abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 mei 2009 @ 16:22:37 #51
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69385715
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:21 schreef Giem het volgende:

[..]

Nee eerst zeggen dat je met de reat mee doet, zodat iedereen zich niet inschrijft. Vervolgens het toch wel doen.
Williams heeft reeds voor alle gesprekken plaatsvonden dat ze zicht ten alle tijden zouden inschrijven. Juist omdat het team anders geen bestaansrecht heeft en failliet zou gaan. Ze hebben zich alleen achter het standpunt van de FOTA geschaard, maar hadden simpelweg geen anderekeuze. Ze kunnen het niet riskeren om volgend jaar niet op de grid te staan. Ferrari kan dat wel, want die bouwen auto die ze verkopen. Williams heeft geen product om te verkopen behalve F1.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69385995
Williams heeft nooit gezegd dat ze zich niet zouden inschrijven voor 2010. Ze hebben alleen gezegd dat ze het met de andere FOTA teams eens zijn dat de nieuwe regels en de manier van besturen moet veranderen, en dat ze bereid zijn zich tot 2012 aan de sport te verbinden in ruil daarvoor.

Volgens mij hebben de meeste teams ten tijde van het GPWC/FIA conflict uiteindelijk getekend om minstens t/m 2010 in de sport te blijven (in ieder geval ook Ferrari), dus het is ook nog eens pure contractbreuk om nu uit te stappen. Sommige teams boeit dat niet en kunnen de consequenties betalen, andere teams hechten waarde aan hun woord en hebben niet het geld om een forse schadeclaim/afkoopsom te betalen.
pi_69387385
Even wat filmpjesvoer tussendoor



Helaas zal deze meneer dit jaar een wat rustigere laatste GP beleven
<>
pi_69392471
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:21 schreef Giem het volgende:

[..]

Nee eerst zeggen dat je met de reat mee doet, zodat iedereen zich niet inschrijft. Vervolgens het toch wel doen.
Voor Williams is het meer dan een principe-kwestie. Het is overleven! Natuurlijk hebben ze hun mening gegeven, maar bijt nooit in de hand die je voedt. Je kan nog tegen het regime van een dictator zijn, en daar ook voor durven uitkomen, maar als die dictatuur jou laat overleven en jou eten en onderdak geven weet ik zeker dat ook jij wat milder zou worden
pi_69403334
meeleesgeval
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_69413746
The return of Cosworth? Wellicht!

Vier teams willen Cosworthmotor
Ingediend door Robby Renmans op Ma, 25/05/2009 - 17:47. Nieuws
Volgens het Duitse blad Auto, Motor Und Sport azen vier teams op de Cosworthmotor voor volgend seizoen. De FIA maakte al bekend dat de roemrijke motorbouwer in 2010 terugkeert in de Formule 1 om competitieve motoren te ontwikkelen tegen een lage kostprijs.

De goedkope Cosworthmotor moet nieuwe teams aantrekken en die interesse is er reeds. USF1 wil graag met Cosworth in zee net als drie andere teams waaronder Campos Racing en Epsilon Euskadi, twee kandidaat nieuwe teams voor volgend jaar. Daarmee wordt het deelnemersaantal opgetrokken tot dertien.

Cosworth heeft 176 overwinningen behaald in Formule 1 en is daarmee de meest succesvolle motorenbouwer in de sport. Sedert twee seizoenen is het merk niet meer actief. De Cosworth V8 miste zijn debuut in 1967 niet. Toen de motor werd geïntroduceerd tijdens de GP van Zandvoort won Jim Clark meteen de wedstrijd.

http://www.f1media.be/?q=node/3626

Goede zaak voor de F1 als een gerenommeerd motorenbouwer als Cosworth weer terug komt! Maar het zal toch om de motor gaan die ze al hadden liggen, voordat ze ermee stopten?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 12:35:04 #57
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69414137
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 12:22 schreef kriele het volgende:


Goede zaak voor de F1 als een gerenommeerd motorenbouwer als Cosworth weer terug komt! Maar het zal toch om de motor gaan die ze al hadden liggen, voordat ze ermee stopten?
Dat denk ik niet, want die voldoet niet aan de huidige regels
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69417729
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 12:35 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, want die voldoet niet aan de huidige regels

Ach nee, klopt ook. Die motor gaat niet lang genoeg mee, maar de nieuwe motor zal wel grotendeels gebaseerd zijn op die oudere motor, denk ik zo.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 14:50:51 #59
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69418648
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 14:24 schreef kriele het volgende:

[..]

Ach nee, klopt ook. Die motor gaat niet lang genoeg mee, maar de nieuwe motor zal wel grotendeels gebaseerd zijn op die oudere motor, denk ik zo.
Uiteraard. Vanaf dat concept zal doorontwikkeld worden denk ik.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 19:45:52 #60
17061 mvt
blame Canada
pi_69428852
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 14:50 schreef sanger het volgende:

[..]

Uiteraard. Vanaf dat concept zal doorontwikkeld worden denk ik.
voor zover mag, gezien de engine freeze in 2007, toen er nog met die motor gereden werd.
We were to understand there would be pie and punch?
pi_69444264
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:45 schreef mvt het volgende:

[..]

voor zover mag, gezien de engine freeze in 2007, toen er nog met die motor gereden werd.
Alleen heeft Cosworth de laatste jaren niet meegedaan aan de F1. Dus hebben ze met die engine freeze niets te maken en kunnen ze gewoon een nieuwe motor presenteren aan de FIA. Zolang deze maar aan de eisen van de FIA voldoet is het goed.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69445416
quote:
Formula 1 team chiefs will meet again in London on Wednesday to plot their next move as negotiations over the future of the sport continue.

In Monaco, the teams told governing body the FIA they would commit until 2012 if president Max Mosley scrapped his controversial rules for 2010.

In a letter to the teams on Tuesday, Mosley reiterated his calls for them to agree a curb on budgets of about £40m.

Teams have until Friday to submit their entries for the 2010 season.

On Monday, Williams confirmed they will enter the 2010 championship despite adding their signature to Sunday's letter.

The move by Williams, who have won the constructors' title nine times, is understood to have disrupted the unity of the teams' association Fota, with some members said to have been angered by their decision.

606: DEBATE
A rival series has no chance, as we all know after what happened with the previous attempt. so why not sign up now and just get on with it?

bogaTYR

A resolution is still some way off but it is hoped Wednesday's meeting will help determine whether all the 10 teams currently on the grid will stay in the sport.

Last week Ferrari and Renault both threatened to pull out, but with discussions still going on that threat would now seem to have receded.

At the weekend meeting, it was agreed in principle to delay introducing a 45m euro (£39.6m) budget cap until 2011, while Mosley has made other concessions to the teams on governance.

It is understood the teams may also receive more money from Bernie Ecclestone, who runs the companies which control the sport's commercial rights.

The deal was been reached after a series of meetings involving team principals, Mosley and Ecclestone.

Both the teams and Mosley are united in their desire to reduce the huge costs involving in running an F1 team.

bron
The politics goes on and on
pi_69457111
En Williams is geschorst door de FOTA wegens het inschrijven voor 2010.
De FOTA had afgesproken met alle teams te wachten totdat de onderhandeling naar tevredenheid afgehandeld waren.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69458765
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:49 schreef vosss het volgende:
En Williams is geschorst door de FOTA wegens het inschrijven voor 2010.
De FOTA had afgesproken met alle teams te wachten totdat de onderhandeling naar tevredenheid afgehandeld waren.
Enige optie die de FOTA had imo

http://f1.gpupdate.net/nl(...)ens-inschrijving-f1/

Beetje raar dat je op zondag je handtekening zet onder een te versturen brief naar de Fia en je het team vervolgens een dag later (op maandag dus) inschrijft (dit terwijl je tot vrijdag hebt).
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_69459399
quote:
Op maandag 25 mei 2009 14:02 schreef Giem het volgende:
Wel appart van williams.. zwakke houding..
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ens-inschrijving-f1/

En dat vond de foto dus ook. Ze hielden zich niet aan de afspraak.

Echter snap ik williams ook wel..
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:59:34 #66
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69486003
http://www.f1today.nl/nie(...)nault-formule-1team/

En dan maar kijken hoe Brawn reageert als Briatore aanspraak wilt maken op het TV geld
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69493330
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:59 schreef sanger het volgende:
http://www.f1today.nl/nie(...)nault-formule-1team/

En dan maar kijken hoe Brawn reageert als Briatore aanspraak wilt maken op het TV geld
Blijkt maar weer eens dat sommige autofabrikanten waarschijnlijk helemaal niet in de Formule 1 willen blijven, en door deze constructie zonder problemen kunnen uitstappen. En als Briatore Renault overneemt kan het waarschijnlijk wel voldoen aan de budgetlimiet die de FIA stelt (zoals Brawn nu ook al kan).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 28 mei 2009 @ 17:01:00 #68
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69496697
Brawn wordt toch dik gefinancieerd door Honda?
Please, make yourself uncomfortable.
  donderdag 28 mei 2009 @ 17:29:34 #69
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69497567
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 17:01 schreef bodylotion het volgende:
Brawn wordt toch dik gefinancieerd door Honda?
Dik weet ik niet, maar Honda heeft een soort van zak met geld meegegeven aan Brawn inderdaad. Was nog altijd goedkoper dan iedereen ontslaan etc.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69499306
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:59 schreef sanger het volgende:
http://www.f1today.nl/nie(...)nault-formule-1team/

