beschikbaar stellen is een prima manier om je kennis over te dragen. Nu hoop ik nog dat de prijs voor die klantenchassis afhangt van het budget van het verkopende team. Hoe meer je spendeert, hoe goedkoper je moet leveren. Dat maakt het voor de grote teams heel interessant om zo snel mogelijk naar beneden te gaan. Niemand heeft zin de hele paddock te moeten vullen met goedkope auto's die vervolgens je concurrent zijnquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:27 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ik ben het wel met Max Mosley eens dat al die technische beperkingen de innovatie vreselijk beperken. Als je 400 miljoen te spenderen hebt en het is verboden om te werken aan de motor, de versnellingsbak, de electronica ga je vanzelf geld spenderen aan futiliteiten. Als je ook nog eens geen gebruik meer mag maken van je windtunnel(s), je test faciliteiten etc en je bent gebonden aan strikte regels voor aerodynamica dan krijg je dus teams die tien miljoen uitgeven aan een iets gladder asje of vijf miljoen aan een perfecte waterfles.
Budget plafonds maken het mogelijk de creativiteit weer vrij te geven. Het grootste probleem is hoe je teams van 400 naar 40 miljoen krijgt binnen een paar maanden. Als je negen van de tien man in de fabriek ontslaat is niet alleen de stemming beneden alle peil, maar is ook elke structuur in de organisatie zoek.
Een overgangstermijn van drie jaar zou beter zijn, maar dan moeten de nieuwe teams wel een kans hebben om te concurreren. Voor ieder miljoen dat je uitgeeft boven de veertig zouden de bestaande teams x kennis moeten overdragen aan de nieuwe teams om de verhoudingen op de baan te egaliseren.
Spijker op zn kop.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:34 schreef bodylotion het volgende:
Zelfgebouwde chassis zijn juist het kenmerk van de formule 1. het is natuurlijk financieel aantrekkelijk, maar het hoort gewoon niet bij f1.![]()
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:34 schreef bodylotion het volgende:
Zelfgebouwde chassis zijn juist het kenmerk van de formule 1. het is natuurlijk financieel aantrekkelijk, maar het hoort gewoon niet bij f1.![]()
Klantenmotoren zijn nog tot daar aan toe, omdat die dingen dankzij de reglementen min of meer dezelfde prestaties leveren.
Open sollicitatie van Jacques.quote:Villeneuve zou terugkeer naar F1 niet afwijzen
Jacques Villeneuve zou best terug willen keren naar de Formule 1. De Canadees reed zijn laatste race in 2006 en concentreerde zich daarna op het vinden van een NASCAR-stoeltje. Nu de slicks zijn teruggekeerd in de Formule 1, zou hij luisteren naar aanbiedingen van de teams.
Villeneuve was nooit een groot voorstander van de invoering van gegroefde banden. Voor zijn commentaar op dit besluit moest hij zich in 1997 zelfs melden in Parijs om zich tegenover de World Motor Sport Council te verantwoorden. "De auto's van nu zien er weer leuk uit", zei Villeneuve tegen Autosport. "Maar eerlijk gezegd ben ik niet actief op zoek naar een stoeltje, ik concentreer me eerst nog op NASCAR."
"De Formule 1-wagens hebben nu weer slicks en volgend jaar wordt bijtanken ook nog verboden. Dat is alles waar ik de afgelopen jaren om heb gevraagd, dus er zijn wel momenten dat ik denk: zou het niet geweldig zijn om daarmee te rijden?", vervolgde hij. "Een kans op een terugkeer zou ik dan ook zeker niet afwijzen."
Villeneuve reed afgelopen winter nog in de Speedcar Series.
jaquesquote:
ik wil zowiezo coureurs terug op de grid die zelf ook een mening durven hebben, wie dat dan is interesseert me nietquote:
Inderdaadquote:Op zondag 24 mei 2009 12:33 schreef vosss het volgende:
Ik wil eik Stoddart ook terug, die kon altijd zo lekker kankeren
hehehequote:
http://racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=23390quote:Williams schrijft zich in voor 2010
Het team van Williams heeft als eerste Formule 1-team zijn toezegging gedaan dat het ook volgend jaar aan de start staat van het wereldkampioenschap. fotoOndanks de nog discutable regelwijzigingen voor 2010 heeft het team van Frank Williams zich wel ingeschreven.
Williams-directeur Adam Parr vertelde tegenover persbureau Reuters dat deze stap niet gezien moest worden als een scheiding met de FOTA. Gisteren liet de FOTA namelijk weten unaniem tegen de FIA-plannen te zijn.
Wat de reacties van de andere teams zullen zijn is nog afwachten. De deadline voor het inschrijven voor 2010 staat op 29 mei, met andere woorden, komende vrijdag.
Williams enige bestaansrecht is de F1 en ze kunnen het zich niet veroorloven om een rechtszaak over volgend jaar tegen zich te krijgen. Ook dat geld voor volgend jaar (dat ze blijkbaar al gekregen hebben) hebben ze hard nodig om in deze tijd te overleven. Dus enigszins begrijp ik het wel.quote:Op maandag 25 mei 2009 12:53 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
http://racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=23390
Beetje vreemd dit..
Eerst gezamenlijk met alle andere teams roepen dat je tegen de plannen bent, maar je dan wel gewoon inschrijven voor het nieuwe seizoen...
Ik kan me ook niet voorstellen dat privateers zoals Force India zelf hun motoren moeten bouwen. En dan boeit het verder niet of die motoren dezelfde prestatie leveren, als team moet je zorgen dat je de beschikking hebt over de beste motor. Vandaar dat Red Bull een paar jaar geleden overstapte op de Renault motor, omdat ze het idee hadden daar beter af mee te zijn dan de Ferrari motor.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:34 schreef bodylotion het volgende:
Zelfgebouwde chassis zijn juist het kenmerk van de formule 1. het is natuurlijk financieel aantrekkelijk, maar het hoort gewoon niet bij f1.![]()
Klantenmotoren zijn nog tot daar aan toe, omdat die dingen dankzij de reglementen min of meer dezelfde prestaties leveren.
De andere teams gaan zich ook wel inschrijven hoor. Het is een politiek spel, en Williams geeft hiermee aan dat het gewoon racen wil, en inderdaad ook moet voor hun bestaansrecht. Daarnaast kunnen ze zich altijd nog terugtrekken, maar ik kan mij voorstellen dat er ook grote druk is vanuit de sponsoren. Die willen zekerheid. Nouja, we zullen zien. Het is wel merkwaardig iig, maar ook wel weer begrijpelijk aan de andere kantquote:Op maandag 25 mei 2009 12:53 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
http://racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=23390
Beetje vreemd dit..
Eerst gezamenlijk met alle andere teams roepen dat je tegen de plannen bent, maar je dan wel gewoon inschrijven voor het nieuwe seizoen...
Zwak, door niet te kiezen voor een faillisement? Williams heeft van begin af aan geroepen dat het wel moet, omdat ze anders de toko moeten sluiten. Niet apart dus, wel begrijpelijk.quote:
Nee eerst zeggen dat je met de reat mee doet, zodat iedereen zich niet inschrijft. Vervolgens het toch wel doen.quote:Op maandag 25 mei 2009 14:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Zwak, door niet te kiezen voor een faillisement? Williams heeft van begin af aan geroepen dat het wel moet, omdat ze anders de toko moeten sluiten. Niet apart dus, wel begrijpelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |