abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82927790
Het wordt weer tijd voor een silly season update. En nu naast de coureurs hebben we ook silly season geruchten over nieuwe teams, motoren en banden.

Coureurs

Red Bull
Silly season begon al vroeg dit jaar. In februari was er het gerucht dat Raikkonen Webber zou vervangen bij Red Bull in 2011. En die geruchten werden vorige maand nog eens gevoed met de mogelijkheid dat Webber naar Ferrari zou gaan. Nu lijkt Webber bij te tekenen bij Red Bull om volgend jaar nog een seizoen met Vettel door te brengen. Buemi wordt genoemd als opvolger van Webber in 2012 (maar hoeveel waarde we hier aan moeten hechten?)

Ferrari
Massa bijgetekend voor 2011 (weliswaar met een zogenaamde Barrichello-clausule dat hij tweede rijder is). Alonso blijft.

Renault
Massa's bijtekenen betekent dat Kubica ook niet naar Ferrari gaat, maar waarschijnlijk bij Renault blijft, waar Petrov zijn plek niet zeker is. Als opvolgers worden (wederom) Raikkonen en Sutil genoemd.

Force India
Paul di Resta lijkt volgend jaar bij Force India in te stappen, maar in plaats van wie is onduidelijk. Als Sutil weggaat (bijvoorbeeld naar Renault) dan blijft Liuzzi, anders lijkt Liuzzi hier overbodig. Chandhok wordt ook genoemd, maar dat lijkt eerder van hemzelf dan FI te komen.

Sauber
Pedro de la Rosa heeft al aangegeven beschikbaar te zijn voor andere teams, dus lijkt zijn plek niet zeker, net zo min als Kobayashi die als een echte kamikaze de ene na de andere Sauber afschrijft.

HRT
Steeds meer geruchten gaan er dat Chandhok zijn plek moet afstaan aan Yamamoto, maar of dat een verbetering is. Zal wel met geld te maken hebben.

Van de overige teams is nog niet veel bekend. Veel teams lijken hun coureurs ook voor volgend jaar te behouden.

Mercedes - Schumacher, Rosberg
Williams - Barrichello, Hulkenberg
McLaren - Hamilton, Button
Lotus - Kovalainen, Trulli
Virgin - Glock, Di Grassi
Toro Rosso - Buemi, Alguersuari

Van de overige coureurs heeft Bourdais te kennen gegeven niet terug te willen, Villeneuve wil het in 2011 nog een keer proberen en Heidfeld lijkt nog een seizoen als testrijder te gaan combineren met een DTM seizoen.

Nieuwe teams
Voor de vrije dertiende plek hebben zich 15 teams ingeschreven. Onder deze 15 teams zijn in ieder geval twee teams die zich vorig jaar ook al aangemeld hebben.
Een aantal teams zijn bekend. Dit zijn:

- Epsilon Euskadi, het Spaanse Le Mans team. Ook vorig jaar probeerden zij op de grid te komen. Dit jaar lijken zij een van de grote kanshebbers te zijn. Jean Todt probeerde de fabriek al met een bezoek te vereren, maar de Ijslandse aswolk gooide roet in het eten.

- Stefan Grand Prix probeert het ook weer. Gezien alle onduidelijkheid over de financien en het terugtrekken van Toyota (die nooit betaald schijnen te zijn) lijkt dit team niet een van de kanshebbers op de grid.

- Durango, een voormalig Italiaans GP2 team, dat tegenwoordig een stapje terug heeft gedaan naar de AutoGP serie, het voormalige Euro F3000 kampioenschap, waarin ze rijden met de A1GP Lola's.

- ART, het team van Nicolas Todt, de zoon van FIA baas Jean Todt en manager van o.a. Felipe Massa. Dit team zou interesse hebben in Renault motoren. Daarnaast wordt gesuggereerd dat dit team wel eens met Sauber zou kunnen fuseren.

- American Cypher Group, een nieuwe Amerikaanse poging om in de F1 terecht te komen. Dit schijnt een groep ervaren F1 engineers (waaronder enkelen van US F1) te zijn die een een partnerschap willen aangaan met een bestaand Formule 1 team voor het leveren van kennis en onderdelen, met name een motor en versnellingsbak.

Ook is er een Amerikaans intiatief van de rechterhand van Youtube oprichter Paris Mullins om een bestaand team over te nemen (Hier worden Toro Rosso en Sauber genoemd, beiden met Ferrari motoren). Ferrari heeft aangegeven eventueel auto's te willen gaan leveren aan een Amerikaans team (hoewel klantenchassis niet zijn toegestaan).

En misschien worden het wel twee plekken. HRT schijnt nog steeds problemen met de financien te hebben, dus of ze volgend jaar ook nog op de grid staan is onduidelijk. Ecclestone is in ieder geval bereid de helpende hand toe te steken. Ook Sauber zou het budget voor volgend seizoen nog niet rond hebben. Ze hebben nog steeds geen hoofdsponsor, dus misschien is dit wel een interessante overnamekandidaat.

Verder zou Toyota de TF110 aanpassen naar 2011 specificaties. Een exemplaar (2010 spec) is al gebouwd voor Stefan GP en Nakjima heeft er al mee getest, maar hier heeft Toyota (wegens betalingsproblemen?) zich teruggetrokken en biedt de auto nu aan voor een ander team.

Motoren
Renault wil nog een derde team motoren leveren. Lotus lijkt interesse te hebben, Williams wordt ook al genoemd maar ontkent interesse te hebben en ook zou ART, een van de aangemelde teams voor de vrije dertiende plek, interesse hebben. Ook Cosworth is bereid aan een ander team te leveren. Volgens business directeur Mark Gallagher heeft Cosworth de capaciteit om een vijfde team te leveren. Red Bull is op zoek naar een andere leverancier, maar omdat Mercedes niet aan vier teams wil leveren, zullen ze wel bij Renault blijven.

En als we verder kijken naar 2013, als de 1,5 liter turbomotor geintroduceert wordt, is de kans groot dat ook Volkswagen motoren voor de Formule 1 gaat leveren, waarschijnlijk onder het Audi of Porsche merk.

Verder is het de vraag of KERS volgend jaar terugkomt. De meeste teams zijn voor, maar Lotus heeft al aangegeven KERS niet te gaan gebruiken in hun ontwerp voor volgend jaar.

Banden
Volgend jaar stopt Bridgestone met de Formule 1 en als mogelijke vervangers hebben Michelin, Pirelli, Avon en Kumho zich aangemeld. De teams hebben liever dat Bridgestone blijft, omdat ze die banden kennen. De andere teams hebben heel wat minder ervaring met de huidige bandensoort.
Michelin wil niet als enige banden leveren en willen een meer standaard velgmaat (18 inch in plaats van 13) gaan gebruiken. Dit brengt echter extra kosten voor de teams met zich mee omdat zij dan de auto moeten aanpassen aan de nieuwe velgen.
Volgens geruchten lijkt de keuze te zijn gemaakt voor Pirelli (ondanks een laatste poging van Michelin), voor 1 miljoen euro per team per seizoen. De velgmaat blijft volgend jaar dan 13 inch, maar dat kan in de loop van het 3-jarige contract veranderen.
Alleen wil de FIA zich nu met de selectie gaan bemoeien en gaat Ecclestone's voorkeur uit naar Avon (commercieel gezien de interessantste keuze). Dus wanneer er duidelijkheid komt is afwachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 17-06-2010 15:59:51 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_82934465
Silly first post.

Zolang McLaren maar ze beide kampioenen houdt
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 17 juni 2010 @ 16:56:09 #3
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_82939228
Puikende OP. Het Silly Season 2010 zal waarschijnlijk niet geëvenaard worden, maar het blijft natuurlijk wel interessant.

Ik zie alleen weinig mogelijkheden voor Raikkonen, zijn naam werd met name in verband gebracht met Red Bull. Echter, Webber heeft daar inmiddels bijgetekend.
De andere top teams liggen redelijk vast en bij een achterhoede team gaat Kimi niet tekenen.
Nee, die zie ik eerder op z'n luie krent blijven zitten met een fles Wodka.
pi_82939736
ik zie kimi niet meer terug komen eigenlijk

[ Bericht 33% gewijzigd door Danny op 20-06-2010 09:23:38 ]
blablablablablablablablablablablablablabla
  vrijdag 18 juni 2010 @ 09:06:14 #5
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_82965798
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:29 schreef Atreidez het volgende:
Silly first post.

Zolang McLaren maar ze beide kampioenen houdt
precies
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_83047525
de nieuwe "wereldmotor" voor WRC, WTCC en F1 wordt toch een 1.6t (ipv de hierboven genoemde 1,5)
pi_83099754
Ik hoop stiekem nog altijd dat Kimi terugkomt, maar mijn hoop wordt steeds kleiner. Als hij dit jaar niet komt, komt hij sowieso niet meer. Ik had eigenlijk wel gedacht dat hij na de snelheid van Red Bull gezien te hebben, de keuze al gemaakt had door terug te keren.
  maandag 21 juni 2010 @ 19:09:14 #8
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_83111112
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:12 schreef Koentja het volgende:
Ik had eigenlijk wel gedacht dat hij na de snelheid van Red Bull gezien te hebben, de keuze al gemaakt had door terug te keren.
Dan ga je ervoor het gemak zomaar even vanuit dat Red Bull een contract klaar had liggen voor Kimi.
Misschien zat Red Bull helemaal nooit te wachten op Kimi.
pi_83117637
quote:
Op zondag 20 juni 2010 10:59 schreef Alleskids het volgende:
de nieuwe "wereldmotor" voor WRC, WTCC en F1 wordt toch een 1.6t (ipv de hierboven genoemde 1,5)
Die wereldmotor is volgens mij nog niet verder dan een hersenspinsel. In het WTCC en WRC/IRC gaat men volgend seizoen wel dezelfde motor gebruiken, en dat is inderdaad een 1.6L turbo.
pi_83194268
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:08 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Die wereldmotor is volgens mij nog niet verder dan een hersenspinsel. In het WTCC en WRC/IRC gaat men volgend seizoen wel dezelfde motor gebruiken, en dat is inderdaad een 1.6L turbo.
Ihkv "less is more" staat het milieu voorop, maar ik ben erg benieuwd hoe de sport gaat zijn als de auto's als veredelde naaimachines gaan klinken
pi_83197282
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:06 schreef LeXX het volgende:

[..]

Ihkv "less is more" staat het milieu voorop, maar ik ben erg benieuwd hoe de sport gaat zijn als de auto's als veredelde naaimachines gaan klinken
De F1 turbomotoren uit de jaren '80 klonken niet verkeerd. Het waren wel geen 12-cylinders (nog steeds het mooiste geluid), maar toch...
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_83211514
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dan ga je ervoor het gemak zomaar even vanuit dat Red Bull een contract klaar had liggen voor Kimi.
Misschien zat Red Bull helemaal nooit te wachten op Kimi.
Daar ga ik inderdaad even van uit, maar het leuk me allemaal wel een logische stap. Kimi was snel in een slechte Ferrari, Webber was niet super. Kimi via de WRC naar de F1 proberen te lokken
pi_83232418
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:16 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De F1 turbomotoren uit de jaren '80 klonken niet verkeerd. Het waren wel geen 12-cylinders (nog steeds het mooiste geluid), maar toch...
Ach, zolang ze niets aan de demping gaan doen, hoop ik dat dat idd het geval zou zijn
pi_83718253
Even de laatste nieuwtjes / geruchten:

Lotus en Williams blijven bij Cosworth.

De Amerikaan Jonathan Summerton is in gesprek met het (eventuele) nieuwe Amerikaanse team Cypher voor 2011.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_83721825
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:48 schreef Koentja het volgende:

[..]

Daar ga ik inderdaad even van uit, maar het leuk me allemaal wel een logische stap. Kimi was snel in een slechte Ferrari, Webber was niet super. Kimi via de WRC naar de F1 proberen te lokken
Kimi was bij Ferrari net zo goed als Massa
pi_83764184
Kubica blijft bij Renault tot en met 2012 (met een optie tot vertek als Renault halverwege 2011 niet bij de top 3 hoort)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_83977515
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 14:20 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Kimi was bij Ferrari net zo goed als Massa
Zal vast door mijn 'Kimi' bril komen, maar ik had het gevoel dat hij echt vele malen sneller was dan Massa.
pi_83995706
En weer een gerucht rond Kimi Raikkonen. Dit maal is er de link met Mercedes.

Does Raikkonen have a Mercedes future?
quote:
Two things to emerge over the British GP weekend could be inter-linked. The first was triple world champion Jackie Stewart saying he thinks that Michael Schumacher will retire again at the end of the year. And the second was Mercedes motorsport boss Norbert Haug confirming that he recently paid a visit to Kimi Raikkonen.

..
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_84093296
Ook Villeneuve lijkt weer terug te (willen) komen, nu met een eigen team.

En ook Sergio Perez en Jose Maria Lopez duiken op in de geruchten.

Perez is in gesprek met Virgin en Lopez is in gesprek met Renault, Williams, HRT, Lotus en Sauber

[ Bericht 49% gewijzigd door sasquatsch op 15-07-2010 15:35:34 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_84119891
quote:
Kun je gelijk zien welke teams op zoek zijn naar een pay(test)driver
pi_84122327
Where facts are few, experts are many.
pi_84125634
Alleen is Buemi het er nog niet mee eens op het moment.
quote:
Buemi denies having signed STR deal

Sebastien Buemi has denied having committed to the Toro Rosso team for next year, despite claims from Franz Tost.

The team principal said on Thursday that both Buemi and team-mate Jaime Alguersuari would stay with the Faenza-based squad in 2010.

"I believe our drivers will be well prepared for 2011, which is why they are both confirmed for next year," said Tost.

"It is also logical, because one key role of Scuderia Toro Rosso is to bring on young drivers from the Red Bull Young Driver programme and at the ages of 21 and 20 respectively, both Seb and Jaime certainly still meet the right criteria."

Buemi, however, has denied having signed a contract with Toro Rosso and admitted he is still considering his options.

"I have not signed yet," Buemi was quoted as saying by Blick. "Also, there are some details that are missing, so the transfer market still open."
pi_84650200
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:14 schreef Koentja het volgende:

[..]

Zal vast door mijn 'Kimi' bril komen, maar ik had het gevoel dat hij echt vele malen sneller was dan Massa.
Je hebt idd last van een Kimi bril, 1e seizoen was hij wel sneller dan massa. Daarna was Massa anderhalf seizoen de betere.
pi_85982902
Weer een paar geruchten voor volgend seizoen:

Lotus zou overstappen naar Renault motoren.

Kubica en Massa zouden van plaats ruilen

Petrov wordt genoemd bij Lotus. Opvolgers zouden Heidfeld, Sutil of Glock kunnen worden.

De La Rosa lijkt zijn plek bij Sauber niet zeker. Heidfeld, maar ook Jules Bianchi, Pastor Maldonado, Sergio Perez en Esteban Gutierrez worden genoemd als vervanger.

Jerome d'Ambrosio wordt genoemd bij Virgin.

En dan hebben we nog het nieuwe team voor volgend jaar: Er zijn voor zover bekend slechts 3 kanshebbers over: Villeneuve/Durango, Stefan GP en Epsilon Euskadi.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_86033974
De la Rosa lijkt me nu toch wel exit. Ik vraag me af wie zijn manager is, het is toch knap om met de beperkte kwaliteiten van DLR toch steeds weer ergens een stoeltje te vinden.
pi_86035535
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:18 schreef sasquatsch het volgende:
En dan hebben we nog het nieuwe team voor volgend jaar: Er zijn voor zover bekend slechts 3 kanshebbers over: Villeneuve/Durango, Stefan GP en Epsilon Euskadi.
Geen serieuze kandidaten dus:
- Durango had vorig jaar niets eens geld om GP2 seizoen af te maken.
- Stefan GP blijft een vaag iets.
- Epsilon Euskadi had wel geld om twee LMP1's te bouwen, echter vervolgens geen geld om meer dan een paar races te doen.
pi_86375006
Lotus breekt met Cosworth en gaat volgend jaar verder als Team Lotus, de beroemde naam van weleer.

Jerome D'Ambrosio wordt steeds vaker genoemd als opvolger van Di Grassi bij Virgin. Al zou hij wel 5 miljoen euro moeten meenemen. En er wordt ook gezegd dat Virgin Lotus zou kunnen volgen met een overstap naar Renault motoren.

Volgens Eddie Jordan stopt Schumacher aan het eind van het jaar.

Tenslotte wordt Heidfeld genoemd als opvolger van De La Rosa met ingang van de volgende Grand Prix. Dit omdat De La Rosa in vergelijking met Kobayashi onder de maat presteert en Sauber de 20 punten naar Williams wil inlopen om 7de te worden in het kampioenschap.

Oh ja, er komt geen 13de team. Villeneuve kijkt nu of hij een bestaand team kan overnemen om alsnog terug te kunnen keren in de F1.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_86375564
Schumacher stopt pas na volgend jaar, mits hij dan weer rond p8-12 rondrijdt. Kan me niet voorstellen dat hij dit jaar al afziet van zijn gewraakte comeback...
Where facts are few, experts are many.
pi_86379528
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_86466819
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_86489324
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:12 schreef sasquatsch het volgende:
HRT zou interesse hebben in De La Rosa, , en een deal hebben met Toyota voor de designs voor volgend jaar.

Villeneuve is geinteresseerd in overname, meest waarschijnlijk HRT of Virgin
Volgens mij voor technische ondersteuning van toyota en niet de desigs.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_88112622
quote:
Manager D'Ambrosio: "Zijn er bijna uit met Virgin"

Na amper drie vrije trainingen heeft Jérôme D'Ambrosio het management van Virgin kunnen overtuigen van zijn kwaliteiten. "Nog een beetje onderhandelen en hij heeft zijn zitje voor 2011 te pakken", zegt zijn manager in Het Nieuwsblad.

Jérôme D'Ambrosio is sinds kort testrijder bij Virgin Racing, maar het ziet er steeds meer uit dat hij volgend jaar de tweede vaste rijder wordt bij de renstal, naast Timo Glock.

"In drie keer 1,5 uur heeft Jérôme het hele team voor zich gewonnen", zegt zijn manager Eric Boullier in Het Nieuwsblad. "Iedereen is in de wolken omdat hij zich zo snel geïntegreerd heeft, iets wat weinig rijders kunnen."

"Ik zou graag voor het einde van het seizoen een contract op zak hebben. 95% van het pakket dat nodig is om Jérôme naar de F1 te brengen, is er nu al. De rest is slechts een kwestie van dagen. Dan stappen we naar Virgin, want ook zij willen zo snel mogelijk weten waar ze aan toe zijn voor volgend jaar."
http://www.sporza.be/cm/sporza/auto_motor/F1/101029_F1_DAmbrosio
pi_88132605
Räikkönen niet uit op F1 comeback in 2011

Kimi Räikkönen's management team has confirmed that the Finn is no longer looking at Formula 1 race options for next season, as the World Rally Championship is where he wants to stay in 2011.

Speaking to Finnish television station MTV3, Steve Robertson admitted Räikkönen wants to remain where he is.

"We're no longer looking at opportunities in F1. Kimi seems to be focused on rallying at the moment," said Robertson.

He refused to rule out a longer-term return to Formula 1 or racing for the 30-year old, adding: "Never say never, but right now our eye is not on F1.

"Nothing's been decided yet [for the WRC]. We'll let you know when there is something to say. At the moment nothing has been signed. We're talking to several teams."

In recent days, there has been increased speculation that Citroën will find a solution to keep Räikkönen in its Junior team with the 2007 F1 world champion taking money from a personal sponsorship deal from Red Bull, which is expected to be considerably lower than the £5m he is rumoured to have been paid by the Austrian firm this season.

Beyond Citroën, Mini remains an option for Räikkönen, but the limited programme of 2011 events and the high level of car development would not suit his experience or desire to be driving all the time at the moment.

A seat alongside Ken Block at the Monster Ford World Rally Team is another option, but there are funding issues for the American-based outfit.

Block admitted running with Räikkönen would offer great potential exposure for both Monster and DC Shoes, but he added a decision on a potential second driver may not be taken until early next year.

The final option for Räikkönen is a season away from rallying, with a possible return when there is likely to be more manufacturer interest in 2012.

Al een topic geopend
pi_88132666
Ik denk dat er niets veranderd bij de topteams (Red Bull, McLaren, Ferrari, Mercedes) op Massa's positie na, die zou zomaar vervangen kunnen worden door Kubica. Dan zal Massa waarschijnlijk naar Renault gaan óf Schumacher moet hem opeisen bij Mercedes, dan is Rosberg gezien (contracten in F1 stellen namelijk niet veel voor).

Red Bull: Webber, Vettel
Ferrari: Alonso, Massa of Kubica
McLaren: Hamilton, Button
Mercedes: Schumacher, Rosberg of Massa
Renault: Kubica of Rosberg of Massa, Petrov (Russisch geld is nodig, zoniet dan wellicht toch Sutil of Kovalainen?)
Williams: Barrichello, Hülkenberg of Maldonado?
Force India: Sutil, Liuzzi mits Sutil vertrekt naar Renault... dan wellicht De La Rosa, Heidfeld of Kovalainen?
Sauber: Kobayashi, Sergio Pérez (geen reden om dat te veranderen)
Toro Rosso: Buemi, Alguersuari al weet ik niet of Jaime wel zo zeker kan zijn van een zitje
Lotus: Trulli, Kovalainen of een rookie? (GP2 vijver: Maldonado, Jules Bianchi, Sam Bird, Charles Pic?)
Virgin: Glock, d'Ambrosio schijnt...
HRT: Senna, Yamamoto... al snap ik niet waarom Chandhok die beter presteerden dan Senna vervangen is (of was dat nou net de reden? ;))

[ Bericht 1% gewijzigd door Nober op 30-10-2010 03:29:52 ]
pi_88132703
Hoe heette die alternatieve Formule 1 ook alweer, waarbij landen tegen elkaar strijden met dezelfde wagens?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_88132716
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 03:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hoe heette die alternatieve Formule 1 ook alweer, waarbij landen tegen elkaar strijden met dezelfde wagens?
A1 'for the proud of your nations go home' GP? c_/
pi_88132729
Sam Bird krijgt test bij Mercedes GP in Abu Dhabi na het seizoen

Briton Sam Bird will drive for the Mercedes GP team in the post-season test at Abu Dhabi.

The 23-year-old, who is in fifth place in the GP2 championship, will join the German squad for the young driver test after the end of the season.

Bird first tested Formula 1 machinery when he drove for the Williams team in 2007, when he carried out a series of aerodynamic tests at the Kemble airfield.

"Sam has done an impressive job in the GP2 Series during his first season," said team boss Ross Brawn. "We are very pleased that Sam will be joining Mercedes for the Young Driver test next month and are confident that he will provide the team with the essential consistency and feedback we require.

"This is also an excellent chance for Sam to continue his progression in motorsport and widen his experience of Formula 1.

"Sam has been chosen due to his relevant current single-seater pedigree through his competition in GP2, the F3 Euro Series and British F3 and as an added bonus, he will have experience of the track from his GP2 racing over the Abu Dhabi Grand Prix weekend. We look forward to working with Sam at the test and to seeing his progress and feedback over the two days."

Norbert Haug added: "For the upcoming Young Driver test days in Abu Dhabi, it was important for us to find a young and talented driver with single-seater and preferably GP2 experience.

"Sam Bird, who competed in the F3 Euro Series last year with our DTM partner team Mucke Motorsport before he progressed to the ART team in GP2, who are also partners with Mercedes-Benz in F3, fulfils these requirements. With the experience that Sam will gain during the GP2 races in Abu Dhabi, I am sure he will be well prepared for the test."
pi_88142476
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 03:30 schreef Nober het volgende:

[..]

A1 'for the proud of your nations go home' GP? c_/
A1 :)

Ik vond het best leuk, maar jij dus niet?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_88323116
Van der Garde naar Virgin

'De la Rosa volgende week gepresenteerd bij HRT'

De voorlopige stand in het silly season:

bold bevestigd
waarschijnlijk
geruchten

Force India
Motor: Mercedes
Coureurs: Adrian Sutil, Vitantonio Liuzzi
Geruchten: Paul Di Resta, Nick Heidfeld, Heiki Kovalainen, Mikhail Aleshin

McLaren
Motor: Mercedes
Coureurs: Lewis Hamilton, Jenson Button

Mercedes Grand Prix
Motor: Mercedes
Coureurs: Michael Schumacher, Nico Rosberg
Geruchten: Adrian Sutil, Nick Heidfeld (als Schumacher stopt)

Red Bull Racing
Motor: Renault
Coureurs: Sebastian Vettel, Mark Webber

Sauber
Motor: Ferrari
Coureurs: Kamui Kobayashi, Sergio Perez

Scuderia Ferrari
Motor: Ferrari
Coureurs: Fernando Alonso, Felipe Massa
Geruchten: Kubica voor Massa (ruil met Renault)

Scuderia Toro Rosso
Motor: Ferrari
Coureurs: Sebastian Buemi, Jaime Alguersuari

Teams met 1 plek nog niet bevestigd:

Renault
Motor: Renault
Coureurs: Robert Kubica, Vitaly Petrov
Geruchten: Massa voor Kubica (ruil met Ferrari), Timo Glock, Adrian Sutil, Ho-Pin Tung, Heiki Kovalainen, Nick Heidfeld

Team Lotus
Motor: Renault
Coureurs: Heikki Kovalainen Jarno Trulli
Geruchten: Vitaly Petrov, Bruno Senna, Mikhail Aleshin, Karun Chandhok

Virgin Racing
Motor: Cosworth
Coureurs: Timo Glock, Giedo van der Garde
Geruchten: Jerome D'Ambrosio, Lucas Di Grassi

Teams met 2 plekken nog niet bevestigd:

Hispania Racing Team
Motor: Cosworth
Coureurs: Pedro de la Rosa, Bruno Senna
Geruchten: Sakon Yamamoto, Christian Klien, Karun Chandhok

Williams Grand Prix Engineering
Motor: Cosworth
Coureurs: Rubens Barrichello, Nico Hulkenberg
Geruchten: Pastor Maldonado, Adrian Sutil

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 04-11-2010 15:41:34 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_88370274
Er doet een gerucht de ronde dat Webber aan het einde van het seizoen zou stoppen.

quote:
1315: On our Red Button coverage there's more speculation about Mark Webber and his Red Bull future. The Aussie did sign a one-year contract extension back in June but BBC pit-lane reporter Holly Samos says the rumour in the paddock is that he will leave Red Bull at the end of the season whether he wins the title or not. Interesting. Kravitz says the chat is that Webber wouldn't go to another team if he left Red Bull and would simply retire. Anyway, Button is up to fourth with a 1:13.267.
Klik
pi_88372049
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 15:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

A1 :)

Ik vond het best leuk, maar jij dus niet?
Nee ik kijk dan liever de GP2 series, daarin zitten de toekomstig F1 coureurs in de A1GP zat (Hülkenberg bereikte uiteindelijk de F1) niet veel soeps.
pi_88512189
Russische supercar bouwer Marussia wil Ferrari (en Lotus) achterna, F1 gebruiken als marketing voor zijn sportwagens.


Kubica na dit seizoen vrij van zijn contract?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_88525669
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 03:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hoe heette die alternatieve Formule 1 ook alweer, waarbij landen tegen elkaar strijden met dezelfde wagens?
Toch denk ik nog steeds dat het helemaal niet zo'n slecht format was. Yelmer Buurman gaat de Force India trouwens testen volgens o.A. Nu.nl. Zal vast bij de ene test blijven.
pi_88525701
A1GP
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 november 2010 @ 00:16:18 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88580229
Nieuw gerucht: Webber naar Renault

Renault praat met meerdere coureurs
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 11 november 2010 @ 08:21:46 #47
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_88583349
Maar wie gaat Webber dan vervangen??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_88584524
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 08:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
Maar wie gaat Webber dan vervangen??
Zal dan wel Jaime worden, zodat Vettel als #1 uitgespeeld kan worden
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_88586256
}:|
quote:
99s.gif Op donderdag 11 november 2010 09:41 schreef franklop het volgende:

[..]

Zal dan wel Jaime worden, zodat Vettel als #1 uitgespeeld kan worden
Of Massa, zodat Kubica naar Ferrari kan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_88595783
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')