Wss moet dat van Mercedesquote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:17 schreef Burnie88 het volgende:
Waarom zet Force India in godsnaam Di Resta in de auto op vrijdag? Wat heeft dat nou voor zin?
Ik denk eerder van de Schotse sponsor die hij meegebracht heeft naar Force Indiaquote:
Kan ook., of een combinatie van beide. Dat Mercedes de motoren goedkoper zou leveren als di Resta er op vrijdag in mag. En dat toen een sponsor heeft gereageerd dat als di Resta de vrijdagcoureur wordt zij zouden sponsoren. = dubbel voordeel voor Force India.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk eerder van de Schotse sponsor die hij meegebracht heeft naar Force India
Ja en dan heeft een Sutil of Liuzzi geen tracktime en rijdt hij bout in de kwali/race omdat hij niet af heeft kunnen stellen... Alsof een sponsor daar op loopt te wachten. Ik hoop dat Tung niet hetzelfde grapje gaat uithalen dit seizoen, dan schaam ik me als Nederlander.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk eerder van de Schotse sponsor die hij meegebracht heeft naar Force India
Dan is Tung gewoon een chineesquote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:50 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Ja en dan heeft een Sutil of Liuzzi geen tracktime en rijdt hij bout in de kwali/race omdat hij niet af heeft kunnen stellen... Alsof een sponsor daar op loopt te wachten. Ik hoop dat Tung niet hetzelfde grapje gaat uithalen dit seizoen, dan schaam ik me als Nederlander.
Staat al langer op joetoep hoor.quote:Op woensdag 17 maart 2010 06:51 schreef Googolplexian het volgende:
Beetje laat dat dit filmpje online komt maar toch leuk om te zien.
Die beelden heb ik toen live (op TV) gezien helaas. Is een van de eerste momenten van de F1 die ik me kan herinneren gezien te hebben.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:54 schreef vosss het volgende:
OW tot een minuut of 8 zijn het mooie beelden zie ik nu. Daarna wordt het nogal dramatisch met veel vuur enzo
Lees het hele artikel voor een beter overzicht.quote:Frank Dernie, one of the leading F1 aerodynamicists for the past 30 years, has sent me this note, arguing that the “overtaking problem in F1″ is not the aero, but the mechanical grip from the tyres and the lack of mistakes made by drivers on gearshifts due to semi automatic gearboxes. He advocates manual gearboxes and rock hard tyres. Hear him out.
“None of the facts in the last 30 years support the theory that grippy tyres and low downforce promote overtaking. If reducing downforce was the answer, then 1983 would have shown it, since we lost 80% of the aero efficiency in the 1983 rules, ” he says. “But there was no more overtaking than in 1982.
“Here’s the proof – if downforce prevented overtaking, historically the races with the fewest overtaking manoeuvres would have been the wet races, where maximum downforce settings are used… Why anybody still thinks a reduction in downforce is the solution when faced with the facts has been a consistent mystery and frustration to me.
“Too much difference in grip between on and off line is a major factor, caused by sticky tyres (lots of mechanical grip)
“Braking distances into slow corners are far too short, caused by sticky tyres (too much mechanical grip).
“The other reason why it is hard to overtake in current F1 is that the fastest cars are at the front with slower ones behind, so there is no reason to expect overtaking unless a driver makes a mistake.
“In this case overtaking will only ever happen following mistakes, which are rare nowadays with super sticky tyres, big runoff areas and semi automatic gearboxes.
Een band waar je de hele race mee uit kunt rijden en een degelijke zachte band zonder verplichte wissel is denk ik wel een goed idee. Net als vroeger.quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:00 schreef sasquatsch het volgende:
Een andere visie op het gebrek aan inhalen.
[..]
Lees het hele artikel voor een beter overzicht.
Maar het voorstel zou zijn keiharde banden en handmatige versnellingsbakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |