abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 mei 2009 @ 16:06:18 #26
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69326399
Klinkt goed, maar ik zou toch echt liever zien dat ze het afbouwen. Dus beginnen met 100 miljoen in 2011, dan naar 60 in 2012 en dan uiteindelijk 40 in 2013.

Maar goed, in ieder geval betekent dit dat de kans groot is dat er in ieder geval een F1 is volgend jaar. Of ik ga kijken is een tweede, ik ben het nog steeds niet eens met het grootste deel van de 2010 regels .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 23 mei 2009 @ 17:47:15 #27
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_69328624
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 12:53 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

[knip] Zoals in het verleden o.a. Mecachrome en Supertec Renault motoren tunede[/knip]
Waren dat niet heel toevallig bedrijven van Briatore?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 23 mei 2009 @ 23:12:31 #28
798 voyeur
bemoeit zich
pi_69338115
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 15:59 schreef Trystar het volgende:

[..]
Dat voorstel lijkt sprekend op wat ik in een eerdere post suggereerde:
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:27 schreef voyeur het volgende:

[..]

Ik ben het wel met Max Mosley eens dat al die technische beperkingen de innovatie vreselijk beperken. Als je 400 miljoen te spenderen hebt en het is verboden om te werken aan de motor, de versnellingsbak, de electronica ga je vanzelf geld spenderen aan futiliteiten. Als je ook nog eens geen gebruik meer mag maken van je windtunnel(s), je test faciliteiten etc en je bent gebonden aan strikte regels voor aerodynamica dan krijg je dus teams die tien miljoen uitgeven aan een iets gladder asje of vijf miljoen aan een perfecte waterfles.

Budget plafonds maken het mogelijk de creativiteit weer vrij te geven. Het grootste probleem is hoe je teams van 400 naar 40 miljoen krijgt binnen een paar maanden. Als je negen van de tien man in de fabriek ontslaat is niet alleen de stemming beneden alle peil, maar is ook elke structuur in de organisatie zoek.

Een overgangstermijn van drie jaar zou beter zijn, maar dan moeten de nieuwe teams wel een kans hebben om te concurreren. Voor ieder miljoen dat je uitgeeft boven de veertig zouden de bestaande teams x kennis moeten overdragen aan de nieuwe teams om de verhoudingen op de baan te egaliseren.
Klantenchassis beschikbaar stellen is een prima manier om je kennis over te dragen. Nu hoop ik nog dat de prijs voor die klantenchassis afhangt van het budget van het verkopende team. Hoe meer je spendeert, hoe goedkoper je moet leveren. Dat maakt het voor de grote teams heel interessant om zo snel mogelijk naar beneden te gaan. Niemand heeft zin de hele paddock te moeten vullen met goedkope auto's die vervolgens je concurrent zijn
Here we are now, entertain us.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 23:34:16 #29
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69338762
Zelfgebouwde chassis zijn juist het kenmerk van de formule 1. het is natuurlijk financieel aantrekkelijk, maar het hoort gewoon niet bij f1.

Klantenmotoren zijn nog tot daar aan toe, omdat die dingen dankzij de reglementen min of meer dezelfde prestaties leveren.
Please, make yourself uncomfortable.
  zondag 24 mei 2009 @ 10:44:52 #30
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_69345092
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:34 schreef bodylotion het volgende:
Zelfgebouwde chassis zijn juist het kenmerk van de formule 1. het is natuurlijk financieel aantrekkelijk, maar het hoort gewoon niet bij f1.
Spijker op zn kop.
  zondag 24 mei 2009 @ 11:08:59 #31
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_69345513
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:34 schreef bodylotion het volgende:
Zelfgebouwde chassis zijn juist het kenmerk van de formule 1. het is natuurlijk financieel aantrekkelijk, maar het hoort gewoon niet bij f1.

Klantenmotoren zijn nog tot daar aan toe, omdat die dingen dankzij de reglementen min of meer dezelfde prestaties leveren.
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 24 mei 2009 @ 12:13:24 #32
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69347006
quote:
Villeneuve zou terugkeer naar F1 niet afwijzen
Jacques Villeneuve zou best terug willen keren naar de Formule 1. De Canadees reed zijn laatste race in 2006 en concentreerde zich daarna op het vinden van een NASCAR-stoeltje. Nu de slicks zijn teruggekeerd in de Formule 1, zou hij luisteren naar aanbiedingen van de teams.

Villeneuve was nooit een groot voorstander van de invoering van gegroefde banden. Voor zijn commentaar op dit besluit moest hij zich in 1997 zelfs melden in Parijs om zich tegenover de World Motor Sport Council te verantwoorden. "De auto's van nu zien er weer leuk uit", zei Villeneuve tegen Autosport. "Maar eerlijk gezegd ben ik niet actief op zoek naar een stoeltje, ik concentreer me eerst nog op NASCAR."

"De Formule 1-wagens hebben nu weer slicks en volgend jaar wordt bijtanken ook nog verboden. Dat is alles waar ik de afgelopen jaren om heb gevraagd, dus er zijn wel momenten dat ik denk: zou het niet geweldig zijn om daarmee te rijden?", vervolgde hij. "Een kans op een terugkeer zou ik dan ook zeker niet afwijzen."

Villeneuve reed afgelopen winter nog in de Speedcar Series.
Open sollicitatie van Jacques.
pi_69347044
quote:
Op zondag 24 mei 2009 12:13 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Open sollicitatie van Jacques.
Laat maar komen, beter dan de Bourdais en Heidfelds van deze wereld.
  zondag 24 mei 2009 @ 12:16:17 #34
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_69347067
quote:
Op zondag 24 mei 2009 12:13 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Open sollicitatie van Jacques.
jaques

al denk ik dat de kans klein is dat ie ooit nog een gp rijd
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_69347203
Ik wil Irvine terug op de grid !
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 24 mei 2009 @ 12:23:43 #36
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_69347260
quote:
Op zondag 24 mei 2009 12:21 schreef vosss het volgende:
Ik wil Irvine terug op de grid !
ik wil zowiezo coureurs terug op de grid die zelf ook een mening durven hebben, wie dat dan is interesseert me niet
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_69347271
Villeneuve zie ik niet terug komen.
Kijk op mijn website voor interessante artikelen. http://www.robinchung.com/
------------------------
Of koop mijn boek Tegenlicht. Het perfecte boek voor de zomer! http://www.bol.com/nl/p/b(...)006549846/index.html
pi_69347525
Ik wil eik Stoddart ook terug, die kon altijd zo lekker kankeren
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 24 mei 2009 @ 13:25:38 #39
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_69348829
quote:
Op zondag 24 mei 2009 12:33 schreef vosss het volgende:
Ik wil eik Stoddart ook terug, die kon altijd zo lekker kankeren
Inderdaad
pi_69358120
tvp
  zondag 24 mei 2009 @ 19:06:20 #41
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_69358916
quote:
Op zondag 24 mei 2009 18:38 schreef Tarabass het volgende:
tvp
hehehe
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 24 mei 2009 @ 19:10:44 #42
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69359039
Tvp
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69379357
quote:
Williams schrijft zich in voor 2010
Het team van Williams heeft als eerste Formule 1-team zijn toezegging gedaan dat het ook volgend jaar aan de start staat van het wereldkampioenschap. fotoOndanks de nog discutable regelwijzigingen voor 2010 heeft het team van Frank Williams zich wel ingeschreven.

Williams-directeur Adam Parr vertelde tegenover persbureau Reuters dat deze stap niet gezien moest worden als een scheiding met de FOTA. Gisteren liet de FOTA namelijk weten unaniem tegen de FIA-plannen te zijn.

Wat de reacties van de andere teams zullen zijn is nog afwachten. De deadline voor het inschrijven voor 2010 staat op 29 mei, met andere woorden, komende vrijdag.
http://racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=23390

Beetje vreemd dit..
Eerst gezamenlijk met alle andere teams roepen dat je tegen de plannen bent, maar je dan wel gewoon inschrijven voor het nieuwe seizoen...
pi_69380361
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:53 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

http://racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=23390

Beetje vreemd dit..
Eerst gezamenlijk met alle andere teams roepen dat je tegen de plannen bent, maar je dan wel gewoon inschrijven voor het nieuwe seizoen...
Williams enige bestaansrecht is de F1 en ze kunnen het zich niet veroorloven om een rechtszaak over volgend jaar tegen zich te krijgen. Ook dat geld voor volgend jaar (dat ze blijkbaar al gekregen hebben) hebben ze hard nodig om in deze tijd te overleven. Dus enigszins begrijp ik het wel.
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:34 schreef bodylotion het volgende:
Zelfgebouwde chassis zijn juist het kenmerk van de formule 1. het is natuurlijk financieel aantrekkelijk, maar het hoort gewoon niet bij f1.

Klantenmotoren zijn nog tot daar aan toe, omdat die dingen dankzij de reglementen min of meer dezelfde prestaties leveren.
Ik kan me ook niet voorstellen dat privateers zoals Force India zelf hun motoren moeten bouwen. En dan boeit het verder niet of die motoren dezelfde prestatie leveren, als team moet je zorgen dat je de beschikking hebt over de beste motor. Vandaar dat Red Bull een paar jaar geleden overstapte op de Renault motor, omdat ze het idee hadden daar beter af mee te zijn dan de Ferrari motor.

Verder kan ik me wel voorstellen dat onafhankelijke motoren bouwers, zoals Cosworth, Judd en Hart dat vroeger deden, motoren leveren aan de F1.

[ Bericht 36% gewijzigd door sasquatsch op 25-05-2009 13:30:56 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 25 mei 2009 @ 13:36:12 #45
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69380656
Williams moet wel. F1 is hun business. Zonder bestaan ze niet...... Of er moet een alternatieve klasse komen waaraan ze zich kunnen commiteren. Maar zolang die er niet is zal Williams meedoen of ophouden te bestaan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69380805
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:53 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

http://racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=23390

Beetje vreemd dit..
Eerst gezamenlijk met alle andere teams roepen dat je tegen de plannen bent, maar je dan wel gewoon inschrijven voor het nieuwe seizoen...
De andere teams gaan zich ook wel inschrijven hoor. Het is een politiek spel, en Williams geeft hiermee aan dat het gewoon racen wil, en inderdaad ook moet voor hun bestaansrecht. Daarnaast kunnen ze zich altijd nog terugtrekken, maar ik kan mij voorstellen dat er ook grote druk is vanuit de sponsoren. Die willen zekerheid. Nouja, we zullen zien. Het is wel merkwaardig iig, maar ook wel weer begrijpelijk aan de andere kant
pi_69381280
Wel appart van williams.. zwakke houding..
  maandag 25 mei 2009 @ 14:13:11 #48
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69381616
quote:
Op maandag 25 mei 2009 14:02 schreef Giem het volgende:
Wel appart van williams.. zwakke houding..
Zwak, door niet te kiezen voor een faillisement? Williams heeft van begin af aan geroepen dat het wel moet, omdat ze anders de toko moeten sluiten. Niet apart dus, wel begrijpelijk.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 25 mei 2009 @ 14:22:40 #49
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69381922
Ik snap Williams wel hoor, tien jaar geleden waren ze nog één van de grootste, rijkste en meest succesvolle renstallen.
Maar sinds de komst van autofabrikanten en het grote geld is het vechten tegen de bierkaai. Williams zou graag weer teruggaan naar de budgetten van 10 jaar geleden.
pi_69383713
quote:
Op maandag 25 mei 2009 14:13 schreef sanger het volgende:

[..]

Zwak, door niet te kiezen voor een faillisement? Williams heeft van begin af aan geroepen dat het wel moet, omdat ze anders de toko moeten sluiten. Niet apart dus, wel begrijpelijk.
Nee eerst zeggen dat je met de reat mee doet, zodat iedereen zich niet inschrijft. Vervolgens het toch wel doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')