abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69304731


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 |

Openingsposts van de Grands Prix van het huidige '09 seizoen:

2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir
Grand Prix van Spanje 2009
Formula1 Grand Prix de Monaco 2009

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport

Onze boyz:
- Christijan Albers
- Robert Doornbos
- Giedo van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Toyota
- Scuderia Toro Rosso
- RedBull Racing
- Williams
- Brawn GP
- Force India

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - publised on 24.03.2009 with immediate application
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site
[PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations
[PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009

Technical Regulations 2009

[PDF] 2009 Technical Regulations - published on: 18.03.2009 with immediate application
[PDF]2010 F1 Technical Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations

Testschema

  • Er staan voorlopig geen testsessies gepland.

    Wie staan er in 2009 aan de start

    Mclaren
    1. Lewis Hamilton - WDC 2008
    2. Heikki Kovalainen

    Ferrari - WCC 2008
    3. Felipe Massa
    4. Kimi Räikkönen

    BMW Sauber
    5. Robert Kubica
    6. Nick Heidfeld

    Renault
    7. Fernando Alonso
    8. Nelson Piquet jr.

    Toyota
    9. Jarno Trulli
    10. Timo Glock

    Scuderia Toro Rosso
    11. Sébastien Bourdais
    12. Sébastien Buemi

    Red Bull Racing
    14. Mark Webber
    15. Sebastian Vettel

    Williams
    16. Nico Rosberg
    17. Kazuki Nakajima

    Force India
    20. Giancarlo Fisichella
    21. Adrian Sutil

    Brawn GP
    22. Rubens Barrichello
    23. Jenson Button

    Voor meer info zie het [F1] Silly season 2009 Topic

    De kalender voor 2009 met 17 races
    quote:
    29/3 Australia
    5/4 Malaysia
    19/4 China
    26/4 Bahrain
    10/5 Spain
    24/5 Monaco
    7/6 Turkey
    21/6 Great Britain
    12/7 Germany
    26/7 Hungary
    23/8 Europe (Valencia)
    30/8 Belgium
    13/9 Italy
    27/9 Singapore
    4/10 Japan
    18/10 Brazil
    1/11 Abu Dhabi
    Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009

    Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

  • Artikelen over KERS

    Artikel 1
    Artikel 2
    (Is in het Duits)

  • Artikel(en) over aerodynamische wijzingen

    Artikel 1

    BBC

    Tv-gids voor BBC One.
    Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.

    *wijzigingen onder voorbehoud

    FOK!sport F1-site

    De OP is hier te vinden
  • pi_69304860
    tvp
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_69305000
    pi_69305014
    ElmarO
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_69305068
    Ik lees overigens op verschillende sites nu dat vandaag alle 10 de teams aangegeven hebben zich niet in te zullen schrijven als er niets veranderd

    Ik hoop echt op een goede afloop.

    Een acute hartstilstand voor meneer eikelsteen zou op zich wel een en ander direct op lossen qua onenigheden
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_69305222
    quote:
    Teams eensgezind in budgetbeperkingsaffaire

    22 mei 2009 — Alle tien de teams die momenteel op de F1-grid staan zullen uit de Formule 1 stappen als de FIA haar plannen voor een budgetbeperking ongewijzigd doorzet. Dat zei de voorzitter van de Formula One Teams's Association (FOTA) Luca di Montzemolo na afloop van een vergadering vandaag in Monaco.

    De voorbije dagen waren er geruchten als zou de cohesie verloren zijn gegaan binnen de FOTA. Sommige teams dreigden met opstappen uit de Formule 1 terwijl andere een niet zo duidelijk standpunt innamen. Na de vergadering van vandaag lijken alle tien de teams echter op één lijn te zitten: niemand zal zich inschrijven als de budgetbeperking ongewijzigd in het reglement blijft staan en als de FIA op dezelfde wijze éénzijdig reglementswijzigingen zal blijven doordrukken.

    “We zullen ons niet inschrijven voor een kampioenschap dat deze reglementen hanteert en dat op deze wijze wordt geleid. We zitten allemaal op één lijn en we zullen samen naar de voorzitter van de FIA kunnen gaan met een duidelijke en constructieve mening. We moeten praten over mogelijke oplossingen voor de situatie want niemand van ons wil iets anders dan Formule 1”, aldus di Montzemolo.
    Kijk eens, dat is onderwater ook nog eens een keiharde eis voor in de toekomst, niet meer op een dergelijke manier regelementswijzigingen er door drukken.

    Dus het gaat al niet eens meer alleen maar over de budgetlimiet, maar dus ook over de manier van regelementen wijzigen.

    Die had ik nog niet eerder gezien
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_69305303
    ik zie het steeds somberder in
    blablablablablablablablablablablablablabla
      vrijdag 22 mei 2009 @ 21:22:42 #8
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_69305513
    Eindelijk, kom op FOTA! . Nu moet de FIA wel buigen.
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
      vrijdag 22 mei 2009 @ 21:32:03 #9
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_69305865
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 21:22 schreef Fir3fly het volgende:
    Eindelijk, kom op FOTA! . Nu moet de FIA wel buigen.
    FIA kennende zullen die nog wel even de poot stijfhouden
    pi_69306361
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 21:18 schreef Schunckelstar het volgende:
    ik zie het steeds somberder in
    Ik ook
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      vrijdag 22 mei 2009 @ 21:50:42 #11
    16063 MonoSynth
    I doubt, therefore I might be
    pi_69306523
    Ik vraag me af hoe lang de FIA dit vol gaat houden... Maar zeg nou eerlijk, wat ze de laatste jaren aan reglementswijzigingen doordrukken is toch ook achterlijk? Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat Max Mosley een soort tweede Howard Hughes is. Dat ze er na zijn dood achter gaan komen dat hij eigenlijk al jaren voor zijn dood krankzinnig was geworden...
      vrijdag 22 mei 2009 @ 21:54:40 #12
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_69306672
    Kijken hoe lang het duurt voordat de F1 teams weer gaan spreken over een Grand Prix World Championship
    We were to understand there would be pie and punch?
      vrijdag 22 mei 2009 @ 22:01:48 #13
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_69306957
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 20:40 schreef vosss het volgende:
    Dan moet Cosworth eerst een motor ontwikkelen die aan de regels voldoet, want voor zover ik weet hebben ze die niet.
    in 2006 werd de Williams aangedreven door een Cosworth, en volgens mij zijn sindsdien de motoren niet echt (drastisch) aangepast, dus hebben ze wel degelijk een motor die aan de regels voldoet.
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_69309831
    tvp
    pi_69309905
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 21:22 schreef Fir3fly het volgende:
    Eindelijk, kom op FOTA! . Nu moet de FIA wel buigen.
    TVP
    <>
      vrijdag 22 mei 2009 @ 23:17:21 #16
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_69310325
    tvp
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
    pi_69312903
    tvp
      zaterdag 23 mei 2009 @ 00:46:57 #18
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_69314181
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 22:01 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    in 2006 werd de Williams aangedreven door een Cosworth, en volgens mij zijn sindsdien de motoren niet echt (drastisch) aangepast, dus hebben ze wel degelijk een motor die aan de regels voldoet.
    Even opgezocht, vroeg me af of dat de 2005 moteren waren.

    Williams reed in 2006 met een Cosworth 2.4L V8 en Torro Rosso met een Cosworth 3.0L V10 (2005 spec) met een rev limiter. De ontwikkelingen zijn toen bevroren, dus ik weet niet of de 2006 motor onaangepast een wagen in zou moeten of dat ze hem eventueel kunnen doorontwikkelen (vanwege betrouwbaarheid). Punt is wel dat je nu maar 8 motoren mag gebruiken ipv 10, zoals in 2005 en 2006 en sinds maar 18000rpm. Dus ik weet niet hoe betrouwbaar de 2006 V8 was, maar ik hoop voor ze van wel.
    We were to understand there would be pie and punch?
    pi_69315219
    Fuck de FIA
      zaterdag 23 mei 2009 @ 09:04:54 #20
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_69318321
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 21:50 schreef MonoSynth het volgende:
    Ik vraag me af hoe lang de FIA dit vol gaat houden... Maar zeg nou eerlijk, wat ze de laatste jaren aan reglementswijzigingen doordrukken is toch ook achterlijk? Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat Max Mosley een soort tweede Howard Hughes is. Dat ze er na zijn dood achter gaan komen dat hij eigenlijk al jaren voor zijn dood krankzinnig was geworden...
    Met het verschil dat Howard Hughes een briljant man was!
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_69318333
    En Bernie een debiel door al zn geld op naam van zn mokkel te zetten en Mosley gewoon een Nazi is
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_69318805
    hé hé, dat Nazi-deel is nooit bewezen, he... hij sprak gewoon Duits omdat één van de hoertjes Duits was, had niks met Nazi te maken. Dat Duits en SM nou eenmaal meteen rare associaties oproept en Mosley's papa toevallig een fascist was, kun je Max natuurlijk niet aanrekenen...
    pi_69319515
    quote:
    Kubica: "F1 overleeft ook zonder Ferrari"
    [23 mei - 10:04]

    De Formule 1 kan best overleven zonder Ferrari (of enige andere autoconstructeur). Dat is althans de mening van BMW-Sauber-piloot Robert Kubica.

    Ferrari dreigt - net als andere constructeurs - de top van de autosport te verlaten als de FIA zijn plannen doordrukt om vanaf volgend jaar een budgetlimiet op te leggen. Ondanks verschillende meetings tussen de FIA en de teams is er nog steeds geen overeenkomst gevonden. Hoewel geen enkele autosportliefhebber het Italiaanse team graag ziet vertrekken, denkt Kubica dat de sport dit ook wel overleeft.

    "Nog niet zo lang geleden waren alle teams privéteams en werden enkel de motoren geleverd door de constructeurs. Als Ferrari (of een andere constructeur) beslist om niet meer deel te nemen, dan zal iedereen ze snel vergeten zijn," zei Kubica in een interview met Reuters.

    "Het beeld zal natuurlijk wel veranderen. Maar iedereen zei ook na het vertrek van Michael Schumacher dat de Formule 1 nooit meer hetzelfde zou zijn. Wel, na enkele races sprak er niemand meer over Michael. De races waren nog steeds boeiend en erg mooi. De Formule 1 overleeft dit ook wel."
    Kubica gaat even voorbij aan het feit dat als Renault, Red Bull, Torro Rosso en Toyota ook opstappen en McLaren wacht op een compromis wat er niet komt dat Williams en Force India zonder motor zitten en dat Kubica dan met Heidfeld de enige zijn die racen.

    Ik denk niet dat de F1 dat gaat overleven hoor
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_69322192
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 22:01 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    in 2006 werd de Williams aangedreven door een Cosworth, en volgens mij zijn sindsdien de motoren niet echt (drastisch) aangepast, dus hebben ze wel degelijk een motor die aan de regels voldoet.
    En anders hebben we nog wel wat bedrijven die de bestaande motoren van de teams opkoopt en die onder eigen naam verkoopt aan de andere teams. Zoals in het verleden o.a. Mecachrome en Supertec Renault motoren tunede en Mugen dit deed met Honda motoren.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_69326234
    quote:
    'Budgetlimiet pas in werking vanaf 2012'

    Volgens het Duitse tijdschrift Auto, Motor und Sport is er een compromis gevonden in de discussies over de budgetlimiet en zullen de regels zoals ze nu op tafel liggen geen doorgang vinden. In plaats daarvan zouden de huidige teams tot 2012 hebben om hun budget te verlagen.

    Aanvankelijk was het de bedoeling dat nieuwe teams die zich aan een limiet van 44 miljoen euro zouden houden, technische vrijheden zouden krijgen om de competitie met de overige teams aan te kunnen gaan. Al gauw bleek echter dat ook enkele van de huidige teams zich aan de budgetlimiet wilden gaan houden om zo ook dat technische voordeel te kunnen krijgen. Bovendien waren de grote teams tegen een Formule 1 met dubbele reglementen en onder andere Ferrari en Toyota dreigden de sport zelfs te verlaten als de internationale autosportbond FIA dit niet aanpaste.

    Vorige week werd in Londen al besloten om de dubbele reglementen af te schaffen. Vrijdag kwamen de teams weer bij elkaar en Norbert Haug vertelde aan de Duitse zender Premiere al dat het nu nog een kwestie van de puntjes op de i zetten is. "Er zijn een paar kleine details die nog moeten worden opgelost, meer niet", zei hij.

    Een officiële verklaring is er nog niet van de FOTA of de FIA, maar volgens Auto, Motor und Sport zouden de huidige teams drie jaar de tijd hebben om hun budget tot 44 miljoen te verlagen. Nieuwe teams zouden niet het geplande technische voordeel krijgen, maar wel gebruik mogen maken van goedkope klantenchassis.

    De deadline voor teams om zich in te schrijven voor 2010 is vrijdag 29 mei.
      zaterdag 23 mei 2009 @ 16:06:18 #26
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_69326399
    Klinkt goed, maar ik zou toch echt liever zien dat ze het afbouwen. Dus beginnen met 100 miljoen in 2011, dan naar 60 in 2012 en dan uiteindelijk 40 in 2013.

    Maar goed, in ieder geval betekent dit dat de kans groot is dat er in ieder geval een F1 is volgend jaar. Of ik ga kijken is een tweede, ik ben het nog steeds niet eens met het grootste deel van de 2010 regels .
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
      zaterdag 23 mei 2009 @ 17:47:15 #27
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_69328624
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 12:53 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    [knip] Zoals in het verleden o.a. Mecachrome en Supertec Renault motoren tunede[/knip]
    Waren dat niet heel toevallig bedrijven van Briatore?
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
      zaterdag 23 mei 2009 @ 23:12:31 #28
    798 voyeur
    bemoeit zich
    pi_69338115
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 15:59 schreef Trystar het volgende:

    [..]
    Dat voorstel lijkt sprekend op wat ik in een eerdere post suggereerde:
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 15:27 schreef voyeur het volgende:

    [..]

    Ik ben het wel met Max Mosley eens dat al die technische beperkingen de innovatie vreselijk beperken. Als je 400 miljoen te spenderen hebt en het is verboden om te werken aan de motor, de versnellingsbak, de electronica ga je vanzelf geld spenderen aan futiliteiten. Als je ook nog eens geen gebruik meer mag maken van je windtunnel(s), je test faciliteiten etc en je bent gebonden aan strikte regels voor aerodynamica dan krijg je dus teams die tien miljoen uitgeven aan een iets gladder asje of vijf miljoen aan een perfecte waterfles.

    Budget plafonds maken het mogelijk de creativiteit weer vrij te geven. Het grootste probleem is hoe je teams van 400 naar 40 miljoen krijgt binnen een paar maanden. Als je negen van de tien man in de fabriek ontslaat is niet alleen de stemming beneden alle peil, maar is ook elke structuur in de organisatie zoek.

    Een overgangstermijn van drie jaar zou beter zijn, maar dan moeten de nieuwe teams wel een kans hebben om te concurreren. Voor ieder miljoen dat je uitgeeft boven de veertig zouden de bestaande teams x kennis moeten overdragen aan de nieuwe teams om de verhoudingen op de baan te egaliseren.
    Klantenchassis beschikbaar stellen is een prima manier om je kennis over te dragen. Nu hoop ik nog dat de prijs voor die klantenchassis afhangt van het budget van het verkopende team. Hoe meer je spendeert, hoe goedkoper je moet leveren. Dat maakt het voor de grote teams heel interessant om zo snel mogelijk naar beneden te gaan. Niemand heeft zin de hele paddock te moeten vullen met goedkope auto's die vervolgens je concurrent zijn
    Here we are now, entertain us.
      zaterdag 23 mei 2009 @ 23:34:16 #29
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_69338762
    Zelfgebouwde chassis zijn juist het kenmerk van de formule 1. het is natuurlijk financieel aantrekkelijk, maar het hoort gewoon niet bij f1.

    Klantenmotoren zijn nog tot daar aan toe, omdat die dingen dankzij de reglementen min of meer dezelfde prestaties leveren.
    Please, make yourself uncomfortable.
      zondag 24 mei 2009 @ 10:44:52 #30
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_69345092
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 23:34 schreef bodylotion het volgende:
    Zelfgebouwde chassis zijn juist het kenmerk van de formule 1. het is natuurlijk financieel aantrekkelijk, maar het hoort gewoon niet bij f1.
    Spijker op zn kop.
      zondag 24 mei 2009 @ 11:08:59 #31
    178923 Schunckelstar
    schunckelstar
    pi_69345513
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 23:34 schreef bodylotion het volgende:
    Zelfgebouwde chassis zijn juist het kenmerk van de formule 1. het is natuurlijk financieel aantrekkelijk, maar het hoort gewoon niet bij f1.

    Klantenmotoren zijn nog tot daar aan toe, omdat die dingen dankzij de reglementen min of meer dezelfde prestaties leveren.
    blablablablablablablablablablablablablabla
      zondag 24 mei 2009 @ 12:13:24 #32
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_69347006
    quote:
    Villeneuve zou terugkeer naar F1 niet afwijzen
    Jacques Villeneuve zou best terug willen keren naar de Formule 1. De Canadees reed zijn laatste race in 2006 en concentreerde zich daarna op het vinden van een NASCAR-stoeltje. Nu de slicks zijn teruggekeerd in de Formule 1, zou hij luisteren naar aanbiedingen van de teams.

    Villeneuve was nooit een groot voorstander van de invoering van gegroefde banden. Voor zijn commentaar op dit besluit moest hij zich in 1997 zelfs melden in Parijs om zich tegenover de World Motor Sport Council te verantwoorden. "De auto's van nu zien er weer leuk uit", zei Villeneuve tegen Autosport. "Maar eerlijk gezegd ben ik niet actief op zoek naar een stoeltje, ik concentreer me eerst nog op NASCAR."

    "De Formule 1-wagens hebben nu weer slicks en volgend jaar wordt bijtanken ook nog verboden. Dat is alles waar ik de afgelopen jaren om heb gevraagd, dus er zijn wel momenten dat ik denk: zou het niet geweldig zijn om daarmee te rijden?", vervolgde hij. "Een kans op een terugkeer zou ik dan ook zeker niet afwijzen."

    Villeneuve reed afgelopen winter nog in de Speedcar Series.
    Open sollicitatie van Jacques.
    pi_69347044
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 12:13 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Open sollicitatie van Jacques.
    Laat maar komen, beter dan de Bourdais en Heidfelds van deze wereld.
      zondag 24 mei 2009 @ 12:16:17 #34
    178923 Schunckelstar
    schunckelstar
    pi_69347067
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 12:13 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Open sollicitatie van Jacques.
    jaques

    al denk ik dat de kans klein is dat ie ooit nog een gp rijd
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_69347203
    Ik wil Irvine terug op de grid !
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      zondag 24 mei 2009 @ 12:23:43 #36
    178923 Schunckelstar
    schunckelstar
    pi_69347260
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 12:21 schreef vosss het volgende:
    Ik wil Irvine terug op de grid !
    ik wil zowiezo coureurs terug op de grid die zelf ook een mening durven hebben, wie dat dan is interesseert me niet
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_69347271
    Villeneuve zie ik niet terug komen.
    Kijk op mijn website voor interessante artikelen. http://www.robinchung.com/
    ------------------------
    Of koop mijn boek Tegenlicht. Het perfecte boek voor de zomer! http://www.bol.com/nl/p/b(...)006549846/index.html
    pi_69347525
    Ik wil eik Stoddart ook terug, die kon altijd zo lekker kankeren
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      zondag 24 mei 2009 @ 13:25:38 #39
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_69348829
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 12:33 schreef vosss het volgende:
    Ik wil eik Stoddart ook terug, die kon altijd zo lekker kankeren
    Inderdaad
    pi_69358120
    tvp
      zondag 24 mei 2009 @ 19:06:20 #41
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_69358916
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 18:38 schreef Tarabass het volgende:
    tvp
    hehehe
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
      zondag 24 mei 2009 @ 19:10:44 #42
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_69359039
    Tvp
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_69379357
    quote:
    Williams schrijft zich in voor 2010
    Het team van Williams heeft als eerste Formule 1-team zijn toezegging gedaan dat het ook volgend jaar aan de start staat van het wereldkampioenschap. fotoOndanks de nog discutable regelwijzigingen voor 2010 heeft het team van Frank Williams zich wel ingeschreven.

    Williams-directeur Adam Parr vertelde tegenover persbureau Reuters dat deze stap niet gezien moest worden als een scheiding met de FOTA. Gisteren liet de FOTA namelijk weten unaniem tegen de FIA-plannen te zijn.

    Wat de reacties van de andere teams zullen zijn is nog afwachten. De deadline voor het inschrijven voor 2010 staat op 29 mei, met andere woorden, komende vrijdag.
    http://racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=23390

    Beetje vreemd dit..
    Eerst gezamenlijk met alle andere teams roepen dat je tegen de plannen bent, maar je dan wel gewoon inschrijven voor het nieuwe seizoen...
    pi_69380361
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 12:53 schreef _Administr8or_ het volgende:

    [..]

    http://racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=23390

    Beetje vreemd dit..
    Eerst gezamenlijk met alle andere teams roepen dat je tegen de plannen bent, maar je dan wel gewoon inschrijven voor het nieuwe seizoen...
    Williams enige bestaansrecht is de F1 en ze kunnen het zich niet veroorloven om een rechtszaak over volgend jaar tegen zich te krijgen. Ook dat geld voor volgend jaar (dat ze blijkbaar al gekregen hebben) hebben ze hard nodig om in deze tijd te overleven. Dus enigszins begrijp ik het wel.
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 23:34 schreef bodylotion het volgende:
    Zelfgebouwde chassis zijn juist het kenmerk van de formule 1. het is natuurlijk financieel aantrekkelijk, maar het hoort gewoon niet bij f1.

    Klantenmotoren zijn nog tot daar aan toe, omdat die dingen dankzij de reglementen min of meer dezelfde prestaties leveren.
    Ik kan me ook niet voorstellen dat privateers zoals Force India zelf hun motoren moeten bouwen. En dan boeit het verder niet of die motoren dezelfde prestatie leveren, als team moet je zorgen dat je de beschikking hebt over de beste motor. Vandaar dat Red Bull een paar jaar geleden overstapte op de Renault motor, omdat ze het idee hadden daar beter af mee te zijn dan de Ferrari motor.

    Verder kan ik me wel voorstellen dat onafhankelijke motoren bouwers, zoals Cosworth, Judd en Hart dat vroeger deden, motoren leveren aan de F1.

    [ Bericht 36% gewijzigd door sasquatsch op 25-05-2009 13:30:56 ]
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      maandag 25 mei 2009 @ 13:36:12 #45
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_69380656
    Williams moet wel. F1 is hun business. Zonder bestaan ze niet...... Of er moet een alternatieve klasse komen waaraan ze zich kunnen commiteren. Maar zolang die er niet is zal Williams meedoen of ophouden te bestaan.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_69380805
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 12:53 schreef _Administr8or_ het volgende:

    [..]

    http://racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=23390

    Beetje vreemd dit..
    Eerst gezamenlijk met alle andere teams roepen dat je tegen de plannen bent, maar je dan wel gewoon inschrijven voor het nieuwe seizoen...
    De andere teams gaan zich ook wel inschrijven hoor. Het is een politiek spel, en Williams geeft hiermee aan dat het gewoon racen wil, en inderdaad ook moet voor hun bestaansrecht. Daarnaast kunnen ze zich altijd nog terugtrekken, maar ik kan mij voorstellen dat er ook grote druk is vanuit de sponsoren. Die willen zekerheid. Nouja, we zullen zien. Het is wel merkwaardig iig, maar ook wel weer begrijpelijk aan de andere kant
    pi_69381280
    Wel appart van williams.. zwakke houding..
      maandag 25 mei 2009 @ 14:13:11 #48
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_69381616
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 14:02 schreef Giem het volgende:
    Wel appart van williams.. zwakke houding..
    Zwak, door niet te kiezen voor een faillisement? Williams heeft van begin af aan geroepen dat het wel moet, omdat ze anders de toko moeten sluiten. Niet apart dus, wel begrijpelijk.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      maandag 25 mei 2009 @ 14:22:40 #49
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_69381922
    Ik snap Williams wel hoor, tien jaar geleden waren ze nog één van de grootste, rijkste en meest succesvolle renstallen.
    Maar sinds de komst van autofabrikanten en het grote geld is het vechten tegen de bierkaai. Williams zou graag weer teruggaan naar de budgetten van 10 jaar geleden.
    pi_69383713
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 14:13 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Zwak, door niet te kiezen voor een faillisement? Williams heeft van begin af aan geroepen dat het wel moet, omdat ze anders de toko moeten sluiten. Niet apart dus, wel begrijpelijk.
    Nee eerst zeggen dat je met de reat mee doet, zodat iedereen zich niet inschrijft. Vervolgens het toch wel doen.
      maandag 25 mei 2009 @ 16:22:37 #51
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_69385715
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 15:21 schreef Giem het volgende:

    [..]

    Nee eerst zeggen dat je met de reat mee doet, zodat iedereen zich niet inschrijft. Vervolgens het toch wel doen.
    Williams heeft reeds voor alle gesprekken plaatsvonden dat ze zicht ten alle tijden zouden inschrijven. Juist omdat het team anders geen bestaansrecht heeft en failliet zou gaan. Ze hebben zich alleen achter het standpunt van de FOTA geschaard, maar hadden simpelweg geen anderekeuze. Ze kunnen het niet riskeren om volgend jaar niet op de grid te staan. Ferrari kan dat wel, want die bouwen auto die ze verkopen. Williams heeft geen product om te verkopen behalve F1.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_69385995
    Williams heeft nooit gezegd dat ze zich niet zouden inschrijven voor 2010. Ze hebben alleen gezegd dat ze het met de andere FOTA teams eens zijn dat de nieuwe regels en de manier van besturen moet veranderen, en dat ze bereid zijn zich tot 2012 aan de sport te verbinden in ruil daarvoor.

    Volgens mij hebben de meeste teams ten tijde van het GPWC/FIA conflict uiteindelijk getekend om minstens t/m 2010 in de sport te blijven (in ieder geval ook Ferrari), dus het is ook nog eens pure contractbreuk om nu uit te stappen. Sommige teams boeit dat niet en kunnen de consequenties betalen, andere teams hechten waarde aan hun woord en hebben niet het geld om een forse schadeclaim/afkoopsom te betalen.
    pi_69387385
    Even wat filmpjesvoer tussendoor



    Helaas zal deze meneer dit jaar een wat rustigere laatste GP beleven
    <>
    pi_69392471
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 15:21 schreef Giem het volgende:

    [..]

    Nee eerst zeggen dat je met de reat mee doet, zodat iedereen zich niet inschrijft. Vervolgens het toch wel doen.
    Voor Williams is het meer dan een principe-kwestie. Het is overleven! Natuurlijk hebben ze hun mening gegeven, maar bijt nooit in de hand die je voedt. Je kan nog tegen het regime van een dictator zijn, en daar ook voor durven uitkomen, maar als die dictatuur jou laat overleven en jou eten en onderdak geven weet ik zeker dat ook jij wat milder zou worden
    pi_69403334
    meeleesgeval
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_69413746
    The return of Cosworth? Wellicht!

    Vier teams willen Cosworthmotor
    Ingediend door Robby Renmans op Ma, 25/05/2009 - 17:47. Nieuws
    Volgens het Duitse blad Auto, Motor Und Sport azen vier teams op de Cosworthmotor voor volgend seizoen. De FIA maakte al bekend dat de roemrijke motorbouwer in 2010 terugkeert in de Formule 1 om competitieve motoren te ontwikkelen tegen een lage kostprijs.

    De goedkope Cosworthmotor moet nieuwe teams aantrekken en die interesse is er reeds. USF1 wil graag met Cosworth in zee net als drie andere teams waaronder Campos Racing en Epsilon Euskadi, twee kandidaat nieuwe teams voor volgend jaar. Daarmee wordt het deelnemersaantal opgetrokken tot dertien.

    Cosworth heeft 176 overwinningen behaald in Formule 1 en is daarmee de meest succesvolle motorenbouwer in de sport. Sedert twee seizoenen is het merk niet meer actief. De Cosworth V8 miste zijn debuut in 1967 niet. Toen de motor werd geïntroduceerd tijdens de GP van Zandvoort won Jim Clark meteen de wedstrijd.

    http://www.f1media.be/?q=node/3626

    Goede zaak voor de F1 als een gerenommeerd motorenbouwer als Cosworth weer terug komt! Maar het zal toch om de motor gaan die ze al hadden liggen, voordat ze ermee stopten?
      dinsdag 26 mei 2009 @ 12:35:04 #57
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_69414137
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 12:22 schreef kriele het volgende:


    Goede zaak voor de F1 als een gerenommeerd motorenbouwer als Cosworth weer terug komt! Maar het zal toch om de motor gaan die ze al hadden liggen, voordat ze ermee stopten?
    Dat denk ik niet, want die voldoet niet aan de huidige regels
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_69417729
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 12:35 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Dat denk ik niet, want die voldoet niet aan de huidige regels

    Ach nee, klopt ook. Die motor gaat niet lang genoeg mee, maar de nieuwe motor zal wel grotendeels gebaseerd zijn op die oudere motor, denk ik zo.
      dinsdag 26 mei 2009 @ 14:50:51 #59
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_69418648
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 14:24 schreef kriele het volgende:

    [..]

    Ach nee, klopt ook. Die motor gaat niet lang genoeg mee, maar de nieuwe motor zal wel grotendeels gebaseerd zijn op die oudere motor, denk ik zo.
    Uiteraard. Vanaf dat concept zal doorontwikkeld worden denk ik.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      dinsdag 26 mei 2009 @ 19:45:52 #60
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_69428852
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 14:50 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Uiteraard. Vanaf dat concept zal doorontwikkeld worden denk ik.
    voor zover mag, gezien de engine freeze in 2007, toen er nog met die motor gereden werd.
    We were to understand there would be pie and punch?
    pi_69444264
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 19:45 schreef mvt het volgende:

    [..]

    voor zover mag, gezien de engine freeze in 2007, toen er nog met die motor gereden werd.
    Alleen heeft Cosworth de laatste jaren niet meegedaan aan de F1. Dus hebben ze met die engine freeze niets te maken en kunnen ze gewoon een nieuwe motor presenteren aan de FIA. Zolang deze maar aan de eisen van de FIA voldoet is het goed.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_69445416
    quote:
    Formula 1 team chiefs will meet again in London on Wednesday to plot their next move as negotiations over the future of the sport continue.

    In Monaco, the teams told governing body the FIA they would commit until 2012 if president Max Mosley scrapped his controversial rules for 2010.

    In a letter to the teams on Tuesday, Mosley reiterated his calls for them to agree a curb on budgets of about £40m.

    Teams have until Friday to submit their entries for the 2010 season.

    On Monday, Williams confirmed they will enter the 2010 championship despite adding their signature to Sunday's letter.

    The move by Williams, who have won the constructors' title nine times, is understood to have disrupted the unity of the teams' association Fota, with some members said to have been angered by their decision.

    606: DEBATE
    A rival series has no chance, as we all know after what happened with the previous attempt. so why not sign up now and just get on with it?

    bogaTYR

    A resolution is still some way off but it is hoped Wednesday's meeting will help determine whether all the 10 teams currently on the grid will stay in the sport.

    Last week Ferrari and Renault both threatened to pull out, but with discussions still going on that threat would now seem to have receded.

    At the weekend meeting, it was agreed in principle to delay introducing a 45m euro (£39.6m) budget cap until 2011, while Mosley has made other concessions to the teams on governance.

    It is understood the teams may also receive more money from Bernie Ecclestone, who runs the companies which control the sport's commercial rights.

    The deal was been reached after a series of meetings involving team principals, Mosley and Ecclestone.

    Both the teams and Mosley are united in their desire to reduce the huge costs involving in running an F1 team.

    bron
    The politics goes on and on
    pi_69457111
    En Williams is geschorst door de FOTA wegens het inschrijven voor 2010.
    De FOTA had afgesproken met alle teams te wachten totdat de onderhandeling naar tevredenheid afgehandeld waren.
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_69458765
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 15:49 schreef vosss het volgende:
    En Williams is geschorst door de FOTA wegens het inschrijven voor 2010.
    De FOTA had afgesproken met alle teams te wachten totdat de onderhandeling naar tevredenheid afgehandeld waren.
    Enige optie die de FOTA had imo

    http://f1.gpupdate.net/nl(...)ens-inschrijving-f1/

    Beetje raar dat je op zondag je handtekening zet onder een te versturen brief naar de Fia en je het team vervolgens een dag later (op maandag dus) inschrijft (dit terwijl je tot vrijdag hebt).
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_69459399
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 14:02 schreef Giem het volgende:
    Wel appart van williams.. zwakke houding..
    http://f1.gpupdate.net/nl(...)ens-inschrijving-f1/

    En dat vond de foto dus ook. Ze hielden zich niet aan de afspraak.

    Echter snap ik williams ook wel..
      donderdag 28 mei 2009 @ 11:59:34 #66
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_69486003
    http://www.f1today.nl/nie(...)nault-formule-1team/

    En dan maar kijken hoe Brawn reageert als Briatore aanspraak wilt maken op het TV geld
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_69493330
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 11:59 schreef sanger het volgende:
    http://www.f1today.nl/nie(...)nault-formule-1team/

    En dan maar kijken hoe Brawn reageert als Briatore aanspraak wilt maken op het TV geld
    Blijkt maar weer eens dat sommige autofabrikanten waarschijnlijk helemaal niet in de Formule 1 willen blijven, en door deze constructie zonder problemen kunnen uitstappen. En als Briatore Renault overneemt kan het waarschijnlijk wel voldoen aan de budgetlimiet die de FIA stelt (zoals Brawn nu ook al kan).
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      donderdag 28 mei 2009 @ 17:01:00 #68
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_69496697
    Brawn wordt toch dik gefinancieerd door Honda?
    Please, make yourself uncomfortable.
      donderdag 28 mei 2009 @ 17:29:34 #69
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_69497567
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 17:01 schreef bodylotion het volgende:
    Brawn wordt toch dik gefinancieerd door Honda?
    Dik weet ik niet, maar Honda heeft een soort van zak met geld meegegeven aan Brawn inderdaad. Was nog altijd goedkoper dan iedereen ontslaan etc.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_69499306
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 11:59 schreef sanger het volgende:
    http://www.f1today.nl/nie(...)nault-formule-1team/

    En dan maar kijken hoe Brawn reageert als Briatore aanspraak wilt maken op het TV geld
    Whehehe
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      vrijdag 29 mei 2009 @ 10:31:10 #71
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_69518605
    vandaag de deadline, ben benieuwd
    Please, make yourself uncomfortable.
      vrijdag 29 mei 2009 @ 10:57:18 #72
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_69519508
    ProDrive heeft zich bij woorden van Dave Richards nu ook officieel ingeschreven voor 2010.

    Open dat Silly season topic maar alvast, er zijn verrekes veel stoeltjes te vergeven voor volgend jaar.
      vrijdag 29 mei 2009 @ 11:37:31 #73
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_69520913
    quote:
    F1: Ferrari schrijft zich toch in voor nieuwe seizoen

    Ferrari gaat zich inschrijven voor het Formule 1-seizoen in 2010. De Italianen hadden onlangs gedreigd de sport te verlaten tenzij de internationale autosportfederatie (FIA) het voorgestelde budgetplafond van tafel zou vegen. Maar met de deadline van vrijdag in zicht hebben zij en de andere protesterende teams besloten om toch deel te nemen aan het nieuwe racejaar, zo meldt The Sun.

    Het Italiaanse raceteam gaat akkoord met een compromis. Dit betekent dat er in 2010 een budgetlimiet is van 85 miljoen pond, maar in het jaar daarop mogen teams maar 40 miljoen pond spenderen.
    bron: hier
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
    pi_69521137
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 10:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    ProDrive heeft zich bij woorden van Dave Richards nu ook officieel ingeschreven voor 2010.

    Open dat Silly season topic maar alvast, er zijn verrekes veel stoeltjes te vergeven voor volgend jaar.
    Davidson als rijder?
    pi_69521163
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 11:37 schreef Jezza het volgende:

    [..]

    bron: hier

    Had iemand nu echt gedacht dat ze zich niet in zouden schrijven?
      vrijdag 29 mei 2009 @ 11:53:56 #76
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_69521483
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 11:37 schreef Jezza het volgende:

    [..]

    bron: hier
    de grootste bek en zich als eerste inschrijven.

    nu afwachten wat Toyota gaat doen en Renault
    Please, make yourself uncomfortable.
      vrijdag 29 mei 2009 @ 12:03:24 #77
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_69521793
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 11:43 schreef kriele het volgende:

    [..]

    Davidson als rijder?
    Ik denk dat iedere Engelse coureur die tegen de Formule 1 aanhangt een mogelijke kandidaat is.

    Overigens zal het team in 2010 en 2011 opereren als ProDrive, vanaf 2012 zal het team gaan werken onder de vlag van Aston Martin.
      vrijdag 29 mei 2009 @ 12:05:52 #78
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_69521869
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 11:53 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    de grootste bek en zich als eerste inschrijven.

    nu afwachten wat Toyota gaat doen en Renault
    Ik gok dat die hetzelfde gaan doen.. Als Renault ermee kapt, dan wordt Flavio flink pissed! Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Flavio nu al Renault gaat overkopen, mits de geruchten, dat ie dat zou willen, waar zijn
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
      vrijdag 29 mei 2009 @ 12:07:14 #79
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_69521908
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 12:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Ik denk dat iedere Engelse coureur die tegen de Formule 1 aanhangt een mogelijke kandidaat is.

    Overigens zal het team in 2010 en 2011 opereren als ProDrive, vanaf 2012 zal het team gaan werken onder de vlag van Aston Martin.
    Hebben Mansell of Hill niet een zoontje die een beetje kan racen ofzo?
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
      vrijdag 29 mei 2009 @ 12:11:34 #80
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_69522023
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 12:05 schreef Jezza het volgende:

    [..]

    Ik gok dat die hetzelfde gaan doen.. Als Renault ermee kapt, dan wordt Flavio flink pissed! Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Flavio nu al Renault gaat overkopen, mits de geruchten, dat ie dat zou willen, waar zijn
    De fabriek waar ze de Renault maken is van Flavio zelf, dus ze gaan heus niet ophouden te bestaan. Wellicht onder een andere naam.

    Toyota gebruikt dit hele gebeuren wellicht om schadeloos te F1 te kunnen verlaten.
    Please, make yourself uncomfortable.
      vrijdag 29 mei 2009 @ 12:14:00 #81
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_69522099
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 12:11 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    De fabriek waar ze de Renault maken is van Flavio zelf, dus ze gaan heus niet ophouden te bestaan. Wellicht onder een andere naam.
    Dat bedoel ik dus.. Briatore Racing ofzo
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
      vrijdag 29 mei 2009 @ 12:16:53 #82
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_69522182
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 12:07 schreef Jezza het volgende:

    [..]

    Hebben Mansell of Hill niet een zoontje die een beetje kan racen ofzo?
    Vast wel.
    Maar ik heb niks in het bijzonders met zoons en dochters van bekende coureurs uit het verleden. Die komen vaak al in een gespreid bedje terecht.
    Kijk naar Piquet, zonder zijn achternaam had ie volgens mij al lang kunnen wieberen in de hoogste tak van de autosport.
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 12:11 schreef bodylotion het volgende:

    [...]

    Toyota gebruikt dit hele gebeuren wellicht om schadeloos te F1 te kunnen verlaten.
    Toyota is een team dat ik best zou kunnen missen... in tegenstelling tot Ferrari.
      vrijdag 29 mei 2009 @ 12:40:29 #83
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_69522846
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 12:14 schreef Jezza het volgende:

    [..]

    Dat bedoel ik dus.. Briatore Racing ofzo
    Flavio verhuurt zijn fabriek aan Renault F1.
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_69523345
    Oh, hier zijn jullie
    Where facts are few, experts are many.
    pi_69523381
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 11:53 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    de grootste bek en zich als eerste inschrijven.

    nu afwachten wat Toyota gaat doen en Renault
    Zoals altijd. Ik was ze liever kwijt als rijk geweest.
      vrijdag 29 mei 2009 @ 15:58:03 #86
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_69528753
    En Lola is van de partij:
    quote:
    Lola confirms 2010 F1 entry
    Friday, May 29th 2009, 12:43 GMT

    Lola has confirmed it has submitted its entry to the FIA for next year's Formula 1 world championship.

    The Huntingdon-based company had already expressed its interest in returning to grand prix racing last month, after the FIA announced plans to introduce a budget cap system in F1.

    On Friday, the last day to lodge entries for 2010, Lola confirmed it had submitted its entry.

    The company said it would not many any further comments until the results of the entry submissions are made public on 12th June.
    pi_69528894
    En de rest ook:
    quote:
    Teams blijven allemaal aan in 2010

    Alle teams die dit jaar op de grid staan, hebben zich onder bepaalde voorwaarden ingeschreven voor 2010. Dat heeft de Formula One Teams Association (FOTA) bekend gemaakt. Hiermee komt er voorlopig een einde aan de dreigingen van verschillende grote teams om de sport te verlaten.

    Er is flink wat gestreden achter de schermen, maar de FOTA heeft besloten zich in te schrijven onder de voorwaarde dat het voorstel dat de FOTA heeft ingediend bij de FIA, geaccepteerd wordt.Dat voorstel behelsde een andere, hogere, bufgetlimiet en gelijke rechten voor alle teams. De voorgestelde limiet van 45 miljoen euro zou dan in 2011 ingevoerd moeten worden. Hiermee grijpen de teams in feite de macht, want als de FIA besluit om toch haar eigen zin door te duwen, trekken de teams zich alsnog allemaal terug.

    Ook willen de teams dat er voor 12 juni 2009 een nieuw Concorde-verdrag wordt getekend, waarin de toekomst van de sport wordt veilig gesteld. Dat verdrag zou de teams tot en met 2012 aan de Formule 1 binden.
    pi_69529697
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 16:02 schreef _Administr8or_ het volgende:
    En de rest ook:
    [..]


    Voor zover ik weet zijn er dus nu al 14 inschrijvingen voor volgend jaar:

  • BMW
  • Brawn
  • Ferrari
  • Force India
  • Lola
  • Lightspeed GP
  • McLaren
  • Prodrive/Aston Martin
  • Red Bull Racing
  • Renault
  • Team USF1
  • Toro Rosso
  • Toyota
  • Williams F1
  • The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      vrijdag 29 mei 2009 @ 16:38:20 #89
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_69529974
    Geldt er nog een "wie het eerst komt, het eerst maalt" regeling o.i.d met inschrijvingen? Of worden de nieuwe teams (Lola, Prodrive enz.) nu sowieso gepasseerd door de huidige teams die nog een lopende regelingen/contracten hebben?
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
      vrijdag 29 mei 2009 @ 17:01:59 #90
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_69530759
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 16:38 schreef Jezza het volgende:
    Geldt er nog een "wie het eerst komt, het eerst maalt" regeling o.i.d met inschrijvingen? Of worden de nieuwe teams (Lola, Prodrive enz.) nu sowieso gepasseerd door de huidige teams die nog een lopende regelingen/contracten hebben?
    Ik denk het laatste. Bestaande teams hebben wel voorrang lijkt me.
    Hoe het bijna de nieuwe teams onderling zit weet ik niet. Er zijn maar 3 plaatsen te vergeven...

    Trouwens:
    2010 Silly Season - Met 13 teams en 26 coureurs?

    De 2010 editie.
    pi_69531355
    Ik denk dat prodrive en lola een erg goede kans maken

    Ik denk dat selectie net zoals de vorige kaar gaat.
    Kennis van het team, financiele situatie enz. Toem kwam Prodrive als winnaar naar voren, zelfs boven stoddart.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      vrijdag 29 mei 2009 @ 20:08:17 #92
    798 voyeur
    bemoeit zich
    pi_69536033
    Eerst nog maar zien of de inschrijving onder condities door de FIA geaccepteerd wordt. De gezamenlijke inschrijving door alle FOTA leden lijkt voorlopig slechts een zet in de onderhandelingen.
    Here we are now, entertain us.
    pi_69536266
    quote:
    Fuji may give up on Japanese GP

    The Fuji Speedway circuit may give up next year's Japanese Grand Prix due to financial reasons.

    Fuji, owned by car maker Toyota, replaced Suzuka as the home of the Japanese race in 2007, but a spokesman for the manufacturer told news agency Reuters that it was considering pulling the plug on the race.

    "(Fuji's company) FISCO tell us they are taking various elements into account in their consideration towards hosting next year's Japanese Grand Prix," Toyota's Paul Nolasco said.

    Honda's Suzuka circuit hosted the Japanese Grand Prix from 1986 to 2006 and will return to the calendar this season as it alternates hosting the race with Fuji on a yearly basis.

    Honda left Formula 1 at the end of last year in order to save costs.
    pi_69537582
    Waarom zijn er eik maar 3 plekken te vergeven?

    Passen al die auto's anders niet in de pits op die (voor miljoenen omgebouwde) circuits?

    Als er toch 15 inschrijvingen zijn kun je met 30 auto's racen!

    Waarom is er een maximum? Iemand die dat weet?
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_69537914
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 21:02 schreef vosss het volgende:
    Waarom zijn er eik maar 3 plekken te vergeven?

    Passen al die auto's anders niet in de pits op die (voor miljoenen omgebouwde) circuits?
    Voor Monaco is het maximum dacht ik wel 26 wagens. Dus dat kan er weleens wat mee te maken hebben.
      vrijdag 29 mei 2009 @ 21:22:43 #96
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_69538238
    Volgens mij is er nooit gezegd waarom de grens precies op 13 is gelegd ipv bijv. 12 of 14.
    Het kan met faciliteiten op de circuits te maken hebben, maar ook met veiligheidsaspecten etc....
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 21:13 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Voor Monaco is het maximum dacht ik wel 26 wagens. Dus dat kan er weleens wat mee te maken hebben.
    Als dat het enige argument zou zijn... :S
    Monaco zou de Indianapolis van het F1 seizoen kunnen worden? 30 inschrijvingen, 26 plaatsen te vergeven. Oftewel, 4 coureurs die naast de pot piesen.
    Het zou een interessante kwalificatie sessie opleveren, zeker als je er nog een soort Bump Day in verwerkt.
    pi_69538536
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 21:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    Volgens mij is er nooit gezegd waarom de grens precies op 13 is gelegd ipv bijv. 12 of 14.
    Het kan met faciliteiten op de circuits te maken hebben, maar ook met veiligheidsaspecten etc....
    [..]

    Als dat het enige argument zou zijn... :S
    Monaco zou de Indianapolis van het F1 seizoen kunnen worden? 30 inschrijvingen, 26 plaatsen te vergeven. Oftewel, 4 coureurs die naast de pot piesen.
    Het zou een interessante kwalificatie sessie opleveren, zeker als je er nog een soort Bump Day in verwerkt.
    Lijkt mij ook vrij sterk dat dat het enige argument zou zijn, maar het zal ongetwijfeld bijdragen. Maar Monaco als een soort Indy klinkt wel goed. Kunnen ze de vrijdag mooi voor Bump Day gebruiken.
    pi_69547006
    Dat het alleen vanwege Monaco is geloof ik simpelweg niet.

    En al die voor veel geld verbouwde circuits hebben vast ook meer dan 26 pitboxen dunkt me
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_69548790
    Ik vind dit aantal eigenlijk wel overzichtelijk. Niet te druk in de eerste bocht(en), niet teveel verkeer voor de op een ronde zettende leiders, je kan goed bijhouden wie waar zit en welke plekken virtueel zijn. Dat is bij de indy wel anders
    pi_69549581
    Voor mijn part laten ze 40 auto's los
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')