Williams heeft reeds voor alle gesprekken plaatsvonden dat ze zicht ten alle tijden zouden inschrijven. Juist omdat het team anders geen bestaansrecht heeft en failliet zou gaan. Ze hebben zich alleen achter het standpunt van de FOTA geschaard, maar hadden simpelweg geen anderekeuze. Ze kunnen het niet riskeren om volgend jaar niet op de grid te staan. Ferrari kan dat wel, want die bouwen auto die ze verkopen. Williams heeft geen product om te verkopen behalve F1.quote:Op maandag 25 mei 2009 15:21 schreef Giem het volgende:
[..]
Nee eerst zeggen dat je met de reat mee doet, zodat iedereen zich niet inschrijft. Vervolgens het toch wel doen.
Voor Williams is het meer dan een principe-kwestie. Het is overleven! Natuurlijk hebben ze hun mening gegeven, maar bijt nooit in de hand die je voedt. Je kan nog tegen het regime van een dictator zijn, en daar ook voor durven uitkomen, maar als die dictatuur jou laat overleven en jou eten en onderdak geven weet ik zeker dat ook jij wat milder zou wordenquote:Op maandag 25 mei 2009 15:21 schreef Giem het volgende:
[..]
Nee eerst zeggen dat je met de reat mee doet, zodat iedereen zich niet inschrijft. Vervolgens het toch wel doen.
Dat denk ik niet, want die voldoet niet aan de huidige regelsquote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:22 schreef kriele het volgende:
Goede zaak voor de F1 als een gerenommeerd motorenbouwer als Cosworth weer terug komt! Maar het zal toch om de motor gaan die ze al hadden liggen, voordat ze ermee stopten?
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, want die voldoet niet aan de huidige regels
Uiteraard. Vanaf dat concept zal doorontwikkeld worden denk ik.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:24 schreef kriele het volgende:
[..]
Ach nee, klopt ook. Die motor gaat niet lang genoeg mee, maar de nieuwe motor zal wel grotendeels gebaseerd zijn op die oudere motor, denk ik zo.
voor zover mag, gezien de engine freeze in 2007, toen er nog met die motor gereden werd.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Uiteraard. Vanaf dat concept zal doorontwikkeld worden denk ik.
Alleen heeft Cosworth de laatste jaren niet meegedaan aan de F1. Dus hebben ze met die engine freeze niets te maken en kunnen ze gewoon een nieuwe motor presenteren aan de FIA. Zolang deze maar aan de eisen van de FIA voldoet is het goed.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:45 schreef mvt het volgende:
[..]
voor zover mag, gezien de engine freeze in 2007, toen er nog met die motor gereden werd.
The politics goes on and onquote:Formula 1 team chiefs will meet again in London on Wednesday to plot their next move as negotiations over the future of the sport continue.
In Monaco, the teams told governing body the FIA they would commit until 2012 if president Max Mosley scrapped his controversial rules for 2010.
In a letter to the teams on Tuesday, Mosley reiterated his calls for them to agree a curb on budgets of about £40m.
Teams have until Friday to submit their entries for the 2010 season.
On Monday, Williams confirmed they will enter the 2010 championship despite adding their signature to Sunday's letter.
The move by Williams, who have won the constructors' title nine times, is understood to have disrupted the unity of the teams' association Fota, with some members said to have been angered by their decision.
606: DEBATE
A rival series has no chance, as we all know after what happened with the previous attempt. so why not sign up now and just get on with it?
bogaTYR
A resolution is still some way off but it is hoped Wednesday's meeting will help determine whether all the 10 teams currently on the grid will stay in the sport.
Last week Ferrari and Renault both threatened to pull out, but with discussions still going on that threat would now seem to have receded.
At the weekend meeting, it was agreed in principle to delay introducing a 45m euro (£39.6m) budget cap until 2011, while Mosley has made other concessions to the teams on governance.
It is understood the teams may also receive more money from Bernie Ecclestone, who runs the companies which control the sport's commercial rights.
The deal was been reached after a series of meetings involving team principals, Mosley and Ecclestone.
Both the teams and Mosley are united in their desire to reduce the huge costs involving in running an F1 team.
bron
Enige optie die de FOTA had imoquote:Op woensdag 27 mei 2009 15:49 schreef vosss het volgende:
En Williams is geschorst door de FOTA wegens het inschrijven voor 2010.
De FOTA had afgesproken met alle teams te wachten totdat de onderhandeling naar tevredenheid afgehandeld waren.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ens-inschrijving-f1/quote:
Blijkt maar weer eens dat sommige autofabrikanten waarschijnlijk helemaal niet in de Formule 1 willen blijven, en door deze constructie zonder problemen kunnen uitstappen. En als Briatore Renault overneemt kan het waarschijnlijk wel voldoen aan de budgetlimiet die de FIA stelt (zoals Brawn nu ook al kan).quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:59 schreef sanger het volgende:
http://www.f1today.nl/nie(...)nault-formule-1team/
En dan maar kijken hoe Brawn reageert als Briatore aanspraak wilt maken op het TV geld
Dik weet ik niet, maar Honda heeft een soort van zak met geld meegegeven aan Brawn inderdaad. Was nog altijd goedkoper dan iedereen ontslaan etc.quote:Op donderdag 28 mei 2009 17:01 schreef bodylotion het volgende:
Brawn wordt toch dik gefinancieerd door Honda?
Whehehequote:Op donderdag 28 mei 2009 11:59 schreef sanger het volgende:
http://www.f1today.nl/nie(...)nault-formule-1team/
En dan maar kijken hoe Brawn reageert als Briatore aanspraak wilt maken op het TV geld
bron: hierquote:F1: Ferrari schrijft zich toch in voor nieuwe seizoen
Ferrari gaat zich inschrijven voor het Formule 1-seizoen in 2010. De Italianen hadden onlangs gedreigd de sport te verlaten tenzij de internationale autosportfederatie (FIA) het voorgestelde budgetplafond van tafel zou vegen. Maar met de deadline van vrijdag in zicht hebben zij en de andere protesterende teams besloten om toch deel te nemen aan het nieuwe racejaar, zo meldt The Sun.
Het Italiaanse raceteam gaat akkoord met een compromis. Dit betekent dat er in 2010 een budgetlimiet is van 85 miljoen pond, maar in het jaar daarop mogen teams maar 40 miljoen pond spenderen.
Davidson als rijder?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
ProDrive heeft zich bij woorden van Dave Richards nu ook officieel ingeschreven voor 2010.
Open dat Silly season topic maar alvast, er zijn verrekes veel stoeltjes te vergeven voor volgend jaar.
de grootste bek en zich als eerste inschrijven.quote:
Ik denk dat iedere Engelse coureur die tegen de Formule 1 aanhangt een mogelijke kandidaat is.quote:
Ik gok dat die hetzelfde gaan doen.. Als Renault ermee kapt, dan wordt Flavio flink pissed! Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Flavio nu al Renault gaat overkopen, mits de geruchten, dat ie dat zou willen, waar zijnquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:53 schreef bodylotion het volgende:
[..]
de grootste bek en zich als eerste inschrijven.![]()
nu afwachten wat Toyota gaat doen en Renault
Hebben Mansell of Hill niet een zoontje die een beetje kan racen ofzo?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik denk dat iedere Engelse coureur die tegen de Formule 1 aanhangt een mogelijke kandidaat is.
Overigens zal het team in 2010 en 2011 opereren als ProDrive, vanaf 2012 zal het team gaan werken onder de vlag van Aston Martin.
De fabriek waar ze de Renault maken is van Flavio zelf, dus ze gaan heus niet ophouden te bestaan. Wellicht onder een andere naam.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:05 schreef Jezza het volgende:
[..]
Ik gok dat die hetzelfde gaan doen.. Als Renault ermee kapt, dan wordt Flavio flink pissed! Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Flavio nu al Renault gaat overkopen, mits de geruchten, dat ie dat zou willen, waar zijn
Dat bedoel ik dus.. Briatore Racing ofzoquote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:11 schreef bodylotion het volgende:
[..]
De fabriek waar ze de Renault maken is van Flavio zelf, dus ze gaan heus niet ophouden te bestaan. Wellicht onder een andere naam.
Vast wel.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:07 schreef Jezza het volgende:
[..]
Hebben Mansell of Hill niet een zoontje die een beetje kan racen ofzo?
Toyota is een team dat ik best zou kunnen missen... in tegenstelling tot Ferrari.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:11 schreef bodylotion het volgende:
[...]
Toyota gebruikt dit hele gebeuren wellicht om schadeloos te F1 te kunnen verlaten.
Flavio verhuurt zijn fabriek aan Renault F1.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:14 schreef Jezza het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus.. Briatore Racing ofzo
Zoals altijd. Ik was ze liever kwijt als rijk geweest.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:53 schreef bodylotion het volgende:
[..]
de grootste bek en zich als eerste inschrijven.![]()
nu afwachten wat Toyota gaat doen en Renault
quote:Lola confirms 2010 F1 entry
Friday, May 29th 2009, 12:43 GMT
Lola has confirmed it has submitted its entry to the FIA for next year's Formula 1 world championship.
The Huntingdon-based company had already expressed its interest in returning to grand prix racing last month, after the FIA announced plans to introduce a budget cap system in F1.
On Friday, the last day to lodge entries for 2010, Lola confirmed it had submitted its entry.
The company said it would not many any further comments until the results of the entry submissions are made public on 12th June.
quote:Teams blijven allemaal aan in 2010
Alle teams die dit jaar op de grid staan, hebben zich onder bepaalde voorwaarden ingeschreven voor 2010. Dat heeft de Formula One Teams Association (FOTA) bekend gemaakt. Hiermee komt er voorlopig een einde aan de dreigingen van verschillende grote teams om de sport te verlaten.
Er is flink wat gestreden achter de schermen, maar de FOTA heeft besloten zich in te schrijven onder de voorwaarde dat het voorstel dat de FOTA heeft ingediend bij de FIA, geaccepteerd wordt.Dat voorstel behelsde een andere, hogere, bufgetlimiet en gelijke rechten voor alle teams. De voorgestelde limiet van 45 miljoen euro zou dan in 2011 ingevoerd moeten worden. Hiermee grijpen de teams in feite de macht, want als de FIA besluit om toch haar eigen zin door te duwen, trekken de teams zich alsnog allemaal terug.
Ook willen de teams dat er voor 12 juni 2009 een nieuw Concorde-verdrag wordt getekend, waarin de toekomst van de sport wordt veilig gesteld. Dat verdrag zou de teams tot en met 2012 aan de Formule 1 binden.
Voor zover ik weet zijn er dus nu al 14 inschrijvingen voor volgend jaar:quote:
Ik denk het laatste. Bestaande teams hebben wel voorrang lijkt me.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:38 schreef Jezza het volgende:
Geldt er nog een "wie het eerst komt, het eerst maalt" regeling o.i.d met inschrijvingen? Of worden de nieuwe teams (Lola, Prodrive enz.) nu sowieso gepasseerd door de huidige teams die nog een lopende regelingen/contracten hebben?
quote:Fuji may give up on Japanese GP
The Fuji Speedway circuit may give up next year's Japanese Grand Prix due to financial reasons.
Fuji, owned by car maker Toyota, replaced Suzuka as the home of the Japanese race in 2007, but a spokesman for the manufacturer told news agency Reuters that it was considering pulling the plug on the race.
"(Fuji's company) FISCO tell us they are taking various elements into account in their consideration towards hosting next year's Japanese Grand Prix," Toyota's Paul Nolasco said.
Honda's Suzuka circuit hosted the Japanese Grand Prix from 1986 to 2006 and will return to the calendar this season as it alternates hosting the race with Fuji on a yearly basis.
Honda left Formula 1 at the end of last year in order to save costs.
Voor Monaco is het maximum dacht ik wel 26 wagens. Dus dat kan er weleens wat mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:02 schreef vosss het volgende:
Waarom zijn er eik maar 3 plekken te vergeven?
Passen al die auto's anders niet in de pits op die (voor miljoenen omgebouwde) circuits?
Als dat het enige argument zou zijn... :Squote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:13 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Voor Monaco is het maximum dacht ik wel 26 wagens. Dus dat kan er weleens wat mee te maken hebben.
Lijkt mij ook vrij sterk dat dat het enige argument zou zijn, maar het zal ongetwijfeld bijdragen. Maar Monaco als een soort Indy klinkt wel goed. Kunnen ze de vrijdag mooi voor Bump Day gebruiken.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Volgens mij is er nooit gezegd waarom de grens precies op 13 is gelegd ipv bijv. 12 of 14.
Het kan met faciliteiten op de circuits te maken hebben, maar ook met veiligheidsaspecten etc....
[..]
Als dat het enige argument zou zijn... :S
Monaco zou de Indianapolis van het F1 seizoen kunnen worden? 30 inschrijvingen, 26 plaatsen te vergeven. Oftewel, 4 coureurs die naast de pot piesen.
Het zou een interessante kwalificatie sessie opleveren, zeker als je er nog een soort Bump Day in verwerkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |