abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 mei 2009 @ 11:53:56 #76
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69521483
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:37 schreef Jezza het volgende:

[..]

bron: hier
de grootste bek en zich als eerste inschrijven.

nu afwachten wat Toyota gaat doen en Renault
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:03:24 #77
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69521793
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:43 schreef kriele het volgende:

[..]

Davidson als rijder?
Ik denk dat iedere Engelse coureur die tegen de Formule 1 aanhangt een mogelijke kandidaat is.

Overigens zal het team in 2010 en 2011 opereren als ProDrive, vanaf 2012 zal het team gaan werken onder de vlag van Aston Martin.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:05:52 #78
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69521869
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:53 schreef bodylotion het volgende:

[..]

de grootste bek en zich als eerste inschrijven.

nu afwachten wat Toyota gaat doen en Renault
Ik gok dat die hetzelfde gaan doen.. Als Renault ermee kapt, dan wordt Flavio flink pissed! Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Flavio nu al Renault gaat overkopen, mits de geruchten, dat ie dat zou willen, waar zijn
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:07:14 #79
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69521908
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik denk dat iedere Engelse coureur die tegen de Formule 1 aanhangt een mogelijke kandidaat is.

Overigens zal het team in 2010 en 2011 opereren als ProDrive, vanaf 2012 zal het team gaan werken onder de vlag van Aston Martin.
Hebben Mansell of Hill niet een zoontje die een beetje kan racen ofzo?
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:11:34 #80
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69522023
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:05 schreef Jezza het volgende:

[..]

Ik gok dat die hetzelfde gaan doen.. Als Renault ermee kapt, dan wordt Flavio flink pissed! Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Flavio nu al Renault gaat overkopen, mits de geruchten, dat ie dat zou willen, waar zijn
De fabriek waar ze de Renault maken is van Flavio zelf, dus ze gaan heus niet ophouden te bestaan. Wellicht onder een andere naam.

Toyota gebruikt dit hele gebeuren wellicht om schadeloos te F1 te kunnen verlaten.
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:14:00 #81
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69522099
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:11 schreef bodylotion het volgende:

[..]

De fabriek waar ze de Renault maken is van Flavio zelf, dus ze gaan heus niet ophouden te bestaan. Wellicht onder een andere naam.
Dat bedoel ik dus.. Briatore Racing ofzo
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:16:53 #82
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69522182
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:07 schreef Jezza het volgende:

[..]

Hebben Mansell of Hill niet een zoontje die een beetje kan racen ofzo?
Vast wel.
Maar ik heb niks in het bijzonders met zoons en dochters van bekende coureurs uit het verleden. Die komen vaak al in een gespreid bedje terecht.
Kijk naar Piquet, zonder zijn achternaam had ie volgens mij al lang kunnen wieberen in de hoogste tak van de autosport.
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:11 schreef bodylotion het volgende:

[...]

Toyota gebruikt dit hele gebeuren wellicht om schadeloos te F1 te kunnen verlaten.
Toyota is een team dat ik best zou kunnen missen... in tegenstelling tot Ferrari.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:40:29 #83
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69522846
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:14 schreef Jezza het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus.. Briatore Racing ofzo
Flavio verhuurt zijn fabriek aan Renault F1.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_69523345
Oh, hier zijn jullie
Where facts are few, experts are many.
pi_69523381
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:53 schreef bodylotion het volgende:

[..]

de grootste bek en zich als eerste inschrijven.

nu afwachten wat Toyota gaat doen en Renault
Zoals altijd. Ik was ze liever kwijt als rijk geweest.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 15:58:03 #86
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69528753
En Lola is van de partij:
quote:
Lola confirms 2010 F1 entry
Friday, May 29th 2009, 12:43 GMT

Lola has confirmed it has submitted its entry to the FIA for next year's Formula 1 world championship.

The Huntingdon-based company had already expressed its interest in returning to grand prix racing last month, after the FIA announced plans to introduce a budget cap system in F1.

On Friday, the last day to lodge entries for 2010, Lola confirmed it had submitted its entry.

The company said it would not many any further comments until the results of the entry submissions are made public on 12th June.
pi_69528894
En de rest ook:
quote:
Teams blijven allemaal aan in 2010

Alle teams die dit jaar op de grid staan, hebben zich onder bepaalde voorwaarden ingeschreven voor 2010. Dat heeft de Formula One Teams Association (FOTA) bekend gemaakt. Hiermee komt er voorlopig een einde aan de dreigingen van verschillende grote teams om de sport te verlaten.

Er is flink wat gestreden achter de schermen, maar de FOTA heeft besloten zich in te schrijven onder de voorwaarde dat het voorstel dat de FOTA heeft ingediend bij de FIA, geaccepteerd wordt.Dat voorstel behelsde een andere, hogere, bufgetlimiet en gelijke rechten voor alle teams. De voorgestelde limiet van 45 miljoen euro zou dan in 2011 ingevoerd moeten worden. Hiermee grijpen de teams in feite de macht, want als de FIA besluit om toch haar eigen zin door te duwen, trekken de teams zich alsnog allemaal terug.

Ook willen de teams dat er voor 12 juni 2009 een nieuw Concorde-verdrag wordt getekend, waarin de toekomst van de sport wordt veilig gesteld. Dat verdrag zou de teams tot en met 2012 aan de Formule 1 binden.
pi_69529697
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:02 schreef _Administr8or_ het volgende:
En de rest ook:
[..]


Voor zover ik weet zijn er dus nu al 14 inschrijvingen voor volgend jaar:

  • BMW
  • Brawn
  • Ferrari
  • Force India
  • Lola
  • Lightspeed GP
  • McLaren
  • Prodrive/Aston Martin
  • Red Bull Racing
  • Renault
  • Team USF1
  • Toro Rosso
  • Toyota
  • Williams F1
  • The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      vrijdag 29 mei 2009 @ 16:38:20 #89
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_69529974
    Geldt er nog een "wie het eerst komt, het eerst maalt" regeling o.i.d met inschrijvingen? Of worden de nieuwe teams (Lola, Prodrive enz.) nu sowieso gepasseerd door de huidige teams die nog een lopende regelingen/contracten hebben?
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
      vrijdag 29 mei 2009 @ 17:01:59 #90
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_69530759
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 16:38 schreef Jezza het volgende:
    Geldt er nog een "wie het eerst komt, het eerst maalt" regeling o.i.d met inschrijvingen? Of worden de nieuwe teams (Lola, Prodrive enz.) nu sowieso gepasseerd door de huidige teams die nog een lopende regelingen/contracten hebben?
    Ik denk het laatste. Bestaande teams hebben wel voorrang lijkt me.
    Hoe het bijna de nieuwe teams onderling zit weet ik niet. Er zijn maar 3 plaatsen te vergeven...

    Trouwens:
    2010 Silly Season - Met 13 teams en 26 coureurs?

    De 2010 editie.
    pi_69531355
    Ik denk dat prodrive en lola een erg goede kans maken

    Ik denk dat selectie net zoals de vorige kaar gaat.
    Kennis van het team, financiele situatie enz. Toem kwam Prodrive als winnaar naar voren, zelfs boven stoddart.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      vrijdag 29 mei 2009 @ 20:08:17 #92
    798 voyeur
    bemoeit zich
    pi_69536033
    Eerst nog maar zien of de inschrijving onder condities door de FIA geaccepteerd wordt. De gezamenlijke inschrijving door alle FOTA leden lijkt voorlopig slechts een zet in de onderhandelingen.
    Here we are now, entertain us.
    pi_69536266
    quote:
    Fuji may give up on Japanese GP

    The Fuji Speedway circuit may give up next year's Japanese Grand Prix due to financial reasons.

    Fuji, owned by car maker Toyota, replaced Suzuka as the home of the Japanese race in 2007, but a spokesman for the manufacturer told news agency Reuters that it was considering pulling the plug on the race.

    "(Fuji's company) FISCO tell us they are taking various elements into account in their consideration towards hosting next year's Japanese Grand Prix," Toyota's Paul Nolasco said.

    Honda's Suzuka circuit hosted the Japanese Grand Prix from 1986 to 2006 and will return to the calendar this season as it alternates hosting the race with Fuji on a yearly basis.

    Honda left Formula 1 at the end of last year in order to save costs.
    pi_69537582
    Waarom zijn er eik maar 3 plekken te vergeven?

    Passen al die auto's anders niet in de pits op die (voor miljoenen omgebouwde) circuits?

    Als er toch 15 inschrijvingen zijn kun je met 30 auto's racen!

    Waarom is er een maximum? Iemand die dat weet?
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_69537914
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 21:02 schreef vosss het volgende:
    Waarom zijn er eik maar 3 plekken te vergeven?

    Passen al die auto's anders niet in de pits op die (voor miljoenen omgebouwde) circuits?
    Voor Monaco is het maximum dacht ik wel 26 wagens. Dus dat kan er weleens wat mee te maken hebben.
      vrijdag 29 mei 2009 @ 21:22:43 #96
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_69538238
    Volgens mij is er nooit gezegd waarom de grens precies op 13 is gelegd ipv bijv. 12 of 14.
    Het kan met faciliteiten op de circuits te maken hebben, maar ook met veiligheidsaspecten etc....
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 21:13 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Voor Monaco is het maximum dacht ik wel 26 wagens. Dus dat kan er weleens wat mee te maken hebben.
    Als dat het enige argument zou zijn... :S
    Monaco zou de Indianapolis van het F1 seizoen kunnen worden? 30 inschrijvingen, 26 plaatsen te vergeven. Oftewel, 4 coureurs die naast de pot piesen.
    Het zou een interessante kwalificatie sessie opleveren, zeker als je er nog een soort Bump Day in verwerkt.
    pi_69538536
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 21:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    Volgens mij is er nooit gezegd waarom de grens precies op 13 is gelegd ipv bijv. 12 of 14.
    Het kan met faciliteiten op de circuits te maken hebben, maar ook met veiligheidsaspecten etc....
    [..]

    Als dat het enige argument zou zijn... :S
    Monaco zou de Indianapolis van het F1 seizoen kunnen worden? 30 inschrijvingen, 26 plaatsen te vergeven. Oftewel, 4 coureurs die naast de pot piesen.
    Het zou een interessante kwalificatie sessie opleveren, zeker als je er nog een soort Bump Day in verwerkt.
    Lijkt mij ook vrij sterk dat dat het enige argument zou zijn, maar het zal ongetwijfeld bijdragen. Maar Monaco als een soort Indy klinkt wel goed. Kunnen ze de vrijdag mooi voor Bump Day gebruiken.
    pi_69547006
    Dat het alleen vanwege Monaco is geloof ik simpelweg niet.

    En al die voor veel geld verbouwde circuits hebben vast ook meer dan 26 pitboxen dunkt me
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_69548790
    Ik vind dit aantal eigenlijk wel overzichtelijk. Niet te druk in de eerste bocht(en), niet teveel verkeer voor de op een ronde zettende leiders, je kan goed bijhouden wie waar zit en welke plekken virtueel zijn. Dat is bij de indy wel anders
    pi_69549581
    Voor mijn part laten ze 40 auto's los
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')