Met andere woorden, Alonso vind pokeren leuk, maar wordt elke keer finaal ingemaakt door Kubica en Fisicoquote:Interview met Fernando Alonso
Op de dag van zijn officieel debuut achter het stuur van een Ferrari eenzitter, publiceerde de Italiaanse krant La Stampa het eerste exclusieve interview door Alberto Mattioli met Fernando Alonso in zijn gedaante van officiële Ferrari-piloot.
Het volledige interview leest u hier, met dank aan Ferrari zelf:
Mr. Alonso laten we beginnen bij het begin: wanneer zat je voor het eerst achter een stuur?
"Toen ik twee jaar oud was. In een kleine kart die mijn vader gebouwd had met de motor van een grasmaaier."
Je eerste race?
"Nog steeds in een kart, toen ik drie jaar was."
Natuurlijk won je...
"Laatste én gedubbeld, maar ik kreeg in elk geval wel een trofee."
Het snelste dat je ooit gereden hebt?
"In Monza een keer: 372 km/u."
Schrik?
"Respect, omdat snelheid gerespecteerd moet worden. Schrik, nooit."
Zelfs niet wanneer, een maand geleden, je een vliegtuigcrash had in Kenia samen met Briatore?
"Maar dat was geen crash. We raakten een gebouw met één van de vleugels. Ik hoorde een plof, maar dat het vliegtuig gecrasht was en in vlammen opging werd later verzonnen door de kranten."
Geloof je in God?
"Nee."
Bijgelovig?
"Ja"
Zoals? Altijd dezelfde sokken dragen of iets in die aard?
"Nee, ik speel met nummers. Zoals, wel, het nummer van de helm vermenigvuldigt met het nummer van de hotelkamer, gedeeld door de wagens op de startgrid. Het is belangrijk dat het resultaat 14 is."
Waarom?
"Omdat ik met nummer 14 mijn eerste wereldkampioenschap karting won."
Het belangrijkste talent van een piloot?
"Omgaan met druk, of nee: de druk."
Welke druk?
"Eerst en vooral die van de media"
En dan?
"Die van het team. Omdat je maar een klein radertje bent in een groot wiel van honderden mensen, wanneer je in de wagen kruipt en de lichten op groen springen moet je het gaspedaal indrukken."
In percentages, voor hoeveel telt de wagen mee en voor hoeveel de piloot?
"Laten we zeggen dat de wagen 70 procent is en de rijder 30? Maar als de wagens dezelfde zijn is het omgekeerd."
Waarom trekt een F1-piloot de massa aan?
"Omdat hij een sportman is, hij neemt telkens risico's. Zoals een torero."
Is het waar dat je een geweldige pokerspeler bent?
"Niet geweldig, maar ik hou ervan."
Met wie speel je?
"In Spanje met mijn vrienden en wanneer ik niet thuis ben op het internet."
En in de paddock?
"Met Kubica en Fisichella."
Wie is de vierde speler?
"We zoeken naar een vierde, waarschijnlijk een kip."
Wie wint meestal?
"Robert."
Wie kan het beste bluffen?
"Ook Robert."
Dus hij wint constant!
"Nee, want Fisico is ook heel goed."
Een andere passie van jou is imiteren. Is het waar dat je Aznar kan imiteren?
"Redelijk goed, maar ik imiteer eigenlijk iedereen."
De volgende?
"Jou, na het interview."
Imiteer je ook Montezemolo?
"Ik ben hem aan het bestuderen."
Ik geef je een paar namen en jij geeft me een definitie...
Koning Juan Carlos
"Fanatiek"
Fanatiek?
"Voor de sport, een meer enthousiaste fan dan hem heb ik niet."
Zapatero?
"Scherp"
Berlusconi?
"Innemend"
Felipe Massa?
"Snel"
Kimi Räikkönen?
"Getalenteerd"
Bernie Ecclestone?
"Slim"
Michael Schumacher?
"Harde werker"
Briatore?
"Voor mij, mijn vader qua sport"
Barack Obama?
"Ik ga over naar substantieven: hoop"
Enzo Ferrari?
"De legende"
Waarom is Ferrari een legende?
"Omdat Ferrari altijd om racen heeft gedraaid. Iedereen wil er één besturen. En sorry, als jij klein was, speelde je dan niet met auto's?"
Soms
'En welke kleur hadden ze?'
Rood
"Zie je wel?"
Je hebt al je hele leven overal in Europa doorgebracht: op 'normale' wegen, wie zijn daar de beste rijders?
"De Zwitsers: heel respectvol."
De slechtste?
"Spanjaarden en Italianen: geen discipline."
De laatste film die je hebt gezien?
"’Up in the Air’ met George Clooney: prachtig"
Het laatste boek dat je hebt gelezen?
"Ik ben geen echte lezer. Misschien de handleiding toen ik mijn vliegbrevet wilde halen."
Van de vijf boeken die over jou gepubliceerd zijn, vier in het Spaans en één in het Frans, welke raad je aan?
"Geen enkele. Ze zijn allemaal in een haast geschreven om geld te slaan uit het feit dat ik beroemd werd. Ik heb ze zelfs nog niet gelezen."
De mooiste dag in je leven?
"... moet nog komen, ik leef in de toekomst."
En in het verleden?
"Ik denk misschien het gevoel wanneer je je cadeau's voor kerstmis opendoet wanneer je zeven jaar oud bent, maar dat komt niet terug. Zelfs niet wanneer je het wereldkampioenschap wint."
Waarom maakte je je trouw met zangeres Raquel del Rosario pas twee maanden later bekend?
"Wel, moest ik daarvoor een persverklaring rondsturen? Ik heb het mijn vrienden verteld en ze waren er allemaal. Dan werd het bekend en ik zei: ja ik ben getrouwd. Maar mijn privéleven doet er niet toe."
Vond je het leuk om je stem in te spreken voor de film Cars?
"Ja, vooral omdat ik maar één zin moest zeggen."
Speel je graag in een film?
"Promofilms doe ik graag, morgen, wie weet."
Welke bijnaam verkies je: Magic Alonso of El Nano?
"El Nano. In Spanje was ik altijd de jongste en de kortste. En dan opeens Fernando, Nando, Nano."
In Italië betekent dit iets anders...
"Wel, nu ben ik helemaal volwassen en mooi, niet echt groot. Maar nu heb ik tenminste een kleinere teamgenoot!"
Waar zie je jezelf binnen tien jaar?
"Thuis, in mijn zetel."
Je haar kleuren zoals Schumacher, verweten worden door Briatore?
"Oh my God, ik denk niet dat dat echt belangrijk is, niet? Maar wanneer ik mijn vader zo bekijk, hij is helemaal grijs en het past hem wel. Dus..."
Vandaag is Schumacher niet echt populair onder de Ferraristi...
"Hij is een geweldige kampioen. Hij vertrok bij Ferrari voor ik aankwam. En laat het me nog eens zeggen, ik wil graag praten over de toekomst."
Zeg alsjeblieft iets aan de Ferrari-fans.
"Ik kan geen resultaten garanderen. We weten dat we altijd alles zullen geven. Er zal geen dag zijn wanneer ik niet aan het team zal denken."
Beloofd?
"Beloofd!"
quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
Brawn heeft toegegeven dat het team een beetje achter ligt
quote:Ross Brawn speaking to BBC's @sarahholt: "It's always very difficult to judge. On full tanks yesterday (Tuesday) we didn't look too bad but we're a little bit off on pace and (there are problems with) the handling and balance of the car which we can fix for (the next test in) Jerez. We know what the problem is.
"Of course the other teams will be progressing as well so we are reasonable, not as quick as Ferrari and Lewis looked quick yesterday. So it looks like we've got a bit of work to do."
quote:16:08 Michael Schumacher speaking to the media in 10 minutes. Looks like he finished his day early
Ik las iets heeeeel andersquote:Speel je graag in een film?
"Promofilms doe ik graag, morgen, wie weet."
Ik kijk tegenwoordig belgie, heerlijk om zonder reclame van de race te kunnen genieten.quote:Op woensdag 3 februari 2010 16:24 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Nog een goede maand en dan beginnen ze weer!
Weet iemand al of RTL de rechten nu heeft gekregen??
Anders wordt het de BBC.
quote:15:03 @ClaireVWilliams: Our old Nico (Rosberg) stopped in our box by mistake yesterday - he must be missing us!
quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:58 schreef Tarado het volgende:
Wonder what Alonso could do with a proper low fuel load. That 1m11.470 was definitely not ultra-light
http://twitter.com/eddstrawF1
1 2 3 4 5 6 7 | 2. P. de la Rosa Sauber C29 1:12.094 +0.624 71 pit 3. M. Schumacher Mercedes GP W01 1:12.438 +0.968 82 pit 4. J. Alguersuari Toro Rosso STR5 1:12.576 +1.106 88 pit 5. J. Button McLaren MP4-25 1:12.951 +1.481 79 pit 6. V. Petrov Renault R30 1:13.097 +1.627 72 pit 7. N. Hülkenberg Williams FW32 1:13.669 +2.199 126 pit |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | 2. F. Massa Ferrari F10 1:11.722 3. K. Kobayashi Sauber C29 1:12.056 4. P. de la Rosa Sauber C29 1:12.094 5. L. Hamilton McLaren MP4-25 1:12.256 6. R. Kubica Renault R30 1:12.426 7. M. Schumacher Mercedes GP W01 1:12.438 8. J. Alguersuari Toro Rosso STR5 1:12.576 9. N. Rosberg Mercedes GP W01 1:12.899 10. J. Button McLaren MP4-25 1:12.951 11. V. Petrov Renault R30 1:13.097 12. R. Barrichello Williams FW32 1:13.377 13. N. Hülkenberg Williams FW32 1:13.669 14. G. Paffett McLaren MP4-25 1:13.846 15. S. Buemi Toro Rosso STR5 1:13.849 |
Mja, de F60 was gewoon lastig te rijden. De F10 is een heel stuk makkelijker, dus daarom zal Alonso er veel minder moeite mee hebben dan Fisichella vorig jaar.quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:19 schreef k_man het volgende:
Kennelijk heeft Alonso totaal geen moeite met de Ferrari. Wat zegt dat over al dat gemiemel van Fisico vorig jaar, dat het zo lastig was om over te stappen in een andere auto?
Ik hoop het wel als Alonso fanquote:Op woensdag 3 februari 2010 17:28 schreef svenistheman het volgende:
Ik durf hem wel aan nu al en kom terug op mijn eerdere voorspellingen.
WC 2010: F Alonso.
De beste coureur van het veld in de beste wagen.
Jullie mogen me na dit seizoen hier op terug komen of ik gelijk heb gehad;)
Volg dit spelletje nu al jaren maar iets in mij zegt dat de snelheid van de Ferrari gewoon waar is.
Alonso gaat zijn derde in de wacht slepen, neem dat maar van me aan!
meequote:Op woensdag 3 februari 2010 17:28 schreef svenistheman het volgende:
Ik durf hem wel aan nu al en kom terug op mijn eerdere voorspellingen.
WC 2010: F Alonso.
De beste coureur van het veld in de beste wagen.
Jullie mogen me na dit seizoen hier op terug komen of ik gelijk heb gehad;)
Volg dit spelletje nu al jaren maar iets in mij zegt dat de snelheid van de Ferrari gewoon waar is.
Alonso gaat zijn derde in de wacht slepen, neem dat maar van me aan!
Oneens. De enige reden dat ie van Schumacher won was een lamme Ferrari. Van Lewis kon ie niet winnen in 2007 (een rookie!), en met Trulli had ie ook moeite in 2004.quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:28 schreef svenistheman het volgende:
Ik durf hem wel aan nu al en kom terug op mijn eerdere voorspellingen.
WC 2010: F Alonso.
De beste coureur van het veld in de beste wagen.
Jullie mogen me na dit seizoen hier op terug komen of ik gelijk heb gehad;)
Volg dit spelletje nu al jaren maar iets in mij zegt dat de snelheid van de Ferrari gewoon waar is.
Alonso gaat zijn derde in de wacht slepen, neem dat maar van me aan!
Oneensquote:Op woensdag 3 februari 2010 19:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Het is en blijft een overschatte WDC.
Renault 2005 en 2006 was geen team naar zijn hand?quote:Op woensdag 3 februari 2010 19:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Oneens. De enige reden dat ie van Schumacher won was een lamme Ferrari. Van Lewis kon ie niet winnen in 2007 (een rookie!), en met Trulli had ie ook moeite in 2004.
Hij heeft nergens een team naar zijn hand kunnen zetten en de overwinningen in mindere auto's van 2008 en 2009 waren dankzij een valsspelende teamgenoot en een veel te driest start van Lewis in Japan 2008.
Het is en blijft een overschatte WDC.
Renault: de Renault was o.a. dankzij het testwerk van Button snel. Daar had Alonso geen alleenrecht op.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Renault 2005 en 2006 was geen team naar zijn hand?
Oke!
En in 2008 was misschien door Piquet in Singapore maar hoe zit het in Japan dan?
Goezo!
En bij McLaren was het gewoon het simpele feit dat Lewis echt wel voorgetrokken!
We zullen het dit seizoen wel zien dan he!
Je praat alsof Schumacher de enigste andere rijder in het veld is/wasquote:Op woensdag 3 februari 2010 19:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Oneens. De enige reden dat ie van Schumacher won was een lamme Ferrari.
Bij Mclaren heeft ie het zelf vergooit door een Britse rijder in een Brits team letterlijk tegen te werken. En aangezien dit evengoed niet werd gewaardeerd door de teamleiding heeft ie z'n eigen ruiten in gegooid. Maar hij reed wel tot de 1 of 2 na laatste race mee voor het WK.quote:Van Lewis kon ie niet winnen in 2007 (een rookie!), en met Trulli had ie ook moeite in 2004.
Het blijft natuurlijk gissen of ie in Singapore op de hoogste was van de crash, maar hij had al het hele weekend de snelste auto van het veld. En als zijn benzine pomp het niet had begeven tijdens de quali had ie op pole gestaan. En als je dan toch al de snelste wagen van het veld hebt kan 1+1 wel eens 2 worden.quote:Hij heeft nergens een team naar zijn hand kunnen zetten en de overwinningen in mindere auto's van 2008 en 2009 waren dankzij een valsspelende teamgenoot en een veel te driest start van Lewis in Japan 2008.
Het is en blijft een overschatte WDC.
True, maar ik had het over 2006, waar de Ferrari in Suzuka plofte (de eerste keer in (volgens mij) meer dan 50 races) terwijl Schumacher op kop reed. Dat had wat duidelijker van mijn kant mogen zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:31 schreef Sinister-D- het volgende:
Je praat alsof Schumacher de enigste andere rijder in het veld is/wasAlonso had genoeg tegenstand in 2005 van Kimi, en daar haalde die 't WK binnen. Net hetzelfde als in 2006, zeer goed begin van Renault, maar een evensterk 2de helft van Ferrari in het einde. En ga nu niet zeggen dat Alonso het WK gewonnen heeft door die ene engine blowup van Schumacher in Japan, want die had Alonso ook in Hongarije terwijl die als 1ste reed.
Dit spreekt natuurlijk eerder voor, dan tegen, mijn punt. Trulli is geen WDC-materiaal.quote:En met Trulli, loopt toch aardig gelijk met posities
[ afbeelding ]
Wat een kulargument. Senna was ook minder ervaren dan Prost in McLaren 1988, Schumacher was ook veel minder ervaren dan Piquet in 1991, Lewis was ook minder ervaren (maar dan is het ineens het voortrekargument?) in 2007.quote:+ dat Alonso de minst ervaren van de 2 was, en er van Trulli verwacht mocht worden dat ie wel beter had mogen presteren dan Alonso, en niet stuivertje wisselen elke GP met de hogere klassering.
Er zijn natuurlijk meer races waar de snelste coureur in FP1-3 niet de snelste coureur in de kwalificatie en/of race is. En een pole zegt inmiddels ook niets meer als je 15 ronden eerder dan de rest naar binnen moet.quote:Het blijft natuurlijk gissen of ie in Singapore op de hoogste was van de crash, maar hij had al het hele weekend de snelste auto van het veld. En als zijn benzine pomp het niet had begeven tijdens de quali had ie op pole gestaan. En als je dan toch al de snelste wagen van het veld hebt kan 1+1 wel eens 2 worden.
Ik had stiekem ge-edit terwijl je je bericht aan 't typen wasquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:41 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dit spreekt natuurlijk eerder voor, dan tegen, mijn punt. Trulli is geen WDC-materiaal.
[..]
Ze kicken Trulli niet voor niets voor het einde van het seizoenquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:31 schreef Sinister-D- het volgende:
+ dat Alonso de minst ervaren van de 2 was, en er van Trulli verwacht mocht worden dat ie wel beter had mogen presteren dan Alonso, en niet stuivertje wisselen elke GP met de hogere klassering.
Had mijn quote alweer aangepastquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:46 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik had stiekem ge-edit terwijl je je bericht aan 't typen was![]()
't was dan ook pas Alonso's 2de seizoen![]()
Same herequote:Op woensdag 3 februari 2010 20:41 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Maar goed, laat seizoen 2010 maar beginnen: ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst zo enthousiast was
quote:
Ik vind Alonse een completere coureurquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:02 schreef bodylotion het volgende:
op Schumacher na is Alonso echt de meest complete coureur van het veld
En Sauber niet te vergeten. Wel een draak van een auto trouwensquote:Op woensdag 3 februari 2010 23:33 schreef Burnie88 het volgende:
Respect voor de livery van Virgin! Echt prachtig.
Ook respect voor Ferrari. Ze zitten er super goed bij, zeker een teken. Was vorig jaar ook het geval bij Brawn / Red Bull. Alonso en Massa gaan domineren dit seizoen.
Dat is een van de mooiste in mijn ogenquote:Op woensdag 3 februari 2010 23:39 schreef bodylotion het volgende:
[..]
En Sauber niet te vergeten. Wel een draak van een auto trouwens
Ik vind hem ook ietwat onderschat. Het is zeker een goede coureur, maar feit is wel dat hij in 2007 idd gewoon verslagen werd door hamilton. Ferrari lijkt de zaken voorlopig heel goed voor mekaar te hebben en dan ben ik wel benieuwd wat massa kan brengen tov alonso.quote:Op woensdag 3 februari 2010 19:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Oneens. De enige reden dat ie van Schumacher won was een lamme Ferrari. Van Lewis kon ie niet winnen in 2007 (een rookie!), en met Trulli had ie ook moeite in 2004.
Hij heeft nergens een team naar zijn hand kunnen zetten en de overwinningen in mindere auto's van 2008 en 2009 waren dankzij een valsspelende teamgenoot en een veel te driest start van Lewis in Japan 2008.
Het is en blijft een overschatte WDC.
Qua shape vind ik de sauber ook heel mooi, livery zal wel veranderen als ze nog een hoofdsponsor kunnen vinden.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:51 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Dat is een van de mooiste in mijn ogen.
Renault en Mercedes dingen mee voor de titel 'Lelijkste auto van 2010'. De livery van de Renault is daarentegen wel tof.
Je bedoelt overschat?quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:05 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik vind hem ook ietwat onderschat. Het is zeker een goede coureur, maar feit is wel dat hij in 2007 idd gewoon verslagen werd door hamilton. Ferrari lijkt de zaken voorlopig heel goed voor mekaar te hebben en dan ben ik wel benieuwd wat massa kan brengen tov alonso.
Sorry hoor, maar een Schumacher fan die zich beklaagt over vals spelende coureurs?quote:Op woensdag 3 februari 2010 19:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hij heeft nergens een team naar zijn hand kunnen zetten en de overwinningen in mindere auto's van 2008 en 2009 waren dankzij een valsspelende teamgenoot en een veel te driest start van Lewis in Japan 2008.
Ow je wilt ons vertellen dat een Villeneveu of een Hill of een Senna of een Mikka of een Prost etc etc nooit vals speelde?quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar een Schumacher fan die zich beklaagt over vals spelende coureurs?![]()
![]()
QFT, ik hoop dat Massa hem het stront voor zn ogen rijdt en dat Massa in Brazilie WC gaat worden. Voor mijn part door op de vijfde plek te eindigen en dan hoop ik eik dat Lewis P1 MOET finfishen om nog kans te maken en dat dan ook doet.quote:Het is een overschatte WDC. En een vreselijke jankbal
Overschat bedoelde ik jaquote:Op donderdag 4 februari 2010 00:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Je bedoelt overschat?
Hoe dan ook, het is slechts één test, maar toch: Alonso is nu al sneller dan Massa. Terwijl Massa twee dagen heeft gereden en Alonso eentje. En terwijl Alonso nieuw is bij Ferrari en Massa een oudgediende.
Een teamgenoot die bewust crasht is wel even wat anders hequote:Op donderdag 4 februari 2010 00:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar een Schumacher fan die zich beklaagt over vals spelende coureurs?![]()
![]()
Tsja het was onmogelijk inhalen, dus of je gaat gewoon met de hele meute mee pitten of je probeert iets compleet anders. Flavio en dergelijke kunnen best tegen Alonso gezegd hebben van je weet dat er vaak Safety cars komen op stratencircuits en als je dan een vroege stop doet je daar veel profijt van kan hebben en de enige manier om fatsoenlijk punten te scoren.quote:Op donderdag 4 februari 2010 02:02 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Een teamgenoot die bewust crasht is wel even wat anders heEn ik weet 99% zeker dat hij op de hoogte was van deze actie. Anders zou hij nooit akkoord zijn gegaan om als 1 van de eersten naar binnen te gaan terwijl hij achteraan moest starten.
quote:Virgin Racing are ready to take their VR-01 to the track for the first time on Thursday.
The Dinnington-based outfit launched their car on Wednesday, and while the digital launch was not without its problems, the team are confident that their shakedown run at Silverstone will go smoothly having completed the necessary safety tests.
"We are delighted to have sailed through the sign-off of the VR-01's structural integrity in accordance with the FIA's crash testing requirements," said technical director Nick Wirth.
"We're all set for our initial shakedown before heading out to Jerez to begin three weeks of testing. Everyone is looking forward to finally seeing the VR-01 on track," he added.
The VR-01 was designed completely in the digital realm, using Computational Fluid Dynamics and without the assistance of a wind tunnel.
En daarnaast had Alonso een beroerde kwalificatie gereden en dan willen sommigen nog wel eens een risico nemen wat betreft strategie, zoals bijvoorbeeld een lichte auto, handig gezien mogelijke crashes op stratencircuits, wat dat betreft niet vreemd.quote:Op donderdag 4 februari 2010 03:23 schreef Waffle het volgende:
[..]
Tsja het was onmogelijk inhalen, dus of je gaat gewoon met de hele meute mee pitten of je probeert iets compleet anders. Flavio en dergelijke kunnen best tegen Alonso gezegd hebben van je weet dat er vaak Safety cars komen op stratencircuits en als je dan een vroege stop doet je daar veel profijt van kan hebben en de enige manier om fatsoenlijk punten te scoren.
Maar dergelijke dingen kunnen we alleen over roddelen, want ik denk niet dat Alonso de eerste 10 jaar hier het boekje over open doet.
quote:Bernie Ecclestone has once again stated his belief that USF1 and Campos will not make it to the season opening grand prix, and as a result is trying to ensure Stefan GP a place on the grid.
The ambitious Serbian outfit have signed a deal with Toyota to provide them with technical support, with rumours suggesting the deal also involves the use of Toyota's 2010 chassis and engine.
Backed by millionaire Zoran Stefanovic, the team appear to have also secured the support of F1 supremo Bernie Ecclestone.
"I do not believe in the involvement of USF1 and Campos," Ecclestone told Bild.
"Instead, I have good contact with Stefan GP and am trying to get the team a starting spot," he added.
Stefan GP's entry into the sport is reliant upon one of the other teams on the grid dropping out and with USF1 and Campos Meta both rumoured to be struggling to make it to the season's first race, the possibility of the team racing in Bahrain is edging closer to reality.
Germany's Auto Motor und Sport, and Finland's Turun Sanomat have both reported that the Campos team have run into financial difficulty. It has been suggested that having fallen behind in their payments to their car constructor Dallara, that the manufacturer may have sold the rights to Campos' car to Stefan GP.
Even if Stefan GP have acquired the rights to the Dallara-built car it is believed they have no intention of using it, preferring to remain with Toyota's model.
Should Stefan GP race in 2010, Ecclestone has backed Ralf Schumacher to pilot one of their cars.
"Ralf Schumacher would be the best driver for them, has experience and knows the team," said the 79-year-old.
Volgens mij beweerde ik dat helemaal niet?quote:Op donderdag 4 februari 2010 01:32 schreef vosss het volgende:
Ow je wilt ons vertellen dat een Villeneveu of een Hill of een Senna of een Mikka of een Prost etc etc nooit vals speelde?
Qua auto kan dat wel zo zijn, maar het blijft een nieuw team voor hem en da's hoe dan ook wennen. Andere engineers, andere mores, etc. Massa weet dat allemaal al en kan zich volledig concentreren op rijden.quote:Op donderdag 4 februari 2010 01:55 schreef M.Melandri het volgende:
Dag 3 ligt er ook meer rubber op de baan heOverigens is de ferrari compleet verandert dus ik denk niet dat alonso zoveel last heeft van het feit dat hij net nieuw is bij ferrari.
Ik dacht dat Campos al verkocht was aan Teixeira, zodat de financiele problemen voorbij zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:29 schreef Tarado het volgende:
BERNIE BACKS STEFAN GP, UNDERMINES USF1 AND CAMPOS
Thursday 4th February 2010
[..]
http://www.planet-f1.com/story/0,18954,3213_5917155,00.html
Bernie heeft het niet zo op Teixeira omdat die met A1 nogal wat schulden heeft openstaan, die moet hij van Bernie eerst op/af lossen voordat hij aan F1 mag beginnenquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik dacht dat Campos al verkocht was aan Teixeira, zodat de financiele problemen voorbij zijn.
Daarbij hebben mogen de nieuwe teams drie races missen, dus zou pas bij de vierde GP een ander team op de grid kunnen staan. Of ze moeten al voor de start in Bahrein aangeven er niet bij te zijn voor de rest van het seizoen.
En Ralf als coureur... dan liever Heidfeld of Senna (als Campos het team is dat het niet haalt).
Als Alonso dit jaar WC wordt dan is de discussie ook gewoon klaarquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:30 schreef Tarado het volgende:
Zoals er Alonso haters zijn zijn er ook Schumacher haters , Hamilton haters etc. alle drie wereldkampioenen en alle drie op wat minder prettige trekjes betrapt, maar dat neemt niet weg dat deze drie de beste rijders zijn en ik ernaar uit kijk dat ze het op de baan gaan uitvechten samen met Vettel en als outsiders Massa, Button, Webber en wie weet Rosberg
Ik vertrouw het team ook voor geen meter. Zeker na al die verhalen over witwas-praktijken... Waar rook is is vuur zeggen ze altijdquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:45 schreef Peterselieman het volgende:
Jacques Villeneuve is ook nadrukkelijk in beeld bij Stefan GP
Ik blijf trouwens vinden dat er iets niet in de haak is met dit Servische team. Het is misschien een gekke gedachte, maar zou Bernie Ecclestone via een omweg misschien het team financieel steunen?
Presentquote:Hamilton haters
Button ook niej!quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:
De enige WK die je niet op slechte trekjes kan betrappen is Kimi![]()
![]()
![]()
En dat zeg ik uiteraard als neutrale derde![]()
Stefangp, louche al is het alleen al om de connectie met Bernie. Ook erg dom van campos dat ze het zo ver hebben laten komen. Wie weet kunnen ze alsnog het chassis kopen van dallara, bij Red Bull werd dat ook via een constructie gedaan waardoor het mogelijk was dat 2 teams met dezelfde auto rond reden.
We hebben het over echte wereldkampioenen, niet buttonquote:
De Button-haters zijn ook aanwezig zie ik.quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:55 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
We hebben het over echte wereldkampioenen, niet button
Zowel Campos als USF1 verwachten nog steeds in Bahrein op de grid te staan.quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:29 schreef Tarado het volgende:
BERNIE BACKS STEFAN GP, UNDERMINES USF1 AND CAMPOS
Thursday 4th February 2010
[..]
http://www.planet-f1.com/story/0,18954,3213_5917155,00.html
quote:Although there have been rumours in recent days that Campos' deal with Italian racing car constructor Dallara was in jeopardy because F1 hopeful Stefan GP had reached an agreement with the company too, AUTOSPORT understands that the two projects are not related.
While Dallara is producing an entire car for Campos, the deal with Stefan GP is believed to revolve around the development and evolution of the Toyota 2010 chassis that the Serbian-based team has acquired.
Dat klinkt wel een stuk beter, ik vond het al een vreemde manier; het chassis van een concurrent kopen alleen om deze uit te schakelenquote:Op donderdag 4 februari 2010 16:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zowel Campos als USF1 verwachten nog steeds in Bahrein op de grid te staan.
En de samenwerking van Stefan GP met Dallara zou niet gaan over het verkrigjen van de Campos chassis, maar over de ontwikkeling en evolutie van het Toyota chassis dat Stefan GP bezit.
[..]
Het seizoen is nog niet begonnenquote:Op donderdag 4 februari 2010 17:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik durf het bijna niet te vragen, maar is er geen fok-f1-manager??
heheheh dn DJquote:Op donderdag 4 februari 2010 16:11 schreef Tarado het volgende:
Jaime Alguersuari z,n laatse tweet![]()
LET´S GROOVE ON THE HOUSE!!! COME ON!!YEEEEEEEE HOPE YOU ENJOY IT!! HAVE FUN....JAJAJA
http://bit.ly/9bKv9Y
http://twitter.com/JAIMEALGUERSUAR
Zo ziet die auto er erg gaaf uit, maarja om hem nou alleen maar in helicopter view op de buis te brengen is ook weer zo watquote:Op donderdag 4 februari 2010 20:10 schreef Schunckelstar het volgende:
ik zit nog eens naar die virgin te kijken, maar heeft die branson nou zijn spaceship afgebeeld
op het bovenaanzicht of heb gewoonk te veel verbeelding![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cool. Ik wist niet dat de beste knaap plaatjes draaidequote:Op donderdag 4 februari 2010 16:11 schreef Tarado het volgende:
Jaime Alguersuari z,n laatse tweet![]()
LET´S GROOVE ON THE HOUSE!!! COME ON!!YEEEEEEEE HOPE YOU ENJOY IT!! HAVE FUN....JAJAJA
http://bit.ly/9bKv9Y
http://twitter.com/JAIMEALGUERSUAR
Als je dat rode vlak bedoeld in het midden van de wagen, ja dat lijkt erop, maar het zal wel toeval zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:10 schreef Schunckelstar het volgende:
ik zit nog eens naar die virgin te kijken, maar heeft die branson nou zijn spaceship afgebeeld
op het bovenaanzicht of heb gewoonk te veel verbeelding![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
DJ Jaimequote:Op donderdag 4 februari 2010 23:48 schreef vosss het volgende:
Cool. Ik wist niet dat de beste knaap plaatjes draaide
quote:Force India faces dissolution by the UK's Companies House, according to a report in the Daily Telegraph.
The newspaper said the Silverstone based team, reportedly in danger of not being able to race this season, has failed to lodge its mandatory financial accounts for 2008.
The due date was the end of last October, and on January 26 a notice of dissolution was sent to team directors Michiel Mol and Vijay Mallya.
"We have been discussing an extension to that filing deadline with Companies House because we needed more time to get the accounts in order," said Force India's new chief operating officer Otmar Szafnauer.
"On January 28 we got written confirmation of a deadline extension to February 25. If we don't make this the question is then what happens," he explained.
Szafnauer added that Force India, whose 2006 and 2007 accounts were reportedly also filed late, should be able to meet the new deadline.
A Companies House representative said: "If they do submit their accounts by February 25, there will be time for us to suspend the dissolution process.
"The ball is in their court. It (the dissolution) is only going to be suspended when the accounts are received. If we don't receive any accounts in the next three months we are going to strike the company off," the representative warned.
Ze hadden natuurlijk geen budget meer voor een goede accountantquote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:14 schreef sasquatsch het volgende:
Force India misschien niet op de grid?
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |