quote:Formula1.com heeft een officiële applicatie uitgebracht, waarmee je realtime gegevens van het circuit ontvangt. Dit is mogelijk doordat er een rechtstreekse koppeling met de computersystemen ter plaatse is gemaakt. Je ziet bijvoorbeeld rondetijden, aantal rondes en countdowns, snelheden die de coureurs halen en geschreven commentaar.
Dit zijn gegevens die je tijdens een race in beeld krijgt, maar daarnaast kun je ook informatie over het circuit opvragen, zoals lucht- en circuittemperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk en regen, windsnelheid en windrichting.
Dat klinkt allemaal wel heel gedetailleerd, maar gelukkig zit er voor de niet zo fanatieke Formule 1-kijker ook nog genoeg informatie in. Je kunt de agenda van het seizoen en de huidige standen in de kampioenschappen bekijken, of een tabel met alle races en de behaalde resultaten. Dat alles wordt gratis aangeboden in de applicatie.
quote:Ecclestone plans 20-race 2011 schedule
Formula 1 supremo Bernie Ecclestone says next year's Indian Grand Prix will not be instead of another event - meaning the 2011 calendar will expand to 20 races.
The event in New Delhi is already pencilled in, and Ecclestone has made it clear that all the current venues will also keep their slots.
When asked in Bahrain if there was going to be 20 races, he said: "Why, do you want more? It's a round number and easy to remember."
Ecclestone also said that he was still keeping an eye on an opportunity to get Formula 1 back into the United States - on the back of comments from Mario Andretti that the natural place for it would be Indianapolis.
Asked for his opinion on whether or not Indianapolis was the best place for it, Ecclestone said: "Yeah, it is. It's only the fact that it's all the wrong crowd and the wrong people and they didn't really... nothing worked there really, we'd have to have a big change round. But we'd like to get back there."
Voor alle anderenquote:Op zondag 14 maart 2010 05:59 schreef nils7 het volgende:
Voor de iPhone gebruikers:
Formula1.com levert realtime informatie van de Formule 1
[..]
[ afbeelding ]
Bron
Installeren op de iPhone (gratis)
Gelijk even downloadenquote:Op zondag 14 maart 2010 05:59 schreef nils7 het volgende:
Voor de iPhone gebruikers:
Formula1.com levert realtime informatie van de Formule 1
[..]
[ afbeelding ]
Bron
Installeren op de iPhone (gratis)
Android?quote:Op zondag 14 maart 2010 05:59 schreef nils7 het volgende:
Voor de iPhone gebruikers:
Formula1.com levert realtime informatie van de Formule 1
[..]
[ afbeelding ]
Bron
Installeren op de iPhone (gratis)
Maximaal 5e denk ik.quote:Op zondag 14 maart 2010 12:03 schreef R4m0n_46 het volgende:
Waar zal Schumi eindigen vandaag denken jullie?
denk na de eerste stint 4de,daarna hengelt hij ze binnen tot op plek 2de.quote:Op zondag 14 maart 2010 12:03 schreef R4m0n_46 het volgende:
Waar zal Schumi eindigen vandaag denken jullie?
x2quote:Op zondag 14 maart 2010 12:32 schreef nils7 het volgende:
damnz moest opnieuw registreren op F1.com voor livetiming... hij herkende mijn login niet meer..erg vaag
En Alonso ook.quote:Op zondag 14 maart 2010 12:13 schreef THEFXR het volgende:
Massa changes engine ahead of race
http://en.espnf1.com/bahr(...)207.html?CMP=OTC-RSS
Hier niet.quote:Op zondag 14 maart 2010 12:49 schreef Atreidez het volgende:
Ik moest vrijdag ook opnieuw reggen.. Denk dat ze in de aanloop naar 2010 de hele database geflushed hebben. En die app installeerd nietHij opent Java Jblend op me telefoon, dan staat er downloading, en dan dat de server niet beschikbaar is.. De iphone app doet het natuurlijk wel gewoon?
Volgens mn pa werkt iequote:Op zondag 14 maart 2010 12:49 schreef Atreidez het volgende:
Ik moest vrijdag ook opnieuw reggen.. Denk dat ze in de aanloop naar 2010 de hele database geflushed hebben. En die app installeerd nietHij opent Java Jblend op me telefoon, dan staat er downloading, en dan dat de server niet beschikbaar is.. De iphone app doet het natuurlijk wel gewoon?
daar wordt het inderdaad een stuk minder leuk (en strategisch) vanquote:Op zondag 14 maart 2010 15:55 schreef THEFXR het volgende:
Het was echt saai, hopen dat het niet het hele seizoen zo wordt, het bannen van bijtanken is iig geen succes.
quote:Lotus thrilled after double finish in Bahrain
Whilst fellow new teams HRT and Virgin fell by the wayside during the Bahrain Grand Prix, Lotus will leave Sakhir on Sunday with their heads held high after both Heikki Kovalainen and Jarno Trulli recorded race finishes on the team’s Formula One debut.
“I’m completely over the moon!” said Lotus team principal Tony Fernandes. “I cannot describe the feeling. Six months of work and to have both cars finish is just unbelievable. We’re thrilled, we’re happy and the spirit in the team is fantastic. I’m really proud of Jarno and of Heikki and everyone here.
“It’s a great start and better than I could have dreamt of. From here we keep going. Before the race Clive Chapman gave me Colin Chapman’s old Lotus cap and said ‘when you win the first race you’ll be the man to throw this up in the air like my Dad used to’. That meant a lot to me, it was a wonderful gesture and it’s like handing over the mantle of one of motor racing’s great dynasties.”
Although former McLaren driver Kovalainen only took 15th place, a full two laps down on Ferrari race winner Fernando Alonso, he did manage to finish ahead of Sebastien Buemi, driving for established team Toro Rosso. And Kovalainen was thrilled that they managed to meet their objectives for the weekend.
“It was a good race for our team - to get both cars to the finish is a great achievement,” said the Finn. “My car didn’t have a single problem. The primary goal was to get both cars to the end and we achieved that. So far the team has reached every goal we set ourselves so that is fantastic. In terms of my race, I had a good start and was battling with a lot of guys we didn’t think we’d be fighting with.
“I really enjoyed driving the car, it felt really good and it was good to push. Everybody in the team should be really happy but now the honeymoon is over and we need to start working on better results.”
Kovalainen’s team mate Jarno Trulli fared less well, but while he failed to make it over the finish line after technical problems he was still classified 17th in the results.
“The car was understeering quite a lot and I couldn’t really predict the balance so at the pit stop the team, who did a really good job, changed the front wing setting and I started pushing again and putting in some good laps,” said Trulli. “At the end of the race I had a hydraulic problem so I just had to get it to the end of the race. I’m really happy and proud for the team because in six months every single target we have fixed we have met so it’s really good, and, as Tony said, one day Lotus will win and I hope to be here when we do.”
Thanks to the team’s double finish, the iconic Lotus name has returned to the championship standings in ninth place, ahead of BMW Sauber, HRT and Virgin.
Bij het bijtanken wist iedereen toch ook al wanneer wie ging. En inhalen moet op de baan gebeuren, het is autoracen ffs, hoe kan je nou in hemelsnaam blij zijn dat de meeste actie gebeurd wanneer ze stil staan zoals toen met het bijtanken?quote:Op zondag 14 maart 2010 16:10 schreef R4m0n_46 het volgende:
[..]
daar wordt het inderdaad een stuk minder leuk (en strategisch) van
ja,maar nu is de actie dus nog minder, omdat er zelden iets tijdens de bandenwissels gebeurt.quote:Op zondag 14 maart 2010 18:19 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Bij het bijtanken wist iedereen toch ook al wanneer wie ging. En inhalen moet op de baan gebeuren, het is autoracen ffs, hoe kan je nou in hemelsnaam blij zijn dat de meeste actie gebeurd wanneer ze stil staan zoals toen met het bijtanken?
Het verplichten van minstens 2 pitstops is misschien wel wat. Zoiets hebben ze toch ook bij IndyCar?quote:Changes urged to improve show
McLaren team principal Martin Whitmarsh believes Formula 1 needs to consider immediate rules tweaks to spice up the spectacle after new rules failed to deliver an exciting race in Bahrain.
Whitmarsh admitted that the opening race of the season at Sakhir had lacked excitement as the sport adapted to the new regulations, including a ban on refuelling.
Most of the front-runners stopped just once and many drivers, including Michael Schumacher, reported that it was difficult to follow rivals closely and therefore overtake.
Whitmarsh told the BBC that something needed to be done to change the dynamic of the racing - perhaps by revisiting a mandatory two pitstops rule or making tyre compounds more on edge.
"We were one of three teams, that said we should have two mandatory pitstops because we were worried about [people] one-stopping.
"I think we have to re-examine that. But I think if we can now push on Bridgestone to have 'racier' tyres, we need a super-soft tyre that is really going to hurt if you take it to 20 laps. You shouldn't be able to do that with a super-soft tyre and I think even the prime, if it's a struggle to get it to do half a race distance, then you force [the issue].
"The tyres were much closer in the race than we expected and they determined the spectacle," he added. "There was no real serious degradation of the tyres, we started the roll of pitstops because we were trying to get ahead of [Nico] Rosberg and everyone started to come in at that point.
"But otherwise, just based on tyre degradation, we could have run to lap 25 or more on the super-soft tyres. If you can do that on the softest tyre, then the primes are just going to romp through for as long as you like."
Whitmarsh said that the teams were committed to making the sport exciting.
"I think we all are," he said. "Formula 1 has to be entertaining, people have to be switched on to what is going to happen in the race, if it's processional they are not going to be. Today was not the best show, we know that and we have all got to work together to improve it.
Whitmarsh added that it was a combination of factors that had contributed to the lack of overtaking in the second half of the race and that while he believed that the 2011 ban on double-diffusers would help, he was focussed on the changes that could be made in the short term.
"I personally believe that more challenging tyres will help the spectacle of the show," he said. "I also personally believe that we should have two stops mandated because we want to stop this. Today, if we had had a safety car on lap five, we'd have all piled in [to the pits] and we'd have all gone on the prime tyre and run to lap 49 without a stop. That was a real danger.
"I think that the tyres are allowing you to do that, I'm not trying to pass the blame [on to Bridgestone]. We are all in this together.
"We do need to look at mandatings stops, we do need to look at the tyres and make them more fragile, and we do need to work on making the cars capable of racing close together and easier to overtake.
"Unfortunately the double diffuser, and we have all got them, has really worked against that in the last two years, we have got rid of it for next year but that is arguably a year too late. What can we do this year? It's go to be work with Bridgestone and potentially mandating more stops in the race."
We zullen dus de volgende races moeten afwachten om te kijken of het inderdaad minder is met de nieuwe reglementen. Maar dat het verschil tussen de twee bandentypen nauwelijks te merken was is natuurlijk ook slecht. Wat dat betreft geef ik Whitmarsh gelijk.quote:Two weeks ago, GP2 Asia raced on the old circuit, the original circuit. With overtaking being pulled off at Turns 1, 2, 3, 4, 9, 11, 12, 15/16 and, believe it or not, 13 and 14 throughout the weekend, the main feature race two weeks ago had me on my knees in the commentary box and in need of some strepsils. It was, without question, one of the greatest races I have witnessed in my lifetime.
Compare that to today. The extra corners served not to spice up the show, but to create one long procession. You’d never have believed we were at the same track.. because in many ways, we weren’t.
Daar is een simpele oplossing voor. Het grond-effect weer toestaan. Dit wordt ook gebruikt in de GP2 en daar zijn de races (met uitzondering van afgelopen weekend) veel spannender, omdat er in de slipstream gereden kan worden en dus ingehaald.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:13 schreef Hermannus het volgende:
Het hele F1 is al verneukt met al die regeltjes... 't Zou mij verbazen als ze het nog weer leuk krijgen daar bij de FIA
Beetje tegenstrijdig wat je nu zegt. Het grote probleem is namelijk dat slip-stream ook resulteert in minder downforce voor de auto erachter. Meer ground-effect betekent dat de auto achter je minder hard door de bochten kan als 'ie in je slipstream zit. Effe dicht er achter vlak voor het rechte stuk om maximaal gebruik te maken van de slipstream is er dus niet meer bij.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daar is een simpele oplossing voor. Het grond-effect weer toestaan. Dit wordt ook gebruikt in de GP2 en daar zijn de races (met uitzondering van afgelopen weekend) veel spannender, omdat er in de slipstream gereden kan worden en dus ingehaald.
Op een oval ja! Maar op stratencircuits valt dat ook vies tegen!quote:Op maandag 15 maart 2010 15:07 schreef vosss het volgende:
Begin eens met dezelfde spoilers als in de Indycar te gebruiken.
Klaarblijkelijk kunnen die auto's een stuk beter slipstreamen dan de huidige F1 auto's
Die gebruiken, geloof t of niet.. Grondeffect.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:07 schreef vosss het volgende:
Begin eens met dezelfde spoilers als in de Indycar te gebruiken.
Klaarblijkelijk kunnen die auto's een stuk beter slipstreamen dan de huidige F1 auto's
Nee, de auto achter de voorste blijft prima in het spoor dankzij grondeffect. Immers doordat de druk op de weg wordt geleverd door het grondeffect maakt het minder uit als je in een slipstream zit. Juist met vleugels (waarbij slipstream wel lukt) is het zo dat de downforce compleet verdwijnt als je in een slipstream zit.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:05 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Beetje tegenstrijdig wat je nu zegt. Het grote probleem is namelijk dat slip-stream ook resulteert in minder downforce voor de auto erachter. Meer ground-effect betekent dat de auto achter je minder hard door de bochten kan als 'ie in je slipstream zit. Effe dicht er achter vlak voor het rechte stuk om maximaal gebruik te maken van de slipstream is er dus niet meer bij.
Leg uitquote:Op maandag 15 maart 2010 15:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Die gebruiken, geloof t of niet.. Grondeffect.
quote:Op maandag 15 maart 2010 15:05 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Beetje tegenstrijdig wat je nu zegt. Het grote probleem is namelijk dat slip-stream ook resulteert in minder downforce voor de auto erachter. Meer ground-effect betekent dat de auto achter je minder hard door de bochten kan als 'ie in je slipstream zit. Effe dicht er achter vlak voor het rechte stuk om maximaal gebruik te maken van de slipstream is er dus niet meer bij.
Probleem van nu met de F1 is dat de lucht langs de zijkanten van de wagens zo gestuurd wordt dat een auto die zijlangs komt tegen een muur van hoge druk aan rijdt. En, tsja ... hoe ga je dat reguleren?
Zie verhaal sasquatsch.quote:
Wat dacht je van het verplichten van lift aan de voorkant ipv downforce? Als je dan direct achter iemand rijdt heb je minder last van lift en dus meer grip aan de voorkant. En dus zouden er meer inhaalacties kunnen komen.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Downforce via ground-effect wordt verkregen doordat de lucht onder de auto sneller stroomt dan de lucht eroverheen. Niet via de voor en achtervleugels. Vergelijk het met de wing-cars van de jaren '80. Die hadden genoeg downforce om vlak achter de voorganger te rijden en te kunnen inhalen (en hadden vaak geen of weinig voorvleugels). En vergelijk dat met de grote (imho luchtgevoelige) voorvleugels van nu.
[ afbeelding ]
Ik ben dan ook van mening dat het verkleinen van de diffuser een averechts effect zal hebben, omdat de wagen gevoeliger wordt voor de luchtstroom dan dat deze met de grotere diffuser is. Ik zou zeggen een grotere diffuser en kleinere vleugels zouden de wagen minder gevoelig voor de luchtstroom moeten maken, in plaats van dat men nu de luchtstroom achter de auto wil aanpassen.
Ground-effect werkt voor de GP2, dus zou het ook kunnen werken voor de F1.
+ ground effect toe staanquote:Op maandag 15 maart 2010 15:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
Kortom, voorvleugels verbieden zou alles oplossen
true, daarom zie je ook vaak van die hevige crashes in de Indy's. Als t mis gaat, gaat t goed mis. Maar bedenk wel dat de wagens van nu veel beter zijn dan de aluminium auto's van begin jaren '80. ik denk ook dat een groot gedeelte van de werkelijke onveiligheid (als in : iemand kan doodgaan) gewoon aan het feit dat de auto's van aluminium waren lag.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:00 schreef vosss het volgende:
Dat groundeffect kan iedereen het wel over hebben, maar áls ze het al weer toe zouden staan dan zouden er hele strikte regels aan gelden.
Het is niet voor niets verboden in de F1, simpelweg omdat de bochtensnelheid hierdoor veel en veel te hoog werd. En als je net in een bocht bottom-ed bv dan is dat effect per direct nagenoeg compleet weg met alle gevolgen van dien.
Dus ik gok zomaar dat dat groundeffect echt zo 123 nog niet terug komt hoor
Hangen daar toevallig ook je TANcodes van MijnING.nl?quote:Op maandag 15 maart 2010 02:09 schreef Sally het volgende:
Maar... Daar staat tegenover dat je nu je eigen password mag kiezen!
Dat was eerder een vage code, die ik op een briefje geschreven aan de binnenkant van een kastdeurtje heb hangenDat briefje kan weg
![]()
Neequote:Op maandag 15 maart 2010 16:11 schreef LeXX het volgende:
[..]
Hangen daar toevallig ook je TANcodes van MijnING.nl?
Ik was zo 'slim' om me een uur te vergissen met opnemen van de BBCquote:Ontopic: het was een optocht, en niet wat ik ervan gehoopt had. Alleen denk ik dat het nog te vroeg is om gelijk met maatregelen te komen. Ik denk dat de meeste teams nog niet het maximale kunnen benutten qua tactiek met alleen de bandenwissels, en de kracht van ultralicht kwalificeren. Volgens mij gaan de slimste strategen de komende periode de meeste winst behalen.
Not my cup of tea, dat is in elk geval zekerquote:Op maandag 15 maart 2010 16:44 schreef Sally het volgende:
dus de dag met klassiek concert, lekker uitgebreide lunch bij mensen thuis, een wandeling door het bos, avondeten en een gezellige avond even nakletsen, was goed besteed
dat klinkt spannender dan de race wasquote:Op maandag 15 maart 2010 16:44 schreef Sally het volgende:
Maar ik begreep dat ik niet veel gemist had, dus de dag met klassiek concert, lekker uitgebreide lunch bij mensen thuis, een wandeling door het bos, avondeten en een gezellige avond even nakletsen, was goed besteed
/offtopic
Wat is dat dan?quote:Op maandag 15 maart 2010 19:27 schreef Atreidez het volgende:
Er zijn nog mensen die banden gebruiken
Ik vind dat Todt voor de eerste race -tegen de verwachtingen in- al het mogelijke al uit de kast heeft getrokken om de sport, van de FIA uit, aantrekkelijker te maken. Moet natuurlijk de rest van het jaar nog aanzien, maar die ex-kampioenen als stewards of the race,bijvoorbeeld, is natuurlijk al een stap in de juiste richting.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:50 schreef Burnie88 het volgende:
Ik hoop dat de FOTA/FIA snel ingrijpt met verplichte Pit Stop Windows ofzo. Todt kan zich direct bewijzen als nieuwe FIA-baas! Alles voor de fans!
Goed plan, dat kan makkelijk namelijkquote:Op maandag 15 maart 2010 20:19 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Gewoon tanken weer toestaan!
Zo verschirkkelijk onzinning om tanken te verbieden.
1 tankdop? Hoeveel heb je er nodig dan?quote:Op maandag 15 maart 2010 21:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nu we hebben gezien hoe erg bahrein verneukt was (zover het nog kon), vraag ik me af hoe erg de uitbreiding van Silverstone gaat worden.
En tanken toestaan kan niet.
1. De auto heeft tegenwoordig nog maar 1 tankdop.
2. De auto's zijn gemaakt al gemaakt.
Hebben (hadden) ze er serieus 2quote:Op maandag 15 maart 2010 22:17 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
2, door de verschillende lay-outs van de circuits kan het zijn dat de auto de ene keer met de rechterkant naar de pitbox staat en de andere keer met de linkerkant.
Aangezien de tank-mannen altijd aan de kant van de pitbox staan heb je dus aan 2 kanten een aansluiting voor de tankslang nodig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is idd nog te vroeg om nu al iets te concluderen. Dat de F1 saai is, ligt imo ook niet aan het wel of niet toestaan van tankstops, maar aan dat de wagens niet in elkaars slipstream kunnen zitten, omdat ze dan downforce verliezen. Als je kijkt naar filmpjes van de jaren 70/80, dan konden de wagens ook in de bochten in elkaars versnellingsbak zitten. Nu kan dat niet meer. Daar moet iets op gevonden worden als je de F1 weer interessant wilt maken.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:11 schreef LeXX het volgende:
[..]
Hangen daar toevallig ook je TANcodes van MijnING.nl?
Ontopic: het was een optocht, en niet wat ik ervan gehoopt had. Alleen denk ik dat het nog te vroeg is om gelijk met maatregelen te komen. Ik denk dat de meeste teams nog niet het maximale kunnen benutten qua tactiek met alleen de bandenwissels, en de kracht van ultralicht kwalificeren. Volgens mij gaan de slimste strategen de komende periode de meeste winst behalen.
quote:Op maandag 15 maart 2010 22:31 schreef Meike26 het volgende:
Vanmiddag rond een uurtje of 5 zette ik de computer uit en ik kreeg een briljant (behoorlijkeigenlijk) idee !!
Wat nu als je de situatie omdraait ? Nu starten de wagentjes tjokvol en gedurende de race rijden zij zich leeg om vervolgens met een paar druppels benzine over de streep te komen !
Wat nu, als je dit omdraait ? Elke coureur/wagen mag maar een max. aantal liters meenemen bij de start. Laten we dit op 40 liter houden.
Goed, je gaat dus met max. 40 liter van start, wat betekend dat je ergens tussen de 13e en 15e ronde naar binnen moet. Maar dan ?
Er is een regel dat een F1 iets van 650kilo moet wegen na de finish. Deze limiet word opgeschroef naar 700 kilo. Dus moet er wel een 2e stop gemaakt worden en wel ergens in de laatste 10 ronden ! In de aller laatste ronde stoppen is niet slim, want zo kan er op de valreep net wat gebeuren waardoor er waardevolle punten worden misgelopen. Maar 20 ronden voor de finish is ook niet slim, want dan moet er teveel benzine mee gesleurd worden.
Het kan zijn dat ik er volledig naast zit en ik dacht eerst nog, wat een idioot plan.... maar eigenlijk is ie zo gek nog niet ! Toch ? Samenvatting: Redelijk licht van start en zwaarder over de streep
Waarom is een race zonder tankstops geen race?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jarenlang werd er niet getankt. Totdat Brabham in 1982 op het idee kwam dat het sneller was om met halfvolle tanks te starten en te tanken halverwege de race. In 1983 had iedereen het overgenomen, in 1984 werd het verboden. Pas in 1994 weer toegelaten. Is er al die jaren niet geraced?
Met tankstops krijg je twee of drie sprintraces per race. De pitstops zijn bepalend waar je eindigt. Een race moet op het circuit worden gereden, niet in de pits.
yep, ze hadden serieus 2 tankdoppen.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:22 schreef kepler het volgende:
[..]
Hebben (hadden) ze er serieus 2Dat is ook niet handig, kost weer gewicht. Kunnen ze beter omwisselen elke race.
Verder is dat natuurlijk een kleine aanpassing om het te veranderen (tenzij ze allerlei truukjes hebben uitgehaald in de vrijgekomen ruimte, maar ik vraag me af wat je daar wil/kan doen).
Ik heb zo even geen circuit in mn hoofd zitten waar aan de linkerkant van de wagen getankt wordt?!quote:Op maandag 15 maart 2010 22:17 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
2, door de verschillende lay-outs van de circuits kan het zijn dat de auto de ene keer met de rechterkant naar de pitbox staat en de andere keer met de linkerkant.
Aangezien de tank-mannen altijd aan de kant van de pitbox staan heb je dus aan 2 kanten een aansluiting voor de tankslang nodig.
Magny Cours was dat het geval. Istanbul ook, Montréal, Singapore, en Brazilië.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb zo even geen circuit in mn hoofd zitten waar aan de linkerkant van de wagen getankt wordt?!
Iemand?
Jupquote:Op maandag 15 maart 2010 23:01 schreef Sally het volgende:
Monaco? Die heeft weliswaar de pitstraat ook aan de rechterkant van het circuit, maar daar zitten de pitgebouwen toch aan de kant van de track?
Check de post boven jequote:
Ik kan het me even niet meer helder voor de geest halen, maar als de pit rechts van de baan is en de pitgebouwen aan de kant van de track staan dan loopt de pit zelf aan de rechterkant voorbij aan die gebouwen en dan gaat de slang aan de linkerkant de auto in of ben ik nou gek?!quote:Monaco? Die heeft weliswaar de pitstraat ook aan de rechterkant van het circuit, maar daar zitten de pitgebouwen toch aan de kant van de track?
Klopt helemaalquote:Op maandag 15 maart 2010 23:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik kan het me even niet meer helder voor de geest halen, maar als de pit rechts van de baan is en de pitgebouwen aan de kant van de track staan dan loopt de pit zelf aan de rechterkant voorbij aan die gebouwen en dan gaat de slang aan de linkerkant de auto in of ben ik nou gek?!
niet gezienquote:
Dat was toch ook je vraag?quote:Op maandag 15 maart 2010 23:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik kan het me even niet meer helder voor de geest halen, maar als de pit rechts van de baan is en de pitgebouwen aan de kant van de track staan dan loopt de pit zelf aan de rechterkant voorbij aan die gebouwen en dan gaat de slang aan de linkerkant de auto in of ben ik nou gek?!
=edit=
Ik wil net zeggen, ik ben toch niet achterlijk
WTF, deed Schumacher eerder altijd vlak voor de start gewoon even lekker een dutje?quote:Schumacher: "Ik ben heel tevreden en erg trots"
Zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher heeft een bijzonder goed gevoel overgehouden aan zijn eerste race terug in de Formule 1. De Duitser startte als zevende, passeerde Mark Webber bij de start en finishte als zesde.
"Het is nu één dag na mijn comeback en ik voel me zeer goed. De race was fysiek gezien helemaal niet zwaar voor me en ik ben helemaal niet moe", liet de Mercedes GP-coureur op zijn eigen website weten. "Dit komt vooral door het feit dat het op die banden bij die temperaturen gewoon niet mogelijk was om sneller te gaan."
"Maar alles bij elkaar moet ik zeggen dat ik heel erg blij en trots ben over hoe het is gegaan. Ik ben toch drie jaar uit de running geweest en heb ter voorbereiding op mijn eerste race niet zo heel veel kunnen rijden", vervolgde Schumacher. Veel mensen hadden waarschijnlijk meer van Schumacher verwacht dan een zesde plaats, maar de 41-jarige Duitser zelf geeft te kennen dat hij zichzelf niet meteen voorin zag rijden in zijn eerste race. "Het zou raar zijn geweest als ik in de auto was gestapt en gelijk het veld zoek had gereden. Ik ging daar zelf in elk geval niet vanuit."
Schumacher vertelde ook dat hij heel rustig was voor de race. "Ik was voor de race heel kalm en relaxed, net als voorheen. Het enige dat mij niet was gelukt, was om een dutje te doen voor de start. Het poseren voor de groepsfoto en de rijdersparade namen gewoonweg te veel tijd in beslag. Ik was heel laat weer terug in de garage, waardoor ik mij meteen moest voorbereiden op de race."
Nee, echt niet.quote:Op maandag 15 maart 2010 23:18 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat je mijn post van 22:56 niet gezien had waar ik zelf al Monaco zei
Nope, dusquote:En toen dacht ik dus dat jij zei van huh monaco? zovan dat klopt niet hoor vosss
Ik ging meteen zoeken toen ik je post-met-vraag zag, en had niet meer de pagina had herladen. Ik lees die post dus net pasquote:Op maandag 15 maart 2010 23:21 schreef vosss het volgende:
Nou gelukkig. Alweer een misverstand de wereld uit
quote:Op maandag 15 maart 2010 22:47 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
yep, ze hadden serieus 2 tankdoppen.
Tsss, ik geef nooit meer een antwoord op je vragenquote:Op maandag 15 maart 2010 23:29 schreef vosss het volgende:
Je moet wel opletten hoor, anders vind ik je niet meer lief!
Het lijkt mij wel leuk als Bridgestone alleen nog maar de super softs en softs meeneemt. Dan zullen de teams wel 2x moeten stoppen en zul je bij de kwalificatie ook wat meer verschillende keuzes zien denk ik.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:50 schreef Burnie88 het volgende:
Ik hoop dat de FOTA/FIA snel ingrijpt met verplichte Pit Stop Windows ofzo. Todt kan zich direct bewijzen als nieuwe FIA-baas! Alles voor de fans!
Ik geloof dat ze meestal rond een uur of 6 a 7 al naar het Circuit gaan op zondag ochtend (althans was in de tijden dat de warm up nog bestond).quote:Op maandag 15 maart 2010 23:18 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat je mijn post van 22:56 niet gezien had waar ik zelf al Monaco zei
En toen dacht ik dus dat jij zei van huh monaco? zovan dat klopt niet hoor vosss
Anyway:
[..]
WTF, deed Schumacher eerder altijd vlak voor de start gewoon even lekker een dutje?!
Dat moet je ook maar kunnen lijkt me
hoe deden ze dat voor 1994 dan? Toen werd er ook geracet (Ze konden elkaar wel beter volgen welliswaar)quote:Op dinsdag 16 maart 2010 00:00 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Het lijkt mij wel leuk als Bridgestone alleen nog maar de super softs en softs meeneemt. Dan zullen de teams wel 2x moeten stoppen en zul je bij de kwalificatie ook wat meer verschillende keuzes zien denk ik.
Nee hoor, dan racen we gewoon tegen de klok in, probleem 1 opgelostquote:Op maandag 15 maart 2010 21:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nu we hebben gezien hoe erg bahrein verneukt was (zover het nog kon), vraag ik me af hoe erg de uitbreiding van Silverstone gaat worden.
En tanken toestaan kan niet.
1. De auto heeft tegenwoordig nog maar 1 tankdop. Wat problemen geeft in pitstraten waar aan de andere kant getankt zou moeten worden.
2. De auto's zijn al gemaakt voor de lange afstanden op 1 tank.
SMS NU BUTT ON NAAR 4646!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:43 schreef Bluurgh het volgende:
ik vind dat ze sms-diensten a 2 euro per ontvangen bericht (minimaal 3 ontvangen berichten) moeten opzetten waarin je kan stemmen op de coureur die zijn achterligger voorbij moet laten! elke 10 ronden een nieuwe tussenstand en een rijder die degene achter hem voorbij moet laten!
Hoort echt bij deze tijd en maakt het voor de jeugd van tegenwoordig vast een stuk spannender want je kan een sms versturen!
ik heb wat reviews zitten kijken van <1993 toen bandenwissels nog niet verplicht waren (toch?) en waar ze ook 2 of misschien wel 3 stops deden omdat dat gewoon sneller was. Dat moet nu toch ook kunnen? Bridgestone is zonder concurrentie misschien wel gewoon wat lui.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:20 schreef vosss het volgende:
Dat idee opperde Nick Fry geloof ik ook al. Een zachte band die over een korte afstand beduidend sneller is dan de harde, maar waar maar een beperkt aantal ronde snel mee te rijden is en een harde band die niet meer dan 20 rondjes meegaat.
Ik denk dat ze niet eens 2 stops hoeven te verplichten. Gewoon een zachte band die per ronde 4 seconde sneller is, maar maar 10 rondjes max meegaat en een harde band die er 20 mee gaat.
Dan zit je op 30 ronden en voor zover ik weet heeft elke GP meer dan 30 ronden.
Ik denk niet dat het er veel spannender op gaat worden als je 2 stops gaat verplichten en de banden laat zoals ze zijn eerlijk gezegd.
Het hele probleem is gewoon dat er niet fatsoenlijk geslipstreamd kan worden. Dáár zit het probleem en dat kan je nu niet oplossen, dus moet je het in de banden zoeken lijkt me
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |