de grootste bek en zich als eerste inschrijven.quote:
Ik denk dat iedere Engelse coureur die tegen de Formule 1 aanhangt een mogelijke kandidaat is.quote:
Ik gok dat die hetzelfde gaan doen.. Als Renault ermee kapt, dan wordt Flavio flink pissed! Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Flavio nu al Renault gaat overkopen, mits de geruchten, dat ie dat zou willen, waar zijnquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:53 schreef bodylotion het volgende:
[..]
de grootste bek en zich als eerste inschrijven.![]()
nu afwachten wat Toyota gaat doen en Renault
Hebben Mansell of Hill niet een zoontje die een beetje kan racen ofzo?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik denk dat iedere Engelse coureur die tegen de Formule 1 aanhangt een mogelijke kandidaat is.
Overigens zal het team in 2010 en 2011 opereren als ProDrive, vanaf 2012 zal het team gaan werken onder de vlag van Aston Martin.
De fabriek waar ze de Renault maken is van Flavio zelf, dus ze gaan heus niet ophouden te bestaan. Wellicht onder een andere naam.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:05 schreef Jezza het volgende:
[..]
Ik gok dat die hetzelfde gaan doen.. Als Renault ermee kapt, dan wordt Flavio flink pissed! Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Flavio nu al Renault gaat overkopen, mits de geruchten, dat ie dat zou willen, waar zijn
Dat bedoel ik dus.. Briatore Racing ofzoquote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:11 schreef bodylotion het volgende:
[..]
De fabriek waar ze de Renault maken is van Flavio zelf, dus ze gaan heus niet ophouden te bestaan. Wellicht onder een andere naam.
Vast wel.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:07 schreef Jezza het volgende:
[..]
Hebben Mansell of Hill niet een zoontje die een beetje kan racen ofzo?
Toyota is een team dat ik best zou kunnen missen... in tegenstelling tot Ferrari.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:11 schreef bodylotion het volgende:
[...]
Toyota gebruikt dit hele gebeuren wellicht om schadeloos te F1 te kunnen verlaten.
Flavio verhuurt zijn fabriek aan Renault F1.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:14 schreef Jezza het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus.. Briatore Racing ofzo
Zoals altijd. Ik was ze liever kwijt als rijk geweest.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:53 schreef bodylotion het volgende:
[..]
de grootste bek en zich als eerste inschrijven.![]()
nu afwachten wat Toyota gaat doen en Renault
quote:Lola confirms 2010 F1 entry
Friday, May 29th 2009, 12:43 GMT
Lola has confirmed it has submitted its entry to the FIA for next year's Formula 1 world championship.
The Huntingdon-based company had already expressed its interest in returning to grand prix racing last month, after the FIA announced plans to introduce a budget cap system in F1.
On Friday, the last day to lodge entries for 2010, Lola confirmed it had submitted its entry.
The company said it would not many any further comments until the results of the entry submissions are made public on 12th June.
quote:Teams blijven allemaal aan in 2010
Alle teams die dit jaar op de grid staan, hebben zich onder bepaalde voorwaarden ingeschreven voor 2010. Dat heeft de Formula One Teams Association (FOTA) bekend gemaakt. Hiermee komt er voorlopig een einde aan de dreigingen van verschillende grote teams om de sport te verlaten.
Er is flink wat gestreden achter de schermen, maar de FOTA heeft besloten zich in te schrijven onder de voorwaarde dat het voorstel dat de FOTA heeft ingediend bij de FIA, geaccepteerd wordt.Dat voorstel behelsde een andere, hogere, bufgetlimiet en gelijke rechten voor alle teams. De voorgestelde limiet van 45 miljoen euro zou dan in 2011 ingevoerd moeten worden. Hiermee grijpen de teams in feite de macht, want als de FIA besluit om toch haar eigen zin door te duwen, trekken de teams zich alsnog allemaal terug.
Ook willen de teams dat er voor 12 juni 2009 een nieuw Concorde-verdrag wordt getekend, waarin de toekomst van de sport wordt veilig gesteld. Dat verdrag zou de teams tot en met 2012 aan de Formule 1 binden.
Voor zover ik weet zijn er dus nu al 14 inschrijvingen voor volgend jaar:quote:
Ik denk het laatste. Bestaande teams hebben wel voorrang lijkt me.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:38 schreef Jezza het volgende:
Geldt er nog een "wie het eerst komt, het eerst maalt" regeling o.i.d met inschrijvingen? Of worden de nieuwe teams (Lola, Prodrive enz.) nu sowieso gepasseerd door de huidige teams die nog een lopende regelingen/contracten hebben?
quote:Fuji may give up on Japanese GP
The Fuji Speedway circuit may give up next year's Japanese Grand Prix due to financial reasons.
Fuji, owned by car maker Toyota, replaced Suzuka as the home of the Japanese race in 2007, but a spokesman for the manufacturer told news agency Reuters that it was considering pulling the plug on the race.
"(Fuji's company) FISCO tell us they are taking various elements into account in their consideration towards hosting next year's Japanese Grand Prix," Toyota's Paul Nolasco said.
Honda's Suzuka circuit hosted the Japanese Grand Prix from 1986 to 2006 and will return to the calendar this season as it alternates hosting the race with Fuji on a yearly basis.
Honda left Formula 1 at the end of last year in order to save costs.
Voor Monaco is het maximum dacht ik wel 26 wagens. Dus dat kan er weleens wat mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:02 schreef vosss het volgende:
Waarom zijn er eik maar 3 plekken te vergeven?
Passen al die auto's anders niet in de pits op die (voor miljoenen omgebouwde) circuits?
Als dat het enige argument zou zijn... :Squote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:13 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Voor Monaco is het maximum dacht ik wel 26 wagens. Dus dat kan er weleens wat mee te maken hebben.
Lijkt mij ook vrij sterk dat dat het enige argument zou zijn, maar het zal ongetwijfeld bijdragen. Maar Monaco als een soort Indy klinkt wel goed. Kunnen ze de vrijdag mooi voor Bump Day gebruiken.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Volgens mij is er nooit gezegd waarom de grens precies op 13 is gelegd ipv bijv. 12 of 14.
Het kan met faciliteiten op de circuits te maken hebben, maar ook met veiligheidsaspecten etc....
[..]
Als dat het enige argument zou zijn... :S
Monaco zou de Indianapolis van het F1 seizoen kunnen worden? 30 inschrijvingen, 26 plaatsen te vergeven. Oftewel, 4 coureurs die naast de pot piesen.
Het zou een interessante kwalificatie sessie opleveren, zeker als je er nog een soort Bump Day in verwerkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |