quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:05 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik heb wat reviews zitten kijken van <1993 toen bandenwissels nog niet verplicht waren (toch?) en waar ze ook 2 of misschien wel 3 stops deden omdat dat gewoon sneller was. Dat moet nu toch ook kunnen? Bridgestone is zonder concurrentie misschien wel gewoon wat lui.
En wat betreft het volgen in de bochten; hadden ze niet beter de voorbanden kunnen laten voor wat ze waren en de achterbanden 25mm breder kunnen maken?
Dit was makkelijker voor Bridgestone omdat ze de mallen voor de smallere voorbanden nog hadden liggen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:05 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik heb wat reviews zitten kijken van <1993 toen bandenwissels nog niet verplicht waren (toch?) en waar ze ook 2 of misschien wel 3 stops deden omdat dat gewoon sneller was. Dat moet nu toch ook kunnen? Bridgestone is zonder concurrentie misschien wel gewoon wat lui.
En wat betreft het volgen in de bochten; hadden ze niet beter de voorbanden kunnen laten voor wat ze waren en de achterbanden 25mm breder kunnen maken?
I know - misschien voor volgend jaar, als de nieuwe leverancier die mallen niet overneemt tenminstequote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit was makkelijker voor Bridgestone omdat ze de mallen voor de smallere voorbanden nog hadden liggen.
dus verdedigde ze vroeger hun positie minder omdat ze voorzichtiger waren voor hun en andermans materiaal?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:59 schreef bodylotion het volgende:
[..]
I know - misschien voor volgend jaar, als de nieuwe leverancier die mallen niet overneemt tenminste
Over de inhalen; tegenwoordig is het agressiefer omdat er toch nauwelijks wat kan gebeuren. Als je in '89 a la Kobayashi iemands voorvleugel eraf beukt... dat wil je niet op je geweten hebben
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:20 schreef LeXX het volgende:
τυρ
Op 25 tot 28 sec zie je Mansell zwaaien naar Prost zovan haal me in.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:33 schreef Atreidez het volgende:
Valt me op dat er tegenwoordig ook veel heftiger wordt verdedigd.. wat natuurlijk ook niet helpt bij het inhalen, of uberhaupt het er toe aanzetten pogingen te ondernemen tot inhalen?
vs.
quote:Mansell had technichal problems and retired some laps later
Zou kunnen.. Stel, je bent wat lomp en rijd iemand voorvleugel eraf en diegene rijd zich te pletter in de muur. Lijkt me niet zo prettig om dit op je geweten te hebben.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:07 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
dus verdedigde ze vroeger hun positie minder omdat ze voorzichtiger waren voor hun en andermans materiaal?
Ik moest zonder geluid kijken hierquote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:59 schreef vosss het volgende:
Op 25 tot 28 sec zie je Mansell zwaaien naar Prost zovan haal me in.
Het commentaar zegt ook Mansell winkt Prost furbei.
Waarom ie dat doet weet ik niet, maar dit lijkt gewoon op voorbij laten en geen normale overtake als je het mij vraagt
=edit=
In de comments:
Daar had ik de vorige keer ook al iets over gezegdquote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:11 schreef Atreidez het volgende:
De testdata kunnen ook wel uit de OP Sally, als je toch bezig bent met die wiki
Lijkt me sterk. Tegenwoordig mag je maar 1 keer van lijn veranderen en ik kan me races herinneren dat een snellere coureur rondenlang geblokt werd door een coureur die ervoor reed. Senna vs Mansell in 1992 bijvoorbeeld op Monaco.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:33 schreef Atreidez het volgende:
Valt me op dat er tegenwoordig ook veel heftiger wordt verdedigd.. wat natuurlijk ook niet helpt bij het inhalen, of uberhaupt het er toe aanzetten pogingen te ondernemen tot inhalen?
vs.
Alleen als je 1 ronde of meer achterstand hebt moet je een sneller iemand langs laten gaan, dan krijg je de blauwe vlag te zien, wat inhoudt dat er een sneller iemand achter je zit en jij op een geschikte plek aan de kant moet gaan. Als beide rijders in dezelfde ronden zitten en vechten om een plek geldt deze regel volgens mij niet.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
Er is toch een regel dat je diegene die sneller is voor moet laten gaan? Alleen wordt er tegenwoordig minder erg naar die regel gekeken omdat ze toffe inhaalacties willen zien.
Ik ga even zoeken.
Ik meen ooit gelezen te hebben dat die regel vroeger ook bestond voor positie, maar dat die is weggehaald om gevechten uit te lokken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:22 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Alleen als je 1 ronde of meer achterstand hebt moet je een sneller iemand langs laten gaan, dan krijg je de blauwe vlag te zien, wat inhoudt dat er een sneller iemand achter je zit en jij op een geschikte plek aan de kant moet gaan. Als beide rijders in dezelfde ronden zitten en vechten om een plek geldt deze regel volgens mij niet.
quote:Sauber poised to request name change
Peter Sauber is poised to lodge an application to change the name of his Formula 1 team, AUTOSPORT has learned, after he carried the BMW moniker into the new season.
Despite the withdrawal of German car manufacturer BMW from F1, the outfit kept its 'BMW Sauber F1 Team' name for the start of the year.
Sauber did not request a pre-season title change, and name changes are not easy to take place because they can run the risk of teams losing out on vital television rights income.
However, although no move was made before the first race, Sauber has confirmed that now the season is underway his team will request a change - although when exactly has not been decided.
"We will submit an application for a chassis name change, but the timing has yet to be decided," he said when asked by AUTOSPORT about the naming situation. "It will happen some time this season."
The BMW Sauber team is currently without a title sponsor for 2010, and Sauber admitted that his outfit was unlikely to get one now until next year.
"We have still a white car unfortunately, because it is impossible to find sponsors during January and February - especially big sponsors," he explained about the team's financial situation.
"Today we are looking for sponsors for the 2011 season. I hope we will find some sponsors for this season."
Sauber expressed some hope, however, that if the outfit concluded a deal for 2011 it may be able to bring the sponsorship forward into this season.
"If we find a title sponsor for 2011 in the middle of the year then maybe we can have them for this season too," he said.
Tof dus.quote:Hello,
This is a reminder that you have enrolled in the online event, Sir Richard Branson: Top 10 Questions for 2010. We look forward to seeing you at this event Wednesday.
Event Information:
Topic: Sir Richard Branson
Date: Wednesday, March 17th, 2010
Time: 10:00AM PT I 11:00AM MT I 12:00PM CT I 1:00PM ET I 5:00PM GMT (or UTC)
Please join us at least 10-15 minutes prior to the presentation to ensure the automatic system set-up has been properly established.
5:00PM GMT is 18:00 bij ons, of te wel, dat zijn we al geweestquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:16 schreef vosss het volgende:
Hoe laat is dit overigens in Nederlandse tijd? Ik ben echt slecht met al die tijdzones
=edit=
Weet iemand hoe ik zoiets op kan nemen? Dus het beeld en het geluid?
Daar zijn vast handige programmaatjes voor. Iemand?
Dan kan ik die daarna online gooien mocht er interesse in zijn
Het is morgen pasquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
5:00PM GMT is 18:00 bij ons, of te wel, dat zijn we al geweest
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:14 schreef vosss het volgende:
Een week geleden ofzo zag ik ergens op internet een banner met reclame over dat je sir Richard Branson een vraag kon stellen. Dat heb ik dus gedaan.
Ze zouden 10 vragen uitkiezen en als jouw vraag erbij zat zouden ze je dan per mail uitnodigen om een webcastsessie bij te wonen waar Branson de vragen behandeld.
Ik krijg net dit mailtje:
[..]
Tof dus.
Ik heb alleen geen enkel idee meer wat mn vraag was![]()
Wss moet dat van Mercedesquote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:17 schreef Burnie88 het volgende:
Waarom zet Force India in godsnaam Di Resta in de auto op vrijdag? Wat heeft dat nou voor zin?
Ik denk eerder van de Schotse sponsor die hij meegebracht heeft naar Force Indiaquote:
Kan ook., of een combinatie van beide. Dat Mercedes de motoren goedkoper zou leveren als di Resta er op vrijdag in mag. En dat toen een sponsor heeft gereageerd dat als di Resta de vrijdagcoureur wordt zij zouden sponsoren. = dubbel voordeel voor Force India.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk eerder van de Schotse sponsor die hij meegebracht heeft naar Force India
Ja en dan heeft een Sutil of Liuzzi geen tracktime en rijdt hij bout in de kwali/race omdat hij niet af heeft kunnen stellen... Alsof een sponsor daar op loopt te wachten. Ik hoop dat Tung niet hetzelfde grapje gaat uithalen dit seizoen, dan schaam ik me als Nederlander.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk eerder van de Schotse sponsor die hij meegebracht heeft naar Force India
Dan is Tung gewoon een chineesquote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:50 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Ja en dan heeft een Sutil of Liuzzi geen tracktime en rijdt hij bout in de kwali/race omdat hij niet af heeft kunnen stellen... Alsof een sponsor daar op loopt te wachten. Ik hoop dat Tung niet hetzelfde grapje gaat uithalen dit seizoen, dan schaam ik me als Nederlander.
Staat al langer op joetoep hoor.quote:Op woensdag 17 maart 2010 06:51 schreef Googolplexian het volgende:
Beetje laat dat dit filmpje online komt maar toch leuk om te zien.
Die beelden heb ik toen live (op TV) gezien helaas. Is een van de eerste momenten van de F1 die ik me kan herinneren gezien te hebben.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:54 schreef vosss het volgende:
OW tot een minuut of 8 zijn het mooie beelden zie ik nu. Daarna wordt het nogal dramatisch met veel vuur enzo
Lees het hele artikel voor een beter overzicht.quote:Frank Dernie, one of the leading F1 aerodynamicists for the past 30 years, has sent me this note, arguing that the “overtaking problem in F1″ is not the aero, but the mechanical grip from the tyres and the lack of mistakes made by drivers on gearshifts due to semi automatic gearboxes. He advocates manual gearboxes and rock hard tyres. Hear him out.
“None of the facts in the last 30 years support the theory that grippy tyres and low downforce promote overtaking. If reducing downforce was the answer, then 1983 would have shown it, since we lost 80% of the aero efficiency in the 1983 rules, ” he says. “But there was no more overtaking than in 1982.
“Here’s the proof – if downforce prevented overtaking, historically the races with the fewest overtaking manoeuvres would have been the wet races, where maximum downforce settings are used… Why anybody still thinks a reduction in downforce is the solution when faced with the facts has been a consistent mystery and frustration to me.
“Too much difference in grip between on and off line is a major factor, caused by sticky tyres (lots of mechanical grip)
“Braking distances into slow corners are far too short, caused by sticky tyres (too much mechanical grip).
“The other reason why it is hard to overtake in current F1 is that the fastest cars are at the front with slower ones behind, so there is no reason to expect overtaking unless a driver makes a mistake.
“In this case overtaking will only ever happen following mistakes, which are rare nowadays with super sticky tyres, big runoff areas and semi automatic gearboxes.
Een band waar je de hele race mee uit kunt rijden en een degelijke zachte band zonder verplichte wissel is denk ik wel een goed idee. Net als vroeger.quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:00 schreef sasquatsch het volgende:
Een andere visie op het gebrek aan inhalen.
[..]
Lees het hele artikel voor een beter overzicht.
Maar het voorstel zou zijn keiharde banden en handmatige versnellingsbakken.
er staat me iets bij dat Williams in 2001 is begonnen met het express verstoren van de lucht achter de autos. Maar hoe kan het een GP2 veel minder dirty air geeft dan een F1, er zitten veel meer winglets en dingen op die wagens.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:29 schreef Googolplexian het volgende:
Al dat gegis naar waarom er minder wordt ingehaald ...De teambazen, designers en engineers weten het allemaal.
Maar het oplossen = risico op ingehaald worden dus niemand die (ook al is het gezamelijk) de eerste stap zet.
Dat vroeg ik me laatst ook al af. De dubbele diffuser zal ook een flinke rol spelen waarschijnlijk.quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:51 schreef bodylotion het volgende:
[..]
er staat me iets bij dat Williams in 2001 is begonnen met het express verstoren van de lucht achter de autos. Maar hoe kan het een GP2 veel minder dirty air geeft dan een F1, er zitten veel meer winglets en dingen op die wagens.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja waarschijnlijk wel - ik snap alleen niet zo goed hoe, ze zijn er toch juist om de lucht achter de auto te neutraliseren tegen drag?quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me laatst ook al af. De dubbele diffuser zal ook een flinke rol spelen waarschijnlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |