abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:26:05 #1
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_77593342


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 |64 | 65 | 66 |
Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen seizoen 2009:

2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir
Grand Prix van Spanje 2009
Formula1 Grand Prix de Monaco 2009
2009 Formula 1 ING Turkish Grand Prix
2009 Formula 1 Santander British Grand Prix
2009 Formula 1 Santander German Grand Prix
2009 Formula 1 ING Hungarian Grand Prix
2009 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe
2009 Formula 1 ING Belgian Grand Prix
2009 Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia
2009 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix
2009 Formula 1 Fuji Television Japanese Grand Prix
2009 Formula 1 Grande Premio Petrobras do Brasil
2009 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport.com

Onze boyz:
- Christijan Albers
- Robert Doornbos
- Giedo van der Garde

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Scuderia Toro Rosso
- Red Bull Racing
- Williams
- Brawn GP
- Force India
- Campos Meta 1
- Lotus F1 Racing
- Virgin Racing
- US F1 Team

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - publised on 24.03.2009 with immediate application
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site
[PDF] 2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations
[PDF] 2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009

Technical Regulations 2009/2010

[PDF] 2009 Technical Regulations - published on: 18.03.2009 with immediate application
[PDF] 2010 F1 Technical Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations

Testschema



Wie staan er in 2010 aan de start

McLaren
01. Jenson Button WDC 2009
02. Lewis Hamilton

Mercedes GP WCC 2009 als BrawnGP
03. Michael Schumacher
04. Nico Rosberg

Red Bull Racing
05. Sebastian Vettel
06. Mark Webber

Ferrari
07. Felipe Massa
08. Fernando Alonso

Williams
09. Rubens Barrichello
10. Nico Hülkenberg

Renault
11. Robert Kubica
12. Vitaly Petrov

Force India
14. Adrian Sutil
15. Vitantonio Liuzzi

Scuderia Toro Rosso
16. Sébastien Buemi
17. Jaime Alguersuari

Lotus F1 Racing
18. Jarno Trulli
19. Heikki Kovalainen

Campos Meta 1
20. TBA
21. Bruno Senna

US F1 Team
22. José Maria López
23. TBA

Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Lucas Di Grassi

Sauber
26. Kamui Kobayashi
27. Pedro de la Rosa

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2010 Topic en de voorlopige entry list van de FIA.

De kalender voor 2010 met 19 races



Eindstanden 2009

Eindstanden F1-kampioenschap

Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009
Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

  • Artikelen over KERS
    Artikel 1
    Artikel 2
    (in het Duits)

  • Artikel(en) over aerodynamische wijzingen
    Artikel 1

    BBC
    Tv-gids voor BBC One.
    Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.

    [ afbeelding ]*wijzigingen onder voorbehoud

    FOK!sport F1-site

    De OP is hier te vinden

    Bolides
















    Schumi
  • N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_77593355
    quote:
    Interview met Fernando Alonso

    Op de dag van zijn officieel debuut achter het stuur van een Ferrari eenzitter, publiceerde de Italiaanse krant La Stampa het eerste exclusieve interview door Alberto Mattioli met Fernando Alonso in zijn gedaante van officiële Ferrari-piloot.

    Het volledige interview leest u hier, met dank aan Ferrari zelf:

    Mr. Alonso laten we beginnen bij het begin: wanneer zat je voor het eerst achter een stuur?
    "Toen ik twee jaar oud was. In een kleine kart die mijn vader gebouwd had met de motor van een grasmaaier."

    Je eerste race?
    "Nog steeds in een kart, toen ik drie jaar was."

    Natuurlijk won je...
    "Laatste én gedubbeld, maar ik kreeg in elk geval wel een trofee."

    Het snelste dat je ooit gereden hebt?
    "In Monza een keer: 372 km/u."

    Schrik?
    "Respect, omdat snelheid gerespecteerd moet worden. Schrik, nooit."

    Zelfs niet wanneer, een maand geleden, je een vliegtuigcrash had in Kenia samen met Briatore?
    "Maar dat was geen crash. We raakten een gebouw met één van de vleugels. Ik hoorde een plof, maar dat het vliegtuig gecrasht was en in vlammen opging werd later verzonnen door de kranten."

    Geloof je in God?
    "Nee."

    Bijgelovig?
    "Ja"

    Zoals? Altijd dezelfde sokken dragen of iets in die aard?
    "Nee, ik speel met nummers. Zoals, wel, het nummer van de helm vermenigvuldigt met het nummer van de hotelkamer, gedeeld door de wagens op de startgrid. Het is belangrijk dat het resultaat 14 is."

    Waarom?
    "Omdat ik met nummer 14 mijn eerste wereldkampioenschap karting won."

    Het belangrijkste talent van een piloot?
    "Omgaan met druk, of nee: de druk."

    Welke druk?
    "Eerst en vooral die van de media"

    En dan?
    "Die van het team. Omdat je maar een klein radertje bent in een groot wiel van honderden mensen, wanneer je in de wagen kruipt en de lichten op groen springen moet je het gaspedaal indrukken."

    In percentages, voor hoeveel telt de wagen mee en voor hoeveel de piloot?
    "Laten we zeggen dat de wagen 70 procent is en de rijder 30? Maar als de wagens dezelfde zijn is het omgekeerd."

    Waarom trekt een F1-piloot de massa aan?
    "Omdat hij een sportman is, hij neemt telkens risico's. Zoals een torero."

    Is het waar dat je een geweldige pokerspeler bent?
    "Niet geweldig, maar ik hou ervan."

    Met wie speel je?
    "In Spanje met mijn vrienden en wanneer ik niet thuis ben op het internet."

    En in de paddock?
    "Met Kubica en Fisichella."

    Wie is de vierde speler?
    "We zoeken naar een vierde, waarschijnlijk een kip."

    Wie wint meestal?
    "Robert."

    Wie kan het beste bluffen?
    "Ook Robert."

    Dus hij wint constant!
    "Nee, want Fisico is ook heel goed."

    Een andere passie van jou is imiteren. Is het waar dat je Aznar kan imiteren?
    "Redelijk goed, maar ik imiteer eigenlijk iedereen."

    De volgende?
    "Jou, na het interview."

    Imiteer je ook Montezemolo?
    "Ik ben hem aan het bestuderen."

    Ik geef je een paar namen en jij geeft me een definitie...
    Koning Juan Carlos

    "Fanatiek"

    Fanatiek?
    "Voor de sport, een meer enthousiaste fan dan hem heb ik niet."

    Zapatero?
    "Scherp"

    Berlusconi?
    "Innemend"

    Felipe Massa?
    "Snel"

    Kimi Räikkönen?
    "Getalenteerd"

    Bernie Ecclestone?
    "Slim"

    Michael Schumacher?
    "Harde werker"

    Briatore?
    "Voor mij, mijn vader qua sport"

    Barack Obama?
    "Ik ga over naar substantieven: hoop"

    Enzo Ferrari?
    "De legende"

    Waarom is Ferrari een legende?
    "Omdat Ferrari altijd om racen heeft gedraaid. Iedereen wil er één besturen. En sorry, als jij klein was, speelde je dan niet met auto's?"

    Soms
    'En welke kleur hadden ze?'

    Rood
    "Zie je wel?"

    Je hebt al je hele leven overal in Europa doorgebracht: op 'normale' wegen, wie zijn daar de beste rijders?
    "De Zwitsers: heel respectvol."

    De slechtste?
    "Spanjaarden en Italianen: geen discipline."

    De laatste film die je hebt gezien?
    "’Up in the Air’ met George Clooney: prachtig"

    Het laatste boek dat je hebt gelezen?
    "Ik ben geen echte lezer. Misschien de handleiding toen ik mijn vliegbrevet wilde halen."

    Van de vijf boeken die over jou gepubliceerd zijn, vier in het Spaans en één in het Frans, welke raad je aan?
    "Geen enkele. Ze zijn allemaal in een haast geschreven om geld te slaan uit het feit dat ik beroemd werd. Ik heb ze zelfs nog niet gelezen."

    De mooiste dag in je leven?
    "... moet nog komen, ik leef in de toekomst."

    En in het verleden?
    "Ik denk misschien het gevoel wanneer je je cadeau's voor kerstmis opendoet wanneer je zeven jaar oud bent, maar dat komt niet terug. Zelfs niet wanneer je het wereldkampioenschap wint."

    Waarom maakte je je trouw met zangeres Raquel del Rosario pas twee maanden later bekend?
    "Wel, moest ik daarvoor een persverklaring rondsturen? Ik heb het mijn vrienden verteld en ze waren er allemaal. Dan werd het bekend en ik zei: ja ik ben getrouwd. Maar mijn privéleven doet er niet toe."

    Vond je het leuk om je stem in te spreken voor de film Cars?
    "Ja, vooral omdat ik maar één zin moest zeggen."

    Speel je graag in een film?
    "Promofilms doe ik graag, morgen, wie weet."

    Welke bijnaam verkies je: Magic Alonso of El Nano?
    "El Nano. In Spanje was ik altijd de jongste en de kortste. En dan opeens Fernando, Nando, Nano."

    In Italië betekent dit iets anders...
    "Wel, nu ben ik helemaal volwassen en mooi, niet echt groot. Maar nu heb ik tenminste een kleinere teamgenoot!"

    Waar zie je jezelf binnen tien jaar?
    "Thuis, in mijn zetel."

    Je haar kleuren zoals Schumacher, verweten worden door Briatore?
    "Oh my God, ik denk niet dat dat echt belangrijk is, niet? Maar wanneer ik mijn vader zo bekijk, hij is helemaal grijs en het past hem wel. Dus..."

    Vandaag is Schumacher niet echt populair onder de Ferraristi...
    "Hij is een geweldige kampioen. Hij vertrok bij Ferrari voor ik aankwam. En laat het me nog eens zeggen, ik wil graag praten over de toekomst."

    Zeg alsjeblieft iets aan de Ferrari-fans.
    "Ik kan geen resultaten garanderen. We weten dat we altijd alles zullen geven. Er zal geen dag zijn wanneer ik niet aan het team zal denken."

    Beloofd?
    "Beloofd!"
    Met andere woorden, Alonso vind pokeren leuk, maar wordt elke keer finaal ingemaakt door Kubica en Fisico !
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      woensdag 3 februari 2010 @ 15:27:56 #3
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_77593401
    Button is on a long run and getting quicker. Just did a 1m13.180 - with a 'green' final sector and purple speed trap figure
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 februari 2010 @ 15:30:42 #4
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_77593500
    Brawn heeft toegegeven dat het team een beetje achter ligt
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_77593631
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
    Brawn heeft toegegeven dat het team een beetje achter ligt
    quote:
    Ross Brawn speaking to BBC's @sarahholt: "It's always very difficult to judge. On full tanks yesterday (Tuesday) we didn't look too bad but we're a little bit off on pace and (there are problems with) the handling and balance of the car which we can fix for (the next test in) Jerez. We know what the problem is.

    "Of course the other teams will be progressing as well so we are reasonable, not as quick as Ferrari and Lewis looked quick yesterday. So it looks like we've got a bit of work to do."
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_77593973


    Filmpje van Virgin van 5 minuten
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      woensdag 3 februari 2010 @ 15:58:33 #7
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_77594576
    Wonder what Alonso could do with a proper low fuel load. That 1m11.470 was definitely not ultra-light

    http://twitter.com/eddstrawF1
    pi_77595039
    quote:
    16:08 Michael Schumacher speaking to the media in 10 minutes. Looks like he finished his day early
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_77595200
    Bij Virgin had ik een witte auto verwacht
    (worst tvp ever )
    pi_77595575
    Nog een goede maand en dan beginnen ze weer!
    Weet iemand al of RTL de rechten nu heeft gekregen??
    Anders wordt het de BBC.
      woensdag 3 februari 2010 @ 16:34:44 #11
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_77595983
    quote:
    Speel je graag in een film?
    "Promofilms doe ik graag, morgen, wie weet."
    Ik las iets heeeeel anders
    The line is a dot to you!
    pi_77596649
    Whahaha !
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_77596777
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 16:24 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
    Nog een goede maand en dan beginnen ze weer!
    Weet iemand al of RTL de rechten nu heeft gekregen??
    Anders wordt het de BBC.
    Ik kijk tegenwoordig belgie, heerlijk om zonder reclame van de race te kunnen genieten.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_77596849
    quote:
    15:03 @ClaireVWilliams: Our old Nico (Rosberg) stopped in our box by mistake yesterday - he must be missing us!
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_77597154
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 15:58 schreef Tarado het volgende:
    Wonder what Alonso could do with a proper low fuel load. That 1m11.470 was definitely not ultra-light

    http://twitter.com/eddstrawF1

    tvp
    pi_77597175
    Tijden van vandaag:

    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    1.  F. Alonso       Ferrari F10     1:11.470        100 pit
    2.  P. de la Rosa   Sauber C29      1:12.094 +0.624 71  pit
    3.  M. Schumacher   Mercedes GP W01 1:12.438 +0.968 82  pit
    4.  J. Alguersuari  Toro Rosso STR5 1:12.576 +1.106 88  pit
    5.  J. Button       McLaren MP4-25  1:12.951 +1.481 79  pit
    6.  V. Petrov       Renault R30     1:13.097 +1.627 72  pit
    7.  N. Hülkenberg   Williams FW32   1:13.669 +2.199 126 pit


    Tijden van de afgelopen 3 dagen:

    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    1.  F. Alonso       Ferrari F10     1:11.470
    2.  F. Massa        Ferrari F10     1:11.722 
    3.  K. Kobayashi    Sauber C29      1:12.056
    4.  P. de la Rosa   Sauber C29      1:12.094
    5.  L. Hamilton     McLaren MP4-25  1:12.256
    6.  R. Kubica       Renault R30     1:12.426
    7.  M. Schumacher   Mercedes GP W01 1:12.438
    8.  J. Alguersuari  Toro Rosso STR5 1:12.576
    9.  N. Rosberg      Mercedes GP W01 1:12.899
    10. J. Button       McLaren MP4-25  1:12.951
    11. V. Petrov       Renault R30     1:13.097
    12. R. Barrichello  Williams FW32   1:13.377
    13. N. Hülkenberg   Williams FW32   1:13.669
    14. G. Paffett      McLaren MP4-25  1:13.846
    15. S. Buemi        Toro Rosso STR5 1:13.849
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_77597234
    mooie wagen die virgin

    opvallende neus t.o.v de rest, veel spitser
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_77597719
    Kennelijk heeft Alonso totaal geen moeite met de Ferrari. Wat zegt dat over al dat gemiemel van Fisico vorig jaar, dat het zo lastig was om over te stappen in een andere auto?
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 februari 2010 @ 17:21:25 #19
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_77597832
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 17:19 schreef k_man het volgende:
    Kennelijk heeft Alonso totaal geen moeite met de Ferrari. Wat zegt dat over al dat gemiemel van Fisico vorig jaar, dat het zo lastig was om over te stappen in een andere auto?
    Mja, de F60 was gewoon lastig te rijden. De F10 is een heel stuk makkelijker, dus daarom zal Alonso er veel minder moeite mee hebben dan Fisichella vorig jaar.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      woensdag 3 februari 2010 @ 17:21:45 #20
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_77597847
    Hoop dat Button wat meer snelheid vind de komende tests..
    Maar dit is wel waar ik al bang voor was
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_77598034
    Vergeet ook niet dat Alonsi bezig is geweest met de ontwikkeling/vereenvoudiging van het stuurwiel.

    Wellicht dat dat ook wat bijdraagt. Plus Alonso is natuurlijk een betere coureur dan Fisico
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_77598125
    Ik durf hem wel aan nu al en kom terug op mijn eerdere voorspellingen.

    WC 2010: F Alonso.

    De beste coureur van het veld in de beste wagen.

    Jullie mogen me na dit seizoen hier op terug komen of ik gelijk heb gehad;)

    Volg dit spelletje nu al jaren maar iets in mij zegt dat de snelheid van de Ferrari gewoon waar is.

    Alonso gaat zijn derde in de wacht slepen, neem dat maar van me aan!
      woensdag 3 februari 2010 @ 18:12:37 #23
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_77599680
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 17:28 schreef svenistheman het volgende:
    Ik durf hem wel aan nu al en kom terug op mijn eerdere voorspellingen.

    WC 2010: F Alonso.

    De beste coureur van het veld in de beste wagen.

    Jullie mogen me na dit seizoen hier op terug komen of ik gelijk heb gehad;)

    Volg dit spelletje nu al jaren maar iets in mij zegt dat de snelheid van de Ferrari gewoon waar is.

    Alonso gaat zijn derde in de wacht slepen, neem dat maar van me aan!
    Ik hoop het wel als Alonso fan
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_77599838
    Sauber zit er ook lekker bij met de tijden trouwens. En mooie livery van Virgin. Een keer iets anders dan de rest. Nu nog de rest van de nieuwe teams..
    “Being second is to be the first of the ones who lose.”
    pi_77600305
    tvpppppp
    "Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
    pi_77600540
    Zeer puike livery van Virgin zeg.
      woensdag 3 februari 2010 @ 18:59:50 #27
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_77601234
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 17:28 schreef svenistheman het volgende:
    Ik durf hem wel aan nu al en kom terug op mijn eerdere voorspellingen.

    WC 2010: F Alonso.

    De beste coureur van het veld in de beste wagen.

    Jullie mogen me na dit seizoen hier op terug komen of ik gelijk heb gehad;)

    Volg dit spelletje nu al jaren maar iets in mij zegt dat de snelheid van de Ferrari gewoon waar is.

    Alonso gaat zijn derde in de wacht slepen, neem dat maar van me aan!
    mee
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_77602522
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 17:28 schreef svenistheman het volgende:
    Ik durf hem wel aan nu al en kom terug op mijn eerdere voorspellingen.

    WC 2010: F Alonso.

    De beste coureur van het veld in de beste wagen.

    Jullie mogen me na dit seizoen hier op terug komen of ik gelijk heb gehad;)

    Volg dit spelletje nu al jaren maar iets in mij zegt dat de snelheid van de Ferrari gewoon waar is.

    Alonso gaat zijn derde in de wacht slepen, neem dat maar van me aan!
    Oneens. De enige reden dat ie van Schumacher won was een lamme Ferrari. Van Lewis kon ie niet winnen in 2007 (een rookie!), en met Trulli had ie ook moeite in 2004.

    Hij heeft nergens een team naar zijn hand kunnen zetten en de overwinningen in mindere auto's van 2008 en 2009 waren dankzij een valsspelende teamgenoot en een veel te driest start van Lewis in Japan 2008.

    Het is en blijft een overschatte WDC.
    Calmer than you are
      woensdag 3 februari 2010 @ 19:33:55 #29
    49501 4-elements
    Arrectis Auribus
    pi_77602589
    Ach.. Het zijn slechts tests. Pas in Bahrein weten we hoe sterk Ferrari echt is. En bijvoorbeeld Red Bull heeft nog niet getest. Dus wie weet hoe sterk zij dit jaar zijn? Valt nog niks te zeggen naar aanleiding van deze tijden.
    That's history. I say history because it happened in the past.
    Murray Walker
      woensdag 3 februari 2010 @ 19:41:29 #30
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_77602928
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 19:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:

    [..]


    Het is en blijft een overschatte WDC.
    Oneens
      woensdag 3 februari 2010 @ 20:00:45 #31
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_77603791
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 19:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:

    [..]

    Oneens. De enige reden dat ie van Schumacher won was een lamme Ferrari. Van Lewis kon ie niet winnen in 2007 (een rookie!), en met Trulli had ie ook moeite in 2004.

    Hij heeft nergens een team naar zijn hand kunnen zetten en de overwinningen in mindere auto's van 2008 en 2009 waren dankzij een valsspelende teamgenoot en een veel te driest start van Lewis in Japan 2008.

    Het is en blijft een overschatte WDC.
    Renault 2005 en 2006 was geen team naar zijn hand?
    Oke!
    En in 2008 was misschien door Piquet in Singapore maar hoe zit het in Japan dan?
    Goezo!
    En bij McLaren was het gewoon het simpele feit dat Lewis echt wel voorgetrokken!
    We zullen het dit seizoen wel zien dan he!
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
      woensdag 3 februari 2010 @ 20:02:50 #32
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_77603879
    op Schumacher na is Alonso echt de meest complete coureur van het veld
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_77604709
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 20:00 schreef nils7 het volgende:

    [..]

    Renault 2005 en 2006 was geen team naar zijn hand?
    Oke!
    En in 2008 was misschien door Piquet in Singapore maar hoe zit het in Japan dan?
    Goezo!
    En bij McLaren was het gewoon het simpele feit dat Lewis echt wel voorgetrokken!
    We zullen het dit seizoen wel zien dan he!
    Renault: de Renault was o.a. dankzij het testwerk van Button snel. Daar had Alonso geen alleenrecht op.

    Japan: zie boven. De start van Lewis, die in bocht 1 twee Ferraris eraf tikte. Je kunt toch wel lezen? Dat ie Kubica daarna inhaalde tijdens de pitsstop was prima, maar niets uitzonderlijks. Dat doet zowat elke F1 coureur wel een keer in zijn carriere.

    McLaren: Juist ja. Als Lewis werd voorgetrokken, dan had Lewis bijv. Monaco wel kunnen en mogen winnen: Lewis was sneller dan Alonso maar mocht niet winnen.

    Lewis werd niet voorgetrokken, maar Alonso kon niet sneller en ging daarom maar 'voortrekverhaaltjes' de wereld in helpen. Daar hebben ze in de psychologie zelfs een begrip voor: cognitieve dissonantie.

    Om van zijn selectieve gejank maar niet te spreken: Alonso ramde Lewis zowat in de vangrail in Spa, maar als Massa het bij Alonso doet, moet ie in de pits een camera erbij halen om aandacht te vestigen op wat rubber op een sidepod.

    Het is een overschatte WDC. En een vreselijke jankbal.
    Calmer than you are
      woensdag 3 februari 2010 @ 20:31:31 #34
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_77605240
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 19:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:

    [..]

    Oneens. De enige reden dat ie van Schumacher won was een lamme Ferrari.
    Je praat alsof Schumacher de enigste andere rijder in het veld is/was Alonso had genoeg tegenstand in 2005 van Kimi, en daar haalde die 't WK binnen. Net hetzelfde als in 2006, zeer goed begin van Renault, maar een evensterk 2de helft van Ferrari in het einde. En ga nu niet zeggen dat Alonso het WK gewonnen heeft door die ene engine blowup van Schumacher in Japan, want die had Alonso ook in Hongarije terwijl die als 1ste reed.
    quote:
    Van Lewis kon ie niet winnen in 2007 (een rookie!), en met Trulli had ie ook moeite in 2004.
    Bij Mclaren heeft ie het zelf vergooit door een Britse rijder in een Brits team letterlijk tegen te werken. En aangezien dit evengoed niet werd gewaardeerd door de teamleiding heeft ie z'n eigen ruiten in gegooid. Maar hij reed wel tot de 1 of 2 na laatste race mee voor het WK.

    En met Trulli, loopt toch aardig gelijk met posities


    + dat Alonso de minst ervaren van de 2 was, en er van Trulli verwacht mocht worden dat ie wel beter had mogen presteren dan Alonso, en niet stuivertje wisselen elke GP met de hogere klassering.
    quote:
    Hij heeft nergens een team naar zijn hand kunnen zetten en de overwinningen in mindere auto's van 2008 en 2009 waren dankzij een valsspelende teamgenoot en een veel te driest start van Lewis in Japan 2008.

    Het is en blijft een overschatte WDC.
    Het blijft natuurlijk gissen of ie in Singapore op de hoogste was van de crash, maar hij had al het hele weekend de snelste auto van het veld. En als zijn benzine pomp het niet had begeven tijdens de quali had ie op pole gestaan. En als je dan toch al de snelste wagen van het veld hebt kan 1+1 wel eens 2 worden.

    En als je dan toch zegt dat 2005/6 gewonnen heeft door een snelle auto. Verklaar dan eens alle andere WK's van eender welke kampioen. Ik zie daar geen enkele tussen die met een ondermaatste wagen domineerde

    [ Bericht 5% gewijzigd door Sinister-D- op 03-02-2010 20:39:10 ]
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
    pi_77605667
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 20:31 schreef Sinister-D- het volgende:


    Je praat alsof Schumacher de enigste andere rijder in het veld is/was Alonso had genoeg tegenstand in 2005 van Kimi, en daar haalde die 't WK binnen. Net hetzelfde als in 2006, zeer goed begin van Renault, maar een evensterk 2de helft van Ferrari in het einde. En ga nu niet zeggen dat Alonso het WK gewonnen heeft door die ene engine blowup van Schumacher in Japan, want die had Alonso ook in Hongarije terwijl die als 1ste reed.
    True, maar ik had het over 2006, waar de Ferrari in Suzuka plofte (de eerste keer in (volgens mij) meer dan 50 races) terwijl Schumacher op kop reed. Dat had wat duidelijker van mijn kant mogen zijn.

    In 2005 reed Schumacher natuurlijk helemaal voor spek en bonen mee, maar idd: de McLaren plofte redelijk vaak, terwijl ie voor de Renault lag in de race.
    quote:
    En met Trulli, loopt toch aardig gelijk met posities
    [ afbeelding ]
    Dit spreekt natuurlijk eerder voor, dan tegen, mijn punt. Trulli is geen WDC-materiaal.
    quote:
    + dat Alonso de minst ervaren van de 2 was, en er van Trulli verwacht mocht worden dat ie wel beter had mogen presteren dan Alonso, en niet stuivertje wisselen elke GP met de hogere klassering.
    Wat een kulargument. Senna was ook minder ervaren dan Prost in McLaren 1988, Schumacher was ook veel minder ervaren dan Piquet in 1991, Lewis was ook minder ervaren (maar dan is het ineens het voortrekargument?) in 2007.
    quote:
    Het blijft natuurlijk gissen of ie in Singapore op de hoogste was van de crash, maar hij had al het hele weekend de snelste auto van het veld. En als zijn benzine pomp het niet had begeven tijdens de quali had ie op pole gestaan. En als je dan toch al de snelste wagen van het veld hebt kan 1+1 wel eens 2 worden.
    Er zijn natuurlijk meer races waar de snelste coureur in FP1-3 niet de snelste coureur in de kwalificatie en/of race is. En een pole zegt inmiddels ook niets meer als je 15 ronden eerder dan de rest naar binnen moet.

    Maar goed, laat seizoen 2010 maar beginnen: ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst zo enthousiast was
    Calmer than you are
      woensdag 3 februari 2010 @ 20:46:11 #36
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_77605900
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 20:41 schreef Walter_Sobchak het volgende:

    [..]

    Dit spreekt natuurlijk eerder voor, dan tegen, mijn punt. Trulli is geen WDC-materiaal.
    [..]

    Ik had stiekem ge-edit terwijl je je bericht aan 't typen was
    't was dan ook pas Alonso's 2de seizoen
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 20:31 schreef Sinister-D- het volgende:

    + dat Alonso de minst ervaren van de 2 was, en er van Trulli verwacht mocht worden dat ie wel beter had mogen presteren dan Alonso, en niet stuivertje wisselen elke GP met de hogere klassering.
    Ze kicken Trulli niet voor niets voor het einde van het seizoen
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
    pi_77606157
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 20:46 schreef Sinister-D- het volgende:

    [..]

    Ik had stiekem ge-edit terwijl je je bericht aan 't typen was
    't was dan ook pas Alonso's 2de seizoen
    Had mijn quote alweer aangepast
    Calmer than you are
      woensdag 3 februari 2010 @ 21:21:59 #38
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_77607521
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 20:41 schreef Walter_Sobchak het volgende:


    Maar goed, laat seizoen 2010 maar beginnen: ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst zo enthousiast was
    Same here
    pi_77607936
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 15:42 schreef vosss het volgende:


    Filmpje van Virgin van 5 minuten

    Of ie nu wel of niet snel is, het is wel een nette auto geworden.
      woensdag 3 februari 2010 @ 21:36:39 #40
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_77608162
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 20:02 schreef bodylotion het volgende:
    op Schumacher na is Alonso echt de meest complete coureur van het veld
    Ik vind Alonse een completere coureur Schumacher is sneller, maar ik vind Alonso beter in het racen

    Kom maar op met 2010!
    The line is a dot to you!
      woensdag 3 februari 2010 @ 21:39:23 #41
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_77608289
    Ik las trouwens net dat de Bahrein GP het derde best bekeken sportevenement was van 2009 met 53miljoen kijkers... Dat zal Bernie natuurlijk weer aangrijpen om meer van zulke GPs te organiseren...
    The line is a dot to you!
    pi_77609577
    tvp
    pi_77613681
    Respect voor de livery van Virgin! Echt prachtig.

    Ook respect voor Ferrari. Ze zitten er super goed bij, zeker een teken. Was vorig jaar ook het geval bij Brawn / Red Bull. Alonso en Massa gaan domineren dit seizoen.
    's Avonds een man, overdags rustig an
      woensdag 3 februari 2010 @ 23:39:18 #44
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_77613899
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 23:33 schreef Burnie88 het volgende:
    Respect voor de livery van Virgin! Echt prachtig.

    Ook respect voor Ferrari. Ze zitten er super goed bij, zeker een teken. Was vorig jaar ook het geval bij Brawn / Red Bull. Alonso en Massa gaan domineren dit seizoen.
    En Sauber niet te vergeten. Wel een draak van een auto trouwens
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_77614248
    TVP
    "Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
    pi_77614377
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 23:39 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    En Sauber niet te vergeten. Wel een draak van een auto trouwens
    Dat is een van de mooiste in mijn ogen .

    Renault en Mercedes dingen mee voor de titel 'Lelijkste auto van 2010'. De livery van de Renault is daarentegen wel tof.
    "Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
    pi_77614628
    Zei Alonso in 2006 niet dat hij nooit voor ferrari wilde rijden?
    pi_77614898
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 19:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:

    [..]

    Oneens. De enige reden dat ie van Schumacher won was een lamme Ferrari. Van Lewis kon ie niet winnen in 2007 (een rookie!), en met Trulli had ie ook moeite in 2004.

    Hij heeft nergens een team naar zijn hand kunnen zetten en de overwinningen in mindere auto's van 2008 en 2009 waren dankzij een valsspelende teamgenoot en een veel te driest start van Lewis in Japan 2008.

    Het is en blijft een overschatte WDC.
    Ik vind hem ook ietwat onderschat. Het is zeker een goede coureur, maar feit is wel dat hij in 2007 idd gewoon verslagen werd door hamilton. Ferrari lijkt de zaken voorlopig heel goed voor mekaar te hebben en dan ben ik wel benieuwd wat massa kan brengen tov alonso.
    pi_77614936
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 23:51 schreef Disavowed het volgende:

    [..]

    Dat is een van de mooiste in mijn ogen .

    Renault en Mercedes dingen mee voor de titel 'Lelijkste auto van 2010'. De livery van de Renault is daarentegen wel tof.
    Qua shape vind ik de sauber ook heel mooi, livery zal wel veranderen als ze nog een hoofdsponsor kunnen vinden.
    pi_77615752
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 00:05 schreef M.Melandri het volgende:

    [..]

    Ik vind hem ook ietwat onderschat. Het is zeker een goede coureur, maar feit is wel dat hij in 2007 idd gewoon verslagen werd door hamilton. Ferrari lijkt de zaken voorlopig heel goed voor mekaar te hebben en dan ben ik wel benieuwd wat massa kan brengen tov alonso.
    Je bedoelt overschat?

    Hoe dan ook, het is slechts één test, maar toch: Alonso is nu al sneller dan Massa. Terwijl Massa twee dagen heeft gereden en Alonso eentje. En terwijl Alonso nieuw is bij Ferrari en Massa een oudgediende.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')