En dan maar kijken hoe Brawn reageert als Briatore aanspraak wilt maken op het TV geld
Whehehe
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:31:10 #71
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69518605
vandaag de deadline, ben benieuwd
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:57:18 #72
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69519508
ProDrive heeft zich bij woorden van Dave Richards nu ook officieel ingeschreven voor 2010.

Open dat Silly season topic maar alvast, er zijn verrekes veel stoeltjes te vergeven voor volgend jaar.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 11:37:31 #73
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69520913
quote:
F1: Ferrari schrijft zich toch in voor nieuwe seizoen

Ferrari gaat zich inschrijven voor het Formule 1-seizoen in 2010. De Italianen hadden onlangs gedreigd de sport te verlaten tenzij de internationale autosportfederatie (FIA) het voorgestelde budgetplafond van tafel zou vegen. Maar met de deadline van vrijdag in zicht hebben zij en de andere protesterende teams besloten om toch deel te nemen aan het nieuwe racejaar, zo meldt The Sun.

Het Italiaanse raceteam gaat akkoord met een compromis. Dit betekent dat er in 2010 een budgetlimiet is van 85 miljoen pond, maar in het jaar daarop mogen teams maar 40 miljoen pond spenderen.
bron: hier
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
pi_69521137
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
ProDrive heeft zich bij woorden van Dave Richards nu ook officieel ingeschreven voor 2010.

Open dat Silly season topic maar alvast, er zijn verrekes veel stoeltjes te vergeven voor volgend jaar.
Davidson als rijder?
pi_69521163
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:37 schreef Jezza het volgende:

[..]

bron: hier

Had iemand nu echt gedacht dat ze zich niet in zouden schrijven?
  vrijdag 29 mei 2009 @ 11:53:56 #76
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69521483
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:37 schreef Jezza het volgende:

[..]

bron: hier
de grootste bek en zich als eerste inschrijven.

nu afwachten wat Toyota gaat doen en Renault
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:03:24 #77
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69521793
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:43 schreef kriele het volgende:

[..]

Davidson als rijder?
Ik denk dat iedere Engelse coureur die tegen de Formule 1 aanhangt een mogelijke kandidaat is.

Overigens zal het team in 2010 en 2011 opereren als ProDrive, vanaf 2012 zal het team gaan werken onder de vlag van Aston Martin.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:05:52 #78
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69521869
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:53 schreef bodylotion het volgende:

[..]

de grootste bek en zich als eerste inschrijven.

nu afwachten wat Toyota gaat doen en Renault
Ik gok dat die hetzelfde gaan doen.. Als Renault ermee kapt, dan wordt Flavio flink pissed! Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Flavio nu al Renault gaat overkopen, mits de geruchten, dat ie dat zou willen, waar zijn
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:07:14 #79
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69521908
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik denk dat iedere Engelse coureur die tegen de Formule 1 aanhangt een mogelijke kandidaat is.

Overigens zal het team in 2010 en 2011 opereren als ProDrive, vanaf 2012 zal het team gaan werken onder de vlag van Aston Martin.
Hebben Mansell of Hill niet een zoontje die een beetje kan racen ofzo?
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:11:34 #80
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69522023
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:05 schreef Jezza het volgende:

[..]

Ik gok dat die hetzelfde gaan doen.. Als Renault ermee kapt, dan wordt Flavio flink pissed! Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Flavio nu al Renault gaat overkopen, mits de geruchten, dat ie dat zou willen, waar zijn
De fabriek waar ze de Renault maken is van Flavio zelf, dus ze gaan heus niet ophouden te bestaan. Wellicht onder een andere naam.

Toyota gebruikt dit hele gebeuren wellicht om schadeloos te F1 te kunnen verlaten.
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:14:00 #81
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69522099
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:11 schreef bodylotion het volgende:

[..]

De fabriek waar ze de Renault maken is van Flavio zelf, dus ze gaan heus niet ophouden te bestaan. Wellicht onder een andere naam.
Dat bedoel ik dus.. Briatore Racing ofzo
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:16:53 #82
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69522182
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:07 schreef Jezza het volgende:

[..]

Hebben Mansell of Hill niet een zoontje die een beetje kan racen ofzo?
Vast wel.
Maar ik heb niks in het bijzonders met zoons en dochters van bekende coureurs uit het verleden. Die komen vaak al in een gespreid bedje terecht.
Kijk naar Piquet, zonder zijn achternaam had ie volgens mij al lang kunnen wieberen in de hoogste tak van de autosport.
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:11 schreef bodylotion het volgende:

[...]

Toyota gebruikt dit hele gebeuren wellicht om schadeloos te F1 te kunnen verlaten.
Toyota is een team dat ik best zou kunnen missen... in tegenstelling tot Ferrari.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:40:29 #83
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69522846
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:14 schreef Jezza het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus.. Briatore Racing ofzo
Flavio verhuurt zijn fabriek aan Renault F1.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_69523345
Oh, hier zijn jullie
Where facts are few, experts are many.
pi_69523381
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:53 schreef bodylotion het volgende:

[..]

de grootste bek en zich als eerste inschrijven.

nu afwachten wat Toyota gaat doen en Renault
Zoals altijd. Ik was ze liever kwijt als rijk geweest.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 15:58:03 #86
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69528753
En Lola is van de partij:
quote:
Lola confirms 2010 F1 entry
Friday, May 29th 2009, 12:43 GMT

Lola has confirmed it has submitted its entry to the FIA for next year's Formula 1 world championship.

The Huntingdon-based company had already expressed its interest in returning to grand prix racing last month, after the FIA announced plans to introduce a budget cap system in F1.

On Friday, the last day to lodge entries for 2010, Lola confirmed it had submitted its entry.

The company said it would not many any further comments until the results of the entry submissions are made public on 12th June.
pi_69528894
En de rest ook:
quote:
Teams blijven allemaal aan in 2010

Alle teams die dit jaar op de grid staan, hebben zich onder bepaalde voorwaarden ingeschreven voor 2010. Dat heeft de Formula One Teams Association (FOTA) bekend gemaakt. Hiermee komt er voorlopig een einde aan de dreigingen van verschillende grote teams om de sport te verlaten.

Er is flink wat gestreden achter de schermen, maar de FOTA heeft besloten zich in te schrijven onder de voorwaarde dat het voorstel dat de FOTA heeft ingediend bij de FIA, geaccepteerd wordt.Dat voorstel behelsde een andere, hogere, bufgetlimiet en gelijke rechten voor alle teams. De voorgestelde limiet van 45 miljoen euro zou dan in 2011 ingevoerd moeten worden. Hiermee grijpen de teams in feite de macht, want als de FIA besluit om toch haar eigen zin door te duwen, trekken de teams zich alsnog allemaal terug.

Ook willen de teams dat er voor 12 juni 2009 een nieuw Concorde-verdrag wordt getekend, waarin de toekomst van de sport wordt veilig gesteld. Dat verdrag zou de teams tot en met 2012 aan de Formule 1 binden.
pi_69529697
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:02 schreef _Administr8or_ het volgende:
En de rest ook:
[..]


Voor zover ik weet zijn er dus nu al 14 inschrijvingen voor volgend jaar:

  • BMW
  • Brawn
  • Ferrari
  • Force India
  • Lola
  • Lightspeed GP
  • McLaren
  • Prodrive/Aston Martin
  • Red Bull Racing
  • Renault
  • Team USF1
  • Toro Rosso
  • Toyota
  • Williams F1
  • The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      vrijdag 29 mei 2009 @ 16:38:20 #89
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_69529974
    Geldt er nog een "wie het eerst komt, het eerst maalt" regeling o.i.d met inschrijvingen? Of worden de nieuwe teams (Lola, Prodrive enz.) nu sowieso gepasseerd door de huidige teams die nog een lopende regelingen/contracten hebben?
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
      vrijdag 29 mei 2009 @ 17:01:59 #90
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_69530759
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 16:38 schreef Jezza het volgende:
    Geldt er nog een "wie het eerst komt, het eerst maalt" regeling o.i.d met inschrijvingen? Of worden de nieuwe teams (Lola, Prodrive enz.) nu sowieso gepasseerd door de huidige teams die nog een lopende regelingen/contracten hebben?
    Ik denk het laatste. Bestaande teams hebben wel voorrang lijkt me.
    Hoe het bijna de nieuwe teams onderling zit weet ik niet. Er zijn maar 3 plaatsen te vergeven...

    Trouwens:
    2010 Silly Season - Met 13 teams en 26 coureurs?

    De 2010 editie.
    pi_69531355
    Ik denk dat prodrive en lola een erg goede kans maken

    Ik denk dat selectie net zoals de vorige kaar gaat.
    Kennis van het team, financiele situatie enz. Toem kwam Prodrive als winnaar naar voren, zelfs boven stoddart.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      vrijdag 29 mei 2009 @ 20:08:17 #92
    798 voyeur
    bemoeit zich
    pi_69536033
    Eerst nog maar zien of de inschrijving onder condities door de FIA geaccepteerd wordt. De gezamenlijke inschrijving door alle FOTA leden lijkt voorlopig slechts een zet in de onderhandelingen.
    Here we are now, entertain us.
    pi_69536266
    quote:
    Fuji may give up on Japanese GP

    The Fuji Speedway circuit may give up next year's Japanese Grand Prix due to financial reasons.

    Fuji, owned by car maker Toyota, replaced Suzuka as the home of the Japanese race in 2007, but a spokesman for the manufacturer told news agency Reuters that it was considering pulling the plug on the race.

    "(Fuji's company) FISCO tell us they are taking various elements into account in their consideration towards hosting next year's Japanese Grand Prix," Toyota's Paul Nolasco said.

    Honda's Suzuka circuit hosted the Japanese Grand Prix from 1986 to 2006 and will return to the calendar this season as it alternates hosting the race with Fuji on a yearly basis.

    Honda left Formula 1 at the end of last year in order to save costs.
    pi_69537582
    Waarom zijn er eik maar 3 plekken te vergeven?

    Passen al die auto's anders niet in de pits op die (voor miljoenen omgebouwde) circuits?

    Als er toch 15 inschrijvingen zijn kun je met 30 auto's racen!

    Waarom is er een maximum? Iemand die dat weet?
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_69537914
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 21:02 schreef vosss het volgende:
    Waarom zijn er eik maar 3 plekken te vergeven?

    Passen al die auto's anders niet in de pits op die (voor miljoenen omgebouwde) circuits?
    Voor Monaco is het maximum dacht ik wel 26 wagens. Dus dat kan er weleens wat mee te maken hebben.
      vrijdag 29 mei 2009 @ 21:22:43 #96
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_69538238
    Volgens mij is er nooit gezegd waarom de grens precies op 13 is gelegd ipv bijv. 12 of 14.
    Het kan met faciliteiten op de circuits te maken hebben, maar ook met veiligheidsaspecten etc....
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 21:13 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Voor Monaco is het maximum dacht ik wel 26 wagens. Dus dat kan er weleens wat mee te maken hebben.
    Als dat het enige argument zou zijn... :S
    Monaco zou de Indianapolis van het F1 seizoen kunnen worden? 30 inschrijvingen, 26 plaatsen te vergeven. Oftewel, 4 coureurs die naast de pot piesen.
    Het zou een interessante kwalificatie sessie opleveren, zeker als je er nog een soort Bump Day in verwerkt.
    pi_69538536
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 21:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    Volgens mij is er nooit gezegd waarom de grens precies op 13 is gelegd ipv bijv. 12 of 14.
    Het kan met faciliteiten op de circuits te maken hebben, maar ook met veiligheidsaspecten etc....
    [..]

    Als dat het enige argument zou zijn... :S
    Monaco zou de Indianapolis van het F1 seizoen kunnen worden? 30 inschrijvingen, 26 plaatsen te vergeven. Oftewel, 4 coureurs die naast de pot piesen.
    Het zou een interessante kwalificatie sessie opleveren, zeker als je er nog een soort Bump Day in verwerkt.
    Lijkt mij ook vrij sterk dat dat het enige argument zou zijn, maar het zal ongetwijfeld bijdragen. Maar Monaco als een soort Indy klinkt wel goed. Kunnen ze de vrijdag mooi voor Bump Day gebruiken.
    pi_69547006
    Dat het alleen vanwege Monaco is geloof ik simpelweg niet.

    En al die voor veel geld verbouwde circuits hebben vast ook meer dan 26 pitboxen dunkt me
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_69548790
    Ik vind dit aantal eigenlijk wel overzichtelijk. Niet te druk in de eerste bocht(en), niet teveel verkeer voor de op een ronde zettende leiders, je kan goed bijhouden wie waar zit en welke plekken virtueel zijn. Dat is bij de indy wel anders
    pi_69549581
    Voor mijn part laten ze 40 auto's los
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')