Val toch finaal kapot achterlijke jankbal. Juist door teamorders sta je nu 8 punten voor godverdommese kutzakquote:Alonso: "Hopelijk geen teamorders bij Red Bull"
Fernando Alonso heeft in Abu Dhabi een mooie kans om voor de derde keer wereldkampioen te worden. Met acht punten voorsprong vindt de Spanjaard het niet erg mocht het podium van Brazilië het podium van Abu Dhabi worden. Hij vreest echter dat Red Bull in de laatste race verdoken teamorders zal toepassen.
"Red Bull heeft de voorbije drie maand gepredikt dat het haar rijders gelijkwaardig behandelt, dus ik vind dat ze in Abu Dhabi diezelfde filosofie moeten toepassen." zei Alonso tegen El Pais.
De reactie van Alonso kon echter op weinig bijval rekenen van de Duitse krant Der Spiegel. "Hij zal voordeel halen uit een fair play-beleid, dat door zijn team al enkele maanden geleden niet meer is toegepast." stond in de publicatie te lezen.
Chris Dyer, chief engineer bij Ferrari, was zelf te spreken over de uitslag van de race. Hij was tevreden dat Vettel voor Webber wist te eindigen.
"Ze hebben ons in Brazilië een groot plezier gedaan, maar ik vrees dat dit niet het geval zal zijn in Abu Dhabi."
Natuurlijk niet. De FIA kan bij overduidelijke teamorders geen andere straf uitdelen dan die 100k boete lijkt me.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:36 schreef Googolplexian het volgende:
De enige reden dat andere teams niet zulke overduidelijke team orders uitvoeren is omdat ze weten dat ze vele malen harder gestraft zouden worden dan een boete van $100k.
Een Vetteltje op Alonso zou wel leuk zijnquote:Op dinsdag 9 november 2010 11:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Val toch finaal kapot achterlijke jankbal. Juist door teamorders sta je nu 8 punten voor godverdommese kutzak![]()
![]()
!
Ik hoop van harte dat Red Bull teamorders gaat gebruiken om zo de titel binnen te slepen mocht de mogelijkheid zich voor doen.
Daarna kunnen we pas echt gaan lachen als we zien hoe Alonso als een klein kind in een hoekje gaat zitten janken dat het allemaal niet eerlijk is![]()
Tyfuszak
De FIA kan dat wel ... De stewards kunnen niet meer dan 100k boete geven (is nu omhoog gezet naar 250k). De FIA doet 't alleen niet. Kan Todt zich wel zg. afzijdig houden maar hij zit niet voor niets op die plek.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. De FIA kan bij overduidelijke teamorders geen andere straf uitdelen dan die 100k boete lijkt me.
En als ze dat wel doen kunnen ze gewoon in beroep gaan en dan winnen ze op zeker.
Hoeveel slechte reclame denk je dat de FIA genereert als Alonso de titel pakt met een minimaal verschil? Dat wordt dan minstens een jaar lang "... maar wij hebben dat jaar tenminste aan sport gedaan" van bv. McLaren en Red Bull om maar niet te spreken van alle fans van de sport.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:50 schreef vosss het volgende:
Het is totaal ongeloofwaardig om bv Webber de titel af te nemen bij gebruik van teamorders waar Alonso voor hetzelfde feit geen straf kreeg en alleen zijn team een boete van 100k kreeg.
Dat kunnen ze gewoon niet doen en dat gaan ze ook niet doen want dan verliest de sport het laatste beetje geloofwaardigheid wat ze nog hebben en graven ze hun eigen graf.
Ik zou het gewoon doen als Red Bull zijnde.
Flikker maar op, dikke vinger naar de FIA en naar Ferrari en dan laat het volgend jaar maar fatsoenlijk in de regels staan zodat het niet meer kan voorkomen.
Hierin heeft Hunt absoluut gelijk. De Lotus Groep werd in 1986 verkocht aan General Motors, terwijl Team Lotus in handen bleef van de Chapman familie, totdat het in 1991 verkocht werd aan Peter Collins, die het weer doorverkocht aan Hunt in 1994.quote:Windsor: First there was the press conference in Singapore, confirming that Team Lotus are finally back in F1. Then, the day after the race, Group Lotus Proton, actually declared (and I quote) that they are the owners of this (the Team Lotus) brand and will take all necessary steps to protect it. I think they also said that, until 1994, Group Lotus and Team Lotus were under common ownership, with common directors, and that Team Lotus, under your ownership, has never raced, adding that your ownership is ineffective. What was that all about?
Hunt: I was infuriated by that because I view it as libel. Theyre basically saying that I have been lying for the past 16 years. All these claims are complete nonsense. If Team Lotus was under common ownership and control, how come the Chapman family sold it to Peter Collins in 1991? Why were Group Lotus a third-party sponsor of the Lotus F1 cars during Collinss tenure? And why did they stand by while the Administrators then sold it to me and my partner in a sale that was completely under the jurisdiction of the British High Court?
...
Slappe zakquote:Mateschitz: “Liever tweede dan teamorders bij Red Bull Racing”
Mateschitz: “Liever tweede dan teamorders bij Red Bull Racing” Red Bull-baas Dietrich Mateschitz heeft zich in de aanloop naar de laatste Grand Prix van 2010 uitgesproken tegen teamorders bij Red Bull Racing. De Oostenrijkse renstal heeft met Sebastian Vettel en Mark Webber nog twee ijzers in het vuur. En mocht Vettel in Abu Dhabi leiden met Webber op plek twee en huidige kampioenschapleider Fernando Alonso op plek drie, zou Red Bull Racing de titel kunnen bemachtigen door Vettel op te dragen om Webber voorbij te laten.
Maar dat is voor Mateschitz geen optie. “Ingrijpen bij de coureurs is voor ons nooit een mogelijkheid geweest. De hele wereld veroordeelde Ferrari voor wat ze in Duitsland deden, maar nu noemen ze ons idioten omdat we het niet hebben gedaan. We hebben het nooit overwogen zolang beide rijders kans maken op de titel. Het staat niet vast dat Alonso altijd geluk zal hebben. Abu Dhabi wordt ongekend spannend en opwindend. Zondagavond weten we of we ook de rijderstitel in de wacht hebben gesleept en of we succesvol zijn geweest of niet. Een tweede plek onder de correcte omstandigheden is in dat kader wellicht beter dan winnen op grond van orders en opdrachten.”
Niet echt ... Red Bull heeft nogal wat andere sporten waar ze zwaar in investeren en fair play is hun zodoende veel waard.quote:
quote:Total takes you to the moon in 3d
On 1 December a new 3D movie will run in the cinemas: "The Total Moon Race'. The movie is made by Total, the French petroleum company, in order to promote its partnership with the Renault Formula One Team. The Total Moon Race will see a Renault car take to the low gravity atmosphere of the moon in an extreme F1 race.
More news can be found on the following website:
http://www.total-moon-race.com/moon-base/
http://www.planetf1.com/n(...)e-to-see-Mark-win-itquote:Hamilton: I'd like to see Mark win it
Lewis Hamilton has admitted he would love to see Mark Webber emerge victorious in this year's Formula One World title race if he cannot claim the championship for himself.
Hamilton needs a win in Abu Dhabi on Sunday and at the same time must hope Ferrari star Fernando Alonso fails to score and Red Bull duo Mark Webber and Sebastian Vettel do not secure the few points they would need.
It is no wonder Hamilton is a 100/1 outsider with most bookmakers as only a remarkable final day will see him crowned Champion again.
Naturally, Hamilton is refusing to give up, but given the circumstances, he is rooting for Webber given the struggles he has faced at Red Bull this season, and despite their collision in the Singapore Grand Prix that cost the 25-year-old valuable points.
"I'd like to see Mark win it. He's done a great job this year," said Hamilton, when asked for his personal preference.
"He has been told by his team what position he is, and against adversity he has kept at it.
"I think he has done an awesome job. I'm quite impressed with what he has done.
"Vettel has obviously been incredibly quick and Fernando has done a good, solid job towards the end of the year, so it could go to any of them.
"But Mark's done pretty much everything right this year - apart from our little tangle."
Hamilton, though, will give it all he has in Abu Dhabi, warning his trio of rivals he has no intention of stepping aside and letting them fight it out amongst themselves.
"I don't really give a damn about any of those three," added Hamilton.
"At the end of the day I've still a shot at it, so I will try to win.
"They've lots more to lose than I have, so I won't be looking out for them, letting them past or anything like that.
"I'm going to Abu Dhabi to try to win, even though we don't have the fastest car at the moment, so it's going to be very difficult.
"But I could be riding in fourth and all three of them might not finish. Anything could happen."
With that in mind Hamilton is refusing to yet look back with any regrets at the accidents in Monza and Singapore that have cost him points.
"Maybe at the end of the year I'll reflect, but it doesn't matter because although you can dwell on the past, what good does it do? None at all," added Hamilton.
"At the end of the day if we had a faster car and we were at the front, like the Red Bulls have been all year, it's much easier to stay out of trouble, cruise to the finish line and score points.
"When you are having to make up ground and try to pass cars that are also faster than you, that's when you are prone to sometimes getting taken out of the race."
Kan Massa niet zeggenquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:38 schreef Tarado het volgende:
Hamilton: I'd like to see Mark win it
Tuesday 9th November 2010
[..]
http://www.planetf1.com/n(...)e-to-see-Mark-win-it
quote:Button attack an 'embarrassment' for Brazil, says Barrichello
Brazil is under pressure to clean up its act prior to hosting other major sporting events such as the Football World Cup and Olympic Games, after the attempted carjacking on Jenson Button in São Paulo at the weekend was labelled an 'embarrassment'
As the Briton's former team-mate Rubens Barrichello described the incident as an 'embarrassment' for his country, it seems the attempted armed ambush on McLaren-Mercedes star Jenson Button after qualifying at Interlagos last weekend has kicked Brazil into action to improve its safety ahead of other upcoming major sporting events.
As Button returned from the circuit back to his São Paulo hotel in company with his father John, manager Richard Goddard and trainer Mike Collier, the bulletproof Mercedes B-Class in which the four men were travelling was stuck in stationary traffic as it passed through a favela (shanty town), when they were approached by a group of up to six gun-wielding assailants.
The quartet were saved by the quick-thinking reactions of their specially-trained police driver Daniel Toni, who Button praised as 'an absolute legend' for rescuing him and his entourage from potentially 'some big problems' [see separate story click here] as was evinced by similarly unsavoury incidents involving a trio of Sauber engineers and some Formula One Management (FOM) officials who had stopped at the roadside in order to change a blown tyre but who reflected simply that he was 'only doing my job, that's all'.
Extra security was provided to Button and McLaren team-mate Lewis Hamilton the following day, but with police assuring that the failed carjacking was more likely a characteristic example of the violent street crime that is all-too prevalent in what is one of São Paulo's most deprived neighbourhoods rather than a more sinister kidnap plot, as has been mused [see separate story click here], city mayor Gilberto Kassab has insisted that state and federal police are 'committed' to tracking the gunmen down and bringing them to justice.
Public authorities are doing everything possible to reach a level of excellence in events like this, Kassab is quoted as having said by the globoesporte website.
On that matter, with the 2014 Football World Cup and 2016 Olympic Games both on the radar for Brazil in the not-too-distant future, pressure is rising upon the country's authorities to solve its crime issues and reduce the risk of danger for foreign visitors, with Williams ace Barrichello who partnered the reigning F1 World Champion at Brawn GP last year and is a Paulista himself writing on his Twitter account that the attack was an 'embarrassment' and globoesporte columnist José Ilan conceding that 'it's an horrendous postcard Button is taking back home'.
bronquote:Alonso will be champion if
He wins on Sunday.
He finishes 2nd on Sunday.
He finishes 3rd and Webber doesnt win.
He comes 4th and Webber is 2nd or less.
He comes in 5th neither Vettel or Webber win.
He finishes 6th, Vettel is 2nd and Webber 3rd.
Hes 7th or 8th, Vettel is second or worse, Webber 4th or worse.
Hes 9th, Vettel is 3rd or worse, Webber 5th or worse.
He doesnt finish, Hamilton is 2nd or worse, Vettel is 3rd or worse, Webber 5th or worse.
Webber will be champion if
He wins and Alonso is 3rd or worse
He comes 2nd, Vettel 3rd or worse and Alonso 6th or worse
He comes 3rd, Vettel 2nd or worse, Alonso 7th or worse
He comes fourth, Vettel 2nd or worse, Alonso 9th or worse
He finishes 5th, Vettels 3rd or worse, Alonso is 10th or worse
Vettel will be champion if
He wins and Alonso is 5th or worse
He comes 2nd, Webber is 5th or worse and Alonso is 9th or worse
Hamilton will be champion if
He wins, Vettel is 3rd or worse, Webber is 6th or worse and Alonso doesnt come in the top 10
nieuwe layout zuigt ballenquote:Op dinsdag 9 november 2010 16:20 schreef Atreidez het volgende:
Vervanger van Petrov volgend jaar?
http://www.dumpert.nl/med(...)r_tijd_voorrrrr.html
zal wel weer eerder gepost zijn, maar door nieuwe layout ben ik het een beetje kwijt allemaal
neem je toch gewoon een torro rosso voorquote:Op dinsdag 9 november 2010 11:43 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Een Vetteltje op Alonso zou wel leuk zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |