Met andere woorden, Alonso vind pokeren leuk, maar wordt elke keer finaal ingemaakt door Kubica en Fisicoquote:Interview met Fernando Alonso
Op de dag van zijn officieel debuut achter het stuur van een Ferrari eenzitter, publiceerde de Italiaanse krant La Stampa het eerste exclusieve interview door Alberto Mattioli met Fernando Alonso in zijn gedaante van officiële Ferrari-piloot.
Het volledige interview leest u hier, met dank aan Ferrari zelf:
Mr. Alonso laten we beginnen bij het begin: wanneer zat je voor het eerst achter een stuur?
"Toen ik twee jaar oud was. In een kleine kart die mijn vader gebouwd had met de motor van een grasmaaier."
Je eerste race?
"Nog steeds in een kart, toen ik drie jaar was."
Natuurlijk won je...
"Laatste én gedubbeld, maar ik kreeg in elk geval wel een trofee."
Het snelste dat je ooit gereden hebt?
"In Monza een keer: 372 km/u."
Schrik?
"Respect, omdat snelheid gerespecteerd moet worden. Schrik, nooit."
Zelfs niet wanneer, een maand geleden, je een vliegtuigcrash had in Kenia samen met Briatore?
"Maar dat was geen crash. We raakten een gebouw met één van de vleugels. Ik hoorde een plof, maar dat het vliegtuig gecrasht was en in vlammen opging werd later verzonnen door de kranten."
Geloof je in God?
"Nee."
Bijgelovig?
"Ja"
Zoals? Altijd dezelfde sokken dragen of iets in die aard?
"Nee, ik speel met nummers. Zoals, wel, het nummer van de helm vermenigvuldigt met het nummer van de hotelkamer, gedeeld door de wagens op de startgrid. Het is belangrijk dat het resultaat 14 is."
Waarom?
"Omdat ik met nummer 14 mijn eerste wereldkampioenschap karting won."
Het belangrijkste talent van een piloot?
"Omgaan met druk, of nee: de druk."
Welke druk?
"Eerst en vooral die van de media"
En dan?
"Die van het team. Omdat je maar een klein radertje bent in een groot wiel van honderden mensen, wanneer je in de wagen kruipt en de lichten op groen springen moet je het gaspedaal indrukken."
In percentages, voor hoeveel telt de wagen mee en voor hoeveel de piloot?
"Laten we zeggen dat de wagen 70 procent is en de rijder 30? Maar als de wagens dezelfde zijn is het omgekeerd."
Waarom trekt een F1-piloot de massa aan?
"Omdat hij een sportman is, hij neemt telkens risico's. Zoals een torero."
Is het waar dat je een geweldige pokerspeler bent?
"Niet geweldig, maar ik hou ervan."
Met wie speel je?
"In Spanje met mijn vrienden en wanneer ik niet thuis ben op het internet."
En in de paddock?
"Met Kubica en Fisichella."
Wie is de vierde speler?
"We zoeken naar een vierde, waarschijnlijk een kip."
Wie wint meestal?
"Robert."
Wie kan het beste bluffen?
"Ook Robert."
Dus hij wint constant!
"Nee, want Fisico is ook heel goed."
Een andere passie van jou is imiteren. Is het waar dat je Aznar kan imiteren?
"Redelijk goed, maar ik imiteer eigenlijk iedereen."
De volgende?
"Jou, na het interview."
Imiteer je ook Montezemolo?
"Ik ben hem aan het bestuderen."
Ik geef je een paar namen en jij geeft me een definitie...
Koning Juan Carlos
"Fanatiek"
Fanatiek?
"Voor de sport, een meer enthousiaste fan dan hem heb ik niet."
Zapatero?
"Scherp"
Berlusconi?
"Innemend"
Felipe Massa?
"Snel"
Kimi Räikkönen?
"Getalenteerd"
Bernie Ecclestone?
"Slim"
Michael Schumacher?
"Harde werker"
Briatore?
"Voor mij, mijn vader qua sport"
Barack Obama?
"Ik ga over naar substantieven: hoop"
Enzo Ferrari?
"De legende"
Waarom is Ferrari een legende?
"Omdat Ferrari altijd om racen heeft gedraaid. Iedereen wil er één besturen. En sorry, als jij klein was, speelde je dan niet met auto's?"
Soms
'En welke kleur hadden ze?'
Rood
"Zie je wel?"
Je hebt al je hele leven overal in Europa doorgebracht: op 'normale' wegen, wie zijn daar de beste rijders?
"De Zwitsers: heel respectvol."
De slechtste?
"Spanjaarden en Italianen: geen discipline."
De laatste film die je hebt gezien?
"’Up in the Air’ met George Clooney: prachtig"
Het laatste boek dat je hebt gelezen?
"Ik ben geen echte lezer. Misschien de handleiding toen ik mijn vliegbrevet wilde halen."
Van de vijf boeken die over jou gepubliceerd zijn, vier in het Spaans en één in het Frans, welke raad je aan?
"Geen enkele. Ze zijn allemaal in een haast geschreven om geld te slaan uit het feit dat ik beroemd werd. Ik heb ze zelfs nog niet gelezen."
De mooiste dag in je leven?
"... moet nog komen, ik leef in de toekomst."
En in het verleden?
"Ik denk misschien het gevoel wanneer je je cadeau's voor kerstmis opendoet wanneer je zeven jaar oud bent, maar dat komt niet terug. Zelfs niet wanneer je het wereldkampioenschap wint."
Waarom maakte je je trouw met zangeres Raquel del Rosario pas twee maanden later bekend?
"Wel, moest ik daarvoor een persverklaring rondsturen? Ik heb het mijn vrienden verteld en ze waren er allemaal. Dan werd het bekend en ik zei: ja ik ben getrouwd. Maar mijn privéleven doet er niet toe."
Vond je het leuk om je stem in te spreken voor de film Cars?
"Ja, vooral omdat ik maar één zin moest zeggen."
Speel je graag in een film?
"Promofilms doe ik graag, morgen, wie weet."
Welke bijnaam verkies je: Magic Alonso of El Nano?
"El Nano. In Spanje was ik altijd de jongste en de kortste. En dan opeens Fernando, Nando, Nano."
In Italië betekent dit iets anders...
"Wel, nu ben ik helemaal volwassen en mooi, niet echt groot. Maar nu heb ik tenminste een kleinere teamgenoot!"
Waar zie je jezelf binnen tien jaar?
"Thuis, in mijn zetel."
Je haar kleuren zoals Schumacher, verweten worden door Briatore?
"Oh my God, ik denk niet dat dat echt belangrijk is, niet? Maar wanneer ik mijn vader zo bekijk, hij is helemaal grijs en het past hem wel. Dus..."
Vandaag is Schumacher niet echt populair onder de Ferraristi...
"Hij is een geweldige kampioen. Hij vertrok bij Ferrari voor ik aankwam. En laat het me nog eens zeggen, ik wil graag praten over de toekomst."
Zeg alsjeblieft iets aan de Ferrari-fans.
"Ik kan geen resultaten garanderen. We weten dat we altijd alles zullen geven. Er zal geen dag zijn wanneer ik niet aan het team zal denken."
Beloofd?
"Beloofd!"
quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
Brawn heeft toegegeven dat het team een beetje achter ligt
quote:Ross Brawn speaking to BBC's @sarahholt: "It's always very difficult to judge. On full tanks yesterday (Tuesday) we didn't look too bad but we're a little bit off on pace and (there are problems with) the handling and balance of the car which we can fix for (the next test in) Jerez. We know what the problem is.
"Of course the other teams will be progressing as well so we are reasonable, not as quick as Ferrari and Lewis looked quick yesterday. So it looks like we've got a bit of work to do."
quote:16:08 Michael Schumacher speaking to the media in 10 minutes. Looks like he finished his day early
Ik las iets heeeeel andersquote:Speel je graag in een film?
"Promofilms doe ik graag, morgen, wie weet."
Ik kijk tegenwoordig belgie, heerlijk om zonder reclame van de race te kunnen genieten.quote:Op woensdag 3 februari 2010 16:24 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Nog een goede maand en dan beginnen ze weer!
Weet iemand al of RTL de rechten nu heeft gekregen??
Anders wordt het de BBC.
quote:15:03 @ClaireVWilliams: Our old Nico (Rosberg) stopped in our box by mistake yesterday - he must be missing us!
quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:58 schreef Tarado het volgende:
Wonder what Alonso could do with a proper low fuel load. That 1m11.470 was definitely not ultra-light
http://twitter.com/eddstrawF1
1 2 3 4 5 6 7 | 2. P. de la Rosa Sauber C29 1:12.094 +0.624 71 pit 3. M. Schumacher Mercedes GP W01 1:12.438 +0.968 82 pit 4. J. Alguersuari Toro Rosso STR5 1:12.576 +1.106 88 pit 5. J. Button McLaren MP4-25 1:12.951 +1.481 79 pit 6. V. Petrov Renault R30 1:13.097 +1.627 72 pit 7. N. Hülkenberg Williams FW32 1:13.669 +2.199 126 pit |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | 2. F. Massa Ferrari F10 1:11.722 3. K. Kobayashi Sauber C29 1:12.056 4. P. de la Rosa Sauber C29 1:12.094 5. L. Hamilton McLaren MP4-25 1:12.256 6. R. Kubica Renault R30 1:12.426 7. M. Schumacher Mercedes GP W01 1:12.438 8. J. Alguersuari Toro Rosso STR5 1:12.576 9. N. Rosberg Mercedes GP W01 1:12.899 10. J. Button McLaren MP4-25 1:12.951 11. V. Petrov Renault R30 1:13.097 12. R. Barrichello Williams FW32 1:13.377 13. N. Hülkenberg Williams FW32 1:13.669 14. G. Paffett McLaren MP4-25 1:13.846 15. S. Buemi Toro Rosso STR5 1:13.849 |
Mja, de F60 was gewoon lastig te rijden. De F10 is een heel stuk makkelijker, dus daarom zal Alonso er veel minder moeite mee hebben dan Fisichella vorig jaar.quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:19 schreef k_man het volgende:
Kennelijk heeft Alonso totaal geen moeite met de Ferrari. Wat zegt dat over al dat gemiemel van Fisico vorig jaar, dat het zo lastig was om over te stappen in een andere auto?
Ik hoop het wel als Alonso fanquote:Op woensdag 3 februari 2010 17:28 schreef svenistheman het volgende:
Ik durf hem wel aan nu al en kom terug op mijn eerdere voorspellingen.
WC 2010: F Alonso.
De beste coureur van het veld in de beste wagen.
Jullie mogen me na dit seizoen hier op terug komen of ik gelijk heb gehad;)
Volg dit spelletje nu al jaren maar iets in mij zegt dat de snelheid van de Ferrari gewoon waar is.
Alonso gaat zijn derde in de wacht slepen, neem dat maar van me aan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |