abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88508157
091231_49243_FOK!_F1-Nieuwtjesbanner2010.png

Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 |

Openingsposts van de Grands Prix van het seizoen 2010:
2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1
2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1

Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen seizoen 2009:
2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir
Grand Prix van Spanje 2009
Formula1 Grand Prix de Monaco 2009
2009 Formula 1 ING Turkish Grand Prix
2009 Formula 1 Santander British Grand Prix
2009 Formula 1 Santander German Grand Prix
2009 Formula 1 ING Hungarian Grand Prix
2009 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe
2009 Formula 1 ING Belgian Grand Prix
2009 Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia
2009 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix
2009 Formula 1 Fuji Television Japanese Grand Prix
2009 Formula 1 Grande Premio Petrobras do Brasil
2009 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix

Eindstanden 2009
Eindstanden F1-kampioenschap

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Scuderia Toro Rosso
- Red Bull Racing
- Williams
- Mercedes GP
- Force India
- Campos Meta 1
- Lotus F1 Racing
- Virgin Racing
- US F1 Team (US F1 racet niet in 2010)
- Stefan GP (StefanGP racet niet in 2010)

Wie staan er in 2010 aan de start

McLaren
01. Jenson Button WDC 2009
02. Lewis Hamilton

Mercedes GP WCC 2009 als BrawnGP
03. Michael Schumacher
04. Nico Rosberg

Red Bull Racing
05. Sebastian Vettel
06. Mark Webber

Ferrari
07. Felipe Massa
08. Fernando Alonso

Williams
09. Rubens Barrichello
10. Nico Hülkenberg

Renault
11. Robert Kubica
12. Vitaly Petrov

Force India
14. Adrian Sutil
15. Vitantonio Liuzzi

Scuderia Toro Rosso
16. Sébastien Buemi
17. Jaime Alguersuari

Lotus F1 Racing
18. Jarno Trulli
19. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
20. Karun Chandhok
21. Bruno Senna

Sauber
22. Pedro de la Rosa
23. Kamui Kobayashi

Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Lucas di Grassi

• US F1 racet niet in 2010;
• StefanGP racet niet in 2010.

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2010 Topic en de voorlopige entry list van de FIA.

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport.com

Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief):
- Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2)
- Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series)
- Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009))
Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting Regulations
- [pdf] 2010 F1 Sporting Regulations - published on 11.02.2010 showing alterations

Technical Regulations 2009/2010
- [pdf] 2010 F1 Technical Regulations - published on 11.02.2010 showing alterations

Gerelateerde reguleringen
O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA

Testschema


De kalender voor 2010 met 19 races


Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009
Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

Artikelen over KERS
Artikel 1
Artikel 2
over KERS (Duitstalig)

Artikel(en) over aerodynamische wijzingen
Artikel 1

BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!

4.gif *onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2010

De OP is hier te vinden
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_88508188
quote:
Alonso: "Hopelijk geen teamorders bij Red Bull"

Fernando Alonso heeft in Abu Dhabi een mooie kans om voor de derde keer wereldkampioen te worden. Met acht punten voorsprong vindt de Spanjaard het niet erg mocht het podium van Brazilië het podium van Abu Dhabi worden. Hij vreest echter dat Red Bull in de laatste race verdoken teamorders zal toepassen.

"Red Bull heeft de voorbije drie maand gepredikt dat het haar rijders gelijkwaardig behandelt, dus ik vind dat ze in Abu Dhabi diezelfde filosofie moeten toepassen." zei Alonso tegen El Pais.

De reactie van Alonso kon echter op weinig bijval rekenen van de Duitse krant Der Spiegel. "Hij zal voordeel halen uit een fair play-beleid, dat door zijn team al enkele maanden geleden niet meer is toegepast." stond in de publicatie te lezen.

Chris Dyer, chief engineer bij Ferrari, was zelf te spreken over de uitslag van de race. Hij was tevreden dat Vettel voor Webber wist te eindigen.

"Ze hebben ons in Brazilië een groot plezier gedaan, maar ik vrees dat dit niet het geval zal zijn in Abu Dhabi."
Val toch finaal kapot achterlijke jankbal. Juist door teamorders sta je nu 8 punten voor godverdommese kutzak :r }:| :(!

Ik hoop van harte dat Red Bull teamorders gaat gebruiken om zo de titel binnen te slepen mocht de mogelijkheid zich voor doen.

Daarna kunnen we pas echt gaan lachen als we zien hoe Alonso als een klein kind in een hoekje gaat zitten janken dat het allemaal niet eerlijk is :'(

Tyfuszak :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_88508198
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_88508238
F1 O+
pi_88508675
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:16 schreef Trystar het volgende:
F1 O+
:Y
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_88508907
De enige reden dat andere teams niet zulke overduidelijke team orders uitvoeren is omdat ze weten dat ze vele malen harder gestraft zouden worden dan een boete van $100k.

En dat Ferrari dit jaar het constructeurs kwijt is maakt Ferrari ook niet veel uit... andere teams moeten hun toch verplicht geld geven.
Calm down, please!
pi_88508978
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:36 schreef Googolplexian het volgende:
De enige reden dat andere teams niet zulke overduidelijke team orders uitvoeren is omdat ze weten dat ze vele malen harder gestraft zouden worden dan een boete van $100k.

Natuurlijk niet. De FIA kan bij overduidelijke teamorders geen andere straf uitdelen dan die 100k boete lijkt me.

En als ze dat wel doen kunnen ze gewoon in beroep gaan en dan winnen ze op zeker.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_88509142
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:15 schreef vosss het volgende:

[..]

Val toch finaal kapot achterlijke jankbal. Juist door teamorders sta je nu 8 punten voor godverdommese kutzak :r }:| :(!

Ik hoop van harte dat Red Bull teamorders gaat gebruiken om zo de titel binnen te slepen mocht de mogelijkheid zich voor doen.

Daarna kunnen we pas echt gaan lachen als we zien hoe Alonso als een klein kind in een hoekje gaat zitten janken dat het allemaal niet eerlijk is :'(

Tyfuszak :r
Een Vetteltje op Alonso zou wel leuk zijn O-)
pi_88509185
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:38 schreef vosss het volgende:

[..]



Natuurlijk niet. De FIA kan bij overduidelijke teamorders geen andere straf uitdelen dan die 100k boete lijkt me.

En als ze dat wel doen kunnen ze gewoon in beroep gaan en dan winnen ze op zeker.
De FIA kan dat wel ... De stewards kunnen niet meer dan 100k boete geven (is nu omhoog gezet naar 250k). De FIA doet 't alleen niet. Kan Todt zich wel zg. afzijdig houden maar hij zit niet voor niets op die plek.

Lekker boeie trouwens als je als team 50 miljoen $ extra krijgt om in de sport te blijven (ongeveer hetzelfde als het winnen van de titel).
Calm down, please!
pi_88509430
Het is totaal ongeloofwaardig om bv Webber de titel af te nemen bij gebruik van teamorders waar Alonso voor hetzelfde feit geen straf kreeg en alleen zijn team een boete van 100k kreeg.

Dat kunnen ze gewoon niet doen en dat gaan ze ook niet doen want dan verliest de sport het laatste beetje geloofwaardigheid wat ze nog hebben en graven ze hun eigen graf.

Ik zou het gewoon doen als Red Bull zijnde.
Flikker maar op, dikke vinger naar de FIA en naar Ferrari en dan laat het volgend jaar maar fatsoenlijk in de regels staan zodat het niet meer kan voorkomen.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_88510879
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:50 schreef vosss het volgende:
Het is totaal ongeloofwaardig om bv Webber de titel af te nemen bij gebruik van teamorders waar Alonso voor hetzelfde feit geen straf kreeg en alleen zijn team een boete van 100k kreeg.

Dat kunnen ze gewoon niet doen en dat gaan ze ook niet doen want dan verliest de sport het laatste beetje geloofwaardigheid wat ze nog hebben en graven ze hun eigen graf.

Ik zou het gewoon doen als Red Bull zijnde.
Flikker maar op, dikke vinger naar de FIA en naar Ferrari en dan laat het volgend jaar maar fatsoenlijk in de regels staan zodat het niet meer kan voorkomen.

:)
Hoeveel slechte reclame denk je dat de FIA genereert als Alonso de titel pakt met een minimaal verschil? Dat wordt dan minstens een jaar lang "... maar wij hebben dat jaar tenminste aan sport gedaan" van bv. McLaren en Red Bull om maar niet te spreken van alle fans van de sport.

In Alonso's woorden (waardoor hij ook zo'n lul is geworden) : "I no longer consider F1 a sport." (2006, nadat hij een grid penalty kreeg voor het blocken van Massa in de Q's)

Punt is alleen dat het de FIA niks komma nul kan schelen want mensen kijken toch wel omdat er geen echt alternatief is en omdat de zakken toch wel gevuld worden.
Calm down, please!
pi_88510950
Weer een nieuwe aflevering van de Lotus soap, nu een interview met David Hunt (eigenaar van Team Lotus Ventures), met journalist en voormalig team eigenaar Peter Windsor waarin hij stelt dat sommige claims van Proton en de Lotus Groep onjuist zijn.

quote:
Windsor: First there was the press conference in Singapore, confirming that Team Lotus are finally back in F1. Then, the day after the race, Group Lotus Proton, actually declared (and I quote) that they are the owners of this (the Team Lotus) brand and will take all necessary steps to protect it. I think they also said that, until 1994, Group Lotus and Team Lotus were under common ownership, with common directors, and that Team Lotus, under your ownership, has never raced, adding that your ownership is ineffective. What was that all about?

Hunt: I was infuriated by that because I view it as libel. Theyre basically saying that I have been lying for the past 16 years. All these claims are complete nonsense. If Team Lotus was under common ownership and control, how come the Chapman family sold it to Peter Collins in 1991? Why were Group Lotus a third-party sponsor of the Lotus F1 cars during Collinss tenure? And why did they stand by while the Administrators then sold it to me and my partner in a sale that was completely under the jurisdiction of the British High Court?

...
Hierin heeft Hunt absoluut gelijk. De Lotus Groep werd in 1986 verkocht aan General Motors, terwijl Team Lotus in handen bleef van de Chapman familie, totdat het in 1991 verkocht werd aan Peter Collins, die het weer doorverkocht aan Hunt in 1994.

Dat Proton dacht dat ze ook het F1 team gekocht hadden van General Motors betekent alleen maar dat ze hun huiswerk (net zoals General Motors in 1986) niet goed gedaan hebben. Misschien dat ze in dezelfde truc zijn getrapt als General Motors toen (door een folder van het F1 team bij de portfolio te doen, terwijl het team zelf niet in de overeenkomst was opgenomen)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_88511240
quote:
Mateschitz: “Liever tweede dan teamorders bij Red Bull Racing”

Mateschitz: “Liever tweede dan teamorders bij Red Bull Racing” Red Bull-baas Dietrich Mateschitz heeft zich in de aanloop naar de laatste Grand Prix van 2010 uitgesproken tegen teamorders bij Red Bull Racing. De Oostenrijkse renstal heeft met Sebastian Vettel en Mark Webber nog twee ijzers in het vuur. En mocht Vettel in Abu Dhabi leiden met Webber op plek twee en huidige kampioenschapleider Fernando Alonso op plek drie, zou Red Bull Racing de titel kunnen bemachtigen door Vettel op te dragen om Webber voorbij te laten.

Maar dat is voor Mateschitz geen optie. “Ingrijpen bij de coureurs is voor ons nooit een mogelijkheid geweest. De hele wereld veroordeelde Ferrari voor wat ze in Duitsland deden, maar nu noemen ze ons idioten omdat we het niet hebben gedaan. We hebben het nooit overwogen zolang beide rijders kans maken op de titel. Het staat niet vast dat Alonso altijd geluk zal hebben. Abu Dhabi wordt ongekend spannend en opwindend. Zondagavond weten we of we ook de rijderstitel in de wacht hebben gesleept en of we succesvol zijn geweest of niet. Een tweede plek onder de correcte omstandigheden is in dat kader wellicht beter dan winnen op grond van orders en opdrachten.”
Slappe zak :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_88511891
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Slappe zak :r
Niet echt ... Red Bull heeft nogal wat andere sporten waar ze zwaar in investeren en fair play is hun zodoende veel waard.
Calm down, please!
pi_88512346
Vanaf 1 december een nieuwe 3D film in de bioscoop als onderdeel van een marketing campagne van Total.

quote:
Total takes you to the moon in 3d

On 1 December a new 3D movie will run in the cinemas: "The Total Moon Race'. The movie is made by Total, the French petroleum company, in order to promote its partnership with the Renault Formula One Team. The Total Moon Race will see a Renault car take to the low gravity atmosphere of the moon in an extreme F1 race.

More news can be found on the following website:
http://www.total-moon-race.com/moon-base/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 9 november 2010 @ 14:33:03 #16
131800 Tarado
capô de fusca
pi_88515727
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Slappe zak :r
En die teamorders in Turkije dan?
  dinsdag 9 november 2010 @ 14:38:50 #17
131800 Tarado
capô de fusca
pi_88515980
Hamilton: I'd like to see Mark win it
Tuesday 9th November 2010

quote:
Hamilton: I'd like to see Mark win it
Lewis Hamilton has admitted he would love to see Mark Webber emerge victorious in this year's Formula One World title race if he cannot claim the championship for himself.

Hamilton needs a win in Abu Dhabi on Sunday and at the same time must hope Ferrari star Fernando Alonso fails to score and Red Bull duo Mark Webber and Sebastian Vettel do not secure the few points they would need.

It is no wonder Hamilton is a 100/1 outsider with most bookmakers as only a remarkable final day will see him crowned Champion again.

Naturally, Hamilton is refusing to give up, but given the circumstances, he is rooting for Webber given the struggles he has faced at Red Bull this season, and despite their collision in the Singapore Grand Prix that cost the 25-year-old valuable points.

"I'd like to see Mark win it. He's done a great job this year," said Hamilton, when asked for his personal preference.

"He has been told by his team what position he is, and against adversity he has kept at it.

"I think he has done an awesome job. I'm quite impressed with what he has done.

"Vettel has obviously been incredibly quick and Fernando has done a good, solid job towards the end of the year, so it could go to any of them.

"But Mark's done pretty much everything right this year - apart from our little tangle."

Hamilton, though, will give it all he has in Abu Dhabi, warning his trio of rivals he has no intention of stepping aside and letting them fight it out amongst themselves.

"I don't really give a damn about any of those three," added Hamilton.

"At the end of the day I've still a shot at it, so I will try to win.

"They've lots more to lose than I have, so I won't be looking out for them, letting them past or anything like that.

"I'm going to Abu Dhabi to try to win, even though we don't have the fastest car at the moment, so it's going to be very difficult.

"But I could be riding in fourth and all three of them might not finish. Anything could happen."

With that in mind Hamilton is refusing to yet look back with any regrets at the accidents in Monza and Singapore that have cost him points.

"Maybe at the end of the year I'll reflect, but it doesn't matter because although you can dwell on the past, what good does it do? None at all," added Hamilton.

"At the end of the day if we had a faster car and we were at the front, like the Red Bulls have been all year, it's much easier to stay out of trouble, cruise to the finish line and score points.

"When you are having to make up ground and try to pass cars that are also faster than you, that's when you are prone to sometimes getting taken out of the race."
http://www.planetf1.com/n(...)e-to-see-Mark-win-it
pi_88517399
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:38 schreef Tarado het volgende:
Hamilton: I'd like to see Mark win it
Tuesday 9th November 2010

[..]

http://www.planetf1.com/n(...)e-to-see-Mark-win-it
Kan Massa niet zeggen :D Niet dat hij een splaakgeblek heeft maar zijn race wordt voor 'm gedicteerd.

Moet toch lekker zijn om je een echte coureur te voelen :) Hulde Ham (ondanks z'n stomme fouten dit jaar toch weer tot in de laatste race strijdend om de titel)
Calm down, please!
pi_88517610
quote:
Button attack an 'embarrassment' for Brazil, says Barrichello

Brazil is under pressure to clean up its act prior to hosting other major sporting events such as the Football World Cup and Olympic Games, after the attempted carjacking on Jenson Button in São Paulo at the weekend was labelled an 'embarrassment'

As the Briton's former team-mate Rubens Barrichello described the incident as an 'embarrassment' for his country, it seems the attempted armed ambush on McLaren-Mercedes star Jenson Button after qualifying at Interlagos last weekend has kicked Brazil into action to improve its safety ahead of other upcoming major sporting events.

As Button returned from the circuit back to his São Paulo hotel in company with his father John, manager Richard Goddard and trainer Mike Collier, the bulletproof Mercedes B-Class in which the four men were travelling was stuck in stationary traffic as it passed through a favela (shanty town), when they were approached by a group of up to six gun-wielding assailants.

The quartet were saved by the quick-thinking reactions of their specially-trained police driver Daniel Toni, who Button praised as 'an absolute legend' for rescuing him and his entourage from potentially 'some big problems' [see separate story click here] as was evinced by similarly unsavoury incidents involving a trio of Sauber engineers and some Formula One Management (FOM) officials who had stopped at the roadside in order to change a blown tyre but who reflected simply that he was 'only doing my job, that's all'.

Extra security was provided to Button and McLaren team-mate Lewis Hamilton the following day, but with police assuring that the failed carjacking was more likely a characteristic example of the violent street crime that is all-too prevalent in what is one of São Paulo's most deprived neighbourhoods rather than a more sinister kidnap plot, as has been mused [see separate story click here], city mayor Gilberto Kassab has insisted that state and federal police are 'committed' to tracking the gunmen down and bringing them to justice.

Public authorities are doing everything possible to reach a level of excellence in events like this, Kassab is quoted as having said by the globoesporte website.

On that matter, with the 2014 Football World Cup and 2016 Olympic Games both on the radar for Brazil in the not-too-distant future, pressure is rising upon the country's authorities to solve its crime issues and reduce the risk of danger for foreign visitors, with Williams ace Barrichello who partnered the reigning F1 World Champion at Brawn GP last year and is a Paulista himself writing on his Twitter account that the attack was an 'embarrassment' and globoesporte columnist José Ilan conceding that 'it's an horrendous postcard Button is taking back home'.
Calm down, please!
pi_88518525
quote:
Alonso will be champion if
He wins on Sunday.
He finishes 2nd on Sunday.
He finishes 3rd and Webber doesnt win.
He comes 4th and Webber is 2nd or less.
He comes in 5th neither Vettel or Webber win.
He finishes 6th, Vettel is 2nd and Webber 3rd.
Hes 7th or 8th, Vettel is second or worse, Webber 4th or worse.
Hes 9th, Vettel is 3rd or worse, Webber 5th or worse.
He doesnt finish, Hamilton is 2nd or worse, Vettel is 3rd or worse, Webber 5th or worse.

Webber will be champion if
He wins and Alonso is 3rd or worse
He comes 2nd, Vettel 3rd or worse and Alonso 6th or worse
He comes 3rd, Vettel 2nd or worse, Alonso 7th or worse
He comes fourth, Vettel 2nd or worse, Alonso 9th or worse
He finishes 5th, Vettels 3rd or worse, Alonso is 10th or worse

Vettel will be champion if
He wins and Alonso is 5th or worse
He comes 2nd, Webber is 5th or worse and Alonso is 9th or worse

Hamilton will be champion if
He wins, Vettel is 3rd or worse, Webber is 6th or worse and Alonso doesnt come in the top 10
bron
Calm down, please!
pi_88519826
Vervanger van Petrov volgend jaar? _O-

http://www.dumpert.nl/med(...)r_tijd_voorrrrr.html

zal wel weer eerder gepost zijn, maar door nieuwe layout ben ik het een beetje kwijt allemaal
Where facts are few, experts are many.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 november 2010 @ 16:22:51 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88519897
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:43 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

bron
Het kan nog alle kanten op dus
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88520181
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:20 schreef Atreidez het volgende:
Vervanger van Petrov volgend jaar? _O-

http://www.dumpert.nl/med(...)r_tijd_voorrrrr.html

zal wel weer eerder gepost zijn, maar door nieuwe layout ben ik het een beetje kwijt allemaal
nieuwe layout zuigt ballen
Calm down, please!
  dinsdag 9 november 2010 @ 17:05:07 #24
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_88521617
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:43 schreef Slein83 het volgende:

[..]



Een Vetteltje op Alonso zou wel leuk zijn O-)
neem je toch gewoon een torro rosso voor ;) ;)
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  dinsdag 9 november 2010 @ 17:06:00 #25
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88521648
Laat Webber en Vettel het maar uitvechten in een mooie touche! Dan kan Alonso er mooi omheen :)
Be dance |Be real| Be You
pi_88523936
Wat nou als Webber eerste ligt, daar stukje achter Alonso met vettel in zijn kielzog, zou vettel dan alles op alles zetten om alo te passeren?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_88552036
Ecclesone: Sao Paolo is volstrekg veilig
Tuurlijk :') ...
En je doet het niet om het geld maar uit liefde voor de sport met je hoge toegangsprijzen :') ....
  woensdag 10 november 2010 @ 13:21:09 #28
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_88552684
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:13 schreef franklop het volgende:
Wat nou als Webber eerste ligt, daar stukje achter Alonso met vettel in zijn kielzog, zou vettel dan alles op alles zetten om alo te passeren?
Nope, want hij heeft ook nog een eigen kampioenschap waarin Hamilton hem voorbij kan etc.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 november 2010 @ 13:23:16 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88552782
Ik denk dat Vettel het uit het teambelang voor Red Bull, maar vooral uit eigen belang het toch gaat proberen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88553361
quote:
MCLAREN AND FORCE INDIA CONFIRM ROOKIE TEST HOPEFULS

McLaren and Force India have become the latest teams to announce the young hopefuls who will drive for them in next weeks F1 rookie test in Abu Dhabi.
Teams will be running drivers who have contested three or fewer Grand Prix at the Yas Marina circuit following this weekends title decider, with some racers getting acquainted with their new employers and many hunting for an F1 berth for 2011.

McLaren will run GP2 rookie Oliver Turvey, alongside veteran test driver Gary Paffett. 23-year-old Turvey has enjoyed a solid first season in F1s support series, taking three podiums and sitting seventh in the championship ahead of this weekends final round of racing. It will be the Cumbrian racers second run for McLaren, having tested for them at last years young driver test.

Vijay Mallyas team will be running Dutchman Yelmer Buurman and Portuguese teenager Antonio Felix da Costa in Abu Dhabi, whilst current tester Paul di Resta is also expected to get track time. With Tonio Liuzzi supposedly on his way out of the Silverstone-based outfit and di Resta set to take his race seat this could be seen as an audition for Force Indias 2011 test driver.
23-year-old Burman has spent the last three seasons in the football-themed Superleague Formula championship, finishing as runner-up in 2008. The rapid Dutchman has also raced in GP2, where he was team-mate to Sebastien Buemi in 2008.
I am unbelievably happy with this chance, said Buurman. F1 remains my ultimate goal and testing for such a good team like Force India F1 Team is a dream come true.
I am well prepared and I will do my very best to show that I am more than quick enough.

Da Costa meanwhile will become the youngest Portuguese driver to sample F1 machinery when he takes part in the test. The 19-year-old raced in the F3 Euro Series in 2010, scoring three race wins on his way to seventh overall. Former Jordan peddler Tiago Monteiro is part of the teenagers management team.
It will be a memorable day in my career and I hope the first of many more at the wheel of a Formula 1 car, said da Costa.
Force India is a fierce and very consistent team, with lots of ambition that has been evolving throughout the last few years, so I expect to have a good performance and be able to show my potential.
Force India: a fierce team. Wonderfully described, Antonio.
Other drivers set to take part in the test include well-funded GP2 champ Pastor Maldonado, Saubers new signing Sergio Perez and Ferrari protégée Jules Bianchi. Renault have Jerome dAmbrosio and Mikhail Aleshin on board, whilst Formula 2 title winner Dean Stoneman will drive for Williams. Dean had a chat with Badger over the weekend about his maiden run in an F1 car, and well bring you that, along with all the other goings on at F1s young driver test, next week.
That is if you can handle anymore Formula One after Sundays title decider.
Calm down, please!
  woensdag 10 november 2010 @ 17:30:19 #31
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_88562880
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:05 schreef Ermanon het volgende:
Ecclesone: Sao Paolo is volstrekg veilig
Tuurlijk :') ...
En je doet het niet om het geld maar uit liefde voor de sport met je hoge toegangsprijzen :') ....
Veilig m'n ass ja :X

Dit jaar ook nog : Teamleden Sauber overvallen: "Eén van hen had een pistool"
2006: Teamleden Toyota overvallen in Sao Paulo
En ook nog een keer op het Renault team, maar daar kan ik zo vlot ff geen persbericht over vinden. Die hadden toen de maatregel genomen dat de teamleden het circuit niet meer mochten verlaten met teamkleren aan.

Veilig :')

Maar laat 'm wel op de kalender!
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_88564923
quote:
Klien retains Hispania seat for Abu Dhabi

Christian Klien will stay on in the Hispania race seat for this weekend's final grand prix in Abu Dhabi.

The Austrian was called up to replace Sakon Yamamoto in both Singapore and Brazil, and will drive alongside Bruno Senna again this weekend.

"It's my third chance to compete for the team this season and I'm getting more and more used to the car and the crew," said Klien, who was initially signed as a test and reserve driver earlier this year before Hispania began rotating its race line-up.

"I hope we can achieve some great results and have a clean weekend. We should have a similar pace to the one in Brazil, so I think we can be a challenge for the [other] new teams."

Former Jaguar and Red Bull driver Klien's return with Hispania in Singapore was his first Formula 1 start since he split with RBR in late-2006.

He impressed by outqualifying team-mate Senna at both events he has contested this year, and took his first finish at Interlagos, albeit six laps down after mechanical problems before the start.
pi_88572294
F1: WK-spanning tot de laatste meter

Een special over de kampioenschappen die in de laatste race werden beslist. Dit zijn er liefst 25!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_88574721
quote:
Abu Dhabi Grand Prix: Wet weather forecast could leave dramatic season finale wide open
By Tom Cary 6:57PM GMT 10 Nov 2010, Tom's Twitter

Arriving directly from the penultimate race of the year in Sao Paulo, or after the briefest of stopovers in Europe, Formula One's battered foot soldiers were met by an invigorating sight in Abu Dhabi on Wednesday night: rain.

Not much of it, but enough to refresh ailing bodies. Abu Dhabi has an average rainfall of just 0.2mm for the month of November.
But with the BBC predicting more light showers today and tomorrow, and heavy rainfall on Saturday, it was a first indication that we may be in for the exciting an unpredictable finale we are all hoping for.
Lord knows Lewis Hamilton needs that. Both he and Fernando Alonso remarked on Wednesday that they were seeking perfection in Sundays season finale at Yas Marinas opulent circuit. Beyond that basic ambition, their rhetoric could not have been more different.

Where Hamilton conceded that even a pole-to-flag win would probably not be enough for him to claim his second world title, Ferraris championship leader knows that it would be more than sufficient.

Alonso has an eight-point lead over Red Bulls Mark Webber and 15 and 24 over Sebastian Vettel and Hamilton respectively. And although there are various permutations that would allow Alonso to follow his rivals home and still become champion, the Spaniard would prefer to leave nothing to chance.

"The Interlagos result allows us to be in charge of our own destiny: with a win or a second place we won't need any more calculations," Alonso said. "We know that if we get everything perfectly right, then we will have the chance to reach the target that we set ourselves at the beginning of the season.

Hamilton, too, is looking for the perfect weekend, although his would see all his opponents choking on the pressure.

"I've been in the hunt for the world championship at the final race of the season on two previous occasions, so I know all about the pressure you feel when the title is almost within touching distance," the 25-year-old said.

"This year, it feels a little different - although I'm still mathematically in with a shout, I'm fully aware that, being 24 points behind, I'll not only need to win the race on Sunday but see the championship leader finish outside the points.

"And, even then, that might not be enough. So I'm not feeling the pressure in quite the same way as I did in 2007 or 2008. But we've seen before that this championship can be unpredictable and volatile - and I think this race could be even more unpredictable than normal.

One thing the former team mates did agree on was the fact that Red Bull are likely to be the pace-setters once again.

The Milton Keynes-based team wrapped up the constructors title in Brazil and McLarens managing director Jonathan Neale admitted yesterday that his team had lost the development race this year. "There will be time for reflection, but it's not exactly as though the season has been calamitous, he said.

It could yet end on a high. A freak rainstorm, or perhaps a sandstorm of Biblical proportions, would certainly help.
Calm down, please!
  donderdag 11 november 2010 @ 09:10:40 #35
131800 Tarado
capô de fusca
pi_88583963
Russian car maker takes stake in Virgin

By Jonathan Noble Thursday, November 11th 2010, 07:46 GMT

quote:
Virgin Racing has secured its long-term future after selling a major shareholding to Russian sportscar manufacturer Marussia Motors.

The team will become known as Marussia Virgin Racing, with the company already having been a partner of the team since its launch in 2009.

Virgin says the deal will not result in any significant changes to the its organisational structure.

"Our first year in Formula 1 was always going to be tough - even more so as we were launching in the midst of a worldwide recession," said Virgin chief Richard Branson.

"Virgin is delighted to have secured a partner which shares our vision and spirit for challenging the establishment and we look forward to working together to move the team up the F1 grid."

Graeme Lowdon, CEO of Virgin Racing, said: "This announcement cements our place on the F1 grid and is testimony to the hard work and dedication of every single member of our team."
autosport.com
pi_88591059
Damn, heb echt enorm zin in het komende raceweekend! Ik vrees Hamilton een beetje, ik denk dat hij Alonso van P3 kan houden. Hij zal het vervolgens vooral met Webber uitvechten om P2.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_88593310
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:41 schreef Burnie88 het volgende:
Damn, heb echt enorm zin in het komende raceweekend!
A-men!
Calm down, please!
  donderdag 11 november 2010 @ 13:49:56 #38
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_88593558
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:41 schreef Burnie88 het volgende:
Damn, heb echt enorm zin in het komende raceweekend!
Spijtig dat 't daarna weer wachten is tot maart '11 :{

Maar we hebben in de winter waarschijnlijk wel weer geluk omdat een of ander GTST-schandaal aan het licht gaat komen :') Webber ofzo die naar een ander team gaat, en dan alle familie drama's van Red Bull op straat flikkert :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_88595331
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:49 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Spijtig dat 't daarna weer wachten is tot maart '11 :{

Maar we hebben in de winter waarschijnlijk wel weer geluk omdat een of ander GTST-schandaal aan het licht gaat komen :') Webber ofzo die naar een ander team gaat, en dan alle familie drama's van Red Bull op straat flikkert :P
Daarna krijgen we eerst nog de young driver test in Abu Dhabi. :)

Voorlopige line-up

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Red Bull:      Daniel Ricciardo (F3)
Toro Rosso:    Jean-Eric Vergne (Int. F3 kampioen)
McLaren:       Gary Paffett (DTM), Oliver Turvey (GP2)
Renault:       Mikhail Aleshin (WSR kampioen), Jerome D'Ambrosio (GP2)
Force India:   Yelmer Buurman (SuperLeague), Antonio Felix da Costa (Euro F3), Paul di Resta (DTM)
Mercedes GP    Sam Bird (GP2)  
Ferrari:       Jules Biancchi (GP2)
Williams:      Dean Stoneman (F2 kampioen), Pastor Maldonado (GP2 kampioen)
HRT:           Pastor Maldonado 
Sauber:        Sergio Perez (GP2), Esteben Gutierrez (GP3 kampioen)
Virgin Racing: Rio Haryanto (GP3), Luiz Razia (GP2), Jerome d'Ambrosio
Lotus:         Vladimir Arabadzhiev (GP2), Rodolfo Gonzalez (GP2)


[ Bericht 2% gewijzigd door sasquatsch op 12-11-2010 14:44:43 (Lotus testers bekend) ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_88598935
Seb, Mark is quicker than you. Can you confirm you understood that message?
Calmer than you are
pi_88601179
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:35 schreef sasquatsch het volgende:

[..]



Daarna krijgen we eerst nog de young driver test in Abu Dhabi. :)

Voorlopige line-up
[ code verwijderd ]

Is overigens ook gelijk het moment dat de teams voor het eerst kennis kunnen maken met de banden van Pirelli. :)
pi_88601488
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Seb, Mark is quicker than you. Can you confirm you understood that message?
Haha, ik zou ze bij Red Bull wel zulke flapdrollen vinden als ze dat niet doen in het geval Vettel 1, Webber 2 en Alonso 4 staat in de race op een gegeven moment...

Inderdaad hierna weer wachten tot maart '11. Ik ga de prestaties van MercedesGP vooral volgen, ben erg benieuwd of ze volgend jaar wel weer mee kunnen doen. Ook ben ik benieuwd of het wat wordt met Guido. Ik denk dat er met de komst van die Russen bij Virgin geen plek meer over is, ik zie daar eerder Petrov o.i.d. verschijnen nu.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_88601759
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:32 schreef Burnie88 het volgende:

[..]


Haha, ik zou ze bij Red Bull wel zulke flapdrollen vinden als ze dat niet doen in het geval Vettel 1, Webber 2 en Alonso 4 staat in de race op een gegeven moment...
Ach ... ik kan me goed voorstellen dat Red Bull zich op een gegeven moment uit F1 trekt met het statement "There's no point in competing when rules are not rules and when sport is 'no longer a sport'. There are plenty of proving grounds where we can be sportsmen and soon there'll be one more. Red Bull announces it's ultimate racecar championship starting 2014. All drivers in F1 that wish to race and sport are welcome."

:D Ferrari z'n zin (zonder competitie een concurrent weggewerkt) en de rest van de wereld een nieuwe raceklasse. _O_
Calm down, please!
  donderdag 11 november 2010 @ 17:54:05 #44
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_88602120
Damn moest zwarte pieten zondag... dat heb ik toch maar ff afgezegd.. dat kan niet he!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 11 november 2010 @ 21:29:07 #46
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_88612319
quote:
Alonso heeft verse motor bewaard voor finale in Abu Dhabi

De motorsituatie van Ferrari-coureur Fernando Alonso is minder nijpend dan tot nu toe werd verondersteld. Dat meldt Auto Motor und Sport. De Spanjaard zou in Abu Dhabi een vrijwel verse krachtbron in kunnen zetten.

Alonso rijdt al sinds de Grand Prix van Italië met zijn achtste motor en een negende V8 in gebruik nemen betekent een grid penalty van tien plekken. Auto Motor und Sport stelt dat de Spanjaard nog een verse krachtbron achter de hand heeft. Ferrari wisselde in Bahrein namelijk de eerste motor al meteen uit voorzorg om oververhitting te voorkomen. Ook de motor die Alonso in België gebruikte is alleen in dat weekend in actie gekomen.

http://www.f1today.nl/201(...)le-in-abu-dhabi.html

  donderdag 11 november 2010 @ 22:54:39 #47
131800 Tarado
capô de fusca
pi_88616407
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Seb, Mark is quicker than you. Can you confirm you understood that message?
^O^
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 november 2010 @ 00:28:20 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88619915
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88625569
quote:
F1 track wet in Abu Dhabi desert!

Shortly before the initial Friday practice session in warm and humid Abu Dhabi, it rained quite heavily.

To the surprise of many in the paddock, within sight of the huge and sandy Abu Dhabi desert, spray was streaming from the rear of the cars during the Porsche support race at Yas Marina.

"Is it my sleepy eyes or is it raining?" quipped Karun Chandhok on Twitter.

The shower, which began with light rain, eventually passed but the track is likely to still be damp for the beginning of the 90-minute practice session at 1pm local.

Local reports say more scattered showers are possible over the next 48 hours, and the National Centre of Meteorology and Seismology confirmed the cloudy forecast for Saturday and Sunday.
Calm down, please!
pi_88689649
quote:
Red Bull's F1 campaign a masterpiece of marketing

By 7 o'clock tonight one driver will be the 2010 King of Formula One. If it is Fernando Alonso, then it is a good day for both Abu Dhabi and Italy. Ferrari World could have no better launch. If it is Mark Webber or Sebastian Vettel, then Red Bull has done the double with both F1 2010 Constructors and Driver World Championships. If it is Lewis Hamilton and McLaren, then the other drivers will have had a bad day at the office.

For Ferrari, losing today would mean a disappointing season and cost millions of euros in bonuses and future sponsorship. It will have an impact on its brand gloss and corporate morale. Cars are its business, and F1 is the core of its marketing. For Red Bull, losing will be demoralising, but the partying around F1 will not stop and its main revenue streams are only rising. Red Bull may lose the battle but it is winning the war. Particularly the brand sponsorship war.

Look at it this way: Ferrari has more than 80 years of heritage as a company, while Red Bull has fewer than 25. Both understand passion and sponsorship better than their peers. Ferrari is the establishment in terms of an F1 brand and rights-holder. Red Bull is the young, upstart challenger breaking all the rules.

Red Bull is an incredible story. Its marketing and ingredient origins are a Thai energy drink called Krating Daeng. Dietrich Mateschitz, the Austrian entrepreneur behind Red Bull, developed the energy drink brand when, as the international marketing director for a toothpaste company, he visited Thailand in 1982 and discovered a cure for his jet lag.

Between 1984 and 1987, Mr Mateschitz worked on adapting the recipe, then invested US$500,000 (Dh1.8 million) in a joint venture with Chaleo Yoovidhya, his Thai business partner, and his son, Chalerm. The Red Bull product and brand was launched in 1987. Today it is one of the world's best-selling soft drinks. Forbes estimated in 2008 that both men are worth $4 billion.

Red Bull's journey in terms of sponsorship is equally remarkable. Mr Mateschitz and his team understood that to align yourself to fans, content and passion through sponsorship was key. If you launch a business with a brand today, follow this approach. Place your brand in the heart of the right sponsorship content, and if your business has the right core product and fundamentals, you can grow very quickly.

Perhaps the key to Red Bull's success is that it has done everything its own way. It sponsored individuals and events - particularly in extreme youth sports. If the right opportunities did not exist, then it invented them. Today when you look at Red Bull's website - a YouTube-style channel in its own right and no doubt a future media channel modelled on Virgin's brand diversification model - the most impressive part is that Red Bull owns most of what you watch.

In a rare interview with The Times of London in 2006, Mr Mateschitz commented on his ¤400m (Dh2 billion) marketing strategy of the time: "It's quite normal that you spend millions of dollars on marketing on TV, but here it's marketing investment in assets." Best of all, he owns the assets. From its impressive F1 team to its New York soccer franchise, from the Red Bull Air Race to Flugtage, Red Bull owns, markets and delivers its own content. It is also now generating major revenue streams from these assets, which considerably reduce its sponsorship outlay.

Ferrari does have one advantage in this regard. Red Bull is so good at what it does that other brands drown or fade in comparison. Destinations, alcoholic drinks, individuals and content can benefit from a Red Bull sponsorship asset association. But consumer brands will often have issues.

At present, Ferrari sponsorship gloss is far wider in terms of commercial impact. The Red Bull-du partnership announced last week has great potential because of the content that du will get. Expect downloads, ticket promotions, special access to drivers, F1 races and even Red Bull parties to come through your du subscriptions.

Two years before Red Bull's launch, a new airline called Emirates launched in Dubai. Initially a challenger brand, it has also used sponsorship as a core commercial tool to grow its business. Today Emirates Airline is the Gulf's largest sponsor. It is safe to say that it is the only one spending more than $100m on its global sponsorship programme annually.

Like Red Bull, Emirates looks to dominate most of its sponsorships. It also has an iconic slogan ("Fly Emirates") and sponsored assets including the Emirates Dubai Rugby Sevens, based at the "Sevens stadium", where the food and beverages are provided by an Emirates Group subsidiary. It is not beyond the realms of the possible that Emirates follows this model even further and buys into a sports franchise such as Red Bull in F1.

This trend of the "brand-cum-rights owner" will continue in boardrooms worldwide. This year Audi, probably the world's leading car brand outside of F1, took a 9 per cent stake in Bayern Munich in a deal worth ¤90m. Audi has been a partner of Bayern since 2002. The equity stake, while a good business proposition in its own right, allows Audi the potential to increase its commercial and community returns from the partnership by shaping the marketing strategy. The same is true for Mubadala Development, a strategic investment company owned by the Abu Dhabi Government, with Ferrari, and Aabar with Mercedes.

Regardless of the result, there will be two other winners of the sponsorship race at Yas Marina Circuit. First, Abu Dhabi. The F1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix showcases Abu Dhabi as a leisure and business destination, while also creating strong commercial platforms for its major corporations: Aabar, Aldar, Etihad Airways, Mubadala and National Bank of Abu Dhabi.

Last year Etihad had more hits on its website on the Sunday of F1 than on any other day in its brief history. A recent survey by IFM sports marketing suggested that 94.4 million viewers watched the Abu Dhabi Grand Prix last year. This year it is likely to exceed 100 million viewers, given that the championship will be decided today.

The second winner is Red Bull. Sponsorship is multi-dimensional. If you place your sponsorship strategy at the heart of your business, you can shape a brand, win consumers, create a corporate culture, generate sales, motivate staff and much more.

It is part advertising, part PR, part sales tool, part brand gloss and very community based. Red Bull is perhaps the best modern example of why sponsorship works. The industry owes it a lot. It has shown how sponsorship can give you wings and make a product fly.
Calm down, please!
pi_88690527
Ik denk niet dat het Ferrari miljoenen zal kosten als Alonso geen kampioen wordt. De verwachtingen voor 2010 in 2009 waren niet superoptimistisch, en zelfs als ze achter McLaren eindigen, dan eindigen ze nog steeds 1 plaats hoger dan vorig jaar wat ook weer voor een paar extra miljoentjes zal zorgen.

Beetje een drama verhaal imho...
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
  zondag 14 november 2010 @ 10:17:17 #54
131800 Tarado
capô de fusca
pi_88692999
Nov.14 (GMM) Fiat has bought back a 5 per cent stake in Ferrari that was sold five years ago to Abu Dhabi investment company Mubadala.
It is believed the move ties in with recent rumours the Italian carmaker is considering later selling a significant part of its majority stake in the famous Maranello based marque and formula one team.

The buy-back of the Mubadala stake, costing Fiat EUR 122 million according to the UAE newspaper The National, takes Fiat's shareholding up to 90 per cent.

It is believed Fiat is then prepared to see this figure drop to as low as a controlling 51 per cent.

"I can confirm that Fiat has exercised the call option for the purchase of the Ferrari stake held by Mubadala," confirmed a Fiat spokesman.

"We have no further comment to make," he added.
  zondag 14 november 2010 @ 22:24:00 #55
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_88719993
pi_88720929
  zondag 14 november 2010 @ 23:52:04 #58
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_88723127
Met de oude puntentelling zou de einduitslag net wat anders zijn:

Vettel 104
Alonso 101
Hamilton 100
Webber 97
pi_88736495
Toch wel gaaf dat Vettel kampioen is geworden... Niemand verwachtte wat van hem toen hij opeens debuteerde in een BMW op Indianapolis in 2006. Maar wat zou hij zich gaan bewijzen bij Torro Rosso in 2007 en 2008! Het was mij toen al wel duidelijk dat hij toekomstig wereldkampioen zou worden, maar zo snel.. Nee dat niet.

Ik verwacht dat Vettel nog veel meer kampioenschappen in de wacht kan slepen de komende jaren. Als hij zijn hoofd koel houdt (wat hij dit jaar soms niet deed) en doet waarin hij goed is, is hij bijna onverslaanbaar.
's Avonds een man, overdags rustig an
  maandag 15 november 2010 @ 14:11:28 #60
131800 Tarado
capô de fusca
pi_88737254
Het is sowieso leuk een nieuwe kampioen te begroeten en uiteindelijk had Vettel er bij RBR het meeste recht op, mede omdat Webber toen hij toe kon slaan faalde, ik vind wel dat hij meer rendement uit zijn poles had moeten halen, als je 10 keer op pole staat en je wint er maar 3 is dat wel voor verbetering vatbaar, 2 keer was het door mechanische pech maar die andere 5 keer heeft hij dus plekken verloren
pi_88737366
Het enige wat ik mis bij Vettel zijn de races van achteraan beginnen en helemaal naar voren rijden. Je ziet hem eigenlijk alleen maar van vooraan winnen. Dat vind ik persoonlijk een beetje jammer..

Voor de rest was het wel verdiend.Tien keer pole zegt toch wel wat.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  maandag 15 november 2010 @ 14:21:41 #62
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_88737600
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:11 schreef Tarado het volgende:
Het is sowieso leuk een nieuwe kampioen te begroeten en uiteindelijk had Vettel er bij RBR het meeste recht op, mede omdat Webber toen hij toe kon slaan faalde, ik vind wel dat hij meer rendement uit zijn poles had moeten halen, als je 10 keer op pole staat en je wint er maar 3 is dat wel voor verbetering vatbaar, 2 keer was het door mechanische pech maar die andere 5 keer heeft hij dus plekken verloren
Dat heeft er mede mee te maken dat de RBR06 vooral in de kwali veel sneller was dan de concurrentie. In de race was de pace dichter bij elkaar.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_88737973
Alonso wint troostprijs. DHL Fastest Lap Trophy

@sanger: Dat heeft te maken met de circuits. Er zijn circuits (zoals Abu Dhabi) waar het dicht bij elkaar lag, maar er zijn ook circuits waar Red Bull veruit de beste was (zoals Hongarije).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 15 november 2010 @ 14:34:08 #64
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_88738022
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:32 schreef sasquatsch het volgende:
@sanger: Dat heeft te maken met de circuits. Er zijn circuits (zoals Abu Dhabi) waar het dicht bij elkaar lag, maar er zijn ook circuits waar Red Bull veruit de beste was (zoals Hongarije).
Klopt, dat speelt ook mee inderdaad. Neemt niet weg dat er ook circuits waren waar ze misschien niet de snelste auto hadden in racepace. Naast de betrouwbaarheid :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_88742398
quote:
Alonso: Waking up was hard today

Fernando Alonso has described his Monday morning feelings after narrowly missing out on a third world title in Abu Dhabi on Sunday night. Writing his latest blog on the Ferrari website, the Spaniard now looks forward to his return to the cockpit in testing.

Waking up was hard after yesterdays disappointment, I cant deny it. It hurts to come so close to the goal and see it slip away like that, but thats the way sport goes and we have to accept it.

The closing chapter of the season must not erase all the positive things that weve done this year. And I repeat for me its been a top year. There have been wonderful moments, such as the Monza podium, that will stay in my memory and the bitter end will never be able to cancel them out.

Now its pointless to try and work out who got things wrong: a World Championship that slips away by four points after 19 races can be lost on so many occasions, not just at the end. We are a team: we win and we lose all together.

Im happy to be at Ferrari to feel, together with all the men and women who work here the pride of being a part of this family and this extraordinary history. We are a great group and we will show that especially in this hardest of moments where this bitter taste will be felt inside every one of us.

I know that at Maranello everyone will be working hard on the new car to try to be even more competitive at the start of next year. I know that here at Yas Marina the mechanics are again on-track preparing for a week of testing.

I cant wait to get back involved on Friday when Ill return to Abu Dhabi to try out the new Pirelli tyres on Saturday.

This is the spirit of our people: they want to react straightaway, to work even harder to chase victory. That has made me fall in love with Ferrari even more today than ever.
quote:
Statements by the Ferrari Chairman and Vice Chairman

Luca di Montezemolo: "When the statesman Calderoli will achieve in his life 1% of what Ferrari has done for this country in terms of industry and sports, then he'll deserve an answer."

Piero Ferrari: "Im astonished and saddened by certain statements some politicians and a minister of the Italian Republic made after yesterdays race. It has never happened in my entire life at Ferrari that politicians intervened during good and bad moments in our life in motorsport, and I want it to stay like this. But if we want to have a look at how much Ferrari has done for Italys image around the world, then I can only say that it is definitely much more than certain politics have done."
Calm down, please!
pi_88743717
quote:
Lotus F1 team boss torn over name change

Malaysian-owned Lotus Racing could have a completely new identity in Formula One next season although team principal Tony Fernandes says he wants to keep the Lotus name if he can.
What is certain is that the team, best of the three newcomers this year, will not be called Lotus Racing after a falling out with Malaysian carmaker Proton and their Lotus Group who had allowed them to use the name.

Fernandes had planned to switch to Team Lotus, the name used under founder Colin Chapman to win multiple titles in the 1960s and 1970s, but his rights are disputed by sportscar makers Lotus Group.

The matter is due to go to the London High Court some time next year and has been further complicated by reports that Lotus Group are likely to join the Renault team as title sponsors and investors.

Gerard Lopez, the Renault team chairman and major shareholder, said his Genii Capital had long-standing links outside Formula One with Lotus Group but would not comment on future plans.
"We are interested in Lotus as a car company. Is there something with the team to be done? We'll see," he told Reuters.

Fernandes' outfit is also due to use Renault engines, which would lead to the messy situation of two rival Lotus Renault teams on the grid unless a deal is done between the sides.
Fernandes told Reuters after the season-ending Abu Dhabi Grand Prix at the weekend that he was torn about how to proceed.

"I've received 2,800 emails in the last two hours from people all over the world saying please keep the Lotus name with you. It means nothing if it goes somewhere else," said Fernandes.
"Let's see. But what we don't want to be involved in is destroying the Lotus name.

"If we go to court, yes, we will win," he added. "But the brand will suffer, and I don't want to be part of that brand being destroyed, I don't want to drag it through the gutter.

"We feel that we've done justice to the Lotus name. We want to keep it. We feel it's ours. But we are also pragmatic human beings."

AirAsia airline entrepreneur Fernandes is expected to sell the Team Lotus name to Lotus Group but he said an alternative, albeit less likely, would be for him to acquire Lotus cars from Proton.
"If it was an option that was available to us, that's feasible," he said.
Calm down, please!
pi_88744025
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:30 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

[..]

Ik ben (nu al) benieuwd hoe Ferrari volgend jaar voor de dag gaat komen. Zal Alonso sterker zijn of zal Ferrari weer afglijden zoals in 2009? Feit is dat de concurrentie volgend jaar weer enorm hevig zal zijn en daarom vraag ik mij af of ze langer door moeten gaan met Massa...
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_88749281

_O-
Calmer than you are
pi_88749981
het grote wachten is begonnen.. ;(
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_88750436
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
Geweldig. :D Ben benieuwd wie die foto er op heeft geplakt.
pi_88754633
quote:
Toyota aborts HRT collaboration

HRT's plans to link up in a technical partnership with Toyota have been aborted after the Japanese manufacturer announced it had terminated its deal with the new team.

It is understood that HRT was looking at a deal that would see it use the Toyota's team's planned 2010 car as the basis for next year's challenger - as well as having use of certain facilities at the Cologne factory.

However, in a statement issued on Monday, Toyota Motorsport announced that the plans had been killed off because payments had not been made.

"Toyota Motorsport GmbH (TMG) confirms that all cooperation with Hispania Racing F1 Team (HRT) has been terminated and will not resume," said the statement.

"TMG retains all intellectual property rights to its current F1 car and is completely free to pursue other projects and support new customers for its high-performance engineering services.

"TMG regrets that HRT has not met its contractual payment obligations and will pursue all available options to reach a satisfactory conclusion to this matter."
pi_88755104
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:59 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Met wat voor zeepkist gaan die volgend jaar op de grid komen? Misschien staat er in de BOSS Series nog wel wat te koop! ;)
pi_88755187
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:08 schreef Big-Ern het volgende:

[..]



Met wat voor zeepkist gaan die volgend jaar op de grid komen? Misschien staat er in de BOSS Series nog wel wat te koop! ;)
Ach, gelukkig volgend seizoen de terugkeer van de 107%-regel. Dus als ze te langzaam zijn hebben we er in de race tenminste geen last van.
  maandag 15 november 2010 @ 22:18:31 #74
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_88759566
http://www.f1today.nl/201(...)st-met-williams.html

McGregor is persoonlijke sponsor van vd Garde en de CEO van McGregor is de manager van Giedo. McGregor wilde de samenwerking beeindigen maar nu niet meer? Toevallig of?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 15 november 2010 @ 22:21:21 #75
131800 Tarado
capô de fusca
pi_88759736
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:39 schreef ElmarO het volgende:

[..]


Geweldig. :D Ben benieuwd wie die foto er op heeft geplakt.
Rosberg zelf, hij heeft dus wel humor :)
pi_88762702
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:18 schreef sanger het volgende:
http://www.f1today.nl/201(...)st-met-williams.html

McGregor is persoonlijke sponsor van vd Garde en de CEO van McGregor is de manager van Giedo. McGregor wilde de samenwerking beeindigen maar nu niet meer? Toevallig of?
hoop niet dat ie testrijder word eigenlijk...
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_88768084
quote:
Red Bull could lose Vettel

Owner of the Red Bull Formula One Team, Dieter Mateschitz, says that his team will have to keep providing world champion Sebastian Vettel with a competitive car, or lose him.

Mateschitz realises that Vettel, who became the youngest world champion ever, could easily be lured away to other teams when his contract expires at the end of next year, if Red Bull fails to maintain the dominance in the sport that it enjoyed this year.

"He will be a world champion a few times more, provided he is sitting in the right car," said the Austrian billionaire on Austrian television ORG. "We will do our best to give that car to him. If we are not able to, we will have to let him go somewhere where he can be champion again."

Red Bull has an option on Vettel for 2012 and has already indicated it wants to extend his contract to 2015.
Calm down, please!
  dinsdag 16 november 2010 @ 08:53:08 #78
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_88768535
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:17 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]



hoop niet dat ie testrijder word eigenlijk...
Hulkenberg is net weg, er is dus ook een racestoeltje (al lijkt Maldonado die in te nemen).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 16 november 2010 @ 08:53:20 #79
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_88768540
Hulkenberg verwacht ik eigenlijk bij Renault :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_88769244
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 08:53 schreef sanger het volgende:
Hulkenberg verwacht ik eigenlijk bij Renault :)
Force India for Hulkenberg?
Calm down, please!
  dinsdag 16 november 2010 @ 09:42:52 #81
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_88769497
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:30 schreef Googolplexian het volgende:
Force India for Hulkenberg?
Naast Sutil zou dat wel een erg goede line up zijn :Y Zou voor Hulkenberg wel een stap terug zijn imo.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_88769845
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:42 schreef sanger het volgende:

[..]



Naast Sutil zou dat wel een erg goede line up zijn :Y Zou voor Hulkenberg wel een stap terug zijn imo.
Dat valt ook wel weer mee. De naam 'Williams' mag dan legendarisch zijn maar de praktijk is dat ze weinig voor elkaar onder doen. Al is het verlies van die TD die nu bij Sauber zit er bij FI wel behoorlijk ingeklapt, toegegeven.
  dinsdag 16 november 2010 @ 10:11:33 #83
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_88770092
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:58 schreef Big-Ern het volgende:

[..]



Dat valt ook wel weer mee. De naam 'Williams' mag dan legendarisch zijn maar de praktijk is dat ze weinig voor elkaar onder doen. Al is het verlies van die TD die nu bij Sauber zit er bij FI wel behoorlijk ingeklapt, toegegeven.
Williams heeft dit seizoen anders een zeer behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt. Ze hebben zich sneller ontwikkeld dan welk team dan ook schat ik zo in.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_88770228
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:11 schreef sanger het volgende:

[..]



Williams heeft dit seizoen anders een zeer behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt. Ze hebben zich sneller ontwikkeld dan welk team dan ook schat ik zo in.
Dit seizoen wel ja. Normaal gesproken beginnen ze sterk en gaat het seizoen uit als een nachtkaars. Het hangt natuurlijk ook samen met de financiele stand van zaken. Afgelopen hadden ze blijkbaar het e.e..a. te spenderen, want ontwikkelen kost nu eenmaal geld. Maar als de voortekenen niet bedriegen kan dit volgend jaar weleens anders worden.
  dinsdag 16 november 2010 @ 10:22:50 #85
131800 Tarado
capô de fusca
pi_88770308
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:11 schreef sanger het volgende:

[..]



Williams heeft dit seizoen anders een zeer behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt. Ze hebben zich sneller ontwikkeld dan welk team dan ook schat ik zo in.
Gewaagde uitspraak maar wel interessant, zou ik wel willen weten welk team zich het snelst ontwikkeld heeft
  dinsdag 16 november 2010 @ 10:24:54 #86
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_88770345
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:19 schreef Big-Ern het volgende:

[..]



Dit seizoen wel ja. Normaal gesproken beginnen ze sterk en gaat het seizoen uit als een nachtkaars. Het hangt natuurlijk ook samen met de financiele stand van zaken. Afgelopen hadden ze blijkbaar het e.e..a. te spenderen, want ontwikkelen kost nu eenmaal geld. Maar als de voortekenen niet bedriegen kan dit volgend jaar weleens anders worden.
Door het vertrek van sponsoren inderdaad. Maar daar stat tegenover dat Adam Parr heeft geroepen dat Williams er de laatste 10 jaar financieel niet zo goed voor heeft gestaan als momenteel. Vorige week heeft hij dat ergens geroepen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 16 november 2010 @ 10:25:54 #87
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_88770366
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:22 schreef Tarado het volgende:

[..]



Gewaagde uitspraak maar wel interessant, zou ik wel willen weten welk team zich het snelst ontwikkeld heeft
Moeilijk te meten denk ik. Je kunt denk ik alleen kijken naar de rangorde tijdens de eerste en laatste GP's :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 november 2010 @ 10:28:33 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88770424
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:11 schreef sanger het volgende:

[..]



Williams heeft dit seizoen anders een zeer behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt. Ze hebben zich sneller ontwikkeld dan welk team dan ook schat ik zo in.
Mja, Sauber heeft het ook niet slecht gedaan. Van onbetrouwbare bolide tot eentje die regelmatig punten pakt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 16 november 2010 @ 10:29:40 #89
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_88770449
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, Sauber heeft het ook niet slecht gedaan. Van onbetrouwbare bolide tot eentje die regelmatig punten pakt.
Ook een goede inderdaad. Die hebben vooral in de kwali een flinke stap gezet, in de race viel de pace toch wel iets tegen denk ik.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_88770489
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:29 schreef sanger het volgende:

[..]



Ook een goede inderdaad. Die hebben vooral in de kwali een flinke stap gezet, in de race viel de pace toch wel iets tegen denk ik.
Laat Peter Sauber maar schuiven. Blijkbaar heeft de man oog voor heel goed personeel.
  dinsdag 16 november 2010 @ 10:32:17 #91
131800 Tarado
capô de fusca
pi_88770503
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:25 schreef sanger het volgende:

[..]



Moeilijk te meten denk ik. Je kunt denk ik alleen kijken naar de rangorde tijdens de eerste en laatste GP's :)
Het is wel te meten maar veel werk, ik heb weleens in auto motor und sport een berekening gezien, van gemiddelde rondetijden tov de leiders, die zich uiteraard ook doorontwikkelen
pi_88770527
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:24 schreef sanger het volgende:

[..]



Door het vertrek van sponsoren inderdaad. Maar daar stat tegenover dat Adam Parr heeft geroepen dat Williams er de laatste 10 jaar financieel niet zo goed voor heeft gestaan als momenteel. Vorige week heeft hij dat ergens geroepen.
Dat soort chitchat zegt mij niks. Als je gaat lopen te beweren dat je er niet goed voor staat schrikt dit sponsoren af. Sponsoren die ze nu zo hard nodig zijn. Pure pr taal.
pi_88771667
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:59 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik las al ergens (Joe Saward?) dat HRT ervan af wilde omdat Toyota te duur (30 miljoen) zou zijn. Voor ca. een derde van dat bedrag kunnen ze zelf een chassis bouwen dat beter is dan het prutswerk van Dallara, zeker met Geoff Willis als technisch directeur.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_88771790
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 11:14 schreef sasquatsch het volgende:

[..]



Ik las al ergens (Joe Saward?) dat HRT ervan af wilde omdat Toyota te duur (30 miljoen) zou zijn. Voor ca. een derde van dat bedrag kunnen ze zelf een chassis bouwen dat beter is dan het prutswerk van Dallara, zeker met Geoff Willis als technisch directeur.
Maar als je daar nu nog aan moet beginnen......
pi_88780000
quote:
Chandhok praat met Force India over racerol

Karun Chandhok is met het team van Force India in gesprek over een racestoeltje voor volgend seizoen. Zo heeft de 26-jarige Indiër laten weten. Chandhok reed dit jaar zijn eerste races in de Formule 1, bij het team van Hispania.

"Ik ben met vier teams in gesprek over volgend jaar", zei Chandhok, die het team van HRT aan de elfde plek in het constructeurskampioenschap hielp door veertiende te worden in Australië en Monaco, tegen de Hindustan Times. "Force India is één van die teams. Ik heb regelmatig contact met Vijay Mallya. Ook ben ik nog in gesprek met het team van Hispania. Ik hoop voor december ergens een contract te hebben.
gpupdate.net
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:11:15 #96
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_88782598
Ik zou Chandhok wel bij FI willen zien rijden. Die races die hij mocht rijden viel hij niet tegen. De auto was klote uiteraard, maar hij deed niet onder voor Senna.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_88783907
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2010 16:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik zou Chandhok wel bij FI willen zien rijden. Die races die hij mocht rijden viel hij niet tegen. De auto was klote uiteraard, maar hij deed niet onder voor Senna.
Yup ... en ondanks z'n unibrow heeft hij toch wel de F1-mentaliteit :)

Calm down, please!
pi_88784985
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:05 schreef Trystar het volgende:

[..]

gpupdate.net
Ze lopen achter daar. Was vorige week al bekend.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_88788615
Dag 1 van de rookie test:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Pos  Driver                  Car          Time
 1.  Daniel Ricciardo        Red Bull     1m39.616s
 2.  Oliver Turvey           McLaren      1m40.725s
 3.  Antonio Felix da Costa  Force India  1m41.381s
 4.  Esteban Gutierrez       Sauber       1m41.432s
 5.  Dean Stoneman           Williams     1m41.522s
 6.  Mikhail Aleshin         Renault      1m42.073s
 7.  Jean-Eric Vergne        Toro Rosso   1m42.489s
 8.  Paul di Resta           Force India  1m42.736s
 9.  Sam Bird                Mercedes     1m42.985s
10.  Jerome D'Ambrosio       Virgin       1m43.518s
11.  Pastor Maldonado        HRT          1m43.750s
12.  Jules Bianchi           Ferrari      1m43.894s
13.  Rodolfo Gonzalez        Lotus        1m44.924s
14.  Rio Haryanto            Virgin       1m49.439s

All timing unofficial
  dinsdag 16 november 2010 @ 18:43:20 #100
131800 Tarado
capô de fusca
pi_88788882
Abu Dhabi GP urged to alter circuit

By Jonathan Noble Tuesday, November 16th 2010, 11:07 GMT

quote:
McLaren boss Martin Whitmarsh has urged Abu Dhabi track chiefs to make changes to its 'flawed' track design following the lack of overtaking at last weekend's season finale.

The Yas Marina circuit was supposedly designed to try and encouraging exciting racing, but despite a long straight and heavy braking zones drivers struggled to find any opportunities to get past their rivals.

That lack of passing ultimately foiled Fernando Alonso's title challenge as he was unable to overtake Vitaly Petrov and begin a push up the order that he needed to win the world championship.

Whitmarsh believes that although the facilities in Abu Dhabi are among the best in the world, the layout needs some attention.

"This circuit is regrettably a great facility and everything else, but as we saw in GP2 and as we saw in F1 it is almost impossible to overtake here - and it is flawed in that way," he said.

"I personally would like to see it changed. If you look at GP2, it was not inspiring. I think it is a fantastic facility that we come to, but the end of the straight they need a wide challenging corner, not a chicane that has got one line through it - because it is impossible to overtake.

"You could see that when we first saw the plans. It did not look like this was going to be a circuit you could overtake on, and it has been proven. There is a massive commitment here to making this a great venue, so in the scheme of things priority should be given to looking at the circuit."

Whitmarsh's comments have been backed by Petrov himself - who successfully held off Alonso through the Abu Dhabi Grand Prix.

"Overtaking is not possible here," Petrov said when asked by AUTOSPORT. "The Ferrari was behind and he could not overtake here. But I don't know what they can change because they have already built the place.

"To help overtaking, I think you need a faster corner, maybe third or fourth gear and then you have an opportunity to overtake. If at Turn 7, the hairpin onto the back straight, if that corner was like Turn 1 then I am sure it would be better."

Yas Marina circuit boss Richard Cregan said over the Abu Dhabi weekend that the track was always looking at ways to make itself better.

"We extended the run off at Turn 8 this year as we felt there was space to do it, and we reconfigured the barriers in that area as they were not ideal," he said.

"We are always looking at various different elements that we can improve. If you stop doing that you should stop running the circuit. So we are looking at different circuits, the way others run races, and we will pick the best bits and improve the circuit."
autosport.com
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')