Hangen daar toevallig ook je TANcodes van MijnING.nl?quote:Op maandag 15 maart 2010 02:09 schreef Sally het volgende:
Maar... Daar staat tegenover dat je nu je eigen password mag kiezen!
Dat was eerder een vage code, die ik op een briefje geschreven aan de binnenkant van een kastdeurtje heb hangenDat briefje kan weg
![]()
Neequote:Op maandag 15 maart 2010 16:11 schreef LeXX het volgende:
[..]
Hangen daar toevallig ook je TANcodes van MijnING.nl?
Ik was zo 'slim' om me een uur te vergissen met opnemen van de BBCquote:Ontopic: het was een optocht, en niet wat ik ervan gehoopt had. Alleen denk ik dat het nog te vroeg is om gelijk met maatregelen te komen. Ik denk dat de meeste teams nog niet het maximale kunnen benutten qua tactiek met alleen de bandenwissels, en de kracht van ultralicht kwalificeren. Volgens mij gaan de slimste strategen de komende periode de meeste winst behalen.
Not my cup of tea, dat is in elk geval zekerquote:Op maandag 15 maart 2010 16:44 schreef Sally het volgende:
dus de dag met klassiek concert, lekker uitgebreide lunch bij mensen thuis, een wandeling door het bos, avondeten en een gezellige avond even nakletsen, was goed besteed
dat klinkt spannender dan de race wasquote:Op maandag 15 maart 2010 16:44 schreef Sally het volgende:
Maar ik begreep dat ik niet veel gemist had, dus de dag met klassiek concert, lekker uitgebreide lunch bij mensen thuis, een wandeling door het bos, avondeten en een gezellige avond even nakletsen, was goed besteed
/offtopic
Wat is dat dan?quote:Op maandag 15 maart 2010 19:27 schreef Atreidez het volgende:
Er zijn nog mensen die banden gebruiken
Ik vind dat Todt voor de eerste race -tegen de verwachtingen in- al het mogelijke al uit de kast heeft getrokken om de sport, van de FIA uit, aantrekkelijker te maken. Moet natuurlijk de rest van het jaar nog aanzien, maar die ex-kampioenen als stewards of the race,bijvoorbeeld, is natuurlijk al een stap in de juiste richting.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:50 schreef Burnie88 het volgende:
Ik hoop dat de FOTA/FIA snel ingrijpt met verplichte Pit Stop Windows ofzo. Todt kan zich direct bewijzen als nieuwe FIA-baas! Alles voor de fans!
Goed plan, dat kan makkelijk namelijkquote:Op maandag 15 maart 2010 20:19 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Gewoon tanken weer toestaan!
Zo verschirkkelijk onzinning om tanken te verbieden.
1 tankdop? Hoeveel heb je er nodig dan?quote:Op maandag 15 maart 2010 21:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nu we hebben gezien hoe erg bahrein verneukt was (zover het nog kon), vraag ik me af hoe erg de uitbreiding van Silverstone gaat worden.
En tanken toestaan kan niet.
1. De auto heeft tegenwoordig nog maar 1 tankdop.
2. De auto's zijn gemaakt al gemaakt.
Hebben (hadden) ze er serieus 2quote:Op maandag 15 maart 2010 22:17 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
2, door de verschillende lay-outs van de circuits kan het zijn dat de auto de ene keer met de rechterkant naar de pitbox staat en de andere keer met de linkerkant.
Aangezien de tank-mannen altijd aan de kant van de pitbox staan heb je dus aan 2 kanten een aansluiting voor de tankslang nodig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is idd nog te vroeg om nu al iets te concluderen. Dat de F1 saai is, ligt imo ook niet aan het wel of niet toestaan van tankstops, maar aan dat de wagens niet in elkaars slipstream kunnen zitten, omdat ze dan downforce verliezen. Als je kijkt naar filmpjes van de jaren 70/80, dan konden de wagens ook in de bochten in elkaars versnellingsbak zitten. Nu kan dat niet meer. Daar moet iets op gevonden worden als je de F1 weer interessant wilt maken.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:11 schreef LeXX het volgende:
[..]
Hangen daar toevallig ook je TANcodes van MijnING.nl?
Ontopic: het was een optocht, en niet wat ik ervan gehoopt had. Alleen denk ik dat het nog te vroeg is om gelijk met maatregelen te komen. Ik denk dat de meeste teams nog niet het maximale kunnen benutten qua tactiek met alleen de bandenwissels, en de kracht van ultralicht kwalificeren. Volgens mij gaan de slimste strategen de komende periode de meeste winst behalen.
quote:Op maandag 15 maart 2010 22:31 schreef Meike26 het volgende:
Vanmiddag rond een uurtje of 5 zette ik de computer uit en ik kreeg een briljant (behoorlijkeigenlijk) idee !!
Wat nu als je de situatie omdraait ? Nu starten de wagentjes tjokvol en gedurende de race rijden zij zich leeg om vervolgens met een paar druppels benzine over de streep te komen !
Wat nu, als je dit omdraait ? Elke coureur/wagen mag maar een max. aantal liters meenemen bij de start. Laten we dit op 40 liter houden.
Goed, je gaat dus met max. 40 liter van start, wat betekend dat je ergens tussen de 13e en 15e ronde naar binnen moet. Maar dan ?
Er is een regel dat een F1 iets van 650kilo moet wegen na de finish. Deze limiet word opgeschroef naar 700 kilo. Dus moet er wel een 2e stop gemaakt worden en wel ergens in de laatste 10 ronden ! In de aller laatste ronde stoppen is niet slim, want zo kan er op de valreep net wat gebeuren waardoor er waardevolle punten worden misgelopen. Maar 20 ronden voor de finish is ook niet slim, want dan moet er teveel benzine mee gesleurd worden.
Het kan zijn dat ik er volledig naast zit en ik dacht eerst nog, wat een idioot plan.... maar eigenlijk is ie zo gek nog niet ! Toch ? Samenvatting: Redelijk licht van start en zwaarder over de streep
Waarom is een race zonder tankstops geen race?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jarenlang werd er niet getankt. Totdat Brabham in 1982 op het idee kwam dat het sneller was om met halfvolle tanks te starten en te tanken halverwege de race. In 1983 had iedereen het overgenomen, in 1984 werd het verboden. Pas in 1994 weer toegelaten. Is er al die jaren niet geraced?
Met tankstops krijg je twee of drie sprintraces per race. De pitstops zijn bepalend waar je eindigt. Een race moet op het circuit worden gereden, niet in de pits.
yep, ze hadden serieus 2 tankdoppen.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:22 schreef kepler het volgende:
[..]
Hebben (hadden) ze er serieus 2Dat is ook niet handig, kost weer gewicht. Kunnen ze beter omwisselen elke race.
Verder is dat natuurlijk een kleine aanpassing om het te veranderen (tenzij ze allerlei truukjes hebben uitgehaald in de vrijgekomen ruimte, maar ik vraag me af wat je daar wil/kan doen).
Ik heb zo even geen circuit in mn hoofd zitten waar aan de linkerkant van de wagen getankt wordt?!quote:Op maandag 15 maart 2010 22:17 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
2, door de verschillende lay-outs van de circuits kan het zijn dat de auto de ene keer met de rechterkant naar de pitbox staat en de andere keer met de linkerkant.
Aangezien de tank-mannen altijd aan de kant van de pitbox staan heb je dus aan 2 kanten een aansluiting voor de tankslang nodig.
Magny Cours was dat het geval. Istanbul ook, Montréal, Singapore, en Brazilië.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb zo even geen circuit in mn hoofd zitten waar aan de linkerkant van de wagen getankt wordt?!
Iemand?
Jupquote:Op maandag 15 maart 2010 23:01 schreef Sally het volgende:
Monaco? Die heeft weliswaar de pitstraat ook aan de rechterkant van het circuit, maar daar zitten de pitgebouwen toch aan de kant van de track?
Check de post boven jequote:
Ik kan het me even niet meer helder voor de geest halen, maar als de pit rechts van de baan is en de pitgebouwen aan de kant van de track staan dan loopt de pit zelf aan de rechterkant voorbij aan die gebouwen en dan gaat de slang aan de linkerkant de auto in of ben ik nou gek?!quote:Monaco? Die heeft weliswaar de pitstraat ook aan de rechterkant van het circuit, maar daar zitten de pitgebouwen toch aan de kant van de track?
Klopt helemaalquote:Op maandag 15 maart 2010 23:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik kan het me even niet meer helder voor de geest halen, maar als de pit rechts van de baan is en de pitgebouwen aan de kant van de track staan dan loopt de pit zelf aan de rechterkant voorbij aan die gebouwen en dan gaat de slang aan de linkerkant de auto in of ben ik nou gek?!
niet gezienquote:
Dat was toch ook je vraag?quote:Op maandag 15 maart 2010 23:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik kan het me even niet meer helder voor de geest halen, maar als de pit rechts van de baan is en de pitgebouwen aan de kant van de track staan dan loopt de pit zelf aan de rechterkant voorbij aan die gebouwen en dan gaat de slang aan de linkerkant de auto in of ben ik nou gek?!
=edit=
Ik wil net zeggen, ik ben toch niet achterlijk
WTF, deed Schumacher eerder altijd vlak voor de start gewoon even lekker een dutje?quote:Schumacher: "Ik ben heel tevreden en erg trots"
Zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher heeft een bijzonder goed gevoel overgehouden aan zijn eerste race terug in de Formule 1. De Duitser startte als zevende, passeerde Mark Webber bij de start en finishte als zesde.
"Het is nu één dag na mijn comeback en ik voel me zeer goed. De race was fysiek gezien helemaal niet zwaar voor me en ik ben helemaal niet moe", liet de Mercedes GP-coureur op zijn eigen website weten. "Dit komt vooral door het feit dat het op die banden bij die temperaturen gewoon niet mogelijk was om sneller te gaan."
"Maar alles bij elkaar moet ik zeggen dat ik heel erg blij en trots ben over hoe het is gegaan. Ik ben toch drie jaar uit de running geweest en heb ter voorbereiding op mijn eerste race niet zo heel veel kunnen rijden", vervolgde Schumacher. Veel mensen hadden waarschijnlijk meer van Schumacher verwacht dan een zesde plaats, maar de 41-jarige Duitser zelf geeft te kennen dat hij zichzelf niet meteen voorin zag rijden in zijn eerste race. "Het zou raar zijn geweest als ik in de auto was gestapt en gelijk het veld zoek had gereden. Ik ging daar zelf in elk geval niet vanuit."
Schumacher vertelde ook dat hij heel rustig was voor de race. "Ik was voor de race heel kalm en relaxed, net als voorheen. Het enige dat mij niet was gelukt, was om een dutje te doen voor de start. Het poseren voor de groepsfoto en de rijdersparade namen gewoonweg te veel tijd in beslag. Ik was heel laat weer terug in de garage, waardoor ik mij meteen moest voorbereiden op de race."
Nee, echt niet.quote:Op maandag 15 maart 2010 23:18 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat je mijn post van 22:56 niet gezien had waar ik zelf al Monaco zei
Nope, dusquote:En toen dacht ik dus dat jij zei van huh monaco? zovan dat klopt niet hoor vosss
Ik ging meteen zoeken toen ik je post-met-vraag zag, en had niet meer de pagina had herladen. Ik lees die post dus net pasquote:Op maandag 15 maart 2010 23:21 schreef vosss het volgende:
Nou gelukkig. Alweer een misverstand de wereld uit
quote:Op maandag 15 maart 2010 22:47 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
yep, ze hadden serieus 2 tankdoppen.
Tsss, ik geef nooit meer een antwoord op je vragenquote:Op maandag 15 maart 2010 23:29 schreef vosss het volgende:
Je moet wel opletten hoor, anders vind ik je niet meer lief!
Het lijkt mij wel leuk als Bridgestone alleen nog maar de super softs en softs meeneemt. Dan zullen de teams wel 2x moeten stoppen en zul je bij de kwalificatie ook wat meer verschillende keuzes zien denk ik.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:50 schreef Burnie88 het volgende:
Ik hoop dat de FOTA/FIA snel ingrijpt met verplichte Pit Stop Windows ofzo. Todt kan zich direct bewijzen als nieuwe FIA-baas! Alles voor de fans!
Ik geloof dat ze meestal rond een uur of 6 a 7 al naar het Circuit gaan op zondag ochtend (althans was in de tijden dat de warm up nog bestond).quote:Op maandag 15 maart 2010 23:18 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat je mijn post van 22:56 niet gezien had waar ik zelf al Monaco zei
En toen dacht ik dus dat jij zei van huh monaco? zovan dat klopt niet hoor vosss
Anyway:
[..]
WTF, deed Schumacher eerder altijd vlak voor de start gewoon even lekker een dutje?!
Dat moet je ook maar kunnen lijkt me
hoe deden ze dat voor 1994 dan? Toen werd er ook geracet (Ze konden elkaar wel beter volgen welliswaar)quote:Op dinsdag 16 maart 2010 00:00 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Het lijkt mij wel leuk als Bridgestone alleen nog maar de super softs en softs meeneemt. Dan zullen de teams wel 2x moeten stoppen en zul je bij de kwalificatie ook wat meer verschillende keuzes zien denk ik.
Nee hoor, dan racen we gewoon tegen de klok in, probleem 1 opgelostquote:Op maandag 15 maart 2010 21:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nu we hebben gezien hoe erg bahrein verneukt was (zover het nog kon), vraag ik me af hoe erg de uitbreiding van Silverstone gaat worden.
En tanken toestaan kan niet.
1. De auto heeft tegenwoordig nog maar 1 tankdop. Wat problemen geeft in pitstraten waar aan de andere kant getankt zou moeten worden.
2. De auto's zijn al gemaakt voor de lange afstanden op 1 tank.
SMS NU BUTT ON NAAR 4646!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:43 schreef Bluurgh het volgende:
ik vind dat ze sms-diensten a 2 euro per ontvangen bericht (minimaal 3 ontvangen berichten) moeten opzetten waarin je kan stemmen op de coureur die zijn achterligger voorbij moet laten! elke 10 ronden een nieuwe tussenstand en een rijder die degene achter hem voorbij moet laten!
Hoort echt bij deze tijd en maakt het voor de jeugd van tegenwoordig vast een stuk spannender want je kan een sms versturen!
ik heb wat reviews zitten kijken van <1993 toen bandenwissels nog niet verplicht waren (toch?) en waar ze ook 2 of misschien wel 3 stops deden omdat dat gewoon sneller was. Dat moet nu toch ook kunnen? Bridgestone is zonder concurrentie misschien wel gewoon wat lui.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:20 schreef vosss het volgende:
Dat idee opperde Nick Fry geloof ik ook al. Een zachte band die over een korte afstand beduidend sneller is dan de harde, maar waar maar een beperkt aantal ronde snel mee te rijden is en een harde band die niet meer dan 20 rondjes meegaat.
Ik denk dat ze niet eens 2 stops hoeven te verplichten. Gewoon een zachte band die per ronde 4 seconde sneller is, maar maar 10 rondjes max meegaat en een harde band die er 20 mee gaat.
Dan zit je op 30 ronden en voor zover ik weet heeft elke GP meer dan 30 ronden.
Ik denk niet dat het er veel spannender op gaat worden als je 2 stops gaat verplichten en de banden laat zoals ze zijn eerlijk gezegd.
Het hele probleem is gewoon dat er niet fatsoenlijk geslipstreamd kan worden. Dáár zit het probleem en dat kan je nu niet oplossen, dus moet je het in de banden zoeken lijkt me
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |