abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 maart 2010 @ 05:59:06 #201
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_79118335
Voor de iPhone gebruikers:

Formula1.com levert realtime informatie van de Formule 1
quote:
Formula1.com heeft een officiële applicatie uitgebracht, waarmee je realtime gegevens van het circuit ontvangt. Dit is mogelijk doordat er een rechtstreekse koppeling met de computersystemen ter plaatse is gemaakt. Je ziet bijvoorbeeld rondetijden, aantal rondes en countdowns, snelheden die de coureurs halen en geschreven commentaar.
Dit zijn gegevens die je tijdens een race in beeld krijgt, maar daarnaast kun je ook informatie over het circuit opvragen, zoals lucht- en circuittemperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk en regen, windsnelheid en windrichting.

Dat klinkt allemaal wel heel gedetailleerd, maar gelukkig zit er voor de niet zo fanatieke Formule 1-kijker ook nog genoeg informatie in. Je kunt de agenda van het seizoen en de huidige standen in de kampioenschappen bekijken, of een tabel met alle races en de behaalde resultaten. Dat alles wordt gratis aangeboden in de applicatie.

Bron
Installeren op de iPhone (gratis)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_79118786
quote:
Ecclestone plans 20-race 2011 schedule

Formula 1 supremo Bernie Ecclestone says next year's Indian Grand Prix will not be instead of another event - meaning the 2011 calendar will expand to 20 races.

The event in New Delhi is already pencilled in, and Ecclestone has made it clear that all the current venues will also keep their slots.

When asked in Bahrain if there was going to be 20 races, he said: "Why, do you want more? It's a round number and easy to remember."

Ecclestone also said that he was still keeping an eye on an opportunity to get Formula 1 back into the United States - on the back of comments from Mario Andretti that the natural place for it would be Indianapolis.

Asked for his opinion on whether or not Indianapolis was the best place for it, Ecclestone said: "Yeah, it is. It's only the fact that it's all the wrong crowd and the wrong people and they didn't really... nothing worked there really, we'd have to have a big change round. But we'd like to get back there."
pi_79119156
quote:
Op zondag 14 maart 2010 05:59 schreef nils7 het volgende:
Voor de iPhone gebruikers:

Formula1.com levert realtime informatie van de Formule 1
[..]

[ afbeelding ]
Bron
Installeren op de iPhone (gratis)
Voor alle anderen

http://www.formula1.com/mobile_services/live_timing.html
pi_79119323
quote:
Op zondag 14 maart 2010 05:59 schreef nils7 het volgende:
Voor de iPhone gebruikers:

Formula1.com levert realtime informatie van de Formule 1
[..]

[ afbeelding ]
Bron
Installeren op de iPhone (gratis)
Gelijk even downloaden
pi_79120198
Ik ben voor Sutil vandaag. Alleen al het feit dat hij als enige in de top 10 start op de hardere band, vind ik leuk om te zien. Sutil heeft wel vaker een afwijkende keuze/strategie gemaakt en geheel niet onverdienstelijk in mijn herinnering !

Het is alleen wel zo, dat je met zo'n zware wagen en de harde band, minder grip hebt dan op de zachte, dus hopelijk houdt hij hem wel op de baan, maar ik durf de gok wel aan dat Sutil vandaag mee gaat/kan strijden om het hoogste podium plekje !
pi_79120261
Cool. Ik ben ook voor Sutil.
Ik las overigens net dat hij eigenlijk verbaasd was dat hij de enige was op de harde compound.

Het hoogste podiumplekje weet ik niet, maar ik denk dat een goed resultaat er zeker in kan zitten mocht alles goed gaan
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 14 maart 2010 @ 11:21:52 #207
34586 kepler
No bounce, no play
pi_79120460
quote:
Op zondag 14 maart 2010 05:59 schreef nils7 het volgende:
Voor de iPhone gebruikers:

Formula1.com levert realtime informatie van de Formule 1
[..]

[ afbeelding ]
Bron
Installeren op de iPhone (gratis)
Android?
The line is a dot to you!
  zondag 14 maart 2010 @ 11:22:45 #208
34586 kepler
No bounce, no play
pi_79120479
quote:
Op zondag 14 maart 2010 11:21 schreef kepler het volgende:

[..]

Android?
Eerst even verder lezen dus
The line is a dot to you!
pi_79121389
Waar zal Schumi eindigen vandaag denken jullie?
pi_79121407
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:03 schreef R4m0n_46 het volgende:
Waar zal Schumi eindigen vandaag denken jullie?
Maximaal 5e denk ik.
's Avonds een man, overdags rustig an
  zondag 14 maart 2010 @ 12:10:21 #211
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_79121561
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:03 schreef R4m0n_46 het volgende:
Waar zal Schumi eindigen vandaag denken jullie?
denk na de eerste stint 4de,daarna hengelt hij ze binnen tot op plek 2de.
  zondag 14 maart 2010 @ 12:13:34 #212
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_79121667
Massa changes engine ahead of race

http://en.espnf1.com/bahr(...)207.html?CMP=OTC-RSS
  zondag 14 maart 2010 @ 12:32:27 #213
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_79122260
damnz moest opnieuw registreren op F1.com voor livetiming... hij herkende mijn login niet meer.. erg vaag
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 14 maart 2010 @ 12:34:50 #214
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_79122333
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:32 schreef nils7 het volgende:
damnz moest opnieuw registreren op F1.com voor livetiming... hij herkende mijn login niet meer.. erg vaag
x2

+ dat ie geen password recovery mail stuurt
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 14 maart 2010 @ 12:48:28 #215
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_79122773
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:13 schreef THEFXR het volgende:
Massa changes engine ahead of race

http://en.espnf1.com/bahr(...)207.html?CMP=OTC-RSS
En Alonso ook.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_79122812
Ik moest vrijdag ook opnieuw reggen.. Denk dat ze in de aanloop naar 2010 de hele database geflushed hebben. En die app installeerd niet Hij opent Java Jblend op me telefoon, dan staat er downloading, en dan dat de server niet beschikbaar is.. De iphone app doet het natuurlijk wel gewoon?
Where facts are few, experts are many.
  zondag 14 maart 2010 @ 15:05:45 #217
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_79127551
Nou.. de kop is eraf. Wat een anti-climax na een winter vol verwachtingen.
pi_79127565
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:49 schreef Atreidez het volgende:
Ik moest vrijdag ook opnieuw reggen.. Denk dat ze in de aanloop naar 2010 de hele database geflushed hebben. En die app installeerd niet Hij opent Java Jblend op me telefoon, dan staat er downloading, en dan dat de server niet beschikbaar is.. De iphone app doet het natuurlijk wel gewoon?
Hier niet.
Calmer than you are
  zondag 14 maart 2010 @ 15:07:02 #219
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_79127593
had me er ook meer van voorgesteld
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 14 maart 2010 @ 15:17:32 #220
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_79128017
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:49 schreef Atreidez het volgende:
Ik moest vrijdag ook opnieuw reggen.. Denk dat ze in de aanloop naar 2010 de hele database geflushed hebben. En die app installeerd niet Hij opent Java Jblend op me telefoon, dan staat er downloading, en dan dat de server niet beschikbaar is.. De iphone app doet het natuurlijk wel gewoon?
Volgens mn pa werkt ie

Nog vager werd het toen ik een pop up kreeg dat mijn login + ww niet klopte en ik de pop up niet meer weg kreeg van mijn browser
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 14 maart 2010 @ 15:55:52 #221
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_79129521
Het was echt saai, hopen dat het niet het hele seizoen zo wordt, het bannen van bijtanken is iig geen succes.
pi_79130050
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:55 schreef THEFXR het volgende:
Het was echt saai, hopen dat het niet het hele seizoen zo wordt, het bannen van bijtanken is iig geen succes.
daar wordt het inderdaad een stuk minder leuk (en strategisch) van
  zondag 14 maart 2010 @ 17:40:43 #223
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_79134253
Bahrein is ook niet de meest ideale omgeving voor een spannend race. Stof, vlak, langzaam etc...
Please, make yourself uncomfortable.
pi_79135545
quote:
Lotus thrilled after double finish in Bahrain

Whilst fellow new teams HRT and Virgin fell by the wayside during the Bahrain Grand Prix, Lotus will leave Sakhir on Sunday with their heads held high after both Heikki Kovalainen and Jarno Trulli recorded race finishes on the team’s Formula One debut.

“I’m completely over the moon!” said Lotus team principal Tony Fernandes. “I cannot describe the feeling. Six months of work and to have both cars finish is just unbelievable. We’re thrilled, we’re happy and the spirit in the team is fantastic. I’m really proud of Jarno and of Heikki and everyone here.

“It’s a great start and better than I could have dreamt of. From here we keep going. Before the race Clive Chapman gave me Colin Chapman’s old Lotus cap and said ‘when you win the first race you’ll be the man to throw this up in the air like my Dad used to’. That meant a lot to me, it was a wonderful gesture and it’s like handing over the mantle of one of motor racing’s great dynasties.”

Although former McLaren driver Kovalainen only took 15th place, a full two laps down on Ferrari race winner Fernando Alonso, he did manage to finish ahead of Sebastien Buemi, driving for established team Toro Rosso. And Kovalainen was thrilled that they managed to meet their objectives for the weekend.

“It was a good race for our team - to get both cars to the finish is a great achievement,” said the Finn. “My car didn’t have a single problem. The primary goal was to get both cars to the end and we achieved that. So far the team has reached every goal we set ourselves so that is fantastic. In terms of my race, I had a good start and was battling with a lot of guys we didn’t think we’d be fighting with.

“I really enjoyed driving the car, it felt really good and it was good to push. Everybody in the team should be really happy but now the honeymoon is over and we need to start working on better results.”

Kovalainen’s team mate Jarno Trulli fared less well, but while he failed to make it over the finish line after technical problems he was still classified 17th in the results.

“The car was understeering quite a lot and I couldn’t really predict the balance so at the pit stop the team, who did a really good job, changed the front wing setting and I started pushing again and putting in some good laps,” said Trulli. “At the end of the race I had a hydraulic problem so I just had to get it to the end of the race. I’m really happy and proud for the team because in six months every single target we have fixed we have met so it’s really good, and, as Tony said, one day Lotus will win and I hope to be here when we do.”

Thanks to the team’s double finish, the iconic Lotus name has returned to the championship standings in ninth place, ahead of BMW Sauber, HRT and Virgin.
pi_79135936
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:10 schreef R4m0n_46 het volgende:

[..]

daar wordt het inderdaad een stuk minder leuk (en strategisch) van
Bij het bijtanken wist iedereen toch ook al wanneer wie ging. En inhalen moet op de baan gebeuren, het is autoracen ffs, hoe kan je nou in hemelsnaam blij zijn dat de meeste actie gebeurd wanneer ze stil staan zoals toen met het bijtanken?
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  zondag 14 maart 2010 @ 19:37:49 #226
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_79139116
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:19 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Bij het bijtanken wist iedereen toch ook al wanneer wie ging. En inhalen moet op de baan gebeuren, het is autoracen ffs, hoe kan je nou in hemelsnaam blij zijn dat de meeste actie gebeurd wanneer ze stil staan zoals toen met het bijtanken?
ja,maar nu is de actie dus nog minder, omdat er zelden iets tijdens de bandenwissels gebeurt.
  zondag 14 maart 2010 @ 19:41:47 #227
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_79139307
quote:
Changes urged to improve show

McLaren team principal Martin Whitmarsh believes Formula 1 needs to consider immediate rules tweaks to spice up the spectacle after new rules failed to deliver an exciting race in Bahrain.

Whitmarsh admitted that the opening race of the season at Sakhir had lacked excitement as the sport adapted to the new regulations, including a ban on refuelling.

Most of the front-runners stopped just once and many drivers, including Michael Schumacher, reported that it was difficult to follow rivals closely and therefore overtake.

Whitmarsh told the BBC that something needed to be done to change the dynamic of the racing - perhaps by revisiting a mandatory two pitstops rule or making tyre compounds more on edge.

"We were one of three teams, that said we should have two mandatory pitstops because we were worried about [people] one-stopping.

"I think we have to re-examine that. But I think if we can now push on Bridgestone to have 'racier' tyres, we need a super-soft tyre that is really going to hurt if you take it to 20 laps. You shouldn't be able to do that with a super-soft tyre and I think even the prime, if it's a struggle to get it to do half a race distance, then you force [the issue].

"The tyres were much closer in the race than we expected and they determined the spectacle," he added. "There was no real serious degradation of the tyres, we started the roll of pitstops because we were trying to get ahead of [Nico] Rosberg and everyone started to come in at that point.

"But otherwise, just based on tyre degradation, we could have run to lap 25 or more on the super-soft tyres. If you can do that on the softest tyre, then the primes are just going to romp through for as long as you like."

Whitmarsh said that the teams were committed to making the sport exciting.

"I think we all are," he said. "Formula 1 has to be entertaining, people have to be switched on to what is going to happen in the race, if it's processional they are not going to be. Today was not the best show, we know that and we have all got to work together to improve it.

Whitmarsh added that it was a combination of factors that had contributed to the lack of overtaking in the second half of the race and that while he believed that the 2011 ban on double-diffusers would help, he was focussed on the changes that could be made in the short term.

"I personally believe that more challenging tyres will help the spectacle of the show," he said. "I also personally believe that we should have two stops mandated because we want to stop this. Today, if we had had a safety car on lap five, we'd have all piled in [to the pits] and we'd have all gone on the prime tyre and run to lap 49 without a stop. That was a real danger.

"I think that the tyres are allowing you to do that, I'm not trying to pass the blame [on to Bridgestone]. We are all in this together.

"We do need to look at mandatings stops, we do need to look at the tyres and make them more fragile, and we do need to work on making the cars capable of racing close together and easier to overtake.

"Unfortunately the double diffuser, and we have all got them, has really worked against that in the last two years, we have got rid of it for next year but that is arguably a year too late. What can we do this year? It's go to be work with Bridgestone and potentially mandating more stops in the race."
Het verplichten van minstens 2 pitstops is misschien wel wat. Zoiets hebben ze toch ook bij IndyCar?
pi_79141224
Nu ben ik eigenlijk tegen het idee van een pit window, maar aan de andere kant lijkt het me wel wat.

Maar stel dat er een verplichte 2e stop komt, dan hoeft dat niet te betekenen dat er ook 2 maal een pit window moet komen...

Persoonlijk denk ik dat 1 pit window op 70% van de race voldoende is, om de teams/coureurs creatief met de 2 verplichte stops om te gaan.

Stel dat het vandaag was gebeurd...Dan had dat betekend dat in ronde 34 de pit open was voor pitstops en aan het eind van ronde 35 weer dicht. Zo hebben de coureurs maar 2 ronden de tijd om hun 2e stop te doen.....of misschien wel hun eerste ?

Maar of het daar spannender op word ?

Zoals al eerder gezegd, ze hadden de Openingsrace nooit in Bahrein laten racen... Australie, Suzuka of een ander historisch en spraakmakend circuit ? JA !
  zondag 14 maart 2010 @ 21:03:10 #229
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_79143971
Ik snap echt niet hoe de FIA het nu al jarenlang niet voor elkaar krijgt om met afdoende reglementen te komen die ervoor zorgen dat bolides weer fatsoenlijk achter elkaar aan kunnen rijden/slipstreamen.
Nu horen we wéér verhalen over coureurs die gedwongen afstand moeten nemen.

Dat is toch dodelijk voor de sport?

Desnoods moet de FIA maar met een standaard achtervleugel en diffuser komen.
  zondag 14 maart 2010 @ 21:03:12 #230
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_79143975
Een aanrader: de Chequered Flag-podcast van de BBC. Iedere raceweekend voor en na de race is er een podcast te downloaden met veel interviews en analyses.
  zondag 14 maart 2010 @ 21:52:52 #231
267694 CAP.
Child Approved Porn
pi_79147223
Misschien is het gewoon raadzaam om alles weer lekker vrij te geven. Kwali een uurtje blazen, race alles mogelijk. F1 is doodgebloed toen FIA begon met regeltjes en rare formats.
  maandag 15 maart 2010 @ 01:09:49 #232
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_79156417
Even een resumé van mijn kant voor 2010!

De slagvolgorde:
1) Ferrari
2) Red Bull
3) McLaren / Mercedes
4) Force India
5) Renault
6) Williams
7) BMW Sauber
8) STR
9) Lotus
10) Virgin
11) HRT

Mijn motivatie
Ik heb Ferrari op 1 gezet, ondanks de overduidelijke pole van Vettel! Omdat ik hetzelfde gevoel kreeg bij hem als met Raikkonen in McLaren: erg snel maar over een heel race alles heel houden wordt lastig (toen was DC ook langzamer maar bracht 'm wel over de streep).
Over de race gezien zijn de Ferrari's dus completer en constanter.

Daarom Red Bull op 2, omdat Webber eigenlijk een stuk trager was dan Vettel maar slechts 8 seconden achter hem wist te finishen.

Daarachter de McLaren en Mercedes! De Mac lijkt in handen van Lewis sneller dan beide mercedessen maar Jenson is dat helaas niet. Nico en Michael lijken beide ongeveer wel aan de max van de auto te zitten en zitten beiden niet ver van elkaar!

Force India dan daarachter, Liuzzi in de race en Sutil in de kwali lieten goed zien dat ze de aansluiting hebben kunnen maken!

Renault verbaasde toch wel en leken in de race ook wel mee te kunnen komen. Kubica die redelijk terug kwam en Petrov die mij toch zeer positief verbaasde.

Williams knokt met Renault, maar door fouten in de begin fase is Rubens slechts voor Kubica geëindigd.

BMW Sauber, in de tests zeer sterk maar zoals velen al dachten, om sponsoren te trekken. Zaten heel de race bij elkaar in de buurt maar konden de sterke betrouwbaarheid in de tests niet doortrekken vandaag!

STR is voor mij nog een beetje onduidelijk wat ze kunnen, de ene keer is het 3x niks de andere keer zie je ze toch richting de punten gaan!

Lotus is de beste nieuwkomer, maar knokken goed met Virgin.

Virgin moet de betrouwbaarheid omhoog schroeven, want ze zijn te langzaam om te kunnen vlammen.

HRT, tjah die zijn blij dat ze op de baan waren. Hopen voor ze dat ze snel de aansluiting kunnen maken met de andere twee nieuwkomers!


Nieuwe reglementen
Die zuigen dus hard!
Zoals verwacht wordt het inhalen nog minder... en ben het volledig eens met Schumacher.

En laten we aub niet verplichten 1 of 2 pitstops te maken! Laat het maar lekker vrij want wellicht dat er mensen gaan experimenteren met 2 stoppers. Want zoals het er nu naar uit ziet worden de meeste races gewoon 1 stop.

Puntentelling is weer wel positief!


Verwachting
De top 4 teams zitten goed bij elkaar, alhoewel denk ik dat de prijzen voornamelijk verdeeld zullen worden tussen Red Bull en Ferrari. Zeker in het begin, McLaren en Mercedes moeten een grote stap zetten om overwinningen binnen te halen dit seizoen, maar podia moeten zeker haalbaar zijn.

Ik denk dat het per circuit gaat verschillen welke coureur of auto de winst zal behalen en zal in de kwali al duidelijk zijn wat ongeveer de uitslag is op zondag. Alleen de betrouwbaarheid, afstelling op een bepaalde band of het weer kunnen er nog iets aan veranderen!

Voorspelling WK? Alonso (en niet omdat ik van hem al fan ben sinds 2003 )
Waarom? Ferrari lijkt toch het sterkste pakket te hebben (beide auto's zijn snel) maar Fernando is denk ik nu behoorlijk gesterkt door de goede seizoensstart!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_79157125
Voor de Live Timing moest ik me ook registreren, mijn mailadres(sen) die ik probeerde klopten niet, volgens hen.

Maar... Daar staat tegenover dat je nu je eigen password mag kiezen!

Dat was eerder een vage code, die ik op een briefje geschreven aan de binnenkant van een kastdeurtje heb hangen Dat briefje kan weg

Dus het zal wel om de nieuwe applicatie gaan die nu gebruikt wordt, en wellicht heeft ook de mobiele/iPhone applicatie ermee te maken gehad.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79160273
De belangrijkste reden voor de optocht was het circuit. Zelfs de GP2 had er last van ten opzicht van twee weken geleden.

Volgens Will Buxton, F1 verslaggever van Speed TV, was er een wereld van verschil tussen de GP2 races van twee weken geleden op het oude circuit en van zaterdag op het nieuwe circuit.
quote:
Two weeks ago, GP2 Asia raced on the old circuit, the original circuit. With overtaking being pulled off at Turns 1, 2, 3, 4, 9, 11, 12, 15/16 and, believe it or not, 13 and 14 throughout the weekend, the main feature race two weeks ago had me on my knees in the commentary box and in need of some strepsils. It was, without question, one of the greatest races I have witnessed in my lifetime.

Compare that to today. The extra corners served not to spice up the show, but to create one long procession. You’d never have believed we were at the same track.. because in many ways, we weren’t.
We zullen dus de volgende races moeten afwachten om te kijken of het inderdaad minder is met de nieuwe reglementen. Maar dat het verschil tussen de twee bandentypen nauwelijks te merken was is natuurlijk ook slecht. Wat dat betreft geef ik Whitmarsh gelijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door sasquatsch op 15-03-2010 10:28:57 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_79168257
Het hele F1 is al verneukt met al die regeltjes... 't Zou mij verbazen als ze het nog weer leuk krijgen daar bij de FIA
pi_79168915
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:13 schreef Hermannus het volgende:
Het hele F1 is al verneukt met al die regeltjes... 't Zou mij verbazen als ze het nog weer leuk krijgen daar bij de FIA
Daar is een simpele oplossing voor. Het grond-effect weer toestaan. Dit wordt ook gebruikt in de GP2 en daar zijn de races (met uitzondering van afgelopen weekend) veel spannender, omdat er in de slipstream gereden kan worden en dus ingehaald.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 15 maart 2010 @ 15:05:16 #237
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_79170211
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:31 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Daar is een simpele oplossing voor. Het grond-effect weer toestaan. Dit wordt ook gebruikt in de GP2 en daar zijn de races (met uitzondering van afgelopen weekend) veel spannender, omdat er in de slipstream gereden kan worden en dus ingehaald.
Beetje tegenstrijdig wat je nu zegt. Het grote probleem is namelijk dat slip-stream ook resulteert in minder downforce voor de auto erachter. Meer ground-effect betekent dat de auto achter je minder hard door de bochten kan als 'ie in je slipstream zit. Effe dicht er achter vlak voor het rechte stuk om maximaal gebruik te maken van de slipstream is er dus niet meer bij.

Probleem van nu met de F1 is dat de lucht langs de zijkanten van de wagens zo gestuurd wordt dat een auto die zijlangs komt tegen een muur van hoge druk aan rijdt. En, tsja ... hoe ga je dat reguleren?
Calm down, please!
pi_79170296
Begin eens met dezelfde spoilers als in de Indycar te gebruiken.
Klaarblijkelijk kunnen die auto's een stuk beter slipstreamen dan de huidige F1 auto's
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 15 maart 2010 @ 15:19:57 #239
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_79170776
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:07 schreef vosss het volgende:
Begin eens met dezelfde spoilers als in de Indycar te gebruiken.
Klaarblijkelijk kunnen die auto's een stuk beter slipstreamen dan de huidige F1 auto's
Op een oval ja! Maar op stratencircuits valt dat ook vies tegen!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_79170865
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:07 schreef vosss het volgende:
Begin eens met dezelfde spoilers als in de Indycar te gebruiken.
Klaarblijkelijk kunnen die auto's een stuk beter slipstreamen dan de huidige F1 auto's
Die gebruiken, geloof t of niet.. Grondeffect. GP2 ook.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_79171092
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:05 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Beetje tegenstrijdig wat je nu zegt. Het grote probleem is namelijk dat slip-stream ook resulteert in minder downforce voor de auto erachter. Meer ground-effect betekent dat de auto achter je minder hard door de bochten kan als 'ie in je slipstream zit. Effe dicht er achter vlak voor het rechte stuk om maximaal gebruik te maken van de slipstream is er dus niet meer bij.

Nee, de auto achter de voorste blijft prima in het spoor dankzij grondeffect. Immers doordat de druk op de weg wordt geleverd door het grondeffect maakt het minder uit als je in een slipstream zit. Juist met vleugels (waarbij slipstream wel lukt) is het zo dat de downforce compleet verdwijnt als je in een slipstream zit.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 15 maart 2010 @ 15:27:37 #242
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_79171134
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:22 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Die gebruiken, geloof t of niet.. Grondeffect.
Leg uit
Calm down, please!
pi_79171305
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:05 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Beetje tegenstrijdig wat je nu zegt. Het grote probleem is namelijk dat slip-stream ook resulteert in minder downforce voor de auto erachter. Meer ground-effect betekent dat de auto achter je minder hard door de bochten kan als 'ie in je slipstream zit. Effe dicht er achter vlak voor het rechte stuk om maximaal gebruik te maken van de slipstream is er dus niet meer bij.

Probleem van nu met de F1 is dat de lucht langs de zijkanten van de wagens zo gestuurd wordt dat een auto die zijlangs komt tegen een muur van hoge druk aan rijdt. En, tsja ... hoe ga je dat reguleren?

Downforce via ground-effect wordt verkregen doordat de lucht onder de auto sneller stroomt dan de lucht eroverheen. Niet via de voor en achtervleugels. Vergelijk het met de wing-cars van de jaren '80. Die hadden genoeg downforce om vlak achter de voorganger te rijden en te kunnen inhalen (en hadden vaak geen of weinig voorvleugels). En vergelijk dat met de grote (imho luchtgevoelige) voorvleugels van nu.



Ik ben dan ook van mening dat het verkleinen van de diffuser een averechts effect zal hebben, omdat de wagen gevoeliger wordt voor de luchtstroom dan dat deze met de grotere diffuser is. Ik zou zeggen een grotere diffuser en kleinere vleugels zouden de wagen minder gevoelig voor de luchtstroom moeten maken, in plaats van dat men nu de luchtstroom achter de auto wil aanpassen.

Ground-effect werkt voor de GP2, dus zou het ook kunnen werken voor de F1.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_79171514
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:27 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Leg uit
Zie verhaal sasquatsch.

Als ze in de Indy's puur zouden werken met vleugels op de ovals zou er nooit meer een inhaalactie zijn. Anders zou diegene erachter uit de bocht vliegen ipv dichterbij kunnen komen.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_79171718
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:30 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Downforce via ground-effect wordt verkregen doordat de lucht onder de auto sneller stroomt dan de lucht eroverheen. Niet via de voor en achtervleugels. Vergelijk het met de wing-cars van de jaren '80. Die hadden genoeg downforce om vlak achter de voorganger te rijden en te kunnen inhalen (en hadden vaak geen of weinig voorvleugels). En vergelijk dat met de grote (imho luchtgevoelige) voorvleugels van nu.

[ afbeelding ]

Ik ben dan ook van mening dat het verkleinen van de diffuser een averechts effect zal hebben, omdat de wagen gevoeliger wordt voor de luchtstroom dan dat deze met de grotere diffuser is. Ik zou zeggen een grotere diffuser en kleinere vleugels zouden de wagen minder gevoelig voor de luchtstroom moeten maken, in plaats van dat men nu de luchtstroom achter de auto wil aanpassen.

Ground-effect werkt voor de GP2, dus zou het ook kunnen werken voor de F1.
Wat dacht je van het verplichten van lift aan de voorkant ipv downforce? Als je dan direct achter iemand rijdt heb je minder last van lift en dus meer grip aan de voorkant. En dus zouden er meer inhaalacties kunnen komen.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 15 maart 2010 @ 15:47:45 #246
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_79172017
Kortom, voorvleugels verbieden zou alles oplossen
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_79172079
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
Kortom, voorvleugels verbieden zou alles oplossen
+ ground effect toe staan
pi_79172566
Dat groundeffect kan iedereen het wel over hebben, maar áls ze het al weer toe zouden staan dan zouden er hele strikte regels aan gelden.

Het is niet voor niets verboden in de F1, simpelweg omdat de bochtensnelheid hierdoor veel en veel te hoog werd. En als je net in een bocht bottom-ed bv dan is dat effect per direct nagenoeg compleet weg met alle gevolgen van dien.

Dus ik gok zomaar dat dat groundeffect echt zo 123 nog niet terug komt hoor
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79172764
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:00 schreef vosss het volgende:
Dat groundeffect kan iedereen het wel over hebben, maar áls ze het al weer toe zouden staan dan zouden er hele strikte regels aan gelden.

Het is niet voor niets verboden in de F1, simpelweg omdat de bochtensnelheid hierdoor veel en veel te hoog werd. En als je net in een bocht bottom-ed bv dan is dat effect per direct nagenoeg compleet weg met alle gevolgen van dien.

Dus ik gok zomaar dat dat groundeffect echt zo 123 nog niet terug komt hoor
true, daarom zie je ook vaak van die hevige crashes in de Indy's. Als t mis gaat, gaat t goed mis. Maar bedenk wel dat de wagens van nu veel beter zijn dan de aluminium auto's van begin jaren '80. ik denk ook dat een groot gedeelte van de werkelijke onveiligheid (als in : iemand kan doodgaan) gewoon aan het feit dat de auto's van aluminium waren lag.

Een veiligere oplossing zou imo de door mij voorgestelde verplichting van lift aan de voorkant zijn die dus verdwijnt als je dicht achter iemand zit, waardoor je meer grip hebt.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_79173067
Wat een gezeik, alweer.

Ik ben nu een grand prix uit 1995 aan het kijken, leve VHS, en dat is tig keer leuker om te zien dan wat we tegenwoordig voorgeschoteld krijgen.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_79173119
quote:
Op maandag 15 maart 2010 02:09 schreef Sally het volgende:

Maar... Daar staat tegenover dat je nu je eigen password mag kiezen!

Dat was eerder een vage code, die ik op een briefje geschreven aan de binnenkant van een kastdeurtje heb hangen Dat briefje kan weg

Hangen daar toevallig ook je TANcodes van MijnING.nl?

Ontopic: het was een optocht, en niet wat ik ervan gehoopt had. Alleen denk ik dat het nog te vroeg is om gelijk met maatregelen te komen. Ik denk dat de meeste teams nog niet het maximale kunnen benutten qua tactiek met alleen de bandenwissels, en de kracht van ultralicht kwalificeren. Volgens mij gaan de slimste strategen de komende periode de meeste winst behalen.
pi_79174632
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:11 schreef LeXX het volgende:

[..]

Hangen daar toevallig ook je TANcodes van MijnING.nl?
Nee
quote:
Ontopic: het was een optocht, en niet wat ik ervan gehoopt had. Alleen denk ik dat het nog te vroeg is om gelijk met maatregelen te komen. Ik denk dat de meeste teams nog niet het maximale kunnen benutten qua tactiek met alleen de bandenwissels, en de kracht van ultralicht kwalificeren. Volgens mij gaan de slimste strategen de komende periode de meeste winst behalen.
Ik was zo 'slim' om me een uur te vergissen met opnemen van de BBC En ook de lengte van de band is in longplay uiteraard langer dan wanneer je shortplay opneemt Dus ik had een uur lang Politics Show en daarna 1:12 ongeveer aan vb + stukkie race

Dus ik heb niks gezien...

Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79174713
Maar ik begreep dat ik niet veel gemist had, dus de dag met klassiek concert, lekker uitgebreide lunch bij mensen thuis, een wandeling door het bos, avondeten en een gezellige avond even nakletsen, was goed besteed

/offtopic

[ Bericht 8% gewijzigd door Sally op 15-03-2010 16:57:33 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79175529
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:44 schreef Sally het volgende:
dus de dag met klassiek concert, lekker uitgebreide lunch bij mensen thuis, een wandeling door het bos, avondeten en een gezellige avond even nakletsen, was goed besteed
Not my cup of tea, dat is in elk geval zeker !!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 15 maart 2010 @ 17:09:04 #255
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_79175667
Dat bakkie thee laat ik ook staan
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  maandag 15 maart 2010 @ 18:13:10 #256
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_79177907
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:44 schreef Sally het volgende:
Maar ik begreep dat ik niet veel gemist had, dus de dag met klassiek concert, lekker uitgebreide lunch bij mensen thuis, een wandeling door het bos, avondeten en een gezellige avond even nakletsen, was goed besteed

/offtopic
dat klinkt spannender dan de race was

(nee ik heb me wel vermaakt met derace eigenlijk.)
Please, make yourself uncomfortable.
pi_79180655
Er zijn nog mensen die banden gebruiken
Where facts are few, experts are many.
pi_79181076
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:27 schreef Atreidez het volgende:
Er zijn nog mensen die banden gebruiken
Wat is dat dan?
Een pneunofiel?
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_79181636
Ik hoop dat de FOTA/FIA snel ingrijpt met verplichte Pit Stop Windows ofzo. Todt kan zich direct bewijzen als nieuwe FIA-baas! Alles voor de fans!
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_79183275
Gewoon tanken weer toestaan!

Zo verschirkkelijk onzinning om tanken te verbieden.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  maandag 15 maart 2010 @ 20:23:22 #261
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_79183464
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:50 schreef Burnie88 het volgende:
Ik hoop dat de FOTA/FIA snel ingrijpt met verplichte Pit Stop Windows ofzo. Todt kan zich direct bewijzen als nieuwe FIA-baas! Alles voor de fans!
Ik vind dat Todt voor de eerste race -tegen de verwachtingen in- al het mogelijke al uit de kast heeft getrokken om de sport, van de FIA uit, aantrekkelijker te maken. Moet natuurlijk de rest van het jaar nog aanzien, maar die ex-kampioenen als stewards of the race,bijvoorbeeld, is natuurlijk al een stap in de juiste richting.


en los hiervan nog effe over dat ground effect: Ik snap allemaal wel hoe het werkt maar ik snap nu ook dat jullie het hebben over die tunnels onder de auto en niet over het effect zelf. Ik vond de diffuser namelijk ook ground effect leveren.
Calm down, please!
  maandag 15 maart 2010 @ 21:56:17 #262
34586 kepler
No bounce, no play
pi_79188427
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:19 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Gewoon tanken weer toestaan!

Zo verschirkkelijk onzinning om tanken te verbieden.
Goed plan, dat kan makkelijk namelijk
The line is a dot to you!
pi_79188556
Nu we hebben gezien hoe erg bahrein verneukt was (zover het nog kon), vraag ik me af hoe erg de uitbreiding van Silverstone gaat worden.

En tanken toestaan kan niet.
1. De auto heeft tegenwoordig nog maar 1 tankdop. Wat problemen geeft in pitstraten waar aan de andere kant getankt zou moeten worden.
2. De auto's zijn al gemaakt voor de lange afstanden op 1 tank.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 15 maart 2010 @ 22:01:20 #264
34586 kepler
No bounce, no play
pi_79188737
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nu we hebben gezien hoe erg bahrein verneukt was (zover het nog kon), vraag ik me af hoe erg de uitbreiding van Silverstone gaat worden.

En tanken toestaan kan niet.
1. De auto heeft tegenwoordig nog maar 1 tankdop.
2. De auto's zijn gemaakt al gemaakt.
1 tankdop? Hoeveel heb je er nodig dan?

Ja ze zijn gemaakt, maar het lijkt me dat je met goede tactiek nog steeds sneller ben met een tankstop?
The line is a dot to you!
  maandag 15 maart 2010 @ 22:17:46 #265
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_79189703
2, door de verschillende lay-outs van de circuits kan het zijn dat de auto de ene keer met de rechterkant naar de pitbox staat en de andere keer met de linkerkant.

Aangezien de tank-mannen altijd aan de kant van de pitbox staan heb je dus aan 2 kanten een aansluiting voor de tankslang nodig.
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
  maandag 15 maart 2010 @ 22:22:19 #266
34586 kepler
No bounce, no play
pi_79189920
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:17 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
2, door de verschillende lay-outs van de circuits kan het zijn dat de auto de ene keer met de rechterkant naar de pitbox staat en de andere keer met de linkerkant.

Aangezien de tank-mannen altijd aan de kant van de pitbox staan heb je dus aan 2 kanten een aansluiting voor de tankslang nodig.
Hebben (hadden) ze er serieus 2 Dat is ook niet handig, kost weer gewicht. Kunnen ze beter omwisselen elke race.

Verder is dat natuurlijk een kleine aanpassing om het te veranderen (tenzij ze allerlei truukjes hebben uitgehaald in de vrijgekomen ruimte, maar ik vraag me af wat je daar wil/kan doen).
The line is a dot to you!
pi_79190408
Vanmiddag rond een uurtje of 5 zette ik de computer uit en ik kreeg een briljant (behoorlijk eigenlijk) idee !!

Wat nu als je de situatie omdraait ? Nu starten de wagentjes tjokvol en gedurende de race rijden zij zich leeg om vervolgens met een paar druppels benzine over de streep te komen !

Wat nu, als je dit omdraait ? Elke coureur/wagen mag maar een max. aantal liters meenemen bij de start. Laten we dit op 40 liter houden.

Goed, je gaat dus met max. 40 liter van start, wat betekend dat je ergens tussen de 13e en 15e ronde naar binnen moet. Maar dan ?

Er is een regel dat een F1 iets van 650kilo moet wegen na de finish. Deze limiet word opgeschroef naar 700 kilo. Dus moet er wel een 2e stop gemaakt worden en wel ergens in de laatste 10 ronden ! In de aller laatste ronde stoppen is niet slim, want zo kan er op de valreep net wat gebeuren waardoor er waardevolle punten worden misgelopen. Maar 20 ronden voor de finish is ook niet slim, want dan moet er teveel benzine mee gesleurd worden.

Het kan zijn dat ik er volledig naast zit en ik dacht eerst nog, wat een idioot plan.... maar eigenlijk is ie zo gek nog niet ! Toch ? Samenvatting: Redelijk licht van start en zwaarder over de streep
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_79190630
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:11 schreef LeXX het volgende:

[..]

Hangen daar toevallig ook je TANcodes van MijnING.nl?

Ontopic: het was een optocht, en niet wat ik ervan gehoopt had. Alleen denk ik dat het nog te vroeg is om gelijk met maatregelen te komen. Ik denk dat de meeste teams nog niet het maximale kunnen benutten qua tactiek met alleen de bandenwissels, en de kracht van ultralicht kwalificeren. Volgens mij gaan de slimste strategen de komende periode de meeste winst behalen.
Het is idd nog te vroeg om nu al iets te concluderen. Dat de F1 saai is, ligt imo ook niet aan het wel of niet toestaan van tankstops, maar aan dat de wagens niet in elkaars slipstream kunnen zitten, omdat ze dan downforce verliezen. Als je kijkt naar filmpjes van de jaren 70/80, dan konden de wagens ook in de bochten in elkaars versnellingsbak zitten. Nu kan dat niet meer. Daar moet iets op gevonden worden als je de F1 weer interessant wilt maken.
Tankstops voegen imo weinig toe. Dat is ook kunstmatige spanning en na de laatste ronde pitstops weet je waar je aan toe bent. Bovendien had toch vrijwel altijd iedereen dezelfde strategie.

Verplichte bandenwissels vind ik ook een slecht idee. En al helemaal als je er verplichte pit windows van maakt, dan staat de strategie al helemaal van te voren vast.
pi_79190754
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:31 schreef Meike26 het volgende:
Vanmiddag rond een uurtje of 5 zette ik de computer uit en ik kreeg een briljant (behoorlijk eigenlijk) idee !!

Wat nu als je de situatie omdraait ? Nu starten de wagentjes tjokvol en gedurende de race rijden zij zich leeg om vervolgens met een paar druppels benzine over de streep te komen !

Wat nu, als je dit omdraait ? Elke coureur/wagen mag maar een max. aantal liters meenemen bij de start. Laten we dit op 40 liter houden.

Goed, je gaat dus met max. 40 liter van start, wat betekend dat je ergens tussen de 13e en 15e ronde naar binnen moet. Maar dan ?

Er is een regel dat een F1 iets van 650kilo moet wegen na de finish. Deze limiet word opgeschroef naar 700 kilo. Dus moet er wel een 2e stop gemaakt worden en wel ergens in de laatste 10 ronden ! In de aller laatste ronde stoppen is niet slim, want zo kan er op de valreep net wat gebeuren waardoor er waardevolle punten worden misgelopen. Maar 20 ronden voor de finish is ook niet slim, want dan moet er teveel benzine mee gesleurd worden.

Het kan zijn dat ik er volledig naast zit en ik dacht eerst nog, wat een idioot plan.... maar eigenlijk is ie zo gek nog niet ! Toch ? Samenvatting: Redelijk licht van start en zwaarder over de streep
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom is een race zonder tankstops geen race?
Jarenlang werd er niet getankt. Totdat Brabham in 1982 op het idee kwam dat het sneller was om met halfvolle tanks te starten en te tanken halverwege de race. In 1983 had iedereen het overgenomen, in 1984 werd het verboden. Pas in 1994 weer toegelaten. Is er al die jaren niet geraced?

Met tankstops krijg je twee of drie sprintraces per race. De pitstops zijn bepalend waar je eindigt. Een race moet op het circuit worden gereden, niet in de pits.
pi_79191201
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:22 schreef kepler het volgende:

[..]

Hebben (hadden) ze er serieus 2 Dat is ook niet handig, kost weer gewicht. Kunnen ze beter omwisselen elke race.

Verder is dat natuurlijk een kleine aanpassing om het te veranderen (tenzij ze allerlei truukjes hebben uitgehaald in de vrijgekomen ruimte, maar ik vraag me af wat je daar wil/kan doen).
yep, ze hadden serieus 2 tankdoppen.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_79191256
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:17 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
2, door de verschillende lay-outs van de circuits kan het zijn dat de auto de ene keer met de rechterkant naar de pitbox staat en de andere keer met de linkerkant.

Aangezien de tank-mannen altijd aan de kant van de pitbox staan heb je dus aan 2 kanten een aansluiting voor de tankslang nodig.
Ik heb zo even geen circuit in mn hoofd zitten waar aan de linkerkant van de wagen getankt wordt?!

Iemand?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79191609
Nieuwe pit in Monaco kan ik zo als enige voor de geest halen.

Eik let ik er nooit op
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79191628
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:49 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb zo even geen circuit in mn hoofd zitten waar aan de linkerkant van de wagen getankt wordt?!

Iemand?
Magny Cours was dat het geval. Istanbul ook, Montréal, Singapore, en Brazilië.

Andere circuits: Petit Le mans -> Road Atlanta (Heeft beide zijden), Knockhill in Schotland.

[ Bericht 1% gewijzigd door Glijdt_licht op 15-03-2010 23:02:58 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_79191819
Monaco? Die heeft weliswaar de pitstraat ook aan de rechterkant van het circuit, maar daar zitten de pitgebouwen toch aan de kant van de track? http://www.formula1.com/races/in_detail/monaco_829/

Edit: en Turkije heeft de pitstraat volgens de lay-out aan de linkerkant van de track. http://www.formula1.com/races/in_detail/turkey_830/

Canada heeft de pitstraat volgens de lay-out aan de linkerkant van de track. http://www.formula1.com/races/in_detail/canada_831/

Singapore heeft de pitstraat volgens de lay-out aan de linkerkant van de track. http://www.formula1.com/races/in_detail/singapore_838/

Sao Paulo heeft de pitstraat volgens de lay-out aan de linkerkant van de track. http://www.formula1.com/races/in_detail/brazil_842/


Zo, dat zijn ze voor dit seizoen. Wil niet meteen zeggen dat, net als op Monaco, de pitgebouwen van deze circuits ook links georiënteerd zijn

[ Bericht 51% gewijzigd door Sally op 15-03-2010 23:07:46 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79191838
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:01 schreef Sally het volgende:
Monaco? Die heeft weliswaar de pitstraat ook aan de rechterkant van het circuit, maar daar zitten de pitgebouwen toch aan de kant van de track?
Jup Al vond ik de oude pits, waar het nog wel aan de rechterkant zat veel leuker daar.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_79191921
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:01 schreef Sally het volgende:


*zoekt nog verder in de kalender *
Check de post boven je
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_79191995
quote:
Monaco? Die heeft weliswaar de pitstraat ook aan de rechterkant van het circuit, maar daar zitten de pitgebouwen toch aan de kant van de track?
Ik kan het me even niet meer helder voor de geest halen, maar als de pit rechts van de baan is en de pitgebouwen aan de kant van de track staan dan loopt de pit zelf aan de rechterkant voorbij aan die gebouwen en dan gaat de slang aan de linkerkant de auto in of ben ik nou gek?!

=edit=



Ik wil net zeggen, ik ben toch niet achterlijk
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79192063
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:05 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik kan het me even niet meer helder voor de geest halen, maar als de pit rechts van de baan is en de pitgebouwen aan de kant van de track staan dan loopt de pit zelf aan de rechterkant voorbij aan die gebouwen en dan gaat de slang aan de linkerkant de auto in of ben ik nou gek?!
Klopt helemaal
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_79192168
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:03 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Check de post boven je
niet gezien

Ik heb ook alleen dit seizoen nagezocht
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:05 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik kan het me even niet meer helder voor de geest halen, maar als de pit rechts van de baan is en de pitgebouwen aan de kant van de track staan dan loopt de pit zelf aan de rechterkant voorbij aan die gebouwen en dan gaat de slang aan de linkerkant de auto in of ben ik nou gek?!

=edit=



Ik wil net zeggen, ik ben toch niet achterlijk
Dat was toch ook je vraag?

Edit: ik moest wel meteen aan Monaco denken, en die ben ik gaan opzoeken. Maar de lay-out zegt dat de pitstraat rechts zit, alleen dacht ik correct dat de pitgebouwen in die straat links zitten

[ Bericht 3% gewijzigd door Sally op 15-03-2010 23:16:44 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79192524
Ik denk dat je mijn post van 22:56 niet gezien had waar ik zelf al Monaco zei
En toen dacht ik dus dat jij zei van huh monaco? zovan dat klopt niet hoor vosss

Anyway:
quote:
Schumacher: "Ik ben heel tevreden en erg trots"

Zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher heeft een bijzonder goed gevoel overgehouden aan zijn eerste race terug in de Formule 1. De Duitser startte als zevende, passeerde Mark Webber bij de start en finishte als zesde.

"Het is nu één dag na mijn comeback en ik voel me zeer goed. De race was fysiek gezien helemaal niet zwaar voor me en ik ben helemaal niet moe", liet de Mercedes GP-coureur op zijn eigen website weten. "Dit komt vooral door het feit dat het op die banden bij die temperaturen gewoon niet mogelijk was om sneller te gaan."

"Maar alles bij elkaar moet ik zeggen dat ik heel erg blij en trots ben over hoe het is gegaan. Ik ben toch drie jaar uit de running geweest en heb ter voorbereiding op mijn eerste race niet zo heel veel kunnen rijden", vervolgde Schumacher. Veel mensen hadden waarschijnlijk meer van Schumacher verwacht dan een zesde plaats, maar de 41-jarige Duitser zelf geeft te kennen dat hij zichzelf niet meteen voorin zag rijden in zijn eerste race. "Het zou raar zijn geweest als ik in de auto was gestapt en gelijk het veld zoek had gereden. Ik ging daar zelf in elk geval niet vanuit."

Schumacher vertelde ook dat hij heel rustig was voor de race. "Ik was voor de race heel kalm en relaxed, net als voorheen. Het enige dat mij niet was gelukt, was om een dutje te doen voor de start. Het poseren voor de groepsfoto en de rijdersparade namen gewoonweg te veel tijd in beslag. Ik was heel laat weer terug in de garage, waardoor ik mij meteen moest voorbereiden op de race."
WTF, deed Schumacher eerder altijd vlak voor de start gewoon even lekker een dutje? !
Dat moet je ook maar kunnen lijkt me
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79192616
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:18 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat je mijn post van 22:56 niet gezien had waar ik zelf al Monaco zei
Nee, echt niet.
quote:
En toen dacht ik dus dat jij zei van huh monaco? zovan dat klopt niet hoor vosss
Nope, dus
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79192651
Nou gelukkig. Alweer een misverstand de wereld uit
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79192799
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:21 schreef vosss het volgende:
Nou gelukkig. Alweer een misverstand de wereld uit
Ik ging meteen zoeken toen ik je post-met-vraag zag, en had niet meer de pagina had herladen. Ik lees die post dus net pas

Net zoals ik ook die van Glijdt_licht niet heb gezien
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79193016
Je moet wel opletten hoor, anders vind ik je niet meer lief!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 15 maart 2010 @ 23:37:09 #285
34586 kepler
No bounce, no play
pi_79193317
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:47 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

yep, ze hadden serieus 2 tankdoppen.
Zal wel verplicht geweest zijn dan
The line is a dot to you!
pi_79193951
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:29 schreef vosss het volgende:
Je moet wel opletten hoor, anders vind ik je niet meer lief!
Tsss, ik geef nooit meer een antwoord op je vragen
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79194101
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:50 schreef Burnie88 het volgende:
Ik hoop dat de FOTA/FIA snel ingrijpt met verplichte Pit Stop Windows ofzo. Todt kan zich direct bewijzen als nieuwe FIA-baas! Alles voor de fans!
Het lijkt mij wel leuk als Bridgestone alleen nog maar de super softs en softs meeneemt. Dan zullen de teams wel 2x moeten stoppen en zul je bij de kwalificatie ook wat meer verschillende keuzes zien denk ik.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 01:32:53 #288
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_79196328
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:18 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat je mijn post van 22:56 niet gezien had waar ik zelf al Monaco zei
En toen dacht ik dus dat jij zei van huh monaco? zovan dat klopt niet hoor vosss

Anyway:
[..]

WTF, deed Schumacher eerder altijd vlak voor de start gewoon even lekker een dutje? !
Dat moet je ook maar kunnen lijkt me
Ik geloof dat ze meestal rond een uur of 6 a 7 al naar het Circuit gaan op zondag ochtend (althans was in de tijden dat de warm up nog bestond).
Kan me best voorstellen dat ze rond een uur of 11 a 12 niks meer te doen hebben dat ie dan ff gaat opladen!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_79196468
Toch moet je het maar kunnen. Stel je moet de race winnen om nog kans te maken op de titel? Of je kan dit weekend de titel binnenhalen en 2 andere teams zitten je al races lang echt op de hielen.

Ik zou het niet kunnen om dan amper een uurtje van te voren lekker achterover te hangen ergens en op mn gemak een uiltje knappen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 08:00:08 #290
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_79197947
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 00:00 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Het lijkt mij wel leuk als Bridgestone alleen nog maar de super softs en softs meeneemt. Dan zullen de teams wel 2x moeten stoppen en zul je bij de kwalificatie ook wat meer verschillende keuzes zien denk ik.
hoe deden ze dat voor 1994 dan? Toen werd er ook geracet (Ze konden elkaar wel beter volgen welliswaar)
Please, make yourself uncomfortable.
pi_79200049
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nu we hebben gezien hoe erg bahrein verneukt was (zover het nog kon), vraag ik me af hoe erg de uitbreiding van Silverstone gaat worden.

En tanken toestaan kan niet.
1. De auto heeft tegenwoordig nog maar 1 tankdop. Wat problemen geeft in pitstraten waar aan de andere kant getankt zou moeten worden.
2. De auto's zijn al gemaakt voor de lange afstanden op 1 tank.
Nee hoor, dan racen we gewoon tegen de klok in, probleem 1 opgelost

Maakt niet uit of auto's zijn gemaakt voor lange afstanden op 1 tank, mijn auto is zo gemaakt zodat ik er ook 250 mee zou kunnen rijden maar dat doe ik ook niet. Moeten ze wat beter hun best doen met het afstellen en rijden.
Kijk maar naar Virgin, die leggen ook korte afstanden af
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_79200232
Jenson was ook blij met Chandhok... http://twitpic.com/18m9sk

[ Bericht 64% gewijzigd door MK84 op 16-03-2010 10:19:06 ]
  dinsdag 16 maart 2010 @ 10:12:43 #293
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_79200396
Bridgestone moet ook gewoon met twee fatsoenlijke compounds komen waarbij de option tyre ook echt sneller is en niet de halve race meegaat.

Ik geloof niet dat de refuel ban het probleem is
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 10:16:53 #294
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_79200507
Precies, die banden gaan gewoon te lang mee
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_79200608
Dat idee opperde Nick Fry geloof ik ook al. Een zachte band die over een korte afstand beduidend sneller is dan de harde, maar waar maar een beperkt aantal ronde snel mee te rijden is en een harde band die niet meer dan 20 rondjes meegaat.

Ik denk dat ze niet eens 2 stops hoeven te verplichten. Gewoon een zachte band die per ronde 4 seconde sneller is, maar maar 10 rondjes max meegaat en een harde band die er 20 mee gaat.

Dan zit je op 30 ronden en voor zover ik weet heeft elke GP meer dan 30 ronden.
Ik denk niet dat het er veel spannender op gaat worden als je 2 stops gaat verplichten en de banden laat zoals ze zijn eerlijk gezegd.

Het hele probleem is gewoon dat er niet fatsoenlijk geslipstreamd kan worden. Dáár zit het probleem en dat kan je nu niet oplossen, dus moet je het in de banden zoeken lijkt me
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79201291
ik vind dat ze sms-diensten a 2 euro per ontvangen bericht (minimaal 3 ontvangen berichten) moeten opzetten waarin je kan stemmen op de coureur die zijn achterligger voorbij moet laten! elke 10 ronden een nieuwe tussenstand en een rijder die degene achter hem voorbij moet laten!

Hoort echt bij deze tijd en maakt het voor de jeugd van tegenwoordig vast een stuk spannender want je kan een sms versturen!
pi_79201343
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 10:57:09 #298
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_79201804
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:43 schreef Bluurgh het volgende:
ik vind dat ze sms-diensten a 2 euro per ontvangen bericht (minimaal 3 ontvangen berichten) moeten opzetten waarin je kan stemmen op de coureur die zijn achterligger voorbij moet laten! elke 10 ronden een nieuwe tussenstand en een rijder die degene achter hem voorbij moet laten!

Hoort echt bij deze tijd en maakt het voor de jeugd van tegenwoordig vast een stuk spannender want je kan een sms versturen!
SMS NU BUTT ON NAAR 4646!
blablablablablablablablablablablablablabla
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:00:48 #299
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_79201933
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:57 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

SMS NU BUTT ON NAAR 4646!
"Butt On" ?

viezerik
Calm down, please!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:05:53 #300
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_79202126
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:20 schreef vosss het volgende:
Dat idee opperde Nick Fry geloof ik ook al. Een zachte band die over een korte afstand beduidend sneller is dan de harde, maar waar maar een beperkt aantal ronde snel mee te rijden is en een harde band die niet meer dan 20 rondjes meegaat.

Ik denk dat ze niet eens 2 stops hoeven te verplichten. Gewoon een zachte band die per ronde 4 seconde sneller is, maar maar 10 rondjes max meegaat en een harde band die er 20 mee gaat.

Dan zit je op 30 ronden en voor zover ik weet heeft elke GP meer dan 30 ronden.
Ik denk niet dat het er veel spannender op gaat worden als je 2 stops gaat verplichten en de banden laat zoals ze zijn eerlijk gezegd.

Het hele probleem is gewoon dat er niet fatsoenlijk geslipstreamd kan worden. Dáár zit het probleem en dat kan je nu niet oplossen, dus moet je het in de banden zoeken lijkt me
ik heb wat reviews zitten kijken van <1993 toen bandenwissels nog niet verplicht waren (toch?) en waar ze ook 2 of misschien wel 3 stops deden omdat dat gewoon sneller was. Dat moet nu toch ook kunnen? Bridgestone is zonder concurrentie misschien wel gewoon wat lui.

En wat betreft het volgen in de bochten; hadden ze niet beter de voorbanden kunnen laten voor wat ze waren en de achterbanden 25mm breder kunnen maken?
Please, make yourself uncomfortable.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')