quote:Formula1.com heeft een officiële applicatie uitgebracht, waarmee je realtime gegevens van het circuit ontvangt. Dit is mogelijk doordat er een rechtstreekse koppeling met de computersystemen ter plaatse is gemaakt. Je ziet bijvoorbeeld rondetijden, aantal rondes en countdowns, snelheden die de coureurs halen en geschreven commentaar.
Dit zijn gegevens die je tijdens een race in beeld krijgt, maar daarnaast kun je ook informatie over het circuit opvragen, zoals lucht- en circuittemperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk en regen, windsnelheid en windrichting.
Dat klinkt allemaal wel heel gedetailleerd, maar gelukkig zit er voor de niet zo fanatieke Formule 1-kijker ook nog genoeg informatie in. Je kunt de agenda van het seizoen en de huidige standen in de kampioenschappen bekijken, of een tabel met alle races en de behaalde resultaten. Dat alles wordt gratis aangeboden in de applicatie.
quote:Ecclestone plans 20-race 2011 schedule
Formula 1 supremo Bernie Ecclestone says next year's Indian Grand Prix will not be instead of another event - meaning the 2011 calendar will expand to 20 races.
The event in New Delhi is already pencilled in, and Ecclestone has made it clear that all the current venues will also keep their slots.
When asked in Bahrain if there was going to be 20 races, he said: "Why, do you want more? It's a round number and easy to remember."
Ecclestone also said that he was still keeping an eye on an opportunity to get Formula 1 back into the United States - on the back of comments from Mario Andretti that the natural place for it would be Indianapolis.
Asked for his opinion on whether or not Indianapolis was the best place for it, Ecclestone said: "Yeah, it is. It's only the fact that it's all the wrong crowd and the wrong people and they didn't really... nothing worked there really, we'd have to have a big change round. But we'd like to get back there."
Voor alle anderenquote:Op zondag 14 maart 2010 05:59 schreef nils7 het volgende:
Voor de iPhone gebruikers:
Formula1.com levert realtime informatie van de Formule 1
[..]
[ afbeelding ]
Bron
Installeren op de iPhone (gratis)
Gelijk even downloadenquote:Op zondag 14 maart 2010 05:59 schreef nils7 het volgende:
Voor de iPhone gebruikers:
Formula1.com levert realtime informatie van de Formule 1
[..]
[ afbeelding ]
Bron
Installeren op de iPhone (gratis)
Android?quote:Op zondag 14 maart 2010 05:59 schreef nils7 het volgende:
Voor de iPhone gebruikers:
Formula1.com levert realtime informatie van de Formule 1
[..]
[ afbeelding ]
Bron
Installeren op de iPhone (gratis)
Maximaal 5e denk ik.quote:Op zondag 14 maart 2010 12:03 schreef R4m0n_46 het volgende:
Waar zal Schumi eindigen vandaag denken jullie?
denk na de eerste stint 4de,daarna hengelt hij ze binnen tot op plek 2de.quote:Op zondag 14 maart 2010 12:03 schreef R4m0n_46 het volgende:
Waar zal Schumi eindigen vandaag denken jullie?
x2quote:Op zondag 14 maart 2010 12:32 schreef nils7 het volgende:
damnz moest opnieuw registreren op F1.com voor livetiming... hij herkende mijn login niet meer..erg vaag
En Alonso ook.quote:Op zondag 14 maart 2010 12:13 schreef THEFXR het volgende:
Massa changes engine ahead of race
http://en.espnf1.com/bahr(...)207.html?CMP=OTC-RSS
Hier niet.quote:Op zondag 14 maart 2010 12:49 schreef Atreidez het volgende:
Ik moest vrijdag ook opnieuw reggen.. Denk dat ze in de aanloop naar 2010 de hele database geflushed hebben. En die app installeerd nietHij opent Java Jblend op me telefoon, dan staat er downloading, en dan dat de server niet beschikbaar is.. De iphone app doet het natuurlijk wel gewoon?
Volgens mn pa werkt iequote:Op zondag 14 maart 2010 12:49 schreef Atreidez het volgende:
Ik moest vrijdag ook opnieuw reggen.. Denk dat ze in de aanloop naar 2010 de hele database geflushed hebben. En die app installeerd nietHij opent Java Jblend op me telefoon, dan staat er downloading, en dan dat de server niet beschikbaar is.. De iphone app doet het natuurlijk wel gewoon?
daar wordt het inderdaad een stuk minder leuk (en strategisch) vanquote:Op zondag 14 maart 2010 15:55 schreef THEFXR het volgende:
Het was echt saai, hopen dat het niet het hele seizoen zo wordt, het bannen van bijtanken is iig geen succes.
quote:Lotus thrilled after double finish in Bahrain
Whilst fellow new teams HRT and Virgin fell by the wayside during the Bahrain Grand Prix, Lotus will leave Sakhir on Sunday with their heads held high after both Heikki Kovalainen and Jarno Trulli recorded race finishes on the team’s Formula One debut.
“I’m completely over the moon!” said Lotus team principal Tony Fernandes. “I cannot describe the feeling. Six months of work and to have both cars finish is just unbelievable. We’re thrilled, we’re happy and the spirit in the team is fantastic. I’m really proud of Jarno and of Heikki and everyone here.
“It’s a great start and better than I could have dreamt of. From here we keep going. Before the race Clive Chapman gave me Colin Chapman’s old Lotus cap and said ‘when you win the first race you’ll be the man to throw this up in the air like my Dad used to’. That meant a lot to me, it was a wonderful gesture and it’s like handing over the mantle of one of motor racing’s great dynasties.”
Although former McLaren driver Kovalainen only took 15th place, a full two laps down on Ferrari race winner Fernando Alonso, he did manage to finish ahead of Sebastien Buemi, driving for established team Toro Rosso. And Kovalainen was thrilled that they managed to meet their objectives for the weekend.
“It was a good race for our team - to get both cars to the finish is a great achievement,” said the Finn. “My car didn’t have a single problem. The primary goal was to get both cars to the end and we achieved that. So far the team has reached every goal we set ourselves so that is fantastic. In terms of my race, I had a good start and was battling with a lot of guys we didn’t think we’d be fighting with.
“I really enjoyed driving the car, it felt really good and it was good to push. Everybody in the team should be really happy but now the honeymoon is over and we need to start working on better results.”
Kovalainen’s team mate Jarno Trulli fared less well, but while he failed to make it over the finish line after technical problems he was still classified 17th in the results.
“The car was understeering quite a lot and I couldn’t really predict the balance so at the pit stop the team, who did a really good job, changed the front wing setting and I started pushing again and putting in some good laps,” said Trulli. “At the end of the race I had a hydraulic problem so I just had to get it to the end of the race. I’m really happy and proud for the team because in six months every single target we have fixed we have met so it’s really good, and, as Tony said, one day Lotus will win and I hope to be here when we do.”
Thanks to the team’s double finish, the iconic Lotus name has returned to the championship standings in ninth place, ahead of BMW Sauber, HRT and Virgin.
Bij het bijtanken wist iedereen toch ook al wanneer wie ging. En inhalen moet op de baan gebeuren, het is autoracen ffs, hoe kan je nou in hemelsnaam blij zijn dat de meeste actie gebeurd wanneer ze stil staan zoals toen met het bijtanken?quote:Op zondag 14 maart 2010 16:10 schreef R4m0n_46 het volgende:
[..]
daar wordt het inderdaad een stuk minder leuk (en strategisch) van
ja,maar nu is de actie dus nog minder, omdat er zelden iets tijdens de bandenwissels gebeurt.quote:Op zondag 14 maart 2010 18:19 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Bij het bijtanken wist iedereen toch ook al wanneer wie ging. En inhalen moet op de baan gebeuren, het is autoracen ffs, hoe kan je nou in hemelsnaam blij zijn dat de meeste actie gebeurd wanneer ze stil staan zoals toen met het bijtanken?
Het verplichten van minstens 2 pitstops is misschien wel wat. Zoiets hebben ze toch ook bij IndyCar?quote:Changes urged to improve show
McLaren team principal Martin Whitmarsh believes Formula 1 needs to consider immediate rules tweaks to spice up the spectacle after new rules failed to deliver an exciting race in Bahrain.
Whitmarsh admitted that the opening race of the season at Sakhir had lacked excitement as the sport adapted to the new regulations, including a ban on refuelling.
Most of the front-runners stopped just once and many drivers, including Michael Schumacher, reported that it was difficult to follow rivals closely and therefore overtake.
Whitmarsh told the BBC that something needed to be done to change the dynamic of the racing - perhaps by revisiting a mandatory two pitstops rule or making tyre compounds more on edge.
"We were one of three teams, that said we should have two mandatory pitstops because we were worried about [people] one-stopping.
"I think we have to re-examine that. But I think if we can now push on Bridgestone to have 'racier' tyres, we need a super-soft tyre that is really going to hurt if you take it to 20 laps. You shouldn't be able to do that with a super-soft tyre and I think even the prime, if it's a struggle to get it to do half a race distance, then you force [the issue].
"The tyres were much closer in the race than we expected and they determined the spectacle," he added. "There was no real serious degradation of the tyres, we started the roll of pitstops because we were trying to get ahead of [Nico] Rosberg and everyone started to come in at that point.
"But otherwise, just based on tyre degradation, we could have run to lap 25 or more on the super-soft tyres. If you can do that on the softest tyre, then the primes are just going to romp through for as long as you like."
Whitmarsh said that the teams were committed to making the sport exciting.
"I think we all are," he said. "Formula 1 has to be entertaining, people have to be switched on to what is going to happen in the race, if it's processional they are not going to be. Today was not the best show, we know that and we have all got to work together to improve it.
Whitmarsh added that it was a combination of factors that had contributed to the lack of overtaking in the second half of the race and that while he believed that the 2011 ban on double-diffusers would help, he was focussed on the changes that could be made in the short term.
"I personally believe that more challenging tyres will help the spectacle of the show," he said. "I also personally believe that we should have two stops mandated because we want to stop this. Today, if we had had a safety car on lap five, we'd have all piled in [to the pits] and we'd have all gone on the prime tyre and run to lap 49 without a stop. That was a real danger.
"I think that the tyres are allowing you to do that, I'm not trying to pass the blame [on to Bridgestone]. We are all in this together.
"We do need to look at mandatings stops, we do need to look at the tyres and make them more fragile, and we do need to work on making the cars capable of racing close together and easier to overtake.
"Unfortunately the double diffuser, and we have all got them, has really worked against that in the last two years, we have got rid of it for next year but that is arguably a year too late. What can we do this year? It's go to be work with Bridgestone and potentially mandating more stops in the race."
We zullen dus de volgende races moeten afwachten om te kijken of het inderdaad minder is met de nieuwe reglementen. Maar dat het verschil tussen de twee bandentypen nauwelijks te merken was is natuurlijk ook slecht. Wat dat betreft geef ik Whitmarsh gelijk.quote:Two weeks ago, GP2 Asia raced on the old circuit, the original circuit. With overtaking being pulled off at Turns 1, 2, 3, 4, 9, 11, 12, 15/16 and, believe it or not, 13 and 14 throughout the weekend, the main feature race two weeks ago had me on my knees in the commentary box and in need of some strepsils. It was, without question, one of the greatest races I have witnessed in my lifetime.
Compare that to today. The extra corners served not to spice up the show, but to create one long procession. You’d never have believed we were at the same track.. because in many ways, we weren’t.
Daar is een simpele oplossing voor. Het grond-effect weer toestaan. Dit wordt ook gebruikt in de GP2 en daar zijn de races (met uitzondering van afgelopen weekend) veel spannender, omdat er in de slipstream gereden kan worden en dus ingehaald.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:13 schreef Hermannus het volgende:
Het hele F1 is al verneukt met al die regeltjes... 't Zou mij verbazen als ze het nog weer leuk krijgen daar bij de FIA
Beetje tegenstrijdig wat je nu zegt. Het grote probleem is namelijk dat slip-stream ook resulteert in minder downforce voor de auto erachter. Meer ground-effect betekent dat de auto achter je minder hard door de bochten kan als 'ie in je slipstream zit. Effe dicht er achter vlak voor het rechte stuk om maximaal gebruik te maken van de slipstream is er dus niet meer bij.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daar is een simpele oplossing voor. Het grond-effect weer toestaan. Dit wordt ook gebruikt in de GP2 en daar zijn de races (met uitzondering van afgelopen weekend) veel spannender, omdat er in de slipstream gereden kan worden en dus ingehaald.
Op een oval ja! Maar op stratencircuits valt dat ook vies tegen!quote:Op maandag 15 maart 2010 15:07 schreef vosss het volgende:
Begin eens met dezelfde spoilers als in de Indycar te gebruiken.
Klaarblijkelijk kunnen die auto's een stuk beter slipstreamen dan de huidige F1 auto's
Die gebruiken, geloof t of niet.. Grondeffect.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:07 schreef vosss het volgende:
Begin eens met dezelfde spoilers als in de Indycar te gebruiken.
Klaarblijkelijk kunnen die auto's een stuk beter slipstreamen dan de huidige F1 auto's
Nee, de auto achter de voorste blijft prima in het spoor dankzij grondeffect. Immers doordat de druk op de weg wordt geleverd door het grondeffect maakt het minder uit als je in een slipstream zit. Juist met vleugels (waarbij slipstream wel lukt) is het zo dat de downforce compleet verdwijnt als je in een slipstream zit.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:05 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Beetje tegenstrijdig wat je nu zegt. Het grote probleem is namelijk dat slip-stream ook resulteert in minder downforce voor de auto erachter. Meer ground-effect betekent dat de auto achter je minder hard door de bochten kan als 'ie in je slipstream zit. Effe dicht er achter vlak voor het rechte stuk om maximaal gebruik te maken van de slipstream is er dus niet meer bij.
Leg uitquote:Op maandag 15 maart 2010 15:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Die gebruiken, geloof t of niet.. Grondeffect.
quote:Op maandag 15 maart 2010 15:05 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Beetje tegenstrijdig wat je nu zegt. Het grote probleem is namelijk dat slip-stream ook resulteert in minder downforce voor de auto erachter. Meer ground-effect betekent dat de auto achter je minder hard door de bochten kan als 'ie in je slipstream zit. Effe dicht er achter vlak voor het rechte stuk om maximaal gebruik te maken van de slipstream is er dus niet meer bij.
Probleem van nu met de F1 is dat de lucht langs de zijkanten van de wagens zo gestuurd wordt dat een auto die zijlangs komt tegen een muur van hoge druk aan rijdt. En, tsja ... hoe ga je dat reguleren?
Zie verhaal sasquatsch.quote:
Wat dacht je van het verplichten van lift aan de voorkant ipv downforce? Als je dan direct achter iemand rijdt heb je minder last van lift en dus meer grip aan de voorkant. En dus zouden er meer inhaalacties kunnen komen.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Downforce via ground-effect wordt verkregen doordat de lucht onder de auto sneller stroomt dan de lucht eroverheen. Niet via de voor en achtervleugels. Vergelijk het met de wing-cars van de jaren '80. Die hadden genoeg downforce om vlak achter de voorganger te rijden en te kunnen inhalen (en hadden vaak geen of weinig voorvleugels). En vergelijk dat met de grote (imho luchtgevoelige) voorvleugels van nu.
[ afbeelding ]
Ik ben dan ook van mening dat het verkleinen van de diffuser een averechts effect zal hebben, omdat de wagen gevoeliger wordt voor de luchtstroom dan dat deze met de grotere diffuser is. Ik zou zeggen een grotere diffuser en kleinere vleugels zouden de wagen minder gevoelig voor de luchtstroom moeten maken, in plaats van dat men nu de luchtstroom achter de auto wil aanpassen.
Ground-effect werkt voor de GP2, dus zou het ook kunnen werken voor de F1.
+ ground effect toe staanquote:Op maandag 15 maart 2010 15:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
Kortom, voorvleugels verbieden zou alles oplossen
true, daarom zie je ook vaak van die hevige crashes in de Indy's. Als t mis gaat, gaat t goed mis. Maar bedenk wel dat de wagens van nu veel beter zijn dan de aluminium auto's van begin jaren '80. ik denk ook dat een groot gedeelte van de werkelijke onveiligheid (als in : iemand kan doodgaan) gewoon aan het feit dat de auto's van aluminium waren lag.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:00 schreef vosss het volgende:
Dat groundeffect kan iedereen het wel over hebben, maar áls ze het al weer toe zouden staan dan zouden er hele strikte regels aan gelden.
Het is niet voor niets verboden in de F1, simpelweg omdat de bochtensnelheid hierdoor veel en veel te hoog werd. En als je net in een bocht bottom-ed bv dan is dat effect per direct nagenoeg compleet weg met alle gevolgen van dien.
Dus ik gok zomaar dat dat groundeffect echt zo 123 nog niet terug komt hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |