abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79202940

Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 |

Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen seizoen 2009:

2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir
Grand Prix van Spanje 2009
Formula1 Grand Prix de Monaco 2009
2009 Formula 1 ING Turkish Grand Prix
2009 Formula 1 Santander British Grand Prix
2009 Formula 1 Santander German Grand Prix
2009 Formula 1 ING Hungarian Grand Prix
2009 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe
2009 Formula 1 ING Belgian Grand Prix
2009 Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia
2009 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix
2009 Formula 1 Fuji Television Japanese Grand Prix
2009 Formula 1 Grande Premio Petrobras do Brasil
2009 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix

Eindstanden 2009
Eindstanden F1-kampioenschap

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Scuderia Toro Rosso
- Red Bull Racing
- Williams
- Mercedes GP
- Force India
- Campos Meta 1
- Lotus F1 Racing
- Virgin Racing
- US F1 Team (USF1 racet niet in 2010)
- Stefan GP (StefanGP racet niet in 2010)

Wie staan er in 2010 aan de start

McLaren
01. Jenson Button WDC 2009
02. Lewis Hamilton

Mercedes GP WCC 2009 als BrawnGP
03. Michael Schumacher
04. Nico Rosberg

Red Bull Racing
05. Sebastian Vettel
06. Mark Webber

Ferrari
07. Felipe Massa
08. Fernando Alonso

Williams
09. Rubens Barrichello
10. Nico Hülkenberg

Renault
11. Robert Kubica
12. Vitaly Petrov

Force India
14. Adrian Sutil
15. Vitantonio Liuzzi

Scuderia Toro Rosso
16. Sébastien Buemi
17. Jaime Alguersuari

Lotus F1 Racing
18. Jarno Trulli
19. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
20. Karun Chandhok
21. Bruno Senna

Sauber
22. Kamui Kobayashi
23. Pedro de la Rosa

Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Lucas Di Grassi

• USF1 racet niet in 2010;
  • StefanGP racet niet in 2010.

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2010 Topic en de voorlopige entry list van de FIA.

F1 nieuws portal:
    - NewsNow
    - NewsNow NL
    - Formule1.nl
    - F1 Racing
    - F1 Today
    - Race Freaks
    - Autosport.com

Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief):
    - Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2)
    - Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series)
    - Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009))
    Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

Official F1 Sites:
    - The Official Formula 1 Site
    - FIA
    - Live Timing

Sporting Regulations
    [PDF] 2007 sporting regulations - F1
    [PDF] 2008 sporting regulations - F1
    [PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - publised on 24.03.2009 with immediate application
    [PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site
    [PDF] 2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations
    [PDF] 2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009

Technical Regulations 2009/2010
    [PDF] 2009 Technical Regulations - published on: 18.03.2009 with immediate application
    [PDF] 2010 F1 Technical Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations

Testschema

De kalender voor 2010 met 19 races

Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009
    Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

• Artikelen over KERS
    Artikel 1
    Artikel 2
    Filmpje over KERS(Duitstalig)

• Artikel(en) over aerodynamische wijzingen
    Artikel 1

BBC
    Tv-gids voor BBC One.
    Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.

*onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-site

De OP is hier te vinden
  • Where facts are few, experts are many.
    pi_79202970
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 11:05 schreef bodylotion het volgende:

[..]

ik heb wat reviews zitten kijken van <1993 toen bandenwissels nog niet verplicht waren (toch?) en waar ze ook 2 of misschien wel 3 stops deden omdat dat gewoon sneller was. Dat moet nu toch ook kunnen? Bridgestone is zonder concurrentie misschien wel gewoon wat lui.

En wat betreft het volgen in de bochten; hadden ze niet beter de voorbanden kunnen laten voor wat ze waren en de achterbanden 25mm breder kunnen maken?
    Where facts are few, experts are many.
    pi_79202987
    Valt me op dat er tegenwoordig ook veel heftiger wordt verdedigd.. wat natuurlijk ook niet helpt bij het inhalen, of uberhaupt het er toe aanzetten pogingen te ondernemen tot inhalen?

vs.

Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 maart 2010 @ 11:36:18 #4
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_79203071
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 11:05 schreef bodylotion het volgende:

[..]

ik heb wat reviews zitten kijken van <1993 toen bandenwissels nog niet verplicht waren (toch?) en waar ze ook 2 of misschien wel 3 stops deden omdat dat gewoon sneller was. Dat moet nu toch ook kunnen? Bridgestone is zonder concurrentie misschien wel gewoon wat lui.

En wat betreft het volgen in de bochten; hadden ze niet beter de voorbanden kunnen laten voor wat ze waren en de achterbanden 25mm breder kunnen maken?
    Dit was makkelijker voor Bridgestone omdat ze de mallen voor de smallere voorbanden nog hadden liggen.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      dinsdag 16 maart 2010 @ 11:59:47 #5
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_79203990
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 11:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dit was makkelijker voor Bridgestone omdat ze de mallen voor de smallere voorbanden nog hadden liggen.
    I know - misschien voor volgend jaar, als de nieuwe leverancier die mallen niet overneemt tenminste

Over de inhalen; tegenwoordig is het agressiefer omdat er toch nauwelijks wat kan gebeuren. Als je in '89 a la Kobayashi iemands voorvleugel eraf beukt... dat wil je niet op je geweten hebben
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_79204276
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 11:59 schreef bodylotion het volgende:

[..]

I know - misschien voor volgend jaar, als de nieuwe leverancier die mallen niet overneemt tenminste

Over de inhalen; tegenwoordig is het agressiefer omdat er toch nauwelijks wat kan gebeuren. Als je in '89 a la Kobayashi iemands voorvleugel eraf beukt... dat wil je niet op je geweten hebben
    dus verdedigde ze vroeger hun positie minder omdat ze voorzichtiger waren voor hun en andermans materiaal?
    pi_79204792
    τυρ
    pi_79205096
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 12:20 schreef LeXX het volgende:
    τυρ
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_79205804
    tvp
    pi_79206141
    Er mist nog wat in de OP Zal het toevoegen aan de wiki.

| 71 |

Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen seizoen 2009: << kan weg

Openingsposts van de Grands Prix van het seizoen 2010:
    2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix

En onderaan:
    FOK!sport F1-site

FOK! Formule 1-manager 2010

Edit: aangepast, en meteen gekeken naar de coureursnummers. Dit klopte niet:

Sauber
    22. Kamui Kobayashi
    23. Pedro de la Rosa

->

Sauber
    22. Pedro de la Rosa
    23. Kamui Kobayashi

[ Bericht 14% gewijzigd door Sally op 16-03-2010 13:01:12 ]
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_79206429
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 11:33 schreef Atreidez het volgende:
    Valt me op dat er tegenwoordig ook veel heftiger wordt verdedigd.. wat natuurlijk ook niet helpt bij het inhalen, of uberhaupt het er toe aanzetten pogingen te ondernemen tot inhalen?

vs.

Op 25 tot 28 sec zie je Mansell zwaaien naar Prost zovan haal me in.

Het commentaar zegt ook Mansell winkt Prost furbei.

Waarom ie dat doet weet ik niet, maar dit lijkt gewoon op voorbij laten en geen normale overtake als je het mij vraagt

=edit=
    In de comments:
    quote:
    Mansell had technichal problems and retired some laps later
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      dinsdag 16 maart 2010 @ 13:00:38 #12
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_79206483
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 12:07 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

dus verdedigde ze vroeger hun positie minder omdat ze voorzichtiger waren voor hun en andermans materiaal?
    Zou kunnen.. Stel, je bent wat lomp en rijd iemand voorvleugel eraf en diegene rijd zich te pletter in de muur. Lijkt me niet zo prettig om dit op je geweten te hebben.
    Anno 2010 breek je hooguit een been in zo'n geval...
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_79206868
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 12:59 schreef vosss het volgende:
    Op 25 tot 28 sec zie je Mansell zwaaien naar Prost zovan haal me in.

Het commentaar zegt ook Mansell winkt Prost furbei.

Waarom ie dat doet weet ik niet, maar dit lijkt gewoon op voorbij laten en geen normale overtake als je het mij vraagt

=edit=
    In de comments:
    Ik moest zonder geluid kijken hier Maar serieus, eind jaren 80 zie je mega veel inhaalacties waarbij de ingehaalde partij gewoon niet van ze lijn afgaat.. En ze steken echt niet allemaal hun handje op.
    pi_79206910
    De testdata kunnen ook wel uit de OP Sally, als je toch bezig bent met die wiki
    pi_79207118
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 13:11 schreef Atreidez het volgende:
    De testdata kunnen ook wel uit de OP Sally, als je toch bezig bent met die wiki
    Daar had ik de vorige keer ook al iets over gezegd Dat het mss handig is om nog te zien hoeveel dagen en waar er getest is.

En de links van 2009 staan er ook nog in, maar ik heb wel een plekje gereserveerd in de wiki om ze neer te zetten.
    Ik heb wel de Sporting Regulations van 2007 en 2008 eruit gehaald (en verplaatst, dus de links zijn er nog wel.)

In de loop van het seizoen kunnen die dingen wel naar onderaan verplaatst (in de wiki dan) worden.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_79208167
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 11:33 schreef Atreidez het volgende:

vs.

Lijkt me sterk. Tegenwoordig mag je maar 1 keer van lijn veranderen en ik kan me races herinneren dat een snellere coureur rondenlang geblokt werd door een coureur die ervoor reed. Senna vs Mansell in 1992 bijvoorbeeld op Monaco.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_79208238
    Er is toch een regel dat je diegene die sneller is voor moet laten gaan? Alleen wordt er tegenwoordig minder erg naar die regel gekeken omdat ze toffe inhaalacties willen zien.

Ik ga even zoeken.
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
    pi_79209573
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 13:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
    Er is toch een regel dat je diegene die sneller is voor moet laten gaan? Alleen wordt er tegenwoordig minder erg naar die regel gekeken omdat ze toffe inhaalacties willen zien.

Ik ga even zoeken.
    Alleen als je 1 ronde of meer achterstand hebt moet je een sneller iemand langs laten gaan, dan krijg je de blauwe vlag te zien, wat inhoudt dat er een sneller iemand achter je zit en jij op een geschikte plek aan de kant moet gaan. Als beide rijders in dezelfde ronden zitten en vechten om een plek geldt deze regel volgens mij niet.
    pi_79209675
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 14:22 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Alleen als je 1 ronde of meer achterstand hebt moet je een sneller iemand langs laten gaan, dan krijg je de blauwe vlag te zien, wat inhoudt dat er een sneller iemand achter je zit en jij op een geschikte plek aan de kant moet gaan. Als beide rijders in dezelfde ronden zitten en vechten om een plek geldt deze regel volgens mij niet.
    Ik meen ooit gelezen te hebben dat die regel vroeger ook bestond voor positie, maar dat die is weggehaald om gevechten uit te lokken.
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
    pi_79210563

Gewoon omdat het kan even een oud filmpje van de helden van weleer

Scheckter, Hunt, Fittipaldi, Reutemann, Depailler, Villeneuve, Hunt, Jabouille, Patrese, Ickx, Andretti, Regazzoni, Peterson, Lauda, Rosberg. Allemaal namen die tot de verbeelding spreken

Prachtige beelden

Jammer dat ik toen pas 2 was en de F1 nog niet volgde
    vosss is de naam,
    pi_79210928
    OW tot een minuut of 8 zijn het mooie beelden zie ik nu. Daarna wordt het nogal dramatisch met veel vuur enzo
    vosss is de naam,
    pi_79213785
    tvp
    Calm down, please!
    pi_79218136
    quote:
    Sauber poised to request name change

Peter Sauber is poised to lodge an application to change the name of his Formula 1 team, AUTOSPORT has learned, after he carried the BMW moniker into the new season.

Despite the withdrawal of German car manufacturer BMW from F1, the outfit kept its 'BMW Sauber F1 Team' name for the start of the year.

Sauber did not request a pre-season title change, and name changes are not easy to take place because they can run the risk of teams losing out on vital television rights income.

However, although no move was made before the first race, Sauber has confirmed that now the season is underway his team will request a change - although when exactly has not been decided.

"We will submit an application for a chassis name change, but the timing has yet to be decided," he said when asked by AUTOSPORT about the naming situation. "It will happen some time this season."

The BMW Sauber team is currently without a title sponsor for 2010, and Sauber admitted that his outfit was unlikely to get one now until next year.

"We have still a white car unfortunately, because it is impossible to find sponsors during January and February - especially big sponsors," he explained about the team's financial situation.

"Today we are looking for sponsors for the 2011 season. I hope we will find some sponsors for this season."

Sauber expressed some hope, however, that if the outfit concluded a deal for 2011 it may be able to bring the sponsorship forward into this season.

"If we find a title sponsor for 2011 in the middle of the year then maybe we can have them for this season too," he said.
    pi_79219389
    Een week geleden ofzo zag ik ergens op internet een banner met reclame over dat je sir Richard Branson een vraag kon stellen. Dat heb ik dus gedaan.

Ze zouden 10 vragen uitkiezen en als jouw vraag erbij zat zouden ze je dan per mail uitnodigen om een webcastsessie bij te wonen waar Branson de vragen behandeld.

Ik krijg net dit mailtje:
    quote:
    Hello,

This is a reminder that you have enrolled in the online event, Sir Richard Branson: Top 10 Questions for 2010. We look forward to seeing you at this event Wednesday.

Event Information:
    Topic: Sir Richard Branson
    Date: Wednesday, March 17th, 2010
    Time: 10:00AM PT I 11:00AM MT I 12:00PM CT I 1:00PM ET I 5:00PM GMT (or UTC)

Please join us at least 10-15 minutes prior to the presentation to ensure the automatic system set-up has been properly established.
    Tof dus.

Ik heb alleen geen enkel idee meer wat mn vraag was

[ Bericht 2% gewijzigd door vosss op 16-03-2010 18:21:09 ]
    vosss is de naam,
    pi_79219455
    Hoe laat is dit overigens in Nederlandse tijd? Ik ben echt slecht met al die tijdzones

=edit=
    Weet iemand hoe ik zoiets op kan nemen? Dus het beeld en het geluid?
    Daar zijn vast handige programmaatjes voor. Iemand?

Dan kan ik die daarna online gooien mocht er interesse in zijn
    vosss is de naam,
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')